Koncerny BMW a Fiat plánují spojit své síly při vývoji příští generace malých modelů. Budoucí vozy Mini a malé Alfy Romeo a Fiaty by měly využívat společnou platformu a další komponenty.
Tak to vypadá, že u BMW pochopili, že rvát se s Fiatem (a v blízké budoucnosti i s Alfou) na trhu malých aut je pro ně kontraproduktivní a raději se s Italama svezou. Co v článku chybí je informace, že BMW naopak pomůže Alfě při vstupu na trh v USA (zatím se nikde konkrétně nepsalo, jestli půjde o společnou distribuční síť nebo o něco jiného).
Místní experti asi budou již dokonce věků psát, že Fiat 500 je propadák, který nikde není vidět, ale realita se ubírá jiným směrem.... Brzy již i německý drzek bude sedlat Coopera S s logem Mini, iluzí BMW a technikou Fiatu >:D
>:D >:D "u BMW pochopili, že rvát se s Fiatem..." jo, ten marný boj BMW vzdává a napříště už jen zásadně technika z fiatu s iluzí BMW, ale pozor, všeho dočasu, až pak lidé prohlédnou, a zjistí, že je to všechno vlastně Fiat, odkopnou prodejce falešných iluzí, a konečně se plně oddají té jediné pravé automobilce.
Anebo si, Kubasi, přečti ten článek znova, třeba ti dojde, o čem se tam vlastně píše. ;-)
Tradične hlava v oblakoch...BMW jednoducho vie, že Fiat je odborník na malé autá, takže získa know-how v oblasti, ktorá nie je jeho doménou + ušetrí časť nákladov na vývoj. Naznačuje to tiež fakt, ktorý tunajšoví zástancovia "prémie", "subprémie" a neviem ešte čoho, nevidia a nechcú vidieť - totiž že kvalita aj u Talianov je dnes už na vysokej úrovni, a reči o talianskych šmejdoch sú už len otrepanými frázami.
Evidentně jsi ten článek četl, fajn. ;-)
Ten druhý odstavec je ale jen zbytečné ublíženecké pobrekávání, pojmy premie nebo subpremie mají těžko nějakou souvislost s tím, o čem je řeč.
Jen nechápu proč se tohle, "Naznačuje to tiež fakt, ktorý tunajšoví zástancovia "prémie", "subprémie" a neviem ešte čoho, nevidia a nechcú vidieť - totiž že kvalita aj u Talianov je dnes už na vysokej úrovni, a reči o talianskych šmejdoch sú už len otrepanými frázami." objevilo jako reakce na můj příspěvek. To je vše.
Klišé si môžeš odpustiť. Jednoznačne BMW je lepšie ako Fiat, to je bez reči. Akurát Fiat už nie je žiadna podradná značka a tiež má svoju cenu. Šroty sa dnes už vyrábajú maximálne v Číne a podobných destináciách...
Proč by mělo být lepší, oni jsou každý v jiné části modelového portfolia, a tam kde se střetnou např. Delta/BMW1 rozhodně nemůžeme tvrdit kdo je lepší, protože je ještě nikdo přímo neporovnal.
Klišé je to cos napsal ty: Jednoznačně lepší.. (dnes už nelze tvrdit)
O tom nie je treba polemizovať, stačí omrknúť napríklad nejaké štatistiky poruchovosti, porovnania výkonov a tak podobne. Nenapísal som, že Fiat je nejaký podradný alebo zlý, práve naopak. Ale pozície BMW má zatiaľ len vo výhľade.
Nerozumim moc té tvé uherštine (myslím, že si spíš Maďar než Slovák), ale budz. Jne na vysvětlenou. Nepřitakávám se sekim, či co to je.. ale jen sem si ty stránky prošel a je to moc pěkně udělané. Hlavně kvíz
Počúvaj Matelko:-) Veď ty si úplný etalón hlupáka!! >:D Tvoje vedomosti a to podotýkam aj z histórie sú úplne mizerné. Je smutné, že prototyp hlupáka, ako ty, tu ešte niečo píše a poučuje druhých. Mal by si odtiahnuť späť do diery odkiaľ si prišiel >:D Svojimi "znalosťami" tu často pôsobíš, ako niekto, čo sa snaží ošťať druhých, ale bohužiaľ si neuvedomuje, že šťí proti vetru a preto vlastne ští na seba:-)!
Ach můj Bože.... Ne Češi opravdu v Uhorsku nikdy neboli... Tak maximálně v Rakousku. Si neměl ještě dějepis? Sem si myslel že aspoň něco si v té škole měl...
Psal sem max. tedy zde by snad doktor věd kalibru Daniela mohl vést diskuzi... Ale... Nepouštějme se zde do složitých věcí... Vidíš, že zde jsou jedinci, co nemají jasno ani v základních oblastech, tak jak by mohli zvládat tak složit stroj, jakým automobil i tank T 34 bezesporu je. >:D JO a jinak, nic proti Maďarům a ani ne Slovákům... Je dobře, že nás tady Daniel tak dobře baví.
české územie bolo súčasťou Rakúsko-Uhorska, po Rakúsko-Uhorskom vyrovnaní stratilo vtedajšie Uhorsko de facto akúkoľvek právomoc nad územím súčasného Česka. Čiže nie, Česi nikdy neboli v Uhorsku, nie v takom zmysle ako Slováci. V druhej alebo tretej triede na gymnáziu ťa to naučia.
P.S. ospravedlňujem sa miestnym rýpalom za možné drobné nezrovnalosti, je to už dávno.
Á prepáč, zabudol som. Česi nikdy neboli v Uhorsku!!! Uhorsko bolo tvorené Maďarskom, Slovenskom, Podkarpatskou Rusou, Sedmohradskom, sčasti Srbsko, Čierna Hora, atď. Nikdy však nie Českom, ty chumaj:-)
Počkej teď ti sem Daniel hodí asi 85 argumentů, proč si úplný chuj, že SLovaci i Češi byli vlastně v Uhrách, co v Uhrách... v Amerike... A přijde pan GTI a začne nám tady rozdávat atlasy... to bude teprve prča... >:D
Co teprve v jistých končinách neoblíbený fakt, že slovanští předci dnešních Slováků (tj. národa vytvořeného v 19. století ze slovanských obyvatel horních Uher) se po pádu Velké Moravy výrazně podíleli na vzniku Uherského státu >:D K blábolům o Češích v Uhrách: je to samozřejmě nesmysl, České království NIKDY nebylo součástí uherského, ani naopak, byly pouze spojeny v personální unii osobou panovníka (Jagelovci, později Habsburkové, poprvé ale už za Václava II. a III.).
Co jasně, někde tu čteš ode mně větu, BMW je nejlepší?
Směju se tomu jak se BMW "rve" s Fiatem, a už na to nemá sílu, vzdává to a vytahuje bílou vlajku spolupráce. Tedy, směju se Kubasově vývodům, které tu napsal pod dojmem článku. Že to vypovídá jen o neznalosti tržního postavení BMW a Fiatu a neznalosti motivů a mechanismů vedoucích ke spolupráci různých automobilek, je víc než zřejmé, ale ono stačí si přečist ten článek, jak se věci mají, v něm je. A pokud někdo není schopen pochopit tento text, může zkusit Klaudiovo vysvětlení, vystihl to celkem přesně.
To azse tady bude sráááááček jak ve fekálním voze... Dinar, GTI, FX, 507... Už teď mi z toho je zle...
P.S. ALe jsem to ale šťastný.... že BMW něco z té své uber techniky přenechá takovým loserům jako je Fiat. Je to od nich krásné, dobročiné gesto. Haleluja
Neboj, za chvíli se tu dočteš, že "Aby Fiat udělal malé auto, musel se připlazit o pomoc k BMW." Přesně tohle (nebo podobný sra.nec) totiž nedávno kdesi napsal GTI o spolupráci PSA & BMW na benzínových motorech. :-) Ber to s odstupem, kolem BMW je prostě kult, který spousta lidí uctívá. Je to jako hádat se se Svědky Jehovovými.
Tím nechci říct, že by BMW byla špatná auta - to v žádném případě. Jenže to, o čem píšu, už s (nepochybnou) kvalitou vozů BMW moc nesouvisí.
Prostě BMW bude čerpat z úspěchů Fiatu ve zmiňovaném segmentu, budou spolupracovat, protože je to výhodné pro obě dvě strany, psát tady dinarovsky s jakýmsi despektem vůči lídru této kategorie svědčí o malosti a neznalosti.
(k tomu se dá připojit jediné prodinarovské, bmw je nejlepší..)
Počúvaj ty chmuľo, skôr ako začneš vyťahovať akademické tituly, naštuduj si trošku histórie >:-[] Zvlášť pasáž o Uhorsku, aby si zase netvrdil, že Čechy boli súčasť Uhorska >:-[] Ty mamľas:-)
K celé téhle debatě můžeš dostat jedinou radu. Přečti si původní příspěvek Kubase, a mou následnou reakci. Snad ti dojde, že tvoje hysterie (prémie, subprémie, odborníci atd.) byla zbytečná.
Co se týká názorů ádvojky, nevím co je na nich k nepochopení, jsou celkem triviální, s jejich akceptováním mnou počítat nelze, ale řekl bych, že toho už sis mohl všimnout.
Nejdem sa s Tebou hádať. Len mi príde od veci názor, že "len to čo píšem ja, je správne". Práve takto často vnímam Tvoje príspevky, čo mi je pri Tvojej úrovni trochu ľúto.
No, ja by som Fiat rozhodne nepodcenoval co sa techniky tyka...nebol to nahodou koncern Fiat, kto prisiel s modernymi Common-railami? Tusim ano.
O dizajne nema zmysel pisat, Fiat proste auta (az na niektore modely) vie, a hlavne male.
Okrem toho, nebol to Fiat, kto masivne zacal zavadzat pozinkovane karoserie uz v malych triedach? Aj ked som si nie isty, ale tusim uz Tipo ju malo...
Myslim, ze to bude plodna spolupraca a je to uplne logicky krok,ze automobilky spolupracuju.
Naozaj nerozumiem tym predsudkom voci Fiatu...mimochodom, keby to bola pravda a koncern Fiat by bol velka kopa ..........., tak BMW by s nimi nic neriesilo.
Zapomente na znacky, vase pristi auto si zvolite jen podle techniky a kvality a ne podle znacky. Znacka je dnes bez vyznamu. Zadna automobilka dnes auta nevyrabi, ale jen montuje, nejsou zadne slevarny a nebo vyroba sedacek v automobilkach, takze se muze stat, ze mate sice ruzne znacky, ale komponenty jsou naprosto stejne, od elektroniky az po motory. V podstate nedava smysl se dnes zaobirat znackou, ale jen technikou. Kvalita je diky robotzovane vyrobe priblizne vsude stejna. Za nejaky cas bude samozrejme i v Cine o to se nase zapadni hospodarstvi uz stara leta a prodava se za nizkou cenu jen aby mohla zvysit kvantitu a tim svuj obrat. Mraky aut v cinskych mestech jsou toho dukazem.
Romantika automobilek (jestli tu nekdy vubec byla) je proste pryc a hadat se o tom je :no:
Mozna, ze i romantika jezdy autem je definitivne pryc i kdyz na tom stale nejak lpime. Svet se proste zmenil a my ocividne nejsme o moc chytrejsi ;-\
To, že mají automobilky dodavatele, kteří pro ně vyvíjejí a dodávají komponenty jako elektronika, sedadla, přístrojové desky či jinou výbavu je zcela normální a vždy tomu tak bylo. Tedy jak 80. tak 90. letech. Pro příklad člověk nemusí chodit daleko. Škoda v Mladé Boleslavi vyrábí jak motory, tak převodovky a samozřejmě celé karoserie, podvozky,... Automobilka si dokonce sama vyrábí raznice na lisování plechu karosérií,...
Kvalita výsledného produktu závisí samozřejmě i na finální montáži. Ale co je důležité, z jakých dílů je vůz sestavován. Tedy kvalita produktu se odvíjí už od návrhu jednotlivých komponent, od inženýrského přístupu! A zde se italské a německé automobilky dost odlišují. Kdy německé dbají na detaily a promyšlenost. A i když se některé automobilky chlubí tím, že zvýšili kvalitu vozu díky kvalitnější montáži a zvýšením počtu výstupních kontrol, jde jen o jednu stranu mince. Myšlení svých inženýrů a přístup ke konstrukci nezmění ze dne na den.
Dost pochybuju, že se Mini a GPunto bude vyrábět na stejné lince, půjde jen o sdílení některých komponent na podvozku + podlahové plošiny. Ostatní věci ohledně konstrukce Mini budou zcela v režii BMW a to v četně ladění vozu (viz odlišné naladění podvozků Corsa vs Punto, při shodném použití některých komponentů). Cena těchto dvou vozů bude také dost rozdílná a tak si BMW určitě nechá v záloze dražší technická řešení.
Ten kdo tady rozdává zkušenosti je především BMW, jež na oplátku získá nižší náklady na vývoj nového vozu.
Aneb, blahoslavení chudí duchem.. Ale přesně takové lidi dnešní obchod a marketing potřebuje... Takže v pořádku... Tento názor je zcela pochopitelný... Corsa je úplný drak, za to GP je totální *... Jinými slovy
Čtení mezi řádky ti teda moc nejde. Copak v mém textu někde padlo srovnání kvality podvozků Corsy a GP? Jen zmínka o odlišném nastavení jejich podvozků.
Úplný súhlas. S jedným dovetkom. Lisovacie nástroje si automobilka sama nevyrába. Objednáva si ich konštrukciu a výrobu všade na svete, tak ako celáý koncern VW. Na Slovensku, v Španielsku, Kórei, dokonca v Indii. Za všetkým sú peniaze.
Lisovací stroje jsou samozřejmě od příslušných firem, ale raznice či přípravky si právě Škoda v Boleslavi vyrábí sami. Byl jsem přímo v hale, ve které výroba probíhá. Nejdříve se zkušebně vyfrézuje tvar do polystyrenu a ve finále do obrovského bloku železa (váží až 60 tun), pak se výsledná forma ručně dočišťuje. Byl jsem tam v době, kdy probíhala příprava výroby nového Superbu.
To že se spojili ve společném projektu BMW a Fiat značí to, že jsou na světě pořád inteligentní a myslící lidé! O čem ta spolupráce vlastně je? Je o tom, že dvě svébytné firmy spojí své síly dohromady a za úspory značných finančních prostředků přivedou na svět nový produkt potažmo nový model auta! Tato spolupráce je jistě oboustraně výhodná a obě dvě strany na tomto řešení jistě vydělají nemalé peníze jinak by to nedělali! ;-)
Bravo BMW, bravo FIAT! ;-)
No, to jsou konce... jak tak na to koukám, když kolem tebe pojede auto s logem FIAT na pření kapotě, tak úplně jistej si tím fiatem už bejt nemůžeš. Jo, je to pochopitelné, Fiat postupně zjistil, že tlaku okolí nelze odolat. Nezbývá, než otřít tři slzy (pamatuješ na ty zadní blinkry, ne?) a rovnejma nohama vskočit do spolupráce, tu s PSA, tu s GM tu s BMW, časem možná i dacia helfne...
Pokud tu snad někdo začal jásat, že volanty do nové sedmy se budou brát z pětistovek... pak nelze než doporučit klid a mokrej hadr na čelo. Podrobně si přečti článek. Ten ti dokonale osvětlí kdo má v tomhle pokeru vyšší kartu...
Já myslím, že hadr na čele schází tobě, a hlavně ten článek si pořádně přečti, abys tu nepsal nesmysly, nýbrž se vyjadřoval o daném tématu v automobilové rétorice, totiž takovejch, kteří se tu dalekosáhle vyžívají v psaní referátů, ovšem bez jakékoliv souvislosti s auty je tu dost.