Naftová Honda Civic dostala pro Evropu devítistupňový automat
Civic současné generace s motorem 1.6 i-DTEC 88 kW se až dosud prodával pouze s šestistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím. Čtyřventilový čtyřválec DOHC v pětidveřovém hatchbacku žádá za své služby dle NEDC 3,5 l nafty na 100 km. Auta se nabízejí ve výbavách Executive, Elegance, Comfort a S v rozmezí od 509.900 do 709.900 korun. Čtyřdveřový sedan je podle oficiálních údajů o decilitr úspornější a stojí 569.900 - 699.900 Kč, přičemž sportovní stupeň S u něj chybí.
Nastupující standard WLTP, který vstoupí v platnost v září, však nutí výrobce revidovat svá portfolia. Masově vyráběné kompakty a malé vozy se nezřídka naftových motorů vzdávají zcela. Pro Hondu to neplatí, jen začíná alternativně nabízet do obou karosářských variant svého stěžejního modelu nižší střední třídy automat s devíti stupni.
Motor se nezměnil, pořád jde o šestnáctistovku se 120 koňmi a 300 N.m. V tabulce kombinované spotřeby najdeme vyšší údaj 4,1 l/100 km pro obě karosářská provedení, který zřejmě bude více odpovídat realitě. Emise CO2 se liší jen nepatrně: 108 g/km pro sedan a 109 g/km pro hatchback, stále dle NEDC.
Maximální rychlost 200 km/h je o pouhý kilometr za hodinu nižší než u verzí s manuální převodovkou, z klidu na stovku akcelerují naftové Civicy, u kterých si pravá ruka většinou odpočine, za 11 s. Ceny pro český trh zatím nejsou známy.