Nejvýkonnější aktuálně dostupné Porsche má i před příchodem Panamery pětidveřovou karoserii. Jde o Cayenne Turbo S, které má přes 400 kW a jízdní výkony na úrovni supersportů.
jen pro zajímavost ohláška emisí čerpací stanice dle 355/2002 sb. Na to také mnoho příznivců benzínu rádo zapomíná. Porovnejte VOC benzínu a nafty:
Benzin: emisní faktor Ef = 1400 g VOC/m3 tj. 1,4 kg VOC/m3
množství benzinu přijatého Mbp činilo 1000 m3/rok
množství benzinu vydaného Mbv činilo 990m3/rok
emise VOC z přijatého benzinu: Ebp = Mbp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,7 = 700 kg = 0,7 t VOC
emise VOC z vydaného benzinu: Ebv = Mbv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,7 = 693 kg = 0,693 t VOC
celková roční emise VOC z benzinu: Ebc = Ebp + Ebv tj.: 0,7 + 0,693 = 1,393 tun VOC/rok
Nafta : emisní faktor Ef = 20 g VOC/m3 tj. 0,02 kg VOC/ m3
množství nafty přijaté Mnp činilo 1000 m3/rok
množství nafty vydané Mnv činilo 990 m3/rok
emise VOC z přijaté nafty: Enp = Mnp x 1/2 Ef tj.: 1000 x 0,01 = 10 kg = 0,010 t VOC
emise VOC z vydané nafty: Env = Mnv x 1/2 Ef tj.: 990 x 0,01 = 9,9 kg = 0,0099 t VOC
celková roční emise VOC z nafty: Enc = Enp + Env tj.: 0,010 + 0,0099 = 0,0199 tun VOC/rok
stále čekám na ty další částice a plyny. Zatím jsme stále od tebe neslyšeli nic nového jenom ten uhlík (pro blbce saze alias obláček dýmu), tak čekám ;-\
jenom aby jsi měl představu co vše je v benzínu a není to v naftě a přitom to NAZACHYTÍ katalyzátor:
emise z nafty (neaditivované 99% prodávané nafty):
obsahují sloučeniny uhlíku a sloučeniny síry s kyslíkem a dusíkem. Toť vše.
Ale třeba nám sem napíšeš něco nového
někdy mám pocit, že lidé jsou fakt velmi hloupí a co nevidí, to jim prostě nevadí
benzínový motor s katalyzátorem je prostě naše spása
Cayenne Turbo S je podle meho jen do absurdity dohnana nesmyslnna kategorie SUV. Jakekoliv Cayenne mne nechava naprosto chladnym, svym protichudnym pojetim dvou nesmiritelnych svetu, jako jsou sportovni vykony a zaroven off-asfalt (proboha jen ne off-road, zvlast ne na tech nizkoprofilovych gumach!) vzhled, (kdyz uz ne schopnosti), je idealne sity na miru populaci, ktera si do sladke palacinky s javorovym sirupem zabali dobry parek. Na taliri (pokud se oprostis od toho, ze je to vlastne jidlo) to muze vypadat dobre, ale Evropan po nahodnem poziti bude potrebovat velke zrychleni na rovince k toaletam, ale diky vyssi stavbe a tezisti zrejme nevybere posledni dve zatacky a misto na haj*lik proleti litackama do kuchyne, aby jim tam nonverbalne vyjevil, co si o teto kombinaci mysli.
Jo, je to tak, údělem silných je snášet rány... slabých. Člověk pochybuje o tom, jestli diskuzi některých přiZpěvatelů pod zdejším článkem snad opravdu neřídí rozvědka ze Severní Korei.
No, hele, mám pro tebe návrh. Sundej si ale před jeho realizací tanga, abys je v polovině seance neprotrh´. Prostě si lehni na otoman, zavři své slepé oči a pokus se představit, jaké by to bylo, mít jednoho Cayenne. No uznej, že má prostě větší grády snít o Cayenne, než o novým mobilu... Buď aspoň ve snech stylovej... a skutečností, že bys na cayenna vydělával i s vánočníma prémiema dvě stě patnáct let se netrap, to by ses přece jinak utrápil...
P.S. Zítra ráno sem napiš jen dvě slova - BRAVO PORSCHE :yes:
Tak i BMW uz podlahlo tlaku a bude vyrábat i svoje M-kové skvosty s turbom! M5 budúcej generácie je vraj plánovaná s identickým motorom ako Cayenne Turbo S, t.j. 4,8 V8 Biturbo - 404 kW/550 k. Samozrejme s priamym vstrekom, Double- vanos a Eficient dynamics, ale uz to nebude famózny V10 s 8000 otáckami. Holt emisie a honba za nizsou spotrebou nepustia. Niekedy to je na skodu veci. :-(
co je tohle za nesmysl ... litr paliva ma proste nejakou cenu a nechapu proc by za stejny litr paliva mel nekdo plati vic a nekdo min ... nesmyslne zakony stanovujici vyjimky akorat delaji bordel a prostor pro podvody
Dnes je nesmysl platit daň za objem. Mělo by to být podle naměřené spotřeby. A to ne jako udává výrobce, ale jaká by se naměřila na brzdě. Vysoká spotřeba vysoká daň. Nejsem bláznivý ekolog, který kolem sebe rozhazuje nadávky na jakékoliv auto, ale jsem pro nižší spotřebu z důvodu šetrnosti. Ropa není nevyčerpatelná a dnes se z ní vyrábí prakticky všechno. Ne jen paliva, ale všechny plastické hmoty,léky,...
Presne tak proc?? Osobak se spotrebou 15 litru naturalu je daleko "zelenejsi" nez osobak ktery si rekne o 7 litru nafty. Samozrejme pro ty, kteri nechapu tak vysvetlim. U benzinoveho motoru se da mluvit jedine o CO2, u diesloveho je to o trosku min CO2 ale mnohonasobne vic dalsich daleko nebezpecnejsich plynu ( castic ) ktere u benzinu skoro nelze namerit a prave ty castice ktere vypousti diesl (benzin ne) zpusobujou smog, astma a jine. Diesl totiz vypousti ty dalsi plyny s tak mikrocasticemi ktere jsou paradoxne nebezpecnejsi protoze se dostanou az hluboko do lidskeho organismu a tam delaji paseku.
Proto rikam DIESLU ne.
Zajmave ze pred casem tady byla recenze PROSCHE CAYENNE ( nevim ktery model presne ) predelane na LPG protoze majiteli se nelibila prumerna spotreba 20 litru a v meste 25 litru... tech 15 litru je spotreba nejspis z kopce pri neutralu....