Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.
Zpět na článek
19. 6. 2018 13:52
20. 6. 2018 19:05
21. 6. 2018 04:26
19. 6. 2018 17:37
19. 6. 2018 13:07
Nejako sa mi to nepozdava
Preco potom motor prestali vyrabat?
Ako spotreba 10l/100km pri 200km/h mi pride nerealna - hlavne k dovetku, ze ked sa clovek snazil dokazal sa priblizit k 8l/100km.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
19. 6. 2018 13:16
Moc rád na
tu dobu vzpomínám. Měl jsem tehdy 2x xedos 6 v atmo šestiválci. Devítky jsem také dobře znal, ale hydroměnič mi tehdy moc nevyhoval. Ty auta byla na svou dobu hodně sofistikovaná a precizně zpracovaná. Od kvalitního řízení až po svítící klíčové dírky. Pořád tvrdím, že tomu pocitu za volantem se třeba koncern horko těžko teprve teď dotahuje. Muller měl výkon, ale byla to jediná nespolehlivá verze xedosů, protože dmychadlo často odcházelo.
Rozbalit vlákno
12
19. 6. 2018 13:52
Re: Moc rád na
Veru, vtedy som aj ja ako pubertak na Xedos 9 pozeral s velkymi ocami. Pacilo sa mi oproti vtedajsej konkurencii to pokrokove riesenie motora.
Avatar - Uživatel_5340709
19. 6. 2018 16:23
Re: Moc rád na
Přeplňování bylo extrém, ale jejich tehdejší 2,0 V6 a 2,5 V6 byly skvosty, na ty motory nedám dopustit. :yes:
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2018 06:36
Re: Moc rád na
Snad Mazda zase jednou vyleze s Xedosem V6
20. 6. 2018 15:52
Re: Moc rád na
Naposledy vstal z mrtvých nějaký Kristus, ale to už je nějakých 2000 roků. Myslíš, že Mazda V6 to dokáže taky? ;-)
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2018 16:05
Re: Moc rád na
Mazda je poslední naděje s tím vznětovým benzínem, ale neverim tomu.
20. 6. 2018 16:25
Re: Moc rád na
Jak nevěříš? Novináři s tím už v Japonsku jezdili a příští rok to jde s novou M 3 do prodeje.... :yes: [odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
20. 6. 2018 16:40
Re: Moc rád na
Na to jejich nové atmo-benzino-diesel jsem taky moc zvědavej. Jinak určitě chválím současný dvoulitr ve trojkách a šestkách v kterékoliv výkonové verzi. Jsou to jedny z mála dlouhodobě využitelné a spolehlivé motory.
20. 6. 2018 19:05
Re: Moc rád na
Mňa by zaujímalo ako vieš, že sú to jediné dlhodobo využiteľné a spoľahlivé motory. Navyše experimentovanie s extrémne vysokým kompresným pomerom mi príde z hľadiska spoľahlivosti nebezpečnejšie, ako keď na motor hodíš turbo. Ja mazde fandím tiež ale postoj - je to blbé lebo to má turbo je podľa mňa dosť nešťastný.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 6. 2018 22:25
Re: Moc rád na
Teorie je pěkná věc, praxe druhá.
Avatar - KANKUNEN
21. 6. 2018 07:50
Re: Moc rád na
Neverim v Xedos v6
21. 6. 2018 04:26
Re: Moc rád na
neviem, či ten 2.0 V6 v Xedose 6 bol až taký skvost. Žralo to olej.

[odkaz]
Avatar - lamal
19. 6. 2018 17:37
Re: Moc rád na
uz len ten dizajn bol a je neskutocne nadcasovy... vidiet xedos na peknych diskoch v serii nalesteny s peknym lakom je pastva pre oci... jazdne na tom boli vraj celkom vymakkle, ale nikdy som to neriadil...
20. 6. 2018 09:55
10L/100km při rychlosti cca 200km/hod
Prosím o přihlášení alespoň jednoho řidiče který to s tímto vozidlem zažil.
Milleruv cyklus je sice uspornější ale né takto. A srovnávat kompresní poměry motorů, když u jednoho necháváte schválně otevřené sací ventily v kompresním zdvihu je nesmysl.Musíte to srovnávat tkzv. azijským systémem po uzavření sacích ventilů .Jinak to bylo pěkné auto ale poruchové ,tím si nad sebou vyneslo ortel.
Rozbalit vlákno
1
20. 6. 2018 19:17
Re: 10L/100km při rychlosti cca 200km/hod
10 l na sto pri 200 kmh je samozrejme totálny nezmysel. Za toľko nejazdia ani diesle.
Moderný 2.5 Sky-G jazdí pri 200 za minimálne 12 litrov...
21. 6. 2018 04:20
Doučiť sa o Citroene, a matematiku.
"Pokud bychom hledali automobilku, nabízející nejavantgardnější techniku, tak historicky vzato by byl takovou mohl být třeba francouzský Citroën. Jenže to se bavíme o době před třiceti lety. Od konce 90. let jsou citroëny technicky stále méně avantgardní, takže neobvyklost se v jejich případě začíná týkat pouze a jen designu."

Nech počítam ako počítam, koniec 90-tych rokov bol pred 18 timi rokmi, a nie pred 30.
A na technickú avantgardu si treba aspoň zoznam patentov prečítať. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku