Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Motory skupiny PSA 1.0 VTi, 1.2 VTi a 1.2 PureTech. Opravdu je tříválec zlo?

194 komentářů

FaustEric
žádný tříválec s životností do 50tis. km, k nám domů nesmí, a žádný placený PR článek to nezmění. když je někdo blbej a kupuje to, je to jeho volba, já to nechci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle neni PR = tohle je komplexnější i když v detailech trochu slabší verze obsáhlýho článku ze Světa motorů = kde se po pěti letech výroby asi nejpovedenějšímu a nejspolehlivějšímu 3 válci věnovali

Životnost 50 t. km = je tak moc kravina = že ani nevim co na to napsat 😉

Sakra povedenej motůrek :yes:
comper
Niet nad fundovany a nezaujaty nazor 😄
Avatar - sachs800
sachs800
Jistě, velmi fundovaný názor...jako z mateřské školky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak se poohlídni po modernějších tříválcích, které najedou čtyřnásobek tvého požadavku... PureTech je zrovna jedním z nich.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas. Tyhle 3 válcové mrd*y nepřinášejí nic dobrého...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No viz víc zdrojů včetně Rasťo Chvala = tenhle zrovna docela jo
Nicco
Tak nam ukaz nejaky aktualni trivalec, ktery by mel nejake chronicke problemy jako treba 4vacle TSI, TDI, dCi, THP, VTI, i, ... atd.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak nám teda dokaž co pozitivního tyhle mrd*y přinesly? A proč nejezdí v USA nebo Austrálii...no páč větší nájezd nevydrží. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky pěkná kravina = z praxe víme že různý malý 4válce = jedno jestli v Priusech nebo třeba 1.4 HDI od PSA = vydržely násobky (!) co V8
Petromilek
Dík za obsáhlý článek
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
"dnes by již měly být oba uvedené problémy vyřešeny" co je dnes, je prd platné . Někdo si koupil auto za penize tehdy a moc nefungovalo. Stejně jako TSI EA111. O přehozeni problémů na zákazníka - a starej se - nemám zájem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co to blábolíš? Do jednoho pytle házíš fakt problémovej motor kombinovanej s problémovym přístupem výrobce = a ocituju Spolehlivostí překonává 1.2 PureTECH všechna očekávání a zasazuje pochybovačům a pesimistům tvrdou ránu

Viz i obsáhlej text v SM = je to nejspolehlivější malej motor

Že může existovat kus kde majitel nejel do autorizovanýho servisu a u tý malý části kde mohly vznikout problémy nemá zadarmo zkontrolováno = pár takovejch se asi najde. A nic to nemění na až absurdně spolehlivý skupině malejch motorů [odkaz]
Michal220
Vydrží víc nepřeplňovaný motor právě proto že se musí vic točit jen to není vhodné vozidlo na dálnice a letku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Moje skoro 80ti letá babička má 1.2 PureTECH a teď na jarní dovolený v Německu na prázdný dálnici dala svuj rekord = dlouhodobějš 170 km/h >😒]

Na mou radu měla natankováno Aral Ultimate 102 oktanů 😄
King of rain
No Aral u nás moooooc chybí. ;-\
Avatar - Hittman
Hittman
Se divím, že má ještě papíry..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A to si vymyslel jako co? >😁

Aspoň tohle vysvětlíš? 😄
Petromilek
Nejmenuje se Těreškovová?
traveldrive
Ani tak nejde o pocet valcov. Menej valcov znamena aj menej pohyblivych casti, co je urcity predpoklad nizsej poruchovosti. Ide skor o pomer zdvihovy objem a vykon. Kone su nahnane turbom, tym padom su mnohe suciastky vyrazne viac namahane a prave z toho vyplyvaju obavy z nizkej zivotnosti. Takze si myslim, ze clanok by mal byt skor uvahou o downsizingovych motorcekoch bez ohladu na pocet valcov ako o trojvalcoch.
Aj ked hej, povodne sa triafaju do PSA...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle je Dusilova verze materiálu ze Světa motorů = kde se po pětiletce výroby tomu motoru věnovali = s výsledkem že to je nejspolehlivější malej motor

Po těch letech je jasný = že životnost problém nebude

Teda nevim co třeba za 10 let = když je u nás průměrný stáří něco přes 15 let 😉
Toky1
Možno sa tým dovtedy štatisticky zníži priemerný vek áut u nás. Keďže 15 a viac ročné autá budú už na rozpadnutie tak ich nikto nebude chcieť.
😄
Tak starú káru budú mať už len poslední zúfalci...
Avatar - cascadia2
cascadia2
Ja ohlizim hlavne auta 1991 - 1999, protoze funguji. Pratele funguji. ... Jsem proto posledni zoufalec? 😐
Avatar - Stejsn
Stejsn
Funguji, ale zase hnijou. Auta z první poloviny 90. let ještě nebyla masově zinkovaná, s tím přišlo snad až Tipo po faceliftu.
Avatar - wladyk
wladyk
Podstatně dříve. Např. BMW E30 už v roce 1987 bylo zinkované.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže E30tky už sežraly stromy kolem silnic....
kyklop
:yes: >😒] , alebo už sú to vraky zlepené z dvoch a viac kusov
Avatar - Ozzman
Ozzman
Našich krajinách vidět byť i slepovanou E30 je vzácnější, než kdejaký supersport 😐 A o to víc vidět zachovalou E30.. Na tohle je super východní Evropa a Balkán, tam tyhle legendy ještě dožívají 😄 Na dovolené jsem z hotelu celou dobu okukoval E21 v původním stavu (Řecko).... zaprášenou... rarita.
Avatar - wladyk
wladyk
Jednu vlastním. 325i coupé M paket v černé perleti s originál úpravou Hartge. Kdysi jsem ji koupil ve Švýcarsku za 150 tis. Dnes mám nabídky půl mega, ale neprodám. Když ji v létě o víkendu vytáhnu je to čistá radost z jízdy. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
kyklop
Áno, ale tých v solídnom stave je už len drtivá menšina. Väčšina je pojazdný vrak po xtom majiteľovi, ktorý sa ho zbavoval keď už nechcel kriesiť mrtvolku
jam2015
Problém u E36 a E46 je v tom, že si ich ako jazdenky nakúpili šuhajkovia, čo ich potom dokatovali zvonka, zvnútra, odspodu a motoricky!! ;-\ ;-\
kyklop
Preto je väčšina týchto vylietaných kúskov skorodovaná z každej strany 😉
Avatar - sachs800
sachs800
Tak zrovna BMW že by se chlubilo nějakou dobrou antikorozní ochranou..... spíš naopak. Jediné auto z konce 80 let které nehnilo byl Peugeot.
Petromilek
Kecáš bludy....citrouš Zx zcela bez koroze 10 let naprcanej zadní blatník,čučí holej stříbrnej plech a NIC 246000 ,1.4i
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele to mě zajímá = představuješ si že novější auta = nefungujou? 😐
Avatar - wladyk
wladyk
"Opravdu je tříválec zlo?" ANO! Jinak slušný pokus o reklamu na žabožrouta. Bitka o ně v salonech rozhodně není.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] >😒]
Avatar - Lackey
Lackey
Bolo by potrebné zodpovedať , prečo sa davajú 3 valce do dnešných áut namiesto 4-5-6 valcov ?
Sú 😒br /> Úspornejšie ? NIE !
Majú hladší chod bez vibrácií ? NIE !
Výkonnejšie ? NIE !
Jednoduchšia mechanika ? NIE !
Spoľahlivejšie ? NIE !
Ľahšie ? Ani NIE !
Sú tichšie, majú príjemnejší zvukový prejav ? NIE !
Lacnejšie ? NIE pre zákazníka ! (možno pre výrobcu)
Spĺňa výhradne emisné normy Euro VI. .... ? NIE !

Takže aký je dôvod na trojvalec motor v súčasných autách ???? 8-s
Avatar - Hittman
Hittman
Je to pro EU
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A tuhle blbost = umíš vysvětlit? Nebo jí jen opakovat >😁 >😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Spíše součást plánu ekofašistů ... kampaň proti dieselům, , downsizing, tlačení elektroaut ať to stojí, co to stojí...a nakonec nám sebrat poslední radost tím, že zavedou autonomní auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Boha to sou blbosti = tohle řikaj lidi co nevědi = maj prostor pro vymejšlení

Downsizing = je tu z logickejch důvodů = odvždycky
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že tam máš par blbostí nebo? 😄
NAD
Lebo sú to sado-masochisti a chcú robiť zle sabe aj zákazníkom. Samozrejme - robím sa srandu.
Avatar - miromen
miromen
Takhle všeobecně bych všechny 3 valce do jednoho pytle nehazel. I když tenhle 1.2 puretech je zatim nejhorši turbomotor, ktery se mi zrovna dastal pod ruky i diky tomu, že byl ve spojeni s horšim manualem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč? Proč to furt děláš? >😁

Myslíš že tim = pomůžeš nějaký jiný automobilce? 😄

[odkaz]
Avatar - miromen
miromen
Nějak nerozumim, ale vlastně je mi to jedno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Napsal si kravinu = zřejmě úmyslně

Podle jinejch = neni nejhorší ale spíš nejlepší. Dokonce i v tý spolehlivosti
Avatar - miromen
miromen
Mě je u zadnice jinej. Motor, ktery ma značnou turbodiru, ma horši reakce na plyn tedy z toho co jsem jel. Navic při nižšich otačkach a popojižděni patrne vibrace. A jak jsem u tsi kritizoval jistou bezcharakternost tak puretech jde ještě dal. A až se objevi kousky jako u 1.0EB, ktere daly bez problemu přes 200tkm tak se ohaněj nějakou spolehlivosti, ktera je je mi k ničemu, když mi za to motor nestoji. Zatim jako obvykle zde haziš nějake nic neřikajici odkazy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a všichni ostatní [odkaz] + [odkaz] + [odkaz] už pár let řikaj = přesnej opak

Že nechápeš ani tak jednoznačný odkazy = je smutný 😐

Nebo je to jak sem psal = úmysl 😉
Avatar - miromen
miromen
Ne jednoduchy, ale nic neřikajici, stejně jako tve sděleni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo tak věříš na spiknutí Rasto Chvaly a lidí ze Světa motorů a tady Dusila a porotců Engine of the Year = taky možnost >😁

Jedou v tom všichni a trvá to už roky [odkaz] 😄

Takže = to třeba dojde jednou i (k) tobě >😒]
Avatar - miromen
miromen
Nedojde u něčeho co bych si dobrovolně nepořidil. Pro zopakovani, nejhorši turbomotor, kterym jsem jel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak zatím holt nedošlo 😄

Co myslíš = je to spíš spiknutí nebo se prostě nevyznáš a dobrej motor nepoznáš? 😉
Avatar - miromen
miromen
Přestaň ze sebe dělat neustaleho trotla. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Držíš linii = s odhadem motoru i mě >😒]

Jak si pro sebe vysvětluješ = že ten motor popisuješ zcela odlišně od toho Chvaly a ostatních? Oni nejlepší konstrukcí fukncí i spolehlivostí = ty nejhorší
Fakt vážně = umíš odpovědět?
Avatar - miromen
miromen
Ty si takovy pe-nis tedy vlastně va-gina, že si to tu akorat jako vždy zaplevelil odkazy a k motoru samotnemu ani prd, mimochdem chvalu na mě nevytahuj, vubec ho nevyhledavam. A ty takovy nimand mi tu budeš psat něco o odpovědi. Běž se zchladit a nějak to polečit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nýmand se píše s tvrdym = blbe >😒]

Stačilo napsat: Neumim odpovědět 😄

Tos doteď nepochopil že nejde o Chvalu? >😁
Už chápu že ti ty odkazy = nedávaj smysl >😒]

No tak podle všech zdrojů = je to ze všech pohledů a dneska už i z pohledu spolehlivosti = sakra povedenej motor. Takže se vrať na začátek ke svýmu výplodu z 10😁1 = vymyslel sis to? Nebo jak to je? 😉

Co ty si zač = když nepoznáš ptáka od vagíny? >😁 >😒]
Avatar - miromen
miromen
Mě, už tvoje nesmyslne vyplody nebavy takže na mě vubec nereaguj.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebaví se píše s měkkym = blbe >😒]

Nevymejšlej kraviny = jako tu v 10😁1 = a máš klid
Avatar - miromen
miromen
Co ty si za čubka to se jen tak nevidi. Špatne, svou domnivajici se teorii neobhajiš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] ? 😄

Lidi jako seš ty nechápu = napsals kravinu. A s přibejvajícíma odkazama = přidáváš čubky a vagíny = čekáš že se tim fakta o motoru změněj? >😒]
Avatar - miromen
miromen
Z hov.na bič neupleteš a ty tou svou dementni teorii , už vubec ne i když se tu rozkrajuješ na čim dal tim menši kousky. Takže ti to napišu natvrdo, si obyčejna pyča, spravne i si doplň sama. Už jen to, když někdo nechape co znamena na někoho neagovat, když si to nepřeje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže ty ani nevíš co je teorie = žejo? >😒]

Praxe je = že bůhvíproč lžeš = o prej nejlepšim motoru svý kategorie

Já teda nevim proč = a ty to evidentně neprozradíš. Nebo jo? Proč si napsal že je nejhorší = když všechny ostatní zdroje = tvrděj že je nejlepší?

Sama? Si fakt slušnej úchyl :yes: >😁
Avatar - miromen
miromen
Koukam, že i tu pyču uražim.

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt koukám = kam je takovej malej lhář schopnej zajít

Prostě si kecal = to je celý = všichni to víme 😄
Avatar - miromen
miromen
Kolik vas tam je ať vim co je to všichni. Každopadně tobě bych zakazal přistup k internetu ať nedělaš ostudu ostatnim.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ostudu že se s tebou bavim? No vidíš = že umíš i řikat pravdu :yes: 😄

Tvuj úvodní příspěvek = byl prostě ostudnej :-!
Avatar - miromen
miromen
Jsi žumpa, ktera se přisaje jak pijavice, protože neunese fakta a jen "dycha" z teorie a odkazu. Bohužel i respekt je pro tebe sproste slovo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele žumpo = už neblábol. Narozdíl od tebe = sem s tim fakt jel

Prostě ti ta lež jako věž dneska neprošla = tak drž kušnu a táhni kam patříš

A nauč se aspoň lhát = jen *** o tak zleva zprava chválenym motoru = zkouší tvrdit opak

A to s tou babičkou = to je fakt pravda 😄
Avatar - miromen
miromen
Ty čubko, napišu ti to ještě jednou a naposled, protože s formatem tveho typu už toho bylo až až. Už na mě nereaguj a to nejen teď.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Měl bys zajít na vyšetření = seš fakt těžce na hlavu

Tak ti neprošla tupá lež = buď se nauč lhát = nebo nelži. Řešit přichycení při lži = dalšíma čubkama apod. = zvlášť když mluvíš s chlapem = je fakt na psychouše >😒]

Tak ses nakonec rozhod mezi penisem a vagínou? A zase blbě >😁

Takovejch nesmyslnejch slov = kvůli jedný tupý lži v 10😁1 = si fakt pako :-!

Protože seš fakt pako = poradim ti jak z toho = nelži
Joab
Přesně tak. Nemluvě o naprosto tragický spolehlivosti. Třívalce obecně nejsou zrovna můj šálek, ale konkrétně tendle je až vtipně špatnej. Samozřejmě pokud někdo přesednul z deset let starý haťapky, přijde mu to třeba slušný.. než ho to teda nechá někde stát, hehe.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]

Občas tvý ironii a sarkasmu nerozumim = třeba zrovna teď 😄
majkomm
A to urcite umis dolozit, ze? Nebo taky ne a jen pises sr.cky...
Joab
Samozřejmě, že to umim doložit.
Reco
Nedockavo cakam na tie podklady, preco ma tragicku spolahlivost. Rad sa necham poucit, kedze v mojom blizkom okoli su 3 - vratane mojho.
Joab
OK.
Reco
Stale cakam tie podklady. Uz tu nieco konecne postnes, ci si len typicky krcmovy buran?
Joab
Porad jeste cekas?
Reco
Uz nie, uz si potvrdil, ze v rukach nic nemas. V hlave detto.
Joab
Zaprvý nevim co to takový detto je, a zadruhý mě to uráží.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To o tvé inteligenci a úrovni leccos vypovídá.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak to se nedočkáš. Kromě planých keců z něj ještě nikdy nic jiného nevylezlo.
kyklop
S akou prevodovkou si ho jazdil? Rozpíš sa , som zvedavý
NAD
a ešte je tu obrovská 3-valcová lobby napojená na vládne špičky a tiež na...
Redmex
Len tak zo zvedavosti, vies nejaky priklad, kde 3 valec nahradil tebou spominany 5 a 6 valec? >😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pěkně shrnuto. Přesto lidé věří propagandě, že tobude jezdit za 3 litry a kupují. Teda jen v Evropě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne blbě shrnuto
Avatar - CHerokee
CHerokee
Vždyť má pravdu. Když má holka psa jedničky nebo dvojky, které sou lepší? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne nemá = a tvuj příklad je pro to perfektní důkaz. Holka může bejt absolutně jednoznačně = lepší i ta s těma menšíma 😉

Pokud to vytrhneš jako ty = tak jo menší a míň válců je menší a míň. Pokud tě zajímá holka a motor = může to bejt zcela jinak 😄

Obrovský problémy měly velký motory jako V10 TDI atd. = o velikosti to neni = ta má jen trochu souvislost s výkonem. Navíc jen v danný době
Kolik míval? 313 koní? Zmenšení objemu a počtu válců běží furt = dneska má 😁3 R6 3.0 koní 388
Avatar - Jaros71
Jaros71
Hlavně když je to Kylie , že ? >😁
Nicco
Asi nemas aktualne informacie, ale downsizing naozaj funguje, bohuzial v Mazde to este nepochopili. Tam razia teoriu, ze urobia auto z papiera, skla z igelitu, daju tomu objem, ktory sa pouzival v 80tych rokoch a podladia to na 80kw a maju usporne auto. Aj tak sa da.
Avatar - Lackey
Lackey
to Nicco: Downsizing-zmenšovanie objemu motora ,nie je len o znizovani poctu valcov motora.....

Aj ked som nedostal konkretne odpovede na moje otazky,
z tejto diskusie mi vyplyva jediny dovod, preco sa davaju do aut 3 valce.

Vyroba 3 valcovych motorov je lacnejsia, ako nie 3 valcovych motorov a zmanipulovaní, zblbnutí europania ovplyvnení Public Relation, su ochotní aj zaplatit , ako za kvalitný motor.

3 valce su obycajny, sprostý bussines, nic viac :no:
Reco
Ved nam uz prezrad na akych trojvalcoch mas co to odjazdene a ake mas s nimi dalsie skusenosti.
Nicco
Pozri sa, zacal platiti novy sposob merania spotreby, aj ked si myslim, ze ten sucasny bol dobry, len potreboboval doladit. Casta to vitka, ze male trojvalce su vhodne iba na stary test, ale po nasadeni noveho testu automobilky neopustaju trojvalce, jednoducho pokrok od vynajdenia spalovacieho motora, je na urovni, ktoru uz niektori vodici niesu schopni zachitit a pochopit. Vyrastali na nafte 2.5 a benzine 2.2 a hlava im neberie, ze dnes staci tak mala spalovacia komora, aby vznikol vysoky vykon a ten motor tie teploty a tlaky vydrzal. Dnes sa napr chladi hlava a zvody vodou. V dobach 2.2i to bol iba vzduch. Pokrok nastal v olejoch, kedysi jedine 15w-40Mogul a dnes 0w-20 alebo nizsich. Atd. Je to pokrok v technike.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
drobná oprava, Peugeot označuje celou řadu jako PureTech, ať má přeplňování nebo ne. VTi nepoužívají od příchodu přeplňované verze.
BRoy
Ano, tříválec je čistočisté zlo, které zákazníkovi nepřinese VŮBEC ŽÁDNOU výhodu! A šmytec. Kydy o tom, jak zrovna tříhrnek od PSA jest nám vzorem skvělého motoru, jsou zcela zbytečné. I kdyby to byl ten nejzářivější ze všech tříválců, pořád bude jen ten nejlepší, mezi špatnými.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak samozřejmě že 4válec stejnýho objemu od Toyoty [odkaz] je lepší = ale po letech prodejů a opakovanejch [odkaz] se mu věnovalo víc novinářů = a se stejnym závěrem = nej tříválec

A 3 válce už v týhle kubatuře nabízí snad všichni = ta Toyota je docela výjímka
Avatar - CHerokee
CHerokee
Takže nejlepší kripl v Evropě 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč jen Evropa? 😐

V autě rozdíl mezi povedenym R4 1.2 Toyota a povedenm R3 1.2 PSA = prostě skoro nepoznáš. A pro běžnýho řidiče = můžeš vypustit to skoro. To je realita

Nejsem fanda míň válců = ale tak to prostě je
Seabow
Zly motor to asi nebude. Ma to slusne parametre 130 koni a 230 Nm nie je uplne na zahodenie a PSA ho najnovsie spaja s 8st. automatom, takze az taka zla kombinacia to nebude ale proste je tam pre vela ludi ten psychologicky efekt, ze "iba" trojvalec. Tiez ak budem mat na vyber tak beriem stvorvalec ale dufam, ze sa tohto downsizingu zbavia vyrobcovia cim skor a uz sa to myslim aj deje napr. VW 1.4 tsi -1.5 tsi, 1.8 tsi -2.0 tsi, akurat 1.2 tsi nahradili 1.0 tsi aj Renault 1.2-1.3 TCE, 1.6-1.8 TCE, Diesel Mazda 1.5 -1.8 atd.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kombinace s 8st. automatem je slušnej nadstandard

Iba = ono už neni moc na výběr = většina nabízí 3 válce. Tenhle je navíc povedenej = jak [odkaz] tak spolehlivostí
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, je to psychologické.. celý downsizing a ano, i já se přiznám, že ač se snažím být sebevíce objektivní, tak mi to také vadí a bráním se tomu i když vím, že to downsizované auto vlastně nejde vůbec špatně, mnohdy i lépe, než předchůdce.

Sám jsem nejvíce najezdil s proklínaným HTP a i když je těžké to přiznat, tak ten motor je mnohdy živější, než konkurenční čtyřválce, zvláště v posledních verzí a pak pro srovnání mám třeba 1.0EB ve Fokusu, který dokáže udělit velmi dobrou dynamiku i rodinnému kombíku s lepším výsledkem, než starší 1.4 a 1.6 atmo.

Takže, proč ne, jako náhrada základních motorizací v autech nižší střední mi to nevadí, ale chybí mi ta možnost většího čtyřválce, kdy u PSA je to až 1.6THP. Oproti tomu v naftě mají lepší výběr.
Avatar - praděda7
praděda7
Co si budeme namlouvat. 3válce se objevily na trhu jen díky CO2 normám. A bacha! Výrobcům to nevadí, protože 3válec vyrobí levnějí a prodávájí ho za stejnou cenu jako 4válec. Takže na tom ještě vydělají. Jo, a 1.5T 3válec od BMW nemá chybu.... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.5T od BMW jede velmi dobře, ale v nízkých otáčkách je poznat, že tam kdesi v mu chybí jedna noha 😉 >😁 Kéž by ale všechny tříválce byly alespoň takové...
Avatar - miromen
miromen
A viš jistě, že je to tou nohou...protože zde probirany 3 valcovy puretech se zrovna umi z nizkych otaček velmi slušně sbirat. Možna by tě to překvapilo i vuči 1.6EB.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No puretech jsem nejel, ale BMW 1.5T ano a nemluvím o výkonu, ale o zvuku, pardon, špatně jsem to napsal 😄
Avatar - miromen
miromen
No a co teda řikaš na ten zvuk, tedy pokud slovo zvuk nema byti v uvozovkach. Chapu dovře, že dole je to spratek a v otačkach se daji sunda sluchatka ? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne nechápeš [odkaz]

Malej bonus [odkaz] 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jezdil jsem s tím v 2er, dole v hodně nízkých otáčkách s vyplým rádiem je slyšet povědomá Fabie HTP (ber to s trochou nadsázky), ale opravdu jen proto, že jsem se na to zaměřil. V zátahu motor zní dobře, lehce sportovně, ale příjde mi, že srovnatelný 1.6EB je trochu agresivnější (možná jen dojem, neměřil jsem), každopádně s dobře fungujícím autem jako celek tomu BMW odpustíš i ten tříválec 😄

A utlumené je to dobře, to se neboj >😁 Není to Citroen >😁

Pro srovnání jsem projížděl stejné auto v motorizaci 218d 105kw a to bylo o level lepší svezení...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To blábolíš nesmysl = poslechni si aspoň z videa tu Rasťovu 308 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prosím tě, nereaguj a koukej se dál jen na videa, že nechápeš psaný text víme a že vtipy taky ne, tak to taky víme, dobrou noc. A abys to tady neplevelil dál, PSA Pure tech sem nejel a ano, byl to vtip, ha ha ha.. ahoj.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ha ha = jako vždycky >😁

Jak to že ty sobě dovolíš to tu plevelit totálníma blbostma = a mě zakazuješ fakta? Kam na tu sebevědomí chodíš? >😒]

Ale ty plky o videu a spol docela serou = zvlášť když tenhle motor = už roky testuje má vlastní babička 😄
Avatar - miromen
miromen
Zkratka bmw. Jasně, ja se na 3 valce taky divam spiš přisnějši optikou a docela chapu, že si se zaměřil na nižši otačky. Ono to u motoru s odparanym valcem docela i svadi. A zrovna zvuk dokaže celkovy dojem z motoru změnit, alespoň ja to tak mam. A třeba u 1.0EB mi zvuk neseděl a často je slyšet, že je hruby či jadrny. Jenže už se malo vi a vlastně jako zakaznikovi ti to muže byt jedno, že EB maji zvukovod a pod zatěži jsou slyšet a 3 valec zni jinak a docela specificky až nezvykle. Ono fer by bylo srovnat motorizace o podobnem vykonu/krouťaku a stejne kubatuře. Takže bavorackou1.5 bych si velice rad vyzkoušel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zaměřil jsem se na to spíš proto, protože jsem věděl, že je to tříválec, 1.0EB 92kw jsem jel jen krátce, rozhodně pro Fokus nebo Fiestu dostatečný motor i když teď jsem zkoušel 1.5 Tdci 88kw s powershiftem ve FoFo kombi a to je o řád lepší, v případě benzínu 1.5EB taktéž.

Já právě srovnával to BMW 1.5T 110kw s Kugou 1.6Eb 110kw, kdy Ford měl dle mne trochu více agresivního zátahu v otáčkách a jel pocitově lépe, nicméně BMW ti vykompenzuje ještě trochu jinak jízdu z pohledu jistoty, komfortu a tak.. prostě prémie.. 😄 Docela by mne zajímalo srovnání těchto motorů někde na letišti.
Reco
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Puretech 110/130 jsem krátce zkoušel a přišel mi docela fajn. Jinak já přecházel ze čtyřválce na tříválec o takřka stejném výkonu a nijak netrpím. Jen ten zvuk měl italský čtyřváleček parádní.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Klast v nadpisu clanku otazku je novinarsky amaterismus a cesta k bulvaru. Ale budiz.
Na polozenou otazku odpovim: Ano, je.

Prijdte s 3 valcem po 10 letech nebo 200.000 km a porovnejte ho se 4 valcem napr. od toyoty (1.33) nebo mazdy (1.5).

Nemate zac.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nějaký důkaz, podklad... ať nejsi za hospodského žvanila.
Avatar - praděda7
praděda7
Důkazy by jistě byly, ale nikdo je nebude zveřejňovat. Nebylo by to politicky korektní..... 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže nejsou. Nic jiného jsem ani nečekal.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ty neumis cist? Pisu, ze by byly.....ne ze jsou.....kapis?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdyby byly, dávno by je sem někdo dal. Ale nedá, protože je nemá kde vzít.
Avatar - praděda7
praděda7
Ty nerozumíš významu slov politická korektnost? Je to to samé jak zjišťovat, jak ve školách prospívají děti samoživitelek v porovnání s dětmi s úplných rodin. Nikdo to dělat nebude, protože by jej "vítači" dobroserové uklovali....Zrovna tak i zde, když EU policy je tlačit tříválce, tak nikdo nebude riskovat, že by se mohlo ukázat, že japonské čtyřválce jsou na tom lepší. V novinářském fochu se tomu říká autocenzura.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tahle ideologie byla ale hodně politicky nekorektní >😒]

Do motorů politiku necpi = je to logická evoluce. Shodou okolností znám 4válec 1.2T toyoty i tenhle motůrek = a popravdě oba lepší než bych čekal. V autě nijak nejde poznat kolik je to válců. Oba :yes😒br />
1.2 PureTECH je chválenej zleva zprava [odkaz] dneska už i za spolehlivost

Spousta lidí pamatuje kdy na tyhle výkony měli dvoulitr 4válec = no sme trochu dál
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak, jako existují nekorektní weby o politice, měly by teoreticky existovat i o autech. Ale hle, ani nenávistné české Autoforum nic podobného nepíše. Nemá totiž důvod zbytečně lhát.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nenávistný?

Sou to jen český překlady [odkaz] apod.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vůči všemu modernímu jsou vyloženě nenávistní. Elektro, hybridy, tříválce, turbo...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo ten trend tam trochu je = ale jak řikám = hodně nebo spíš většina věcí = sou jen překlady z různejch světovejch webů = hodně z toho Jalopniku
kyklop
Za všetkým vidíš niečo nekalé, zlé. Daj si už konečne predpísať silnejšie tabletky :-!
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ne, zadny dukaz nemam. Ocekavam, ze tri hrnky nevydrzi kilometry. Auto se stava rychloobratkovym zbozim na tri-ctyri roky. Vyroba - spotreba - srot.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je ale blbost = o tom byl materiál o zrovna tomhle motoru v SM a částečně je i tenhle. Trochu menší objem neni důvod k menšímu kilometrovýmu nájezdu. Klasika je BMW N63 V8 4,4 z let 2009 až 2012 nebo dokonce V10 5,0 TDI = udržovanej v provozu za cenu neskutečnejch nákladů

Tříhrnky zdá se slušně umí PSA Ford a určitě i další = prostě je to furt o povedenym nepovedenym motoru. Že R3 vydrží víc než V10 nebo V8 = je trochu smutný = ale většina z nás má spíš na to R3 = takže vlastně super >😒]

Jestli fakt myslíš že 3-4 roky a šrot = měl bys s tim něco dělat. Moje babča má na tenhle motor 5 let záruku 😄
A pokud nenastane nějakej extrém = vzhledem k současný až trochu superespolehlivosti = tu budou jezdit i za roky. Tak jako to bylo vždycky
Němci uváděj statistiky poruchovosti do 12 let = to mi přijde taková normální doba pro výměnu spotřebiče = pak začíná bejt i morálně zastaralý. Je fakt že našich současnejch víc jak 15 let průměru (!) je trochu moc. Ale těch 12 let = dá normální povedenej 3válec = nejspíš s prstem v nose
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole… a tohle dostane občanku a volební právo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, osobní zkušenost: Fabia HTP 1. generace, 350 tisíc km najeto, překopaná na LPG.. motor je to jediné, co tam funguje.
NAD
A teda aj moje spomienky s pred 15 rokov - HTP (auto bolo kúpené nové), výkonnejšia verzia😒br /> Preskočený reťaz, odídené cievky, EGR ventil, katalyzátor. Po 80 tkm som sa toho zbavil. To ale samozrejme nie je dôkaz, že 3-valce sú principiálne chybné. V prípade 1.2 HTP bola chybná snaha za každú cenu ušetriť a pustili do sveta šrot (časom to vraj nejako poriešili). A ešte si spomínam na absolútnu aroganciu dealera VW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hromada Technických Problémů [odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, a paradoxně nic z toho nemá původ ve skutečnosti, že motor je pouze tříválec...
NAD
Ale to som písal. Samozrejme súhlasím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však to nic nevyvrací ani nepotvrzuje, je mnoho HTP, které problémy neměly, já sám jedno měl, jezdil jsem dalšími a byly a jsou i v rodině či mém okolí a nikdo takový problém neměl, tím nechci říct, že problémy nebyly v globálu u žádného kusu. Je to jako u každého jiného motoru. Myslím, že TSI byl horší průser, kde byla četnost výskytu problému daleko vyšší, ale takové motory má také každá automobilka..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že TSI vs HTP je vyrovnanej souboj >😒]

Z mýho pohledu [odkaz] teda HTP = TSI se dá opravit a jezdí normálně = viz Vaculík HTP se koncernu podařilo dostat do normální formy až před závěrem produkce :no😒br />
Takový motory nemá každá automobilka 😄
NAD
Tak to už je trošku strojárska otázka. Je rozdiel či je to konštrukčná vada alebo vada napr. materiálu v určitej sérii, prípadne zlyhanie niektorého z dodávateľov.
V prípade HTP to bola kombinácia všetkých týchto faktorov, takže naozaj pri dobrej konštelácii ten motor mohol aj vydržať 😄 Čo považujem za horšie ale je, že VW zaujal postoj "zatloukat, zatloukat". Očividne im to prešlo, a ja im to aj prajem, keďže v našich končinách koncern zamestnáva státisíce ľudí. Od tej doby sú ale pre mňa len priemerný výrobca - teda žiaden bonus za značku. BTW vôbec nevylučujem, že pri najbližšej výmene auta ho automaticky vylúčim z výberu, predsa len tá story má už 15 rokov 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Plně s tebou souhlasím, ale těch funkčních HTP muselo být hodně, vždyť ještě teď brázdí docela ve velkém nejen naše silnice různorodého stáří. Takže já bych klidně VW zkusil, doba jde dál, motory jsou nové, modifikované, třeba kdysi silně problémové 2.0TDi (ve služebáku mám inkriminovaný motor a 200 tisíc km a nic..) je dnes už skoro jiný motor a osobně bych se ho nebál, s TSI je to stejné (Akorát ten litr mne neláká >😁 ).

Podobná story tady byla třeba na přelomu tisíciletí s Renaultem a nyní, i když se řadí na přední příčky ve spolehlivosti, tak pořád najdeš dost lidí, co budou tvrdit, že je to poruchové...

Zatloukání VW je nepříjemné, ale z vlastní zkušenosti vím, že nejen VW (potažmo Škoda při řešení rozvodů u TSI - vlastní zkušenost), ale i jiné automobilky nerady přiznávají své chyby, je to z bláta do louže.
NAD
Je to tak. Na svete je toľko druhov ovocia, ja sa trošku čudujem, keď niekto hovorí že konzumuje len napríklad... ananás. Ale zas, sto ľudí, sto chutí 😄
kyklop
Zatĺkanie je nepríjemné, ale ešte nepríjemnejší je rapídny rozdiel, keď jednajú s firmou, alebo s fo. V druhom prípade máš smolu, v prvom vyfasuješ bez zbytočných rečí náhradné auto a retiazkové tsi nám menili hodne dávno aj po skončení záruky 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si pamatuji, že po první výměně a opakovaném problému dorazilo z MB vyjádření, že takto "rachtat" není chyba, ale vlastnost ... už nevím co s autem je, bylo to ex... >😁
kyklop
Toho sme sa napočúvali aj my…
Nicco
Taky je jeden v rodine na LPG a ma nejakych 290tisickm. Odprodany firmou s 250tisickm najezd vetsinou dalnice a obchodaci na plny koltel a ventiy a kat to vsechno vydrzely.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jéžkovy zraky, kde se pořád bere to přesvědčení, že spolehlivost je přímo úměrná počtu válců?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Paradoxně je = jen skoro přesně obráceně [odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je statistika úplně k ničemu. Vždyť ani nevypovídá o tom, jaké závady to byly.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Od pojišťoven máš i statistiky motorů = realita je že motory tu z M5 = sou drtivě poruchovější než třeba takovejhle tříváleček

Přesně jak napsal twistedTSD v 17:55 = poruchovost rozhodně neni o počtu válců. Dokonce ani životnost = máme tu zdokumentovaný 4válce co najely milion kilometrů a osmiválce co..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Překvapivě, když motor z M5 dostává zabrat při sportovní jízdě, zatímco tříváleček jezdí do práce a na nákupy... Ale vybírat extrémy, a podle nich deformovat realitu, ti šlo vždycky úžasně.
S tím taky další diskusi na dané téma s tebou uzavírám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vim že mi to de = že ty to považuješ za deformaci = je tvuj problém 😄

To uzavírání diskuze :yes: >😁

Ta M5 je samozřejmě jen příklad = popravdě to platí i pro běžnej V8 4.4 = jak možná sám víš. To je tak = když někdo neumí zpracovávat informace = ale umí kritizovat ty co to uměj >😒]
tesnav
Btw, Fabia 1.0 TSi, 70kW/160Nm, cena 283. Mazda2, 66kW/148Nm, cena 355. Co chceš porovnávat u takových prditek za 10 let, když dnes je to pro prvního majitele jasné?

Pokud chceš najet 200tkm, tak normální člověk si na to koupí normální auto. A pokud máš nájezd malý a skutečně si ho necháš 10 let, co po té době budeš porovnávat u skoro neprodejných aut za jeden a půl vyplaty?

A Toyota, protože 1.33 výkonově nestíhala současným trivalcum, tak musela jít na objem 1.5. A základ má podobně taktéž tříválcový.
kyklop
"Pokud chceš najet 200tkm, tak normální člověk si na to koupí normální auto" Máš pravdu, ale kopa menších služobákov dáva tieto porcie stále. Máme ešte pár kusov FII s haťapkou pod kapotou a 200k km nie je problém pre motor ani zvyšok vozidla 😉
Michal220
Zkoušel jsem kamosovu novou trumf fabii 1.0tsi 70kw a dynamika dobrá.(sám mám 162kw) ale na to běžné ježdění dostatečný.Zvuk 3válce je poznat jen na volnobeh nebo kolem 1000otáček jinak za jizdy 2t ot a výš vůbec.Navíc při výměně svíček ušetří a pojištění je tk menší.Do 6l se vejdu i s mým občas.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ne, zlo je zážehový motor! :no:
kyklop
Na chvíľu ignorujme spoľahlivosť, lebo tá je v dnešnej dobe priamoúmerná peniazom vrazeným, resp. ušetreným na vývoji a výrobných nákladoch. Ak sa otočíme do minulosti, tak nájdeme za tonu prešľapov naprieč výrobcami a to aj pri tých "poctivých" a jednoduchých atmosférach. Kľudne si tu poplačme, ale nevidí to asi len ten, čo to vidieť nechce. A teraz k tým trojvalcom. Tieto motory tvoria v drtivej väčšine prípadov základ, pričom u väčšiny automobiliek si stále môžeme priplatiť za väčší, výkonnejší a hlavne "plnohodnotný" motor. Stačí len hľadať, štvorvalcov je stále dosť.
Pri spomienke a ukvapkávaní sĺz sme vlastne zabudli, aké to boli ešte nedávno tie úžasné poctivé motory. Boli to 1,4 a 1,6, pričom aj dekádu naspäť už bola tá atmo 1,4 fakt len základ s cenou od a 1,6 bolo niečo skoro použiteľné. Zoberte si túto steroidovanú 1,2 od psa, alebo liter od vw a skúste si schválne pretočiť kalendár a povozte sa v 1,6 mpi napríklad v OII, Alebo 1,6 16v od renaultu , 1,4 16v opel atď atď pre ktoré emisná norma EU4 znamenala upadnutie do kómy. EU5 bola definitíva. Voči týmto motorom sú súčasné, aj keď základné R3, úplným motorickým pornom. Podladené verzie s 5 stupňovým manuálom nerátam, tie sú na prd naprieč výrobcami.
Sacahariel
Proč nám jsou v Evropě tak nucené 3 válcové motory? Oproti 4 válci nepřináší nic navíc, tak úspora paliva je spíš teoretická než praktická navíc doprovázená horším zvukovým projevem a vyššími vibracemi. Praktické využití taky moc nedává smysl, přímovstřikový motor, který bude ještě doplněn o filtr pevných částic není do města na krátké trasy vhodný, na jízdu po dálnici taky ne, jediné kde to funguje jsou delší trasy při naprosto plynulé jízdě k čemuž minimálně na okreskách kde jezdím prakticky nedochází. Když jedu nepravidelně, občas předjíždím atd. tak to jede mezi 6.5-7l na 100 Km pro spotřebu 4.5l musím jet max ve 2, skoro žádná další zátěž a celou cestu pořád 90 Km/h naprosto plynule. Když toto nesplním tak se zázraky nekonaj
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vnucovaný? Kdo ti ho vnucuje? Okamžitě mu rozbij hubu nebo ho zažaluj 😄
Viz diskuze = v roce 2018 neni problém koupit 4 válce = za víceméně stejnou cenu. Když porovnám 4válec 1.2T od Toyoty a tenhle R3 = v autě to v podstatě neni rozdíl. Oba sou dle všeho nadprůměrný = ale v autě = ten rozdíl válce víceméně nepoznáš
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Promiň, ale tady nesouhlas.
Nabídka určuje poptávku: škodovka je v našich končinách nejrozšířenějším autem... tak si běž koupit škodovku a chtěj čtyřválec.

Už víš, proč je vnucovaný?

Většina prodejců jsou holky - a já jsem ze staré školy, takže mi není vlastní dát mladé dámě pár facek za to, že mi nenabídne čtyřválec.

>😁

No - a pak je tady taková masáž na téma, že je tříválec vlastně lepší - minimálně není horší. Náskok díky marketingu... ale lepší je JEN pro výrobce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dominanci Śkodovky po 30 letech kdy si můžeš kupovat co chceš = radši nezmiňuj 😄

Sorry ale neni vnucovaný! Je absolutně svobodná volba = jestli si koupíš 3válec od škodovky nebo 4válec Toyoty nebo Mazdy nebo cokoli dalšího.

S holkama se daj dělat lepší věci než jim dávat facky = a moje zkušenost je že skoro úplně stejně = blábolej prodejci chlapi 😉

Ty sis vybral myslim atmo 4válec Fiat = no a já atmo R4 hybrid Toyota. No a babičce se líbil novej Citroen C3 a koupila si 3válec = po škodovce ani vidu = žádný vnucování 😄

Jo 3 válec asi vyjde levnějš pro výrobce = a zrovna tak kdysi šestiválec místo osmiválce a 4válec místo šesti
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vnucovaný? Kdo ti ho vnucuje? Okamžitě mu rozbij hubu nebo ho zažaluj 😄
Viz diskuze = v roce 2018 neni problém koupit 4 válce = za víceméně stejnou cenu. Když porovnám 4válec 1.2T od Toyoty a tenhle R3 = v autě to v podstatě neni rozdíl. Oba sou dle všeho nadprůměrný = ale v autě = ten rozdíl válce víceméně nepoznáš
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zvukový projev a vibrace se dají mnohem více ovlivnit odhlučněním a uložením motoru, než jeho konstrukcí. Mám čtyřválec a jen kvůli té izolaci je hlučnější, než tříválec v P208.
Co se týká spotřeby, pak jediné: neumíš jezdit.
Bobanus
Tak má vypadat přehled na dané téma. Dokonce můžu potvrdit, že pětikvalt pro turbo Puretech se moc nepovedl a je to velká škoda. Jinak by místo Rapidu 1.2 TSI byl doma mnohem širší a pohodlnější Citroen C4 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je výsledek globálního oteplování. A ten způsobují zážehové motory svými zbytečně vysokými emisemi CO2. Je potřeba je rychle zakázat, nebo alespoň zatížit benzín citelnou ekologickou daní!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je mi vedro, protože je půlka léta.
Až bude v zimě zase minus dvacet, taky za to bude moci globální oteplování?
Nechceš už prostě odejít na smetiště dějin?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A nic na tom nemeni ani fakt, ze zrovna tohle je patrne jeden z nejlepsich trivalcu... relativne.
Ale porad vyrazne ztraci i na prumerne ctyrvalce.

Jasne, existuji i ctyrvalce, ktere jsou horsi, nez nejlepsi trivalec.

:-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čim myslíš výrazně? To že při běžný jízdě moc nepoznáš rozdíl mezi timhle R3 1,2 a R4 1,2 Toyoty = to je prostě fakt. A to mě to zajímá = většině lidí to je úplně u

Zajímá je možná spotřeba a určitě spolehlivost = a ta je slušná, spolehlivost silně nadprůměrná
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Promiň, ale to o nepoznání 3 od 4 válce je novinářský obrat, který snad nikdo nebere úplně vážně.
Ještě nedávno byl podobně oblíbený obrat, že u nového dieselu vlastně nepoznáte, že to není benzin...

Ale zpátky k základům: prostě je tam disproporce mezi počtem válců a počtem taktů motoru. Proto tříválce nevadily, dokud byly dvoutaktní...

Obecně malé motory navíc nemají v nízkých otáčkách sílu. Pokud je to tříválec, tak je to součet obou potíží... v nízkých otáčkách prostě nejednou - ve vysokých nemají slibovanou / očekávanou úspornost.

Prostě tříválec je darem pro výrobce, který to okecává ekologií, nebo rovnou svádí na předpisy EU.
V praxi pořád zůstává hlavní výhodou, že motor se prostě levněji vyrobí - má prostě o jeden válec míň.
A přitom se jim daří ho prodávat dráž... po mediální masáži jsou totiž atmosferické čtyřválce považovány za "nemoderní"... a prodávají se obtížněji = levněji.

Obecně tříválec má nižší dlouhodobou životnost ze stejného důvodu: tříválec na čtyři doby nevyvážíš. Takže všechny součásti motoru, které mají odolávat vibracím a odstředivým silám, jsou náročněji zatěžované.
Situace se stává ještě drastičtější, pokud je nízkoobjemový tříválec nadopován dříve nedostupnými technologiemi - tím myslím přeplňování, často dvoustupňové, přímé vstřikování a následně tímto vstřikováním vynucený filtr pevných částic atd...
Výsledkem je marketingově oblibený vysoký výkon - v praxi víceméně nepoužitelný. Jednak proto, že to stav cest neumožňuje, a druhak proto, že ten motor je optimalizován na velmi omezené spektrum otáček - a logicky relativně vysoké.

To, že v konkrétním případě je přeplňovaná verze lepší, než atmosferická je sice podivné, ale na postoji k tříválcům obecně to nemění zhola nic.

Tak asi tak.

😄
Reco
Co si popisal su tak neuveritelne exkrementy, ze tomu snad ani sam neveris.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tak to je skutečně argumentačně silná reakce... na to se asi nedá napsat nic jiného, pokud vůbec něco psát, než otázka, jestli ses tak narodil nebo jestli jseš za to placenej.

😄
Reco
Nemam chut v kazdom podobnom vlakne nejakemu "e😜ertovi" vyvracat tie jeho nazory ze preco. Maly objem sa pri nizkych otackach zbiera lepsie R3 ako R4 - presne naopak co pises - potvrdzuju to aj mnohe redakcne testy napriec roznymi publikaciami. Skuvinaju zasadne len ti, co sa zasekli v minulom tisicroci ako mentalne, tak aj vedomostami.

Atmosfericke 4valce v sucasnosti ale SU NEmoderne, predavaju sa horsie, lebo ich preferuje len minimum zakaznikov. Za seba osobne by som si vybral radsej male turbo ako zdochnutu atmosferu, ktora ma sice o (zbytocny) valec viac, o 2dcl objemu viac, ale na oplatku ponuka nizsi vykon a auto treba tocit aby to aspon nejako slo - takze necudujem sa, ze sa horsie predavaju.

"obecne" nema R3 nizsiu zivotnost, to je dane samotnou konstrukciou motora a nie poctom valcov - Moj R3 ma vecsie valce aj vecsie piesty - dimenzovany je robustnejsie a ma menej mechanickych casti oproti R4. Nehovoriac, ze je tiez pri malom objeme vhodnejsi na turbo a este aj to turbo ma jednoduche - to vsetko nahrava naopak vyssej zivotnosti nez popisujes.

Udajne je vysoky vykon na nasich cestach nepouzitelny? Ty si spadol z jahody? To ako auta nad 100kW su uz nepouzitelne? Maly motor je vyuzitelny v uzkom spektre otacok s turbom, kde ho naopak netreba tolko tocit? Ze je preplnovana verzia lepsie je divne? Tona nezmyslov - tolko k tvojim "argumentom".
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neprodávaj se zas tak špatně [odkaz] 😉

Že je přeplňovaná verze = spolehlivější = je divné rsp. ne běžné 😄

Nejvíc teď najezdim s autem nižší střední co má 100kW = a je smutnej fakt = že vyšší výkon moc využít nejde
Pokud de o pocity a chvilkový dojmy z vyššího výkonu = neni o čem. Pokud de o reálný ježdění = tam je to o dost slabší
Reco
Ak by som si mal vybrat medzi 1.6 valvematic, alebo 1.2T beriem to turbo alebo to tvoje HSD. Co som sa rozpraval s predajcom, tak tu 1.6 beru len ti konzervativnejsi zakaznici, co este stale nemaju doveru ani v hybrid ani turbo. Avsak po vyskusani 1.2eTHP som toyotu uplne zavrhol.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1,2eTHP?

Jinak viz já 11:14
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No problem = prominuto 😄

To :no: nemáš ode mě = jen pro pořádek

Zatimco benzín naftu poznáš okamžitě = trochu se to zlepší po zahřátí = tak běžná jízda s R4 1,2 a timhle R3 1,2 moc rozdíl poznat neni. Tak to prostě je = nejlepší je aby sis to zkusil sám projet. Babička má 1,2 PureTECH důsledně krmenej jen prémiovejma palivama [odkaz] sem měl pučovací auto když sem byl v servisu. Nesrovnával sem je vedle sebe = prostě mám shodou okolností s oběma zkušenost. Oba mi na malý levný motory = přijdou slušný = a viz nejen tenhle článek nejen mě

Zatimco s technikou souhlasim = s kecama o EU fakt ne. Ruskejm hoaxum se v tomhle fakt zadařilo = to samý sem vysvětloval o 1,5 Hondy v C-RV = ten motor se prodává i na druhý straně planety v Austrálii = ale i v souvislosti s nim pár lidí blábolí o EU :yes: >😁
Evoluce ve zmenšování objemu a počtu válců = je tu odvždycky. Furt je to jen o tom jestli je motor udělanej blbě nebo dobře = tenhle konkrétní vypadá že dobře

Viz aktuální diskuze z posledních dní = někomu se nezdá špatnej [odkaz] co bys radši ten nebo tenhle? 😉

Právě životnosti a spolehlivosti se věnoval SM k tomuhle motůrku = a dneska už víme že to problém neni. Uvidíme až jednou bude mít českejch průměrnejch 15 let = ale nájezd v kilometrech problém neni = to už víme

Ta malá abnormalita že turbo verze je ultraspolehlivá zatimco část atmo verzí se měnila = to je fakt trochu kuriozitka = ale nic neměnící na celkový silně nadprůměrný spolehlivosti

Obecně souhlas = víc válců lepší = ale víš že masivně zlobily desetiválce i osmiválce = a fakt šílený = že takovejhle malej R3 v průměru najede víc km než zazlobí

Tak asi tak 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄

Jasně, srovnávám jen čtyř versus tříválce... víceválce mají svoje kouzlo, ale nesou s sebou spoustu nových problémů.

Z mého pohledu optimem byl šestiválec.
Čtyřválec mi stačí... móda tříválců mi prostě vadí. Čistě z technického pohledu je už lepší dvouválec.
Někde jsem tady četl docela pěknou diplomovou práci na tohle téma. S trollama asi tahle diskuze smysl nemá, ale s Tebou to risknu - i když Tě mám pořád zafixovanýho jako mladou dámu - ale i kdyby, znám pár mladých dam, co tuhle diskuzi normálně dávají.
😄

Problém je dobře viditelnej, když si dáš graf průběhu primárních i sekundárních sil vznikajících spalovacím procesem.
Pod to si dáš stejnej graf, ale pro síly vznikající rotací onoho hmotného tělesa, kterým je kliková hřídel.
A teď si to dáš dvakrát - poprvé pro tříválec a podruhé pro čtyřválec.

Jediným místem, kde všechny tyhle sály a vibrace skončí, jsou hlavní a ojniční ložiska. Přes jednoduchou představu většiny lidí je klikovou hřídel třeba vnímat jako pružné těleso. Takže na každé ložisko se do jisté míry přenáší i síly a vibrace těch ostatních.
😄

Ta druhé půlka - potřeba otáček - je daná už prostým faktem, že pracovní je jen jedna ze 4 fází.
Z toho plyne, že práce, vytvořená 1,33 litrovým čtyřválcem při 3 tis otáček za minutu je zhruba stejná, jako práce vytvořená 1.0 litrovým tříválcem při 4 tisících za minutu...

Vyšší vibrace, zejména při nižších otáčkách už jednoduše popsat nedokážu... vstupuje tam úhel, pod kterým se přenáší ten suvný pohyb pístu na kruhový pohyb ojničního čepu... ale pro začátek stačí ty dva body nad tím.
😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale já psal = že s technickou stránkou souhlasim. Tam není o čem = a sám sem sem dal párkrát [odkaz]

Ale zkus sám to konkrétní srovnání = a to mě to spíš zajímá = asi víc než většinu lidí = který prostě když projedou to i to = nebude tam pro ně rozdíl

Souhlas na tom = že R6 je absolutno. Teda samozřejmě absolutno je R6 a R6 s jednou klikovou hřídelí [odkaz] 😄

Ale to je extrém = těch šest válců je akorát

Ale výkon de pochopitelně trvale nahoru a 45AMG už umí až 600 koní = přechod na menší objemy a menší počet válců by nejspíš moh probíhat eště rychlejš
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, zkoušel jsem.
Popravdě zrovna ten pure tech byl bez turba... ale měl přesně ten problém, co má služební Fabia 1.0: aby se s tím dalo jet, tak to musíš točit ke 4 tisícům. Když přeřadíš na 3, jako u čtyřválce, tak to po spadnutí otáček po přeřazení prostě nejede.

Takže tím v praxi ztrácíš veškerý výhody jako uživatel. A zbývají jen výhody pro výrobce.
😄

O tom, že místo 6,3 litrů osmiválce dneska stačí 4 litr šestiválec nediskutuju... souhlasím a nemám s tím problém.
A jak říkám - mně stačí i třílitrovej šestiválec... a dokonce to může být i V6! Takovej jsem revolucionář.
😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já proti 3litru V6 rozhodně ale rozhodně nic nemám! 😄

Ale ten trend tu prostě je = napříč planetou = i když to hodně lídí hází na EU >😒]

Viz já dnes 10:43 pod Jízdní dojmy s Hondou C-RV

Atmo motor musí bejt větší = u toho Puretechu je lepší turbo = asi jednoznačně lepší
Atmo aspoň [odkaz] nebo [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No... a to je asi to, o čem mluvím.
Do auta obvyklé velikosti mi prostě pořád přichází jako lepší čtyřválcová atmosféra.

Konkrétní příkla😜 Tipo s 1.4 atmosférou má 70kW... a Rapid s 1.0TSI má taky 70kW.
Rapid má na začátku nižší spotřebu... ale má taky turbo, přímé vstřikování, filtr částic... takže součet nákladů je prostě vyšší. To, co ušetříš na palivu zaplatíš na prvotní ceně a na servisu. A to pořád nemluvím o opravách.

Mám 500X (blbej název) s atmosferickou 1.6. 81kW. Podobná škodovka - název nevím, v těch jménech už se nikdo nevyzná - prostě nějak KxxxQ používá 1.0 TSI s 85 kW... tam je ta cena ještě drastičtější... a přitom pořád moje 1.6 nemá problém pracovat mezi 2 a 6 tisíci otáček... takže předjíždění klasicky "za 3 a plnej" funguje.

Ten tříválec pořebuje aspoň 3 tisíce ... a na 4.5 začne "vadnout" - teda jako že už dál neposiluje, ne že by ten výkon ztrácel - ale pořád v kritické chvíli předjíždění musím řadit... sorry jako, nechci - i kdyby stál stejně. A to že FAKT nestojí!
😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No mě přijde úplně nej to k čemu došli před čtvrtstoletim u Toyoty = atmo benzín hybrid. Z víc důvodů

Zkusil sem Corollu 1.6 97kW a motor mě až překvapil = a fakt nevim jestli 1,2 Turbo 85kW nebo tu atmo = musel bych to porovnat asi hned po sobě

Bez toho = drtivě jednoznačně atmo hybrid = spojuje oboje a má další plusy
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hybrid mi nevadí.
😄

Nevím, jak to má ta Honda, sorry... ale nevadí mi zejména, když je řešenej jednouduše.

Typicky benzín pohání přes ručně řazenou převodovku přední kola a elektromotory pomáhají na zadních kolech.
Pořád mě tam trochu straší ekonomická návratnost a způsob výroby baterek.
Hybridy jsou o dost dražší... a ekologii likviduje právě ta výroba baterek.

Může to mít ale dobrý důvod jako "vyprošťovací" čtyřkolka.

😄
Michal220
motor,málo km ročně,malé auto=malá spotřeba(do ca 130km/h).Kdo jezdí dalnice-dalky má většinou diesel,lpg.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takhle to zní dobře... akorát, že😒br />
malé turbo je v praxi dražší než o něco větší atmo - málo pěněz?
Málo kilometrů ročně? Turbo potřebuje čas na zahřátí a pak na vystydnutí - takže se na krátké ježdění nehodí...
Ano, malá turba jsou stavěna většinou na jedinou rychlost... obvykleji ale na 110, ne na 130.

Jezdím Superbem s 1.4 TSI - tím nesmyslem s vypínáním dvou válců. A to vlastně je auto ideální na dálnice!
Teda bylo... když to bylo nový. Na asi 10 tisících to jezdilo stejnou trasu za 5,7 litrů... bez velkýho divočení,a le většina na dálnici. Jako na taak velký auto dobrý.
Dneska má něco přes rok a 60 tisíc km... a jezdí stejnou trasu a se stejným řidičem za 7,2 na sto... co bude dál?

Kdy dojde na generálku motoru? Cena té opravy jednoznačně smaže tu úsporu na benzínu, kterou to na začátku mělo.

Atmosferický dvoulitr se 100 kW by jezdil pořád stejně... na začátku za 7,5... ale pořád za 7,5... půl milionu kilometrů? Milion?

Mám soukromou Alfu Romeo 164 2.0 TS. Ta má 106kW... a jezdí při stejném použití do 8... už něco přes 560 tisíc kilometrů... a jezdí pořád dál... jo - na 500 tis km jsem ji vlastně vyměnil rozvodovej řetěz. Normálně fungoval, ale dostala to k "narozeninám"... doba pokročila jsou lepší technologie... moderní dvoulitr by asi jezdil za míň, a měl o něco víc koní...
Michal220
Čistč vstrikovace(aditivovat a občas protahnout)ciste ventily,nove svíčky i nový olej udělá nakou deci dolu,vzduch filtr a pak jezdiš za 5,7.Já mám od nova-zadnou predvadecku Ors162kw a spotřeba furt 7-8 průměr(teď 50tkm najeto)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Podle Spritmonitoru má 269 kusů tvýho auta spotřebu 6,7 až 14,13 = takže těch 7 je hodně hodně extrém = ale těch 8 při klidný jízdě = jo může bejt

Já druhym rokem 100kW za průměr 4,6
Tom Rafael
Můj názor a zkušenost na 81 kw motorizaci 308 výbava style.
Najeto 180 tis. Km
Určitě co doporučuji jsou svíčky, měnit co 50 tisíc. Tří válec tím pádem tři svíčky, po 70 tisících měním rozvody které jsou namáčené v oleji, má to dost výhod ale i nevýhodu, začnese drolyt a sací mřížka se začne ucpávat a olej se přestane nasávat do motoru a hodí to chybu tlak v oleji, a kontrolka stop a auto je nepojízdné, pak nastartujete a jede se dál jako by se nic nestalo, při větším výkonu např(předjíždění) se to může objevit zas.
Ale auto vás nenechá nikde, dojedete v.pohodě, ale je dobré to řešit zavčasu. :yes:
Klidně tankujte 95, ale přidávejte aditiva.
Je to dost univerzální motor jak do města tak na.delší trasu. Já to mám chipnuté a dávám motoru někdy dost zabrat. Nikdy mě auto nenechalo nikde stát, turbo jsem ještě neměnil, pořád to tahá krásně.
Co musím uznat, tak brzdy mají frantíci skvělé i ve starších verzích. Po motorové stránce je to dobrý motor který má rád aditiva a kvalitní olej plus měnit svíčky. Za mě velké překvapení. Miluji mercedes, na tom se nic nemění, ale peugeot opravdu udělal dobrý motor kterého se nemusíte bát, za mě.určitě velké překvapení :yes:
Tomas Stopka
Ja tiež pridám skúsenosť smojim Puretechom 74 kw v 208. Po 58 000 km začal motor šklbať, a sporadicky neodpaloval valec č.2. Príčina bola značný nános karbónových usadením v sacom trakte a na ventiloch. S autom sa jazdí 80 % 25 km trasy po okresných cestách z a do práce ... Palivo som tankoval síce 95 okt. ale vždy s prídavkom aditíva VIF. A motor som skutočne nikdy nepodtáčal ani nejazdil na spotrebu. Spodná hranica otáčok môjho jazdenia je niekde okolo 2500 ot./m. Takže spomenutú vyžšiu odolnosť voči karbónovaniu som zatiaľ nepostrehol 😐 ...
Jan Dobes
Vlastním Citroën C4 Cactus s motorem 1.2 PureTech 82 (60 kW) ročník 2014. Auto jsem si koupil jako ojetinu s nájezdem 123 000 km. Po koupi byly na autě vyměněné svíčky, olej a filtry.Ale ani tato preventivní údržba však nezabránila problémům s motorem. Problémy začaly snímačem polohy vačkového hřídele, kdy auto z ničeho nic vyhazovalo závadu na motoru. Po výměně auto opět jezdilo, jak má, bohužel však ne na moc dlouho. Auto začalo brutálně žrát olej – 0,6 l na 100 km. Po této zkušenosti nikomu motory 1.2 PureTech nedoporučuji, jsou drahé a nespolehlivé.