Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
webpaja
...jak zbytečné je zvát redakci SM kamkoliv na prezentaci. Absolutní informační minimum, pár obecných vět a výlet do Portugalska dostává v Šámalových očích alibi.
Tragédie, jako většina článků v SM. ;-\
Tragédie, jako většina článků v SM. ;-\
Ada je zase tady
auto pro ***íky, kteří se potřebují předvádět na firemním parkovišti, že na to mají :no: :no:
Ty se předvádíš i tady, ale označení by sedlo ;-) :yes:
ale má pravdu
EV si kupují (z)mrdíci? A naftu raketoví inženýři a vědci zachraňující svět, viď! :yes: >:D
Tenhle Jaguar si koupí jen opravdu pošahaný člověk. S výjimkou pokřivených trhů jako je Norsko to nedává smysl.
KANKUNEN
Vezmu krabici jako kráva, narvu do toho motory o výkonu 400 koní. Do města velké, na dálnici nepoužitelné. Stojí to jak půl parkoviště aut. Je to dokonalý opak původního smyslu elektroauta. Jediné co to splňuje jsou dotační zlodějny a parkování v shopech hned u vstupu.
Do jakyho mesta velke? Byl jsi v posledni dobe ve meste? V Praze stoji a jezdi vsude Passaty, Superby, Mercedesy atd. Samy auta pro dospely lidi. Kabelky jsou tak akorat pro slecny
A nejčastěji jsou vidět, jak krouží okolo bloku a hlídají místo k zaparkování. Když se konečně zadaří, zablokují prostor na dvě auta.
Jak to vypadá, čím má člověk méně praktického zdravého rozumu, tím víc je elektro. Každá hloupost je najednou v pořádku
Netvrdim ze to je v poradku. V modrych zonach je to realita. Nakonec je stejna cena za male i velke auto. Takhle to vypada vecer v ulici tesne u vaclavaku
[odkaz]
[odkaz]
Nemyslím, že by se auto o půdorysu Oktávky náhle stalo příliš velkým do města. A není každý město stejný jako Praha. Jezdívám do Brna větším autem, a že bych musel parkovat na kraji, to se mi ještě nestalo.
S parkováním po Brně mám zkušeností více než dost a v některých městských částech je to katastrofa. I přes den kroužím půl hodiny kolem dokola, příčných nebo šikmých parkovacích míst minimum a často se malým autem nasoukám někam, kam si ostatní netroufli. Je to jeden z důvodů, proč jsem ani tu Octavii do Brna nechtěl.
Tak samozrejme neni sporu, ze cim mensi tim min mu staci mista, ale neznamena to, e jedine citigo a vsechno vetsi je problem. Urcite jsou i situace, ze ty s rapidem nezaparkujes a fabia ano. To snad neznamena, ze je rapid nevhodny do mesta.
Jak se to vezme. Pokud přijedu v 10 večer do rezidenční čtvrti v centru, chci 10krát radši sedět ve Fabii. :-)
Ok, takze auta vetsi nez fabie nejsou vhodna do mesta.
Proč to slovíčkaření? Moje zkušenost je, jaká je, a za ideál do Brna považuji auto do velikosti Golfu. Jak si to přeberete, je na vás. On je docela zásadní rozdíl, ve které MČ (natož městě) se člověk pohybuje, jak jsou řešená parkovací místa, zda mám k dispozici nějaké vyhrazené stání nebo ve kterou denní dobu přijíždím.
No ok, ale původ vlákna byl o tom, jak auto, pod kterým diskutujeme, je příliš velké do města. A to je podle mě obecně pitomost. Že jsou místa a situace, kde je velký málem i skůtr, to je možné. Ale v ČR je 605 měst, a jsem si poměrně jistej, že ve většině z nich nebude s velikostí auta problém, pokud to nebude Dodge Ram 1500. :-)
Doporučuju zajet do skutečného města, abys viděl, jak to u nás bude...třeba Berlín nebo Barcelonu. ;-). Taky mám rád větší auta, ale ve městech je to opravdu nešikovné.
Můžeš to s tím Berlínem a Barcelonou rozvést? V jakém směru to u nás (jednou) bude samý Berlín?
Brno a Praha jsou neskutecny?
A co u nas bude berlinskyho a barcelonskyho?
Taky jsem zvedavy.
A co u nas bude berlinskyho a barcelonskyho?
Taky jsem zvedavy.
Čím je společnost bohatší, tím více aut. Výsledek - není kde parkovat. A tedy se lidé uchylují k menším dopravním prostředků, ať to jsou Mini a spo. v Berlíně, nebo záplavy skútrů v Barceloně. V Japonsku mají dokonce nadiktované Kei Cars.
Ted jsem se vratil z Kampy, prosli jsme levy breh Vltavy, v prilehlych ulicich bys zaparkoval i autobus. Historicka Praha se vylidnuje, byty padaji na obet Airbnb a k nim zustavaji volny mista k parkovani. Parkoviste pred Lennonovou zdi bylo total prazdne. [odkaz]
Tesla X jasne ukazala ze o taketo auto je velky zaujem takze opodstatnenost takehoto auta riesis zbytocne. Povodny zmysel EV je nahradit ICE auta a to I-Pace jasne robi ked nahradzuje X3/4/5/6 a konkurentov v rovnakej ceme ako nakupne vozitka. I-Pace je krasnou demonstraciou schopnosti vyrobit dnes porovnatelne EV s cenou o 25% nizsou ako Tesla X. Tesla ma na modeloch S a X zisk cca 22%. Neviem najst ci Jaguar na I-Pace zaraba alebo ho vyraba kvoli znizeniu koncernovych emisii.
Jakkoliv beru že Jaguar bude velice schopné a použitelné auto tak Tesla x je o třídu větší a dražší je pouze o 100000 liber Jaguár je kratší dokonce než Tesla model 3.
Seděl jsi v Tesle X? tady nějaký matla ze SM píše o nekvalitním interiéru, ale reálně je to o level výš než Tesla. Autobus je taky větší než Ferrari a neznamená to, že musí být x-krát dražší.
to přece není v rozporu s tím co jsem napsal Jaguar prostě není třída Tesly X je to premiove auto ale o třídu menší.
OK, sice jsi se upsal o nulu, ale proč by I-Pace nemohl stát stejně nebo i víc než X?
Lebo je vyrazne mensi, ma menej sedadiel, mensi kufor, nema autopilot asistenta a nema coolove dvere? Zeby? :-)
Nejhorší věc na autech je, e ti co toho nejméně ví nejvíc naslintají.
Už přestaň mekotat a jdi se třeba projít - nedá se to číst.)Coolové dveře...jsi vyřízenej.
jaguar - tradiční prémiová značka
Tesla - low cost šrot.
Už přestaň mekotat a jdi se třeba projít - nedá se to číst.)Coolové dveře...jsi vyřízenej.
jaguar - tradiční prémiová značka
Tesla - low cost šrot.
No prave, ty dvere, pro tebe cool, pro me showstopper.
Totez i3, nebyt dement.niho otevirani zadnich dveri, uz s tim davno jezdim po meste.
Totez i3, nebyt dement.niho otevirani zadnich dveri, uz s tim davno jezdim po meste.
Jo ale Jaguar to dělá dobře, samozřejmě že je to hračka a drahá hračka, bude to druhé nebo třetí auto v rodině, v Londýně je to nutnost abys neplatil všechny ty šílené poplatky …….. a tak bude Jaguar inkasovat pěkné peníze, zatímco Tesla bude stále jen prodělávat.
Kombinace elektromobil a auto pro masy je neuskučnitelná
Kombinace elektromobil a auto pro masy je neuskučnitelná
A beru ze jagos bude uspesny. Lidi co mají dost peněz a chtějí prémii i v segmentu elektroaut je určitě hodně. Nákladové a profitem bude Tesla jinde, preci jen nová fabrika má svoje náklady na jiné úrovni než fabrika co funguje 100 let.
Ty si ako pokazeny verklik :-) Tesla zaraba na kazdom predanom X cca 22%. Prestan uz trepat o "prodelavani".. trochu si zaspal, elektromobily si uz kupuju velke masy, len minuly rok 1,35mil :-!
Opakuji,přestaň mekotat.
Elektroparta tu byla in před dvěma třema lety.
Elektroparta tu byla in před dvěma třema lety.
Mozes opakovat svoje priania kolko chces, nezaujimaju ma, rozdrapujes sa tu ako male nahnevane decko, ktoremu sa nepacia fakty a nema na ne ziadne argumenty :-) Takze rozumny clovek s tebou ani nema o com pisat.. nazor trapka ako ty mi nemoze byt ukradnutejsi ;)
Ne naopak.
Fostek je ajatolláh automobilismu a výjimečná osobnost.
Ty jsi niemand co o autech, fyzice, ekologia a energetice neví nic...jenom tak se můžeš stát zaslepený vypatlaným rádobyjezdecem EV:
>:-[] :-!
Argumentů je dost a dost.
Hodně jsem jich vypsal již dříve - akorát že hnutí EV vedené od reality odtrženými politiky a šamanem ze Sicon Valley jvykazuje rysy sekty a tudíž jste proti argumentům imunní.
A prosím, nepokoušej se urážet fosteka.
není to z tvé pozice možné.
Psí hlas do nebe nevolá.
Fostek je ajatolláh automobilismu a výjimečná osobnost.
Ty jsi niemand co o autech, fyzice, ekologia a energetice neví nic...jenom tak se můžeš stát zaslepený vypatlaným rádobyjezdecem EV:
>:-[] :-!
Argumentů je dost a dost.
Hodně jsem jich vypsal již dříve - akorát že hnutí EV vedené od reality odtrženými politiky a šamanem ze Sicon Valley jvykazuje rysy sekty a tudíž jste proti argumentům imunní.
A prosím, nepokoušej se urážet fosteka.
není to z tvé pozice možné.
Psí hlas do nebe nevolá.
WinDiesel
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
dostalo auto cz "dotaci" z Jaguaru ?
dostalo auto cz "dotaci" z Jaguaru ?
Ne, SM (není to článek ACZ) naopak dotaci nedostalo. Proto pár obecných canců místo pořádných prvních dojmů.
eniel lorien
Tak teraz neviem kde je chyba.. Baterka 90kWh a podľa pána redaktora dojazd 180 km... teda spotreba 48-49 kWh/100 km... Tak buď to jaguar postavil najhoršie el auto v historii alebo pán redaktor netuší o čom točí.. Pre predstavu.. Takmer 50 kWh spotrebu som mal na tesle pri ustalenej rýchlosti 170 a viac.....dialničné tempo 130-140 km/h znamenalo prepad spotreby niekde k 35 kWh/100km teda reálny dojazd okolo 300km. otázne je o koľko je jag horší.
Predpokladam, ze to su cisla Tesly S, Jag. ma siluetu SUV / Crossoveru, takze bude mat vacsiu celnu plochu a vyssi odpor. Aj ked samozrejme o tolko to horsie nemoze byt.
Inak tvoje cisla su dost nelichotive. Znamena to, ze pri vyssich rychlostiach je dojazd okolo 200km a ak zoberieme do uvahy fakt, ze rychlonabijacky nenabijaju do plna a nie su idealne umiestnenie, tak je to na zastavku kazdych 200km. Aj pri predpisovych 130 je to dojazd pod 300km (teda cca 2 hodiny) a potom nabijanie.
Na druhej strane, urcite mas dalsie auto na dlhsie cesty :-)
Inak tvoje cisla su dost nelichotive. Znamena to, ze pri vyssich rychlostiach je dojazd okolo 200km a ak zoberieme do uvahy fakt, ze rychlonabijacky nenabijaju do plna a nie su idealne umiestnenie, tak je to na zastavku kazdych 200km. Aj pri predpisovych 130 je to dojazd pod 300km (teda cca 2 hodiny) a potom nabijanie.
Na druhej strane, urcite mas dalsie auto na dlhsie cesty :-)
Ak mám pri relativne rychlej jazde na dialnici dojazd 300 km pri zapnuttej klime/kureni/ nepovažujem to za nelichotive. Min na zapad od nas je uz husta siet superchargerov ktore su umiestnene viac ako dobre. Cesta do chorvatska sa da v poode absolovat s jedným nabijanim /cca 30-40 min/ co je na 700 km trase myslim uplne normalna pauza aj pokial ides na ropu. Upozornujem ze tesla ma extremne presny rychlomer. Ak ti pise 130 ides 130 a nie o 5-6 km menej ako je bezna odchylka. Pokial rychlost stiahnem na cca 120 dojazd atakuje 400km..
To ci ma alebo nema siluetu suv nie je v tomto konkretnom pripade podstatne.. predny gril napr prepusta vzduch ktory volne prudi pod prednou kapotou a nasledne vyduchmi na kapte ide prec.. Odpor vzduchu by mal byt niekde medzi teslou s a x..
To ci ma alebo nema siluetu suv nie je v tomto konkretnom pripade podstatne.. predny gril napr prepusta vzduch ktory volne prudi pod prednou kapotou a nasledne vyduchmi na kapte ide prec.. Odpor vzduchu by mal byt niekde medzi teslou s a x..
Silueta a tvar SUV je prave dolezity. Ten urcuje celnu plochu. A samotny aerodynamicky odpor sa vypocita ako sucin celnej plochy a sucinitelu odporu.
Pri odpore sa hrane o nahnanie percent (napr. Cx 0.25 vs. 0.3 je rozdiel 20%), kdezto celna plocha SUV je v pohode o 50% vyssia ako u sedanu.
Plus dosiahnut nizky celny odpor je problematicke u auta tvaru SUV. Tu sa chvalia Cx 0.29. Predchadzajuci Peugeot 308 hatchback mal 0.28 po facelifte a to je hatchback tiez velmi neefektivny tvar.
300km nie je pre mna nic moc, specialne ak je to skor optimiticka varianta, ale samozrejme neznamena to, ze inym to bude vadit. Osobne vidim elektro auto ako ideal do mesta manzelke :-)
Pri odpore sa hrane o nahnanie percent (napr. Cx 0.25 vs. 0.3 je rozdiel 20%), kdezto celna plocha SUV je v pohode o 50% vyssia ako u sedanu.
Plus dosiahnut nizky celny odpor je problematicke u auta tvaru SUV. Tu sa chvalia Cx 0.29. Predchadzajuci Peugeot 308 hatchback mal 0.28 po facelifte a to je hatchback tiez velmi neefektivny tvar.
300km nie je pre mna nic moc, specialne ak je to skor optimiticka varianta, ale samozrejme neznamena to, ze inym to bude vadit. Osobne vidim elektro auto ako ideal do mesta manzelke :-)
Milý Redmex - rád vidím že rozumieš písanému textu ale súvislosti... to už je horšie.. takže sa o to pokúsim ešte raz
Naozaj ma nemusíš poúčať o tom v akom vzťahu je čelná plocha a hodnota Cx. Ked som napísal že je jedno aký tvar /siluetu/ má toto konkrétne auto mal som pravdu. Práve preto že naozaj záleží na čelnej ploche.
A moja otázka pre teba je jednoduchá : poznáš čelnú plochu Jagu a npr tesly? Stručne povedané nepoznáš. Len odhaduješ čelnú plochu podľa siluety a fotiek. Tzv metóda pat&mat.
Aby som uviedol príklad vratim sa k prednej maske. Tesla nemá žiadny viditelný "gril" a preto sa optický zdá že ma veľmi malú plochu prednej masky.. Jag ma prvý pohľad mohutný gril. Evokuje to veľkú čelnú plochu. V skutočnosti je to len mriežka za ktorou je maličký chladič.. zvyšok vzduchu prúdi popod kapotu a voľne uniká prieduchmi... takže predná maska ako celok má omnoho menšiu plochu ako by sa podľa tej tvojej slávnej siluety mohlo zdať.
Preto ak chces mudrovať a ohánať sa vutahom Cx a čelnej plochy skús si okrem toho Cx zistiť aj presnú hodnotu tej tvojej plochy. A pri analýze dojazdu nezabudni ani na valivý odpor pneu , na technológiu meničov , a samozrejme na to či má motory s budením alebo permanentným magnetom.
Naozaj ma nemusíš poúčať o tom v akom vzťahu je čelná plocha a hodnota Cx. Ked som napísal že je jedno aký tvar /siluetu/ má toto konkrétne auto mal som pravdu. Práve preto že naozaj záleží na čelnej ploche.
A moja otázka pre teba je jednoduchá : poznáš čelnú plochu Jagu a npr tesly? Stručne povedané nepoznáš. Len odhaduješ čelnú plochu podľa siluety a fotiek. Tzv metóda pat&mat.
Aby som uviedol príklad vratim sa k prednej maske. Tesla nemá žiadny viditelný "gril" a preto sa optický zdá že ma veľmi malú plochu prednej masky.. Jag ma prvý pohľad mohutný gril. Evokuje to veľkú čelnú plochu. V skutočnosti je to len mriežka za ktorou je maličký chladič.. zvyšok vzduchu prúdi popod kapotu a voľne uniká prieduchmi... takže predná maska ako celok má omnoho menšiu plochu ako by sa podľa tej tvojej slávnej siluety mohlo zdať.
Preto ak chces mudrovať a ohánať sa vutahom Cx a čelnej plochy skús si okrem toho Cx zistiť aj presnú hodnotu tej tvojej plochy. A pri analýze dojazdu nezabudni ani na valivý odpor pneu , na technológiu meničov , a samozrejme na to či má motory s budením alebo permanentným magnetom.
Ernesto01
Ano, je to dobrý směr.
Jen se ukazuje, o jak moc velký kus je Tesla napřed. První auto ze starého kontinentu, co se ji snaží dohnat. Zbrusu nové. A přesto to kvality Tesly nedosahuje. Neřešil bych o něco horší interiér, nebo subjektivně i design (ta červená je hnus). Co bych ale hodně řešil je dojezd, výkon, zrychlení. Tesla je silnější, má podstatně lepší dojezdy (vycházím z údajů v článku), je tišší a navíc má Supercharger, autopilota, výškově nastavitelný podvozek (děje se tak i automaticky v závislosti na terénu a rychlosti) .... dohnat západ nebude pro evropu tak lehké, jak se zdá. S těmi našimi kouřícími mašinami jsme poněkud zaspali dobu a nová auta se budeme muset naučit vyrábět no ... co se dá dělat.
A jak se ukazuje, není až tak lehké to vyrobit. Ani tradiční automobilky, polobozi z dob průmyslové revoluce, toho nejsou schopné.
Jen se ukazuje, o jak moc velký kus je Tesla napřed. První auto ze starého kontinentu, co se ji snaží dohnat. Zbrusu nové. A přesto to kvality Tesly nedosahuje. Neřešil bych o něco horší interiér, nebo subjektivně i design (ta červená je hnus). Co bych ale hodně řešil je dojezd, výkon, zrychlení. Tesla je silnější, má podstatně lepší dojezdy (vycházím z údajů v článku), je tišší a navíc má Supercharger, autopilota, výškově nastavitelný podvozek (děje se tak i automaticky v závislosti na terénu a rychlosti) .... dohnat západ nebude pro evropu tak lehké, jak se zdá. S těmi našimi kouřícími mašinami jsme poněkud zaspali dobu a nová auta se budeme muset naučit vyrábět no ... co se dá dělat.
A jak se ukazuje, není až tak lehké to vyrobit. Ani tradiční automobilky, polobozi z dob průmyslové revoluce, toho nejsou schopné.
×
Sdílení komentáře
×
Drobný detail je, že když půjdou cenově elektromobily dolů, klasický spalovací auto to musí vykompenzovat...