Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftová Honda Civic dostala pro Evropu devítistupňový automat

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Honda slibovala, že od léta nabídne naftový Civic s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Alternativa přichází na starý kontinent právě nyní...

Civic současné generace s motorem 1.6 i-DTEC 88 kW se až dosud prodával pouze s šestistupňovým přímo řazeným převodným ústrojím. Čtyřventilový čtyřválec DOHC v pětidveřovém hatchbacku žádá za své služby dle NEDC 3,5 l nafty na 100 km. Auta se nabízejí ve výbavách Executive, Elegance, Comfort a S v rozmezí od 509.900 do 709.900 korun. Čtyřdveřový sedan je podle oficiálních údajů o decilitr úspornější a stojí 569.900 - 699.900 Kč, přičemž sportovní stupeň S u něj chybí.

Nastupující standard WLTP, který vstoupí v platnost v září, však nutí výrobce revidovat svá portfolia. Masově vyráběné kompakty a malé vozy se nezřídka naftových motorů vzdávají zcela. Pro Hondu to neplatí, jen začíná alternativně nabízet do obou karosářských variant svého stěžejního modelu nižší střední třídy automat s devíti stupni.

Motor se nezměnil, pořád jde o šestnáctistovku se 120 koňmi a 300 N.m. V tabulce kombinované spotřeby najdeme vyšší údaj 4,1 l/100 km pro obě karosářská provedení, který zřejmě bude více odpovídat realitě. Emise CO2 se liší jen nepatrně: 108 g/km pro sedan a 109 g/km pro hatchback, stále dle NEDC.

Maximální rychlost 200 km/h je o pouhý kilometr za hodinu nižší než u verzí s manuální převodovkou, z klidu na stovku akcelerují naftové Civicy, u kterých si pravá ruka většinou odpočine, za 11 s. Ceny pro český trh zatím nejsou známy.

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - WinDiesel
31. 7. 2018 12:27
Re: Civic - nafta - automat
V USA nabíhají prodeje jinak ve většině z 50 států. To nevíš? V některých státech diesel možná do prodeje ani nepůjde.

A na zmenšování objemu je šílené všechno. minimálně by měli dodržovat optimální nejmenší objem na 1 válec 0,5 ltr. Cokoli pod v praxi funguje jen když se nešlape na plyn. tedy je to dobré pro NEDC ale nesmysl pro WLTP. A i proto se kubatury zase pomalu zvětšují, tak jak nabíhá/blíží se WLTP a jak nabíhá Euro 6D Temp.
31. 7. 2018 11:35
Re: 9 stupnu?
Je tu jeden významný rozdíl, M-B pracuje v tomto případě s R6 nebo V8. Pokud je to naftový R4, tam se už ztrácí. U Aisinu v Lexu ani nemluvě.
Jak zoufalé někdy 9-ti kvalty umí být je patrné třeba u JLR nebo právě M-B s R4.
Avatar - white label
30. 7. 2018 23:57
Re: Civic - nafta - automat
Koncernovwá 1,8 právě odchází do penze. Zůstavá 2,0 a 1,5.
Avatar - Jenik3
30. 7. 2018 22:04
Re: Civic - nafta - automat
Na 1.8 spoleha pouze rendlik a octavie/pasat. Je to takovy akuratni objem pro lehci vozy. Jen nevim, proc se Octavia drzi 250Nm. To neni zadne terno.
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2018 21:37
civic v nafte s automatom
cele zle :*) .. k ceresnicke na torte chyba snad uz len kombi kasna... ved mozno casom :*)

PS: inak v reale mi tento novy civic prisiel strasne prerasteny a tucny.... ja som to tusil ze mi za tym ufo civicom bude este smutno a hoc tiez nebol ziadny krasavec tak voci tejto novej megaponorke to bolo predsa len kukatelnejsie a sikovnejsie vyzerajuce auto :*)