V Evropě jde o nejprodávanější elektromobil, v tuzemsku je ale Renault Zoe žhavou novinkou. Přijíždí rovnou ve verzi s velkými akumulátory, které slibují pohádkový dojezd.
Elektromobily vybíjejí své baterie i když stojí ..
… v koloně a jen popojíždějí. V zimě musí vytápět kabinu a zahřívat baterie, v létě klimatizovat kabinu a chladit baterie. V tomto smyslu jsou hybridy ať už benzín-elektro nebo diesel-elektro mnohem lepší.
Re: Elektromobily vybíjejí své baterie i když stojí ..
tiez to vidim na hybrid... pride mi to najsikovnejsie riesenie aj z pohladu dojazdu, ceny, realneho vykonu, maximalky, a vobec celkovej pouzitelnosti auta ako takeho v denno denne praxi ... ale kto jazdi povedzme fakt pomenej a len po meste tak ten by mozno aj elektro vyuzil... akurat ze v takejto cene to je lacnejie jazdit potom uz asi aj taxikom ;-)
Re: Elektromobily vybíjejí své baterie i když stojí ..
Hezké na čistém EV je to, že tam prostě chybí celý ten bordel kolem spalovacího motoru. Jo, furt musíš mít servo a brzdy a fůru elektroniky... ale hnací řetězec je mnohem elegantnější.
Problém číslo jedna až deset je cena, auto na plecháčích s plastovým volantem a oknama na kličku za 800+, to je fakt pro fajnšmekry.
Re: Elektromobily vybíjejí své baterie i když stojí ..
Hybrid skrátka je prestupná stanica, čo sa týka dopravy v meste a na krátke trasy. Cena EV klesne s jeho rastúcou výrobou a predajmi, toľko kritizované dotácie, daňové úľavy a iné výhody môžu jeho rozšírenie pokles ceny urýchliť.
"nabízí reálný dojezd až 300 kilometrů. Velmi optimistické standardy NEDC dokonce slibují dojezd rovné čtyři stovky kilometrů. A to už je hodnota, které dosahuje lecjaký hatchback se spalovacím motorem."
Ktery HB ma dojezd 300-400 km kdyz vezmi nejake realne pouziti?
zalezi na miste jezdeni, s Coltem jsme na nadrz davali 450-470km pri delsi jizde mimo mesto, on sice mel tusim neco lehce pod 50l nadrz, ale vesmes okolo 400km jiz clovek radsi hledal pumpu, neb tou dobou jiz svitilo hladove oko a ukazatel byl nehybny dole pod nulou
to same Clio, mel jsem 3, rok 1991, 2001 a 2003, 1.4 z 91 mela malickou nadrz a ta 1.4 mela celkem apetit, tam bylo tech 400km celkem limitnich, jezdil jsem s nim asi rok co tyden na vejkend trasu Brno-Trutnov-Brno a obe cesty to na nadrz nedalo, nasledne Clio 1.4 MTV ktere melo o neco vetsi nadrz a tu trasu jsem s nim jezdil neco prez 2 roky, a ac dalo obe trasy na nadrz, tak u Brna jiz hladovelo, a pak RS182 a to danou trasu vesmes davalo podobne jako MTV
pro zajimavost pri jizdach pro verejnost na AMD Brno se dala prumerna dosahnout i nad 25l/100km, takze realne dojezd i min nez 200km, spis tak kolem 170-180km
Nebylo nutné slohové cvičení a referát z dějepisu ;-) Auta velikosti Zoe mají obvykle 45L nádrž +- pár litrů. To dnes opravdu není na cituji "s trochou snahy" 300 km, ani 400 se šnečím zrychlením podle NEDC. Prostě dnešní Fabie, Clio, Jazz, Fiesta atd. mají dojezd někde jinde. Nic proti Zoe, tohle pro takové auto není nejdůležitější parametr, ale tahle část recenze je blud.
To by mě také zajímalo, který hatchback má reálný dojezd pouze 300-400 km.
Clio IV má nádrž na 45 litrů benzinu, můj motor 0,9 TCe má kombinovanou spotřebu 5 l/100 km, takže na nádrž ujedu v pohodě i 800 km. Je to realita, dá se jezdit i pod 5 litrů.
Teď k Zoe, jeví se mi jako sympatické auto do města a příměstského provozu, ale bez státní podpory si auto koupí za ty peníze jen pár nadšenců. Další problém je dobíjení, většina řidičů (i já) nemá garáž a parkuje na parkovišti. Jak to máme nabíjet? Na vesnici opravdu nabíječku nemáme, takže bych musel vyhodit prodlužku z okna, někdy možná i dvě...
len preco to nevyzera aspon ako clio ( ale zase je tu akysi trend vyzerat ako ufo za kazdu cenu ) ... :*) ... inak rozmerovo vazne sikovne auto a zaroven si viem predstavit ze to uz kludne vystaci aj nejakej ten mensej mladej rodinke ako jedno jedine auto ( akurat male mlade a teda v pripade elektroauta aj hodne solventne rodinky to je na aspon u nas defakto vymrety druh ) .... mne osobne nesedi len ta vizaz kasne ani kabiny ale kvality auta ako takeho vobec nespochybnujem... predaje zoe v eu vravia jasnou recou ... spolu s leafom proste paradna elektro-trefa na rozdiel od te-chnicky sla-bsej konkurencie spoza velkej mlaky :yes:
PS: osobne by som ale radsej hybrid ( povedzme niro ) a nie ciste elektro .. a to fakt nielen kvoli cene... tych dovodov je tam viac ... ale ta modra zoe fakt sekne.... :yes:
Zoe se mi líbí... kdysi jsem je viděl na nějakém letišti (tuším v Amsterdamu) a to auto vypadá k světu, líbí se mi ta přední maska s nízkými světly.
Otazník je cena. Za 926 je větší a lépe vybavený Leaf, taky s 40kWH baterií... jasně, Zoe je subkompakt, ale za tu cenu bych čekal aspoň kožený volant třeba.
hezké, umím si ho představit v garáži. Jenže je tu pořád jedna věc, která mne odlišuje od šimpanze nebo EU úředníka (ne chuť na mrkev to není) ... mozek mně říká, že za rozdíl ceny spalovacího a elektrického malého Renaultu bych mohl jezdit tím spalovacím do alelůja. Je nějaká hraniční kilometráž, po které se elektromobil vyplatí?
S Golfem 1.0 TSI za 450.000 Kč jezdím 1km za 2 Kč (vše s DPH).
Takže až s nim ujedu 225.000 km, budu v tom hučet jedno Zoe, se kterym jsem ještě neujel ani jeden km.
Tomu říkám kauf.
A na tom zacinaji i konci elektrokramy.
A ted si clovek predstavi, ze by koncern VW treba dokazal udelat nejaky schopny hybrid a pouzit to s timhle mensim spalovakem.
Realne clovek ujede par KM ve meste za nula nula nic Kc a 0 gramu emisi a zbytek mimo maste za 5-6l/benzinu.
Ale prijde mi, ze az na toyotu kucí trochu zaspali.
autor opomenul jednu zaujímavú (a pre používateľa) dosť podstatnú vec a to je údržba. Toto vozidlo používa cudzo budený synchrónny motor, ktorý má tzv zberné krúžky s tzv kefkami a tieto treba meniť každých cca 20 000km. Ich cena je vraj okolo 100 Eur + treba pripočítať prácu. Ak si poviete, že to je nič, veď to je ako meniť uhlíky na dyname... no pravdou je, že na to treba cca 5h práce, lebo sa na motore demontuje regulátor a motor sa musí vymontovať... Takže to celkovo odhadujem na cca 200 Eur. Spalováky chodili na výmenu oleja a filtrov, ZOE na údržbu kefiek... Podľa mňa trošku drahý pravidelný servis vzhľadom na to, že veľa firiem používa bezúdržbové asynchrónne motory...