Není se čemu divit, je to bez diskuse nejhezčí auto ve třídě a zatím jej neprovází žádná divoká kauza, která by Alfu "potopila", takže snad bude Stelvio tím pomyslným prvním krokem k návratu důvěry a Alfa bude mít prostor chystat i zajímavější modely než SUV.
No, pokud je někdo totální designový ignorant a navíc ani neřeší kvalitu jízdy (lenost a příšerné vytí motoru při zoufalé akceleraci a také velmi podivně naladěné odpružení), tak si to možná koupí. Ale takových lidí evidentně moc není... >:D
dobre odladeny hybrid zadnou spolupraci nepotrebuje, jezdil jsem s RX450h celkem dlouho, nejakych 40 tisic km, a jezdil jsem s nim uplne stejne jako s kazdym jinym autem coby sluzebakem, presto byla spotreba na urovni kterou bych od SUV s 300 konmi pod pedalem a vahou prez 2 tuny neocekaval, vejit se pod 9 litru kdys mesto bylo zastoupeny v jizdach minimalne bylo myslim velice solidni
a o ekologii to fakt nebylo, bylo to ciste o nakladech na provoz daneho auta, dnes v te firme maj vsichni sluzebni hybrid, rocne tak na kazdem usetrej prez 150 tisic nejen na palivu, ale i na servisnich nakladech, a to je jedine co tam rozhoduje, penize!
Giulietta nepřekvapuje. To je odstrašující příklad co do modelové péče, cenového jemnocitu a propagace, jednoduše FCA klasika.
Pulsar mi v našich končinách přijde nedoceněný, měl své kvality, ale tak nějak mu chyběly koule. Navíc ten interiér vypadá strašně, úplná exkurze do japonských devadesátek.
C4 to dotáhla do extrému a už při představení vypadala tak nudně a nezajímavě, že by si o ni člověk ani kolo neopřel.
Nemyslím si tedy, že za vše mohou SUV. Jen vypadávají ti nejslabší, kteří nemají co nabídnout.
U Lexusu CT je to hlavně jeho strašným designem, kdy zadní boční dveře jsou minimálně o 10 cm kratší, než by měly být a naopak C sloupek je obludně široký. Skutečná designová katastrofa... :-O:no:
To je přesně ta otázka, kdo tu techniku ocení, když je to zabalený v ujetým designu a je o dost dražší? Auris hybrid kombi je dobře vyvážený mix v pěkným kabátu. V podstatě nabízí víc za míň ;-)
Myslím, že technicky je Prius přece jen pokročilejší, snad má jiný ten spalovák a je víc optimalizovaný (aerodynamika a tak). Otázka je kdo to ocení, souhlasím, že Auris kombi je pro většinu zajímavější balíček.
Vzhledem k tomu, že Prius všichni řadí do nižší střední, tak konkurentem může být Golf GTE se stejnou technikou jako má Passat GTE a s podobnou cenou jako Prius Plug-in.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
C4 je u mna vizualne asi najhorsie vyzerajuci strednotriedny hatch. To este aj predchadzajuci 308 vyzera lepsie. Tu treba novu generaciu ako sol aj ked mozno zafunguje nahrada Cactusom, zvlast ak mu o cosi spadne cena.
navyse v cene priusu ( alebo lepsie povedane uz hlboko pod cenou priusu ) mas dnes uz fakt aj ine hybridy a hlavne krajsie a lepsie chapatelne nielen po vizualnej stranke ... konkurencia je stale vacsia a sikovnejsia... ( niro, ioniq a dalsi )
ale inak je to tak ako vravis... prius je popri konkurencii zvonku pozierany aj hybridmi z vnutra z vlastnych radov ( auris, RAV-ka ) presne tak... a budme uprimni.. za melon za mna tiez radsej hybridnu RAV-ku ako prius ... a to nielen kvoli vzhladu
pulsar giullietta a C4 to su hodne slabe predaje ... ak zvazime fakt ze aj obstarozny lancer ktory uz len dopredava skladovky s jedinym motorom v ponuke predava viacej ako oni ( predsa len tu nejde o ziadne superdrahe hybridy ani kusovky sportiaky ale o bezne rodinne hatche .. preto mi to neda nevsimnut si tu mizeriu ) ... hlavne ta C4 to je cista nechapacka .. pritom vobec nevyzera za mna zle... este to ani nie je take to oble objemne vajce ako nova farebna C3 a vie posobit celkom stylovo a luxusne tak kde je problem netusim ... neverim ze ju zrovna v CZ kde ludia bazia za kufrom poziera cactus kedze je fakt mensi ale hlavne celkovo lowendovejsi.. to iste este mensia C3... tu vidim teda odklon kdesi k inym znackam .... alfa klasika zase spi ta spi uz aspon poslednych 15 rokov ... tam necakam dalsie roky zlepsenie v tomto segmente no a pulsar zrejme skonci podobne ako lancer bez nastupcu.... tato trieda pritom bola kedysi tak pestra... lenze ked dnes chce kazdy v tychto cenach a velkosti uz SUV.... sila... ved aj ja chcem jedno ( postaci mi kludne eclipse cross alebo compass .. som nenarocny klasika :-) )
Ako dokážeš posúdiť spoľahlivosť na auto, čo sa predáva rok? To by sa muselo rozpadať už na linke. A okrem Toyoty nik nerobí hybridy dosť dlho v dostatočnom množstve. Ale veľa značiek dokáže sfušovať aj jednoduchšie systémy pohonu.
Myslím, že jsem ti odpověděl - Ioniq je aktuálně konkurencí a ZATÍM se jeví dobře. Pokud vidíš Passata jako konkurenci Priusu, tak Priuse vidíš dost vysoko teda.
A tak zas taký drahý nie je v porovnaní s konkurenciou - cena rovnaká ako IONIQ od Hyundai a skúšal som letmo vybaviť Octaviu 1.6TDI DSG na úroveň Priusa (LED, asistenčné systémy a pod.) a vyšlo mi z toho cca 730 000kč (netvrdím že sa to nedá o 15 000 lacnejšie alebo drahšie) a ešte má horší podvozok. Prius v prostrednej výbave dávajú za 800 000kč - teda rozdiel je. ale nie veľký.
Jasně, že na tuto větu, ale ta věta přece nevisí ve vzduchoprázdnu, je součástí textu, diskuse, diskuse o PRIUSu, probůh.
Pokud není passat gte konkurencí priusu, pak co tedy, které to konkurenční auto má horší a méně spolehlivou hybridní techniku? Dostanu odpověď nebo zas budou range a camry?
Chyby jsou jasné, navíc podcenění rychlosti náběhu emisních norem zařízlo zatím šestiválce. Jag navíc absolutně ignoroval vzestup interiérů D3 a podle všeho by to mohlo být lepší až s FL jednotlivých modelů. O kolik lepší je dojem z RR, kdy i nejstarší a nejmenší vehikl Evoque vypadá uvnitř parádně.
Co potom pomohou perfektní jízdní vlastnosti a vyváženost řidičského auta?
Tak reakce nejspíš byla přímo na tvou větu "Která automobilka dělá ve srovnání s toyotou nespolehlivý a špatně fungující hybridní systém?" Ale to je přece jedno... Prius je samorost, který je v aktuální generaci hnusný a navíc v každé generaci předražený a já nevím proč, když stejnou techniku Toy nabízí v jiných modelech za rozumné peníze. Ale Passat není konkurencí Priusu, stojí jednoznačně výše. Konkurence hybrid Passatu bude Camry hybrid (až příjde na čr trh) a tam si myslím, že prodeje budou jednoznačně na straně Camry (bavím se o hybridech). O spolehlivosti/nespolehlivosti konkurenčních hybridů se zatím bavit nemůžu, to ukáže až čas jak na tom jsou. Co už čas ukázal je, že Toy/Lex jsou na tom se spolehlivosti výborně a není se třeba jejich hybridu obávat. A jak jsem psal jinde, hybrida mám a vím, že další auto bude zase hybrid a budu jen rád, pokud se ukáže, že se nemusím obávat vybírat i jinde než jen u Toy/Lex..
jak jednotlivé modely půjdou na odbyt. Existuje snad jen jedno auto, kdy jsem to neodhadl - JUKE. Normální člověk se nechce stát obětí výzkumu nebo trpět techniku, která se tě snaží předělat z řidiče na ekologa.
Poznamenal jsem, ža za slabým prodejem priusu stojí fakt, že jeho hybridní technika není o nic lepší než konkurenční a přitom je drahý, dostal jsem odpověď, že lepší je, konkurenční hybridy prý fungují hůř a nejsou spolehlivé. Ptám se, které, logicky které z těch, co konkurují priusu. Myslím, že je to dost jasné a odpověd úkrokem k range roveru je v kontextu takové debaty prostě mimo mísu.
Ale J@W zmínil ještě vw, ok, např. o passatu GTE, který by snad jako konkurent priusu brán být mohl, jsem se dočetl v testech jen dobré, auto, které je zcela jistě praktičtější priusu a navíc vypadá k světu. Klidně se vsadím, že jeho prodeje budou i v našich podmínkách minimálně dvojnásobné oproti priusu. To podotýkám, abych debatu vrátil k tématu, podiskutovat o lexusu vs. range klidně můžem, ale aby to dávalo smysl, pak v jiném vlákně.
Mno to pozerám aj ja ako to tomu Stelviu zatiaľ ide. Minulý rok v Europe cca 17 tis. kusov, tento rok za prvých 5 mesiacov cca 13,5 tisíc kusov. [odkaz]
Ono to není jen o ceně, ale plno potenciálních kupců určitě odradí spolehlivost. Když jsem byl v UK a s místními zabředl diskuzi na téma Jaguárů, nenechali na něm nit suchou.. Čili před zájemcem, který by i zkousnul fakt, že bude muset jezdit do servisu, se otvírá další problém a to kvalitní dostupná servisní síť. To ničemu nepřidá..
Třeba u Lexus CT je to cenou, kterou jde ale při troše šikovnosti pěkně usmlouváš a za 800 tisíc dostanete hodně luxusní a pohodlné auto. U Suzuki Jimmy je to zase spefikem využití. A Impreza zase odrazuje CVT (neoprávněně) a spotřebou, kterou většina novinářů dosáhla nějakým nevysvětlitelným způsobem (uvádí se kolem 10 litrů a já s ní jezdím teď v létě za 7). Takových důvodů se najde skoro u všech aut několik a pak to tak s prodejem vypadá.
Tak ptal jsi se na automobilku, tak ti odpověděl. Ale přímý konkurent Priusu je zatím asi jen Ioniq a ten se zatím jeví opravdu slušně. A k tomu Rangi - Lexus RX 450h funguje na výbornou a o spolehlivosti v porovnání s Rangem se asi není třeba ani bavit. Jen nevím jestli to jsou úplně přímí konkurenti, řekl bych že ne, ale jsou si aspoň dost blízko.
Pokračovat nemusíš, stačí, když začneš, nějakými konkurenty priusu, kteří špatně fungují a jsou nespolehliví.
Ztrapňovat tě nechci, tak to o rangi raději přejdu. ;-)
Vím, že to je mimo téma, ale když jsme u těch eko aut, tak známý loni koupil v Belgii Suzuki Vitara 1.6 CNG a jezdí za 3.7 kg plynu. Sice nejde o tovární zástavbu, ale tamní dovozce na to poskytuje tovární záruku. Údajně je v Belgii 1 třetina prodaných Víta na CNG.
Kupci >:D
Jezdí jich už čím dál více i u nás, už je to tak 1:1 s Toytojkou C-HR, která bude taky nová a snad bude mít lepší motor a hlavně infotejtment
Nechci si tu dělat reklamu, ale udělám :-) Pokud tě to zajímá, tak mám rozpitvané různé trasy s hybridem + grafy, které jsem vytáhnul z řidicí jednotky pomocí OBDII a aplikace Hybrid reporter. Je to v poslední aktualizaci recenze a je tam dobře vidět, kolik km jsem v dané trase ujel čistě EV a různé další věci. Z těch grafů v galerii si lze udělat docela dobrou představu o funkčnosti HSD na různých trasách ;) Je to zde na moje.auto pod mým nickem.
Třeba VW, jeho hybridy moc nefugují, to samé range-rover, jeho hybridní výhodu přesně smazává přírůstek hmotnosti, a tak bych mohl pokračovat. Zato dvojkové a trojkové priusy tu jezdí bez problémů.
No já tím časem myslel třeba 5let a víc nebo první auta s nájezdem 200tis+ :-) Krom dvouspojky (nebo možná i trojspojky - nevím jak tam je řešeno připojování/odpojování spalováku a elektra), tak i životnost akumulátoru, uvidíme. Ale jinak Hyundai/Kia s hybridy držím palce, i novémy hybridu od Hondy. Čím více fungujících a hlavně spolehlivých hybridů na trhu, tím pro mě lépe. Po zkušenostech s hybridním aurisem (mám to docela rozpitvané i zde na moje.auto) už teď vím, že další auto bude 100% hybrid (nebo plug-in) a budu rád za širší výběr..
Tak hádať sa nebudem, hlavne keď hybridom nejazdím a nemám skúsenosti. Hodne to ale bude závisieť od profilu cesty. Zrejme kopcovité okresky budú v prípade hybridu s lepšou spotrebou ako pri konvenčnom pohone, na rovine by som si ale tak istý nebol. Tam moc nieje kde rekuperovať. To isté auto s dízlovým motorom v tomto prípade má podľa mňa navrch.
Už sú aj dlhodobé testy, napr. na Autoexpresse a zatiaľ sú čím ďalej tým spokojnejší, plugin hybrid funguje bez chýb a spotreba klesá. Plus ten ioniq má veľkú výhodu v troch verziách pohonu: klasický hybrid, plug-in hybrid a čisté elektro, takže si vyberie každý (aj keď z môjho pohľadu má zmysel iba plug-in hybrid).
Jsem mile překvapený že se Stelvio prodává lépe než Macan. Celkově jsem na letošní prodeje Alfy Romeo velmi natěšený. Minulý týden jsem se na internetu dočetl, že továrna v Cassinu jede na plno, tak uvidíme.
Jo, viděl jsem Priusy na lpg. Ale fakt by mě zajímalo, jak to funguje. Protože hsd spalovak (zvlášť ve městě) zapíná a vypíná nespočetně krat za jízdu, často spalovak zapne jen na pár vteřin. A pokud vím, tak auta na lpg startují vždy na benzín a přepínají se až po pár vteřinách. Tzn. u hsd se lpg nemusí ve městě dostat vůbec "ke slovu", nebo jen minimálně. Ale třeba je to řešené jinak a auto na lpg i startuje. Pak by mě ale zajímala výdrž motoru, protože japonské motory se s lpg údajně moc nemusí...
Ja bych k duvodum pridal vysoke ceny dilu a predpoklad, ze ti to (na rozdil od D3) neopravi jen tak nekde. Me se anglicani moc libi, ale i bez ohledu na porizovaci cenu mam obavu, ze by me zruinoval servis. Pravda, prijmove nejsem bohuzel ta spravna cilova skupina.
Takovými taxíky jsem tam několikrát jel. Těm nestačí úsporný provoz hybridu ve městě, ještě to mají na plyn. Tedy nepamatuji se zda CNG nebo LPG ale to není podstatné, byly to předělávky ale vypadalo to profesionálně, asi ne z výroby ale na zakázku možná u dealera, možná u externí společnosti …….
Nevím jestli se u nás prodává Prius plug-in. Pokud ano, vyšší cena samozřejmě dává smysl protože Prius plug-in má obří baterii a ta je drahá. Pokud jsou ve statistikách plug-in Priusy, chápal bych, to je opravdu drahá motorizace.
Tak 3. generácia Priusu sa začala predávať, keď boli už všetky tieto autá na trhu - keby sa predával len Prius určite by si ho kúpilo viacej ľudí, práve kvôi technike - ale jasné design je veĺmi rozporuplný - ešte ten exteriér by celkom ušiel, ale ten interiér sa mi vôbec nepáči. Zas na druhej strane v Londýne a USA ich už jazdí kopa.
U okresek to není vůbec pravda, tam hybrid jede snad i nejúsporněji. Dálnice souhlas, tam už je přínos dosti malý. Ale jen pokud, je provoz plynulý, bez kolon, zúžení a častého brždění.
Nevím, proč Toyota nasadila tak šílenou cenu u Priuse, když stejnou techniku je schopná nabídnou o dost levněji, toť k té ceně Ioniq vs Prius. A k Ioniqu - čas teprve ukáže, jak spolehlivé jejich řešení hybridu bude a ano, narážím na elektro spojené s dvouspojkou... Pokud to spolehlivé bude, pak to v budoucnu bude jistě zajímavá alternativa.
Já to chápu, jen říkám, že objektivně je XJ velmi zajímavé a konkurenceschonpné auto i ve srovnání s akt. generací lumuzín konkurence, vypadá skvěle, výborně jezdí, už i infotainment je na úrovni, jen holt nemá všicky ty asistentí a vzduchový podvozek. V mých očích jsou to plus, v očích reálných kupců evidentně mínus.
V ČR je to s dealerstvími jagu lepší, v podstatě každé krajské město, tj. stejně jako D3. Těch chyb, které jag s XE udělal, bylo víc, přiliš sebevědomá cena, na začátku u některých verzí vyšší než D3, je jedna z nich. Je to podobné jako s alfou, aby se tyhle značky dostaly k D3, ve smyslu vnímání trhem, musely by modely těch klasických tříd prodávat prostě pod cenami D3, jednu dvě generace, aby XE konkurovalo cenově insigniím, talismanům, passatům, tak by mohla vyniknout premiová technika "za stejnou cenu". Jaguar podle mého moc tlačí na "sportovní historii" značky, snaží se těžit z toho, že to byla vždy drahá auta, něco lepšího, ale to už dnes prostě nefunguje.
Jaj, to zas bude diskuze :-) Já mám hybridní Toyoty rád právě kvůli technice. Léty prověřené, v reálu opravdu fungující, spolehlivé. Po pravdě, pokud bych si auto nevybírál podle techniky o Toyote bych asi neuvazoval. Exterier i interier mají některé značky o dost lepší. Je pravda, že Priuse 4g bych si fakt nekoupil, protože je extrémně hnusný, ale hlavně stejná technika se dá u Toyoty koupit mnohem levněji.
Kdo by si chtěl kupovat 10 let starý auto co vypadá furt stejně (XJ). přijedeš trošku zprášenou funglovkou s 1000 km a všichni se tě ptej, za kolik si tu ojetinu koupil >:D
Nedoplatil, zájem o tuto příšeru je stále stejný plus minus 1 kus jak píší v článku
ale faktem je jedno, od té doby co Mitsubishi prodává hybridy v Holandsku, kde jsou daňově velmi zvýhodněny, neprodává nic jiného a v malém Holandsku se kupí díky prozíravé politice SUV nad SUV, nyní samozřejmě i RAV4
PS - myslím že už to ale nějak upravili, to zvýhodnění
PS - Holandsko je prakticky jedno velké město - bude se jim tam dobře s těmi SUV parkovat :-)
A myslíš si že si lidi kupují auta HLAVNĚ kvůli technice? Proč si myslíš že je velký zájem o Tesly, kvůli technice? Ne, kvůli kombinaci skvělého vzhledu a výkonné techniky, i když daleko nedojede. Humusoidní Prius tedy opravdu osloví jen největší ekofandy.
To jistě ano ale v jiných třídách. Ale že je na tom že je Prius ohyzda nejstrašlivější se tady jak vidíš všichni shodnou. Japonci to s tou prací přehánějí, potom jsou unavení a dělají jako kdyby požili marjánku a to kvalitní.
Tak Prius doplatil asi na úspech hybridného Aurisu, RAV4 a CHR-ky a asi aj na netradičný design a v porovnaní s tými dvoma vyššiu cenu a v porovnaní s tretím nižší výkon.
Hoši moc teoretizujete. Která automobilka umí tak spolehlivý a dobře fungující hybridní systém jako toyota/lexus? Pravda je v tom, že 4 generace priusu je fakt designově nepovedená, ale rozhodně ne co se týče techniky.
Súhlas, pri tom ohyznom dizajne proste ťažko očakávať predaje, páči sa to len jednému miestnemu exotovi, ktorý chce byť iný aj za cenu škaredého auta. >:-[] Pritom Hundai so svojím prvým pokusom ukazuje, že sa to dá (o podstatne nižšej cene nehovoriac) a predaje ioniqu sú solídne, aj na uliciach ich je vidieť.
Souhlas, hybridní technika už dnes není ničím vyjímečným. Reálná využitelnost jen město a příměsto. Navíc vyžaduje spolupráci s řidičem který musí přizpůsobit styl jízdy. Ale hlavně je to auto je předražení a především neskonale hnusné. Toto si pořídí jen automobilový masochista s militantně ekologickým myšlením.
U nás to XE v poslednej dobe vídavam častejšie, samozrejme sú to zlomky oproti 3er či C-Klasse. Okrem toho, čo píšeš, dôvodom u nás bude aj minimálna predajná sieť, to auto si v podstate nie je kde pozrieť a vyskúšať, má tuším len 3 predajne na celom Slovensku. S tým súvisí servis, človek si rozmyslí, či si kúpi auto, kde bude musieť dochádzať do servisu stovky kilometrov, pritom servis D3 máš v každom väčšom meste.
Hybrida dnes dělá každý, většinou plug-in verze, toyota priusem 4G nenabízí nic technicky lepšího, spíš naopak, navíc v hnusném balení a drahé. Výsledek tomu odpovídá.
Na příkladu jaguaru je krásně vidět, jak to dopadá, když někdo chvíli stál... I kdyby ta auta byla reálně lepší než konkurence, je návrat, resp. proniknutí do povědomí trhu, velmi těžké. XE je s konkurencí srovnatelné v každém měřitelném ohledu, bohužel z počátku mělo zostalý infotainment, horší vnitřek, méně v Evropě oblíbených variant, zato sebevědomou cenu. Teď už je to jinak, cena na úrovni MBC, dvoulitrový dýzl awd AT v nabídce a přesto se prodává v řádu jednotek kusů. Citelně chybí kombík, ale i tak, ve srovnání s prodeji všech těch 320xd nebo C220d awd jsou prodeje v řádu kusů prostě dyzástr. XJ je podobný případ, v akt. výběhové verzi je to auto na úrovni, navíc designově jiné, přesto prodejům kraluje bochník v dýzlu a XJ si i přes zajímavé ceny, které se dají u dealera domluvit, nikdo nekupuje.
... se vůbec nedivím. 4G Priusu = podivný design přední a hlavně zadní části, nic moc výkon, vysoká cena a nulová marketingová podpora Toyoty ;-) Upřímně tady prodejně šla hlavně 3G Priusu, která byla dost povedená a vypadala jako normální auto. Na ulicích v Praze jich jezdí celkem dost ;-)