Ani ne tak spatne jako pomalu. Takove sportovni auto jako civic je, nemuze mit zrychleni jako SUV. Civic je sipka, pro kterou je 11s malo i v nafte.
Me ta 1.5T k civicu sedi.1.3 tunovy auto zvladne.
Ale klid brácho. Pokud má Mazda 2,2 SKY-D, může to znamenat jen jedno. 1,6 v Hondě je poddimenzovaná pro takovéto SUV. To znamená stejné potíže jako měli všichni s malými motory které nahradily velké. Nejšílenějším příkladem je Isuzu které do svých SUV pickupů začalo dávat místo 2,5 1,9 !!! A rázem získalo punc největšího makera emisí v porovnání všech možných vozidel.
Což prostě znamená že Honda musí dodělat SCR, u SUV bude muset kvůli mrňavému motůrku řešit velkém množství NOx a bude muset dobře naladit SCR.
Ale souhlasím, 2,2 byl skvělý motor a zrušili ho. A teď holt musí zvažovat jeho renesanci nebo potřebné úpravy na 1,6.
Na jiném webu to řekli jasně, HONDA se nevyjádřila ani tak, ani onak. Rozhodně Honda nikdy neřekla že se do CRV nebude dělat diesel. Chce to jen čas na přezbrojení na Euro 6D Temp. Mitsubishi je na tom úplně stejně. Subaru to stejné. Jedině Mazda to má vyřešeno. Toyota to má vyřešeno s motory 2,4 a 2,8 pro Landcruiser a Hiace. A s motory BMW pro menší vozidla, čímž doplňuje nabídku hybridů.
MAZDA má velkou výhodu, její diesely se chytly v Japonsku tak dobře, že má dobrý důvod s nimi pokračovat, ekonomicky to dává smysl, a proto je uvedla i na trh v USA.
Ovšem nejlepší v USA je Ford 150 pickup. Dostal diesel 6-válec z Range Roveru a počítá se s prodeji 5% 150 v dieselu. vypadá to jako málo ale 150 a podobné pickupy mají přes polovinu prodejů "osobních" aut v USA. Konkurence už má taky diesely, tak to bude zajímavé. Evropské značky diesely v USA omezily, Japonci a Američané přidávají plyn :-) To taky nemá moc logiku. :-)
V USA nabíhají prodeje jinak ve většině z 50 států. To nevíš? V některých státech diesel možná do prodeje ani nepůjde.
A na zmenšování objemu je šílené všechno. minimálně by měli dodržovat optimální nejmenší objem na 1 válec 0,5 ltr. Cokoli pod v praxi funguje jen když se nešlape na plyn. tedy je to dobré pro NEDC ale nesmysl pro WLTP. A i proto se kubatury zase pomalu zvětšují, tak jak nabíhá/blíží se WLTP a jak nabíhá Euro 6D Temp.
Je tu jeden významný rozdíl, M-B pracuje v tomto případě s R6 nebo V8. Pokud je to naftový R4, tam se už ztrácí. U Aisinu v Lexu ani nemluvě.
Jak zoufalé někdy 9-ti kvalty umí být je patrné třeba u JLR nebo právě M-B s R4.
cele zle :*) .. k ceresnicke na torte chyba snad uz len kombi kasna... ved mozno casom :*)
PS: inak v reale mi tento novy civic prisiel strasne prerasteny a tucny.... ja som to tusil ze mi za tym ufo civicom bude este smutno a hoc tiez nebol ziadny krasavec tak voci tejto novej megaponorke to bolo predsa len kukatelnejsie a sikovnejsie vyzerajuce auto :*)
Ale s jedním souhlasím, Civic se může bez dieselu obejít a má ho, dokonce s 9-stupněm.
CRV diesel potřebuje mnohem víc než Civic.
A samozřejmě, nikdo to naplno neřekl, 1,5 turbo benzín je na obludu jako je CRV slaboučký to samé u Mitsubishi.
Jenže Mitsubishi může teď dostat nějaká diesel od Renaultu-Nissanu (nabídka je široká včetně 2,2 Mitsubishi), což Honda nemůže, protože nikdy s nikým nekooperovala.
A to Mitsubishi je zase opak - ti zrušili 1,8 a začali dávat do všeho 2,2 s výkonem 1,8 což je fajn.
Zaplaťpánbu Mazda pochopila s předstihem že downsizing je mrtvý a nahradila motor 1,5 SKY-D rozumně velkým motorem 1,8.
PS - Renault už zrušil škálu motorů Nissan a nahradil svými 1,5/1,6/2,0/2,3. Úplně stejný "obrodný" proces myslím brzy proběhne u Mitsubishi.
Motory firmy Rendlík & Syn se zase rozplíží v dalších značkách, z čehož klepne Ádu Olympiádu.
Nevie nahodou pan redaktor, alebo niekto z pritomnym ci bude 9st automat mat klasicku paku, alebo taku ako CR-V alebo len tlacidla? V katalogu to nevidim, ani to neviem dohladat. Dakujem! :-)
Máš pravdu...tohle není povedený nápad. Japanofilní jedinci jsou kromě této jedné poruchy velmi často stiženi i dieselofobií…
Komu se chce Honda vtírat? Položili Acorda, to svý SUV taky dělaj jenom v benzínu a najednou začnou ládovat naftu do auta pro kšiltovkáře.
Všechno špatně. :no:8-s