Odkud čerpáš data? V Německu měl diesel podíl na prodejích nových aut 31,2 %. V ČR dokonce zamrzlo dieselové peklo: V červnu se prodalo v ČR více benzínových Octavií než dieselových. Ojetiny taky nevím, kde bereš, jelikož celkové statistiky jejich prodejů dle paliv neexistují.
Jak už ne? To si piš že jo. Bude chtít ovládnou senát a kraje. Pak začne nenápadně salámovou metodou měnit ústavu a omezovat konkurenční média. Jede přesně "Putin model"
nastesti dle tech tabulek prodeje naftaku klesaj, ja bych byl take pro aby se snisila spotrebka na benzinu na uroven spotrebky na naftu, ale toho se nedockame, stejne jako se nedockame toho kdy bydou zrusene veskere dotace ktera kde jsou, bohuzel
Už moc ne = potom co se stal před lety vicepremiérem mu stoupnul příjem skoro na 2násobek = dojení státu mu sype asi 1 a půl miliardy korun měsíčně = fakt měsíčně >:D
Dalsi blbec na tanieri. Preco chcete vsetci tu naftu zdrazovat? Zda sa vam, ze vas stat malo zdiera? Ked uz, tak stiahnut danove zatazenie benzinu na uroven nafty. Naviac to presvedci ovela viac ludi, aby jazdili radsej s benzinom a pochybujem, ze by kvoli tomu statu nejak klesli zisky.
Jedním důvodem bude, že Škodovka měla loni výhodné ceny na CNG Oktávky a hlavním důvodem bude, že nový motor s CNG pro modelový rok 2019ještě není v prodeji (takové mám info), takže doprodej skladovek a předobjednávek. Jinak i Oktávka po faceliftu měla dojezd 1300 km.
Tak ten "hon" na diesly je opravdu šílenost. Diesly budou mít pořád své opodstatnění, ale je pravda, že s jejich rostoucí komplikovaností a úsporností nových benzínu jsem čekal, že budou na ústupu. že už si diesel koupí jen někdo, kdo jezdí často dlouhé trasy, nebo spíš - stále tohle očekávám. Trochu mě překvapilo to tvé vysoké číslo u dieslových ojetin, ale jestli to není tím, že lidé rychle nakupují starší, ještě relativně nekomplikované diesly, nevím... Já osobně bych si diesel nekoupil, ne proto, že je to diesel, ale proto, že z dieslové ojetiny bych měl strach z poruch. Ale je pravda, že začínám být dost alergický na ty staré vraždy co zde jezdí a hulí jako prase při každém přidání plynu..
Spravne je to preto, lebo nafta dava zmysel len pri autach s velkymi najazdami, a takto pouzivanych aut je mensina, rozhodne menej ako ten pomer 57 ku 39 z minuleho roka. Tak velky uspech nafty lezi len v oblbovacej reklame a jej nepochopitelnom danovom zvyhodnovani, ale nastastie situacia sa meni k lepsiemu. A to ani nemusim spominat, aka labuz je viezt sa za nejakym starsim dieslakom...
Nákladní doprava komplet v naftě už neni (naštěstí). V městech se docela šířej elektrododávky apod. Když přestaneš dotovat naftu = možná by to mírně přesunulo dálkovou dopravu z kamionů na vlaky
Prostě dotování nafty = je ze všech pohledů = pěkná kravina
tak se to asi rict neda, ale je fakt ze prodeje dyzlu v nemecky posledni dobou asi o 2% stouply …
jinak souhlas, cesko bude brzo zaplaveny ojetejma dyzlama, zejmena tech bez DPF
Žádám redakci aby rozdělila sekci prodejů na prodej diesel-hybridů a benzín hybridů, a dále na prodej mild-hybridů, full hybridů a plug-in hybridů.
Bez toho to nemá moc cenu. Vzhledem k tomu, že prodeje hybridů půjdou nahoru mnohem rychleji než ostatních alternativních pohonů, bude to za to stát, to takhle rozdělit. Mild hybridy už jsou i s diesely (VW, Hyunai, Mercedes), plug in diesel hybridy jsou v Audi a Mercedesech, a je tu možná řada dalších o kterých nevíme, Renault kombinuje mild hybrid mimo jiných s 1,5 dCi a 1,6 dCi.
Nedá se svítit, musíme přenést boj benzín versus diesel i do hybridů.
To tvoje EVIDENTNĚ ……….. je krásné, takové Goebbelsovské …..
Ty to prostě VÍŠ, a i kdyby tomu neodpovídaly veřejně dostupné údaje, ty se stejně nebudeš namáhat s jejich studiem, protože ty to prostě VÍŠ, a je to přece EVIDENTNÍ …
Jsi opravdu k smíchu.
Tak to tě zklamu, v Německu jsou diesely po pouhém 1 čtvrtletí zase v oblibě. Česko bude brzy následovat a co se týče ojetin, v ojetinách má diesel 61,5%, což je rekord. Raduješ se opravdu marně. >:D >:D >:D
jaka stvanice?
emise z naftovych motoru evidentne zatezuji vic zivotni prostredi a vedou k vetsim zdravotnim problemum, nez emise z benzinaku.
podle WHO emise z naftaku zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre a jsou ve stejne kategorie latek jako arsen, azbest nebo yperit.
- propad prodeju naftaku k 30% - zrejme to jsou vsechno bezohledni volici trestne sthaneho StBaka babise, kterych je taky 30%, a kterym je jedno co jim jde z vyfuku a co jejich soused dycha…
jeste by to chtelo zatlacit na odpovedne osoby a prestat danove zvyhodnovat naftu na ukor benzinu, kdy danove zvyhodneni spotrebni dane dela cca 32%, coz je v realu 3.50 bez DPH, nebo 4.20 s DPH na litru.
tedy polopaticky - byt zdaneni benzinu stejne jako je zdaneni nafty, litr benzinu by na stojanu stal o cca 4kc min nez stoji ted. jaky by byly prodeje naftaku potom??
No k těm mínusům - cena souhlas, ale ta složitost? Záleží jak hybrid kdo udělá, ale u Toy je to spíš jednodušší/spolehlivější/blbuvzdornější. A chystaný hybrid od koncernu s elektromotorem nad zadní nápravou a 48V soustavou taky nevypadá špatně, byť zde uznávám, to bude složitější než klasika.
Lidi už přes 20 let maj možnost volby a eště dlouho mít budou = takovej jeden celej řidičskej život řek bych
Větší složitost? Tak jak si vysvětluješ vyšší spolehlivost = právě hybridů?
Cena je stejná = myslíš že hybridní Auris je snad dražší než naftovej Golf? No i než benzínovej :-)
V současnym provozu = má hybrid další plus. Nějak míň sere poskakovat v kolonách = ve městech ale i těch dálničních = jen na elektřinu. Nevim proč ale řikaj a píšou to všichni a musim to potvrdit
Já na tvůkj odkaz neklikl, ale s plusy souhlasím.
Vidím i mínusy - nepochybně vvětší složitost a taky cena.
Lidi by měli mít možnost volby.
Jiak definice "brzy"- už to je. Některé modely jsou jen pro zlepšení emisního průměru. Pokuty za překročení platíš v ceně auta už teď. Většina lidí to ani neví. Jedním z logických dalších kroků automobilek je hybrid.
Hmm tenhle argument vytrženej z celku znám = před 100 lety to byl hit :-)
Zdraví tě Milton Friedmana >:-[]
Takže eště jednou = musí bejt stejná daň. Argument že tady to zasponzoruju = aby to tady bylo levnější = je blbost. Si fanda Keynese? Myslel sem že už je to hodně dlouho překonaný ;-)
Vysvětli mi prosím proč je to správně.
Faktem je, že turbobenzíny se spotřebou, projevem atd dotáhly na nafťáky a tak je tento vývoj i z části přirozený a navíc do toho ta mediální štvanice akorát v tu dobu. Nemám proti benzínu nic...ale ani roti naftě. Jsou kategorie aut (a dlouho i mezi osobáky budou) kde od určitého nájezdu je bezín idiocie - a naopak.
Ale furt jako nechápu "velmi pozitivne vnímám" atd
...jinak souhlas, taky jsem se děsil, že to myslí vážně :-) bylo to cool...oni totiž takový jsou :-)
Hm, nafta je víc cenotvorná a má větší vliv na cenu zboží pak v obchodech atd,
Nákladní dobrava je komplet v naftě (zatím) a je to část ceny všeho, co kupuješ.Tak proto.. Stačí?
A tak spotrebná daň na naftu by sa hlavne mohla vyrovnať so spotrebnou daňou na benzín (ideálne zlacnením benzínu >:D alebo spriemerovaním dane). Naozaj nechápem, prečo by mali vodiči benzínových áut prispievať štátu viac....
Sprvu som nechapal ci to myslis vazne alebo ako vtip, az posledna veta ma presvedcila >:D Inak suhlas, dotovat elektrinu vyrabanu prevazne z fosilnych zdrojov a mysliet si ake je to ekologicke moze len id!ot. Ale velmi pozitivne vnimam ze sa zmenil pomer benzin - nafta v prospech benzinu, tak je to spravny soudruzi, tak to ma byt!
Dotace jsou tu uz pro Agrofert. Dokud si to na sebe nevydela, tak je problem. Maximalne danovou pobidku, ale dotace jsou cesta do pekel, zejmena v Ceskem bananistanu.
Za malý prodej elektromobilů a hybridů může stát, protože nedotuje. Chtělo by to zdražit naftu a z těch peněz by se mohlo vše dotovat až do doby úplného vymření spalováků. Dotovala by se výroba EV, prodej, servis, výstavba dobíjecích stanic a dotovala by se i elektrika pro nabíjení. Bez dotací to nepůjde. A pokud nějaká *** vymyslí palivo nebo pohon, který by se prosadil i bez dotací, tak z dotací bychom dotovali toho kdo to vymyslel, aby to nepustil do světa.