Automobilka Audi prozatím nechává elektrické SUV e-tron stále v maskování, ale vyzdvihuje jeho aerodynamiku a odhaluje zajímavou novinku, které tento model uvede do sériové výroby.
Dojezd okolo 400-500km mi přijde přijatelný pro menší auta a v okolí měst. U takového SUV je to pro mě moc málo. Neměl bych trpělivost jet na dovolenou s takovým autem a neustále řešit kde se napíchnu a jak dlouho budu u stojanu trčet. Tohle si pořídí leda nějaký hračička. Až bude dojezd aspoň 1000km (jak měla moje oktávka I), tak možná začnu uvažovat.
Ten co kupi Audi SUV chodi na dovolenku letecky. Na rozvazanie deti do skolky idealne auto. Staci sa pozriet kdeze jazdia tie velke obludy. Soferuju to 50kg šumienky a vozia sa len po meste. 400km bude 70% kupujucim vyhovovat.
Asi tak. Na dovolenou a dlouhé výlety máme V-Klasse, já jezdím po městě s i3 a manželka má "obludu" Q7. Jezdí s ní 5-10 km po městě sem a tam, což motoru zrovna neprospívá. Pro ní je e-tron ideální náhražka místo Q7.
Myslím to v tom smyslu, dát balík za něco ne zrovna praktického a rozumného, ale technicky zajímavého a módního. Jestli lidem 400km stačí, tak je to dobře z toho pohledu, že se budou tyto auta prodávat a automobilka bude mít prostředky na vývoj a vylepšení dojezdnosti pro následující modely ;)
Já mám u momentálního auta dojezd cca 600-700km a mám pocit, že jezdím od benzínky k benzínce. To je asi ta rozmazlenost z té oktávky co jela i 1000km, to bylo fakt super.
Ja myslim ze jsi uplne mimo, tedy jestli ty stakilometry nejezdis kazdy den a to vetsina lidi nejezdi. Normalka se prijede vecer, vrazi auto do zasuvky a nabije se na cesty na pristi den. Proste kazdy den jak se zaparkuje auto tak se da do zasuvky. Vubec neni nutne auto nabijet do plna a vlastne nenabijeni do plna i setri baterii a prodluzuje jeji zivotnost. Nechapu co s tim ty lidi maji, ze musi dobit doplna a pak jezdit do prazdna, normalka se muze nabijet jen castecne. Kazdy den, kdy auto stoji muze byt na zasuvce. 2kWh kazdou hodinu, kazde 2kWh je cca 10 km. 12 hodin nabijes na 120 km, kdyz je nevyjedes, pridas k nevyjete energii dalsich 12 hodin. A to nemluvim o variante ze nekdo nabiji doma, dojede do prace a tam muze nabijet zas.
to je holt predstava lidi co jsou zvikli "celej zivot" tankovat plnou, a ted si nedovedou predstavit ze by baterku nabijeli treba jen an 90% a tim se ochudili o tech strasne cennych poslednich treba 40-50km v dojezdu kterej treba ani nikdy za ten zivot nevyuzili v kuse, ale ten pocit mit v aute plnou a pak s nim jezdit denne 10km
realne je tohle vsechno takovej sindrom zavislosti na necem co celej zivot delaj nejak, a ted by to meli zmenit, proto sposuta lidi taky nechce BEV, protoze jim to bere neco na cem jsou zavisli psychycky, je to treba stejne jako kurakovi vzit cigarety a dat mu zvejkacku na odvikani koureni
lidi nejsou zvikli na to, ze by jim auto po celou dobu co nekde stoji zaparkovane cerpalo energii, protoze ted taky neparkujou u tankovaciho stojanu
PS> ono se staci vratit v diskuzich tak o 6-8 let zpet, tenkrat vsude odpurci nadhazovali ze dokud to nebude mit dojezd aspon 300-400km na nabiti, tak to nema sanci, dnes ti sami jiz pisou 600-700km na nabiti, a za dalsich 6-8 let budou psat 1000-1500km na nabiti
Furt rikam, zlata stredni cesta je plug-in. Rano jsem si strihl Prahu a z5 ciste na baterku s klimou asi za 8 kWh, tj asi 20 korun, ted budu mit zase nabito na dalsich 50 km a kdyz potrebuju jet nekdy malokdy dal tak zbytek na benzin. Jizdni vlastnosti EV zustavaji a je to bez stresu ze nekdy el. dojde.
S*at na BEV. Akt. 6800 km asi za 150 litru benzinu
U nás v podzemní garáži stojí z 30 aut tak 15 SUV. Jsou to normální rodiny, většinou s dětmi. Co vím, tak auta celoročně využívají na víkendy i delší dovolené. Žádné machrováni - řekl bych účelové využití. To je moje zkušenost.
takze o vikendech a o dovolenych mate prazdnou garaz? imho jak to souvisi s tim kolik ty auta najedou? mas to zmapovane ve vsech tech autech a vis kolik maj najeto a jake dlouhe trasy jezdi?
i ty auto smiraku, vis ze stalking je trestnej? >:D
my taky kazdy vikend jedeme na vejlet, a i na dovolene jsme autem treba i 3 tydny z domova, ale fakt si nepamatuju ze by jsme nekdy jeli trasu delsi nez treba 500km, dal proste letecky, a to nemam ani SUV ani drahe auto, proste predstava ze travim treba den na ceste nekde do Chorvatska je pro me desiva i v Mercedesu S, kdys vim ze letecky to mam za 3-4 hodky (vcetne odbaveni) a na miste si na ***ni po okoli muzu za par supu pujcit auto tam, a vetsinou auto ktere bych si jinak ani nezaridil, na Rodosu jsme si pujcili treba Boxster kabrio a nebo Vitaru kabrio, na Garde pak ZOE, na Capverdach Audi A3 kabrio, v Dubai Mercedes SLK a Land Cruiser, jasne na ostrovy vlastnim by bylo drahe a zdlouhave trajektem, ale treba Garda je z CR asi 12-15 hodin cesty, i tak me to fakt autem nelaka, proc jako? proc si 1-2 dny z dovolene kazit nejakym autovanim nekde na dalnici a v kolonach? pri dnesnich cenach letenek je to autem i pro 5 lidi casto autem drazsi nez letecky (nekoukej na prvni nabidku co ti to vyhodi, daj se sehnat letenky po Evrope i hodne levne v radu stokorun)
Reagoval jsem na příspěvek od dodo24, který vidí, že v těchto obludách jezdí 50kg šuměnky a jen ve městě. U nás v okolí to tak není.
Máme malé děti, takže létání není momentálně nic příjemného. Navíc jezdíme na dovolené i víkendy s kolama nebo lyžema, takže létání je taky zcela nepraktické.
Jednoduše 400km max dojezd, který bude reálně znamenat každé 2-3 hod řešit dobíjení je pro moje využití auta na víkendy a dovolené nesmysl. Jak se říká, je to delší, za to horší cesta.
Jak někoho baví řešit nabíjecí management, tak prosím. Já se na cestách a dovolené raději zaobírám jinými věcmi. Takže až to bude trouble free, tak začnu zvažovat. Do té doby zůstanu u klasiky a nebo plug-in hybrid, ten je taky celkem praktický.
nenene, napsal jsi ze u vas v garazich stoji asi 15 SUV a ze to lidi vyuzivaj ja delsi dovolene, ne ze ty vyuzivas vase auto tak a tak ;-) proste pokud nemas zjisteno jake trasy dani lide jezdi, tak proc pises ze to tak vyuzivaj, abys nasledne vse obratil jen na tebe a tvou rodinu ;-)
proste nevis jak ty auta vyuzivaj, a jen si myslis ze to vyuzivaji stejne jako ty ;-) ja mam taky male dite, 18 mesicu, takze prave delsi cest, treba 12-15 hodin autem by byla silene utrpeni >:D
Ok, své sousedy neznám a vše jsem si vymyslel aby to pasovalo do mé nereálné teorie. Takže co radíš? Mám jím rozdat do schránek formuláře ať mi vyplní celoroční jízdní itinerář, že to tady na acz potřebujeme detailně vyřešit? Tak jsi to asi dělal ty, že tak dobře znáš jak lidi používají SUV, že?
Když jedeme daleko, tak jezdíme přes noc. Děcka spí a je klid na jízdu. I cesty jsou prázdnemjši. Připdadně vyjíždíme hodně brzo aby děcka co nejvíce prospaly. Funguje nám to tak dobře.
na rozdil od tebe nemam potrebu psat ze nekdo s SUV jezdi tak a tak ;-) kdys nekde pisu neco o najezdech, vychazim z udaju MD, vyjadreni servisnich zastoupeni a podobnych instituci, ktere bud maji primo pristup k datum o servisovanych autech a nebo vychazi z dat z technickych kontrol a prodeju pohonnych hmot ;-)
treba od BMW se tak dalo dozvedet, ze pohon 4x4 se u jejich modelu v prumeru zapojuje jen na 4% vsech jizd, ze prumerny najezd BMW ktere jsou servisovane v autorizovanych servisech je pod 8 tisic km rocne, kdy treba MD a obdoba na Evropske pude uvadi ze pruumerny najezd aut v EU je pod 14tisic km rocne, a vychazi to z dat podle registrovanych vozidel a prodeju pohonnych hmot vs. tabulkove spotreby uvadene vyrobci
PS> a samozrejme, pokud chces za ty spousedy psat v diskuzi, mel bys mit od nich relevantni udaje, a ne nejake tvoje pocity a domenky ;-)
Predstav si , ze jsou rodiny co dovolenou travi treba na 8 mistech. Popojizdky jsou 300-500km. Uz vidim, jak v Makedonii, Srbsku, Albosce atd, hledam nabijecku. Az bude realny dojezd 700km a auto bude stat stejne + -, jako spalovaky, rad si jej koupim. Zatim koupe el. auta pri dnesnich cen je ekonomicky nesmysl. To snad vi kazdy, kdo umi do 5 pocitat. A jeste k tem kolonam, staci pouzivat selsky rozum a necestovat o vikendu, tj. zakladni pravidlo.
Přesně. Ten etron se bude muset dobíjet daleko dříve než za 400km. Na dálnici bude určitě nižší. Kor když se pustil klima a nebo v zimě. Člověk ani často nevyjede s plně nabitou baterkou a ani ji pravděpodobně na plno nenabije na odpočívadlech. Navíc nikdy člověk nemůže jet do nuly a nabíječky jen ztěží budou v ideálních intervalech (beru dnešní stav). Když se to všechno sečte, tak to vidím na nabíjení co 200-250km max.
a co jako? sak elektromobil neni pro kazdeho, kazdy at si najde to sve co mu vyhovuje ;-) nekdo se spokoji s elektromoibilem, jiny s dieselovym fullsize SUV nebo miniautem do mesta ;-)
no vidis, i ty mas nejake podminky jako kazdy spravny loupeznik, tedy 700km dojezd a cenu stejnou jak za spalovak, tak treba za par let bude tvoje podminka vyslizena :-)
Já bych to asi zkousnul. Dál než kolem 1200 km jsem na dovolenou nikdy nejel. A dvě hodinová nabíjení cestou v pohodě vydržím, aspoň se protáhnu, dáme si jídlo...
Já byl teď týden s deckama a kolama s velkým SUV v horách. Letadlo tam neletělo ;) Když si při představím, že bych měl při výletech ještě řešit kde dobíjet a myslet pořad na to, tak se musím akorát zasmát jaká by to byla utopie :). Jestli si někdo kupuje SUV do města a neplánuje s ním někam často vyrážet, tak mu bude 400km jistě stačit. Je to ale podle mě zbytečné psychologické omezení.
Dneska už není problém nabíjet po cestě (obzvláště na Západě). Tady v ČR je to sice slabší, ale s dojezdem 400km většiou dojedeš tam, kam potřebuješ a nabiješ si v klidu v cíli.
A cestou do Alp už běžně na dálnici potkávám rychlonabíječky na pumpách.
Já bydlím ve Švýcarsku a že by tu byla kdoví jak rozsáhlá infrastruktura, to bych vůbec netvrdil. Kousek ode mě je veřejný stojan, ale je nonstop obsazený. U obchodu taky 4 místa, ale taky mnohdy plné. Tesel tu jezdí jak hub po dešti, ale kdo nemá RD s garáží, kde má zásuvku, tak je v provozu, dle toho co vidím tady, dost omezený.
Ono je to trochu pesimistickejsie. Kedze realny dojazd dialnicnou rychlostou bude nizsi nez udavany a teda aj keby nie, tak budes musiet nabijat castejsie, kedze aj benzinky maju bezne v rozostup 50km a asi s rodinou nebudes riskovat a ist do vycerpania baterii.
Takze nabijanie skor kazdych 250-300 km, co je kazde 2.5 hodiny. Este k tomu rychlonabijacky nevedia nabit auto na plno, preto Tesla udava cas na nabitie do 80% (teda vedia, ale je to pomale). Cize v reale na 1000km trase budes nabijat min. 3x, skor 4x. Takze k 8 hodinam cesty treba priratat 3-4 hodiny nabijania a to za predpokladu, ze by tie rychlonabojacky boli v spravnom rozostupe na dialnici, bez zachadzok a clovek uz nemusi robit dalsie prestavky.
V skutocnosti, to teda bude este vyrazne horsie :-)
Inak elektro autam v mestkej a primestskej premavke fandim a sam uvazujem, ze zene kupime niektore - najskor 500e, kedze sa jej velmi paci a realny dojazd 80km je az az na nahradu MHD :-)
Každé, a prakticky dojede ještě mnohem víc. Pokud mu během cesty dochází palivo, během pár minut celkem kdekoliv doplní další a pokračuje v jízdě. Reálný dojezd je neoomezený. To jsi opravdu nevěděl ?
Já byl teď týden s deckama a kolama s velkým SUV v horách. Letadlo tam neletělo ;) Když si při představím, že bych měl při výletech ještě řešit kde dobíjet a myslet pořad na to, tak se musím akorát zasmát jaká by to byla utopie :). Jestli si někdo kupuje SUV do města a neplánuje s ním někam často vyrážet, tak mu bude 400km jistě stačit. Je to ale podle mě zbytečné psychologické omezení.