Podle veřejných zdrojů má Dongfeng 19,9% hlasovacích práv, rodina Peugeotů 17,6%, je to přímo na stránkách PSA. Pro rozhodování není důležité kdo má kolik podílu na akciích, ale kdo má kolik podílu na akciích s hlasovacími právy a Dongfeng má prostě víc. Navíc podle historie za poslední 3 roky svůj podíl na hlasovacích právech každoročně navyšuje, 2014 12,6%, 2017 20%, takže není vyloučeno, že za čas bude majoritním akcionářem.
Kdo je největší akcionář není nikdy jedno, je to prostě největší z majitelů a ten vždy určuje strategické směřování firmy, šéf je jenom najatá osoba, která takovou strategii naplňuje a musí majitele na slovo poslouchat, když ne, tak je vyměněn.
...pokud by svá auta nezamořovali šílenými i-cocpity, které řadu potenciálních zákazníků od Peugeotů spolehlivě odradí a nasměrují je ke konkurenci. :-O
To nikde netvrdím, ale zbylých 80 jsou různé fondy a tisíce drobných akcionářů, kteří se nikdy nedohodnou na jednotném postupu, takže držet největší balík byť ne majoritu vždy znamená největší slovo ve firmě. Ovšem pozor, některé ty drobné podíly drží čínské fondy a ty se klidně k Dongfeng poslušně přidají, protože Číňan jak známo je osoba poslušná a hlasující se stádem, kterému směr ukazuje komunistická strana.
Vede to ten, kdo má nejsilnější zastoupení na valné hromadě a to jsou Číňani. Nakonec jejich vliv je jasně patrný. Přeorientování PSA na čínský trh je evidentní a deklarované samotným PSA.
Tavares je jenom zaměstnanec, který musí skákat jak mu nařídí největší akcionáři. A největší akcionář s 19,94% hlasovacích práv je Gongfeng (i když má "jenom 12,3% akcií), Peugeot famílie má jenom 17,63% hlasovacích práv a ostatní jsou pod 10%.
[odkaz]
To Donfeng nevede = maj jen podíl. Bejvalej management PSA nezvlád období světový krize před deseti lety = teď už roky koncernu šéfuje portugalec Carlos Tavares = a zdá se že docela slušně
Donfeng má 12,3% hlasovacích práv