Testy
Jako první musím uvést, že mám doma přesně tuto Cupru, proto bude mé hodnocení určitě trochu zaujaté, na druhou stranu ale už mám pár tisíc km najeto, tak bych řekl, že jsem kompetentní k hodnocení.
Daná specifikace je trochu kompromis a proto ji mám i já. Kdybych hledal auto pro zábavu, tak jedině manuál a v tomto případě FWD. Ale díky automatu a AWD jezdí s autem manželka a půjčí si ho klidně i máma, když nám veze prcka do školky. Řídí se hrozně příjemně, žádné omezování, žádné cukavé rozjezdy nebo protáčející se kola. A když chci, přepnu do režimu Cupra a vše se změní, dá se s tím jet fakt hodně rychle, i když to není 100% zábava, jako třeba u kamarádova Focusu RS. Ten ale zase jezdí jen o víkendu a bojí se to komukoliv půjčit (respektive manželka se to bojí řídit).
Takže jde o to, co od auta čekáte člověku s trochou rozumu je jasné, že koncernové auto v této variantě není ryzí sporťák a ani nemůže být. Jako rodinné auto, se kterým je velká zábava, to je ale ideál...a za tu cenu!
Za mě vidím jiné minusy: Občas zmatkující DSG, která navíc řadí sama i v čistě manuálním režimu. To je podle mě chyba a minimálně v režimu Cupra a při zařazeném "M" by to samo řadit prostě nemělo
Souhlasím s problémy na rozbitých silnicích, ale tím myslím ty opravdu špatné (kdo zná třeba Chlum -> Bílá Třemešná, tam trpím vždycky
A (teď to je opravdu subjektivní) v porovnání s hodnocením jiných aut je 3,5* výsměch a podle mě zcela neopodstatněně nízké hodnocení...stačí jen přemýšlet, co bude zákazník od této verze očekávat.
Daná specifikace je trochu kompromis a proto ji mám i já. Kdybych hledal auto pro zábavu, tak jedině manuál a v tomto případě FWD. Ale díky automatu a AWD jezdí s autem manželka a půjčí si ho klidně i máma, když nám veze prcka do školky. Řídí se hrozně příjemně, žádné omezování, žádné cukavé rozjezdy nebo protáčející se kola. A když chci, přepnu do režimu Cupra a vše se změní, dá se s tím jet fakt hodně rychle, i když to není 100% zábava, jako třeba u kamarádova Focusu RS. Ten ale zase jezdí jen o víkendu a bojí se to komukoliv půjčit (respektive manželka se to bojí řídit).
Takže jde o to, co od auta čekáte člověku s trochou rozumu je jasné, že koncernové auto v této variantě není ryzí sporťák a ani nemůže být. Jako rodinné auto, se kterým je velká zábava, to je ale ideál...a za tu cenu!
Za mě vidím jiné minusy: Občas zmatkující DSG, která navíc řadí sama i v čistě manuálním režimu. To je podle mě chyba a minimálně v režimu Cupra a při zařazeném "M" by to samo řadit prostě nemělo
Souhlasím s problémy na rozbitých silnicích, ale tím myslím ty opravdu špatné (kdo zná třeba Chlum -> Bílá Třemešná, tam trpím vždycky
A (teď to je opravdu subjektivní) v porovnání s hodnocením jiných aut je 3,5* výsměch a podle mě zcela neopodstatněně nízké hodnocení...stačí jen přemýšlet, co bude zákazník od této verze očekávat.
Osobně bych do hodnocení cenu nezařazoval = jen zmínil. A vůbec tohle hodnocení pár * je prostě blbost. Ale tady asi hrálo roli = 1 milion 83 tisíc kč = to je fakt pálka
Dík za slova o DSG
Dík za slova o DSG
Nemyslím, že je manuál taková výhra, chybí mu jistota při rychlém řazení a pedály neumožňují aplikaci meziplynů při brzdění (pokud nemáš chodidla šířka vodních lyží).
Mě se běžně jezdilo s oběma převodovkami fajn 😉
Mě se běžně jezdilo s oběma převodovkami fajn 😉
Ja teda neviem s tými medziplynmi, Leon či Golf mali vraj zle umiestnené pedále nevhodné na heel&toe, ale ani teraz by som to nedokázal (furt je plyn od brzdy dosť odsadený, proste tam nedočiahnem ani s topánkami veľkosti 47). Ale riešiť to ani nemusím, mám automatické medziplyny. 😄
To DSG v manuálním režimu třeba na okruhu...to je o nervy. Ale jinak si člověk nemůže stěžovat.
Nicméně Cupra 3,5 hvězdy a Octavia RS 5 hvězd...jojo, svádělo se to, že se to bere v rámci segmentu, ale tady už bych to viděl hodně blízko u sebe a jsme o 1,5 hvězdy horší? No dobrá.
Nicméně Cupra 3,5 hvězdy a Octavia RS 5 hvězd...jojo, svádělo se to, že se to bere v rámci segmentu, ale tady už bych to viděl hodně blízko u sebe a jsme o 1,5 hvězdy horší? No dobrá.
Ad hvězdy - ano , 3,5 je v rámci ACZ mizérie, ale T.Dusil na rozdíl od kolegů používá širší rozpětí. Oktávku určitě nehodnotil on.
keby to lepsie hltalo nerovnosti tak tam tie 4 su... tomu verim... 19 ky su trochu moc, necudujem sa tomu chassis ani karoserii, ze si s nimi na ostrych a velkych nerovnoastiach nevedia rady... max 18 a 45 profil a bolo by to asi prijemnejsie, hlavne ked to ma tolko gripu tak 18 ka by moc na tom nestratila... a mozno by sa trosku hravejsie presuvala hmotnost na vyssom profile 😉
Je to len kategoria kompaktov, takze 18 znamenanaju 40% profil.
Pre 45 je treba ist o kategoriu vyssie alebo zuzit pneu. 😄
Pre 45 je treba ist o kategoriu vyssie alebo zuzit pneu. 😄
RS není určitě špatné auto, ale už jen hodnocení ze zahraničí (SVK, DE, UK) říká, že je zbytečně tvrdá a že v porovnání právě s Cuprou je právě vidět, že to je zbytečné. Takže podle nich drncá více RS...
V čem je tedy podle auto.cz RS o tolik (1,5 ze 3,5 je 43😖 lepší?? Slabší motor, objektivně méně univerzální podvozek, 2WD vs 4WD, dražší... Jasně, je trochu prostornější a VAQ u RS245 dělá hodně práce, ale to máš Cupry 2WD taky - a tak se zase dostáváme k tomu, co autor očekával a co měl očekávat od této specifikace Cupry...
V čem je tedy podle auto.cz RS o tolik (1,5 ze 3,5 je 43😖 lepší?? Slabší motor, objektivně méně univerzální podvozek, 2WD vs 4WD, dražší... Jasně, je trochu prostornější a VAQ u RS245 dělá hodně práce, ale to máš Cupry 2WD taky - a tak se zase dostáváme k tomu, co autor očekával a co měl očekávat od této specifikace Cupry...
P. Dusil tomu vycital zasadne 3 veci, pasivnejsi zadok tj ze to moc nepracuje v zákrutách, riadenie a jeho odozva/progresia a rany na nerovnostiach... co sa tyka tej prvej veci a jazdného prejavu, tak je sice fakt, ze za tu cenu iny kombajn s tym vykonom 4x4 + automatom nekupis, no neznaci to ze automaticky preto musi dostat viac hviezd v hodnoteni... aj napriek tomu, ze v cene nema konkurenta tak moze niekto kritizovat menej zabavne jazdne vlastnosti a ziadnu snahu zadnej napravy to trochu stacat, pripadne cakat lepsie riadenie resp jeho odozvu... napr FWD ma tu vlastnost stacavosti zadnej napravy pomerne vyraznu ako uvadza... neviem posudit ci to je na 3,5 hviezdy to je asi trochu krute no, mozno sa nevedel odprostit od toho, ze testuje akusi TOP sport verziu... tazko povedat, mozno sam vysvetli
😉
😉
Samozřejmě ono stačí, jak to prezentuje Seat, jen říkám, že inteligentní kupující zklamán nebude. Za mě k této kritice😒br />
1) Řízení - tak toho jsem si nikdy nevšiml, naopak zrovna tohle mi přijde velmi dobře naladěné, a to vhodně ke všem režimům jízdy
2) Méně hravý zadek - ano, souhlas. Ale zkusil redaktor vypnout trakci (úplně, nejen omezit), dát režim Cupra a šlápnout na to? Chce to trochu koule, ale najednou to funguje...i když to nejde tak snadno, to je fakt
3) Rány na nerovnostech - souhlas pokud se jedná o opravdu velké díry. Na normálně zvlněné silnici je to jen o trochu tvrdší (režim Comfort) než Mondeo na 17". Myslím, že kdybych dal Mondeo na 19", bude to horší, než Cupra, zvlášť, když si uvědomím, jaký je rozdíl mezi těmito 17" a zimními 16"
Když se na to dívám subjektivně, tak jsem spokojený s autem na 90%, vadí mi jak funguje DSG, viz výše...
Pokud bych se na to měl podívat subjektivně z druhé, negativistické stránky, tak s těmi výtkami souhlasím.
2) Méně hravý zadek - ano, souhlas. Ale zkusil redaktor vypnout trakci (úplně, nejen omezit), dát režim Cupra a šlápnout na to? Chce to trochu koule, ale najednou to funguje...i když to nejde tak snadno, to je fakt
3) Rány na nerovnostech - souhlas pokud se jedná o opravdu velké díry. Na normálně zvlněné silnici je to jen o trochu tvrdší (režim Comfort) než Mondeo na 17". Myslím, že kdybych dal Mondeo na 19", bude to horší, než Cupra, zvlášť, když si uvědomím, jaký je rozdíl mezi těmito 17" a zimními 16"
Když se na to dívám subjektivně, tak jsem spokojený s autem na 90%, vadí mi jak funguje DSG, viz výše...
Pokud bych se na to měl podívat subjektivně z druhé, negativistické stránky, tak s těmi výtkami souhlasím.
jj chapem, clovek si aj tak na vela veci zvykne a potom vnima veci kt funguju... ocakavania nejakeho zakaznika nemusia byt o inteligencii, skor o skusenostiach.. niekto menej skuseny predsa len moze cakat nejaku nirvanu 😄
disky robia vela aj setup samotny, na MQB mi pride ideal 17, max 18 disk... ako to tak vnimam na octaviach ... napr scout na 17 jazdi dobre a taka 1.6 tdi v socke na 17 je neprijemna drncajda
na to pouzitie co si uviedol dobra volba, ked to clovek zacne solit tak odpusti nejake to drcnutie, neodskakuje na nerovnostiach v zakrute ?
disky robia vela aj setup samotny, na MQB mi pride ideal 17, max 18 disk... ako to tak vnimam na octaviach ... napr scout na 17 jazdi dobre a taka 1.6 tdi v socke na 17 je neprijemna drncajda
na to pouzitie co si uviedol dobra volba, ked to clovek zacne solit tak odpusti nejake to drcnutie, neodskakuje na nerovnostiach v zakrute ?
Autor neví o čem mluví, každopádně nemůže získat horší hodnocení než RS. Podle mne to záměrně bodově poškodil.
1) Řízení je dobře naladěné.
2) Zadek - je samořejmě rozdíl mezi FWD a AWD, to je logické. Jsem rád, že mi zadek pěkně drží a neuskakuje.
3) Nejtvrdší nastavení podvozku není tak tvrdé, je akorát. V komfortu pohodička i na rozbité silnici. Pokud dáte zimní 18", jak mám já, tak je to už docela měkké, ale na zimu v pohodě.
1) Řízení je dobře naladěné.
2) Zadek - je samořejmě rozdíl mezi FWD a AWD, to je logické. Jsem rád, že mi zadek pěkně drží a neuskakuje.
3) Nejtvrdší nastavení podvozku není tak tvrdé, je akorát. V komfortu pohodička i na rozbité silnici. Pokud dáte zimní 18", jak mám já, tak je to už docela měkké, ale na zimu v pohodě.
Přesně tak. Porovnávat toto auto s Octavii je na povážení a dát tomu nižší hodnocení je zcela absurdní. Zkoušel jsem obě. Cupra kromě velkosti kufru je po všech ohledech lepší auto než Octavia RS. FWD sedí zadek jak přikovanej, ani na 19 palcových kolesách není auto tvrdé. To nevím odkuď berou. Prostě je to sportovní auto. 19tky jsou na to podle mne ideální na to co od toho auta očekávám. Jestli chci gauč na dálnice nebudu si kupovat 300 koňové auto s DSG6. Jedině jak si dokážu zdůvodnit 3,5* je porovnat sportovní charakter s Renaultem Megane RS nebo Honda Type R. Ano není to něco tak sportovního. Jenže má to skoro 600l kufr. Ano není to Audi RS3 ale zase stojí polovinu. Neznám auto s podobným mixem praktičnosti, sportovnosti a ceny.
testovaného auta nevychadza prave najlepsie, ale za tymto prisnym verdiktom vidim pravdepodobne zaujem autora a co najhorsie mozne hodnotenie, 3* hviezdy by mu uz nikto neveril, a takto tajne dufa, ze sa nenajde vela kupcov a on sa bude tesit, aky ma exoticky kusok v garazi a ojedinely na cestách... 😄 😄 😄 este aj to zrychlenie v tabulke mu pohorsil o sekundu 😢 , normalne udavaju 4,9
"Že jsou adaptivní tlumiče nepříliš vhodné pro sportovně laděný vůz, je obecně známým faktem."
To by me zajimalo v jakem vesmiru toto plati. 😄
Kompletni spicka mezi sportovnimi vozy totiz bez vyjimky sazi na adaptivni reseni tlumicu (Porsche GT, komplet portfolio Ferrari, Mclarenu, okruhove verze Lamba a mnoho dalsich...).
To by me zajimalo v jakem vesmiru toto plati. 😄
Kompletni spicka mezi sportovnimi vozy totiz bez vyjimky sazi na adaptivni reseni tlumicu (Porsche GT, komplet portfolio Ferrari, Mclarenu, okruhove verze Lamba a mnoho dalsich...).
Tomas Dusil je este stara skola, ziadne elektronicke setupy netreba, stacia poriadne tlmice :-! >😁
To máš jako tu 2spojku = ta v Seatu prostě neni jako ty v Porsche, Ferrari, McLarenu 😉
Autor nemluví (nebo spíš nevědomky myslí) o kategorii sportovně laděných, ale o sportovních. Naladit podvozek tak, aby stačily pasivní tlumiče řeší dnes málokdo.
V principe ma pravdu, ak ide o rydze sportovanie, tak aktivne tlmice su nezmysel. Lepsie pasivne tlmice ti umoznuju naladit charakteristiku podla potreby. Ako priklad si vezmi motorsport - pocul si uz o kategorii, kde sa pouzivaju adaptivne tlmice?
Teda boli chvilu v F1, kym ich nezakazali, ale na inom principe.
Na druhej strane je tu realita cestnych aut, kde adaptivne tlmice davaju perfektny zmysel, kedze niekedy ma byt auto tvrdsie - vylet na okruh a niekedy maksie - bezne cesty po meste. Tam sa to perfektne hodi od HH po supersport a nikto nebude liest pod auto, aby zmenil nastavenie stabilizatora a klucom prestavovat utlm/ odskok tlmicovt 😄
Inak je este rozdiel medzi aktivnymi tlmicmi, ktore reaguju na aktualnu situaciu - napr. v Corvette tuhnu s narastom odstredivej sily, potlacaju ponorenie auta pri brzdach / zrychleni a primtivnymi adaptivnymi tlmicmi, ktore zmenia 3 prednastavene mody a len obmedzia prietok alebo vyskozitu oleja v tlmici.
Teda boli chvilu v F1, kym ich nezakazali, ale na inom principe.
Na druhej strane je tu realita cestnych aut, kde adaptivne tlmice davaju perfektny zmysel, kedze niekedy ma byt auto tvrdsie - vylet na okruh a niekedy maksie - bezne cesty po meste. Tam sa to perfektne hodi od HH po supersport a nikto nebude liest pod auto, aby zmenil nastavenie stabilizatora a klucom prestavovat utlm/ odskok tlmicovt 😄
Inak je este rozdiel medzi aktivnymi tlmicmi, ktore reaguju na aktualnu situaciu - napr. v Corvette tuhnu s narastom odstredivej sily, potlacaju ponorenie auta pri brzdach / zrychleni a primtivnymi adaptivnymi tlmicmi, ktore zmenia 3 prednastavene mody a len obmedzia prietok alebo vyskozitu oleja v tlmici.
Recenze je podle mne velice přesná a perfektně technická. Spoustu nových věcí jsem se dozvěděl. Ale pak dát Cupře 3,5 hvězdy je moc přísné. Jestli s by se to mělo porovnávat vůči všem vozum v kategorii a opomenou praktckou stránku Cupry které ostatní nemají tak budiž. Jesli to má být hodnocení všeobecné jak dát autu které zadupe pod zem všechny bavoráky a audiny do 2,5 milónu je podle mne absurdní.
Na druhej strane testovaná verzia to moc riešiť nemusí, jediný konkurent (hotkombi s +/- 300k s štvorkolkou) je z koncernovej stajne a ten je ešte o dosť drahší (Golf R Variant). Takže stále je Leon ST Cupra výbornou kúpou.
Btw. testovaná Eclipse orange je parádna, presne toto Cupra potrebuje, aby troška vystúpila z davu (Cupra sama osebe sa len málo líši od FR verzie a je ešte nenápadnejšia ako Golf GTI).
Kdy bude recenze?
Ke Cupře samozřejmě gratulace... :yes:
Rozlišovací schopnosti veřejnosti jsou fakt mizivé, ale to je jen další plus - zbytečně nedráždíš
Zprvu jsem si myslel, že zadní světla svítí jen pokud senzor vyhodnotí okolní podmínky jako málo světla na neavítící zadek, ale ještě dost na rozsvícení potkávaček. Bohužel tomu tak není a svítí se vždy. Zase ale je vždy vidět ten světelný koncert při zapnutí a následně vypnutí směrovky, viz [odkaz] od druhé minuty.
Jak dlouho se zajíždí? 1500km?
Každý si tu obhajuje svou garáž jako svátost, trocha té něhy je hezká :yes: 😉
Poloha 0 - svietia predné/zadné/SPZ
Poloha "auto" - svietia iba predné DRL
Já objednal na začátku listopadu a auto snad dostanu za týden ;-\ (a to je ještě hodně brzo).
Jinak samozřejmě gratulace a tak dál hurá lemra!
Ne z Ruska [odkaz] ale z Japonska RAV4 2.5 hybrid 😄
P.S. Škoda, Seat, Bentley... všechno jedna banda. 😉
Tak sorry za pár pravdivejch udajů 😐
Koukej na to pozitivně = za horší těžiště, horší rozložení hmotnosti mezi nápravy, horší spolehlivost a vyšší náklady na servis = dostaneš Škodu
No neber to 😄
pozor no max. povolenu rychlost pri najazdoch na dialnicu...
Víš co je eště horší = fakt to rozložení hmotnosti a vliv těžiště = nechápeš >😒]
Super = že si uvědomuješ rozdíl = mezi autem s nižšim těžištěm a lepšim rozloženim hmotnosti mezi nápravama 😉
Tak další krok = hraje to úplně stejnou roli u BMW i8 i Toyoty Auris = fyzika má cenovku u zádele 😄
Nicméně i přes všechno = přeju ať slouží a seš spokojenej
napis recenzku, vela stastnych km 😄
Myslím, že utáhne 2,5t, to snad bude na snížení těžiště a zlepšení jízdních vlastností stačit.
A co šestka, zůstává, nebo střídačka?
Ale bude mi po ní smutno.
Jinak se omlouvám, nechtěl jsem tu pod Cuprou vnutit téma "Kodiaq", jen jsem si posteskl nad příšernou dodací lhůtou.
Na druhou stranu, mohlo by bejt i hůř. Taky bysme mohli počítat barvy na Arteonu. >😁 😉
Všichni kdo kodiaq testovali se shodli = s naftou víc drncá = tvá logika jako obvykle nezklamala = vždycky blbě >😒]
Ale za víc peněz dostaneš horší jízdní vlastnosti = no neber to 😄
Bol som ubezpečovaný že mi to prehrajú keby náhodou. Čo ale keď ostaneš stáť kdesi na ceste a budeš volať asistenciu ktorá ťa odtiahne rovno do značkového servisu a tam ti povedia že prichádzaš o záruku pretože milý pane vy ste sa v tom hrabali.
Tak som auto predal a kúpil silnejšie >😒]
ALE bal bych se o auto, v mem pripade po cca 170 tis. ujetych km zacal chcat olej z prevodovky a motoru a odeslo mi neco v hdm, dali mi na to kulanci 70% a nahradni auto, ale i tak stalo auto v servisu 5 tydnu a za praci a tech 30% na dily jsem krvacel 130 tis. Kc. Tezko se odhaduje, jestli to bylo chipem, ale spis bych se priklanel k verzi, ze jo, pac auto po chipnuti jezdilo jak raketa, cehoz jsem vyuzival kdy jen to slo.
inak som checkoval kodyho sport line v cervenej a asi najkrajsia farba aj look... dobry vyber
Že bys nižší těžiště nepoznal? ;-\
Věřim ti >😒]
Co za motor jsi zvolil? Snad né dvouválec? >😒]
Z motoru jsem prostě unešený. Není to taková lokomotiva jako dvoulitry a tím, že je točivý moment ufiknutý na 250 Nm se se ještě nadechne a přidá. Přitom se sebere už v 1500 otáčkách a dá se s nim jezdit pohodovým tempem do 2000. Pak jsem zvládl Karlovy Vary - Plzeň za 4,9 l/100km. Dlouhodobě ale jezdím za 8 litrů.
Dynamika taky není špatná, je to svižné auto, které pro mě ještě není děsivé... Na palubních stopkách jsem změřil stovku za 7,03-7,33s a 100-200 za 18-22s. Údaje jsou podle mě dost orientační, ale odpovídalo by to těm změřeným 200k (Tudy ze SEAT-fóra: [odkaz]