Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Jak je to tam s tím povrchem? Původně to byla šotolina, teď je celé asfalt? Tím se trošku relativizuje srovnání s Loebem... ale bez ohledu na to samozřejmě skvělý čas :yes:
Za Loeba už to byl kompletní asfalt až na vrchol, takže co se týče povrchu je to srovnatelné. Srovnávat to nejde s Vatanenem, ten jel velkou část na šotolině.
[odkaz]
[odkaz]
Kompletne cele je to vyasfaltovane od roku 2012, a na takom povrchu siel uz aj Loeb (2013). Inak asfalt sa pokladal postupne od roku 2002, kazdy rok pridali kusok. Tie casy ktore tam odjazdili v obdobi ked tam kladli asfalt (2002-2011) sa nedaju porovnavat s nicim...
praděda7
vymyslel koncern tentokrát? :-!
Josef 1
Baterky vydrží 8 let.
Dá se předpokládat, že do 16 (náš průměr, 2. výměna baterek) let starých aut nikdo nové baterky kupovat nebude a auto vyřadí.
Moc si nedokážu představit, že by někdo do 16 let starého auta za 50 000 kupoval baterky za 500 000 .
To budou ceny v bazarech, 16 let staré auto za 50 000, s novými baterkami za 550 000.
Dá se předpokládat, že do 16 (náš průměr, 2. výměna baterek) let starých aut nikdo nové baterky kupovat nebude a auto vyřadí.
Moc si nedokážu představit, že by někdo do 16 let starého auta za 50 000 kupoval baterky za 500 000 .
To budou ceny v bazarech, 16 let staré auto za 50 000, s novými baterkami za 550 000.
Kus cudne vypocty 😄 Skusme to s faktami. Dnes stoji 40kWh bateria do noveho Leafu 165tis Kc. Pred 8 rokmi stal 1kWh 1000 USD, dnes iba 190 USD, cize 5x menej. O 16 rokov bude teda ta ista bateria stat vyyyrazne menej ako zvysok auta. Vypocty su ovela zmysluplnejsie ked sa naraba s faktami 😉
Kdyby to bylo s cenou baterek tak jednoduché jak tvrdíš, tak se nemohlo stát, že Leaf stál v roce 2013 715 tis. czk s 24 kWh baterkou a dnes stojí 926 th czk se 40kWh baterkou, musel by být dnes levnější než v roce 2013 i přes nárůst kapacity, ta nestoupla ani dvakrát a přesto je cena o 210 th. czk vyšší.
Tak teraz si pomiesal melony s jahodami >😁 Piseme o cene baterii pri ich vymene, a ty porovnavas dve rozdielne auta a Ceska cena vobec nekorespoduje s vyrobnou cenou co jednoducho dokladuje to ze 40kWh Leaf 2.0 je v US lacnejsi ako stary Leaf s horsou vybavou a mensou bateriou. Ak by si to ozaj sledoval tak by si vedel o navyseni ceny v Europe kvoli vysokemu zaujmu + zruseniu najlacnejsej vybavy. Na SR zacinal Leaf 2.0 vo verzii Visia na 31400e, dnes je najlacnejsia ponukana verzia Acenta za 34 250e 😉
>😁 "Vypocty su ovela zmysluplnejsie ked sa naraba s faktami" - např. s faktem, kolik budou stát baterky za za 16 let. Můj ty Tondo.....
To ze nieco bude stat vyrazne menej ako nieco ine je vypocet? >😁 Ty si mi teda matematik >😁 Podel sa s nami ake vysokoskolske matematicke vzdelanie mas nech sa moze tvoj profesor hanbit. Je to predpoklad zalozeny na trende zistenom vypoctami s pouzitim pravdivych udajov, na rozdiel od cisel vycucanych z prsta ktore uviedol Josef1. Snazis sa sledovat moje posty a hladat v nich chybu ale tvoja inteligencia ti brani stale sa nestrapnovat 😉 Sorry.
TGreat
Vzhledem k výhodě EV v tom, že jaksi během stoupání neztrácí výkon a k tomu, že předchozí EV rekord drží skládačka od Rhyse Millena (auta stavět umí,ale se zázemím a možnostmi VW se skutečně nemůže rovnat), tak je tenhle rekord fakt senzace >😁 ...
cpt. Nevr
Nemyslím si, že bych byl jedinej, kdo očekával nový rekord.
To bude zase pár dní tady opěvovat koncern (spíš už se opěvuje pár let)
Když už v kvalifikaci zajeli 3:16,083 = o 10 sekund rychleji než Loeb před 5 lety (3:26.153)
Když se podívám na Loebův peugeot a pak na tuhle placku.... No nijak se nedivím a to ještě berte v potaz jak rozdílný podmínky pro turbomotor byly dole a nahoře (řídký vzduch) - tohle alektromotor vůbec nemusel řešit...
Takže asi 16,6 sekundy celkem jestli dobře počítám.
Rekord jo, ale žádná senzace se rozhodně nekonala :-!
To bude zase pár dní tady opěvovat koncern (spíš už se opěvuje pár let)
Když už v kvalifikaci zajeli 3:16,083 = o 10 sekund rychleji než Loeb před 5 lety (3:26.153)
Když se podívám na Loebův peugeot a pak na tuhle placku.... No nijak se nedivím a to ještě berte v potaz jak rozdílný podmínky pro turbomotor byly dole a nahoře (řídký vzduch) - tohle alektromotor vůbec nemusel řešit...
Takže asi 16,6 sekundy celkem jestli dobře počítám.
Rekord jo, ale žádná senzace se rozhodně nekonala :-!
No potěš klobás.
Jinak mě změna nevadí a jistě budu mít EV dřív než ty, ale vadí mi demence.
Ak ta naozaj zaujima obrovska redukcia emisii pouzitim EV namiesto ICE tak si pozri vysledky a rychlo sa vylepsujuci trend v krajine s druhou najspinavsou elektrinou na svete, US. [odkaz]
Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%, SR iba 10😖 a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l + tieto cisla vobec nezohladnuju emisie vyrobene pri tazbe, vyrobe a transporte fosilnych paliv. Emisie vyrobene pri vyrobe baterii su neporovnatelne nizsie a este ich kratis faktorom stoviek nabiti v EV a potom tisicov nabiti v sekundarnom pouziti - ich recyklacia je 98-100% V SR je teda prevadzka EV super ekologicka co sa tyka emisii, horsie je to uz z pohladu likvidacie jadroveho odpadu.. ina tema. To ze emisie sa len premiestnuju z vyfuku do elektrarni je uplny nezmysel, nanestastie velmi popularny. Velmi vyrazne sa pri tom redukuju a na rozdiel od ICE je trend ich znizovania ovela prudsi a stale je moznost prejst na 100% bezemisnu elektrinu. Takze moja odpoved je ano, myslim si to a poskytol som k tomu relevantne data, na rozdiel od tu silno zastupenych haterov.
Uz dnes sa vyraba a predava mnohonasobne viac elektriky ako bude potrebne pre EV celej planety, takze nie, nebudu spory o to kto ju bude vyrabat, tak ako o to nie su spory dnes - vyraba ju kto chce a uspeje ten kto ponukne najnizsiu cenu, pricom vacsina solarnych elektrarni s rozlohou desiatok km sa stavia v neobyvanych nehostinnych castiach zeme.
Zakladom novych baterii bude graphen - vyrabany z uhliku, najbeznejsieho prvku na zemi. Dnes, ekologickej a hlavne humannej tazbe pomozu projekty ako blokchain tracking ([odkaz]
..vsetko veci ktore sa pri tazbe ropy vobec neriesia, kazdy vie ze sa za nu plati krvou a nejako sa to akceptuje.. 😒
Ja som za buducnost so 100% elektrickymi lodami a lietadlami (to bude kus zlozitejsie) a ludmi ktori sa potrebuju premiestnit z bodu A do bodu B jazdiacimi v elektrickych vlakoch/metrach/hyperloopoch atd a aj EV autach/motorkach a ak si ti isti ludia budu chciet zajazdit na hlucnych vykonnych sportiakoch, budu mat k dispozicii hybridy: elektro + benzin z rias/vodik(nie FC ale bude sa spalovat)/plyn, ale nebude to kvoli potrebe transportu, ale pre radost a adrenalin ktore chybaju aj vyrazne rychlejsim EV hypersportom. Mesta plne hlucnych, kazovitych, smradiacich aut spalujuich fosilne paliva je nechutna predstava.. a pritom kazdodenna realita 😒
Nevím, jaký jsou na PP pravidla, ale vždycky se dá podržet momentálně politicky korektní a doporučovaný pohon.
Viz pravidla LeMans šitá pro diesel. Když ho europanstvo chtělo.
Člověk by nevěřil, jak málo let to je.
To je důkaz, co je to za dobytek.