Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger a Challenger mohou i v nové generaci využít platformu Mercedesu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 6. 2018 • 00:27
46
19
Zobrazit náhledy (46)
Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger
Sedan Charger a kupé Challenger značky Dodge se údajně nemusí bát o svou budoucnost, ale není vyloučeno, že i ve svých nových generacích vsadí na platformu, jejíž kořeny jsou hluboko v minulosti u značky Mercedes-Benz.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles první červnový pátek na testovací trati Balocco představil své napjatě očekávané strategické plány pro následující roky. Poslední důležitá akce Sergia Marchionneho ve vedení koncernu má přinést rozsáhlou změnu strategie.

V případě severoamerických značek věnuje koncern největší pozornost Jeepu, ale nezapomíná ani na Chrysler a Dodge, i když jejich budoucnost nemá být tak zářivá. Podle informací, které zveřejnil MotorAuthority se Sergio Marchionne zmínil o budoucnosti dvojice důležitých modelů značky Dodge.

Dodge má být i nadále značkou, jejíž modely jsou sportovní nebo mají minimálně lehce sportovní nádech. Hlavními hvězdami této značky pak mají být i nadále sedany Charger a kupé Challenger. Základem jejich nových provedení se podle starších zpráv z loňského roku platforma původem z Itálie, ale podle nejnovějších informací to není úplně jisté.

Sergio Marchionne údajně uvedl, že Charger a Challenger nemusí využívat platformu Giorgio, na níž stojí aktuální Alfa Romeo Giulia. Ta je totiž navržena především s ohledem na konstrukci evropských vozů a její spojení s těžkými osmiválci Hemi nemusí být zcela funkční.

Koncern FCA chce mít jistotu, že nová platforma je pro použití ve vozech značky Dodge skutečně vhodná a nebrání se jejímu důkladnému přepracovaní pro modely Charger a Challenger. To může ovšem výrazně prodloužit vývoj nových generací sedanu i kupé a není tedy vyloučeno, že bude nejprve využita další evoluce jejich stávající platformy, pocházející z doby, kdy byl Chrysler partnerem německého koncernu Daimler-Benz.

Sergio Marchionne se tentokrát nevyjádřil k tomu, kdy můžeme očekávat novou generaci modelů Charger a Challenger, ale podle informací z druhé poloviny loňského roku se mají sedan i kupé v roce 2019 dočkat ještě jedné důkladné modernizace a teprve v roce 2021 zcela nové generace.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního Chargeru a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge Challenger, který si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i aktuální třetí generaci, jejíž výroba se rozběhla v roce 2008, zůstane věrný své tradici a opět dorazí oproti svým konkurentům s výrazným zpožděním.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
6. 6. 2018 16:10
Když nejsou peníze na vývoj
tak se holt musí používat 25 let stará podvozková platforma z mercedesu vč náprav z letité S-klady a E-klasse.

Prodeje Chargerů a 300 klesaj, ono tedy klesá vše krom jeepu když vezmeme letošních 5 měsíců proti 1-5/2017. Ale to není nijak překvapivé, že >:D

Na sedany od GM to nemá ani omylem...
5. 6. 2018 23:10
Re: preco sa tu furt riesit FCA?
no tak kdyz se neprevrati, tak je v pohode ne :-)
A design Renegede je podle me nejen ze dobrej, je to primo pecka! O tom zadna.
5. 6. 2018 23:08
Re: preco sa tu furt riesit FCA?
No dobre tak to si snad nemuzou dovolit tohle neopravit zejo.
Teda tohle opravit slo, prevracejici se Jeep opravit nesel no.

PS: Meli jsme doma kdysi Cherokee 4.0 Limited, uzasny auto! To jen abyste si nemysleli, ze mam neco proti poradnymu Jeepu.
Redukce v lese nebo si v lete vyjet cernou sjezdovku, na krizovatce to natrit Escortu 2.0 ... krasny casy :-)
Avatar - speedfred
5. 6. 2018 20:20
Re: preco sa tu furt riesit FCA?
[odkaz]

chystajú nejaké investície
Avatar - Martin911Turbo
5. 6. 2018 13:11
Re: preco sa tu furt riesit FCA?
Jako designer hodnotím "překapotování" Jeepu kladně, stejně jako v minulosti Chrysler Crossfire (bohužel technika zaostala za designem)
Co je pod úroveň Jeepu, malý crossover v nabídce pro větší masu lidí, to stejné platí pro Compas
Když máš koule, tak si kup Grand Cherokee Trackhawk s 707 koni, momentálně nejrychlejší SUV - to je také pod úroveň dle Tebe?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku