Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dodge Charger a Challenger mohou i v nové generaci využít platformu Mercedesu

19 komentářů

argejev
nechapem tu neustalu polemiku o tychto autach. FCA umiera a jasnym dokazom toho je "najmodernejsia" technologia pouzita v ich autach. FCA neodchadza z EU trhu pretoze nemaju na to drzat technologicky krok s inymi automobilkami. Jedine co maju je marketingovo silny JEEP - technicky vsak rovnako zastaraly.
Sacahariel
Mě naopak starší technika vůbec nevadí a víš proč? Ona totiž většinou funguje. Kdybych si zde v Evropě mohl koupit Dodge nebo Ford za stejné ceny jakou v US tak je koupím hned. Ty motory co jsou v dnešních evropských autech jsou k pláči, k papírové spotřebě se blížím jen pokud jedu z kopce, sám, nevezu žádnou váhu navíc s plyn je pedál, který prakticky nemůžu používat. Pokud ovšem jedu spotřebou jsem někde u 8l-9l na 100 Km papírových 5.5l jsem u toho auta viděl jen jednou když jsem jel ve vláčku 80 Km/h na tempomat a s rozehřátým motorem a většina cesty byla rovinka nebo mírné klesání (Octavia III 2.0 TSI) což je fakt pokrok ve Fordu r.v. 1999 s motorem Duratec 2.5l to šlo za 8-9l na 100 Km taky, no 15 let vývoje se nezapře >:D
argejev
Tak ja som ten 2.5 liter jazdil...a kolega ho mal dokonca ako služobný cca 2 roky. Tých 9 litrov to naozaj vedelo ísť. Ale nie v meste, nie na diaľnici nie hore kopcom a nie studené. Proste si buď neznalý , zaujaty alebo sa unasas nostalgiou pretože ta atmosféra bola zrava. Mám najazdených áut niekoľko a to minimálne pár tisíc kilometrov priebehom pár dní prípadne niekoľko desaťtisíc ročne a len porovnanie fantastického 1.4 atmosférického Fire v brave a ecoboostu vo focuse je liter na 100 počas 30000 km priebehom jedného roku čo sme jazdili so ženou obe auta. Netvrdím že sa s Fire nedalo jazdiť za 5,8...ale proste je to o bezpečnosti a plynulosti premávky. Po tých 30000 km som mal niečo cez 7 a na focuse som teraz po 100 0000 na 6,2 pričom z focusu sa medzičasom stalo auto na krátke vzdialenosti (čo pri povodnom porovnávaní samozrejme neplatilo ). A to sa nejdeme baviť o rozdiele hmotnosti a rozmeroch pneumatík,hlukovej izolácií, faktu že Fiat sme jazdili prázdny a FOCUS naložený atď...ďalšie auto s takmer 50000 km bol Megane 1.6 atmosféra ktorý ťahal krásne ale skôr za 8 litrov ako za 7. Ďalšía je Ibiza s 1.4 atmosféra ktorá je niekde okolo 6 litrov (jazdí ju moja maminka ktorá bude mať o chvíľu 70 rokov...).
Atmosféra je fajn, turbo je fajn...aj tvrdiť že 15 ročná atmosféra je pre teba lepšia ako nové turbo môžeš a ja ti také auto prajem, ale budeš na smiech pri tvrdení že to auto je lepšie ako nové s 2litrovym turbom...a mimochodom FCA umiera :). Možno nie v srdciach zanietenycch motoristov...ale určite podľa trhového podielu a investícií do inovácií - pretože tam ich úpadok vidieť najviac.
Freddka
Jen pro predstavu:

2.5 Duratec 6 valcu 170 koni a 220Nm 0-100 v Mondeu 8.7sec

1.5 3 valce (Fiesta ST) 197 koni, 290Nm bude O HODNE rychlejsi (prubeh kroutaku) a spotreba bude do 7mi litru uplne v pohode, spis mensi. V lehke fieste to je 0-100 za 6.5sec.

Dnes ma ten vykony toho tveho 2.5 sestivalce pomalu 1.0 trivalec.
A nepovidej nic o tom co to vydrzi, 1.0 ecoboost je velmi spolehlivy motor :-)
Avatar - Magister
Magister
To není moc fŕ srovnání. V důsledku ale pravděpodobně ten Duratec přežije ten tříválec.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Můžu se zeptat v čem je Jeep zaostalý, mám baby Jeep Renegade 4x4 s 9 stupňovým automatem a terénní vlastnosti i konektivitu mi závidí šéf s X5
argejev
Je to výborné auto. A ak by si chcel iné malé auto majuce všetky parametre...famozny 4x4, 9 stupňový automat a cenovku. No myslím že nie je iné v segmente snáď okrem X500.
ak renegade v top výbave pre Teba reprezentuje vyspelosť (inú ako marketingovu) skupiny FCA tak si ideálny zákazník akurát si myslím že Vás nie je veľa. Vyspelosť - technická / technologická nie je len o Tom čo najlepšie vies ponúknuť ale aj o Tom ako to je dostupné. Máš skvelé auto ale šialené drahé...a sotva bude nositeľom zisku automobilky.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
S cenou souhlasím cenovka i nejlevnějšího Renegede je vysoká, ale to je i u C-HR kterou jsem zvažoval a i u C3 Aircross a oboje není v 4x4 a nemá silnější motorizace
Já jsem auto koupil po 2 letech z ukončeného operativního leasingu se slevou 45% plus navíc odpočet DPH ;-) + mám 3 letou záruku, kde jde uplatnit opravdu skoro vše narozdíl od konkurence
Ale je otázka pokud chce FCA udělat z Jeep vlajkovou loď a ceny půjdou nahoru, tak nevím jak budou chtít oslovit potencionální kupce
Hybridy přijdou příští rok, to beru pro Jeep jako slepou větev, naopak vítám to že je možné mít Grand Cherokee s výkonem až 707 koní, kdo to u konkurence má že ;-)
Ziskový by Jeep byl kdyby se nemontoval v Itálii ale u nás nebo v Polsku a nevíc by byla lepší kvalita
argejev
Áno...so všetkým súhlasím...problém ostáva. V čom je FCA leader inovácií... Keď sa pozrieš len na také VW a ich Aerton( nehovoriac o iných divíziách). alebo toyotu a ich Prius, ci Renault s nissanom ktori majú 2 z piatich najpredávanejších elektromobilov...proste FCA je pozadu takmer vo všetkom a ešte sa prezentuje ako úspech že Fiat v EU nevie ponúknuť pôvodne moderné auto. Proste ma to otravuje...anechapem prečo sa tomu venuje taká pozornosť.FCA prináša automobilizmu len pramálo buducnosti.
Avatar - speedfred
speedfred
[odkaz]

chystajú nejaké investície
Freddka
Jo Renegade je vubec pecka, 500X od Jeepu...

Uz jsi s tim zkousel brzdit? Tohle sefovi ukaz, to X5 neumi [odkaz]
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Čekal jsem, že tuhle starou trapnou věc někdo vytáhne ;-)
Kdyby jsi hledal dál, tak by jsi zjistil, že tenhle problém byl u první verze a je dávno vyřešený. Sám jsem to zkoušel, protože jsem hndopich a nic
A brzdí dobře, navíc mám asistetna pro nouzové brždění, který se dá nastavit ve 3 citlivostech (vzdálenostech) od vozu
Prostě se smiř, že je to nejlepší crossover na trhu ;-)
Freddka
No dobre tak to si snad nemuzou dovolit tohle neopravit zejo.
Teda tohle opravit slo, prevracejici se Jeep opravit nesel no.

PS: Meli jsme doma kdysi Cherokee 4.0 Limited, uzasny auto! To jen abyste si nemysleli, ze mam neco proti poradnymu Jeepu.
Redukce v lese nebo si v lete vyjet cernou sjezdovku, na krizovatce to natrit Escortu 2.0 ... krasny casy :-)
Avatar - Magister
Magister
Tak co řčekat od ošklivého překapotovaného Fiata. Tohle je fakt pod úroveň Jeepu.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Jako designer hodnotím "překapotování" Jeepu kladně, stejně jako v minulosti Chrysler Crossfire (bohužel technika zaostala za designem)
Co je pod úroveň Jeepu, malý crossover v nabídce pro větší masu lidí, to stejné platí pro Compas
Když máš koule, tak si kup Grand Cherokee Trackhawk s 707 koni, momentálně nejrychlejší SUV - to je také pod úroveň dle Tebe?
Freddka
no tak kdyz se neprevrati, tak je v pohode ne :-)
A design Renegede je podle me nejen ze dobrej, je to primo pecka! O tom zadna.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Oba to jsou krásné kousky pořádných aut ještě z dob, kdy slovo tříválec existovalo pouze v souvislosti s motocykly. Rozhodně jim přeju lepší budoucnost, takových aut je málo (viz Pontiac Firebird, Viper a spol.)
argejev
Presne ako píšeš...cca 15-20 ročne auto akurát teraz dostalo tablet namiesto radia :-) tieto autá symbolizujú silne emócie spojené s USA...slobodu, bohatstvo ale aj obžerstvo a konzum...preto ich niekto miluje a iný neznáša. A FCA to s nimi bude skúšať pokým tých čo vidia slobodu a bohatstvo bude dosť. Fakt že do tých áut investuje minimum značí že ich je stále menej...ale o pár rokov sa moda vrati a bude zas dobre :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
tak se holt musí používat 25 let stará podvozková platforma z mercedesu vč náprav z letité S-klady a E-klasse.

Prodeje Chargerů a 300 klesaj, ono tedy klesá vše krom jeepu když vezmeme letošních 5 měsíců proti 1-5/2017. Ale to není nijak překvapivé, že >:D

Na sedany od GM to nemá ani omylem...