Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
zlysoused
to frajer a osobnost. :yes: RIP.
Nejvíc jsem ocenil jeho upřímná slova o tom, že prosí zákazníky, aby kupovali elektrickou verzi pětistovky co nejméně, protože na každý prodaný kus Fiat doplácí 280 000 Kč (v přepočtu). 😉 Nebo o tom, že nechá postavit vlastní obdobu Tesly 3 s italským designem, pokud by zjistil, jak na ní neprodělávat statisíce! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: R.I.P. Sergio! 😒 😒 😒
No tak popravdě si nemyslím, že ta jeho pověstná prostořekost byla vždycky ku prospěchu věci, ale prostě patřila k jeho silné osobnosti.
Určitě, právě jeho "politická nekorektnost" a bezprostřednost bylo to, čím byl většině lidí nesmírně sympatický, protože ho polidšťovala, stejně jako třeba jeho odpor k nošení obleků. Viz jeho slavná (a bohužel pravdivá) slova o tom, že Alfa 159 byl přešlap... 😲
Stejsn
Mohli by ho stylově pohřbít po bok Lancie.
Tam by si měl lehnout ten, kdo ji poslal do stavu, ze kterého už nebylo návratu. Tvou poznámku beru jako omyl. Pokud by tomu bylo jinak, pak by mě to od člověka jako ty hodně překvapilo.
Přesně, třeba poslední generace Delty (jezevčíkovitý hatchback na prodlouženém provedení nepříliš povedené platformy Stila/Bravy) byla fakt zoufalost. 8-s
Fiat mal jedine stastie ze sa tam SM dostal uz v roku 2003/4, keby s restrukturou cakali do krizy v 2008om, tak by sa dnes v Taliansku nevyrabali ziadne auta domacej znacky.
Tak i on jednou řekl, že by bylo pro Fiat nejlepší v Itálii nic nevyrábět.
Hej, blbo som to napisal, myslel som to tak, ze by Taliansko nemalo ziadnu vlastnu automobilku, lebo Fiat by bud krachol alebo by ho niekto cudzi kupil.
Ses tak blbej, nebo jsi chtel jen vyvolat reakci?!
Jinak by to "po boku" nebylo ani fyzicky mozny. Pomalu polovinu hrbitova ve Fobellu zabiraji hrobky rodu Lancia, pricemz Vincenzo je spolu s nejblizsi rodinou pochovany v te nejvetsi v cele a po obou stranach je nekolik mensich hrobek dalsich clenu rodiny. Nejen ve Fobellu, ale v cele provincii Vercelli jde o historicky nejvazenejsi osobnost a jak znam par skalnich fanousku z nejvernejsiho Lancia Valsesia Club, tak by auto s Marchionnem nejspis ani do obce nepustili.
Marchionneho smrt je jen z lidskeho hlediska tragedii pro jeho nejblizsi, pro ostatni a zejmena pro Fiat a pro fanousky Lancie to rozhodne zadna tragedie neni.
Jinak by to "po boku" nebylo ani fyzicky mozny. Pomalu polovinu hrbitova ve Fobellu zabiraji hrobky rodu Lancia, pricemz Vincenzo je spolu s nejblizsi rodinou pochovany v te nejvetsi v cele a po obou stranach je nekolik mensich hrobek dalsich clenu rodiny. Nejen ve Fobellu, ale v cele provincii Vercelli jde o historicky nejvazenejsi osobnost a jak znam par skalnich fanousku z nejvernejsiho Lancia Valsesia Club, tak by auto s Marchionnem nejspis ani do obce nepustili.
Marchionneho smrt je jen z lidskeho hlediska tragedii pro jeho nejblizsi, pro ostatni a zejmena pro Fiat a pro fanousky Lancie to rozhodne zadna tragedie neni.
Pekelná Micinka
Upřímnou soustrast blízkým. Pořád si říkám, že to nemohlo bejt jen rameno.
Tak ona se i banální operace může bohužel zvrtnout. ;-\
Podle informací v zahraničním tisku byl na operaci sarkomu a během operace dostal embolii. Tedy šlo o komplikace, které ta operace ramene způsobila. A také byl kuřákem s údajnou rakovinou plic.
Já jsem zase četl, že tu operaci ramene podstoupil proto, že v něm měl zhoubný nádor... 😲
Takže se to sečetlo. No každopádně mě ten rychlý konec překvapil. ;-\
Aha, takže nic "ortopedického". Mně to přišlo nepravděpodobné, že by v tom nebylo ještě něco vážnějšího. Tak díky za objasnění.
lamal
Tak to je smutné, takto predcasne a nahle... skoda, mohlo mu to vydat na odchod z Fiatu a kludny dôchodok..
RIP
RIP
Žil naplno až do poslední chvíle, měl pro co žít :yes: :yes: :yes: k čemu klidný důchod když člověk vlastně přestává žít
Taky si myslím, práce u Fiatu byl jeho profesní vrchol a věnoval ji vše... 😲
Tazko suhlasit, keby to tak chcel asi nejde na operaciu ... Ked niekomu ako on sluzi zdravie dochod si este uzije a celkom dobre...
Asi viem ako si to myslel, zivot pravdepodobne nepremrhal, no dochodok by asi este aspon 10-15r urcite vydrzal... no to je jedno
Asi viem ako si to myslel, zivot pravdepodobne nepremrhal, no dochodok by asi este aspon 10-15r urcite vydrzal... no to je jedno
euro89
Jak stoji na konci clanku, zasahla holt vyssi moc. Mam pocit, ze na hrbitove ve Fobellu se v tamni nejvetsi hrobce dostalo jednomu cloveku zadostiucineni.
A Sergio ted muze tam nahore Vincenzovi nebo staremu Agnellimu obhajovat sve hospodareni.
Jinak me neprekvapuje udivovat ta jistota vetsiny lidi, ze zrovna bez Marchionneho by cely Fiat zkrachoval, ze zrovna on tu automobilku zachranil a ze to proste neslo udelat jinak - lepe. :-!
A Sergio ted muze tam nahore Vincenzovi nebo staremu Agnellimu obhajovat sve hospodareni.
Jinak me neprekvapuje udivovat ta jistota vetsiny lidi, ze zrovna bez Marchionneho by cely Fiat zkrachoval, ze zrovna on tu automobilku zachranil a ze to proste neslo udelat jinak - lepe. :-!
Tak nejsi ekonomickej analytik = neni důvod rozumět všemu
Viz to jak vysekával management z bryndy PSA = ono to moc jinak nejde. A když lidi co znaj konrétní čísla a info = sou spokojený = tak to taky něco naznačuje 😉
Když řídíš hodně velkou firmu = nevymejšlíš si řešení sám + ta firma má majitele = SM byl jen manažerem. Viz já 17:13 viz už předchozí působení v SGS = neschopnej neznalej troubík = to nebyl
[odkaz]
Viz to jak vysekával management z bryndy PSA = ono to moc jinak nejde. A když lidi co znaj konrétní čísla a info = sou spokojený = tak to taky něco naznačuje 😉
Když řídíš hodně velkou firmu = nevymejšlíš si řešení sám + ta firma má majitele = SM byl jen manažerem. Viz já 17:13 viz už předchozí působení v SGS = neschopnej neznalej troubík = to nebyl
[odkaz]
Bubáq
… a to všem, kteří se zde v diskuzi vyslovili kladně o zásadním příspěvku pana Marchionneho k záchraně Fiatu a Chrysleru.
Ne, není to v rozporu s mými včerejšími vyjádřeními. I nadále věřím tomu, že jiný odborník z branže by našel lepší řešení a dokázal by více, než pan Marchionne.
Ale velký dojem a obdiv u mě vyvolává zásadní postoj fandů značek koncernu a jejich důvěra v činy pan Marchionneho. U Vás má, pánové, autoprůmysl ještě šanci!
(Jsme stejného ražení).
Ne, není to v rozporu s mými včerejšími vyjádřeními. I nadále věřím tomu, že jiný odborník z branže by našel lepší řešení a dokázal by více, než pan Marchionne.
Ale velký dojem a obdiv u mě vyvolává zásadní postoj fandů značek koncernu a jejich důvěra v činy pan Marchionneho. U Vás má, pánové, autoprůmysl ještě šanci!
(Jsme stejného ražení).
Na základě čeho tomu věříš? Že sis usmyslel?
Lidi co maj přístup k číslum a faktum = jak víš = sou spokojen
Osud miluje černej humor [odkaz] 😄
Lidi co maj přístup k číslum a faktum = jak víš = sou spokojen
Osud miluje černej humor [odkaz] 😄
traveldrive
Odišiel veľký človek. Dokázal veľa, aj keď s tým nemusí byť a nie je stotožnený každý. Urobil veľa, aj keď nie pre každého a nie spôsobom, ktorý sa páčil všetkým - lebo to sa jednoducho nedá. Tiež nepatrím k jeho obdivovateľom, ale takisto nemusím mať vôbec pravdu.
Každopádne je automobilový svet chudobnejší o jednu výraznú automobilovú osobnosť. Česť jeho pamiatke. Odpočívaj v pokoji, Sergio.
Každopádne je automobilový svet chudobnejší o jednu výraznú automobilovú osobnosť. Česť jeho pamiatke. Odpočívaj v pokoji, Sergio.
RIP :yes:
Minimálně italové by mu za zachování výroby a pracovních příležitostí měli postavit v Turíně pomník.
Pokud ne, tak na svůj koment radši zapomeň. Nebýt jeho, pak by fabriky Fiatu vypadaly jako část průmyslové zony v Detroitu.
😉
" Auta, které tato aliance zplodila (DaimlerChrysler) , hrají pro FCA významnou roli i v roce 2018. „Vývoj a výrobní nástroje jsou dávno zaplacené, takže jsou v současnosti jasným strojem na peníze,“ říká Dave Sullivan, analytik společnosti AutoPacific.
" Z dávno zkrachovalé aliance dnes paradoxně nejvíc těží někdo úplně jiný: Fiat"
"Vývoj Fiatu, který je velmi slabý tedy navíc paradoxně platí i vysloužilé komponenty z dnes již pomalu bazarových Mercedesů. Financují ostatně i znovuzrození Alfy Romeo nebo nový nástup Maserati – tedy dvou přímých konkurentů Mercedesu."
" Ještě nedávno Jeep udržoval při životě legendární odolný pětistupňový automat původem od Mercedesu – k dispozici byl v předchozí generaci ikonického terénního Wrangleru. Slavnou převodovku tak dnes používají jen policejní speciály Dodge Charger."
HAHAHA
Ještě někdo mi tu poví co mam na Fiatu obdivovat?
Vieš čo, choď sa tam zamestnať a môžeš im pomôcť k udržaniu tohoto koncernu.
Teraz ešte kúpili Ronalda takže sa priprav že bude treba makať ešte viac na jeho výplatu.
P.S. Fakt je ale i to, že mě ještě nedávno stačil namíchnout slovy o tom, že Fiat v Evropě bude utlumen a že Tipo nedostane nástupce... 😲
😄
A než někdo opět vytáhne mrtvou Lancii, prosím, aby si nejprve v duchu odříkal masivní portfolio této dlouhodobě vzkvétající automobilky v roce 2004, kdy se Marchionne dostal prostřednictvím Fiatu i do jejího čela. Pokud se nemýlím, jednalo se o následující skvosty, které nenechají žádného petrolheada chladným: Ypsilon, Musa, Lybra, Phedra... A pak samozřejmě Thesis. Jenom ten poslední model je nečím zajímavý, protože 1) UFO design a za 2) Busso. Jenže ouha, vyšší střední od Lancie téměř nikdo nechtěl a "Účetního" chyba to nebyla a ani na tom nemohl zhola nic změnit. Byl učiněn sentimentální pokus o vzkříšení značky v podobě novodobé Delty, která imho byla v mnoha ohledech zajímavým autem a kupovat v té době nižší střední, určitě bych o ní uvažoval, ale opět, trh auto zavrhl. Přeznačené Chryslery samozřejmě byly těžká křeč, ale už pouze posmrtná...Zkrátka a dobře Lancia byla už při nástupu Marchionneho v nanejvýš zbědovaném stavu a pevně opisovala trajektorii vedoucí k jejímu zániku, pro který navíc nemusí fandové aut vzhledem k nabízeným modelům vůbec truchlit, leda pro osud značky jako takové.
Zanadávali jsme si nad průtahy asi všichni, pohled zpátky a střízlivá mysl však negativní emoce dokázali eliminovat.
Podobně bledě je na tom Dodge a klesá už i RAM
Jinak to je stín toho co to bylo s poklesem podílu na trhu nejméně 15-20% proti nejsilnějším 90. létům 😄
A za peníze us a kanadské vlády + splácení z provozního zisku firmy namísto použití těchto peněz do vývoje to umí každej. Fakt ne tom nemůžu nic obdivovat - není co.
A i když za Mercedesu byli v červených číslech, jeli modernizační program, rozšiříli modelové portfolio, investovali. Fiat nedělal nic, jen vybíral zisky...
Vim že nemusíš FCA = ale nemoh bys s tim kopánim do mrtvoly = počkat třeba až po pohřbu?
" Z dávno zkrachovalé aliance dnes paradoxně nejvíc těží někdo úplně jiný: Fiat"
"Vývoj Fiatu, který je velmi slabý tedy navíc paradoxně platí i vysloužilé komponenty z dnes již pomalu bazarových Mercedesů. Financují ostatně i znovuzrození Alfy Romeo nebo nový nástup Maserati – tedy dvou přímých konkurentů Mercedesu."
" Ještě nedávno Jeep udržoval při životě legendární odolný pětistupňový automat původem od Mercedesu – k dispozici byl v předchozí generaci ikonického terénního Wrangleru. Slavnou převodovku tak dnes používají jen policejní speciály Dodge Charger."
HAHAHA
Ještě někdo mi tu poví co mam na Fiatu obdivovat?
A já tu proti Marchionennu nic nepíšu jestli si všim a ani sem si nikdy nepřál aby odešel z vedení FCA tímhle způsobem. Nejsem tenhle typ...
Odkaz na to z čeho cituješ = sem sem dal já 😉
Že někdo za pakatel shrábnul firmu, počkal si až odezní krize a prodával co vyvinul nebo dotáhl někdo jiný (DCH a Cerberus) a dodneš z toho žije a ždímá prachy na 30 let starých komponentech od někoho jiného? Do vývoje nového nedal pětník ze svého (to co dal a tak z toho co vydělal na tom co vyvyinuli jiní?)
Hele a proč nebodivuješ Ladu nebo Hindustan atd? Ti dělali to samý!!!!
Ty se nestyď že nejsi ekonomickej analytik = neni náhoda že podobnej přístup zvolilo vedení PSA. Že se to nelíbí spotřebiteli jejich výrobků = to se holt nedá nic dělat. Nebo jinak = ty bys FCA nebo PSA pohřbil do roka a do dne = mě se moc nelíbí způsob jakym management obou koncernů vysekaj ty firmy zase do plusu = ale narozdíl od tebe vim = že to moc jinak nejde
A fakt si moh počkat = aspoň po pohřbu
Hele dřív sem zmínil rozdaný karty = tak ti to zkusim vysvětlit přes ně: Je to jako když máš blbě rozdaný karty a podaří se ti s nima vyhrát. A nějakdo tě pak kritizuje = že si sice vyhrál ale fixloval = teda ne podváděl ale.. rozumíš? 😄
Jaký jiný? V podobný situaci bylo v posledních letech jen PSA a FCA. O kom mluvíš?
Kdysi [odkaz] je to známej příklad ale je to už dost dávno
>😁
Prostě FCA nemáš rád = fakt že SM Fiat & spol vytáh z totálních srač ek = je prostě realita. Že ty bys k tomu chtěl aktuální inovace atd. = no kdo ne
Rozdíl je že lidi který o věci vědi tisíckrát víc než ty = včetně majitelů = vědi že to nějak zásadně líp nešlo. Aktuálně maj splaceno = co dál se uvidí
V takový rejži jako Fiat nebylo ani PSA = i když na jinym místě chválim nový vedení firmy = dostali se z toho rychle a v plusu sou i s věčně prodělečnym Opelem = s kterym si gigant GM neporadil celý desetiletí
Asi tak.
Mluvil sem se známým v Kanadě a celá jejich firma se svým 200 ks vozových parkem přechází od Fordu k GM v období 2019-2021.
Každej chvilku tahá pilku >😁