Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Co se změnilo s faceliftem?
49 komentářů
Zetti
Muze, ale nesmi se nechat vybit baterka. Staci ponechat v baterce energie treba na 10 km a nechat vyuzit potencialu vsech tri motoru. Tech 230kW s tim autem bude slusne cvicit, zvlast kdyz tech 130 kW je dostupnych v kazde rychlosti a tech spalovacich 100 to muze jeste pristrcit. Ktery klasicky auto tot tak ma?
Elsin
Takže z výletu pro 1 až 2 novináře vznikl článek, který by v časopisu byl cca na 5 řádku. A ještě si dovolíte nazvat to Jízdní dojmy. Dozvěděli jsme se:
1) cenu, ale chybně
2) že má strmější řízení bez dalších detailů k jízdě
3) kolik žere v případě, do kterého se 95% času žádný zákazník nedostane.
A šup s tím na titulku...Jděte do háje! Se divím, že vás zástupci automobilek vůbec někam zvou, stojí je to pěkných pár desítek tisíc a je z toho akorát naštvaný čtenář
1) cenu, ale chybně
2) že má strmější řízení bez dalších detailů k jízdě
3) kolik žere v případě, do kterého se 95% času žádný zákazník nedostane.
A šup s tím na titulku...Jděte do háje! Se divím, že vás zástupci automobilek vůbec někam zvou, stojí je to pěkných pár desítek tisíc a je z toho akorát naštvaný čtenář
comper
Zvonku este okej, ale zvnutra pozadu tak 15 rokov. A pri tej cene za hybrid si to moze kupit len blazon.
introš a exteriér je individuálny ale za mna oboje úplne ko. 3-4 roky späť som sa bol na to mrknuť ale na jazdu už nedošlo pretože za to by som nebol ochotný dať 400t Kč a nie to čo za to pýtali.
Beefcake
No neviem. Toto auto vzdy posobilo dost tazkopadne. Ak este narastla ta hmotnost a aj cena 8-s Vlastne som velmi rad, ze som kedysi Outlander (hoci nie PHEV) nekupil, hoci som k tomu mal velmi blizko. Plusom moze byt ta podladena 2.4l miesto 2litra.
Scitej, 130kW elektricke motory a 99 kW benzinak. Dohromady ve trech motorech 229 kW ktere umi v pripade potreby zabrat najednou. Tohle auto bude vsecko jen ne tezkopadne
To je zvláštní. To je poprvé, co to vidím sčítat. Tos někde četl, nebo jsi to vymyslel sám? Protože Mitsubishi samo udává kombinovaný výkon 149kw. Což je fajn, ale do 229kw to má sakra daleko. Ono taky 229kw těžko může takové auto zrychlit za mizerných 11s. Mizerných i vzhledem k 149kw. O maximálce ani nemluvím. 170kmh. Uff.
Nic ve zlým.
Nic ve zlým.
On ten systemovy vykon je stejne iluzorni jako to zrychleni. Vzdycky tvrdim, ze je treba merit pruzne zrychleni (kdo potrebuje ausgerechnet zrychlovat zrovna z nuly na sto) a tady narazime na neumetelstvi ridicu testovacu. Urco si najdes na youtube realne zrychleni stareho Outlandera za 9s a to se da jeste zkratit prodlevou nastartovaneho motoru tim ze se aktivuje jeste pred zrychlovanim. To jsou takove figlicky na ktere neprijde nekdo kdo dela test na ceste z Prahy do Tabora a zpet.
Jestlize jede to "stare" to nove pojede jeste zivejsi. Novy motor ma mit automaticke prepinani mezi Otto a Atkinsonem. Prvni pro vysokou zatez a druhy pro nizkou, auto bude mit rezimy vcetne Sport a jako cert pojede to si pis. Musi s tim ale jet nekdo kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem.
Jestlize jede to "stare" to nove pojede jeste zivejsi. Novy motor ma mit automaticke prepinani mezi Otto a Atkinsonem. Prvni pro vysokou zatez a druhy pro nizkou, auto bude mit rezimy vcetne Sport a jako cert pojede to si pis. Musi s tim ale jet nekdo kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem.
Tak samozřejmě nelze vyloučit, že si Mitsubishi neumí samo změřit parametry svých aut >:D
Abych řekl pravdu, 0-100 nedám na plno asi ani jednou ročně. Samo o sobě mě to vůbec nezajímá. Ale je to nějaký parametr, který něco řekne o dynamice. Neměli bychom u něj řešit desetinky, ale moje auto se stejnými 150kw zrychlí na stovku za 7,5s. To je o brutální 3,5s rychleji. Takže pro mě je tenhle Outlander spíš slabota. Nic proti tomu, má jiné výhody, ale netahej nás za pinďoura, jak je živý. :-)
Abych řekl pravdu, 0-100 nedám na plno asi ani jednou ročně. Samo o sobě mě to vůbec nezajímá. Ale je to nějaký parametr, který něco řekne o dynamice. Neměli bychom u něj řešit desetinky, ale moje auto se stejnými 150kw zrychlí na stovku za 7,5s. To je o brutální 3,5s rychleji. Takže pro mě je tenhle Outlander spíš slabota. Nic proti tomu, má jiné výhody, ale netahej nás za pinďoura, jak je živý. :-)
"Tak samozřejmě nelze vyloučit, že si Mitsubishi neumí samo změřit parametry svých aut" - viac niet co dodat :-)
S tím zrychlením 0-100km/h souhlas, to člověk v praxi moc nevyužije.
PHEV se na elektriku zdaleka nerozjiždí tak svižně, jako je u elektroaut běžné. Ale nad cca 80km/h kdy se napevno připojí i motor na kola je pružné zrychlení o poznání lepší, než by se od takové těžké hybridní krabice dalo očekávat. A v dálničních rychlostech je to překvapivě celkem živé auto až do maxilmálky (jen ta spotřeba jde do háje). To omezení na 170km/h je logické, převodovka je jednostupňová a elektromotory mají také svoje omezení.
PHEV se na elektriku zdaleka nerozjiždí tak svižně, jako je u elektroaut běžné. Ale nad cca 80km/h kdy se napevno připojí i motor na kola je pružné zrychlení o poznání lepší, než by se od takové těžké hybridní krabice dalo očekávat. A v dálničních rychlostech je to překvapivě celkem živé auto až do maxilmálky (jen ta spotřeba jde do háje). To omezení na 170km/h je logické, převodovka je jednostupňová a elektromotory mají také svoje omezení.
" to se da jeste zkratit prodlevou nastartovaneho motoru tim ze se aktivuje jeste pred zrychlovanim." - to akoze niekto nastartuje motor este pred zrychlovanim ? >:-[]
A zase tie manipulacie "takove figlicky na ktere neprijde nekdo", "neumetelstvi ridicu testovacu", "kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem"....
Uz tu davno nebola takto obhajoba vlastnej garaze. Nerob z toho auta nieco, co nezamyslal ani vyrobca.
Pekne si zamietol pod koberec tych tvojic 229kW ...
Nemam dalsie otazky.
A zase tie manipulacie "takove figlicky na ktere neprijde nekdo", "neumetelstvi ridicu testovacu", "kdo s tim umi, ne kdo si plete PHEV s trolejbusem"....
Uz tu davno nebola takto obhajoba vlastnej garaze. Nerob z toho auta nieco, co nezamyslal ani vyrobca.
Pekne si zamietol pod koberec tych tvojic 229kW ...
Nemam dalsie otazky.
Ty jsi evidentne jeste nejel v plugin hybridu. Sp. motor nebezi porad, vypina a zapina jak se mu zachce resp. jak mu veli elektronika.
Tak všem je jasný, že zrychlení se měří s nastartovaným spalovákem 8-s
Ne kazdy ho umi v PHEV manualne nastartovat. Ty to umis?
[odkaz]
Co tvojich 229kW ?
"Dohromady ve trech motorech 229 kW ktere umi v pripade potreby zabrat najednou."
Vo videu [odkaz] mas jasne povedane, ze vykon el.sustavy je vzdy max 60kW, hoci mas 2x60kW motory. Co presne zodpoveda Karlovym a vyrobcom udavanym 149kW (89+60).
Hlavne, ze prave ty vies nastartovat auto a vsetci ostatni su ***i.
Podla YT tu 100 inak dava za 9.8s.
Nie dakujem - auto, co v piesku s vypnutou trakcnou kontrolu a 100% stlacenym pedalom plynu len bzuci a ani nepohne kolesami je MEGAfail.
Co tvojich 229kW ?
"Dohromady ve trech motorech 229 kW ktere umi v pripade potreby zabrat najednou."
Vo videu [odkaz] mas jasne povedane, ze vykon el.sustavy je vzdy max 60kW, hoci mas 2x60kW motory. Co presne zodpoveda Karlovym a vyrobcom udavanym 149kW (89+60).
Hlavne, ze prave ty vies nastartovat auto a vsetci ostatni su ***i.
Podla YT tu 100 inak dava za 9.8s.
Nie dakujem - auto, co v piesku s vypnutou trakcnou kontrolu a 100% stlacenym pedalom plynu len bzuci a ani nepohne kolesami je MEGAfail.
Celkovy systemovy vykon nebyva obvykle rovny suctu. Ak by to tak bolo, tak aktualny Outlander by asi nemal udavane zrychlenie 0-100 za 11s, ked ma motory s 89+60+60kW. A s momentom to bude asi este zlozitejsie.
Ale mne nejde o rychlost v priamke - Outlander bol uz v nePHEV defaulte v zatackach ako hojdajuca sa lod a 300kg naviac tomu nepomoze. Je to auto na plynulu, pohodlnu jazdu.
EDIT: Karel ma predbehol - ako cez kopirak. Mal som pisat rychlejsie :-)
Ale mne nejde o rychlost v priamke - Outlander bol uz v nePHEV defaulte v zatackach ako hojdajuca sa lod a 300kg naviac tomu nepomoze. Je to auto na plynulu, pohodlnu jazdu.
EDIT: Karel ma predbehol - ako cez kopirak. Mal som pisat rychlejsie :-)
Ta 2,4l určitě udělá hrozně moc. U 2,0l v plném obsazení stačí jet 100km/h po rovině a už ten eko ukazatel přelezá za polovinu eco režimu a spalovák přestává krom pohánění kol dobíjet baterky, protože už nestačí.
Ta spotřeba při ustálené jízdě bez baterie za víc jak 8l je prostě fakt.
Ale je potřeba se s tím naučit jezdit. Používat tlačítka "save", "charge", "EV" a především hodně plachtit (myšleno z těch 6 rekuperačních režimů na pádlech po volantem používat primárně B0, kdy auto "plachtí" a nerekuperuje) a rekuperovat jen při brždění. Pak se dá dosáhnout slušné spotřeby. Např. teď v zimě HK-Brno (přes Svitavy 1°C a vytrvalý déšť) v plně naloženém a obsazené autě pod 5l ( baterie ze 75% nabití na 0%). Zpět 7,2l ( z 0% nabití asi na 5%, 40% trasy pouze na elektřinu). Průměrná rychlost 68km/h (max. 110km/h). Pochopit jak to auto funguje a jak s ním jezdit s co nejnižší spotřebou dělá proti novinářskému režimu "sedni a jeď" určitě aspoň 1,5l i při nějakých zevrubných zkušenostech s hybridy (třeba od Toyoty). Na klasické meziměstské jízdě přes vesnice bude ten rozdíl 1l klidně i mezi tím kdo si hraje s výše zmíněnými tlačitky a tím kdo jede v normálním režimu a neřeší kdy pojede na elektriku.
Tohle auto prostě není na dálkové cesty, ale pro ježdění na krátke trasy do 50 km od zásuvky (klidně i do 100km). Prostě pro někoho s barákem v satelitu, co dojíždí denně za prácí do města.
Osobně mám Outbacka, ale jízdní vlastnosti PHEVu mě nijak neurážejí. Klasickým Outlanderem jsem nejel, ale PHEV má těžiště o 3cm níž, tak je možné, že má jízdní vlastnosti o něco lepší. Každopádně je to auto pro klidnou a plynulou jízdu. Obrovské plus vidím v tom tichu při elektrojízdě, na to se snadno zvyká.
Ta spotřeba při ustálené jízdě bez baterie za víc jak 8l je prostě fakt.
Ale je potřeba se s tím naučit jezdit. Používat tlačítka "save", "charge", "EV" a především hodně plachtit (myšleno z těch 6 rekuperačních režimů na pádlech po volantem používat primárně B0, kdy auto "plachtí" a nerekuperuje) a rekuperovat jen při brždění. Pak se dá dosáhnout slušné spotřeby. Např. teď v zimě HK-Brno (přes Svitavy 1°C a vytrvalý déšť) v plně naloženém a obsazené autě pod 5l ( baterie ze 75% nabití na 0%). Zpět 7,2l ( z 0% nabití asi na 5%, 40% trasy pouze na elektřinu). Průměrná rychlost 68km/h (max. 110km/h). Pochopit jak to auto funguje a jak s ním jezdit s co nejnižší spotřebou dělá proti novinářskému režimu "sedni a jeď" určitě aspoň 1,5l i při nějakých zevrubných zkušenostech s hybridy (třeba od Toyoty). Na klasické meziměstské jízdě přes vesnice bude ten rozdíl 1l klidně i mezi tím kdo si hraje s výše zmíněnými tlačitky a tím kdo jede v normálním režimu a neřeší kdy pojede na elektriku.
Tohle auto prostě není na dálkové cesty, ale pro ježdění na krátke trasy do 50 km od zásuvky (klidně i do 100km). Prostě pro někoho s barákem v satelitu, co dojíždí denně za prácí do města.
Osobně mám Outbacka, ale jízdní vlastnosti PHEVu mě nijak neurážejí. Klasickým Outlanderem jsem nejel, ale PHEV má těžiště o 3cm níž, tak je možné, že má jízdní vlastnosti o něco lepší. Každopádně je to auto pro klidnou a plynulou jízdu. Obrovské plus vidím v tom tichu při elektrojízdě, na to se snadno zvyká.
3_diamanty
ach jo.... outlander zreje ako vino.... a hybridny samozrejme tiez.. z roka na rok ma stale nejake vylepsenia a coraz viac priaznivcov vo svete ....... kazdopadne toto auto je dokonala trefa a to nielen z pohladu mitsu a hybridov ako takych .... uz len ten melon nejako vyhrat :yes:
chcelo by to tentoraz piatkove porovnanie so supermodernym kodiaqom >:D :yes: .. zlate mitsu :yes:
chcelo by to tentoraz piatkove porovnanie so supermodernym kodiaqom >:D :yes: .. zlate mitsu :yes:
Ano, dokonala trefa, vyzreta. Vlastne prezreta. Sa pozri na ten test. Horsie ako hybridna RAV4.
Že si ty v tom Outlanderi v živote ani len nesedel? Podľa mňa je to jedno z najhorších áut v segmente.
Beefcake
Tu je klasicky Car Question test modelu 2018.
[odkaz]
Ten diagonalny test je na smiech.
A ten test v piesku to uplne zaklincoval.
[odkaz]
Fakt odporucam pozriet.
Ozaj hanba.
To vazne ?
"S-AWC is bad in "stuck" situations, it only works above 15km/h :-(
I have the normal Outlander with S-AWC and on the rear axle there is no torque distribution when you are not rolling >15km/h. The electronic limited slip diff in the front work below 15km/h, so my car is basically only 3WD when you need to get going. There is a guy from Poland with roller tests and he has a perfect YT clip where the Outlander (not PHEV) is stuck when only one rear wheel has traction (as are most Audi Quattro models, BTW).˙"
[odkaz]
Ten diagonalny test je na smiech.
A ten test v piesku to uplne zaklincoval.
[odkaz]
Fakt odporucam pozriet.
Ozaj hanba.
To vazne ?
"S-AWC is bad in "stuck" situations, it only works above 15km/h :-(
I have the normal Outlander with S-AWC and on the rear axle there is no torque distribution when you are not rolling >15km/h. The electronic limited slip diff in the front work below 15km/h, so my car is basically only 3WD when you need to get going. There is a guy from Poland with roller tests and he has a perfect YT clip where the Outlander (not PHEV) is stuck when only one rear wheel has traction (as are most Audi Quattro models, BTW).˙"
Šimpanz
[odkaz]
Tak to je VYBORNE video !
Niektore veci z toho snad uz pochopia aj "uneducated dickheadi", ako ich tam spomina.
Zacal presne tym, cim ja vcera - cena a vaha.
Ale tu je k tomu este pokracovanie : [odkaz] s reakciami na komentare pod povodnym clankom.
Niektore veci z toho snad uz pochopia aj "uneducated dickheadi", ako ich tam spomina.
Zacal presne tym, cim ja vcera - cena a vaha.
Ale tu je k tomu este pokracovanie : [odkaz] s reakciami na komentare pod povodnym clankom.
Jj, toho dědka musí australští sluníčkáři milovat. :-)
90% energy conversion efficiency dickeads, prepare for anal violation :-)
1000 bananas of energy :-)
Tu nejde o "slnieckarov" (ten termin vymyslel imho nejaky ***), ale o standardny zdravy rozum.
Paci sa mi to jeho zhrnutie - The PHEV is a financial disastar. Asi niet viac co dodat.
1000 bananas of energy :-)
Tu nejde o "slnieckarov" (ten termin vymyslel imho nejaky ***), ale o standardny zdravy rozum.
Paci sa mi to jeho zhrnutie - The PHEV is a financial disastar. Asi niet viac co dodat.
No žiaľ Subaru sa tiež rozhodlo pre plug-in hybrid. Takže môžeme tiež očakávať auto s poriadnou nadváhou. Pri tom drvivá väčšina majiteľov plug-in hybridov nie je nabijaka pravidelne a jazdí ako bežný full hybrid, len krajšou teoretickou spotrebou.
PS: taketo "dojmy" by asi napisal kazdy z nas aj bez toho aby v tom aute sedel -- ale keby tu bol kodiaq tak to mas na tri strany a mozno aj styri.. plus nejake duchaplne video ... ale za mitsu outlander vravia spokojni zakaznici vo svete a to je podstatne .... pritom len v usa by tento rok klasicky nehybridny outlander mohol prekrocit metu 50 000 predanych kusov ( vid jeho predaje za prvy polrok zverejnene na nete ) plus dalsich okolo 5000- 6000 hybridnych tento rok len v usa :yes: ale ja som len rad ze mitsu opat zacina ozivat :yes:
Outlander se sedmnáctiletou tradicí si v Evropě loni koupilo 36tis. zákazníků a letos se prodává hůř.
ono ani outback od subaru v eu moc nefrci a pritom svetovo si aj on namaze kodiaqa na chleba ;-)
odhad pre outlander na tento rok: 50-60 tisic sev amerika.. 30-40 tisic eu.... aspon 100 000 cina ( tento rok sa mu tam dari a jeho nedavny prichod do ciny vidim ako skvely tah ) ... dalsich par tisic juzna amerika... rusko hadam aspon 20 tisic.... potom mas tu australiu.... juzna azia.... juzna amerika... okolo 250-300 tisic kusov globalne je za tento rok vcelku realnych .... kodiaq bohuzial neoperuje na tolkych trhoch ako outlander ... domacu europu ma silnu ale inak mimo eu tu vidim este velke rezervy .... a ktore ze dnesne SUV na urovni 4,7m so 6 sedackami predava viac? .... ja o mnohych moc neviem ak vobec nejake ... jasne.. v eu nie je outlander zrovna superseller ( tu frcia proste kaskaje a dizlove tiguany ) ... ale z globalneho pohladu aj z pohladu jeho priamej konkurencie to uz je celkom iny pohlad .... a to neratam este ani hybridny outlander..... ktory moze k tymto cislam klasickeho outlandera pridat dalsich 40-50 tisic rocne k dobru ( tu je silne hlavne norsko, nemecko, holandsko ale uz sa tento rok pridava do boja o hybridneho zakaznika outlander aj v usa a kanade ) ..
Mitsubishi je dnes len tien toho, co bolo. Snad mu pomoze Eclipse, len musia ludia konecne pochopit, ze nie vsetko je o kufri. A ze 2x za rok sa da dat na strechu truhla. Ten bude mat isto vacsiu predajnost ako Outlander.
mitsu je prave na vzostupe... nastastie tie najhorsie posledne roky uz nejako zotrvacnostou preplachtilo a opat pomaly rastie... zase nerobme si iluzie ... v minulosti to tiez ziadny automobilovy gigant nebol ... ale nejakych 2 mil aut rocne by predavat do 5 rokoch uz mohli ... o dva roky pridu hadam s dalsim SUV a casom verim ze aj s dalsimi novymi modelmi takze uz sa to zlepsuje pomaly ale isto.. pred rokom uz predali melon.. tento rok uz aspon 1,2 melona ratam minimalne a tak dalej postupne po krociku z roka na rok ... k tomu je tu uz aj "ochranna ruka" v podobe renault/nissan.... takze zda sa ze je to uz na dobrej ceste :yes:
neviem ci nebude v blizkej dobe uz aj facelift L200 na predku v style outlanderu alebo teda toho pajera sport lepsie povedane .. ono sa to nezda ale aj L200 je svetovo hodne uspesne auto... hoc opat v eu nic moc ... ale zrataj cisla z australie ... afriky... azie.. ci juznej ameriky a vyjde nam opat dalsie zaujimave cislo ....
co sa tyka eclipse crossu... to auto ked sa predajmi rozbehne ( pride este aj dizel na jesen ) moze prekvapit ( tu ale opat ratam ze eu nebude hlavny trh ) ... vieme ze mitsu sa rozbieha pomalsie .... takze kludne si pockam aj rok az dva na to ake predaje eclipse cross nadobudne vo svete... ale som optimisticky... to auto sa podarilo a je motoricky aj velkostne dokonale posadene ... cakam uspech ( aspon 250 tisic aut globalne uz na buduci rok )