Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTohle jsou nejméně žádaná auta na českém trhu. Jsou mezi nimi prémiové sedany i slavný hybrid
94 komentářů
Dinar
Na příkladu jaguaru je krásně vidět, jak to dopadá, když někdo chvíli stál... I kdyby ta auta byla reálně lepší než konkurence, je návrat, resp. proniknutí do povědomí trhu, velmi těžké. XE je s konkurencí srovnatelné v každém měřitelném ohledu, bohužel z počátku mělo zostalý infotainment, horší vnitřek, méně v Evropě oblíbených variant, zato sebevědomou cenu. Teď už je to jinak, cena na úrovni MBC, dvoulitrový dýzl awd AT v nabídce a přesto se prodává v řádu jednotek kusů. Citelně chybí kombík, ale i tak, ve srovnání s prodeji všech těch 320xd nebo C220d awd jsou prodeje v řádu kusů prostě dyzástr. XJ je podobný případ, v akt. výběhové verzi je to auto na úrovni, navíc designově jiné, přesto prodejům kraluje bochník v dýzlu a XJ si i přes zajímavé ceny, které se dají u dealera domluvit, nikdo nekupuje.
U nás to XE v poslednej dobe vídavam častejšie, samozrejme sú to zlomky oproti 3er či C-Klasse. Okrem toho, čo píšeš, dôvodom u nás bude aj minimálna predajná sieť, to auto si v podstate nie je kde pozrieť a vyskúšať, má tuším len 3 predajne na celom Slovensku. S tým súvisí servis, človek si rozmyslí, či si kúpi auto, kde bude musieť dochádzať do servisu stovky kilometrov, pritom servis D3 máš v každom väčšom meste.
V ČR je to s dealerstvími jagu lepší, v podstatě každé krajské město, tj. stejně jako D3. Těch chyb, které jag s XE udělal, bylo víc, přiliš sebevědomá cena, na začátku u některých verzí vyšší než D3, je jedna z nich. Je to podobné jako s alfou, aby se tyhle značky dostaly k D3, ve smyslu vnímání trhem, musely by modely těch klasických tříd prodávat prostě pod cenami D3, jednu dvě generace, aby XE konkurovalo cenově insigniím, talismanům, passatům, tak by mohla vyniknout premiová technika "za stejnou cenu". Jaguar podle mého moc tlačí na "sportovní historii" značky, snaží se těžit z toho, že to byla vždy drahá auta, něco lepšího, ale to už dnes prostě nefunguje.
Ja bych k duvodum pridal vysoke ceny dilu a predpoklad, ze ti to (na rozdil od D3) neopravi jen tak nekde. Me se anglicani moc libi, ale i bez ohledu na porizovaci cenu mam obavu, ze by me zruinoval servis. Pravda, prijmove nejsem bohuzel ta spravna cilova skupina.
U všech nových aut už je systém podobný jako u BMW nebo M-B, tedy prvních 100.000km nebo 3 roky je běžný servis zdarma.
Chyby jsou jasné, navíc podcenění rychlosti náběhu emisních norem zařízlo zatím šestiválce. Jag navíc absolutně ignoroval vzestup interiérů D3 a podle všeho by to mohlo být lepší až s FL jednotlivých modelů. O kolik lepší je dojem z RR, kdy i nejstarší a nejmenší vehikl Evoque vypadá uvnitř parádně.
Co potom pomohou perfektní jízdní vlastnosti a vyváženost řidičského auta?
Co potom pomohou perfektní jízdní vlastnosti a vyváženost řidičského auta?
Kdo by si chtěl kupovat 10 let starý auto co vypadá furt stejně (XJ). přijedeš trošku zprášenou funglovkou s 1000 km a všichni se tě ptej, za kolik si tu ojetinu koupil >😁
Já to chápu, jen říkám, že objektivně je XJ velmi zajímavé a konkurenceschonpné auto i ve srovnání s akt. generací lumuzín konkurence, vypadá skvěle, výborně jezdí, už i infotainment je na úrovni, jen holt nemá všicky ty asistentí a vzduchový podvozek. V mých očích jsou to plus, v očích reálných kupců evidentně mínus.
Ono to není jen o ceně, ale plno potenciálních kupců určitě odradí spolehlivost. Když jsem byl v UK a s místními zabředl diskuzi na téma Jaguárů, nenechali na něm nit suchou.. Čili před zájemcem, který by i zkousnul fakt, že bude muset jezdit do servisu, se otvírá další problém a to kvalitní dostupná servisní síť. To ničemu nepřidá..
Rasto
Tak Prius doplatil asi na úspech hybridného Aurisu, RAV4 a CHR-ky a asi aj na netradičný design a v porovnaní s tými dvoma vyššiu cenu a v porovnaní s tretím nižší výkon.
Nedoplatil, zájem o tuto příšeru je stále stejný plus minus 1 kus jak píší v článku
ale faktem je jedno, od té doby co Mitsubishi prodává hybridy v Holandsku, kde jsou daňově velmi zvýhodněny, neprodává nic jiného a v malém Holandsku se kupí díky prozíravé politice SUV nad SUV, nyní samozřejmě i RAV4
PS - myslím že už to ale nějak upravili, to zvýhodnění
PS - Holandsko je prakticky jedno velké město - bude se jim tam dobře s těmi SUV parkovat 😄
ale faktem je jedno, od té doby co Mitsubishi prodává hybridy v Holandsku, kde jsou daňově velmi zvýhodněny, neprodává nic jiného a v malém Holandsku se kupí díky prozíravé politice SUV nad SUV, nyní samozřejmě i RAV4
PS - myslím že už to ale nějak upravili, to zvýhodnění
PS - Holandsko je prakticky jedno velké město - bude se jim tam dobře s těmi SUV parkovat 😄
Tak 3. generácia Priusu sa začala predávať, keď boli už všetky tieto autá na trhu - keby sa predával len Prius určite by si ho kúpilo viacej ľudí, práve kvôi technike - ale jasné design je veĺmi rozporuplný - ešte ten exteriér by celkom ušiel, ale ten interiér sa mi vôbec nepáči. Zas na druhej strane v Londýne a USA ich už jazdí kopa.
navyse v cene priusu ( alebo lepsie povedane uz hlboko pod cenou priusu ) mas dnes uz fakt aj ine hybridy a hlavne krajsie a lepsie chapatelne nielen po vizualnej stranke ... konkurencia je stale vacsia a sikovnejsia... ( niro, ioniq a dalsi )
ale inak je to tak ako vravis... prius je popri konkurencii zvonku pozierany aj hybridmi z vnutra z vlastnych radov ( auris, RAV-ka ) presne tak... a budme uprimni.. za melon za mna tiez radsej hybridnu RAV-ku ako prius ... a to nielen kvoli vzhladu
ale inak je to tak ako vravis... prius je popri konkurencii zvonku pozierany aj hybridmi z vnutra z vlastnych radov ( auris, RAV-ka ) presne tak... a budme uprimni.. za melon za mna tiez radsej hybridnu RAV-ku ako prius ... a to nielen kvoli vzhladu
WinDiesel
Takovými taxíky jsem tam několikrát jel. Těm nestačí úsporný provoz hybridu ve městě, ještě to mají na plyn. Tedy nepamatuji se zda CNG nebo LPG ale to není podstatné, byly to předělávky ale vypadalo to profesionálně, asi ne z výroby ale na zakázku možná u dealera, možná u externí společnosti …….
Jo, viděl jsem Priusy na lpg. Ale fakt by mě zajímalo, jak to funguje. Protože hsd spalovak (zvlášť ve městě) zapíná a vypíná nespočetně krat za jízdu, často spalovak zapne jen na pár vteřin. A pokud vím, tak auta na lpg startují vždy na benzín a přepínají se až po pár vteřinách. Tzn. u hsd se lpg nemusí ve městě dostat vůbec "ke slovu", nebo jen minimálně. Ale třeba je to řešené jinak a auto na lpg i startuje. Pak by mě ale zajímala výdrž motoru, protože japonské motory se s lpg údajně moc nemusí...
Tomogo
Že by moje recenze na Passat CC měla takový účinek? 😉
[odkaz]
[odkaz]
kubaskodovak
Jsem mile překvapený že se Stelvio prodává lépe než Macan. Celkově jsem na letošní prodeje Alfy Romeo velmi natěšený. Minulý týden jsem se na internetu dočetl, že továrna v Cassinu jede na plno, tak uvidíme.
Mno to pozerám aj ja ako to tomu Stelviu zatiaľ ide. Minulý rok v Europe cca 17 tis. kusov, tento rok za prvých 5 mesiacov cca 13,5 tisíc kusov. [odkaz]
Není se čemu divit, je to bez diskuse nejhezčí auto ve třídě a zatím jej neprovází žádná divoká kauza, která by Alfu "potopila", takže snad bude Stelvio tím pomyslným prvním krokem k návratu důvěry a Alfa bude mít prostor chystat i zajímavější modely než SUV.
Martin911Turbo
U Jeep Renegade jsou prodeje malé, protože všichni už čekají na nový model co bude od srpna
kovv
Vím, že to je mimo téma, ale když jsme u těch eko aut, tak známý loni koupil v Belgii Suzuki Vitara 1.6 CNG a jezdí za 3.7 kg plynu. Sice nejde o tovární zástavbu, ale tamní dovozce na to poskytuje tovární záruku. Údajně je v Belgii 1 třetina prodaných Víta na CNG.
Drobek1985
Trochu to nechápu, přitom to jsou tak pěké kousky na pohled 😄
Třeba u Lexus CT je to cenou, kterou jde ale při troše šikovnosti pěkně usmlouváš a za 800 tisíc dostanete hodně luxusní a pohodlné auto. U Suzuki Jimmy je to zase spefikem využití. A Impreza zase odrazuje CVT (neoprávněně) a spotřebou, kterou většina novinářů dosáhla nějakým nevysvětlitelným způsobem (uvádí se kolem 10 litrů a já s ní jezdím teď v létě za 7). Takových důvodů se najde skoro u všech aut několik a pak to tak s prodejem vypadá.
U Lexusu CT je to hlavně jeho strašným designem, kdy zadní boční dveře jsou minimálně o 10 cm kratší, než by měly být a naopak C sloupek je obludně široký. Skutečná designová katastrofa... 😲 :no:
[odkaz] skutečně super auto [odkaz] 😉
No, pokud je někdo totální designový ignorant a navíc ani neřeší kvalitu jízdy (lenost a příšerné vytí motoru při zoufalé akceleraci a také velmi podivně naladěné odpružení), tak si to možná koupí. Ale takových lidí evidentně moc není... >😁
Víš že mluvíš o nejspolehlivějšim pohonu na světě žejo? 😉
Kterej je v Priusu a pár dalších autech 😄
Tady jen s lepšim uloženim motoru
Viz minulej odkaz o jednom z nejbezpečnějších aut na světě :yes😒br />
Si furt neumim vysvětlit ten odpich = proč sem furt nejrychlejší. Je to tim že ostatní nevyjou? >😁
Kterej je v Priusu a pár dalších autech 😄
Tady jen s lepšim uloženim motoru
Viz minulej odkaz o jednom z nejbezpečnějších aut na světě :yes😒br />
Si furt neumim vysvětlit ten odpich = proč sem furt nejrychlejší. Je to tim že ostatní nevyjou? >😁
Hele, jel si s tou příšerkou vůbec? Já jo a o příjemný zážitek se fakt nejednalo! >😒]
KANKUNEN
jak jednotlivé modely půjdou na odbyt. Existuje snad jen jedno auto, kdy jsem to neodhadl - JUKE. Normální člověk se nechce stát obětí výzkumu nebo trpět techniku, která se tě snaží předělat z řidiče na ekologa.
3_diamanty
pulsar giullietta a C4 to su hodne slabe predaje ... ak zvazime fakt ze aj obstarozny lancer ktory uz len dopredava skladovky s jedinym motorom v ponuke predava viacej ako oni ( predsa len tu nejde o ziadne superdrahe hybridy ani kusovky sportiaky ale o bezne rodinne hatche .. preto mi to neda nevsimnut si tu mizeriu ) ... hlavne ta C4 to je cista nechapacka .. pritom vobec nevyzera za mna zle... este to ani nie je take to oble objemne vajce ako nova farebna C3 a vie posobit celkom stylovo a luxusne tak kde je problem netusim ... neverim ze ju zrovna v CZ kde ludia bazia za kufrom poziera cactus kedze je fakt mensi ale hlavne celkovo lowendovejsi.. to iste este mensia C3... tu vidim teda odklon kdesi k inym znackam .... alfa klasika zase spi ta spi uz aspon poslednych 15 rokov ... tam necakam dalsie roky zlepsenie v tomto segmente no a pulsar zrejme skonci podobne ako lancer bez nastupcu.... tato trieda pritom bola kedysi tak pestra... lenze ked dnes chce kazdy v tychto cenach a velkosti uz SUV.... sila... ved aj ja chcem jedno ( postaci mi kludne eclipse cross alebo compass .. som nenarocny klasika 😄 )
C4 je u mna vizualne asi najhorsie vyzerajuci strednotriedny hatch. To este aj predchadzajuci 308 vyzera lepsie. Tu treba novu generaciu ako sol aj ked mozno zafunguje nahrada Cactusom, zvlast ak mu o cosi spadne cena.
Giulietta nepřekvapuje. To je odstrašující příklad co do modelové péče, cenového jemnocitu a propagace, jednoduše FCA klasika.
Pulsar mi v našich končinách přijde nedoceněný, měl své kvality, ale tak nějak mu chyběly koule. Navíc ten interiér vypadá strašně, úplná exkurze do japonských devadesátek.
C4 to dotáhla do extrému a už při představení vypadala tak nudně a nezajímavě, že by si o ni člověk ani kolo neopřel.
Nemyslím si tedy, že za vše mohou SUV. Jen vypadávají ti nejslabší, kteří nemají co nabídnout.
Pulsar mi v našich končinách přijde nedoceněný, měl své kvality, ale tak nějak mu chyběly koule. Navíc ten interiér vypadá strašně, úplná exkurze do japonských devadesátek.
C4 to dotáhla do extrému a už při představení vypadala tak nudně a nezajímavě, že by si o ni člověk ani kolo neopřel.
Nemyslím si tedy, že za vše mohou SUV. Jen vypadávají ti nejslabší, kteří nemají co nabídnout.
Arese
Jak to, že na auto.cz nebyla informace o konci výroby Nissanu Pulsar? Nebo jsem to přehlédl? 😲
Která automobilka dělá ve srovnání s toyotou nespolehlivý a špatně fungující hybridní systém?
Ztrapňovat tě nechci, tak to o rangi raději přejdu. 😉
Ale J@W zmínil ještě vw, ok, např. o passatu GTE, který by snad jako konkurent priusu brán být mohl, jsem se dočetl v testech jen dobré, auto, které je zcela jistě praktičtější priusu a navíc vypadá k světu. Klidně se vsadím, že jeho prodeje budou i v našich podmínkách minimálně dvojnásobné oproti priusu. To podotýkám, abych debatu vrátil k tématu, podiskutovat o lexusu vs. range klidně můžem, ale aby to dávalo smysl, pak v jiném vlákně.
Pokud není passat gte konkurencí priusu, pak co tedy, které to konkurenční auto má horší a méně spolehlivou hybridní techniku? Dostanu odpověď nebo zas budou range a camry?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
😉
Hybrid je v reálu nejideálnější konstrukce = snad proto k ní postupně přecházej = všichni! 😉
Jen totální neználek = to dneska neví :-!
a o ekologii to fakt nebylo, bylo to ciste o nakladech na provoz daneho auta, dnes v te firme maj vsichni sluzebni hybrid, rocne tak na kazdem usetrej prez 150 tisic nejen na palivu, ale i na servisnich nakladech, a to je jedine co tam rozhoduje, penize!