Říká se tomu marketing. :-)
svět chce být klamán.
Jinak pro auto velikosti Ko. je diesel prostě logická volba a to i z hlediska ekologie. Jestli dělat nftovej i top rádobysportovní model, to´t otázka, ale nejen na Škodu. SQ7 atd.
Chystat pouze naftu do nového modelu je dneska sebevražda. Prodej nafťáků se propadá v celé Evropě!
Nafta do V3Sky, OK, do osobního vozu je to paskvil.
A neni ideál ale rozumná volba = MB GLE kupé AMG 63 S 4Matic V8 5,5 benzín = je ideál ;-)
Range Rover V8 benzín 5,0 565 nebo 525 koní = taky ideál
Jak už po vypuknutí Dieselgate bylo x-krát řečeno a napsáno = nafta je jednoznačná až tak od 3,5 tuny. A to neřešim absurditu že je daňově zvýhodněná = dotovaná
Takže pro začátek zrušit zvýhodnění = srovnat daň.
btw by mě zajímalo, kam půjde ten motor ve VW. Byla šuškanda vo el. turbu a 200kW. Když tohle po 4 járech pustili škodárně, asi mají něco novýho pro VW?
Proč to ale má sériový přední nárazník? Třeba ne, ale docela mi přijde že zepředu vypadá jako naprosto obyčejný Kodiaq. O motoru netřeba mluvit. Podobný výkon má třeba i oktávka, nemluvě o superbových 206 kilowattech. Zkrátka mohli se víc rozšoupnout, udělat nějakou revoluci. De facto poslední dobu nepřišli s ničím zcela novým co nemá nikdo. Ale to je asi pro vw nemyslitelné trošku propustit uzdu fantazii.
To že Superb má vyšší výkon není měřítko, má ho v benzínu a v silném benzínu by si SUV nikdo nekoupil. Měřítkem je konkurence se středními nebo většími SUV a ta má nejvýkonnější motory daleko za tímto biturbem, které bude v Kodiaqu. Takže jdou na trh s něčím, co nemá nikdo v mainstreamu.
3008 končí na 130 kW
X-Trail končí na 130 kW
Kuga končí na 132 kW
Kadjar končí na 121 kW
SantaFe končí na 147 kW
CR-V končí na 118 kW
Hm...ale pak máš Tiguan (Allspace může být) a ten má 240PS dávno, a taky prémiovky o velikosti Koiaqu, co maj víc.
Santu nebo 5008 by nikdo nekoupil. Kodiaqa RS si budou kupovat čecháčci, co si budou myslet, že maj SQ7, stejně, jako si v Supu myslej, že maj S Kládu a v OC RS že maj M3.
No rozum do hrsti, Škodovka se asi nebude pouštět do přetahování s prémií, to je kravina. Takže z veškeré konkurence ti zbyl ten Tiguan a to je konkurence/nekonkurence, která se asi bude těžko překonávat, když lepší motor v koncernu pro mainstreamovou platformu MQB nemají. Ano, mohli by tam dát 2.0 TSI s vyšším výkonem než diesel, ale obchodně je to ptákovina, velké mainstreamové SUV s benalem je v EU neprodejné, je to zase vidět na konkurenci, někteří konkurenti benal vůbec nenabízí, Kodiaq si s podladěným 2.0 TSI aby tě nesežral koupit lze.
V silnom benzine by si ho nikto nekupil ?
No, to bude asi fakt, kupit co najvacsie (a zodpovedajuco predrazene) auto, ale kvoli palivu si nechat vrtat do kolena. Pritom palivo pri prevadzke auta hra ozaj malu rolu. Oproti pozitku zo silneho benzinu.
Jo to jo, ale tohle nejsou přímí konkurenti Kodiaqa a navíc nemají nejostřejší verze. Takže se to úplně nedá srovnávat, kodiaq má taky největší výkon ve Stylu 140 kW.
A co jiného než X-Trail, Santa nebo 5008 jsou podle tebe přímí konkurenti Kodiaqa?
Mluvit u SUV o ostré verzi je poněkud naivní, prostě nejvýkonnější varianty, zbytek je marketing.
Sorento je totéž co Santa, Koleos je technicky totéž co X-Trail, ano Outlander je také soupeř. Nicméně ani jeden si proti 2.0 BiTDI ani neškrtne. V podstatě výkonově nejblíž i když stále daleko je Ford Edge, který má také biturbo 155kW.
Motor i udávaný výkon je obecně podle mě v pořádku a moc fajn. Pro RS mě to ale (negativně) překvapilo a nechápu rozdíl mezi Sportline a RS, u kterého jsem očekával 2.0 TSI jako má Ateca Cupra. Uvidíme jaké budou opravdu finální parametry...
No právě, menší Ateca má silnější motor. Větší Kodiaq už má pěknou a docela hodně odlišenou verzi Sportline, nechápu přidání RS pouze s tímhle motorem, které očekávám že půjde se sportovností dál a bude to na úkor pohodlí, přitom dynamika nad 100 km/h nijak valná nebude. Ten motor znám z "aerodynamičtějších" modelů, případně se stačí podívat na youtube na videa zrychlení bitdi v obyč Tiguanu, ve větším Allspace/Kodiaqu to bude samozřejmě ještě horší.
Dávalo by mi to smysl kdyby Kodiaq neměl Sportline. Ale uvidíme, třeba tam těch vylepšení bude víc.
Jestli to bude stejné 240 ps bi-turbo jako v Tiguanu, tak to je vopruz. Ten motor je sice dobrý tím, ze auto není líné jak s 190ps, ale že bych tomu výkonu dával přídomek RS, to určitě ne. Doufám, že to bude vylaďeno na aspoň trochu víc, ať má to RS nějakou serióznost.
Sportline ma standardne motory a podvozok, inak je to len bezny Kodiaq s inymi plastami a sportovymi sedackami. Takze z toho pohladu je v RS top motor - cize ok, avsak stale len nafta. A mozno by naozaj tento RS sa mal nazyvat Sportline. Avsak treba vytazit meno Kodiaq do posledneho centu.