Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftová Honda Civic dostala pro Evropu devítistupňový automat

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 7. 2018
19
19
Zobrazit náhledy (19)
Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic
Honda slibovala, že od léta nabídne naftový Civic s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Alternativa přichází na starý kontinent právě nyní...

Civic současné generace s motorem 1.6 i-DTEC 88 kW se až dosud prodával pouze s šestistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím. Čtyřventilový čtyřválec DOHC v pětidveřovém hatchbacku žádá za své služby dle NEDC 3,5 l nafty na 100 km. Auta se nabízejí ve výbavách Executive, Elegance, Comfort a S v rozmezí od 509.900 do 709.900 korun. Čtyřdveřový sedan je podle oficiálních údajů o decilitr úspornější a stojí 569.900 - 699.900 Kč, přičemž sportovní stupeň S u něj chybí.

Nastupující standard WLTP, který vstoupí v platnost v září, však nutí výrobce revidovat svá portfolia. Masově vyráběné kompakty a malé vozy se nezřídka naftových motorů vzdávají zcela. Pro Hondu to neplatí, jen začíná alternativně nabízet do obou karosářských variant svého stěžejního modelu nižší střední třídy automat s devíti stupni.

Motor se nezměnil, pořád jde o šestnáctistovku se 120 koňmi a 300 N.m. V tabulce kombinované spotřeby najdeme vyšší údaj 4,1 l/100 km pro obě karosářská provedení, který zřejmě bude více odpovídat realitě. Emise CO2 se liší jen nepatrně: 108 g/km pro sedan a 109 g/km pro hatchback, stále dle NEDC.

Maximální rychlost 200 km/h je o pouhý kilometr za hodinu nižší než u verzí s manuální převodovkou, z klidu na stovku akcelerují naftové Civicy, u kterých si pravá ruka většinou odpočine, za 11 s. Ceny pro český trh zatím nejsou známy.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Civic - nafta - automat
WinDiesel
| 31. 7. 2018
V USA nabíhají prodeje jinak ve většině z 50 států. To nevíš? V některých státech diesel možná do prodeje ani nepůjde.

A na zmenšování objemu je šílené všechno. minimálně by měli dodržovat optimální nejmenší objem na 1 válec 0,5 ltr. Cokoli pod v praxi funguje jen když se nešlape na plyn. tedy je to dobré pro NEDC ale nesmysl pro WLTP. A i proto se kubatury zase pomalu zvětšují, tak jak nabíhá/blíží se WLTP a jak nabíhá Euro 6D Temp.
9 stupnu?
webpaja
| 31. 7. 2018
Je tu jeden významný rozdíl, M-B pracuje v tomto případě s R6 nebo V8. Pokud je to naftový R4, tam se už ztrácí. U Aisinu v Lexu ani nemluvě.
Jak zoufalé někdy 9-ti kvalty umí být je patrné třeba u JLR nebo právě M-B s R4.
Avatar - white label
Civic - nafta - automat
white label
| 30. 7. 2018
Koncernovwá 1,8 právě odchází do penze. Zůstavá 2,0 a 1,5.
Avatar - Jenik3
Civic - nafta - automat
Jenik3
| 30. 7. 2018
Na 1.8 spoleha pouze rendlik a octavie/pasat. Je to takovy akuratni objem pro lehci vozy. Jen nevim, proc se Octavia drzi 250Nm. To neni zadne terno.
Avatar - H/K_svwet
civic v nafte s automatom
H/K_svwet
| 30. 7. 2018
cele zle :*) .. k ceresnicke na torte chyba snad uz len kombi kasna... ved mozno casom :*)

PS: inak v reale mi tento novy civic prisiel strasne prerasteny a tucny.... ja som to tusil ze mi za tym ufo civicom bude este smutno a hoc tiez nebol ziadny krasavec tak voci tejto novej megaponorke to bolo predsa len kukatelnejsie a sikovnejsie vyzerajuce auto :*)