Bezpečnost
Tempomat je super. Adaptivní ještě lepší.
U starého mne štvali, v případě nastavené rychlosti na dálnici, takoví ti pánové kteří za volanty osobních a nákladních vozů mi vjíždí do cesty v rychlém pruhu. Nutí mne brzdit a občas hodně razantně. Je to nebezpečné a nepříjemné - dokonce pravidla porušující.
Divné, že Němci to nedělají. Většinou když se mi to stane na DE dálnici, tak jsou to pepíci z ČR.
Adaptivní tempomat pomalé auto vidí a přibrzdí.
Bohužel na elektroniku a SW se nedá spolehnout.
PS: Brázdiči prostředních pruhů se 120-130km/h na tachometru jsou ale stejně nejlepší. >😒] >😒]
U starého mne štvali, v případě nastavené rychlosti na dálnici, takoví ti pánové kteří za volanty osobních a nákladních vozů mi vjíždí do cesty v rychlém pruhu. Nutí mne brzdit a občas hodně razantně. Je to nebezpečné a nepříjemné - dokonce pravidla porušující.
Divné, že Němci to nedělají. Většinou když se mi to stane na DE dálnici, tak jsou to pepíci z ČR.
Adaptivní tempomat pomalé auto vidí a přibrzdí.
Bohužel na elektroniku a SW se nedá spolehnout.
PS: Brázdiči prostředních pruhů se 120-130km/h na tachometru jsou ale stejně nejlepší. >😒] >😒]
no neviem,asi jazdím v inom Nemecku ale mám pocit že nečakane odbočiť do ľavého pruhu sú špecialisti práve Nemci.
ACC je tak možno dobry na jazdu v noci alebo kolóne keď má aj funkciu stop&go
ACC je tak možno dobry na jazdu v noci alebo kolóne keď má aj funkciu stop&go
Naprostý souhlas, poslat to z pravého do levého nečekaně nebo bez blinkrů, to je vyloženě specialita jilzdního stylu v Německu, tak posledních deset let, u nás naopak jsou řidiči v tomto mnohem ohleduplnější.
Za poslednich 15 let co ja muzu mluvit se tento nesvar v Nemecku razantne rozsiruje. A neni to zas takova pr*el kdyz nekdy vidis jak musi zpomalit z 240km/h na pulku sve rychlosti 😄 V noci to Mercedesum (a jiste i vsem ostatnim) rozsviti kotouce, to jsem docela cumel ... v Le Mans to clovek ceka ale v beznem provozu... 😄
Ano mám stejnou zkušenost. Bez blinkru z pravého do levého.. Typiše dojče fahren sty.
Kdysi jsem se pozastavoval nad tím, že nepoužívají blinkry po předjetí a zařazení se do pruhu. Pak jsem naznal, že je to v podstatě zbytečné, ale při vyjíždění z pruhu je blinkr nezbytný.
Kdysi jsem se pozastavoval nad tím, že nepoužívají blinkry po předjetí a zařazení se do pruhu. Pak jsem naznal, že je to v podstatě zbytečné, ale při vyjíždění z pruhu je blinkr nezbytný.
V nemecku plati "neohrozis" ale uz ne to nase "neomezis". Kdyz tam ma dost mista abys ty dobrzdil, tak ti to tam v souladu s jejich pravidly proste poslou a pokud to neni vylozene na prasaka, tak to nemec co musi dobrzdit klidne z dvou kil na 130 ani "nekomentuje" blikanim a gestama. Prijemne to sice neni, ale co je opravdu tristni je, ze I tak se tam jede plynuleji nez u nas. 😄
Pokud vím, tak pro funkci ACC se u zmíněných vozidel používá i radarový senzor. Prosím, doplňte to pane autore do článku.
s adaptivním tempomatem utrpení.
Na dálnici někdo rád řídí?
Pro mně je to s acc utrpení i na dálnici a s radostí z řízení to nemá co dělat, jde o ovládání auta v reálném dálničním provozu, řešení běžných situací, ještě jsem se nepotkal s acc, které by umělo v dálničním provozu řídit auto alespoň jako průměrný řidič, naopak považuju acc spíše za prvek aktivní nebezpečnosti.
Pro mě se "radost z řízení" a "dálnice" nedají nijak spojit.
Já rád jedu i po dálnici. A k tématu, ACC mi přijde jako jeden z asistentů, který může být užitečný, ale má své mouchy, se kterými řidič musí počítat a být ve střehu. [odkaz]
Vse je otazka rychlosti, ono ve 200-220 je I z dalnice najednou okreska co umi zabavit 😉
Ano, pamatuju na doby, kdy se dalo pěkně vyblbnout i v D na dálnici, některé kopcovitější a zatáčkovité úseky na A7, A45, A61 atp., ve větších rychlostech už to zábava byla. Dneska, bohužel, už je všude provoz takový, že bavit se dá jen tím, co si člověk v autě pustí. 😉
Nocni prelet se da i dnes zvladnot s noblesou, treba A4, A72 (ta kolikrat i ve dne, asi nejklidnejsi dalnice pokud jde o kamiony co jsem zazil), A14, A38, A2. "Nejrychlejsi dalnice" pak jednoznacne A9, tam neni problem potkat v noci vlacky do kterych upachtenych 180 naftovych koni jako vstupenka veru nestaci 😄
Jak si bez pasivního tempomatu v podstatě nedokážu auto představit, na jeho adaptivní verzi jsem si nikdy nezvykl. Mnohem víc než na samotnou jízdu se soustředím na to, zda-li za mnou někdo nejede, protože si nejsem jistý, kdy mi to ten elektronický, z pravého pruhu podělaný bastard zase bezdůvodně zašlápne a pozve toho za mnou mi do kufru. A přitom je pasivní verze tak skvělá, i úplný blbeček má oči a dokáže ovládat systém o čtyřech triviálních funkcích.
Fakt, že některé automobilky (moje auto nevyjímaje) nabízejí tempomat, který nelze zapnout pouze do pasivního modu, považuji za obrovský fail.
Fakt, že některé automobilky (moje auto nevyjímaje) nabízejí tempomat, který nelze zapnout pouze do pasivního modu, považuji za obrovský fail.
Vidím to úplně stejně.
A ta ne/možnost přepnout acc na klasický tempomat, to je prostě chyba chyb, zatím jediná značka, o které vím, že to umí, je bmw.
Kromě acc jsou ještě jiné "chuťovky" na debatu, třeba brzdový asistent, člověku, který jej "ladil" u mercedesů, bych zlámal ruce.
A ta ne/možnost přepnout acc na klasický tempomat, to je prostě chyba chyb, zatím jediná značka, o které vím, že to umí, je bmw.
Kromě acc jsou ještě jiné "chuťovky" na debatu, třeba brzdový asistent, člověku, který jej "ladil" u mercedesů, bych zlámal ruce.
Mam Infiniti a ty to take umi vsechny. Pouzivam to, ale jenom pri technickych problemech s adaptivnim tempomatem (typicky v hustem snezeni), protoze ten pasivni tempomat funguje i v techto pripadech a je lepsi mit tempomat pasivni nez zadny.
Tak si do toho zoznamu tych, co to vedia, pridaj aj Volvo 😉
Predpunut do pasivu vie viacero znaciek v mainstreame - napr. Peugeot, je to asi skor problem premie, ze to nedovolia.
Osobne mi ACC pride dobry iba v kolonach s automatom. Tam je to super. Inak to pre mna horsie ako klasika, kedze nedokaze predvidat a tak sa na neho musim sustredit viac ako pri klasike, kedze treba sledovat aj ci mi niekto nevlezie do kufra az zacne brzdit...
Urcite by som ho ocenil viac ak by som jazdil eco stylom - zaradit sa na dialnici vpravo a viest sa v kolone. To moze byt fajn 😄
Osobne mi ACC pride dobry iba v kolonach s automatom. Tam je to super. Inak to pre mna horsie ako klasika, kedze nedokaze predvidat a tak sa na neho musim sustredit viac ako pri klasike, kedze treba sledovat aj ci mi niekto nevlezie do kufra az zacne brzdit...
Urcite by som ho ocenil viac ak by som jazdil eco stylom - zaradit sa na dialnici vpravo a viest sa v kolone. To moze byt fajn 😄
...je trestuhodná. Využívám ho pouze v kolonách, jinak je pasivní pro mě lepší. Jízda s ACC kdekoliv po Evropě (snad vyjma severských států mimo osídlené oblasti) je nepohodlná, uskákaná a nepříjemná. Naopak v hustém městském provozu si ho nemohu vynachválit.
Proto nemožnost přepínání mezi režimy shledávám jako naprosto hloupou. Vyjma BMW umí i modely JLR.
Proto nemožnost přepínání mezi režimy shledávám jako naprosto hloupou. Vyjma BMW umí i modely JLR.
Ja som si tak nejak nezvykol na ziadny tempomat...co naopak je super je obmedzovac max. rychlosti..
Na druhej strane adaptivne tempomaty by mali dat povinne kamionom ked vidim ako casto je dovodom havarie to ze sa nevenuju premavke a potom odzadu vrazia do kolony..
Na druhej strane adaptivne tempomaty by mali dat povinne kamionom ked vidim ako casto je dovodom havarie to ze sa nevenuju premavke a potom odzadu vrazia do kolony..
Já jsem se s chutí vrátil k pasivnímu. Aktivní na dálnici reaguje na kamion na zbytečnou dálku a nutí buď vypínat nebo přejíždět vlevo moc brzo. V kolonách to bylo lepší, ale zbytečně horlivý a nebo zase pomalý...na okresce to šlo, když předemnou jel někdo, kdo si nehraje furt s plynem...tak jednou za 100jízd...
mě se nejlíp používá na klasických státovkách, kdy se furt zrychluje, zpomaluje. nastavím si odstup, max rychlost a víc se nestarám, umí až do zastavení.
když píšete o těch omezovačích, zkusili jste někdy nastavit úpravu rychlosti podle značek? tu možnost asi máme, ale absolutně to nehodlám ani zkoušet 😄
Přijde mi, že za chvíli se lidi bez asistentu nedostanou ani do krámu.
Mraky lidí už teď neumí ani řadit, bez asistentů se pomalu neudrží v pruhu a teď ještě hlídat semafory. To už mohou jezdit MHD, když je nebaví řídit.