Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 12:54
"Vůz sdílející platformu s první generací Audi Q5" to doufám redakce nemyslí opravdu vážně...
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:16
Jak to myslíš? [odkaz] že měl Bureš napsat MLB?
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:17
MLB-based models
Audi A5 (Typ 8T) 2007–2016[9]
Audi Q5 (Typ 8R) 2008–2017[9][10]
Audi A4 (B8) (Typ 8K) 2009–2016[9]
Audi A8 (D4) (Typ 4H), 2010–2017
Audi A7 (Typ 4G) 2010–2017 [9]
Audi A6 (C7) (Typ 4G), 2011–2018 [9]
Porsche Macan (Codename Cajun) 2013–present [11]

A co je na tom divného? Co takhle se nejdřív přesvědčit? ;-)
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:28
To co popisuješ je druhá generace, první je od roku 2008 ;-) tak nepoučuj ;-)
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:29
Nevím jestli umíš číst, ale Macan má stejnou platformu jako Q5 vyráběná v letech 2008-2017.
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:32
Nemá >:D
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:35
Takže VAG uvádí nesmysly?

Nebo ty si pleteš modely Porsche?

MLBevo
Audi Q7 (Typ 4M) (from 2015)
Audi A4 B9 (Typ 8W) (from late 2015)
Bentley Bentayga
Volkswagen Phideon (Typ 3E), 2016-present
Audi A5 B9 (Typ F5) (from 2016)
Audi Q5 (Typ FY) (from 2017)
Audi A7 4G9 (from 2017)
Audi A8 D5 (from 2017)
Audi A6 C8 (from 2018)
Lamborghini Urus (from 2018)
Volkswagen Touareg (upcoming 3rd generation, 2018)[12]
Audi Q8 (from 2018)
Porsche Cayenne (third generation, from 2019)
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:37
Takže VAG uvádí nesmysly?
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:42
Nevím jak to Martin911Turbo myslí = snad viz já 13:41

Nejsem znalec VW = ale myslim že máš pravdu
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:41
To hraješ co? Jako že to je evoluční verze MLB evo? No je = furt ta samá :-)
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:48
MLB Evo už by měla být nová verze. MLB původní, na které je založen Macan byla představena poprvé na Audi A5 první generace.
Sám jsem byl při hledání překvapen, že na EVO verzi dokáže VAG vyrobit jak A4, tak Urus.
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 13:58
Tak možná tohle má Martin911 na mysli
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:02
Možná to má na mysli, ale Macan je postaven na stejné platformě jako Audi Q5 první generace. Nová platforma byla podle tabulek zavedena do výroby v roce 2015. Macan se představil v roce 2013 (na to vypadá stále setsakra dobře) a musel tedy využít stávající platformy. ;-)

Podle mě to teď hledá a protože nachází jen to, co jsem tu udal já, tak už dál nekomentuje.
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:31
Nepotřebuji nic hledat chlapče, mám pravdu a do Porsche se mi neser ;-)
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:40
Tohle ale už moc Porsche neni [odkaz] i když jejich úpravy prej stojej za to

Velká škoda že to nedopadlo obráceně [odkaz]
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:40
Zklidni hormon! Jen se ukázalo, že tvoje znalosti nejsou zdaleka tak dokonalé, jak sis myslel.

Doporučuji ti obrátit se s prosíkem na White Labela, ten tě poučí co a jak.
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:48
Prosim ta, na co sa tu hras ?
Dylyny s fotkou Porsche a ani nevie, ze aku platformu pouziva jedno z Porsche.
Je to uplne klasicka MLB platforma prvejgeneracie Q5. Porsche si ju samozrejme ladilo, riadenie sa snazilo naladit co najviac Porschacky, ale ani to nevyslo, v losom teste Macan zufalo zaostaval nielen za Q5kou, ale aj "obycajnejsimi" autami. Ano, pocit "Porsche" v nom mas, auto je to vydarene, ale rok vzniku, pouzita platforma a komponenty sa proste oj€bat nedaju. Ze ty si si asi precital nejaku cocotinu, alebo vypocul niekoho a nechal sa oj€bat - tvoja vec. Len tu prosim ta nemudruj a na zaklade tvojho nicku, ktory s SUV od Porsche ( vsetky na platformach Audi ) absolutne nesuvisi, ...proste sklapni. Basta :-!
Avatar - iudex
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:51
Si ho utrel. >:-[] :yes: Ale aj tak myslím, že tvrdohlavosť mu nedovolí uznať chybu.
P.S. Čo je s Tebou, dlho si tu (ani na MACZ) nebol.
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 15:09
Dokaze ma do cervena rozculit mongoloid, s fotkou Porsche, ktory ani nevie na akej platforme jedno z Porsche stoji. Kaslem na to.
Rad si precitam vase diskusie ( tie, kde sa bavime o pre mna zaujimavych autach ), ale nemam uz nejaku potrebu sa tu zapajat. Viac casu travim pri mojej novej zabave:
[odkaz]
S mongolmi v tejto hre si uzivam cas, ktory som travil tu s vami. Rozculovat sa mozem aj tam tiez vcelku dost, ale ked sa vydari bitva, tak ma clovek aspon dobry pocit ;-)
Neboj, akonahle vylezu nejake spy-foto novej S6 a neskor RS6, budem tu castejsie
>:-[]
Avatar - speedfred
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 12:48
chcel by som mať raz toľko času aj na hry , možno bojuješ aj s mojím otcom. >:D
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:46
Někdo hraje dětské hry a někdo staví repliku Porsche 550 s motorem z Porsche ;-)
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:56
Detske hry... ok, vekovy priemer mojho klanu je nad 40.
Ty stavias repliku Porsche, ja som bol sucastou zavodneho tymu aut kategorie GT3.
Takze ja si uzivam pretekarsky "dochodok" ;-)
Stale mam ale dost casu sledovat, co sa deje vo svete automobilov a mat nastudovane vsetko co ma zaujima ohladom konstrukcie a vyvoja ohladom Audi a jeho odberatelov - v tomto pripade Porsche.
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:25
Obě hry znám, pár známých jede hlavně ve WoT, mají zbytečný stres z "rajčat" při hře >:D
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:01
On uz tiez prepriahol z tankov na lodky ? >:D
Ja som na tankoch odohral mozno 50 bitiev dokopy, ale neoslovilo ma to.
Kdezto lodiam som sa venoval dlhodobo samostudiom. O konstrukcii bitevnych lodi by som mohol viest dlhohodinove prednasky ;-)
toz, WG sa pred par rokmi rozhodol potesit aj mna. Je to sice moc "arkadovite" a malo realne, ale aspon zakladne principy tam ako-tak funguju. Blbe ale je, ze vela "WoT-karov" sa nam sem naj€balo a uroven hracov ide drasticky dole vodou :-!
Avatar - speedfred
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 17:54
asi z rovnakého dôvodu išiel na lode ako ty.
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:55
Já zas nechápu co tu dělá bača na českém webu...
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:08
bača ?
hmm, žeby zaháňal zblúdilé české ovečky nazad do košiara ? >:-[]

Nie starý môj, ty ma nevieš a nemôžeš uraziť... :-!
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:55
Tebe potkat osobně, tak z Tebe udělám dva do školky chlapečku, Porsche se věnuji 33 let
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 15:02
venujes sa 33 rokov, ale takyto zaklad nevies... No words :-!
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 15:21
Tolik let? Nesmutni, nejsi první, kdo si vybral obor nad své schopnosti. Věřím, že máš spoustu času najít méně náročnou vědu, která ti bude vyhovovat po všech stránkách.
Když tak nad tím přemýšlím, tak věnovat 33 let třeba úklidu toalet, tak jsi v tom dnes podle mě mistr světa. :yes:
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:54
Schopnosti mám ok, jsem více na retro Porsche a jedno si momentálně stavím ;-)
Na auto.cz tu přispívám už více jak 10 let, takže jsem tu veterán
Doporučuji všem prostudovat rozdíly mezi Macanem a Q5, Macan má z Q5 jen 30% dílů!!!
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:52
Nemudruj Ty, Q5, rok 2012, nafta, dsg jsem měl půjčenou 14 dní u moře, najeto 2000 km, Macan 2016, nafta, pdk na 3 dny, najeto 800 km
Oboje pneu 19", na okreskách Q5 uskákaná koza, jemné mánevrování s dsg psycho, stejně tak akcelerace...
S Macanem jistější jízda, pdk pohoda jak parking, tak rychlost, jemnější podvozek
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:06
takze este raz v skratke:
platforma MLB z Q5, na ktorej si Porsche postavilo svoj Macan a podla svojich predstav ladilo podvozok a riadenie. PDK je ich prevodovka, o tom sa hadam hadat nemusime. Ale ak si bol psycho z S-tronicu - teda DSGcka pre pozdlznu zastavbu ( ktora sa absolutne neda porovnavat so standardnymi suchymi DSGckami pre priecnu zastavbu v autach stojacich na MQB-cku ) tak je to s tebou bud vazne, alebo si prefajnovely >:D
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:22
Majitelem mi bylo řečeno že DSG je suché, bylo po kompletní repasi za bratru 100 000 Kč...
Já jezdím s 9 stupňovým automatem od ZF a jsem spokojen i s autem Jeep Renegade
Avatar - white label
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:33
A kdyby ti řekl, že tam má místo motoru šlapadla, taky bys mu věřil? ;-)
Suchý S-tronic (dsg) v Q5 je samozřejmě nesmysl, jedině, že by z toho dobrovolně vypustil olej, pak bych ten nutný repas seděl.
Mmochodem Q5 (I.g.) v dieselu je hodně široký pojem. I když to zúžím na diesely s S-tronicem, tak mi pořád zbývá 7 variant (4xR4/3xV6).
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:51
Je to 2.0 170 koní
Ok tak je už novější spojka, nic to nemění na tom, že se po 4 letech upeče při nájezdu převážně město... což je psycho...
Avatar - white label
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 17:18
Takže šlo o R4 diesel, ale ten o 4 roky mladší Macan Diesel (S) se kterým si tu Q5 srovnával měl V6 TDI, a to už samo o sobě je velmi výrazný rozdíl.
Jinak souhlasím, že Macan jezdil jinak (lépe), než Q5ka, ale to nic nemění na tom, že sdílí společný základ (platformu) s Q5 I.g., byť náležitě upravený, v rámci možností, podle představ Porsche.
Avatar - AUDIRS6
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:47
predbehol ma WL ( klasicky ), jasne ze je to mokra DSG. :-!
Avatar - Hammunasakra
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 15:28
Porsche si postavilo svoj Macan? Neni eště brzo na [odkaz] :-)
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:57
"Do Porsche se mi neser":))))
aneb vlastnictví dvou veteránů ze mě dělá Ambassadora značky, minimálně pro naši vesnici a přilehlé okolí >:-[]
Avatar - white label
Platforma z 1Q5
| 26. 7. 2018 14:43
Brzdi a už se tu dál zbytečně neztrapňuj (dobře míněná rada)... :no:
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:04
Ano mám, nová platforma byla právě kvůli Macanu a jeho modifikacím až po ultimát ní turbo. Na to by původní platforma z roku 2008 nestačila. To že to je evoluce původní a né revoluce, je věc druhá
Platforma z 1Q5
| 25. 7. 2018 14:10
Ale kecy v kleci, přečti si to celé a ani omlouvat se nemusíš >:D :

"S novou platformou MLB Evo jsme se seznámili poprvé v Audi Q7 druhé generace, následovaly studie e-tron Quattro a nová A4...

Platformy, či architektura vozu, to jsou nové pojmy, které se objevily v rámci racionalizace při neustále se zvyšující finanční náročnosti vývoje nových automobilů. Samozřejmě nejsou žádnou novinkou, už v šedesátých letech využíval General Motors shodná řešení podvozků pro osobní vozy svých (tehdy) pěti amerických značek; nyní ovšem základní architektura dospěla do mnohem vyššího stadia vývoje. Zatímco dříve jste spřízněné vozy lehce poznali podle shodné hodnoty rozvoru náprav, nyní jsou i rozměry variabilní, a často na stejné architektuře vznikají rozměrově opravdu odlišné typy, nezřídka odlišných segmentů i různých koncernových značek. Volkswagen Group patří k průkopníkům; pro platformu MQB (Modularer QuerBaukasten) se počítá až se čtyřiceti různými vozy... Ještě dříve než tato dnes asi nejznámější platforma, stavebnice (Baukasten), architektura, či matrice (Matrix), jak se společné základy alternativně nazývají, vyjela do světa, připravil Volkswagen Group u značky Audi první moderní modulární platformu MLB (Modularer LängsBaukasten) pro podélné uložení pohonné jednotky, která se představila v roce 2007 na sportovním typu Audi A5, následovaném dalšími vozy této značky (A4, A6, A7, A8, Q5) a Porsche (Macan), což umožnilo nejen spříznění konstrukce podvozků, ale také větší spolupráci mezi výrobními závody Audi v Ingolstadtu a Neckarsulmu.

V roce 2015 vyjela MLB Evo druhé generace, kterou jsme poprvé okusili mezi švýcarským Sionem a Verbierem při testu Audi Q7 druhé generace a pak u Audi A4 (B9) páté generace (deváté pokud počítáme Audi 80). Samozřejmě dvojka MLB Evo je připravena i pro další typy, k nimž přibyl Bentley Bentayga, první SUV této britské značky, a bude základem připravovaného Audi A8 (D5) čtvrté generace (ano, D1 byl první osmiválec Audi V8). Základem matrice je shodné uložení poháněcí soustavy v karoserii pro více typů, tedy zjednodušení konstrukce a snížení výrobních nákladů. Nevýhodou samozřejmě může být nemožnost zástavby určitých typů motorů, které příslušné koncepci nevyhovují (např. V6 do MQB), nicméně šestiválce z nových vozů nižších segmentů stejně zmizely z důvodů snižování spotřeby a emisí. Chytré řešení platformy však dovoluje zástavbu různých druhů pohonu, tedy vedle zážehových nebo vznětových motorů rovněž hybridních a čistě elektrických verzí, napájených buď akumulátory či palivovými vodíkovými články (Fuel Cell). Za otce modulárních platforem MLB a MQB je považován Dr. Ulrich Hackenberg, který je postupně vyvíjel u Audi od počátku devadesátých let, kdy se představila první generace Audi A4 (B5) na platformě zvané PL45, která byla po doporučení Dr. Ferdinanda Piëcha zkrácena o 75 mm a vůz měl obrovský úspěch."
Avatar - Martin911Turbo
Platforma z 1Q5
| 29. 7. 2018 11:47
Macan má s Q5 shodný pouze 30% dílů...
Avatar - 3_diamanty
zlata nova
| 25. 7. 2018 20:19
Q3 :yes:

voci tejto amorfnej zabke fakt ina kava ;-)
Avatar - white label
Zadní lampy
| 26. 7. 2018 15:16
Tady se zbytečně dokola řeší jasná věc s platformou, přitom Macan přijde o jedny z absolutně nejhezčích zadních lamp (a sexy zadek k tomu), napříč automobilovým průmyslem.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Cayenne III měl dostat zadní lampy z Macanu a ne naopak, původní krásná zadní partie Macanu je tím spojením světel rozbitá. :no:
Avatar - Martin911Turbo
Zadní lampy
| 26. 7. 2018 15:28
Světla jsou ok, vracejí se k původnímu spojenému designu z 90 s moderním designem
Avatar - white label
Zadní lampy
| 26. 7. 2018 15:43
Nepíšeme tu pod 911kou, ani pod (klasickou) Panamerou, ale pod SUV/Crossoverem, takže psát o původním designu z 90 je mimo. První SUV od Porsche přišlo až v r. 2002 a na rozdíl od Macanu to bylo neskutečně ošklivé (slušně řečeno) auto.
Avatar - Martin911Turbo
Zadní lampy
| 26. 7. 2018 15:53
A ty čekáš, že SUV budou mít zcela jiný tovární design než klasické sporťáky od stejné značky???
Ano původní Cayenne je ošklivý, ale je to daň za bratra Touarega...
Avatar - white label
Zadní lampy
| 26. 7. 2018 16:36
Zcela jiný nikoli, ale snaha naroubovat (za každou cenu) prvky z klasického kupé do SUV, je opačný extrém, který může dopadnout neslavně, viz zmiňovaná I. g. Cayenne. Mimochodem tehdejší bratr Touareg vypadal naopak velmi dobře.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku