Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 1.5 BlueHDi vs. VW Golf 1.5 TSI – Diesely v troskách? Nevypadá to...

Golf 1.5 TSI zastupuje benzinové revolucionáře. Vypíná motor za jízdy, pracuje v Millerově cyklu a má turbo s variabilními lopatkami. Dokáže se spotřebou přiblížit nafťákům a zkomplikovat jejich budoucnost? Porovnali jsme ho s dieselem 1.5 BlueHDi.
Zpět na článek
29. 6. 2018 09:04
29. 6. 2018 09:14
29. 6. 2018 09:26
29. 6. 2018 09:30
29. 6. 2018 09:44
29. 6. 2018 11:10
29. 6. 2018 11:38
29. 6. 2018 12:40
29. 6. 2018 08:31
29. 6. 2018 13:31
29. 6. 2018 14:23
29. 6. 2018 15:00
29. 6. 2018 08:40
29. 6. 2018 09:04
29. 6. 2018 09:30
1. 7. 2018 11:15
1. 7. 2018 12:11
29. 6. 2018 09:06
29. 6. 2018 10:25
30. 6. 2018 19:42
29. 6. 2018 10:37
29. 6. 2018 11:00
29. 6. 2018 18:22
29. 6. 2018 20:47
30. 6. 2018 07:54
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 08:04
Co ty cuky
Povinná četba pro Karla + pár dalších :-!

Sakra povedenej malej naftovej motor + neuvěřitelnej závěr Světa motorů

ACZ by mělo jít na školení >:-[]
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:04
Re: Co ty cuky
Vím, že ty tleskáš Peugeotu, protože PSA a poráží Golf, ale podobný závěr by byl i u jiných srovnatelných motorizací nafta vs benzín a s větším autem by rostl rozdíl. Souhlasím, že 1.5 HDi je povedený a jsem za toto oživení maloobjemových dieslů, ale není jediný, třeba 1.6Dci je také velmi zajímavý motor a čas ukázal, že i nadstandartně spolehlivý... navíc se dává do hečího auta >:D

Nafta prostě smysl má a nejen v Peugeotu...
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:08
Re: Co ty cuky
No jako obvykle = nevíš ;-)

Vymejšlíš absurdní výplody = viz to a) b) c) a fakt si možná věříš >:D

Nafta vždycky měla smysl = jen sme to v EVropě hodně ale fakt hodně přehnali. A ty si konečně přestaň tak šíleně vymejšlet :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:14
Re: Co ty cuky
Co ja za nesmysly v mém příspěvku ? Že máš až dětskou radost, když tvá oblíbená značka porazí ten prohnilý koncern ? Mockrát si přiznal, že ho rád nemáš, tak o co jde ? Já taky třeba nefandím některým značkám...

Nebo, že chválím 1.5 HDi a konstatuji, že i Renault má velmi povedený malý diesel ? Nesouhlasíš ? Čím si tak vymýšlím ?
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:23
Re: Co ty cuky
Jj přesně to je ten nesmysl :yes: :-)

Po mý oblíbený značce = nikde ani vidu ani slechu = no možná v tvý hlavě >:-[]

Vymýšlíš absurdní výplody = viz to včerejší a) b) c) a fakt si možná věříš = když od příspěvku k příspěvku měníš názor ;-)

Tak to aspoň zkus = přestat si tak šíleně vymejšlet :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:26
Re: Co ty cuky
Včera si nepochopil vtip, opět, jako jediný >:D Ale třeba, když začneš konverzovat a odpovídat na to, co se píše, tak je přestanu dělat >:D Bavili jsme se o maloobjemových dieslech, kdyby si to náhodou během těch dvou příspěvků zapoměl...
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:34
Re: Co ty cuky
To je reakce na přečtení toho cuky cuky odstavce? To chápu :-|
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:33
Re: Co ty cuky
Ne z toho plácání pátý přes devátý = to sem fakt nepochopil ;-)

Hele = a že je to vtip = si věděl už když si to psal? >:D

Nebo tě osvítilo až teď >:-[]
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:44
Re: Co ty cuky
Vidíš ? Místo konverzace na téma se tady točíš na úplné blbosti a zaděláváš tady diskuzi.. jsi ubožák...
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 10:03
Re: Co ty cuky
Vidim že sem to trefil >:D
29. 6. 2018 11:10
Re: Co ty cuky
Čo, uz predávaš toyotu a kupuješ dízlového pežóta? >:D
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 11:38
Re: Co ty cuky
>:D jako takhle, nafta =velký těžký auta nad 3.5t, ale jak je od Peugeotu=klidně i do P208.Nedej bože, kdyby byla od Toyoty.
29. 6. 2018 12:40
Re: Co ty cuky
Selektívna slepota, alebo videnie sa ťažko liečia
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:51
Re: Co ty cuky
Jj kdyby blbost nadnášela = nebo aspoň neznalost >:-[]
Avatar - wakantanka
29. 6. 2018 13:25
Re: Co ty cuky
Aby prisiel o cm nizsie tazisko? Sak by sa potom niekde vyvratil do sancu. :-)
Avatar - miromen
29. 6. 2018 08:31
Přiště
Nekoukat na papir a k dieslu nacpat automat (hrozna to kombinace) zvlašť když u PSA klasicky neuměji manual a k benzinu bez debat manual. Pak by byla volba jasna.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lamal
29. 6. 2018 13:31
Re: Přiště
co sa tyka spotreby tomu TSi nepomoze ziaden manual, 1.5 HDi je o kus uspornejsi motor, je to predsa jednoduche... s 1.5 ecoboost by to bolo este horsie, tam by bol rozdiel 2,5l/100, s tym nic neurobis ;-)

Jedine funkcny maly hybrid, by sa mozno priblizil blizsie k HDi :-)
Avatar - miromen
29. 6. 2018 14:23
Re: Přiště
No jo kdo by to byl řekl, že diesel bude uspornějši. Ja jen davam najevo, že diesel a automat jsou pro mě nezajimave a volba by jasně padla na benzin ve spojeni s manualem. Članek dobry pro honiče spotřeb a těch co hypnotizuji PP.
Avatar - lamal
29. 6. 2018 15:00
Re: Přiště
tak by si to mal asi lepsie formulovat, jednoduchu vec napises uplne nepochopitelne...

manual u Golfu by prakticky naskok v spotrebe nijako nezmazal, takze tym kt. ide o spotrebu sa viac oplati z tohto zrovnania HDi... vyhovarat sa na PP je alibisticke, to chces tvrdit, ze rozdiel v spotrebe bol dany len nepresnostou PP u HDi, pripadne TSi ?
29. 6. 2018 08:39
Prečo nie VW diesel?
čo to za blbosť zrovnávať diesel s benzínom? mali ste vziať ten traktorový diesel od VW a PSA by bol jasný výťaz....
Rozbalit vlákno
63
29. 6. 2018 08:50
Re: Prečo nie VW diesel?
O čo ti ide? Veď Peugeot vyhral.
29. 6. 2018 08:54
Re: Prečo nie VW diesel?
bola to jedinečná šanca napísať pravdu o diesli od VW v priamom porovnaní s HDI na VW portali auto.cz :-)
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2018 11:05
Re: Prečo nie VW diesel?
Ty jsi asi ne-postreh že VW má jen 1,6 diesel a určitě ho nemá v 96 kW
Avatar - Verny_2013
29. 6. 2018 09:00
Re: Prečo nie VW diesel?
Srovnali jeden z nejúspornějších dieselů s jední z nejúspornějších benzínů. To je naprosto v pořádku. Pro zájemce o soukromé auto s nájezdem 15 000-20000 km/rok dobrý srovnávací test reálných spotřeb. Jen si myslím že s manuálem by byl golf o nějakou desetinku úspornější. Ta dvouspojka je lepší než manuál jen na papíře.
Avatar - Emel
29. 6. 2018 09:08
Re: Prečo nie VW diesel?
Jo, to je asi v pořádku. Otazník se vznáší nad tím, jak povedený ten motor je... a jestli už to s tím eco trošku nepřehnali. O kolik víc by brala normální 1.5TSI třeba?
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 09:32
Re: Prečo nie VW diesel?
Vychazi mi z toho, ze vypinani celeho motoru je pitomost. Trvale deaktivovat a je po problemu.
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:19
Re: Prečo nie VW diesel?
Ja už mám vytvorený za tie roky tik v ruke, že hneď po naštartovaní ťukám do tlačítka S/S. Aktivujem to jedine pri státí na križovatke a za predpokladu, že motor je dostatočne zahriaty (SS vypne aj studený motor). Aktuálne štartujem dvojtlačítkovo (ešteže tie gombíky sú centimeter od seba). ;-)
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 11:39
Re: Prečo nie VW diesel?
:yes:
Avatar - fOE
29. 6. 2018 11:54
Re: Prečo nie VW diesel?
F30 to snad umi vypnout permanentne, ne?
Avatar - iudex
29. 6. 2018 12:32
Re: Prečo nie VW diesel?
Žiaľ nie. ;-\
Avatar - fOE
29. 6. 2018 13:15
Re: Prečo nie VW diesel?
Ne sam, v servise, diagnostikou.
29. 6. 2018 14:38
Re: Prečo nie VW diesel?
U SQ7 mi přepnuli v servisu v opačném gardu. Takže základ je SS vypnutý a stlačením do původní pozice OFF se prostě zapne. Jediné tlačítko, na které se práší. :-)
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 15:28
Re: Prečo nie VW diesel?
toto kedysi robili aj v BMW , ale už majú striktný zákaz.
Avatar - praděda7
30. 6. 2018 19:02
Re: Prečo nie VW diesel?
Tak tak. Ono totiž když se to přehodí, tak to zanechá v ECU stopu......... :-! Bylo mě vysvětleno.......
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 16:58
Re: Prečo nie VW diesel?
To je super nápad, taky to zkusím :yes:
Avatar - praděda7
30. 6. 2018 19:00
Re: Prečo nie VW diesel?
U BMW dělali to samé, ale v roce 2016, po té co vyšlo nové přísnější nařízení z "kuchyně EU" s tím museli skončit. ;-\ Jestli to Audi ještě dělá, tak se vystavují velkému riziku. :-!
29. 6. 2018 12:57
Re: Prečo nie VW diesel?
SS ktory neberie ohlad na teplotu motora? To je nejaky stary model?
Avatar - iudex
29. 6. 2018 13:41
Re: Prečo nie VW diesel?
Golf VII. ;-) OK, tak prvú minútku-dve to nezhasne, ale teplomer oleja ukazuje až keď teplota dosiahne 50° a bežne SS motor vypne už predtým. Ja osobne čakám, kým motor má aspoň 70-80°C.
29. 6. 2018 13:48
Re: Prečo nie VW diesel?
ok, tak to je nieco ine. Inak niekde sa to tu tusim preberalo, ako prudko informativny je ten bezny rucickovy ukazovatel teploty oleja. Mozno ty mas nejaky presnejsi, nic v zlom.
Avatar - Emel
29. 6. 2018 23:51
Re: Prečo nie VW diesel?
V palubním PC je to normálně na stupně a vypadá to celkem realisticky.
Avatar - white label
30. 6. 2018 00:09
Re: Prečo nie VW diesel?
Zrovna u G7/G6 je teploměr oleje digitální.
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2018 01:04
Re: Prečo nie VW diesel?
Nepleteš si to s teplotou vody?
Avatar - white label
30. 6. 2018 02:03
Re: Prečo nie VW diesel?
Třeba ve 3er bývá ručičkový teploměr oleje poměrně často.
29. 6. 2018 15:28
Re: Prečo nie VW diesel?
Podobne to funguje aj v súčasnom sharane. Prejdeš pár metrov a ss zaúraduje
29. 6. 2018 10:29
Re: Prečo nie VW diesel?
Nevim ktery zakaznik by vybiral mezi naftovym Peugeotem nebo benzinovymGolfem 1.5Turbo s automatem maximalne tak mezi 1.0TSI Golfem
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 16:01
Re: Prečo nie VW diesel?
To by sice cenovej rozdíl nebyl šílenejch 140 000 kč ve prospěch nafty zato porážka eště drtivější ;-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:04
Re: Prečo nie VW diesel?
No moc postřeh nemáš... test není srovávačka Golfu a 308, ale je zaměřen na ten rozdíl nafta x benzín
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:20
Re: Prečo nie VW diesel?
Zdůrazněme si = o 140 000 kč levnější nafta než benzín! ;-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:26
Re: Prečo nie VW diesel?
Golf... co dodat...
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:31
Re: Prečo nie VW diesel?
Golf x 308 je jedna věc = o tolik dražší benzín než nafta druhá

Výsledek porovnání = třetí >:D
29. 6. 2018 10:59
Re: Prečo nie VW diesel?
Rozdiel finančný zodpovedá rozdielu medzi autom a francúzskym pokusom o auto >:D . Prečítaj si text este raz a snáď pochopíš
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2018 11:06
Re: Prečo nie VW diesel?
ale no tak jednooký, já měl 5 let Peugeot 406 a bylo to velmi fajn auto
na Pažouty mi nešahej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
29. 6. 2018 11:31
Re: Prečo nie VW diesel?
Irónia ..nič? >:D Sám vieš čo mám a čo som mal. Mimochodom máš sz, už pekne dlho
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:59
Re: Prečo nie VW diesel?
Ne tebe určitě nepochopim >:-[]

Lepší konstrukčně z principu dražší naftovej motor za míň peněz vs benzín VW = Svět motorů překvapil = ty ne >:D
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:20
Re: Prečo nie VW diesel?
Ozzy, normálni diskutéri Sakru ingorujú, len Ty ho stále kŕmiš. Normálne Ťa podozrievam, že Ťa to baví s týmto trollom diskutovať. 8-s
29. 6. 2018 11:00
Re: Prečo nie VW diesel?
Jj, jeho to evidentne vzrušuje a nemôže bez toho existovať :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:08
Re: Prečo nie VW diesel?
Tím myslíš mě ? No.. ty ho taky občas nakrmíš dost obstojně....
29. 6. 2018 11:32
Re: Prečo nie VW diesel?
Ale mňa to nevzrušuje tak ako teba :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:38
Re: Prečo nie VW diesel?
To vidím, proto do něj rýpeš a teď i do mne... to ty tvé SZ asi moc upřímné nebyly... Alespoň vidím, na koho si dát pozor ;) Měj se
29. 6. 2018 12:32
Re: Prečo nie VW diesel?
Mrzí ma, že som ta dotkol príspevkom vyššie
1. 7. 2018 00:15
Re: Prečo nie VW diesel?
Lepšie príspevkom ako nohou. ;-)
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 11:42
Re: Prečo nie VW diesel?
Já vím, že mám sám máslo na hlavě, ale jediný, s kým tu poslední dobou vede 50-ti příspěvkové debaty o hov.nu už js ty, nic ve zlým ;-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:45
Re: Prečo nie VW diesel?
Do diskuzí sem teď delší dobu nezasahoval a na Sakru nereagoval až do diskuze o Audi.... Ano, vedl jsem s ním před časem sáhodlouhé diskuze... to vím a příjde mi prapodivné moralizování od těch, kteří do něj sami rýpou (třeba zrovna Kyklop).
Avatar - iudex
29. 6. 2018 11:50
Re: Prečo nie VW diesel?
Presne tak. Ak niekto z nás spraví tú chybu a zareaguje naňho, po krátkej dobe sa zbadá a vykašle sa na to, iba Ozzy tu s ním je schopný viesť siahodlhé hádky o desiatkach príspevkov. Skrátka platí, že s fašistami, hlupákmi a Sakrom sa nediskutuje. ;-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:57
Re: Prečo nie VW diesel?
Ok.... máte pravdu, mrzí mne jen. že jsem zkusil pár týdnů do diskuzí moc nezasahovat a tyhle plané hamunadiskuze tu byly pořád i bez mé přítomnosti, kterých se účastnila další řada diskutérů (dlouhodobě se s ním hádající) ale i tak jsem podle vás vinen hlavně já..... a to i přesto, že tyhle žabomyší války jsem s ním vedl už před časem.... jednou vinen = pořád vinen :/ Myslím, že zrovna dnes i včera jsem se primárně chtěl bavit o autech, ale marně.... Ulehčím vám tedy vzduch, jelikož mám sebereflexi a na nějaký čas se s vámi rozloučím, aby tu byl ten kýžený klid a diskutovalo se jen o autech. Mějte se :-)
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 12:05
Re: Prečo nie VW diesel?
Nic takovýho po tobě nikdo nechce.
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 12:15
Re: Prečo nie VW diesel?
To neříkám, ale snad když se za nějakou dobu vrátím a odpovím mu na nějaký komentář se na mne už nesesypete a můj "cejch" se odpáře.... pár týdnů nepomohlo....:) Protože od vás mi to na rozdíl od jeho urážek není jedno.. navíc se diskuze dá sledovat i pasivně, tak třeba se tu se Sakrou poperete líp... :). Ahoj.
Avatar - woody-alien
29. 6. 2018 13:00
Re: Prečo nie VW diesel?
Ozzy, klídek. ;-) I s mírným odstupem přece sám musíš uznat, že debaty s NÍM nemají špetku smyslu. Počítám, že kdyby o cukání DSG a skvělém těžišti hybridního Aurise napsal něco třeba takovej Pol Pot, tak by z něj byl rázem sympatickej chlapík. >:-[]

Zkus to teda vzít ode mě. Od doby "šťourání se v nose" jsem na předmětný nick nezareagoval ani jednou a mám svatej klid. :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 13:25
Re: Prečo nie VW diesel?
Ale Woody, já to přeci od vás beru, i od tebe... a právě proto jsem se rozhodl pro ústup, někdy je to to nejlepší řešení... podobné názory na mne se tu vyskytly i v době těch největších diskuzních "bojů", tak na tom asi něco bude...... :-) Když jsem se chvíli v nose šťoural, nepomohlo to.. tak se budu šťourat delší dobu a pořádně... nereagovat na jeho žvásty, které zamořují diskuze je vlastně podobné, jako se diskuzí neúčastnit vůbec, protože je skoro všudypřítomný :). Už jsem psát nechtěl, ale příjde mi slušnost zrovna tobě ještě odepsat :).
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:03
Re: Prečo nie VW diesel?
Já jsem s ním dnes chtěl diskutovat normálně, ale on si tady kálí do pusy... věčný bojovník proti dieslům a když je to od PSA tak je to najednou fajn....

Ignorace to bohužel nevyřeší...... stejně se neuklidní a neodtáhne mudrovat třeba na ten jeho přiblblej audioweb...
Avatar - iudex
29. 6. 2018 11:29
Re: Prečo nie VW diesel?
Minimálne tu bude o dve tretiny menej jeho priblblých príspevkov. Pretože na jednu reakciu on spustí lavínu príspevkov. Ignorovať, to je jediné riešenie. :-!
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:39
Re: Prečo nie VW diesel?
Teď jsem sem pár týdnů moc nechodil, až včera jsem se s ním pustil u Audi, kde už předemnou stačil zaplevelit diskuzi... a výsledek je pořád stejný :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:57
Re: Prečo nie VW diesel?
Tebe omlouvá fakt jen = tvá totální neznalost ;-)

Vim že je to pro tebe složitý = diskutovat normálně :-|

A jak vidim = eště složitější pochopit jak je to s tou naftou >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 16:06
Re: Prečo nie VW diesel?
Začíná to bejt fakt průser = když někdo tvýho rozhledu = je normální = jako že většina má rozhled jako ty = to je fakt průser 8-s

Je o tom vlastně i film [odkaz] mám pocit že je o mě >:D >:-[]
29. 6. 2018 10:27
Re: Prečo nie VW diesel?
Preco nie Peugeot trojvalec, tazko pochopit myslienkove pochodu autora, asi potreboval najst nejaky diesel, co je lacnejsi nez benzin a kam inam ist nez k Peugeotu a jeho vypredajovym cenam. Neviem ci akcia diesel za cenu bezninu plati stale, ved ono sa im to vrati na servise, takze niec neriesim.
29. 6. 2018 11:01
Re: Prečo nie VW diesel?
Na servise sa to vráti možno tak pri tretiom majiteľovi tej P308 ;)
29. 6. 2018 12:14
Re: Prečo nie VW diesel?
Eolys, SCR, dekarbonovanie, cistenie EGR, +2L oleja, palivovy filter, nutene regeneracie DPF, kontrolky po natankovani zlej nafty, zamrznuta nafta v zime,... uz prvy majitel zarobi servisu dost vela penazi.
29. 6. 2018 12:37
Re: Prečo nie VW diesel?
Mal som nejaké dizle ako firemné aj jeden súkromný a nič z toho ma nestretlo. Na strane druhej, v súčasnom zamestnaní máme väčšinu benzínov, drtivú väcšinu tsi a to od prvej generácie až po súčasnosť a nie je to ani len z ďaleka tak ružové ako nám to tu líčiš. Aj keď na rvú generáciu sa len tak niečo nechytá >:D
2. 7. 2018 07:40
Re: Prečo nie VW diesel?
Eolys je na 120 tis km, tedy první majitel to buď neřeší a nebo ho holt po 120 tis km nechá doplnit. dekarbonizace se dělala tusim snad jen u 1,6HDI v jeji první generaci, i tak ty motory mají najeto klidne i 400 tis km a stale jezdi. EGR jsem nikdy necistil a to mam na C5 najeto 240tis km a mama na 5008 300 tis km. +2l oleje...nerozumím? palivovy filtr má snad i benzin ne? regenerace DPF ani nevím kdy probíhají, jen když si dám aktuální spotřebu tak si všimnu, že je občas spuštěná regenerace. kontrolku po natankovani špatné nafty neznám, asi to bude tím, že tankuji na běžných benzinkách a ne někde v JZD nebo z bagru. Nehledě na to, že i dnešní moderní traktory, kombajny atd mají všechny commonrail. Nafta mi v autě ještě nikdy nezamrzla, ale bydlím ve středočeském kraji, ale světe div se, v horských oblastech má hodně lidí naftové motory, jak to dělají, že nastartuji i v zimě? Proč nemají všichni benziny na horách? Zrovna první majitel v servisu moc peněz nenechá, všechny problém y s naftou má opravu až druhý nebo třetí majitel. Neobhajuji naftu, mám doma sice naftovou C5, ale stejně tak mám ještě benzinovou astru a skútr, ale nesnáším zbytečnou histerii a strašení věcmi, které obzvláště u nových aut v podstatě nejsou. Nehledě na to, že většina moderních benzinaků už má stejné hračičky jako naftové motory, takže spolehlivost už taky není co bývala. Řekl bych, že první majitel do 200 tis km nebude pravděpodobně řešit žádné starosti, pokud s naftou nebude poskakovat po městě.
2. 7. 2018 14:37
Re: Prečo nie VW diesel?
Najel sem za poslední rok s 1.6 TDI 85kW v Octávce 45.000km. Fakt je ten, že ač jsem s tím jezdil vysloveně neekonomicky (neplést se slovy "jako prase"), tak se mi průměrná zastavila na 5,4L/100km. Fakt nevím, co bych musel s autem dělat, aby se průměr dostal přes 5,5L. Po celou dobu jsem bral standardní palivo u Tank ONO (čerstvá nafta, velký obrat, kvalita běžná - ověřená informace) a lil jsem pravidelně VIF (který vřele všem doporučuji). S autem nebyl jediný problém, žádný zámrz. Na 7000km už dokonce i přestala bolet hlava od šíleného dunění - motor si konečně "sedl" a začal i jet. Co mě však neskutečně vytáčelo byl systém regenerací. Nevím proč, ale vesměs se tyto spouštěly v nejnevhodnější okamžiky a já často odcházel od smrdutého, pálícího se a hučícího auta a dělal, že k němu nepatřím. Teď jsem přesedl do 1.4TSI 110kW a nevrátil bych se ani za zlaté prase. Ticho, výkon a pružnost je prostě nepřehlédnutelná a člověk tomu rád odpustí i spotřebu o 1-1,5L vyšší. Nafťák mi prostě k srdci nepřirostl, ale pro dlouhé nájezdy je zcela jistě dlouhodobě výhodnější a jezdit se s ním rozhodně dá.
3. 7. 2018 12:42
Re: Prečo nie VW diesel?
Resenim je CNG, projev benzinu se spotrebou nizsi, nez dieselu. U Oktavie navic vzadu s viceprvkem.
3. 7. 2018 13:11
Re: Prečo nie VW diesel?
CNG není spatna volba, ale ma to taky sva negativa. Krome parkovani, které me tolik netrápilo je to mensi hustota cerpacich stanic a nutnost tankovat hodne často. U naftaku mi vyhovoval prave najezd na nadrz přes 1200 km. Mel jsem předtím LPG a byl jsem s nim jinak spokojeny, ale tankovani každý treti den me opravdu otravovalo. Takze dojizdeni do práce 50km tam a 50km zpet a najezd na nadrz maximalne kolem 350. A vetsi nadrz by zas musela jedine klasicky do kufru.
3. 7. 2018 13:08
Re: Prečo nie VW diesel?
Ja jinak o regeneraci téměř nevim, před cistenim filtru se spouštěla po cca 300 km a po cisteni je cyklus jednou za 1000km, tim, ze jsem jezdil delší trasy tak se to vždy vypalilo cestou. U me by jinak byl rozdil ve spotrebe vyssi nez 1-1,5l, ale to je dano velikosti auta, mam C5 s automatem a tam moc ani jiny motor nez nafta zvolit nejde, protože po faceliftu je tam jen 1,6THP. V mem pripade mi ani hluk nevadil, protože C5 je velmi dobře odhlucnena a i diky automatu je clovek tak izolovany odevseho, ze si jen pustite potichu radio a plujete si krajinou, ale dnes bych asi taky volil benzin, ale koupe ojeteho TSI je bohužel snad stejne rizikova jako ojety diesel a na nove auto nemam.
Avatar - kari.laz
29. 6. 2018 08:40
1,5 TSI
Čím dál tím více mám pocit, že 1,5 TSI opravdu není povedený motor. Alespoň v nižší výkonové variantě. Úsporný extra není, svižný také ne. Zdálo se, že by to mohl být ideální motor do golf a a pod. Ale opak se ukazuje pravdou. Nejel.jsem, ale testy se celkem shodují.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Verny_2013
29. 6. 2018 09:04
Re: 1,5 TSI
No jede asi hodně podobně jako slabší 1,4 Tsi 92Kw. To špatný motor určitě není. Mám s ním průměrnou spotřebu 6,1 za 50000Km a dynamika je řekněme slušná. Ale jek píše autor textu pokrok v reálné spotřebě navzdory složitosti nové 1,5 96Kw oproti 1,4 TSi je minimální.
Avatar - kari.laz
29. 6. 2018 09:30
Re: 1,5 TSI
No on právě problém bude, že ta 1,4 TSI má jízdní projev lepší. A jak se ukazuje, ani spotřeba není u nového motoru lepší.
1. 7. 2018 11:15
Re: 1,5 TSI
Už jsem to sem psal, máme ve firmě Golfy jak 1.4 tak 1.5 TSI oba 110 kW a jízdní projev 1.5 je lepší. Záleží tedy na tom co kdo preferuje, ale 1.5 je určitě tišší v celém spektru otáček, především při vytočení je pak daleko tišší (samozřejmě těžko soudit jestli je to jenom vlastnost motoru nebo jestli nepřidali na tlumících hmotách). To může v některých jedincích zvyklých na "hen hen" vyvolat pocit, že 1.4 je dynamičtější a 1.5 nejede protože neřve, ale není tomu tak, v přímém srovnání jsou do 120 km/h oba motory vyrovnané, pak 1.5 ujede, sice ne o moc, ale ujede (tipoval bych, že max. výkon má stejný, ale lepší průběh toč.momentu/výkonu). Navíc ta 1.5 má lepší, hladší spodek, prostě menší turbodíru, což zase někdo, kdo hodně točí motor neocení, ale kdo jezdí hodně po městě tak jednoznačné plus, bez vlivu na komfort lze u 1.5 jít o nějakých 300 ot/min. níž než u 1.4). A co se týče spotřeby tak v dálkových jízdách po dálnici při zatížení je prakticky stejná, o pár desetinek je 1.5 lepší při klidné jízdě ve městě a na okreskách (logicky tam vypínání válců něco málo ušetří, pod zátěží jsou to jinak velmi podobné motory jak dynamikou, tak spotřebou). Takže za mě 1.5 je lepší motor (hen hen mi nechybí) protože je tišší, má hladší spodek a je krapet dynamičtější. Jako subjektivní chyba 1.5 muže být vnímáno jenom to, že dost dobře nejde kontrolovat otáčky sluchem, protože ve většině režimů ostatní jízdní ruchy překrývají zvuk motoru a kolik motor točí musí řidič kontrolovat na otáčkoměru, 1.4 naproti tomu pohled na otáčkoměr nepotřebuje, protože je prostě neustále slyšet a zkušenější řidič okamžitě ví kolik točí aniž by to kontroloval (tím samozřejmě nemám na mysli, že by 1.4 nějak rámusila, proti dieselům je to šepot květin, ale vedle 1.5 je prostě hlučná).
1. 7. 2018 12:11
Re: 1,5 TSI
To, ze muzes jit niz je super. Ja mam ted G-Tec Octavii s upravenym 1.4TSI na CNG a zkusava i 1000ot/min bez protestu i na rozjizdeni. Diky zprevodovani muzu treba ctyrku nechat padnout az k 30km/h, treba pred retarderem a za nim se na ni bez podrazeni klidne rozjet. Zadmy drnceni, zadne prostesty, nic. Zaroven treba sestku tam hodim od 60-70km/h a jedu az kam to jde. Vykon ok, honil jsem se s 77kw Rapidem a neujeli jsme si. Az nekam do 170km/ to zrychluje prekvapive slusne,110kw Supurby maji co delat a hlavne ta rychlost se da naprosto bez problemu drzet kopec nekopec, mam ji jako cestovni a to vse za pidi spotrebu ani ne 1.1kc/km. Diesel uz nechci. Tohle je asi nejlesi auto co jsem mel. I co do jizdnich vlastnosti a komfortu. Ecko se muze jit bodnout, predrazenej krap. Do mesta naprosto pecka motor diky tomu jak jede, mimo mesto hlavne diky spotrebe, kdy muzes letet 170-180 a na konci cesty mas 4,5 prumerku plynu. Coz jsem mel Praha -Ostrava,zpet jsem se loudal 120-130km/h a 3,3.
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:06
Re: 1,5 TSI
Jel jsem 110kw s DSG - motor nejede zle, ale chybí mu gradace, srovnatelný 1.6 EB ve srovnatelném autě má o dost větší "koule", takové, že občas upeče pístní koružek >:D
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:25
Re: 1,5 TSI
Tiež dochádzam zo všetkých testov k rovnakému záveru. Ako výkon tam určite je, len to emisné priškrtenie zjavne zobralo motoru charakter, reakciu na plyn či výbušnosť, preto pôsobí utlmenejšie a mŕtvejšie. A najväčší problém je v tom, že všetky tie protiemisné opatrenia boli v podstate zbytočné, keď neviedli k očakávanému výsledku, teda že motor je reálne úspornejší než bola 1,4TSI.
Avatar - Ronault.
30. 6. 2018 19:42
Re: 1,5 TSI
Nechci malovat čerta na zeď, ale můj názor je, že je to dáno filtrem pevných částic. 1,5 TSI už ho má jako jedna z prvních u VW. Stejně tak PSA 1,2T puretech, který taky zatím dle testů moc úspornosti nepobral a filtr má taky.... dynamika na udávaných 96 kW taky tak nějak bídná.

Tak jsem rád, že otec stihl koupit aktuállně z posledních skladovek ještě bez filtru. Já se chystám k výměně až na jaře a jsem zvědav, 1,5 TSI byla jedna z možností, jestli nakonec nešáhnu po roční 1,4 TSI...
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 19:52
Re: 1,5 TSI
Jj nejlepší motor z mnoha hodnocení [odkaz] + [odkaz] i zpětnýho co do spolehlivosti viz to velký zhodnocení v SM = vidim že motorum rozumíš stejně = jako si slušňák k dámám :-)
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 08:48
Sbohem a šáteček
a netýká se to jenom dieslů, obrovskou aféru ted zažívá Ford, na kterého sou podány desetitisíce žalob o nháradu škody za jeho šmejdské tříválcové plečky Ecoboost, která hodně moc lidem nenajeli ani 150 tis km bez fatálních oprav >:D >:D >:D >:D

Zas sem měl jednou pravdu, stačilo si počkat.
To bylo keců jak moderní tříválce najedou 300 tis, hehehe >:D
Rozbalit vlákno
44
29. 6. 2018 08:52
Re: Sbohem a šáteček
Dolozis to aj nejakym podkladom, ci len ako zvycajne kvicis? Statistiky hovoria nieco ine.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 08:56
Re: Sbohem a šáteček
Abychom se dostali k jádru věci, musíme se vrátit až do března 2015, kdy byli někteří majitelé tohoto litrového tříválce EcoBoost informováni o servisní akci orientované na opravu problémů s chlazením motoru - při vysokých teplotách docházelo k přehřívání motorů a jejich následným selháním. Zákrok byl nutný u automobilů vyrobených od října 2011 do října 2013, do dnešního dne prošlo opravou více než 86 procent postižených vozidel, sdělil mluvčí automobilky.

Předtím, než evropská divize společnosti Ford zahájila svolávací akci, museli majitelé za opravy způsobené touto konstrukční chybou platit až 8 000 liber (234 000 Kč). Obvykle se museli potýkat se zcela zničenými motory, v některých případech dokonce došlo k požáru.

Louise O'Riordanová je majitelem jednoho takového automobilu, který ji nemile zaskočil. Focus 1,0 EcoBoost z roku 2014 s nájezdem cca 51 500 km selhal při jízdě po dálnici. Musela se nechat odtáhnout do opravny, kde začaly trable. „Ford zpočátku souhlasil pouze s částečným pokrytím nákladů na opravy - maximálně 60 procent.“ Jedenáct týdnů trvalo přesvědčování automobilky, aby se zaručila za svoji kvalitu a zaplatila kompletní náklady na servis. Nicméně finanční stránka věci byla ta nejmenší bída.

Louise řekla, že: „Po celé zemi existují lidé, kteří mají za sebou život ohrožující selhání motoru a následně se museli vypořádat se strašným zacházením Fordu. Slyšela jsem mnoho příběhů o zdravotních problémech lidí, kteří podlehli stresu při snaze získat zpět několik tisíc liber. Pro někoho je to hodně peněz. Ford je dolarově miliardová společnost, měla by se za sebe stydět.“

Po vlastních zkušenostech s americkým výrobcem šestinásobného premianta ankety International Engine of the Year (hořce jsme se tomu smáli každý rok...) Louise založila na Facebooku stránku s názvem Ford EcoBoost Nightmare (řekněme Noční můra jménem Ford EcoBoost), která zatím shromáždila více než 1 900 členů. Nespokojená majitelka své snahy spojila s advokátní kanceláří Roscoe Reid, která nyní vyzývá další jednotlivce, aby se připojili k žalobě. Pokud u soudu uspějí, Ford by měl zaplatit odškodné 1 miliardu liber (29 mld. Kč). Drahý problém i pro tak velkou firmu.

Jsme zvědavi, kolik lidí bude - jen ve Velké Británii - problémy s litrovými EcoBoosty stiženo, iniciativa je stále v zárodku. A to se bavíme o jednom problému u 5 až 7 let starých motorů, který se naplno projevil až roky poté, co se dostaly do prodeje. Jak na tom budou novější tříválce, které jiné automobilky dostaly do oběhu a naplno je prověří znovu jen čas? Na to dnes nikdo nedokáže rozumně odpovědět.

Jsme nadále přesvědčeni, že používání tak malých motorů zejména ve větších autech, u nichž lze očekávat větší zátěž, je velmi nešťastné. Ještě jsme nepoznali tříválec, který by byl s to alespoň vyrovnat srovnatelný čtyřválec z uživatelského hlediska a trvanlivost je ještě docela jiný příběh. Nnedivili bychom se, kdybychom o podobných průšvizích, jaké nyní řeší Ford do budoucna neslyšeli i od jiných značek. Tříválec není a nemůže být dobrý motor a jako takový nemá naše doporučení. Po těchto problémech ještě méně než kdy dříve..

Více na autoforum
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 08:58
Re: Sbohem a šáteček
O 2 minuty sem tě předběh :-)
29. 6. 2018 09:07
Re: Sbohem a šáteček
Uz som si myslel chvilu, ze to bude nieco adekvatne. A ono to vlastne s poctom valcov nesuvisi... Nuz pockame si ako sa situacia vyvinie, lebo stale nic neznamena. Co ale znamena viac, je samotny pristup Fordu - Opel pod GM sa spraval rovnako.
29. 6. 2018 09:42
Re: Sbohem a šáteček
"Tříválec není a nemůže být dobrý motor a jako takový nemá naše doporučení. "

Po téhle větě ani nemá smysl číst dál...
Avatar - JuckiCZ
29. 6. 2018 10:30
Re: Sbohem a šáteček
Te nemá, po této větě příspěvek stejně končí ;-).
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 11:40
Re: Sbohem a šáteček
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 11:45
Re: Sbohem a šáteček
>:D :yes:
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 11:43
Re: Sbohem a šáteček
četl články vždycky od zadu, myslel že je to známka punku >:D
Avatar - JuckiCZ
29. 6. 2018 13:31
Re: Sbohem a šáteček
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2018 12:30
Re: Sbohem a šáteček
AF se nějak zapomnělo zmínit, co bylo důvodem toho přehřívání. Ne tříválcová konstrukce, ale vadná hadice chladícího okruhu.
29. 6. 2018 13:00
Re: Sbohem a šáteček
Čo je dosť podstatný "detail" keďže podobného omylu sa môže konštruktér dopustiť pri motoroch bez ohľadu na počet válcov.
29. 6. 2018 13:37
Re: Sbohem a šáteček
Poniektorym to ale nevysvetlis.
Avatar - Ronault.
30. 6. 2018 19:45
Re: Sbohem a šáteček
AUtoforum jaksi poslední dobou je čím dál větší odpad, obávám se...
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 19:50
Re: Sbohem a šáteček
Já vidim sprostej odpad = kterej se neumí omluvit za fakt sprostou urážku = zrovna tady ;-)
Avatar - Machýrek
1. 7. 2018 21:43
Re: Sbohem a šáteček
Jj driv jsem rad cetl jejich testy, byly psane autentickym stylem, ktery se mi libil, ale uz dost dlouho testy nedelaji, jen prepisuji zahranicni clanky, co kde vystrachaj, ale obcas neco zajimavyho taky jeste napisou, chodim tam cim dal mene.
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2018 11:10
Re: Sbohem a šáteček
Článek o 1,0 Ecobbost byl z Anglie, obrovské problémy, bylo třeba opravit 86% motorů. Ford se k tomu staví vlažně takže je tam proti němu v UK žaloba v miliardách liber.
29. 6. 2018 13:42
Re: Sbohem a šáteček
Aj ine automobilky zvolavaju statisice aut kvoli vecsim ci mensim problemom. 86% treba opravit, neznamena, ze 86% predanych skoncilo ako kopa srotu a to je ten zasadny rozdiel. Cize problem to sice je, ale nesuvisi s 3valcom ako takym. Statistiky spolahlivosti ukazuju, ze ten motor nema vyznamnejsie chyby - teraz sa na jednu prislo (aj to nie priamo v motore ako takom), odstrani sa a cas ukaze ci sa este nieco objavi alebo nie.

To, ze sa Ford sprava ako hulvat, je ale uz ina vec a zasluzi si vyzrat vsetko do dosledkov.
2. 7. 2018 14:44
Re: Sbohem a šáteček
Sám jsem tím byl překvapen, ale Barrichello má pravdu.. :-(

[odkaz]

A to jsem doposud měl zato, že EB od Fordu je v této kategorii to nejlepší na trhu...
2. 7. 2018 16:35
Re: Sbohem a šáteček
odporucam precitat si tu bulvarnu zmesku znovu a zamysliet sa nad tym, kde ten problem presne je a akym sposobom suvisi s motorom.
29. 6. 2018 08:53
Re: Sbohem a šáteček
Máš k tomu nějaký relevatní odkaz..informace? Já o ničem nevím.
29. 6. 2018 09:10
Re: Sbohem a šáteček
jáááj to je mazec >:D mají zdravotní problémy a podlehli stresu >:D
v celých státech je známo pár desítek prasklých motorů EB diky tomu, že někde unika voda a ridic si to nekontroluje >:D
nic mene z nekolika milionu prodanych EB :D:D

tak šup at máme další flame jak několikanásobný motor roku je vlastně fujka >:D
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 09:16
Re: Sbohem a šáteček
Ono se to netýká jen USA ale i Británie a dalších zemí Evropy a těch motorů bude jen přibývat. Počkej si :-)
29. 6. 2018 09:20
Re: Sbohem a šáteček
Davam bolsevikovi rok, maximalne dva...
29. 6. 2018 09:21
Re: Sbohem a šáteček
Já si počkám....já od roku 2010 do 2014 namotal na EB 2,0 220 tis km bez zavady >:D
29. 6. 2018 11:06
Re: Sbohem a šáteček
A až teraz na diskusii si zistil, koľkokrát sa ti pokazil ;)
29. 6. 2018 11:29
Re: Sbohem a šáteček
>:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:17
Re: Sbohem a šáteček
No, voda asi bude u litrového EB, ale zapečená jednašestka.. to uživatel prostě dopředu nepozná... teda pozná >:D Pár vteřin před velkým třeskem >:D
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:10
Re: Sbohem a šáteček
A o jednašestkách tam nic není ?
29. 6. 2018 09:10
Re: Sbohem a šáteček
v Usa se to převážně týkalo 1,6
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:15
Re: Sbohem a šáteček
Zajímavé, že tohle vyplynulo na povrch až po takové době, kdy zrovna litrový Ecoboost byl podroben mnoha testům, včetně spolehlivosti, dokonce jsem někde viděl analýzu kusů, co měly více, než 200 tisíc najeto a byla na to jen chvála...
29. 6. 2018 09:20
Re: Sbohem a šáteček
Některé řady maji/měly vadné hadičky atd..unik vody.k.do to nehlidal..motor udělal bác >:D A hlavně...objevilo se to jen zas u někoho...kdo jezdil pilu..atd...
A samozřejmě přístup servisu...hele chybí voda..dolejem...ani ti to neřeknou >:D místo aby zjistiliiproč chybí (:O
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:24
Re: Sbohem a šáteček
Aha... no Barik se Sakrou z toho tady dělají třetí světovou >:D Ale já bych se staršímu ecoboostu asi taky vyhnul.. i když je to lákavé a jízdně zajímavé :-)
29. 6. 2018 09:31
Re: Sbohem a šáteček
No já mám už druhé Mondeo s EB a budu ho prodávat páč se mě nevejde do garáže >:D
Respketive zas přecházím na jiný režim kde bude služební.

Ale presně tak...dělají z toho kovbojku
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:47
Re: Sbohem a šáteček
A jaké ? Máš MK V ? Zase dvoulitr by mi nevadil.. ten jsem ještě nerozbil >:D

Já naopak konečně mám garáž, do které se mi Mondeo vejde, ale nějak tak přemítám, jestli opravdu potřebuji takto velké auto a třeba hezký Fokus kombi či nějaký podobný konkurent, by mi neudělal stejnou službu a v Praze bych se pak nerozčiloval, že se nikam nevejdu při parkování... :-)
29. 6. 2018 10:28
Re: Sbohem a šáteček
MK4 ..mel jsem pred FL (mel jsem tu recenzi...tehda nejvic vybavene Mondeo co slo :D)
a ted MK4 po FL (v titaniu x s kozenou palubkou)...ale to mam jen na chvili ..pri prechodu z jedne prace na druhou..nic mene nemohl jsem si po povinnych dieslech odpustit chvilku s benzinem >:D

MK5 nejde opět s manualem....v lednu pristala v rodine verze Vignale 2,0 EB automat a musim rict, ze interier je tisickrat (a jedna) hezci nez passat nebo superb (osklivka roku i v L&K) .
Pro info Passat HIgline jsem jezdil rok 2016/2017 a Superba 2017/2018 (jen pul roku)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:07
Re: Sbohem a šáteček
Hm, dal bys mi do SZ co by sis za to Mondeo představoval ? ... já už mam 270 tisíc najeto a začínají se objevovat velké investice, které prostě příjít musely + povinná údržba a teď toho bylo naráz hodně a jsem tam za polovinu zůstatkové hodnoty auta....

No mne se vignale taky líbí, ale je to takový folklór nadávat na interiér a vyzdvihovat Sup a Passat... i když Passat Highline není zlej, to zas říct nemužu :-)
30. 6. 2018 18:00
Re: Sbohem a šáteček
Garáž mám velkou až až >:D

Hele Highline je ok...měl jsem to vyšperkované....ale stejně studené...a třeba před šlatrpakou si dát telefon...a pak das automat do polohy P a telefon skrip >:D to ma Mondeo mnohem lepe. (nic mene sup je hnus ve vnitr)

JDu psat SZ, jsem odjel na hory do Rakous, tak me to trva
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 16:07
Re: Sbohem a šáteček
Vidíš = vymejšlí si jako furt = si ubožák ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2018 11:08
Re: Sbohem a šáteček
Až na to že dieselů se to netýká ……… >:D >:D >:D >:D jak je vidět.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2018 11:41
Re: Sbohem a šáteček
ty maj zas jiný problémy...
Avatar - miromen
29. 6. 2018 12:37
Re: Sbohem a šáteček
Ty udělaš ze sebe pitomce a ještě veřejně přiznaš, že chodiš na AF. Jak, že zni ten nadpis bulvarnich stranek....jo pohadka...., takže zazvonil zvonec a zatim je pohadky konec.
Avatar - Barrichello
2. 7. 2018 08:51
Re: Sbohem a šáteček
Jo? Psal sem že Ecoobst je šrot, kvůli čemu je velmi nepodstatné, to zákazníky nezajímá...A to že to neumí najet ani 50-100 tis km bez fatální závady ne neoddiskutovalený fakt u tisíců případů.

Takže asi tak.
29. 6. 2018 08:50
Poslední věta...redakce...
Tak úplně nerozumim poslendí větě.....diesl je výhodnější u většího proběhu....vždy je zde o řádnou porci levnější od začátku....má menší spotřebu...tak že je výhodnější od začátku i při minimálním proběhu...tedy myšleno zrovna srovnání těěchle dvou adeptů.

Jinak jsem zastancem benzinu :-) ale prostě účinnost dieslu neoje*em >:D
Kor při plném zatížení....málo kdo má chuť a čas jezdit neustále na spotřebu...a plachtit...

Btw mám 2,0 EB 240 koni...u benzinu je jiná radost než spotřeba:D...ale samozřejmě uznávám i kvality ropaku
Rozbalit vlákno
15
29. 6. 2018 08:59
Re: Poslední věta...redakce...
Ma nizsiu spotrebu od zaciatku, ale vyssiu cenu v nakupe. Prirataj si ktomu Adblue, ktoru doplnas sam + adblue, ktoru ti doplnia len v servise, kedze ma pokrocily system. A zistis, ze musis najazdit velke desiatky tisic km, kym budes na "nule" a zacne sa dizel vyplacat. Ked som to pocital vychadzalo mi to niekde na urovni 80-100k km. Ak to niekto spravi za 2 roky, zmysel to ma. Ak to niekto najazdi za 6 rokov, tak si moc nepomohol.
29. 6. 2018 09:05
Re: Poslední věta...redakce...
TO já všechno samozřejmě vím......když porovnáváš ve stejném modelu diesl vs benzin.

Ale tady stoji Pežotek od vic jak 100 tis na zacatku.......o po dorovnání výbav O:)

Cenikky jsem sám nestudoval ani neprocházel..beru to co píšou v článku.
29. 6. 2018 09:12
Re: Poslední věta...redakce...
Tabulky som ignoroval a nevsimal si, v takom pripade mas pravdu a bola by to jasna volba.
29. 6. 2018 09:18
Re: Poslední věta...redakce...
Právě proto..poukazuju na tu poslední větu....podle mě ji tam refaktor přidal jen z nostalgie..že to tak vlastně je...diesl drahši..vyplatí po více km.....ale defakto si nepamatuje co píše na začátku :D:D
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 09:20
Re: Poslední věta...redakce...
Za koľko a v akom aute jazdíš s 2L EB ? Rozmýšlal som pred časom o tom motore do Galaxy.
29. 6. 2018 09:36
Re: Poslední věta...redakce...
Clovece do Galaxy nevim..to už je pořádná váha a odpor...tam se budeš motat kolem 10sitky.
Ja to mám v Mondeu....v prvnim jsem to měl s automatem (to se jeste k 2,0 EB manual nedelal)

Ted to mam s manulalem 240 koni poslední kusy pred novou generací (ta zas je jen s automatem )

S automatem jsem se pohyboval od 8,7do9,3 - jezídm rychle...mnoho za povolenou hranici...rad vytacim a uzivam si jizdu..ale zas pri bezne jizde radim co nejdriv to jde...a to pak EB zere malo.

S manualem jezdim za 8,2-8,9 - stejny princip jak nahore, jen ted mam malo rychlych dalnicnich presunu (uz to nejde smazit jak predtim)

Nic mene....jel jsem z okresu blansko do PRahy.a pak do Mnisku.vynuloval a dojel za 6,4 (pravda mel jsem spoustu casu a po dalnici jsem jel 120) zpatky jsem 140 a za 6,7

NAposled jsem jel do Ovy...ehm 240...(natocene jak to krasne zryhcluje od 200 dal) a spotrebu radeji ...nevim:D:D:D
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 09:46
Re: Poslední věta...redakce...
vďaka za reakciu.
Galaxy bol vtedy povine s automatom a 4x4 myslím. Nakoniec som dostal peknú ponuku na 1.5EB man a zobral ho.
29. 6. 2018 10:09
Re: Poslední věta...redakce...
Galaxy nikdy v benzinu 4X4 nebyl.....ani Mondeo..teda posledni generace.
Jedine Kuga je s 1,6 EB 4x4 a automat.

Za to 2,0 EB vyzdy s automatem v podleni generaci.

Jak se jezdi s 1,5EB? spokojenost? Přeci je to už jen větší těžší auto, ale pořad 150 koni není uplně nejméně. Nedávno to byl pomalu vrcholový výkon >:D nebýt spec sport edici ve střední třídě :))
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 10:35
Re: Poslední věta...redakce...
aha, tak to už je cez 2 roky dozadu ako som ho kupoval a pamäť už neslúži ako by mala >:-[]
Auto fajn, veľké,priestranné a pohodlné. Motor zatial ok (ťuk,ťuk -48.000km) , spotreba od 6,4 ale ja jazdím 8-9 mierne nad limity zase ho aj troška potočím , a má myslím 118kW.
Raketa to nie je ale svižne sa stým dá ísť.
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:27
Re: Poslední věta...redakce...
A jak se chová na dálnici, když ho naložíš ? Já absolvoval párkrát autobahn s naloženou Kugou EB a auto umí jet 160-180 kopec nekopec, ale ten suverénní výkon třeba při potřebě zpět zrychlit hodně klesá. Ve dvou lidech je to ale živé i na dálnici...
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 15:35
Re: Poslední věta...redakce...
ako 150-160 vcelku bežne ale skoro prázdny a rýchlosť drží. Cez 160 na tom ani moc nejazdím ale skúšal som.
Keď ideme niekam celá family (5 osôb) aj s bagážou tak no problém,len s obiehaním to už nie je nič moc.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:53
Re: Poslední věta...redakce...
To mělo bejt plus? :-)

160-180 jede s prstem v nose i hybridní pohon Priusu >:D

Hele = a to neni vtip! >:-[]
29. 6. 2018 11:30
Re: Poslední věta...redakce...
Nu to je paradni na takovou..kravu >:D teda pardon velke auto >:D
Avatar - _Karel_
29. 6. 2018 11:55
Re: Poslední věta...redakce...
Tak to jsou fantastické hodnoty - pokud to máš i odměřeno, nejen odečteno z PP :yes:
1. 7. 2018 18:00
Re: Poslední věta...redakce...
jjj odměřeno....ted jsem jezdil slusne....a pp ukazoval 8,6 (u Fordu bere strasne dluhodobe prumer) po dotankovani na fakt max max....byl prumer 8,3
Avatar - KANKUNEN
29. 6. 2018 08:52
Kolik byla skutečná spotřeba
Podle dotankování, třeba ještě půl litru navíc? Jízda v tom Golfu musí být pakárna. Motor se vypíná v době, kdy vlastně nic nežere.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:37
Re: Kolik byla skutečná spotřeba
Golf bol moje jediné auto, ktoré mi ukazovalo na desatinku presne rovnakú spotrebu, ako vyšla podľa dotankovania (ostatné autá mali PP optomistickejší o 0,2 až 0,5 litra).
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:01
Nafta má smysl !
I když je rozdíl malý, je nutné zohlednit, že se jedná pouze o krátké kompakty. V této třídě bych i sám asi preferoval moderní turbobenzín, ale pokud se na tuhle problematiku podívám obecněji, tak by stačilo dát do srovnání třeba 2 kombi střední třídy, kde se rozdíl ve prospěch nafty prohloubí a mnohdy i dynamika bude na lepší úrovni (pokud nebudeme srovnávat 100kw naftový dvoulitr s nějakým 2.0 tsi o 50kw silnějším).

Diskuzně se tu vyskytuje čím dál více žvanilů, kteří naftu zatracují do pekel, neboť nezvládají pro své nabubřelé ego pochopit, že pro někoho je naftový motor v určité kategorii aut lepší volbou pro jeho potřeby......

Tip pro redakci : Co takhle udělat podobné srovnání ještě v kategorii střední třídy? Nebo dokonce SUV ? A mimo klasické jízdy vyzkoušet dynamiku a spotřebu v zatíženém autě, klidně jen s posádkou a pár kufry ?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:13
Re: Nafta má smysl !
Hele nabubřelý ego = naftovej motor je reálně lepší jen výjímečně. Tohle všechno je hodně důkladně probraný = hlavně po Dieselgate

Správně je tu přípomínaná skutečnost = nerovný daně = majitelé benzínů roky v milionech sponzorujou majitele naftovejch motorů. Stejná daň = změní realitu víc než si připouštíš
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:23
Re: Nafta má smysl !
Nemusíš tady brečet s nerovnou daní, i tak bude naftový motor v určitých autech lepší.

Vím, že ty, kterej jezdí jen po Praze a okolí prostě nedokážeš pochopit, že někdo to auto používá i v jiných podmínkách, ale je tomu tak a tvůj kolega o kterém si tu mluvil včera by mi jistě dal zapravdu i s jeho C5 2.2 Hdi.

Já mimo naftové auta jezdím i s benzinovými a chápu pozitiva takového motoru, ale když mám naložený kombik a jedu po dálnici tak i "pitomých" 100-150 koní (dle auta kterým jedu) se mi odvděčí velkým dojezdem, s tím související solidní spotřebou a dynamikou, kterou nemusím dolovat v červeném poli otáčkoměru.

Srovnatelný benzín sice také jede, ale při stejném tempu a věčném zrychlování na přeplněné silici/dálnici je mi jízda s dieslem příjemější... je to hodně těžké na tvou hlavu pobrat ?
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 09:30
Re: Nafta má smysl !
Nebrečim = řikám že to je totální pakárna

A samozřejmě mě to jako majitelé benzínů = sere >:-[]

Kolega? Tobě už došlo = že to je fakt kolega? Tak gratuluju :yes: >:D

Jj byl s fakt povedenym 2.2 HDI spokojenej = si vem že ho vyměnil za 2,5 benzín hybrid = on tý technice snad vůbec nerozumí >:-[]

Jo je to občas těžký = pobrat co je pro tebe.. :-)

Podstatnej ale nejsi ty = ale realita = a při nezvýhodňování nafty = to maj konstrukčně složitější dražší nafty těžší. Nic proti povedenejm motůrkum typu 1.5 BlueHDI ale je fakt ostuda že Golf s benzínem je o tolik dražší a motor navíc asi fakt blbější

Nafta s rozumem = kam patří = jistě ano. To kam to uteklo v Evropě = jistě ne
29. 6. 2018 09:37
Re: Nafta má smysl !
Ta poslední věta je konečně rozumná :yes: :yes: >:D
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 09:51
Re: Nafta má smysl !
Chápu, že ti to vadí, ale z globálu to je logické řešení. Dokud tady v drtivé většina přeprava veškerého zboží probíhá naftovými kamiony a dodávkami, tak skokové navýšení ceny paliva se projeví nárustem cen zboží... a sám moc dobře víš, že to zaplatí akorát koncový zákazník a efekt bude multiplikační, protože to bude důvod zdražit o víc, než se musí. Nakonec to začne dotovat stát, aby producenti a dopravci netrpěli a zaplatíme to dvojnásob >:D

Pokud kolega touží po hybridním SUV, ať si ho koupí.... na dálnici bude ale to HDI vždy lepším společníkem. To není o tom, jestli někdo rozumí technice, taky vím, že existují daleko lepší mobily, než mám, ale ten muj mi vyhovuje....proto ho mám... dochází ti i tahle souvislost? Nebo tě někdo hrozně šikanoval a tak si musíš dokazovat vždy a předevšemi, že máš to nej ?
29. 6. 2018 11:52
Re: Nafta má smysl !
Na naftový dvojliter so 100kW ti s prehľadom stačí 1,4tsi. 2.0tsi je na neho už príliš veľké sústo a bol by to beh atléta s mrzáčkom
29. 6. 2018 09:02
Úsměvná historka okresního formátu.
Očekávat, že se na stejné objemové spotřebě paliva sejdou dva principiálně různě řešené agregáty, poháněné palivy rozdílné hustoty, chce mít optimismus hráče na hospodském automatu.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2018 09:31
Preco mam taky pocit,
ze mazdacky 2 litrovy benzinovy Skyactiv by vedel jazdit za rovnako (mozno aj uspornejsie) ako to tsicko?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:44
Re: Preco mam taky pocit,
Bude to len pocit, podľa spritmonitora M3 so slabším dvojlitrom má priemer 6,74 l, Golf s 1,5TSI má 6,66 l, teda stále má o chlp navrch, a to pri vyššom výkone. Každopádne rozdiel je to zanedbateľný. A u Mazdy to by sa malo ešte zlepšiť s budúcou generáciou motorov Skyactive X. Žiaľ Mazda je sám vojak v poli.
29. 6. 2018 11:17
Re: Preco mam taky pocit,
Ani Toyota to este nevzdava s atmosferami ;) Teraz uvadzaju novu generaciu.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 15:54
Re: Preco mam taky pocit,
Toyota Lexus prodává nejvíc atmosfér = i když na to lidi často zapomínaj = a zmiňujou spíš Mazdu :-!
29. 6. 2018 11:23
Re: Preco mam taky pocit,
Jestli tam uživatelé dávají údaje dle palubního počítače, 6,74 vs. 6,66 nemůžeš brát jako rozdílné hodnoty. To je asi jako když jsme ve škole běhali sprint na šedesát metrů a vítěz byl o 3 setiny rychlejší než druhý, přičemž učitel to změřil ručníma stopkama :-)

Nevím jak 1.5 TSI, ale 2.0 SkyActiv 165k hodnotím jako velice úsporný. Na delší cestě s rychlostí mimo město okolo 120 za hodinu si vezme do 6,5 l - a to se bavím o Mazdě 6.
Avatar - iudex
29. 6. 2018 11:46
Re: Preco mam taky pocit,
Už som písal vyššie, že zrovna Golfov PP je veľmi presný, vlastná skúsenosť. Btw. ja do spritmonitoru dávam údaje podľa dotankovania, nie podľa PP a myslím, že takých je dosť.
29. 6. 2018 12:03
Re: Preco mam taky pocit,
Ok, stejně bych však bral rozdíl 0,08 l jako zanedbatelný.
Avatar - iudex
29. 6. 2018 12:34
Re: Preco mam taky pocit,
jj, veď presne tak som to označil aj ja (10:44).
Avatar - Emel
29. 6. 2018 19:35
Re: Preco mam taky pocit,
Spritmonitor je přece primárně o tom, že píšeš, kolik paliva jsi natankoval a kolik km ujel. Jinak Octa byla taky přesná, jak v ujeté vzdálenosti, tak ve spotřebě.
29. 6. 2018 10:37
Prevodovka
Podľa mňa ak by sa tie autá porovnali obe s automatmi tak by pežotu vyskočila o niečo hore spotreba a určite aj cena.
:-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2018 10:55
Re: Prevodovka
Ani ne je to 8st. automat = příplatek je 55t. kč furt by to bylo výrazně levnější než benzín v Golfu
29. 6. 2018 10:38
Srovnavat Benzin o stejnem obejemu jako Diesel muze jenom di
Totalne nechapu autora a jeho vyber. Srovnavat Benzin o stejnem objemu jako Diesel muze jenom diletant.
2.0TDI vs 1.5TSI
1.6TDI vs 1.0TSI
To je relany test vykonu a spotreby. Tak si vybira i zakaznik, protoze ten vybira podle ceny.
To neni luxusni trida, kde je jenom 3.0TDI a 3.0TSI a jeste ten TDI je levnejsi a chybi tam 2.0TSI. Nikdo nevybira, ze koupit si francouze v nafte za 300 nebo nemce se silnym benzinem v automatu za 500.
Ve Svete Motoru ale Vaculik srovnal stejena auta 1.6TDI a 1.0TSI v Rapidu. I kdyz tam testoval nesmysly jako rozjezd tezkym ropakem na sneho do 30kmh (asi rano upadl z postele na kebuly), tak vysledek byl realnejsi. Rozdil 0.8litru a navratnost ropy po 260tisickm a to jeste ten benzin vytacel. Bezne se turbobenzinem jezdi podobne otazky jak s naftou, jenom sportovci to zdimaji.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
29. 6. 2018 10:46
Re: Srovnavat Benzin o stejnem obejemu jako Diesel muze jeno
Naopak, ja to porovnanie považujem za zaujímavé a relevantné, ak majú nafta i benzín na chlp rovnaký objem a výkon.
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2018 11:13
Re: Srovnavat Benzin o stejnem obejemu jako Diesel muze jeno
ANO
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2018 12:52
Re: Srovnavat Benzin o stejnem obejemu jako Diesel muze jeno
Výkon mají shodný, tak proč by nesrovnávali? Navíc dilema mezi Golfem v benzínu a 308 v naftě mi vzhledem k cenám nepřijde až tak nereálné.
Avatar - JuckiCZ
29. 6. 2018 10:47
Test pouze spotřeby
Tento test se vlastně věnoval jen spotřebě, ale tady nepřinesli nic nového, odjakživa víme, že benzín se nekupuje kvůli spotřebě a diesel zase ano...
Proč koukám po benzínu? Zvuk, výkonová špička, reakce na plyn, rychlost zahřátí motoru, lepší spolehlivost, levnější díly (svíčky, vstřiky,...), není tam toho tolik, co by se ***o (DPF, turbo,...), žádné dolévání močoviny, snese hrubší zacházení (nemusím se tolik bát vytáčení za studena, nemusím dochlazovat turbo po jízdě,...), menší zatížení podvozkových částí atd.
Hezky to jde vidět tady:
[odkaz]
Ono myslet si, že benzínový motor bude žrát někdy stejně, jak naftový, je totální naivita.
V litru nafty je cca 36MJ energie a v litru benzínu cca 32MJ, takže by benzínový motor musel být asi o 12% účinnější, než naftový, aby žral stejně :-D.
Takže pokud najezdím hodně a nebo mě primárně zajímá spotřeba, vede diesel, pokud převažuje jiný důvod, volím benzín - nic nového pod sluncem...
Rozbalit vlákno
5
29. 6. 2018 11:10
Re: Test pouze spotřeby
Chtěl jsem napsat něco podobného. Spotřeba je prostě parádní disciplínou dieselu. A ač moderní benzíny žerou čím dál méně, kupují se kvůli jiným přednostem.
Avatar - iudex
29. 6. 2018 11:43
Re: Test pouze spotřeby
V zásade súhlasím a sám som zástancom benzínu dlhodobo (naftu si viem predstaviť iba vo viacvalcovej konfigurácii). Ale žiaľ dnešná doba je taká a testovaný TSI to potvrdzuje, že mnohé z tých charakteristík benzínu, čo si písal, už úplne neplatia.
Zvuk: väčšinou štvorvalcové turbobenzíny nemajú nijaký zvuk, ak už, tak ako klad by som uvádzal tichosť a kultivovanosť, ale nie zvuk.
Výkonová špička: opäť pri turbobenzínoch sa tá špička stráca, hlavne pri tých bežných, spodových turbách, ktoré majú silný stred, ale točiť to moc nemá zmysel, lebo žiadna gradácia sa nedeje.
Reakcia na plyn: tiež som si myslel, že môj turbobenzín má dobrú reakciu na plyn, ale potom som sa previezol starou atmosférickou M3 a to ma vyviedlo z omylu.
Spoľahlivosť: no dnešné benzíny s priamym vstrekovaním (resp. niekedy dokonca kombinácia priameho a nepriameho vstreku), turbom a jeho perifériami (notabene ako v testovanom prípade turbo s variabilnou geometriou, čo je dosť komplikovaná záležitosť), variabilným časovaním ventilov, vypínaním valcov, prípadne Millerovým cyklom a aktuálne už aj s filtrom pevných častíc sú všetko, len nie jednoduché a o spoľahlivosti s poukazom na jednoduchšiu techniku sa rozhodne hovoriť nedá.
Neni tam toho toľko, čo by sa ***o: viď bod vyššie.
Znesie hrubšie zaobchádzanie: no práveže turbá sú citlivejšie, musíš zahrievať, dochladzovať, žiadne dám plný kotol a vypnem.
Mnohé z Tvojich charakteristík môžu platiť pre atmosférické benzíny, lenže tých je dnes minimum a až na výnimky nestoja za veľa z hľadiska výkonu, dynamiky a celkového prejavu, sú emisne priškrtené a v podstate mŕtve. Výnimka je Skyactive, ale tam tiež nemožno hovoriť o jednoduchej technike.
Tým rozhodne nechcem povedať, že treba brať naftu, len trocha uvádzam na pravú mieru tie teoretické výhody benzínu, kde to dnešná emisná doba tiež dosť zhoršila.
29. 6. 2018 11:57
Re: Test pouze spotřeby
Tady je problém dvojích emisních pravidel. Pokud nepočítáš produkci CO2, které není jedovaté a automobilová doprava ho produkuje asi 1%, tak i šestilitrový osmiválcový benzín je zelenější než 1.6 v naftě s AdBlue a filtrem pevných částic. Jinými slovy, kdyby platily pro benzíny i diesely stejné emisní normy, buď by byly benzínové motory co do projevu a vlastností 100x lepší než diesely, nebo by benzíny byly, jaké dnes jsou a diesely by už neexistovaly.
Avatar - JuckiCZ
29. 6. 2018 11:59
Re: Test pouze spotřeby
Tak právě proto bych volil hybrid s atmosférou - Auris budiž příkladem, Suzuki taky.
I dnes je z čeho vybírat - Mazda, Honda (ikdyž taky omezují), Toyota, Suzuki, Subaru, ale jde to z kopce, to je pravda...
Avatar - Londonbridge
30. 6. 2018 14:05
Re: Test pouze spotřeby
Dizlak ma este jednu nevyhodu to sa vola DPF filter ... Teraz nam zasvietila cervena kontrolka na XF 3 dizel ma nabehanych 25 000 mil rano svietila oranzova a hned na to za hodinku cervena a zacalo ho dusit ako stareho psa... Jaguar service to vycisti za nej 200 euri . Malo bolo pretahovane po dialniciach a nestaci raz za mesiac hodinu po dialnici... Next time jednoznacne benzin aj ked diesel sa daval lahsie do nakladov pri dodavkach sa to stratilo...Pred par rokmi mi odtahovali L 200 v zaruke tiez DPF zadymelo ako z nemeckej dymovnice a klakol na krizovatke museli to cele menit. 350 dizel este drzi pretahujem ho na dlhsich cestach dufam ze tam ma nej kontrolku...
29. 6. 2018 11:00
Matematika
Matematická úloha: Při jakém nájezdu se vyplatí automobil, který je o 100 tisíc levnější a má o litr nižší spotřebu?

Pozoruhodné je, že ekologická 1.5TSI má s celou spoustou vychytávek reálně +- stejnou spotřebu jako stará dobrá 1.4TSI.
Rozbalit vlákno
3
29. 6. 2018 11:14
Re: Matematika
Pokud je člověk líný počítat, obecně se dnes říká pravidlo, že pořizovat nové auto v dieselu kvůli nákladům se vyplatí od ročního nájezdu 40 000. Dříve se říkalo 30 000, ale v poslední době se benzíny trochu dotáhly - pokud člověk nelítá dvoustovkou po dálnici, rozdíl ve spotřebě není velký.

EDIT: Myslel jsem to na benzín vs. diesel obecně. Porovnání aut z testu, na které narážíš, nemá smysl rozebírat.
29. 6. 2018 11:15
Vítězství dieselu
79 příspěvků a Áda ještě nekomentoval :*)

Upřímnou soustrast rodině. :'-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
29. 6. 2018 11:24
Re: Vítězství dieselu
No spíš ty jsi trochu nepozorný.. vyhrál sice diesel, ale francouzský !! A nad Golfem ! Víš jak je to pro Ádu kontroverzní ? V něm se teď odehrává obrovský vnitřní boj ! >:D
29. 6. 2018 11:45
Re: Vítězství dieselu
V dávnej diskusii sa vyjadril, že dízel (aj francúzsky a vo francúzskom aute) jazdí vždy lepšie ako benzínové autá
29. 6. 2018 11:25
Re: Vítězství dieselu
Myslis, ze ho kleplo od radosti, ze vyhral ten "spravny" motor? ;-)
29. 6. 2018 12:21
tak ten byl dobrej!
"Patnáctistovka v golfu sice patří k nejúspornějším motorům ve své výkonové kategorii, zlepšení proti staršímu 1.4 TSI nebo silnější variantě 1.5 TSI 110 kW je však minimální."

co to v tech redakcich sveta amotoru a auto.cz hulite?

patnactistovka TSI je z nejuzranejsich motoru TSI vubec, naopak 1.4 103kW a 110kW byli co se realne spotreby jedny z nejlepsich motoru
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
29. 6. 2018 12:38
Stará známá pravda
Diesel je vždy lepší, než museální zážehový motor. Na zážehovém motoru mně subjektivně ani tak hrozně nevadí vysoká spotřeba, ale jeho cukání při změně jízdných režimů! :-!
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2018 13:06
Re: Stará známá pravda
No konečně, už jsme měli o tebe strach.
Mimochodem - můj prehistorický zážehový řadový šestiválec nijak necuká, což je znepokojivé. Není s ním něco špatně?
Avatar - speedfred
29. 6. 2018 15:45
Re: Stará známá pravda
>:D >:D
29. 6. 2018 19:59
Re: Stará známá pravda
No jo Ádo, ale to dilema! Francouzská nafta nebo německý benzín?
Avatar - Ada je zase tady
30. 6. 2018 00:40
Re: Stará známá pravda
Na to odpovídám první větou výše. Bohužel ty francouzské diesely moc nevydrží. Vzpomínám na firemní 1,5DCI - ani jeden z nich nepřežil prvních 100 tis km, HDI 2,2 - prasklá vačka, potkaný motor ve 120 tis km. Německé diesely se takhle nikdy nesypaly.
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2018 18:22
otackomer
ten otackomer v 308 je stale este opacne? [odkaz] ... kdesi sa mi mari ze som cital ze sa uz vratili ku klasike ... tak asi som zle cital :*) .. inak z tohto foto mi pride volant aj hodne nizko aj divne skloneny.. hoc dotycny sofer vyzera byt dlhan ale aj tak ... netypicka poloha .... urcite by som uprednostnil v tejto triede klasiku v podobe golfa alebo astry, ceedu co sa kabiny tyka :yes:

takze za mna urcite radsej benzinovy golf ako dizlova 308 z tejto dvojice... staci mi opat pozriet len tabulky a fotky ... ani test opat necitam... tu je to u mna celkom jasne kto z koho ... hoc 308 je krajsia
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2018 20:47
Re: otackomer
Tebe pořád dokola baví rozebírat interiér 308?..vždyť si ho nekupuješ :-).. jasně že pro tebe golf,pro mě 308
Avatar - Ada je zase tady
30. 6. 2018 00:46
Re: otackomer
Nektere vozy se od prumeru odlisuji tim, ze jsou lepsi, nez ostatni. Jine, ktere nedokazou byt lepsi, berou zavdek alespon tim, ze jsou v necem horsi, nez ostatni - treba ve vadnem otackomeru, nebo chybne umistenych pristrojich... atd Je to zpusob negativni reklamy - i ta ovsem prodava. Lidi maji ruzne uchylky...
30. 6. 2018 07:54
Re: otackomer
No,pokud to bereš takhle..a v čistě teoretické rovině,tak souhlas.Nicméně pokud se bavíme o 308mě..tak nevím v čem je horší než ostatní..v otáčkoměru,nebo jen proto,že to tak prostě musí být ?
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2018 00:15
Re: otackomer
Jistě, má ho i nová 508.
30. 6. 2018 22:01
DPF vypalování
Vypalování filtru ma vliv na spotřebu, proběhlo během testu?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2018 22:10
Re: DPF vypalování
Moc ne = to nemá skutečnej vliv na průměrnou spotřebu

Vliv má když filtr není v pořádku