Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftová Honda Civic dostala pro Evropu devítistupňový automat

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
19 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Honda slibovala, že od léta nabídne naftový Civic s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Alternativa přichází na starý kontinent právě nyní...

Civic současné generace s motorem 1.6 i-DTEC 88 kW se až dosud prodával pouze s šestistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím. Čtyřventilový čtyřválec DOHC v pětidveřovém hatchbacku žádá za své služby dle NEDC 3,5 l nafty na 100 km. Auta se nabízejí ve výbavách Executive, Elegance, Comfort a S v rozmezí od 509.900 do 709.900 korun. Čtyřdveřový sedan je podle oficiálních údajů o decilitr úspornější a stojí 569.900 - 699.900 Kč, přičemž sportovní stupeň S u něj chybí.

Nastupující standard WLTP, který vstoupí v platnost v září, však nutí výrobce revidovat svá portfolia. Masově vyráběné kompakty a malé vozy se nezřídka naftových motorů vzdávají zcela. Pro Hondu to neplatí, jen začíná alternativně nabízet do obou karosářských variant svého stěžejního modelu nižší střední třídy automat s devíti stupni.

Motor se nezměnil, pořád jde o šestnáctistovku se 120 koňmi a 300 N.m. V tabulce kombinované spotřeby najdeme vyšší údaj 4,1 l/100 km pro obě karosářská provedení, který zřejmě bude více odpovídat realitě. Emise CO2 se liší jen nepatrně: 108 g/km pro sedan a 109 g/km pro hatchback, stále dle NEDC.

Maximální rychlost 200 km/h je o pouhý kilometr za hodinu nižší než u verzí s manuální převodovkou, z klidu na stovku akcelerují naftové Civicy, u kterých si pravá ruka většinou odpočine, za 11 s. Ceny pro český trh zatím nejsou známy.

Vstoupit do diskuze (19)