Já jsem se svým Puntem Evo 1.4 z roku 2010 taky nadmíru spokojený. Dovezl jsem ho z D za velmi slušné peníze a to auto je neskutečně příjemný parťák do města a na kratší jízdy kolem něj. Těžko se to popisuje, to se prostě musí zažít při každodenním používání. Už jen příchod k tomuto autu spojený s pokocháním se jeho geniálním designem mě vždy zvedne náladu a dalším požitkem je fantasticky povedený posaz za vysoko umístěným volantem. Při svých 187 cm neznám jiné malé auto, do kterého by se mi tak pohodlně nastupovalo a vystupovalo! ;-):yes:
No jedno je bohužel jisté - designově to tak povedené auto, jako poslední generace Punta, rozhodně nebude. Toto Giugiarovo geniální dílo v B segmentu už asi nikdy nikdo nepřekoná.... :-O
V roce 2015 polovina. Přijde ti, že je to málo, pokud by měl Peugeot dvakrát takové prodeje, protože by ta půlka lidí, co chce 4x4 mohla vybírat i u něj.
Každopádně u nás za 2008 je i RAV 100% 4x4. Dneska... obecně čím větší/dražší auto, tím spíš má 4x4. Peugeoty holt mají sofistikované řešení poplatné době a trhu >:D ... ale jak vidno, své kupce mají předem jisté, tak je to asi fuk.
Zakladatel kategorie je RAV4 = Recreational Active Vehicle = představená v létě 1994
Nevim jak ta první generace, ale druhá od roku 2001 = se už prodávala i jako předokolka
Český čísla budou trochu zavádějící = tady se prodávaj u všech modelů víc jak 4kolky tak trochu překvapivě i silnější motory = než v bohatších státech světa
Před deseti lety? Hm, to nevím... můj dojem je, že tenkrát právě bylo víc "terénních" a méně těch pseudoterénních. Takové SantaFe nebo Sorento se myslím ani jako FWD nedělaly... tehdy by byly pro smích. Totéž třeba CX-7, CR-V, X-Trail... jen 4x4.
Nakonec, česká čísla jsou k dispozici, [odkaz] vs. [odkaz]
Nehadam sa. Stale mam vsak v pamati nejaku statistiku spred cca 10 rokov a ta udavala spominany podiel co ma dost zarazilo. Zrejme sa to medzicasom otocilo.
Hm. Ja mam pocit ze za dekadu sa vsetky standardne modely priblizili viac ci menej k zemi, lebo spotreba a emisie. Svetlost ktoru mali bezne auta pred cca 15 rokmi maju dnes casto len SUV ci crossovery. Takze velmi chaby argument proti Pulsaru.
Nebo myslíš že třeba doktorem = bys moh bejt po pár příspěvcích? ;-)
Buď se smiř = že toho ekonomičtí analytici a majitelé FCA vědi nekonečně víc = nebo je holt měj za blby :-)
Určitě šly detaily jinak = ale obecně = svou práci dělal SM nebo třeba Tavares u PSA = velmi dobře. Jedno jestli to umíš pochopit = nebo si budeš opakovat tu svou: Je jasný že tak jednoduchý věci = absolutně bez znalosti tisíců údajů a čísel = rozumim líp :-)
Tak ještě jednou - čím obohatilo FCA značky Dodge, Chrysler a unmělě vytvořený RAM?
Tím že na dávno zaplacených linkách vyrábí 10 let starý auty s 20 let starými komponenty a generuje na tom zisk?
TO umí i Vasil Lopatěnko ze Sibiře co má 4 třídy. Ty 10 tis hodin.
Ono kde nic není, ani čert nebere a Fiat žádné vlastní zdroje na mohutné investování a rozšíření modelového portfolia a modernizaci prostě nemá.
Jak prosté že.
Takže furt nevím co na tom mam odbdivovat.
Ještě si mi to furt nevysvětlil.
Chryslery sem měl 8 let, GM mam skoro 6 (Alero, Camara a CTS). Myslím že můžu docela porovnávat.
A proč sem přešel k GM je asi jasné ne, Chrysler mi už neměl co nabídnout popř byly jeho zastaralé modely ve všem horší.
Stačí si porovnat třeba motor Pentastar V6 s motory GM 3,6 LLT a LFX >:D
Nebo jaké mělo převodovky GM v roce 08 a jaké Chrysler. Výbavu, kvalitu materiálů atd.
A samozřejmě když už mít ameriku, tak od amerického koncernu.
Už sem to tu psal ale zkusim eště jednou = na to abys nějakej obor vystudoval potřebuješ nějakejch 10 tisíc hodin na to abys v něm získal dostatek zkušeností znalostí nadhledu dalších 10 tisíc = proč si sakra furt někdo myslí = že bez těch 20 000 hodin = něčemu rozumí líp než ty co tu dobu věnovali tomu aby tomu rozuměli? :-)
Když se převezme Fabrika, obvykle se do ní něco investuje a dost obvykle z vlastních zdrojů. Nikoliv POUZE z toho, co vydělá samotná fabrika co jsem převzal.
Proto ta modelová nabídka vypadá tak jak vypadá, bohatá je jako u severokrjeců a věkem připomíná muzeum >:D >:D
Když sem měl 300C tak to vlastnil Cerberus a pak chvíli Fiat ale v podstatně neměli ještě 100%. A 2012 sem to prodal..... A když sem měl Sebring a Stratus, tak to měl Mercedes.
Ti do firmy aspon investovali.
Pro mě je trošku překvapení, že škodovka se dostala do top 10. Stím co poslední dobou předvádí...Hold ji lidi kupují protopže je to prostě "koncern". Přitom nám škoda nic nového už dlouho neukázala a její ceny jsopu taktéž zbytečně přemrštěné, takže za mě škodovku prostě nebrat!!
Jo, ještě k Fiatu - Fiat měl loni dobrý rok, v pololetí měl +11%. Letos má -9,0, takže je zhruba na úrovni pololetí 2016 a pohybuje se pořád na konci top 10. Nic pozitivního, ale vzhledem ke konci Punta to zase není žádné drama.
Nie nie Gazík :-), ale patrí medzi autá, ktoré takmer lížu cestu a mám depky od čias mojej fakt spoľahlivej Marienky 1,9 jtd, ktorá i po prechode miernej nerovnosti bozkávala asfalt podvozkom :-)...Napr.. C4 I, ktoré som mal napodiv zdolávala všetko, čo v súčasnosti zdolávajú tie "crossovery"
Nic proti 4x4 a klasickýmu mechanickýmu rozdělení = furt je dost aut kam to patří
Ale už někdy před 10 lety sem čuměl co umí elektronika s pohonem jedný nápravy = běžný problematičtější situace zvládá až to hlava nebere [odkaz]
Takže kdo fakt potřebuje tak je dobře že tu je Land Cruiser apod. ale jinak to je s tim 4x4 trochu..
Ak si tým myslel mňa, neviem odkiaľ berieš to že nič neviem :-) Ja som na Fiat nedal dopustiť...to je fakt. To že máš GP je v poho...je to dobré auto, až na pár mušičiek, ktoré má nakoniec každé... že má 4 valec je úplne super, ale že je stále rovnaké už 13 rokov je tiež pravda. Že Punto chceli nahradiť Pandou je info od dealeru Fiat... a že 500 x s e-torquom má najvyššiu spotrebu spomedzi B-SUV je tiež pravda. Možno MA 1,4 je o trošku lepšie, nedosahuje však spotrebu Tsi, Tce a ani PT od PSA. A je strašne imidžová fakt... ale mne pôsobí ťažkopádne, včera som šiel za Stonicom žlto čiernym, z toho auta dýchala ľahkosť... sorry... Ale máš posledné najkrajšie auto od Fiatu to je fakt.... Tipo je pekné, avšak ten interiér... to už neviem kto im robil...
Souhlasím. Mě se současné Peugeoty hodně líbí, ale to jak všude v reklamě hází machry, jaká to jsou drsná SUV a dokonce žvásty "kde jiná končí, my pokračujeme dál..." to už je horší jak reklama na LIDL a skoro to dohání ubohost reklam Hyunadi. Proč nepracují s tím co mají a dělají z toho co to není.
Problém je že to vzhledově a až na výjímky ani jízdně = nepoznáš. Běžnej člověk při běžný jízdě = rozhodně ne
Takže jak označenim oddělíš vzhledově motorově a z velký části jízdně = stejný auta? Popravdě dneska sou to všechno spíš crossovery než SUV = a to i ono se prodává jako předokolky
Největší propad = nemá Fiat ;-)
Jestli je to asijská nebo jaká značka = je fuk. Je to o prodejích v Evropě = a největší propad v prodejích v Evropě má..?
Jinak viz Nonsens včera 11:02 = ty to ale dělaš zadara = nebo? :-)
VW nerobí ergonomické prešľapi? To môže napísať len človek pre ktorého je VW ergonómia a neporovnáva s ničím iným. Moja posledná skúsenosť s VW(vždy požičovne) bol sedmičkový golf. Moje postrehy. Prevedenie s dotikáčom v strede bez tlačidiel na volante môže pustiť do predaja len diletant. Stupídne ovládanie tempomatu. Ale hlavne som tých 600km vyložene pretrpel kvôli ostrej hrane stredového panelu.
Článek je o evropských prodejích, ve kterých dlouhodobě vede VW, tak proč by neměl být na titulce právě jeho produkt?
Z evropských značek má největší propad Fiat, o kterém je v nadpisu zmínka.
Ještě něčemu nerozumíš, resp. (jako obvykle) rozumět nechceš?
Uz sem ti to nekde myslim psal, na Fiatech sem vyrost, 128, Uno, Logo, Tipo.
Zasahly me navzdy.
Jediny co jeste chci je puvodni Panda 4x4, jsou vzacny, ale verim ze nekde v garazi jedna na me ceka.
Soucasny Fiaty me uz tak neberou, krome Punta, tak at vydrzi a dela radost :-):yes:
No - div se, ale koupil jsem nový končící Punto, těsně před skončením výroby. A jsem s ním ale úplně spokojenej.
Představ si, že šlo koupit se čtyřválcovým atmosferickým bezinem! Představ si, jsem vypnul start / stop, a od té doby ho neřeším...
Představ si, že mám i vyhřívaný sedačky, a rádio mám na očích.
Představ si, že sedačka je při delší cestě pohodlnější, než ta v základním Superbovi... a to už mi fakt nemusíš věřit, ale při najetých necelých 5 tisících kilometrech jezdím při smíšením provozu, včetně dálnice, za cca 5,5 litru. Delší cesty za míň.
Ano, pořád je to skvělé a úžasné auto.
A proto jsem si ho koupil. Za svý peníze. A vlastně ve finále nebylo úplně levné - po doplnění všeho, co jsem tam chtěl.
Umí i robustní kryt pod motor... to jsou věci, viď? ;-)
Jo - a mám ho jako druhý auto, vedle 500X.
Ale teď jezdím výhradně Puntem, než ho zajedu a předám své polovičce.
500X jsem zatím dal na ježdění dětem... a všichni si to pochvalují.
Jo, taky si říkám, co se to s lidma stalo, že jim nevadí, že jediný benzín, který si můžou koupit, je litrový tříválec...
Ale je to jejich volba.
Na Fiat bylo plivnuto, takže úkol splněn. Barik tady onanuje... takže všechno je v řádku. ;-)
Ale jinak to odpovídá prohlášení SM, že neměří úspěch počtem prodaných aut, ale dosaženým ziskem.
Tím nezpochybňuju, že má Fiat mezery v nabídce a přeju sobě i jemu, aby to brzo zaplnil.
Lancia dnes už nikomu, kromě pár Italů, pár staromilců a pár znalců nic neříká. Je to mrtvá značka. Výsledek by byl asi takový, jako když číňánci zkoušeli přijít do Evropy s Borgwardem, taky to tu nikoho nezajímá.
tak ta posledna skoro az "MPV" croma bola aj mimo moje chapanie... kto toto navrhol fakt netusim ale ze tadial cesta nepojde musel vediet snad kazdy okrem toho spominaneho dizajnera ktory si asi myslel ze taketo vajce sa moze rovnat mazde 6 alebo insignii ci passatu.. ale nemoze ( pritom tie predosle cromy boli fakt pekne auta ) ... tak snad sa poucili .... aj ked momentalne sa zda ze stredna trieda nie je pre fiat prioritou nakolko v tejto triede im to nikdy moc neslapalo .... ale o to je u mna vacsia zahada ze preco tu stale nemame nove punto ked male auta vzdy vedeli a z nich aj zili ale akokeby aj na tie uz hadzali boba.... a podla mna sa ozaj len z 500 a 500X a 500L neda prezit... chce to proste aj klasicke vozy ako punto brava croma.. ale zase sa len opakujem..
500X aj mala 500 su v pohode... tam vidim aj potencial do buducna v moznych nastupcoch... ale co s modelom 500L ... MPV proste uz nefrcia a hoc je to pekne auto mam obavy ze je to dalsi mozny obetny baranok .... aj ked .... ved uvidime .. chce to hlavne to nove punto uz... toto by mohlo velmi pomoct... ale tak asi sa nedockam ;-\
obzvlast s 1,6T so 140kw to bol vcelku slusny rodinny a nenapadny sleeper ... ale asi prave ta nenapadnost pulsar poslala ku dnu... ludia si dnes uz proste za podobne peniaze kupia radsej stylovy juke hoci ma v kabine podstatne menej miesta :*)
V 7miestnom tourane som nesedel, takze posudit neviem ci je tam porovnatelne miesta - tych 12cm skor hra proti nemu. Ale ok beriem, ze s touranom sa bude z dovodu jeho dlzky o chlp lepsie parkovat. To je vsetko k tym vyhodam MPV?
On ma len komunisticke uvazovanie, mysli si, ze ked sa prevezme fabrika/koncern, tak sa za to po bolsevicku nic neplati, nie je schopny pochopit, ze Fiat si cely Chrysler a jeho modely kupil a zaplatil za ne, tak je celkom normalne, ze teraz za predaj tych kupenych modelov inkasuje.
5008 docela chápu, to je prostě stylové MPV, které na sněhu dojede o 2 nebo 3 metry dál. Víc bych v něm nehledal, propagačním kecům navzdory. 3008 už je takový přiznaný pozérmobil. Na druhou stranu ani ceník Karoqu není zrovna 4x4 friendly a taky se prodává jak housky na krámě.
Mňa nejako slabé predaje Optimy neprekvapujú a v zásade si nemyslím, že ak by na tom aute bol znak fiatu tak by šla na dračku. Inak keď riešime Optimu trošku ešte uletím - Stinger vyzerá tak nejako oveľa lepšie na obrázkoch ako naživo. Ja osobne som bol normálne sklamaný.
Jak jako, lepší? To je na mě příliš abstraktní, buď konkrétní. Umíš líp trolit, či jsi chytřejší, či vypiješ víc piv, či máš lepčí auto, nebo jak teda?
Keď nič iné, tak napríklad 5008 je oveľa dizajnovejšie auto (povedzme že crossover) ako Touran (MPV). Ja viem že dizajn je vec vkusu jednotlivca ale určite proste krajšie je. A dizajn predáva, nie? Kto dnes túži viac po 4x4 ako po parádnej káre? Hlavne ak s tým autom plánuje len brázdiť prevažne mestské cesty a parkovať na obrubníkoch? Automobilky si len štatisticky vyhodnotili, že veľmi veľa zákazníkov chce SUV alebo niečo s takým dizajnom ale štvorkolku mu proste netreba (respektíve ak by bola za cenu 2kolky tak možno sa zíde ale priplácať proste za to nechcú). A začali vyrábať crossovery, ktoré majú stavbu kasne ako SUV ale bez ambícií jazdiť v teréne - možno s praktickosťou MPV (plus vyšší podvozok pre prejazdy obrubníkmi - nie pre offroad jazdenie)a pritom vyzerajú proste atraktívnejšie ako MPV. A s tým zas nenarobíš nič ty, že ano.
Ono ani Lancia nemusela byť mŕtva... platformy majú, mohli urobiť liftback podobný oktávke, zadizajnovať to Pininfarinom, a auto s dizajnom ako toto [odkaz] neverím že by to nenašlo späť zákazníkov, keď už to dajú vietnamci...
Presne... Keď spomínaš Optimu, keď som ju videl 1. krát pomyslel som si,,,,keby toto malo Logo FIAT vpredu, šlo by to možno na dračku, ale v tejto veľkosti dokázal FIAT vyprodukovať mastodonta Cromu, ktorého koncepciu som nikdy nepochopil, tak ťažkopádne auto málokde vidno, priom Croma 1 bolo metelica, najmä facelift. Aaale s5-- 508 je pecka, myslím že 6-ka prišla o trón....
Presne tak, ani tá 500x níč moc, je to užrané auto, aj keď je sympatické, že sa na nič iné nepodobá a na ceste je nepriahľadnuteľné. Mne sa zdá že chcú s obstaróžnou Pandou nahradiť aj Punto --- a potom máme výsledky. 500l - nooo ten dizajn, keď si porovnám s mpv napr. scenic... tak to je o galaxiu iné. Kľudne mohli opastovať HB Tipo, trochu pdvihnúť a mohlo byť zaujímavé SUV....PS: dúfam že vykrádanie 500-ky už skončí... už je to trápne...
Takže Lada vesta je taky SUV, přesto, že jediné co má, je celkem vysoký podvozek?
Dovolil bych si Peugeoty nazvat maximálně corssoverem, ale rozhodně ne SUV.
Ty vravis, ze to nema prvky MPV, tak sa pytam ake dalsie vyhody MPV to nema, ktore ti chybaju? Tvrdis, ze nema to vyhody SUV - ma, vyska podvozku. Ze absentuje 4x4 nie je argument pre SUV, ani podmienka - skor osobna preferencia. Preto sa pytam co dalsie?
Tomu nerozumiem. Ak porovname 5008 oproti touranu, ma rozmerovo praktickejsi kufor(5008) - realne, nie na papieri. A ma vyssi podvozok - co je prave ta "SUV" vyhoda. Takze ake vyhody MPV to nema a naopak, ake vyhody SUV mu chybaju? 4x4 ako argument neberiem.
Mě se aktuální Peugeoty líbí, ale z MPV dělají "SUV", vypadá to celkem "schopně" a pak je to vlastně jen předohrab. Takže výhody MVP jsou pryč, ale výhody "SUV" to mít nemůže.
O to smutnější realita je. Kupovat si "vysoké krabice" . Bohužel taková je doba. Vypadá to "drsněji" hraje si to na "teréňák" ale nepředvede to víc, než kdejaký HB, protože to je předohrab. Variability MPV to taky nedosahuje.
A další věc je, že i tak se celkem velké procento SUV prodává 4X4 a jejich prodeje by tak mohli být ještě lepší a růst rychlejší. Snad po pohlcení Opelu do budoucna něco vymyslí.
jeepu povedzme v cine akoby vypalil rybnik "konkurencny" buick .... ale snad im tam v cine zaberie novy grand commander ... a aj facelift cherokeeho :yes:
s jeepom to vidim vcelku pozitivne a tesim sa jeho rastu ale co sa tyka chrysleru tu mam tiez obavy... sice nova pacifica je fajn ale mnohe ine modely na us trhu uz starnu a klesaju.. rovnako v eu kde nic tu nic pritom v minulosti sa u nas chryslery stretnut dali... bohvie ci nakoniec chrysler nedopadne ako lancia... ale ak by mal aj vdaka tomu jeep prezit a stat sa tahunom ( tak ako aj obetovali lanciu v prospech alfy ) tak asi by som to asi chapal a bral ;-) ... jeep :yes:
a pritom kde este mohli byt keby tu mali konecne uz nove punto aj novu bravu ci novu cromu pripadne aj nejake nove SUV-cka .. lebo len jedine 500X v ponuke podla mna dnes uz v porfoliu SUV mat nestaci.... a pride mi ze aj panda ma uz to najlepsie za sebou a aj model 500L tak neviem... za mna chcelo by to uz konecne nejaky novy model ktory by znacku nakopol k rastu ... ved uz hadam posledne aspon 2 az 3 roky kde nic tu nic... ;-\
Jeep hlavně neroste v Asii jak si mysleli, celá asijská akvizice Jeepu je ve ztrátě, krom toho má Fiat i maserati brutální propady nejen v Evropě, ale i v USA.
Velmi mizerně je na tom značka Chrysler a nic moc už na tom začíná být i Dodge a RAM.
Ano je to o vzhledu a taky o ceně. VW si vezme za stejné auto o pěkný balík peněz víc a to jen proto, že si dělá jméno tím , že umí i 4x4 a nedělá ergonomické přešlapy.
508 bude narez.... ma pekne strihnutu az kompatknu kasnu a hrany dnes frcia ... a naopak taka uzasna ( ako tu kazdy pise dokonala a krasna ) mazda 6 predava v eu len dvojnasobne pocty takmer neviditelnej optimy...
Dokonalý kupec. Ty víš, že tvé auto bude Peugeot a hlavně ne VW. Auto si ani nevybíráš. Nebylo by nahodou lepší odhodit svoje předsudky a vybrat si to nejlepší napříč značkami?
nissan sice tazi z perfektnych predajov kaskaja a mame tu aj novu micru ale citelne uz klesa juke a chybaju mu vo vysledku aj cisla modelu note .. a pada a konci aj pulsar... rovnako x-trailu uz akoby dochadzal dych v porovnani s cislami spred roka .... ale je tu novy leaf zase.... za dva roky uz pride aj dalsi novy kaskaj... neda sa proste vecne rast... niektore znacky teda zazivaju akesi sinusovky.... jeden rok lepsi dalsi este lepsi a potom bum.. dva roky po sebe pad a zase naspat .. dalsi rok narast.. a zase narast a zase narast... ako na hupacke... mitsu to iste.... aj honda.. subaru a pod.... aj tam je to kazdy rok s nimi v eu ako na hupackach hoc tentokrat tu uz vidim tendenciu rastu snad aj na dlhsie ( eclipse cross, nove CR-V, nove XV, nova impreza )
novu generaciu ibizy uz vidim v premavke ..a slape aj nova arona ... takze toto tiez pomohlo seatu k rastu tento rok .... taktiez sa stale vyborne predava leon a mame tu aj SUV atecu.... no a uz za nejake dva mesiace v septembri sa nam predstavi aj bracek kodiaqa s logom seatu... takze seat to ma konecne uz pekne naslapnute na dalsie roky rastu v eu.. a ocakavam ze porastie este rapidnejsie ako dnes a to hned uz na dalsi rok ked sa uz rozbehne celorocne v predaji naplno aj nova ibiza aj arona aj to nove velke SUV :yes:
Když se výrazně nadpoloviční většina SUV daných tříd prodává jako dvoukolky, proč by se vůbec obtěžovali se 4x4? I bez zbytečně nákladné techniky prodávají stále více a více, tím pádem to považuji za velmi dobrý krok.
este pred rokom bo tusim nissan jasne pred hyundaiom ---- ale len uspech kaskaja na rast v eu dlhodobo nemoze stacit takze s akymsi ustupom z pozicii som tu uz ratal ... rovnako fiat bol kedysi hodne pred skodou... ta na neho ozaj ani nedovidela... dnes ale mi pride ze mu je uz za chrbtom a do konca roka ktovie ci nebude aj pred nim.... a to su ozaj zmeny ktore si clovek vsimne aj bez toho aby bol nejaky super fanda aut... rovnako seat uz v tabulke stiha kiu ale ta tiez rastie tak som zvedavy ci si svoju poziciu este tento rok udrzi... je to mozne ze tu to bude tesne aj ked nakoniec uspesny rok to bude pre oboch bez ohladu na pripadnu zamenu pozicii kedze aj seat aj kia nadalej rastu .... pekne ide hore aj jeep... to je doslova skokan roka a pre mna asi najvacsie prekvapko ( pozitivne prekvapko eu trhu ) ... novy compass zda sa uz aj v eu perfektne zabral .... a celkovo jeep ide za mna uz konecne aj v eu tym spravnym smerom takze tu mu v tomto len a len fandim .... :yes:
Co to říkáš za bludy o Seatu - Ibiza že čeká na prodej nové generace? Vždyť ta už se prodává řadu měsíců!!! >:D A Ateca je naopak tím nejpravějším šampiónem, jenže v Kvasinách ji nejsou schopni vyrábět v požadovaném množství! :-O:no:
Trošku bych brzdil. V červnu byl PSA celosvětově cca 4% v mínusu a za letošek je v plusu jen o necelá 2%. A ten tvůj "ale" Renault rostl ve stejném období o cca 10%. :-)
Auta jsou to líbivá. Tak se prodávají. i-cockpit vypadá zajímavě, většině lidí evidentně nevadí, nebo se jim dokonce líbí více než klasické uspořádání. Na druhou stranu ty jejich pseudo SUV nechápu. Vysoký podvozek, ale 4x4 to neumí. Pochopil by jsem prodeje 308, 208 nebo skvěle vypadající nové 508 (až se bude prodávat), ale proč si kupovat krabici si vysokým podvozkem, bez možnosti 4x4 ? Tam je to asi opravdu jen o vzhledu.
Tak takové úvahy jsou fakt na Chocholouška. Hateři VW prostě nemohou zkousnout, jak dobře se auta této značky v Evropě prodávají. Fakt směšné! >:D >:-[]
Docela by mě spíš zajímal podíl motorizací, než jen tyto vzásadě pořád stejné tabulky ... Hlavně co se týká té slavné nafty a ten hon na čarodějnice z Bruselu na ní ... pořád se čte jak se neskutečně propadá, ale teď že zas prý i v tom Německu začají prodeje stoupat, tak jak to tedy je?
... ale vytrvale roste. Alespoň jedna pozitivní zpráva pro FCA, i když nárůsty Jeepy nekompenzují zcela propady FIATu. Maserati rovněž ztrácí (asi by pro Evropu měli urychleně zavést nějaké kompaktní SUV na bázi Renegatu (500X) >:D .
Alfa je kolem 26. místa a přeci jen roste. Škoda, že kdosi zastavil vývoj kombíku pro Giulii, čísla mohla být mnohem lepší (především milovníci jízdy neradi kroutí volantem SUV).
Propad Lancie o více než 30% je znám a rozhodně se její situace už nezlepší. Proč někdo rozhodl, že bude žít jen pro Itálii? Vždyť to je vražda v přímém přenosu... Dokonce i DS, co do celkových čísel souputník Lancie, roste. Málo, ale přeci.
No, je to requiem.
Na druhou stranu, výkon značek VAG je obdivuhodný. SEAT se veze na vlně příklonu k SUV (Leon roste mírně, Ibiza poklesla, protože čeká na prodeje nové generace; Ateca sice není tím šampiónem, co si určitě SEAT představoval, zato Arona roste od začátku roku 200%- tempy). Škodovku nebudu komentovat, Volkswagen je nadále tahounem skupiny, když Audi je měsíc co měsíc na tom různě- klesá i roste. Zajímavý je pozitivní vývoj prodejů např. Pola a Golfu, jež jsou pozitivní i přes vytrvalé zvyšování jejich cen v celé Evropě. Rovněž výborný výkon podává Tiguan, byť je nejdražším autem své skupiny. T-Roc se stává hitem, myslím, že právě on je důvodem vytrvalých poklesů Nissanu (X-Trailu především).
Dalo by se vysledovat ještě hodně zajímavých souvislostí, ale zdržel jsem se jen u těch, které se jeví nejzajímavější.
To je fakt, kdo si koupí Volkswagen, měl by s tím dostat i papír na demenci - odporná, předražená a nespolehlivá "auta"! Ale když vidím, jak z toho hnusu vyleze vždycky takovej nesympatickej gestapáckej xicht, tak už se tak moc nedivím.
Celkový úpadek Fiatu je v EU poměrně velký (také nemá skoro co prodávat), ale ve světle tragických údálostí posledních dní je neméně zajímavá zpráva, že právě tento měsíc dokázal Fiat, potažmo celé FCA splatit veškeré své dluhy a jako jedni z mála jsou v plusových číslech. :yes: