Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Omlazená Škoda Fabia z opačných konců ceníku: Jak vypadá holátko vedle plné palby?

41 komentářů

Adamantium
"A co vy? Spokojili byste se se základní výbavou, hledali nějakou zlatou střední cestu, nebo byste se v konfigurátoru klidně rozšoupli?"

Já bych určitě hledal něco jiného než litrový tříhrnek 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jj, třeba dvoulitr jako má zbytek konkurence. 😉
hlobilp
no treba Polo GTI vyjde na podobne penize a ma 2,0 TSI.
Sacahariel
Uhm VW Polo GTI stojí v základu 574 900,- Kč pak tu ještě je vyšší cena pojištění a povinného ručení, dražší hodina práce v servisu, dražší náhradní díly, vyšší spotřeba. Navíc porovnávat základ a kompletní příplatkovou výbavu není zrovna fér. Když dorovnám výbavu u Pola jsem někde na 700 tis. Nejsem příznivcem downsizing turbo benzínů, ale na auto dané třídy dostaneš motor co má 81 kW a 200 N.m. což jsou hodnoty, které u konkurence prakticky neseženeš
plavean
Drazsi hodina prace v servisu? To jako vazne? Auto stravi rocne v servisu tak 2 hodiny ... resit pak jestli je hodina za 600 nebo 800...
peterle
Az te nekdo naboura tak si uvedomiš že hodinova sazba je dulezita. Ale i takova oprava prevodovky trva den.
Tomputer
Až mě někdo nabourá, je mi úplně šumák, kolik to bude stát, zaplatí to viník z POV. Až nabourám já, je mi úplně šumák, kolik to bude stát, zaplatí se to z HAV a hodinová práce se už v 1-5% spoluúčasti ztratí. Kdybych měl v plánu si koupit nové auto této kategorie, je mi opravdu jedno, kolik stojí oprava převodovky, protože to je úkon, který nečekám, že bych musel řešit po celou dobu vlastnictví tohoto auta, pokud nejezdím a neřadím jak ocas. Hodinovou cenu servisu nemá smysl řešit u rozhodování mezi novou fabií a novým polem, leda tak u rozhodování mezi novou fabií a ojetou S-kládou za stejnou kupní cenu. 😉
kpt.Budha
2 hodiny ročně? VW? Ach, jak rád bych měl tuhle zkušenost 😢
Arese
Mně by stačila i nová Ibiza TSI s příjemnými 110 kW a 250 N.m, mj. rovněž stojící na o generaci novější platformě než současná Fabia... 😄 :yes:
Adamantium
Proč hned dvoulitr? Ačkoliv mám rád větší objemy, přeci jen jsem realista.. Copak nemáme nic mezi tím?
Avatar - praděda7
praděda7
I v "plné palbě" vypadá jako holátko....sorry jako.... :-!
plavean
Ja nejdriv myslel, ze to "holatko" je vpravo. 8-s
Adamantium
Také jsem měl problém rozlišit co je co >😁
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Chce to Kodiaka, to je lepší svezení. Buď a nebo 😉
Nicco
Urcite si s nim nejel ani 1 km
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hlavně oceňuju tu kosu na usekávání nohou nad kotníky.
Avatar - wladyk
wladyk
jeden válec za 183 tis. Kč to je vážně kauf století.
webpaja
Kolik stojí válec u 316i?
berann
Ta kosa toho chodce vice podkopne, on se lepe navali na auto a mene si poskodi dolni koncetinu. Zni to jako paradox, ale je to tak.
Avatar - Vekacik
Vekacik
Za tu cenu mám Mazdu 3 s atmo 2.0 v revolution výbavě a to je svezení úplně o něčem jiném než ta Fabia... takhle vybavené auto nemá racionálně vůbec smysl v této kategorii.
Ale samozřejmě na druhou stranu se v dnešní době poskytují kdejaké slevy, takže reálně by cenovka mohla být i o 60-70tisic níže
peterle
Treba v pruznosti je lepsši ta Fabia.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A ve velikosti kufru a jeho přístupnosti, místě vzadu....
Jaromír1311
A co vzhled a kvalita?Mazd je o autobus vpředu!!!
tesnav
Sorry, ale srovnávat čistě teoreticky nejdražší auto, co si naskládám v konfigurátoru se standardní ceníkovou nabídkou, asi uznáte sám, že nemá smysl.

Pokud budu chtít nejsilnější motor ve Fabii v manuálu, tak začínám na 331tKč. M3 G120 - 458tKč. A aby to svezení bylo úplně o něčem jiném, tak musíte jít do G165 (558tKč), protože silnější TSi a slabší dvoulitr pojedou v reálu zhruba stejně.

A pokud chci automat, tak Fabia začíná na 361tKč, M3 G120 na 545tKč.

Za mne tedy sakra rozdíl ve všech případech.
Columbo
Okurková sezóna jako vyšitá, v plném proudu 😄
Co jsem ale chtěl říct, není to taková tragédie vizuálně ten rozdíl. Zvenku teda. Kde jsou časy Fabie Junior...
kaiserlábus
Drzost škodovky začíná být neúnosná. 8-s
ro80
Tato kategorie mini vozů jenom v základu. Z vnějšku to nikdo nepozná a
službu to udělá stejnou. A při následném prodeji tolik neprodělám.
webpaja
...okurková akce s nulovou vypovídací hodnotou se hřeje jako nejdůležitější článek na ACZ a třeba včerejší cenové srovnání Santa Fe spadlo pod daleko starší články.

Hoši, vy a Vošický si ve způsobech nemáte občas co vyčítat :-!
traveldrive
To už grafik trochu prehnal, nie? Fakt má Fabka v základe balóny, ktoré vyplnia prakticky celé výrezy blatníkov až po okraj? A fakt má v plnej paľbe kolesá, ktoré sa tam vlastne ani nevojdú?
Nevyzerá to v Active skôr nejak takto? [odkaz]
[odkaz]
A MonteCarlo takto: [odkaz]
dominikferstel
holátko za 300 tisíc? To je trochu přehnané ne? Dát za fabii s litrovým motorem víc jak 1/4 mega by se mi moc nechtělo >😁
steny007
Tak ne každej si může Škodovku dovolit..
car
No to jen při pořizovací ceně..k tomu často nejakej servis..😉
RS
Já vidím výsledek srovnání poměrně pozitivně, že se Fabia většiny neduhů až trapností zbavila, a i v naprostém základu je to výbavou zcela dostačující vůz.
Trošku problém bych měl s barvou, že není větší výběr "zdarma" a jelikož kola dělají auto, tak bych nepřekousl 15" plech. Ke zbytku ale nemůže být výhrad. :yes:
Bobanus
Nebudu se tu emočně vyžvaňovat, jen sepíšu, co vám poví mnozí na Škoda Fóru 😄
- Jen tvrdé plasty v interiéru
- Vzadu žalostně málo místa, konkurence je lepší
- Stále se montuje problémový kompresor klimatizace SANDEN
- Silně poddimenzovaná spojka, Fábie a Rapid 1.0 TSI s vozíkem je cesta do servisu.
- Motor 1.0 TSI není špatný, ale není tak tichý jako 1.2 TSI a při častých rozjezdech už je to trápení spojky i řidiče
- Základní motor 1.0 MPI není tak kultivovaný jako 1.2 4-válec od Clia, není tak pružný jako 1.2 VTI od PSA a už vůbec nemá na japonský motor v Suzuki Swift 1.2 DualJet. To platí i pro 1.1TiVCT od Fiesty. Tak nevím no 😄
> sečteno český Honza zase na to škočí, tak jako Babišovi a Zemanovi na špek >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Z části souhlas. Ale nejsem si jistý, kolik konkurentů kromě Pola a Ibizy je vzadu výrazně prostornější.

Spojka (určitě v Rapidu, ve Fabii nevím) trpěla konstrukční vadou, kvůli které do ní pronikal olej, takže se měnila na záruku.

A Clio 1.2 se už nedělá. Dávají tam jakési podladěné TCe.
Nicco
A kolik konkurentu ma kombi?
Avatar - CountachSV
CountachSV
Bobanus tady napsal poměrně exaktní vyjádření k některým neduhům. Nechápu, jak je možný, že zase vyleze z hlubin nějakej pepik a zeptá se jestli tvůj favorit má místo na zadních sedačkách >😁 >😁

To je asi jako, když se škádlíme s kolegy, jejichž 1,6TDi má kufr 650ltr. Moje 530i má o 200ltr méně, a teď babo raď, co je lepší auto >😁.

Ne každej se zajímá o litry vzduchu. A ne každej jezdí na kole v buzi oblečku.

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nerozumím. Reaguji na větu, že konkurence je lepší. Prostornost interiéru mi nepřijde jako zanedbatelný aspekt. A už vůbec nevím, jak to souvisí s buzi oblečky.
ikoptak
Kupovat si základní motorizaci na tahání vozílku? Za to fakt to auto nemůže.
To je tak na příležitostné převezení vozíku o pár km.
Asi i proto má Rapid 1,0 povolené celkové hmotnosti 580kg (tak zhruba 250kg nákladu) nebržděný a 1000kg bržděný.
traveldrive
...prečo tento článok o ničom svieti na prvej strane už piaty deň. Už dávno nikto nediskutuje, pretože nie je o čom.
To preto, že je o škodovke?
martinekklein
protože se snaží škodovka o reklamu na prodej, určitě do toho narvali ty chytré aplikace, aby vás auto sledovalo co zrovna děláte, když řídíte...