Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Nové Fiaty a Alfy bych přivítal.
Ale za akú cenu?
Může být něco horšího, než stávající stav?
Za cenu zvýšené spolehlivosti?
Za cenu ďalšej e😜anzie Ázie do Európy. A je fuk, či sú to Číňania alebo Kórejčania. Mám s nimi niečo skúsené a odrobené a popravde, vlastnú firmu by som im nepredal, ani keby som mal chcípnuť od hladu.
K čomu by skoro určite došlo, je nenávratná strata charizmy. Charakter ničím nenahradíš, zmeníš ho, a už nikdy to nebude ono. z praktického hľadiska by to pre Alfu bolo možno dobré, ale to ostatné...
Zase na druhou stranu, pokud budeme pořád "charakter" posuzovat jen podle toho, kdo značku vlastní nebo odkud je, nedostaneme se z doby kamenné. V jiném článku kritizuješ přístup k francouzským značkám a tady v téhle chvíli děláš totéž. 😒
Když už jsi vzpomněl francouzské značky. Takové spojení FCA s Renault/Nissan koncernem by nebylo marné....
To mi připadá divné. Fiat a Renault jsou přímí konkurenti tradicí i "jménem", Nissan s Infiniti převyšují vše běžné, co může FCA nabídnout v USA. Zbyl by zase jen Jeep, který ale pro ně R/N nebude dost zajímavý. K R/N pak nesedí nabídka italských specialit.
Ani jeden tím nemá co získat.
Ani jeden tím nemá co získat.
Pořád lepší, než kdyby ho zblajzli Korejci, nemyslíš?
Nooo, aká už charizma??? teraz myslím Fiat ... 500? na Lko sa skoro nedá pozerať, a porovnaj si 3008 a 500x, kde sú slávni karosári IT? A keď nie 3008 tak Kona strčí 500x do vrecka aj o polnoci. Jedine to Tipo, ale tá prístrojovka...brrrrr, to už nemohli prevziať aspoň toto? [odkaz] .Charizma je proste OFF u Fiatu isto... skončila v roku 2005 u Grande ;-\
ericn
... ale moje kacířšká myšlenka je, že by mu to mohlo pomoci vyhrabat se ze sra*ek. A třeba by se dostalo i na Lancii. Jediné, co opravdu z FCA jede je Jeep, ostatní značky jdou do kytek 😉
Všichni ve svých komentářích zapomínají, že nejen FIAT a ALFA potřebují injekce pro udržení při životě! Je tu ještě Chrysler, jenž je stejně na dně, jako Lancia či Maserati. Celý Italsko-Americký Koncern je opravdu před zánikem, bez ohledu na údajně kladná čísla za 2017.
Je schopen H/K zachránit všechny tyto tradiční a kdysi úspěšné značky?
Mám takové svědění v konečníku, že H/K by v případě koupě koncernu postupoval přísně účetně: Fiat OK pro Evropu, Chrysler OK pro USA, potud by to bylo dobré. Lancia NOK, to je ta špatná zpráva. Maserati šup s výrobou do Číny, neboť jeho potenciální trhy jsou blíže tomuto místu výroby. Jeep zůstane jako jediná celosvětová značka. A to je, prosím, ta optimistická varianta.
Pesimistická varianta může být založena jen na maximálním využití vybraných výrobních kapacit: FIAT jen v Turecku a Brazílii, JEEP jen v USA (viz cla na importy- Renegate) a v Číně; zbytek do kytek. Proč by Maserati mělo konkurovat Genesisu? Pokud si někdo myslí, že by se Genesis a Maserati vedle sebe vešly, je na omylu.
Ne, nevypadá to dobře: ať už to "zařídí" účetní, nebo Korejci, Maserati a Chrysler budou obětovány ve jménu efektivního využití výrobních kapacit, jichž do r. 2020 zbude jen polovina oproti současnému stavu. Ostrouhají Evropa, USA a Jižní Amerika. S tím se nedá nic dobrého dělat, Chrysler a Maserati umírají před našima očima.
Je schopen H/K zachránit všechny tyto tradiční a kdysi úspěšné značky?
Mám takové svědění v konečníku, že H/K by v případě koupě koncernu postupoval přísně účetně: Fiat OK pro Evropu, Chrysler OK pro USA, potud by to bylo dobré. Lancia NOK, to je ta špatná zpráva. Maserati šup s výrobou do Číny, neboť jeho potenciální trhy jsou blíže tomuto místu výroby. Jeep zůstane jako jediná celosvětová značka. A to je, prosím, ta optimistická varianta.
Pesimistická varianta může být založena jen na maximálním využití vybraných výrobních kapacit: FIAT jen v Turecku a Brazílii, JEEP jen v USA (viz cla na importy- Renegate) a v Číně; zbytek do kytek. Proč by Maserati mělo konkurovat Genesisu? Pokud si někdo myslí, že by se Genesis a Maserati vedle sebe vešly, je na omylu.
Ne, nevypadá to dobře: ať už to "zařídí" účetní, nebo Korejci, Maserati a Chrysler budou obětovány ve jménu efektivního využití výrobních kapacit, jichž do r. 2020 zbude jen polovina oproti současnému stavu. Ostrouhají Evropa, USA a Jižní Amerika. S tím se nedá nic dobrého dělat, Chrysler a Maserati umírají před našima očima.
Proč by to nemohlo fungovat? Když Volvo kupovali Číňani, taky se tu předestíralo, jak do pár let jen vytěží značku a pohřbí ji. A hle, nejen že se to nestalo, naopak Volvo roste a není to žádná Čína.
Lancia je mrtvá tak jako tak, není o ni zájem nikde. Maserati a Genesis si ve skutečnosti vůbec nekonkurují, každé z nich má jinou cílovou skupinu a zároveň nemá potenciál oslovit tu druhou. Asiati obecně navíc rádi zachovávají tradiční značky, protože k tradicím mají mnohem větší úctu, než Evropani (o Američanech ani nemluvě). Hezkým příkladem je svět elektroniky - čínské firmy skoupily už dost zaniklých značek a stále je drží naživu pod původním názvem (pokud mohou).
Lancia je mrtvá tak jako tak, není o ni zájem nikde. Maserati a Genesis si ve skutečnosti vůbec nekonkurují, každé z nich má jinou cílovou skupinu a zároveň nemá potenciál oslovit tu druhou. Asiati obecně navíc rádi zachovávají tradiční značky, protože k tradicím mají mnohem větší úctu, než Evropani (o Američanech ani nemluvě). Hezkým příkladem je svět elektroniky - čínské firmy skoupily už dost zaniklých značek a stále je drží naživu pod původním názvem (pokud mohou).
Lancie je celkově škoda, velký jméno s obrovskou sportovní historií. Souhlasím s tím, že Maserati a Genesis si nekonkurují. Maserati je taková italská prémie, alternativa k luxusním řadám D3, kdežto Genesis v Evropě nikoho v podstatě nezajímá 😉
Šimpanz
novinářů a ve skutečnosti se může klidně odehrát zcela opačný scénář kdy FCA koupí Hyundai. Finanční síla obou společností je přibližně stejná, za rok 2017 byl zisk FCA 4,4 mld. USD a zisk Hyundai 4,28 mld. USD přičemž FCA zisk roste, kdežto Hyundai měl pokles. Takže to co je napsané v článku bych bral s velkou rezervou.
Hyundai má, ale cca 250 mld. USD rezerv. Kolik má FCA. Dle zisku nelze srovnávat sílu nebo hodnotu společnosti. Automobilka je jen část Hyundai
Totální nesmysly, Hyundai má rezervy 8,3 trilionu wonů, což je méně než 8 mld. USD.
[odkaz]
[odkaz]
Ako už zaznelo Hyundai nie je len Hyundai motor. Ale aj keby nakupoval len samotný Hyundai motor, tak to nie je problém. Väčšina podobných nákupov je z veľkej časti vyplatená akciami.
ano jen divize motors. nedavno kupovali pozemek pro sve sídlo za 10 mld. usd a to jen pozemek. Na jejich hotovostni fondy si brousi zuby korejska vlada,ktera je chce zdanit,proto ty zdanlive nesmyslne investice. Jinak oprava v soucasne dobe skupina po ruznych investicich ma na uctech 112 trilionu wonu. coz je asi 100 mld. USD
Nicméně zoufalou situaci FCA jsi popsal docela trefně. Pro většinu automobilek koncernu platí, že když už se po dlouhých letech zmůžou na vývoj nového modelu, tak za a) zamrzne modelová péče na dalších 10-15 let nebo b) účetní otočí o 180°, nově vyvinutý produkt označí za paskvil a ohlásí další reorganizaci. Tak či tak, výsledkem je fiasko. Nemůžu se zbavit dojmu, že ve vedení tam panuje neskutečný bordel.