Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Turbo S: Nejsilnější současné Porsche míří na český trh

Diskuze (62)
Nejvýkonnější aktuálně dostupné Porsche má i před příchodem Panamery pětidveřovou karoserii. Jde o Cayenne Turbo S, které má přes 400 kW a jízdní výkony na úrovni supersportů.

Porsche reaguje s Cayenne Turbo S na poptávku z Asie a východoevropských zemí, kde zákazníci žádají exkluzivní SUV s maximálním výkonem a vynikající ovladatelností. Osmiválcový dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 4,8 litru z Cayenne Turbo byl naladěn na 404 kW (+36 kW) při 6000 ot./min a 750 Nm (+50 Nm) v rozpětí 2250 až 4500 ot./min. Kombinovaná spotřeba se přitom nezměnila. Maximální rychlost je nyní 280 km/h (+5 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 4,8 s (-0,3 s).

Keramické kotoučové brzdy, vyráběné za použití karbonových vláken, vychází přímo ze závodních aut a poprvé se objevují v jiném než sportovním autě. Přední kotouče mají průměr 410 mm a brzdiče se šesti pístky, zadní 370 mm a čtyři pístky. Kromě Turbo S bude možné nové brzdy, označované PCCB, objednat také do verzí Cayenne S, GTS a Turbo. Velikost kotoučů si vyžádá instalaci nejméně 20palcových kol, Turbo S bude mít standardně 21palcová kola SportPlus.

Turbo S má standardně vzduchový podvozek s udržováním konstantní světlé výšky, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a variabilní posilovač řízení Servotronic. Systémy PASM a PDCC elektronicky mění charakteristiku tlumičů v závislosti na aktuální jízdní situaci a eliminují boční náklony karoserie. Pracují v režimech Normal a Sport.

Uvnitř se nachází multimediální systém s dotykovým displejem PCM a s hlasovým ovládáním. Standardními součástmi PCM je TV tuner (s příjmem analogového i digitálního signálu), navigace, bluetooth pro připojením mobilního telefonu a Bose Surround Sound System se 14 reproduktory o celkovém výkonu 410 W.

Pouze pro Cayenne Turbo S je určen lak Lava gray metallic a interiér v kombinaci Black/Havana, nebo Black/Steel gray. Mezinárodní cena je stanovena na 111.400 Euro (bez daní), cena pro český trh (včetně DPH) činí 3.389.000,- Kč.

Porsche Cayenne - kompletní přehled modelové řady
ModelCayenne V6Cayenne SCayenne GTSCayenne TurboCayenne Turbo S
Motor3,6 l, atm4,8 l, atm.4,8 l, atm.4,8 l, přepl.4,8 l, přepl.
Hnací kolavšechnavšechnavšechnavšechnavšechna
Zdvihový objem [cm3]35984806480648064806
Válce/ventily6/48/48/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]213/6200283/6200298/6500368/6000404/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]385/3000500/3500500/3500700/2250-4500750/2250-4500
Max. rychlost [km/h]227 (227)252 (250)253 (251)(275)(280)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,1 (8,5)6,6 (6,8)6,1 (6,5)(5,1)(4,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]12,9 (12,9)14,9 (13,7)15,1 (13,9)(14,9)(14,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]2160 (2170)2225 (2245)2225 (2245)(2355)(2355)
Cena [Kč]1.363.000,-1.714.000,-2.024.000,-2.866.000,-3.389.000,-

Údaje pro verze s automatickou převodovkou jsou v závorkách.

Diskuze (62)
10. 7. 2008 20:28
Re: No
jo, rika ...a vzpomenu si na nej pokazdy, kdyz vidim, jak se nejakymu dieselu vali ze zadku cerny mraky popela
10. 7. 2008 17:43
Re: ÚDĚL SILNÝCH
;-)
10. 7. 2008 17:42
Re: ÚDĚL SILNÝCH
>:D >:D Trefa, přímo na komoru :yes:
10. 7. 2008 17:41
Re: ÚDĚL SILNÝCH
>:D
Avatar - Ondore
10. 7. 2008 00:36
Re: ÚDĚL SILNÝCH
Sa nesmej, aj mne! >:-[]