Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
tu dobu vzpomínám. Měl jsem tehdy 2x xedos 6 v atmo šestiválci. Devítky jsem také dobře znal, ale hydroměnič mi tehdy moc nevyhoval. Ty auta byla na svou dobu hodně sofistikovaná a precizně zpracovaná. Od kvalitního řízení až po svítící klíčové dírky. Pořád tvrdím, že tomu pocitu za volantem se třeba koncern horko těžko teprve teď dotahuje. Muller měl výkon, ale byla to jediná nespolehlivá verze xedosů, protože dmychadlo často odcházelo.
Veru, vtedy som aj ja ako pubertak na Xedos 9 pozeral s velkymi ocami. Pacilo sa mi oproti vtedajsej konkurencii to pokrokove riesenie motora.
Přeplňování bylo extrém, ale jejich tehdejší 2,0 V6 a 2,5 V6 byly skvosty, na ty motory nedám dopustit. :yes:
Snad Mazda zase jednou vyleze s Xedosem V6
Naposledy vstal z mrtvých nějaký Kristus, ale to už je nějakých 2000 roků. Myslíš, že Mazda V6 to dokáže taky? 😉
Mazda je poslední naděje s tím vznětovým benzínem, ale neverim tomu.
Jak nevěříš? Novináři s tím už v Japonsku jezdili a příští rok to jde s novou M 3 do prodeje.... :yes: [odkaz]
Na to jejich nové atmo-benzino-diesel jsem taky moc zvědavej. Jinak určitě chválím současný dvoulitr ve trojkách a šestkách v kterékoliv výkonové verzi. Jsou to jedny z mála dlouhodobě využitelné a spolehlivé motory.
Mňa by zaujímalo ako vieš, že sú to jediné dlhodobo využiteľné a spoľahlivé motory. Navyše e😜erimentovanie s extrémne vysokým kompresným pomerom mi príde z hľadiska spoľahlivosti nebezpečnejšie, ako keď na motor hodíš turbo. Ja mazde fandím tiež ale postoj - je to blbé lebo to má turbo je podľa mňa dosť nešťastný.
uz len ten dizajn bol a je neskutocne nadcasovy... vidiet xedos na peknych diskoch v serii nalesteny s peknym lakom je pastva pre oci... jazdne na tom boli vraj celkom vymakkle, ale nikdy som to neriadil...
Petr62
Prosím o přihlášení alespoň jednoho řidiče který to s tímto vozidlem zažil.
Milleruv cyklus je sice uspornější ale né takto. A srovnávat kompresní poměry motorů, když u jednoho necháváte schválně otevřené sací ventily v kompresním zdvihu je nesmysl.Musíte to srovnávat tkzv. azijským systémem po uzavření sacích ventilů .Jinak to bylo pěkné auto ale poruchové ,tím si nad sebou vyneslo ortel.
Milleruv cyklus je sice uspornější ale né takto. A srovnávat kompresní poměry motorů, když u jednoho necháváte schválně otevřené sací ventily v kompresním zdvihu je nesmysl.Musíte to srovnávat tkzv. azijským systémem po uzavření sacích ventilů .Jinak to bylo pěkné auto ale poruchové ,tím si nad sebou vyneslo ortel.
10 l na sto pri 200 kmh je samozrejme totálny nezmysel. Za toľko nejazdia ani diesle.
Moderný 2.5 Sky-G jazdí pri 200 za minimálne 12 litrov...
Moderný 2.5 Sky-G jazdí pri 200 za minimálne 12 litrov...
pallas
"Pokud bychom hledali automobilku, nabízející nejavantgardnější techniku, tak historicky vzato by byl takovou mohl být třeba francouzský Citroën. Jenže to se bavíme o době před třiceti lety. Od konce 90. let jsou citroëny technicky stále méně avantgardní, takže neobvyklost se v jejich případě začíná týkat pouze a jen designu."
Nech počítam ako počítam, koniec 90-tych rokov bol pred 18 timi rokmi, a nie pred 30.
A na technickú avantgardu si treba aspoň zoznam patentov prečítať. [odkaz]
Nech počítam ako počítam, koniec 90-tych rokov bol pred 18 timi rokmi, a nie pred 30.
A na technickú avantgardu si treba aspoň zoznam patentov prečítať. [odkaz]
Xedos_9
Kolikrát jste se s tím svezli? Já už s ním jezdím 16 let. Je to obývák na kolech. Je to ročník 1997 a zítra jde na TK. Loučit se spolu určitě ještě nebudeme. 😉😁
Ako spotreba 10l/100km pri 200km/h mi pride nerealna - hlavne k dovetku, ze ked sa clovek snazil dokazal sa priblizit k 8l/100km.