Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW Z4 se odhaluje ještě před premiérou. Vrcholem bude šestiválcové M40i

Mnichovská automobilka se připravuje na představení nové generace roadsteru Z4. Zatím ho ukázala na oficiálních snímcích v zamaskované podobě.
Zpět na článek
4. 6. 2018 08:51
4. 6. 2018 08:52
4. 6. 2018 09:40
4. 6. 2018 09:57
4. 6. 2018 10:06
4. 6. 2018 10:24
4. 6. 2018 10:48
4. 6. 2018 11:37
4. 6. 2018 14:50
4. 6. 2018 16:09
4. 6. 2018 20:06
4. 6. 2018 12:02
4. 6. 2018 12:26
4. 6. 2018 09:43
4. 6. 2018 09:41
4. 6. 2018 09:53
4. 6. 2018 11:02
4. 6. 2018 12:28
4. 6. 2018 09:54
4. 6. 2018 10:00
4. 6. 2018 12:03
5. 6. 2018 13:46
6. 6. 2018 09:11
4. 6. 2018 08:51
Krasavec...
...musel jsem se znovu podívat na studii z loňského roku. Krásné linie, klasicky umístěná kabina před zadní nápravou, dlouhý čumák. Na to se těším! ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 08:52
Re: Krasavec...
Jen škoda, že u té šestiválcové verze nebude i manuál. ;-\
4. 6. 2018 08:58
Re: Krasavec...
Snad ještě přibude ;-)

[odkaz]

Úžasný!
4. 6. 2018 09:22
Re: Krasavec...
Vypadá úžasně. Měl jsem za to, že to bude Z pět?
Jinak manuál bych oželel, tyhle plechové kabria nebudou nikdy řidičské náčiní. To bych radši viděl verzi kupé - o 200 kilo lehčí a klidně s tím manuálem...
4. 6. 2018 09:26
Re: Krasavec...
Tady už s plátěnou střechou sundáš tak 50-80kg. Z4 si rád projedu!
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 09:40
Re: Krasavec...
Kde bys to vzal, plechova, resp. hlinikova strecha E89 vazi kolem 30 kg. Zdroj tedy neuvadi, jestli se jedna o vlastni hmotu nebo rozdil mezi hadrem a plechem, ale urcite nesundas vic nez 30 kg. Stejnych 30 kilo, jaky je bezny rozdil mezi lidma. Nekdo ma 80 nekdo 120 a malokoho napadne to zapocitat do hmotnosti auta.
4. 6. 2018 09:53
Re: Krasavec...
Těch 150-200 kilo je reálný rozdíl mezi 4 coupe a 4 cabrio. U Z4 této generace není s čím porovnávat, nicméně, u kabrioletu nedělá rozdíl střecha /resp. ne tak velky/ ale vyztužení vzpěry atd. Rozhodně ne třicet:))
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 09:57
Re: Krasavec...
Třícet kilo vysoko nad těžištěm nebo naopak v něm či pod ním je rozdíl dost podstatný, ty karbonové střechy se nedávají na výkonné verze proto, aby auto líp vypadalo.
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 10:06
Re: Krasavec...
Jesiz to uz je meditace, tech 30 kilo (rozdil) nemusi mit cela strecha, ale i sklapeci konstrukce, navic se musi pocitat ze ta strecha je obcas v kufru a v neposledni rade mluvit o vyssim tezisti u Z4 je legracni. Kolik aut ma asi niz teziste nez prave Z4? Chci zduraznit ze jsem jednu aktualne prodal, stravili jsme spolu 50 tis km. To auto jezdi jako motokara, zadek je par cm nad zemi. Je to zazitkove, ale uz bych ho nechtel.
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 10:24
Re: Krasavec...
Kterou generaci jsi měl? E85 jezdila jako motokára, E89 ne. Jejím problémem byla právě vysoká hmotnost, jak celkově tak z hlediska rozložení vůči těžišti, jednak těžká střecha nad těžištěm, jednak motor před ním, na bmw byl posunut hodně dopředu.

Argumentovals tím, že se neřeší, jestli uvnitř sedí člověk, co má 120kg, já k tomu jen říkám, že z hlediska ovlivnění jízdních vlasností je 120kg umístěných v těžišti auta, které je zhruba kolem sedaček, menší zlo, než 30 kg umístěných v nejvyšším bodě auta.
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 10:48
Re: Krasavec...
To jsou novinarske teorie. Vycteninky z internetu. Ja mel E89 2,3i a kamarad E85 2,8i. Namazal jsem si ho na chleba v kazde situaci.
4. 6. 2018 10:52
Re: Krasavec...
Asi dobrej oddíl, no...
4. 6. 2018 10:57
Re: Krasavec...
Přesně jak píšeš, Dinar je na ty vyčteninky >:D :-! :yes:

Si asi nejen mě pobavil ;-)
4. 6. 2018 11:18
Re: Krasavec...
Zetti, už při jízdě se střechou nahoře nebo dole poznáš rozdíl, i když auto váží stejně. A jinak tebe přece baví auta, co jezdí potichu, tak netuším, že tě tahle diskuse vůbec zajímá:)
Vono stačí to, že si myslíš, že kabrio váží o 30 kilo víc než srovnatelné auto s pevnou střechou:)
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 11:37
Re: Krasavec...
Tak to tedy urcite nepoznas. Tedy ja to nikdy nepoznal. To auto sedi jak pribity. My se tu bavime o ruznych generacich Z4. Tedy porad kabrio, resp. roadster. Proc by mi to nezajimalo, se zetkem jsme sdileli prostor 9 let. S Mitsubishi Evo X 5 let, 5 let jsem mel obe soucasne.

S vekem se meni priority, kdo si to neprizna tak keca.
4. 6. 2018 13:25
Re: Krasavec...
Z4 je krásné auto na nedělní vyjížďku, ale chová se tak nějak zvláštně. Sportovní jízdu je lépe po něm nechtít. Měl jsem pocit, že v každé zatáčce má jiný charakter.
Jinak, jestli je střecha složená nad hlavou, nebo se přemístí do kufru a zatíží víc zadní kola /víc trakce/, musí poznat snad každý...
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 14:50
Re: Krasavec...
Dyk je to blbost, koukni se nekde na video jak se ta strecha sklada. Nad hlavou mas jenom strechu s tapecem, kompletni konstrukci se zadnim dilem a sklem mas za hlavou v obou pripadech. Tedy se strechou nahore nebo v kufru. Tedy jde o posun treba 10 kg tezistem o 30 cm Navic Z4 je vyvazena na napravy prakticky presne 50 : 50. Uz sem rikal, ze jsem ji mel pres 9 let. Jezdi sqele, predvidatelne. Da se bez strechy jet i 200

Hod si ji do photoshopu se strechou a bez, rozdel si pomery delky a uvidis ze mam pravdu.
4. 6. 2018 15:56
Re: Krasavec...
přečti si třeba tady
[odkaz]
Současně si taky přidřepne celá zadní část auta pod tíhou složeného plechu a citelně se změní vyvážení. Tam, kde se eMko nechalo s nataženou střechou vodit na hranici přetáčivosti a bylo hezky vyvážené, tak se s plechovou střechou v kufru přilepí k asfaltu a drží.
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 16:09
Re: Krasavec...
To je uplne jine auto, je to sice BMW a je to sice kabriolet, ale neni to Z4, ja ti nebudu donekonecna opakovat aby sis nasel video jak se sklada strecha u Z4. Teziste Z4 strecha meni uplne minimalne, rozlozeni vah taky. Vetsina strechy je tesne za ridicem v obou situacich, at je strecha nahore nebo dole. OMG. Jestli to nechces pochopit tak uz s tim nevotravuj

A o novinarskych recenzich si myslim svy. S tema na me nechod.
4. 6. 2018 18:30
Re: Krasavec...
Z4 mám doma už cca osm let, 440i convertible dva měsíce... princip je stejný, přenesením váhy se změní těžiště i chování auta. jestli jezdíš třeba na motorce, tak stačí dát dozadu topcase a už se velmi znatelně změní chování motorky...
a pozná to každý, myslím, že i ty bys měl:)
Avatar - Zetti
4. 6. 2018 20:06
Re: Krasavec...
Zakladni princip je v tom, ze v aute, kde se ridic nachazi za pricnou osou presun strechy za stejnou osou teziste nemeni. Tedy po lopate, jestli zadni dil strechy s oknem stoji nebo lezi v kufru je uplne jedno nic se nemeni. Stale se tocime kolem jednoho.
4. 6. 2018 20:39
Re: Krasavec...
No nic. Tady ani smrt nebere:)
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 12:02
Re: Krasavec...
Přesně tak, novinářské teorie, kromě tebe těmi auty nikdo nikdy nejel. >:D
Avatar - iudex
4. 6. 2018 12:26
Re: Krasavec...
Aha, a asi práve preto samotné BMW teraz priznáva, že predošlá Z4 nebol žiadny športiak:
The old car, they now admit, was one to drive on a Sunday afternoon, maybe when the sun was shining – because it wasn’t really a true-blue sports car.
But the new Z4 – which we drive here in Z40i prototype form – is a car to drive early on a Sunday morning, they say, before the sun has come up and when there’s no one else around, the inference being that the old car was a bit of a softie at heart whereas this new one has become a proper, red-blooded driver’s car. ;-)
4. 6. 2018 09:51
Re: Krasavec...
Přehlídnul jsem tu hadrovou střechu, mea culpa:)
je otázkou, jestli je to dobře nebo ne... každopádně lehčí bude.
Avatar - iudex
4. 6. 2018 09:43
Re: Krasavec...
A čo má byť šoférskym autom viac než výkonný roadster s RWD? Práveže ak niekde manuál má zmysel, tak sú to takéto autá pre radosť. Z môjho pohľadu rozhodne škoda, že je automat jedinou voľbou. ;-\
4. 6. 2018 09:55
Re: Krasavec...
Měl jsem za to, že je to plechová střecha. Nicméně i tak, víc šoférské auto bude lehčí verze kupé, než kabrio s výztuhama, které se ve většině případů dost kroutí.
Co nechápu, je ten automat. Jestli ho přestanou dávat úplně - no ok, ale pokud ho mají vyvinutý pro jiné verze, tak nevidím rozumný důvod proč ne silnějším benzínům... každopádně individuální přestavba je možná vždycky, ne?
Avatar - iudex
4. 6. 2018 09:41
Re: Krasavec...
Bez šance. Manuál nebude ani v budúcej 3er, varianta M340i bude výhradne s automatom. Predpokladám na 90%, že v Z4 bude tá istá motorizácia a silne pochybujem, že by pre malosériový model ako je roadster vyvíjali samostatne verziu s manuálom. Ostatne kvôli emisným normám od septembra na automaty prechádza viacero modelov, vrátane M140i, takže i z tohto pohľadu je šanca na manuál v Z4 minimálna, resp. nulová. 8-s
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 09:53
Re: Krasavec...
Bohužel máš pravdu, manuál v Z4 bude jen se čtyřválci. ;-\
4. 6. 2018 09:55
Re: Krasavec...
prostor pro individuální úpravu:)
Avatar - fOE
4. 6. 2018 11:02
Re: Krasavec...
1) nadej umira posledni a 2) evropa neni svet. V USA treba manualni silne baworaky radi, tak treba je dokopou k manualu i pro 40i v 4er a z4 a kdyz uz BMW tu prevodovku v talone mit bude, tak treba, treba nejaka limitka se dostane i do nasich koncin....
... a pokud ne tak to abys svemu kousku po nocich predcital pohadky at ti hezky, dobre a hlavne dlouze slouzi. :-)
Avatar - iudex
4. 6. 2018 12:28
Re: Krasavec...
A podľa Autoexpressu, ktorí na prototype už jazdili, to vyzerá veľmi nádejne:
In short the new BMW Z4 goes hard, makes a better noise than a flat four Porsche 718 Boxster, is much more entertaining in its handling, steering and body control than before while maintaining a genuinely decent ride quality. And, to these eyes, it looks the business as well. A credible rival for the Boxster? Oh yes.
Avatar - iudex
4. 6. 2018 09:54
A čo ///M?
Neviem, do akej miery mám veriť informácii, že vrcholom bude motorizácia 40i. Predchodcovia - Z3 aj prvá generácia Z4 mali aj plnotučný M model; druhá generácia Z4 ho už nemala. Sám som zvedavý, či táto M model dostane, predsalen pri minulej bol rozdiel, či je pod kapotou 3,0 šesťvalec alebo 4,0 osemvalec, tam sa absencia M modelu dala vysvetliť, ale aktuálne ak je M stále 3,0 R6 ako model 40i, tak niet technickej prekážky, aby model M nebol, jedine že by nebola vôľa, resp. M model nebol "politicky korektný". Ale v kontexte toho, že Z4 je brat budúcej Supry, ktorá má "some big shoes to fill" a teda výkonný motor mať asi bude, bolo by vhodné, aby BMW nebol výkonovo pod Toyotou a M model dostal.
Ale možno to BMW vyrieši tak, že bude naozaj "len" ten model 40i a prípadná výkonnejšia verzia sa bude riešiť ako Performance/Competition model.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Dinar
4. 6. 2018 10:00
Re: A čo ///M?
Z4M bude, R6 a el. motor, stejný hnací řetězec, jaký dostane příští M3/4. ;-)
4. 6. 2018 10:59
Re: A čo ///M?
A netušíš, jestli tam konečně dají i xDrive? 500koňová M3ka ve čtyřkolce z S58kou dopovanou ještě dole elektrokompresorem by se mi líbila. :-)
4. 6. 2018 11:06
Re: A čo ///M?
Ať ji dají jako option, ale ne aby byla xdrive jedinou volbou 8-s
Avatar - speedfred
4. 6. 2018 11:59
Re: A čo ///M?
súhlas,x drive ako voľba ale nie povinnosť.
Sám som celkom prekvapený ako sa dá dobre preniesť cca 500 koni rwd aute s vypnutou stabilizáciou. Aspoň za sucha. :-)
4. 6. 2018 14:35
Re: A čo ///M?
Neva. Nechám se příští rok překvapit. "Přinejhorším" skončím zase u Alpiny (jakkoli tentokrát v benzínu). ;-)
4. 6. 2018 18:31
Re: A čo ///M?
Nevím, jestli není rozumnější koupit tak silný benzín, aby to zadní náprava ještě ustála, než ten nejsilnější s nutností mít čtyřkolku, která podle mého BMW nesluší...
4. 6. 2018 18:43
Re: A čo ///M?
A to je v trojkové řadě podle tebe která motorizace?
4. 6. 2018 19:01
Re: A čo ///M?
Ve 440i mám 405 koní a ještě nemám ten debilní pocit á la aktuální M3/4 kdy to furt hrabe a tancuje...
4. 6. 2018 19:40
Re: A čo ///M?
To ji máš pěkně přikrmenou. To je jen mapa nebo i výfuk? Svody?

V nové trojce má mít M340i kolem 385 koní. Úpravama z ní nebude problém dostat víc, ale když vezmu, jakej hraboš je 1M a ta má právě těch 370-380, tak to pro mne není řešení.

A hlavně. Já nehledám sportovní auto na zábavu (na to mám 1M, resp. teď víc motorku). Hledám něco, co nahradí stávající D3, ale ideálně s výkonem supersportu. Tzn. rodinný auto střední třídy v tom smyslu, že nás kdykoliv kamkoliv odveze bez reptání. Ale motorka mne v posledním roce namlsala. Chci něco výkonnýho v benzínu (500 hp+), ale nechci M5ku (moc velká). Trojka v sedanu je pro nás velikost akorát, ale chci větší skok ve výkonu. A tam si nedovedu představit, že by 500 koní na zadku mohlo fungovat.
Avatar - speedfred
4. 6. 2018 19:54
Re: A čo ///M?
...ale funguje to celkom dobre. Mám QV, a nemám pocit že by mi nejako naháňala strach.
Taká M2 troška viacej rada tancuje.
4. 6. 2018 21:04
Re: A čo ///M?
QV je určitě na wishlistu v případě zadokolkových sedanů střední třídy na předním místě, ale hádám, že ji bereš primárně jako sportovní auto, ne?
Avatar - speedfred
4. 6. 2018 21:17
Re: A čo ///M?
mám ju na denné jazdenie.
4. 6. 2018 21:44
Re: A čo ///M?
gratuluju. Když jsem chtěl z novějších aut něco s +350-400 hp, RWD a manuál, kromě amerických aut vyjelo jen QV. Smutné, že se z tohohle hříště třeba BMW úplně stáhlo...
Za kolik to jezdí v denním provozu?
4. 6. 2018 22:36
Re: A čo ///M?
Pořád je tu M3/M4, ne? Manuál + RWD.
5. 6. 2018 12:20
Re: A čo ///M?
Zkoušel jsem a nějak mě to neoslovilo. Podle mě překoňované. A hlavně jsem nutně chtěl něco jiného, než BMW. Nakonec to nějakým řízením osudu dopadlo takhle:)
PS: jen krabička, racechip.
PSII: laufy jsem neřešil, i série je dost uřvaná.
PSIII. poslední playstation co jsem si koupil:)
Avatar - iudex
5. 6. 2018 13:46
Re: A čo ///M?
Sériová 40i je dosť ukričaná? Tak to si dovolím nesúhlasiť, trochu hlučnejší je výfuk len pri studenom štarte, ale za pár sekúnd sa ukľudní a celkovo je zvukový prejav auta pomerne tichý, na môj vkus možno až zbytočne tichý. A vedľa M2 či spomínanej Giulie je to tichučká limuzína. :-)
6. 6. 2018 07:13
Re: A čo ///M?
V kabriu řve na můj vkus až moc:)
Avatar - iudex
6. 6. 2018 09:11
Re: A čo ///M?
OK, to môže byť, ja to mám v uzavretej verzii a tam by som zniesol aj trochu ostrejší zvuk (ale je pravda, že som prešiel z auta s ladeným výfukom, kde to zase prekážalo polovičke).
6. 6. 2018 18:47
Re: A čo ///M?
Uf ty už jsi taky u vrtule? Gratuluju:)
Avatar - speedfred
5. 6. 2018 05:57
Re: A čo ///M?
teraz bola cesta do DE za 9,2l ,ale skôr treba počítať tak 11+
5. 6. 2018 12:18
Re: A čo ///M?
to je slušné. Za mých mladých let brávaly 500 hp sedany minimálně 15-16 a M5 V10 se těžko dostávala pod dvacet... nějaký ten technický pokrok asi proběhnul:)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku