Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST První jízda s novou Kiou Sportage: Pořád příjemné SUV

32 komentářů

berka
Design nevypadá zle, zajímavostí jsou rozdílné výplně předních dveří na L+P straně, ale nevím zda bych to tak zrovna chtěl. Na straně řidiče není vertikální madlo jako u spolujezdce.
Jsem zvědav na cenu vozu v kombinaci 1.6 CRDi a pohonu 4x4 (pokud se redaktor nespletl), protože doposud nebylo možné základní naftový motor 1.7 CRDi s tímto pohonem zakoupit.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Vazne sa zbavili tej skackavej dvojspojky a je tam 8st HDM ?
A ta rucna brzda je stale nozna ? Lebo to ked som videl tento rok v predvadzacom sportage - cele zle.
Niemand
Dvojlitrový diesel mal menič od začiatku, ostatne verzie mali dvojspojku a tak to podľa mňa aj zostane.
Avatar - Emel
Emel
Znám 1.7CRDi DCT z Optimy a tam je to fajnová kombinace... samozřejmě až na to, že tam ten výkon prostě není ani před podřazením, ani po podřazení 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tu kombinaciu som skusal a presne tam som zazil take neprijemne cukanie a to neslo o rozbiehanie, ale beznu jazdu. Asi netrafila smer radenia vtedy...
Avatar - Emel
Emel
Myslíš pokud jedeš třeba trojku a máš předřazenou čtyřku, ale pak potřebuješ dvojku? Ve finále by to mělo jen trvat dýl, ale z hlediska plynulosti stejně musíš nejdřív přeřadit na té sudé rychlosti a pak přepnout spojky, ne?

Já k fungování neměl výhrady, přišlo mi, že to řadí dobře a i v normálním režimu to drží rozumně vysoké otáčky, takže při popojíždění docela maskuje menší objem (ve srovnání třeba s 2.0TDI DSG, kde to převodovka v D občas podtáčí a při ježdění po městě to působí ospale).
Avatar - Beefcake
Beefcake
To cuknutie bolo ako ked tam niekto nasilu zaradi rychlost bez synchronizacie otaciek. Pri beznej jazde a miernej akceleracii. Mozno "vlastnost" toho kusu, neviem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
a kde je problém v tej nožnej ručnej brzde? Jasne, nepodriftuješ s tým, ale to s týmto autom aj tak nikto robiť nebude.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kaslat na "driftovanie", ale to mi pride ako uplne najhorsie riesenie. A ani nemas taky cit pri pouzivani nohy. Mercedes (stary) z toho tymto neurobia.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nechápem celkom čo myslíš tým citom. Veď to má v podstate dve polohy brzdí alebo nebrzdí. Z užívateľského hľadiska len sila zvyku. Mám to už v druhom aute a absolútne mi to vyhovuje. Podľa mňa lepšie riešenie ako pákou na ľavej strane sedadla.
augustin
Ten dvojlitrovy turbodiesel je tam ten isty ako do faceliftu? A vy ste jazdili za 10 litrov na 100 km???? Viem, ze sa na nom mali vykonat nejake upravy kvoli znizeniu emisii ale ak sa jedna predsa len viac menej o ten isty motor (vykonovo je rozdiel 1 KW), tak vam tych 10 litov neverim, lebo ja s tym motorom (s 4x4) som uz par 100000-ov km najazdil, aj na dialnici a spotreba sa hybe medzi 6,2 az 8,2 (ta vyssia hodnota zvlast v zime). Ak "pribalili" k tomu este hybrid, ktory este o cosi mal tu spotrebu znizit, tak sa pytam, ako ste tych 10 litrov dosiahli. A to sa pytam aj napriek zaklade osobnej skusenosti, ze nove motory CRDI maju naozaj do zabehu vyrazne vyssiu spotrebu a viem o com hovorim, pretoze pred Sportage som mal Ceed s 1,6 CRDI. Ale 10 litrov so Sportage som nemal snad nikdy, ani ked som sa s nim "hral" a uz vobec pri normalnej jazde.
Nonsens
toto sa ťažko posudzuje. Je jasné, že pri teste auta sa testuje a nejazdí na spotrebu, ak sa má vyskúšať dynamika a vlastnosti motoru v rôznych režimoch, môže byť spotreba vyššia, ale potom by to malo jasne rozlíšiť akou jazdou sa k číslu dopracovali, alebo aspoň utrúsiť poznámku, že vyššia spotreba bola daňou za testovací režim.
Avatar - Rubb
Rubb
Uvědom si, že psali, že jezdili hlavně po dálnici a tam je ten hybrid spíš na obtíž... (váha + min. rekuperace) :no:
Nonsens
rád by som sa prihovoril za označovanie motorov dízlový (naftový) a benzínový. To chytám na prvú dobrú, označenie zážihový, vznetový musím vždy premýšľať, aký to je. Viem, že redaktor sa snaží štylisticky striedať, ale tu je to na úkor zrozumiteľnosti. Asi mi tu niekto vysvetlí, že borci a autocz sa v tom orientujú, ale ja si myslím, že je to stále bežný komerčný bulvár web a čítajú to aj laici, ktorých to len baví alebo vyberajú autá. Ešte raz označenie dízel (nafta(, benzín je jasné a jednoduché, označenie vznetový, zážihový žiada už technologické nouhau a je ťažšie prísť na to vocogou.
Avatar - Emel
Emel
A možná by bylo dobré přestat používat ty zkratky, SUV a tak... prostě vysoké auto - nízké auto, ne?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
>😒]
Nonsens
zas nepreháňať 😄 suv je práve jasné a používa sa vždy a nealternuje sa, ak by občas napísali športovo úžitkové, tiež by mnohí nechytali. Ja to prežijem, po polhodine mi vždy dopne, čo je to za motor, to sa dá zvládnuť >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nebo normální auto a auto ku hounu. >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A baterie jsou zážehové nebo vznětové, jsem tak hloupý, že to nevím. 😉
Avatar - Emel
Emel
Je tam svíčka? Není. Tak jsou vznětový. Viz Tesla >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Rofl. +1
Avatar - speedfred
speedfred
bateria = samozápalná
Avatar - Beefcake
Beefcake
Malej dcere to vysvetlujem inak - smrdi/nesmrdi.
Avatar - Googlit
Googlit
Ve Španělsku na dovolené, když jsem si půjčoval 320D tak si borec neuměl vzpomenout jak mi má anglicky vysvětlit, že do toho nemám lít benzín ale naftu a tak mi místo toho při předávání klíčků předvedl jakože řídí třepající se volant a hlasitě při tom brumlal "TAKATAKATAKATAKA" >😁
Nonsens
ešte sa mohol chytiť za nos a bolo by to komplet 😄
Avatar - Rubb
Rubb
Asi se snažil přizpůsobit tvé inteligenci >😁 (just joke) 😉
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
jsem měl před rokem půjčené na víkend. Pravda před FL a s "výborným" atmosférickým benzínovým motorem 1,6 GDi. Nebudu napínat, s ničím méně řidičským, naprosto odtažitým a zoufale líným jsem od doby Škody 105 nejel. Ano, je to auto řekněme moderně vypadající, pro někoho dokonce atraktivní,a v kategorii SUV relativně pohodlné, ale řidičsky naprosto sterilní dokonale izolující řidiče od jakéhokoliv dění na silnici. A že je nový vznětový motor povedený mě až tak nepřekvapuje, protože ve srovnání s 1,6 GDi musí být v tomto autě téměř každý motor povedený.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Neviem, ako si to kto zase vysvetli, ale i s tou 1.7 mi to auto prislo take nejake - vnutri plastove (a to nie som ziadny olizovac plastov), hrackarske a nudne. Posobilo velmi lacno a interieri subjektivne male. Co hovoria cisla netusim. A to bola tusim druha najvyssia vybava.
Samozrejme, ze som to auto kupovat nechcel, ale bol som zvedavy, ake je jazdne a ako posobi na sofera. Kazdy ma ine preferencie, ale za seba hovorim - nebrat.
Niemand
Plasty ma netrápia pokiaľ držia. Ak si mal tu česť vlastniť staršie kúsky od Subaru, tak vieš, že plasty vyzerali lacno, ale nevrzali ani po rokoch.
A áno dvojičky Tucson / Sportage boli zamerane na komfort a idem i to veľmi dobre. A podľa predajov sa trafili do preferencii veľkého množstva ľudí.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Hyundai - komfortnejsi a Kia by mala byt prave ta sportovejsia.
Nejde moc porovnavat stare Subaru a novy model niektorej znacky.
Do preferencii sa trafili, otazka je - cim ? Cenou ? Reklamou ?
Avatar - Emel
Emel
Náhodou... Š105 byla kde co, ale odtažitá? >😁
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Jo, u té Š105 jsem měl na mysli zejména tu lenost. Ta byla opravdu nepřekonatelná.