priznavam ze sucasna Q7 nebola u mna laska na prvy pohlad ale casom sa mi auto znacne zapacilo a dnes sa mi paci podstatne viac ako povedzme GLS od medveda... u novej Q8 ale uz teraz mozem rovno povedat.. ano ano ano... paci sa mi to a toto bude trefa... a paci sa mi aj to ze od Q7 je to o par cm kratsie a auto zostava pod pomyslenou 5m hranicou na dlzku... uz aj tak je Q8 proste monstrum ale je fajn ze to nehnali az do extremov a ja to akesi zmensenie voci Q7 len chvalim... pekne tu Q8 vlastne "zbrusili" a vytvarovali ju doslova v megaklenot ... [odkaz] :yes: uz len vyhrat riadnu palku bubakov >:D
fakt nie su moc velke ale je to aj o decentnosti a pristupe znacky ... paci sa mi to... na rozdiel od megahviezdy meda bedu cez pol masky na vsetkych autach tie kruhy posobia daleko decentenejsie a aj v ramci masky lepsie posadene ... o dizajne aut ani nevravim ... vedla barokoveho top gycu GLE kupe [odkaz] je Q8 doslova pan dokonaly ... [odkaz] Q8 :yes:
Nemám rád módu SUV, tohle auto se mi vyloženě nelíbí... ten čumák vypadá jak špatně opravenej po čelní havárii.
Nechci ovládat dotykem, tím méně hlasem... nechci 22" kola...
Prostě si už asi brzo nebudu moct koupit nové auto. Nebude z čeho vybírat.
WLTP
Treba na to nejaky sirokoobsiahly komentar ? Motorov je pococot, akurat nestihaju to vsetko homologovat. Budu aj silnejsie aj slabsie, benziny aj diesle - vsetko mildhybridy, neskor Plug-In, proste vsetko bude, treba si len pockat. Takze homologovali to, coho sa bude predavat najviacc, nech uspokoja najvacsie % zakaznikov zo zaciatku.
ok, takze nic sa nezmenilo, nevies citat.
Alebo mi nerozumies, alebo si ako ti mongoloidi, ktori mi nerozumeju po anglicky... >:-[]
Nevadi, zvykol som si. Tymto nasu klasicky zase neplodnu debatu uzatvaram.
ani na mna uz nereaguj, nemam zapotreby stracat s tebou moj cas. :-!
Pro každýho je 8 víc jak 6 = ale ne v osobnim voze a když je to nafta
Mercedesu a BMW a Jagu = to jen došlo dřív = teď už i Porsche
V8 jednoznačně = benzín. I v Audi je to lepší verze = než nafta. Proto je taky ta anomálie = a nafta je levnější. Teď ale neni = jen V6 = a to je slabší než konkurence
Jak není v nabídce? V nabídce samozřejmě je.
[odkaz]
[odkaz]
Motor v SQ7 je v recenzích jednoznačně označovaný jako nejlepší nafta na trhu, v SQ8 to bude těžko jinak.
[odkaz]
Motor Alpiny není v žádném SUV velikosti Q7/Q8 a i kdyby byl, tak by jeho 388 koní a 800Nm hodně ztrácelo na 435 koní a 900 Nm a v dynamice by dopadl cca stejně jako M50d, tedy jako sedláci u Chlumce
[odkaz]
A když pominu dynamiku, tak na kultivovanost a plynulý zátah V8 s elektrickým kompresorem prakticky od volnoběhu šestiválec také nemá.
Co bude jinak? V den uvedení na trh tam samozřejmě není, ale do Q8 stejně jako do Touaregu je oznámený, takže tam během pár měsíců bude stejně jako benzínová V8 v RS Q8.
[odkaz]
Aktuální R6 50d není v SUV, jenom v sedanech.
Diskutujeme pod SUV, takže V8 dává smysl jako hrom.
Zbytek jsou nesmysly.
Záleží čemu řikáš pár měsíců = reál je nejspíš rok 2020
Takže vrchol je tenhle motor = rozhodně ne průšvih = ale ostatní sou prostě dál. Mercedes o parník
Aktuální R6 50d = verze Alpina = je v XD3 a XD4. Aktuální R6 50d je samozřejmě i tady [odkaz] šestiválec třílitr 195 a 294 kW = reálná nabídka. Tady 170 a 210 kW = budoucí nabídka
V čem jsou ostatní s naftou plus mínus 200kW dál? Ve srovnávacím testu A7 vs CLS vidím stejnou nebo lepší dynamiku u Audi (0-200 23,8 s), Mercedes (0-200 24,5 s), stejnou spotřebu 7,9 l na sto, já tam žádný parník nevidím.
Mercedes 210 kW 600 Nm vs Audi 210 kW 620 Nm já tam žádný parník nevidím, vidím o 20 Nm slabší motor u Mercedesu.
A to že mají vrcholný diesel 250 kW 700 Nm je hezké, ale BMW má 294kW 760 Nm a Audi 320 kW 900 Nm, takže Mercedes tahá za nejkratší konec. Já tam žádné parníky nevidím. Jistě je to dobrý motor, ale na poměry D3 prostě nejslabší.
Tak to je v pořádku, Vaculík nikde neříká, že konkurence zaostává a už vůbec ne parník. A přečti si jeho článek o SQ7 resp. o V8 4.0 TDI, tam tento motor vynáší do nebe a staví jej na vrchol potravinového řetězce v dieselech.
Tos nepochopil = já znám jeho texty o V8 = my se bavíme o srovnání šestiválců = kde Audi tahá za kratší konec provazu. Což ti napsali i v tom Top Gearu = to ti taky uniklo
No a i když si to prohlásil za nesmysl = furt sou tu ešte kultivovanější výkonnější benzíny. I když do autobusu nafta patří = od týhle úrovně má smysl
Když se ale tak vyznáš = co Porsche a TDI? Implementovat ty motory nebylo zadara = proč od nich tak rychle ustoupili?
Ne bavíme se výkonech, psal jsi, že Audi zaostává výkony TDI, což je nesmysl, ten kdo zaostává výkony v naftě je Mercedes. Já si myslím, že Audi tahá za delší konec, protože na vyšší výkony nemá přefoukaný šestiválec, ale kultivovanější a hladší osmiválec, nadto s daleko lepšími parametry než je ten přefoukaný šestiválec Mercedesu. Stejně jako nepoužívá na střední výkony přefoukaný čtyřválec (který jim leží doma ve skladu u VW), ale používá šestiválec a u prestižnějších modelů si nedělá ostudu naftovými čtyřválci (A7, A8, Q7, Q8).
Proč Porsche opustilo naftu samozřejmě nevím, ale domýšlet se mohu to, že si prostě koncernoví plánovači rozdělili trh a určili si na něm specifické role pro jednotlivé značky/modely a tomu přizpůsobili nabídku motorů, nakonec je to jedna firma a koneckonců Touareg, Q7, Q8, Cayenne, Bentayaga nebo další připravované klony jsou svým způsobem jedno auto a technicky není problém dát W12 do Touaregu stejně jako V8 TDI do Cayenne, takže důvody bych viděl jako čistě marketingové, segmentace trhu aby si jednotlivé modely pokud možno nelezly do zelí. Určitě za tím není žádné raketové inženýrství ani spiknutí iluminátů.
Jo bavíme se o výkonech = jestli to fakt nechápeš = podívej se na běžný auta jako je A6 nebo A7 nebo cokoli dalšího = Audi tahá za nejkratší konec = má nejnižší výkony
Naftovej V8 se hodí jen do těch autobusů = tam jo. Ale už do menších SUV ho dát nemůžou = tam všude hrajou prim ty Alpiny BMW a teď nový R6 MB
Takže = V8TDI Q8 zatim nenabízí = přijde asi v roce 2020. Zatim má jedinej motor = ostatní prémiovky maj třílitr silnější = dokonce výrazně. Další motor kterej přijde do Q8 je slabší verze tohohle V6TDI = se 170kW
Mercedes v GLS, tedy v SUV nejvyšší třídy nabízí jako maximum naftu se 190kW, ve třídě GLE má naftu také s maximem 190kW a ve třídě GLC opět maximum 190 kW. Audi u menších SUV nabízí naftu 210 kW a u velkých 320 kW.
Vidím, že tě baví obhajovat neobhajitelné, tož hodně štěstí.
Ale i tak bys moh zvládnout pochopit = že Audi i u novejch vozů jako je A7 = má to co sem napsal = mizerná nabídka co do kvantity i výkonu. A nezmění se to
Do Q8 aspoň jednou dorazí V8 = silný R6 sou a budou všude = třeba i o level níž v XD3 a XD4. V8 nafta bude jen v největšim SUV = ostatně jinde nedává moc smysl
a) evidentně furt nerozumíš >:-[]
b) nebo to hraješ? :-)
c) hlava nebere že by Audi mohlo bejt najednou tak pozadu = kvantitou i výkonově? ;-)
Jedno jestli A6 nebo Q5 nebo A7 = prostě na řadový šestiválce BMW a MB = Audi nemá
Eště jednou a naposled MB R6 2,9 210 a 250 kW = audi 170 a 210 kW
Ve všech modelech. Jediný drobný plus nastane za pár let = až zase dorazí V8TDI = v Q8 má smysl. I když benzín je benzín = a velký benzínový V8 = ty u Mercedesu a AMG umí :yes:
Na začátku roku 2019 se však nabídka rozšíří. To přijde slabší třílitrový turbodiesel s výkonem 170 kW (45 TDI) a zážehový motor 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (55 TFSI). Pro rok 2020 je pak chystané vrcholné Audi SQ8.
To sem ale psal = 2 nafty V6 s nejslabšim výkonem v prémii. Normální benzín = tam nemám problém. Něco dalšího něco víc = v dalekym horizontu
Vrchol je tohle = což neni průšvih ale..
Zpoždění vidím kvůli nutnosti nové motory homologovat dle nové normy měření spotřeby. Klasicky osekaná počáteční nabídka.
Z těchto dvou bych ale kvůli všemu možnému jednoznačně upřednostnil A6 Avant.
stale su tu klasicke vozy v cenovych vodach este normalneho smrtelnika ... od UPu pandy cez golf ceed az po nejake passaty mazdy 6 a arteony kde myslim ze nejake 22ky kola tak skoro nebudu ;-)
tiez mam rad jednoduche vozy... neholdujem dotykacom a co najvacsie kola tiez nevyhladavam ... ale na 5m SUV su dnes uz aj 18tky proste male ... ved 15tky ma dnes uz aj citigo ... a aj pohlad na utopene 16tky na octavke tiez zaboli ... skratka auta su mohutnejsie vacsie.. a co velkostne kedysi fungovalo na felde uz na fabii dnes nefunguje... bol som prekvapeny ked som minule videl starucku corollu sedan a vedla nej sucasnu fabiu .... to bolo ako stretnutie sportoveho sedanu s masivnym MPveckom ... aj klucky dveri mala fabia aspon o 15cm vyssie prisaham .. .. a tie kola boze moj... rozdiel 3 velkostne triedy ... takze to mas tak... nic uz nie je ako kedysi ... hoc tiez obcas mam z toho depku ;-\ ale nepomozem si ... a tak ako vsetko okolo aj auta sa menia z roka na rok...
Zkus se dostat do bot zralého pána, třeba něco přes 50... co si za svoje peníze chce koupit auto, co mu vydrží déle než záruku - má auta rád a nemá v úmyslu je po 3 letech točit.
Rád řídí, takže chce auto, co mu umožní i trochu té radosti z jízdy. Servis i opravy si bude platit sám...
Z toho plyne, že nechce SUV, nechce diesel, nechce LED světla.
Nechce ovládání hlasem a minimum dotyků - nechce místo budíků dotykovej nesmysl. Je ochoten snést "tablet" pro rádio a klima.. a ne budíky.
Nechce tříválcový paskvil...
Ocenil by klasickou ruční brzdu a neoškliví si automat, ale klasickej, s hydroměničem.
Nutnou podmínkou je výroba v Evropě, s možnou vyjímkou pro US nebo Japonsko.
Už asi fakt není co vybrat.
Poslední byly Mercedesy - nové C i E má přes celou šířku palubky nehezký dotykový obrazovky.
Chvíli před tím pokazili i Mondeo. To byla ta Amerika.
BMW sešlo z cesty dávno...
Peugeot vymýšlí s interiérama takový zvěrstva, že se diskvalifikoval sám...
Fiat na větší auta rezignoval a Lancia to zabalila celý...
I to Japonsko se rozhodlo prodávat v Evropě jen UFO...
Aut jak píšeš je podle mě dost. Proč by neměl chtít Bi-ledky? Zbytek chápu.
OK. Lexus je vzhledově výstřední a né pro každého, i když mě se líbí rozhodně víc, než ten naroubovaný čumák na q8.
PS: Q8 na cestě vypadá mnohem menší než Q7 či X6 a nebudí ^respekt^ jako X6. Když jsem ji viděl, tak jsem se musel spíš smát, než koukat s vytřeštěnýma očima. Zlatá stará A8-S8 2 gen.
Mazda rezaví... Mitsubishi jako nabízí co?
Lexus je převlečená Toyota = obojí dělá ufo... Corolla byl vážný kandidát - ale proč vypadá tak jak vypadá? :-(
Jo a ty světla: proto jsem psal, že si servis i opravy platím sám!
To diskvalifikuje diesely... a vlastně i ty "supermoderní" benzíny... a zjisti si, co stojí jedno takový světlo při výměně.
Co má situace? Chci auto, co pořádně svítí, ovládání kolečkem (mmi), motor naftu cca 160 a vícero (najdu hodně a potřebuji bezpečné předjíždět), pohodlné sedačky na delší cesty, plynulý automat, pohon 4x4, ne suv, navigaci, aut. Klimu, sedadla s pamětí, zatmavovaci ztcatka, skvělé audio, ,...
chapem ... ale tak dnes su auta uz len a len o biznise... nie je to o tom ze ich mas na 20 rokov ved hej :-( .... a ani vyrobca ani predajca ani vyvojari uz nemozu rozmyslat tak ako kedysi ale musia uz rozmyslat inak... a to tak aby boli flexibilni a schopni z roka na rok reagovat na nove trendy a asi aj preto auta su dnes uz len akesi skladacky a puzzle a menia sa ako ponozky ... facelifty uz hadam kazde 3 roky.. nove modely kazdych 5-6 rokov... divna to doba.. a ekologicke mi to tiez zrovna nepride taketo plytvanie prirodnymi zdrojmi kazdych par rokov ....
auta dnes uz moc o radosti z jazdy proste nie su... navyse v meste same zapchy... vsade same obmedzenia a rychlostne limity... z jazdy autom sa pomaly ale isto stava len akasi nutnost ale zabava uz to nie je.... ani ti to proste neumoznia podmienky v premavke plus auta samotne
ja napriklad led svetla nemam ale uplne v poho by som ich vymenil za ten moj nepotrebny tempomat... tu je to individualne....
medvede uz nerezu ani mne.... pacili sa mi viacej este tie hranate kusky ( predosle Ecko, GLC-cko a podobne ) .. ale sucasne nove Gecko je pekne... to sa mi paci tam su si vedomi ze tento ksuok uz nemozu pokaslat......
bmw sa ani mne uz vobec dizajnovo nepaci.. megaladviny .. obrovske naboulene tvary... celkovo akesi tvary bez tvarov vlastne.. amorfne obludy.... teda nie vsetky samozrejme.. najdeme aj pekne kusky ale opat uz vacsina modelov podobne ako u medu bedu mi uz nereze.... naopak audiny sa mi pacia snad uz skoro vsetky pritom kedysi som tej znacke nevedel prist na meno... taka bola za mna nudna ....
pezotacke i-cocpity su dost mozno buducnostou len si to teraz nechceme priznat..... netvrdim ze je to krasne riesenie ale v 208 mi to aj vcelku sedelo... lenze ja ako konzerva som s tym mal tiez problem ak uz slo o kupu vlastneho auta... preto som do pezotu uz ani nelozil lebo i-cocpit som vylucil uz len z dovodu pripadneho predaja auta za par rokov alebo darovania auta otcovi a podobne... napriklad brachovi toto riesenie uz idealne nesedelo v 208 ale on je o 10cm vyssi ako ja... proste som to vylucil aj ked nieco mi vravi ze pezot v tomto pripade vie co robi ...
fiat je kapitola sama o sebe.. uz tu pisem dookola ze potrebuje nove modely a nastupcu bravy punta cromy ... ale tak ... je to marny je to marny .. je to marny... nevidime do nich ale nieco tam nebude s tou znackou uplne koser ... inak by legendy nenechali plavat k vode a celkovo by nedovolili tento stav aby si musel na kazdy jeden novy model cakat 5 rokov... ved uz posledne 3 roky fiat akoby tu ani nebol... ted aspon v eu nic nove...
japonsko ma zase svoj technodizajn ale mne sa mnohe ich auta pacia...a nahodou su aj prakticke a spolahlive.... drzia si svoju latku v tomto a zakaznici na to aj reaguju.. japoncom sa nikdy nedarilo lepsie ako dnes...
Furt sou auta pro zábavu = tady se samozřejmě auta typu Toybaru moc neprodávaj = prachy = další auto jen pro zábavu si moc lidí dovolit nemůže
Do měst a věčnýho poskakování = jasně hybrid, případně EV = to jak jezdí potichu = je docela zábava :-)
no ja uz kusok aj snivam o hybride... ale na druhej strane ma laka aj nejake male sikovne SUV.... a najlepsie je to spojit dohromady ----- tu v tomto vidim len niro a C-HR... ale uprimne... stale mi pridu predrazene... ved podobne velky ceed s podobnym vykonom aj vybavou stoji aj o 5000 eur menej ako niro... ale uz o takych 5 rokov to moze byt ine.... ved ani digitalne fotaky neboli hned lacne... pamatam si na svoj prvy kompakt olympus za 15 tisic slovenskych korun z r 2003 ... dnes taky podobny ( vlastne este lepsi ) fotak stoji smiesnych 80 eur a ma este lepsie parametre a aj video so zvukom .. takze chce to asi este kusok pockat kym sa hybridy masovejsie viac rozsiria ...a potom hor sa na hybrid >:D
neblazni... ved 500X je za mna fajn .. mne sa 500X paci... aj mala 500 .. tu by som len tak nemenil .... ale je samozrejme na tebe kde a kolko s tym jazdis ( ja s mojim rocnym najazdom nic velke nepotrebujem ).... ale zrovna kusok vyssia svetlost by sa mi uz obcas zisla.... hlavne k tete na zahradu kedze je teraz uz sama .. tak chodim tam castejsie ale nastastie mam este jej ( dnes uz otcove ) starucke polo a to je ako tank ... tak vzdy tam jazdim s nim.... >:D ... aj ked po dokladnom prezreti oboch aut som nakoniec zistil ze svetlost mojho kuska je mozno este lepsia kedze mam 15tky a to starucke len utopene 13tky ... ale "strach ma nepusti" >:D ...
Vždyť to píšu!
Je fajn.. a mezi auty svého druhu je jedno z nejlepších. Dal jsem si tu práci a poctivě jsem vyzkoušel i konkurenty, včetně škodovky...
Jen jsem došel k závěru, že mi SUV nepřináší žádnou výhodu... a přesto platím nevýhodami.
Ano, připouštím, že to může být i tím, že mám dost odježděno poctivými off-roady - a ty to nenahradí.
I solidními sedany - nebo teda spíš HB... a v jejich prostředí jim taky nestačí.
Je to kompromis. Což může znamenat, že to má aspoň kousek z výhody obojího... ale rozhodně to znamená, že má obojí nevýhody.
Tie autá sú tuším stále hnusnejšie a hnusnejšie... Aj toto Audi môže byť dobré ako chce, ale ten predný kukuč je megahnusný. [odkaz] A keby som prekúsol ten, tak nádherná viditeľnosť prachu a odtlačkov prstov na prístrojovke ma odradí už spoľahlivo. [odkaz] Kruci, fakt má takto vyzerať luxus za balík peňazí? ;-\
Lidstvo v "kulturně vyspělé" části planety už dávno rezignovalo na krásu: divadelní kusy jsou na blití, klasická hudba se nedá poslouchat, ženské nosí džíny bokovky nebo muslimské nasrávačky, nedbají o sebe a kouří, no a mobily mají všichni zamatlané mastnými ocucanými prsty... Může se někdo divit tomu, že mladí tvůrci automobilového designu neznají pojmy jako krása, elegance, přitažlivost? Dávno je nahradili pouhou technologií, která musí být úsporná (pro výrobce, nikoliv pro kupce) ale nikoliv krásná? Navíc designeři dávno rezignovali na racionalitu a nutí všem bez rozdílu jen zdánlivě atraktivní řešení. A je jedno, jestli se jedná o mobily nebo auta. No co, nějak se ty davy absolventů bez skutečného vzdělání živit musí...
Presne tak, babi. Joooo bejvavalo lip..
Akorat by bylo dobry neodporovat si dvema vetama za sebou. V jedny pises, jak je to vse jen o technologii bez krasy a v dalsi, jak se rezignovalo na racionalitu a je to jen o atraktivite:)
Bubáqův názor má svoji vypovídací hodnotu a v něčem se s ním shoduji. Q8 je jedním z vrcholů zpackání celku díky něčemu co není ani elegantní ani krásné.
Přitom celkový tvar je natolik vzdálen od X6 a jeho nepokryté kopie GLE Coupé jak to jen jde. Základ byl velmi dobrý, ale pak k tomu musel přijít někdo, kdo večer pod peřinou onanuje u Transformers. ;-\
Svým způsobem má pravdu, podívej kolik lidí dokázalo prohlásit Hyundai Kona za hezké auto, jen kvůli tomu, že je díky své šerednosti jiná. Tam, kde se Citroen pohybuje s grácií a nonšalancí, tam agresivní nová generace designérů matlá zrůdnosti.
...sakra stačí si otevřít galerii a podívat se jak hezká je A6 Avant. Klasické tvary, skloněné zadní okno jako o první A100 Avant, sice žádná barva, ale krásné auto.
Ta hračka od Mattela, které někdo do obličeje vrazil "frndu" a zvýraznil ji pěkně stříbřenkou je ohyzdná. Není to poprvé co čtu velebení těch patvarů, asi Audi při prezentacích napouští Q8 nějakou drogou. Pro mě je to vrchol nevkusu, neexistující estetika a násilnost předku zabíjí konkurenci X6 a GLE Coupé (do této doby "vládlo" díky hrbatosti).
Už je fakt trapný, jak Audi vykrádá celá ta leta designově Lambo. Z té Q8, hlavně zadní část, to přímo kape. Jejich grafika blinkrů to samé a grafika diod v zadních světlech se v podobném motivu objevovala první taky na Lambech. :no:
A6 je krasna ... to je pravda.... ale aj ten techno dizajn Q8 a la transformer sa mi paci... celkove tvary su za mna velmi pekne a aj napriek sikmo strihnutemu zadku tam vyzera ze bude dost miesta nad hlavou vzadu a aj kufor ma stale cez 600 litrov... tu aj praktici ( a ja sa medzi nich tiez pocitam ) musia uznat ze to auto nebude len na paradu ale nadalej plnohodnotny rodinny kriznik... :-)
Za mňa jednoznačne A6. Je to kus krásneho auta. Možno by to chcelo ten "vzruchový" podvozok z osmičky, aby aj jazda bola dokonalá >:D .
To more lesklých plôch v interiéri bude peklo.