Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic kombi vs. Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – Stojí prémie za to?

Vedle našeho nového dlouhodobáku se postavilo české synonymum manažerského kombíku. Je éčko natolik dobré, aby obhájilo svou prémiovou cenovku?
Zpět na článek
3. 8. 2018 08:15
3. 8. 2018 08:31
3. 8. 2018 08:41
3. 8. 2018 11:43
3. 8. 2018 08:51
3. 8. 2018 09:34
3. 8. 2018 09:41
3. 8. 2018 08:52
3. 8. 2018 09:03
3. 8. 2018 09:19
3. 8. 2018 09:38
3. 8. 2018 13:06
3. 8. 2018 14:42
3. 8. 2018 19:17
5. 8. 2018 11:13
3. 8. 2018 08:56
3. 8. 2018 10:56
3. 8. 2018 12:14
5. 8. 2018 11:15
3. 8. 2018 09:02
3. 8. 2018 09:46
3. 8. 2018 10:54
3. 8. 2018 12:54
3. 8. 2018 09:02
3. 8. 2018 09:03
3. 8. 2018 09:36
3. 8. 2018 09:48
3. 8. 2018 09:31
3. 8. 2018 09:48
3. 8. 2018 09:55
3. 8. 2018 09:36
3. 8. 2018 10:25
3. 8. 2018 10:29
3. 8. 2018 08:47
3. 8. 2018 08:55
3. 8. 2018 09:00
3. 8. 2018 09:05
3. 8. 2018 09:20
3. 8. 2018 10:45
3. 8. 2018 12:51
3. 8. 2018 14:43
3. 8. 2018 16:06
3. 8. 2018 09:29
3. 8. 2018 10:22
5. 8. 2018 13:33
3. 8. 2018 08:17
3. 8. 2018 08:20
3. 8. 2018 08:50
3. 8. 2018 08:57
3. 8. 2018 08:58
3. 8. 2018 09:03
3. 8. 2018 09:06
3. 8. 2018 09:52
3. 8. 2018 13:50
3. 8. 2018 09:40
3. 8. 2018 09:01
3. 8. 2018 09:14
3. 8. 2018 09:26
3. 8. 2018 09:32
3. 8. 2018 09:55
3. 8. 2018 10:00
3. 8. 2018 10:42
3. 8. 2018 10:46
3. 8. 2018 12:59
3. 8. 2018 13:15
3. 8. 2018 13:28
3. 8. 2018 13:30
3. 8. 2018 12:59
3. 8. 2018 15:48
3. 8. 2018 20:16
3. 8. 2018 21:32
6. 8. 2018 07:31
6. 8. 2018 10:46
6. 8. 2018 11:34
6. 8. 2018 15:30
6. 8. 2018 21:47
3. 8. 2018 10:33
6. 8. 2018 09:24
6. 8. 2018 10:13
6. 8. 2018 11:28
6. 8. 2018 12:43
6. 8. 2018 13:05
6. 8. 2018 13:27
6. 8. 2018 14:28
6. 8. 2018 16:43
6. 8. 2018 15:26
6. 8. 2018 15:39
6. 8. 2018 16:17
6. 8. 2018 23:46
6. 8. 2018 15:34
6. 8. 2018 16:07
6. 8. 2018 16:10
3. 8. 2018 09:34
3. 8. 2018 09:33
3. 8. 2018 09:39
3. 8. 2018 10:01
3. 8. 2018 10:56
3. 8. 2018 11:35
3. 8. 2018 12:58
3. 8. 2018 13:55
3. 8. 2018 14:18
3. 8. 2018 14:26
3. 8. 2018 21:24
3. 8. 2018 09:42
3. 8. 2018 09:51
4. 8. 2018 10:00
3. 8. 2018 10:33
3. 8. 2018 11:30
3. 8. 2018 11:48
3. 8. 2018 10:38
3. 8. 2018 10:44
3. 8. 2018 12:51
7. 8. 2018 10:45
3. 8. 2018 10:58
3. 8. 2018 13:53
3. 8. 2018 20:29
3. 8. 2018 14:57
3. 8. 2018 22:01
5. 8. 2018 09:37
5. 8. 2018 13:54
5. 8. 2018 19:30
6. 8. 2018 10:02
5. 8. 2018 16:32
5. 8. 2018 19:31
9. 8. 2018 20:56
neregistrovaný "SR20"
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 08:11
Sakra jednoznačně
Připlatit 360 klacků a nemít neharmonický podvozek s horšim motorem a tak dál >:-[]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
3. 8. 2018 09:08
Re: Sakra jednoznačně
ale inak je neskutocne ako superb zrazu naramne dobre vyzera vedla tejto neviditelnej kabelky za premiovu cenu ;-) ....
Avatar - lamal
3. 8. 2018 11:37
Re: Sakra jednoznačně
netaraj, Ecko vypada aj napriek COPY dizajnu ostatnych modelovych rad stale k svetu v reale a combi menej tuctovo kvoli zadnym svetlam inym ako na sedane...

SupB bez adaptivnych tlmicov drnca jak Octavia v meste, fakt som bol sklamany kvalitou jazdy, mne tiez pride uplne vyhodne priplatit za Ecko 360 tisic hlavne ked to utopis v leasingu... Mercedes aj tak predas drahsie aj po case...
Avatar - Emel
3. 8. 2018 11:51
Re: Sakra jednoznačně
Proklikej si první fotky v galerce, to je totální KO pro Mercedes. Jasně - vyměníš barvu a kola a bude to trošku jiné... ale spíš v tom, že budeš stahovat náskok.

PS: tradičně klobouk dolů před fotografem, fotky jsou vymazlené tak, že by každá druhá mohla skončit v katalogu...
Avatar - lamal
3. 8. 2018 12:49
Re: Sakra jednoznačně
SupB z predu žne uspech pri zrovnani to urcite, pre mna to v dizajne nie je 10 ku 6 to je cisto bodovacka kde Mercedes ucelovo strati 4 body, na kt. sa nasledne vystava cele bodove hodnotenie. Mne sa napr. nepaci Supik pri pohlade zadok/profil kedy vidis zadny roh, tam vynika, ze ma batoh a vidno to aj na siluete, tazkopadnost trochu... isto to nie je tak dolezite ako predna partia, no predsa su aj na nom nejake ale...

Mejdik je trochu ozuzlany z predu a tiez sa mi to moc nelubi, ale ako celok mi nepride tak potupny, hlavne ked je o velmi rozumnych 360tis drahsi ako SupB...

Fotky su slusne, ked som ako hobby fotograf par krat dusoval, ze nafotim auta lepsie ako nejake casto velmi priemerne fotky aut, no v reale to je zlozitejsie >:D
Avatar - Emel
3. 8. 2018 14:28
Re: Sakra jednoznačně
Za mě je i zezadu lepší Superb, ten poměr převisu a rozvoru je v pořádku a šikmé víko pomáhá redukovat tu těžkopádnost.

Vlastně... zadek u kombíku je asi nejsilnější část Superbu. Zepředu se Superbu umí vyrovnat třeba Opel nebo Mazda, zezadu to u kombíku neumí asi nikdo (v rámci středního mainstreamu)... uvidíme co 508.
Avatar - lamal
3. 8. 2018 14:44
Re: Sakra jednoznačně
Priamo zo zadu ano s tym suhlas, trochu vidim batoh v zadu z niekt. pohladov, no je to zanedbatelne, Kabaň odviedol skvelu pracu, supik je dynamicky reprezentativny a vyvazeny vyskladany na ostrych linkach... nemam s nim najmensi problem, len s tym Eckom mi to nepride zas taky debakel, videl som aj pekne E combi... stale vie aj to posobit reprezentativne a dostatocne ´´pricy´´.
Avatar - Emel
3. 8. 2018 14:58
Re: Sakra jednoznačně
Ale jo, hezká metla, nějaká dvoubarevná kola, AMG paket... a jsi úplně jinde.
Avatar - wakantanka
3. 8. 2018 15:54
Re: Sakra jednoznačně
Ja to mam u Supu tejto generacie tak, za lift sa mi proste paci viac ako kombi. U predchodcu to bolo presne naopak.
Avatar - rokyta.p
4. 8. 2018 19:13
Re: Sakra jednoznačně
To snad nemůže myslet nikdo vážně?! Říká se tomu nevidět si do pusy. Superb III má krásný design, to rčitě ano, klobouk dolů. Ale jak můžete takovou neodhlučněnou pryčnu srovnávat s Medvěděm? Medvěd i když se musí umět vybrat specifikace, vyhnout se gumám runflatu a v neposlední řadě jezdit na servis až za hranice ČR, protože u nás značkoví neumí a ani nechtějí umět, tak pořád je to jiné svezení než Schade. Ono sednout si na 5 minut a objet blok není to samé jako v tom trávit několik hodin. Ukažte mi jedinného člověka, který po 2 denním maratonu s éčkem vleze dobrovolně do Superba a bude v něm chtít zůstat. By to musel být 3,141592
5. 8. 2018 02:07
Re: Sakra jednoznačně
Ja jsem s timhle Mercedesem najel 60 tisic a srovnavat to klidne muzou.

Kdyz to shrnu. Merceses je ve vsem lepsi, ale ne o tolik, o kolik je drazsi. Superb je dostatecne komfortni a je otazka, jestli opravdu ocenis, ze pri prejeti hrbolu Mercedes drncne o 20% tiseji. Ja myslim, ze ne. Kde mlati Okravie/Suoerb, mlati i tenhle Meda.

Motor zase. Je urcite lepsi, nez 2.0TDI, otazka, jestli ten rozdil skutecne poznas a ocenis nebo to nebude spis dvoulitrovy diesel jako dvoulitrovy diesel..

Jedina vec, ktera je opravdu lepsi, kterou poznas a na kterou nema mainstream odpoved, je prevodovka.

Jestli dar 1,3 mega za MB v zakladu nebo za Supa v plne tak ver, ze by to byla uplne jendoznacna volba a Mercedes by to nebyl ani omylem. Specifikace Mercedesu ktere uz stoji za to zacinaji o hezkych par stovek vic, min R6 a dalsich 200-300 tisic za vybavu.

Mercedes je lepsi, ale pokud je to hodnocene auto konkretne 220d, tak si to neobhaji.
Avatar - rokyta.p
12. 8. 2018 14:41
Re: Sakra jednoznačně
To tak je vždycky, neroste to lineárně, ale skáče exponenciálně. Pokud má být věc o 10% lepší, nebude o 10% dražší. Podle této logiky by pak musela všechno vždy vyhrát třeba Dacia, protože je horší jen o 20%, kdežto o 60% levnější. Asi záleží, kdo je jak senzitivní a co ještě snese a co už ne. Projet se odpočatý na 1 hrbol je něco jiného, jako v tom trávit 10 hodin. Pak vyniknou i ty jemné niance, vyzrálost a rozdíly, které jsi předtím zahrnul do tebou zanedbaných 10%. Harmonizace odpružení, vibrace, hluk od kol nebo třeba stabilita když ve 160 pustíš volant. Možná to necítíš nebo jen prostě volíme každý jinou stranu. Já raději oholený Medvěd v základu, než nalátaných spousty kravin na něčem, co je úžasné jen na papíře.
Re: Sakra jednoznačně
Ondra je šikovnej, vyřídím!
Avatar - Lackey
3. 8. 2018 08:15
Moj tip
Článok som ešte nečítal, ale tipujem, že v ACZ porovnaní dvoch kombi, Sjúprb zvalcoval Nemčoura >:-[]
Rozbalit vlákno
61
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 08:20
Re: Moj tip
Překvápko = ne. K neharmonickýmu podvozku a obhroublýmu motoru stačí přidat 360 tisíc a máš ve všem lepší auto. Lepší podvozek lepší motor lepší převodovka lepší dynamika i spotřeba atd. Až šokujícně jednoznačný
3. 8. 2018 08:31
Re: Moj tip
Ano vyhral, ale bodovo to zase pekne upravili. Celkove hodnotenie 8.5 vs 8.43 :-)))).
Staci dat MB 4ku za zakladnu cenu a Skode 9 :-), (nevadi, ze u Skody musis dat priplatky za 250k).
Samozrejme body za priplatky MB vs Skoda 9 bodov vs. 8.
Potom este povies, ze za design das MB bodov 6 a Skode samozrejme 10.
:-)))))) a vyjde ti samozrejme priemer aky ti vyjde.
Avatar - iudex
3. 8. 2018 08:41
Re: Moj tip
Jj, s tým jednoznačným záverom o jasnej výhre prémie nekorešponduje bodové hodnotenie, z ktorého vyplýva, že Mercedes to vyhral len o chlp a Škoda je takmer rovnako dobrá. >:-[]
Re: Moj tip
Holt máš na začátku obrovský rozdíl v ceně, pak jsem dal dost špatnou mercedesu za vnější design, který se mi opravdu nelíbí, superb má ještě lepší oddíl interiér, mercedes pak jízdu a motor... Může ti vyjít známka, která vzájemně zase tak neliší. Šlo mi hlavně o to - o tom je vlastně celý závěr, jestli ty peníze navíc za mercedes přinesou rozdíl v oblastech, kde by ten rozdíl měl být vidět (kvalita jízdy, odhlučnění, zpracování interiéru). A tady má prémiový medvídek fakt náskok.
Zdravím na Slovensko, teď jsem tam byl,
Machi
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 08:50
Re: Moj tip
Přesně naopak = v tomhle srovnání je šíleně drahej Mercedes

Ve všem lepší auto = ztratilo designem? No když tohle má výraznej vliv na celkový bodový hodnocení = něco neni úplně v pořádku

Souhlas s iudexem = bodobý hodnocení nekoresponduje
Re: Moj tip
Ale jo, na tom vašem pohledu něco, pokud si přečtu závěr, čekal bych jako čtenář větší bodový rozdíl. Víc než kdy jindy je ale v tomto ohledu nutné jít po jednotlivých oddílech, kde se auta liší dramaticky.
Machi
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 09:12
Re: Moj tip
Pokud si přečtu celej test = čekal bych výrazně odlišnej bodovej rozdíl

Nesváděl bych to na povinnost čtenáře hledat = prostě to má vyznít tak jako text a měření = větší bodový rozdíl

Povinná úlitba škodovce = nebo špatně nastavený bodový hodnocení? To druhý se dá změnit ;-)
Avatar - lamal
3. 8. 2018 11:43
Re: Moj tip
Je uplne bezne, ze na ACZ sa bodove hodnotenie rozpusti v texte, ale na prve oko musi byt jasne a zretelne kto je lepsi... Tomu sa hovori PR ergonomia.
Avatar - mariov8
3. 8. 2018 08:51
Re: Moj tip
O.K. to beru, jenom ten nesoulad toho bodového hodnocení s testem je matoucí. Je fakt, že za co ty peníze lidi v mercedesech dávají poznáte, až se v tom svezete. Motor netahá za řízení, ticho i v 200 na tachu, sedačky ze kterých po 6 hodinách vystoupí člověk s úsměvem...
3. 8. 2018 09:34
Re: Moj tip
Omlouvám se, ale 200 na tachu a ticho je nesmysl, to ostatní je taky zvláštní. Jel jsem ve facelift 2018 S-Class z Prahy do Mnichova a rozhodne jsem nevystupoval svěží.
Přisuzovat Mercedesu nějaké nadpozemské vlastnosti je prostě nesmysl.
3. 8. 2018 09:41
Re: Moj tip
No jo, ale že jsi do něj usedal už rozlámaný >:-[]
3. 8. 2018 08:52
Re: Moj tip
Martine, v ceně serves by se mělo projevit to, že u M-B máš základní servis na 6let/120tkm zdarma. To v bodech není, jen je přihlédnuto k vyšší ceně hvězdného servisu.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 08:53
Re: Moj tip
:yes: :-!

Už to tu padlo = cenově je to až drtivej rozdíl = ale ve prospěch prémiovky
Re: Moj tip
No to jsem si taky myslel, ale z Mercedesu mi přišla odpověď, že první tři prohlídky do 100.000 km stojí těch v tabulce zmíněných osmnáct tisíc...
3. 8. 2018 09:03
Re: Moj tip
Fakt? To neznám! Kdysi u R-Klasse součást, teď taky. U BMW bez diskuze. ;-)
Avatar - iudex
3. 8. 2018 09:19
Re: Moj tip
No u toho BMW je to trochu finta. 5 rokov servis zdarma, ale servis máš štandardne 2 roky/20000 km, pričom nik, kto má svoje auto aspoň trochu rád, tam nenechá olej tak dlho. Teda ak meníš po roku (a nenabeháš tie km) alebo skrátka nechceš nechať olej celých 20t km, tak si tie servisy medzi platíš sám, ergo to vyjde tak, že počas 5 rokov si platíš 3x olej sám a iba 2x je to grátis.
3. 8. 2018 09:38
Re: Moj tip
Jasný, to jsem pominul. U ropy v gazíku jezdím na intervaly, resp. cca 1500km před. Vždy mě vzali i pokud nebyl ještě přímo nájezd odpovídající.

S V8 už se mě to netýká a tam jezdím po 10tkm.
Avatar - Tee
3. 8. 2018 13:06
Re: Moj tip
S tym bmw to nieje pravda. Ked neviete tak netrepte. Pravidelny servis je na 5 rokov, alebo 100k naozaj gratis. Je to ale kazdych cca 30000, ale auto vas posle podla prevadzky, cize vacsinou skor. Zaruku si mozete za pomerne zanedbatelne peniaze dokupit na 5 rokov a 200k. Co bude s autom potom zaujima iba “stastlivcov”, ktory sa tesia ako dobre kupili jazdenu premiu.
3. 8. 2018 14:42
Re: Moj tip
V klidu si to přečti ještě jednou, nikdo z nás nepíše nic jiného, jen dodáváme, že každý má jiné potřeby a ty nemusí vyhovovat továrnímu nastavení. :-!
Avatar - speedfred
3. 8. 2018 19:17
Re: Moj tip
Keď jazdis hodne diaľnice,tak interval sa ti kľudne natiahne aj na 34t km - osobná skúsenosť. Ja som menil 10-15t km.
A ten kto najazdí menej a dodržiavaš servis,tak potom ako píše iudex máš tých servisov grátis možno 2x
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2018 11:13
Re: Moj tip
Kolik stojí a jestli jsou v ceně jsou ale dvě rozdílné otázky. Takže je otázkou, na co se kdo vlastně ptal :-!
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 08:56
Re: Moj tip
No snažili jste se pane redaktore. zadavatel bude spokojen, stejně jako tehdy když vám v testu GLK versus Yeti vyšel lépe Yeti …. Proč si kupovat GLK když je Yeti tak dobrý a o 500 klacků levnější? :-) To jste napsali.
Dnes - vlk se nažral a koza zůstala celá, nic jiného. A se známkováním za subjektivní dojmy byste se mohli krotit, jinak nebudou Vaše testy brány za objektivní.
Bezvadné je potom Vaše vyjádření cituji:
"superb má ještě lepší oddíl interiér"
"Mercedes má lepší zpracování interiéru"
To si docela dost odporuje ale to je u Vašich testů normální, zadavatel Škoda Auto bude a musí být uspokojen. Takže Brawo.
Re: Moj tip
Teda, napsat po vítězství mercedesu, že bude zadavatel Škoda Auto spokojen, to už chce koule... Oddíl interiér jsem myslel praktickou stránku věci, omlouvám se za nejasné vyjadření, v tabulce se oddíl ale opravdu takto jmenuje HODNOCENÍ INTERIÉRU
Prostornost
Přední sedačky
Zadní sedačky
Kufr
Variabilita
Avatar - nalimer
3. 8. 2018 10:56
Re: Moj tip
Martin, ja si myslím, že "koule" chce porovnávať MB a Škodu.
Len pár príkladov
- Škoda nemá v opcií ani zďaleka toľko príslušenstva a elektroniky, akú ponúka MB
- samostatnú kapitolu tvorí bezpečnosť oboch automobilov a tuhosť materiálov
- argument "je levnejší" je veľmi zábavný. Potom je Dacia jednoznačný víťaz každého testu (nemá síce to, čo MB a Škoda, ale aký je lacný)
A vzhľadom k tomu, že moje novinárske začiatky boli práve pri automobilizme, verte mi. V Škoda Auto sú veľmi spokojný za uvedený test.
Avatar - _Karel_
3. 8. 2018 12:14
Re: Moj tip
Dneska si to tak jako tak schytáte. Marná obrana. Mě to srovnání nijak neurazilo, závěr se mi líbí a takový nějaký jsem čekal - auto je lepší a proto víc stojí.

Málokdy mě rozesmějete, ale dnes jo - "koukal jsem na MB a usnul jsem" - >:D :yes:
Re: Moj tip
Tak to jsem rád:)
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2018 11:15
Re: Moj tip
Srovnání takto rozdílných vozů samo o sobě je v pohodě. Obdobné testy dělá AutoBild zcela běžně...
3. 8. 2018 09:02
Re: Moj tip
Upřímně, čtyřválcové GLK muselo být zklamáním pro všechny mercedesáky i nekritické fandy. GLC je naprosto jiná liga, ne o jednu, ale minimálně dvě generace dál.
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:46
Re: Moj tip
GLC se mi nelíbí a dál být musí když je o mnoho let mladší ……… koukám že ty bys šel do Yetiho, když je ten 4-hrnek v Mercedesu tak hroznej.
Já Ti povím co jediné bylo hrozné - kombinace 4-hrnku s automatem 5-kvaltem. Až později přišla verze automat 7-kvalt a 250 CDI, jinak tlačili k prodeji šestiválce. Ale to už si jak vidno mnozí nepamatují.
3. 8. 2018 10:54
Re: Moj tip
220CDI s 5AT byla naprostá tragédie. Hlučné, líné...
Avatar - happy_driver
3. 8. 2018 12:46
Re: Moj tip
Motor 220 CDI (125kW/400Nm) mal v GLK od uvedenia na trh prevodovku 7G-Tronic.
5-kvaltový automat sa vzťahoval k 250CDI napr. v E-Klasse.
Nie v GLK.

"Der GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY bleibt aber das einzige Modell, bei dem die Antriebsart von Kunden gewählt werden kann.[22] Seit Mitte Dezember 2009 ist der GLK 250 CDI BlueEFFICIENCY auf dem Markt. Im Gegensatz zur C- und E-Klasse, wo es diesen Motor bis Ende 2010 nur in Verbindung mit der 5G-Tronic gab, wird hier die modernere 7G-Tronic angeboten."
3. 8. 2018 12:54
Re: Moj tip
Tak to musela být 250-tka, měl jsem jí jako náhradní auto a nebral bych.
Avatar - happy_driver
3. 8. 2018 09:57
Re: Moj tip
No jistěěě....
Veľmi dobre si pamätám, ako som pred kúpou GLK obišiel ostatné, do úvahy prichádzajúce značky.
Vtedajšie Q5 napriek papierovo rovnako výkonnému motoru bolo v reále lenivé ako prasa, nehovoriac o spotrebe. S manuálom ešte väčšia hrôza, jeden by sa ukvaltoval k smrti.
Vtedajšia X3, tvrdá ako betón, podivný interér, resp. palubovka. Komfort ešte o stupeň horší ako Q5.
Volvo XC60 motorická bieda.

GLK ponúkalo už vtedy diesel, aký konkurencia ani nemala - 250CDI s 205k a 500Nm, dieslový a benzínový šesťvalec... Neskôr to samozrejme ostatné značky dorovnali, ale trvalo to.
Okrem toho, GLK si nesie povesť nadštandardne spoľahlivého auta. Dizajn síce každému nesadol, ale auto bolo vďaka tomu nezameniteľné a v správne konfigurácii vizuálne atraktívne.
Avatar - iudex
3. 8. 2018 09:02
Re: Moj tip
Díky. Dúfam, že si bol na Slovakiaringu s nejakým zaujímavým autom, alebo len dovolenkovať?
No ja tie bodové hodnotenia ani počet hviezičiek moc neriešim, dôležitejší je pre mňa obsah a celkové vyznenie testu a tam to píšeš jednoznačne. Preto zaujal ten minimálny rozdiel v bodovaní. Osobne tiež nie som nadšenec Mercedesu a jeho tabletového štýlu, ale v interiéri je o svetelné roky ďalej ako Superb, ktorý má problém aj v rámci vlastnej triedy (kde ho predčia mnohí, od Passatu po Insigniu). Rovnako tak mám trochu problém s jazdou, Ty tvrdíš, že jazdí komfortne a pohodlne, ja tvrdím, že od najlepších v triede v tomto ohľade má veľký odstup (Mondeo, Insignia) a jazdou sa veľmi podobá Octavii (s multilinkom). Takže u mňa by aj ten bodový rozdiel bol výrazne väčší, minimálne jeden celý bod. Ale opakujem, na rozdiel od bodovania s Tvojím textom problém nemám a test je napísaný veľmi dobre.
Re: Moj tip
Byl:) Jezdili jsme tam mimo jiné se starýma celicama, to byl neskutečnej zážitek. Ve středu mi přišly fotky, příští týden sepíšu!
Avatar - N6600
3. 8. 2018 09:03
Re: Moj tip
Problemom tej tabulky je, ze rozdavate body z ciste subjektivneho pohladu. A teda to dostava vela priestoru na carovanie s bodmi. A ak mam byt uprimny, tak z mojho osobneho pohladu by Superb nikdy nedostal tolko bodov, ako dostal od Vas. Detto kufor. Preco nevymysliet/nevybrat nejake nahodne predmety roznych velkosti, ktore by ste ukladali do kufra? Pri tom by ste zistili, co a ako ulozit a co sa vlastne do kufra vojde a co nie. To ukaze praktickost a velkost kufra.

Ak by bola recenzia na mne, na celu tabulku by som sa vykaslal a cele bodovanie zrusil. Na zaver kazdej discipliny by som akurat urcil vitaza a dovod preco. Ziadne hodnotenie a ziadne vyhry o prsa velkosti Keiry Knightley.
Re: Moj tip
To jsem teď psal! Mrkněte na rozdíly v jednotlivých disciplínách, tam se auta liší diametrálně!
Když ono je to docela atraktavní, kdo vyhrál celkově, jak a proč... Pak se o tom tady mimo jiné můžeme pobavit, pohádat:)
Avatar - N6600
3. 8. 2018 09:36
Re: Moj tip
Ale podla tabulky to tak vobec nie je :-) A uprimne, prave to subjektivne bodove hodnotenie dotiahlo Skodu takmer na vitazny stupen.

Pobavit sa samozrejme mozeme aj bez bodov. A nie som si uplne isty, ci ista forma flamewar-u je to, co auto.cz potrebuje... Ale je Vy ste ten, co tomuto webu veli :-)
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:48
Re: Moj tip
To je výstižné. Subjektivním překroucením k flame-war.
Avatar - Ozzman
3. 8. 2018 09:31
Re: Moj tip
Interiér je sice v Superbu prostornější, ale co třeba zpracování, kvalita, použité materiály ? To mi v hodnocení chybí, ale vždy to tam bývalo.
Re: Moj tip
Máme tam zpracování, do toho počítám i kvalitu plastů...
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:48
Re: Moj tip
Klasický oliz plastů? :-)
Avatar - Ozzman
3. 8. 2018 09:55
Re: Moj tip
Já to třeba dělám a u Superbu jsem si na některých místech obrousil jazyk >:D
Avatar - Emel
3. 8. 2018 09:36
Re: Moj tip
To bodování ale obsahuje i cenu. Otázka není, jestli je Škoda stejně dobrá, ale jestli je o tolik horší, o kolik je levnější... a na tuhle otázku z principu jednoznačná odpověď neexistuje.
Avatar - iudex
3. 8. 2018 10:25
Re: Moj tip
A práve tú cenu by som do porovnania nezahŕňal, ide o to, či je auto dobré alebo nie, relativizovať to cez cenu nemá zmysel, to už si musí každý kupujúci zodpovedať sám, či mu to za to stojí, alebo nie.
Naviac keď cenníková cena, ktorú porovnáva redakcia, je číslo dosť nepodstatné, sám najlepšie vieš, ako sa reálne kupujú nové autá a ako veľmi dokáže cena lietať. Takže potom ten Mercedes vyzerá inak za cenníkovú cenu a inak so zľavou. A samozrejme pri zľave záleží, kto to kupuje (súkromná osoba/podnikateľ, nový alebo existujúci zákazník), ako (cash/lízing) a aký model (základ/plnka, novinka/výbehový model). Skrátka tú cenu ovplyvňuje toľko faktorov, že cenu by som proste vylúčil a nechal to len na vlastnosti auta.
Avatar - Emel
3. 8. 2018 10:29
Re: Moj tip
Do tabulek určitě patří... a pak si to můžeš vyhodnotit podle svého, jak to v které disciplíně dopadlo.
Avatar - mariov8
3. 8. 2018 08:47
Re: Moj tip
V tomhle srovnání je bohužel Superb ten drahý. Jízdní a technologický odstup těch vozidel rozhodně není, byť ceníkových, 360 000,-. A už vůbec ne 0,07 bodu. To si děláte *?! O.K. jsou parametry které se těžce vyčíslují. Ale tohle vidí i slepý...

Neumím si představit, že bych měl být odpoledne fit na mítingu třeba v Hannoveru a vyjížděl bych ráno v jiném autě než v mercedesu. Bez tankování (O.K. nestíhám a jedu 200 kde to jde), nutné pauzy na natahování se kvůli sedačkám a protože mne z auta a jeho hlučnosti bolí hlava. To umí jenom větší mercedesy a z levných aut možná ten Citroen C5 HDI na hydropneumatickém podvozku, budiž mu vrakoviště historie lehké...
Re: Moj tip
Teď jsem odpovídal iudexovi, mrkněte na celé hodnocení. Pokud vyhraje superb cenový oddíl skoro o dva body, víc bodíků nasbírá za praktický interiér, těžko může vyjít celková známka výrazně hůř než u jízdně kvalitnějšího konkurenta.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2018 08:52
Re: Moj tip
Ale měla by = ten rozdíl mezi auty je dost zásadní = popravdě menší než cenovej

A to z výsledku bodů neodpovídá
Avatar - mariov8
3. 8. 2018 08:55
Re: Moj tip
Jo, odpověď jsem si přečetl a zareagoval. Jen ten nesoulad body versus test je k zamyšlení. Výsledek a text je jinak celkem jasný. I když je současný Superb dobré auto, tady nemá šanci.

Možná se v redakci zamyslet nad logikou bodování...
3. 8. 2018 09:00
Re: Moj tip
A ještě jedna Machi, je moc sympatické, že se angažuješ v diskuzích. Mohlo by to být u autorských (nepřevzatých ze SM) pravidlem pro všechny. ;-)
Avatar - iudex
3. 8. 2018 09:05
Re: Moj tip
Pridávam sa, to je rozhodne chvályhodné, ak redaktor diskutuje a odpovedá na pripomienky. :yes: Mohli by aj ostatní autori testov.
Avatar - mariov8
3. 8. 2018 09:20
Re: Moj tip
Taky souhlas, za sledování a reakci v diskuzích máte i u mne plus body. Alespoň je vidět že si stojíte za prací. I když mi je jasné, že máte i jiné úkoly než sledovat diskuze (často o ničem...), o to více poklona...
Avatar - JFK
3. 8. 2018 10:45
Re: Moj tip
Já teda do dolního saska těch 500km, v případě, že jsem nepoužil letadlo, absolvoval poměrně často právě tím superbem. V-max kde to jde a nemám dojem z nepohodlných sedadel.

Jinak ta S213, má výhodu jiného segmentu a jiné základní cenové relace, než kterou musí za 650 v základu splnit superb. I přes své nesporné kvality ten mercedes zcela zabíjí rozykdlá designová strategie Daimleru "nanuk na sluníčku". Navíc ani nelze pořádně rozeznat jednotlivé řady od sebe, specielně 205-213, 213-222, snad krom počtu pruhů ve světlech. V případě výběru z premiové trojky by to byla bohužel až ta poslední volba.
3. 8. 2018 12:51
Re: Moj tip
Sice dáš za příplatky 250 tisíc, ale v Mercedesu těch peněz utopíš za příplatky ještě o dost víc. Zkus dorovnat Éčko všema asistentama, odvětrávanýma elektrickýma sedačkama a vším co ti Superb nabídne a rozdíl bude o dost větší, než v testu udávaných 360 tisíc :-)
3. 8. 2018 14:43
Re: Moj tip
Pointa je v tom, že i když Supa narveš vším myslitelným, nikdy nebude lepším autem než E-Klasse.
3. 8. 2018 16:06
Re: Moj tip
To je jasný, já jen reagoval na toho, co tu kritizoval že Škodovka dostala lepší hodnocení za příplatky, když si za ně musíš stejně zaplatit 250 tisíc. Éčko je lepším autem, to bez debat. Individuální otázkou pak je už jenom jestli se příplatek vyplatí, nebo ne :-)
Avatar - Ozzman
3. 8. 2018 09:29
Re: Moj tip
" stačí přidat 360 tisíc a máš ve všem lepší auto" jo a nebo ještě jednu litrovou Oktávku navrch... to je rozdíl docela znatelný.
Re: Moj tip
Tak jak Vám vyšel tip?:)
Avatar - Lackey
3. 8. 2018 10:22
Re: Moj tip
Tip mi nevyšiel :yes:
Áno, prémie stojí za to (za svoji cenu) , ale Sjúprb je predražený, a iba v porovnaní s cenou prémie môže byť výhodná kúpa, viď 9 bodov (Š) versus 4 body (MB) za základnú cenu. ;-\
5. 8. 2018 13:33
Re: Moj tip
preco ma superb za cenu 9 a mercedes 4? Superb je predrazeny vzhlaodm na svojich konkurentov. Mohli ste trochu vziat do uvahy aj tento aspekt. Superb by si zasluzil za cenu max 7 bodov. Dalsia vec je dizajn interieru, Aj ked sa mi tiez Ecko zvonka nepaci, ten interier to bohate vynahradza, zato superb zvonka nie je ziadne dizajnove dielo, je proste pekny. Ale vnutri je to prave ta predrazena octavka, o jazdnych vlastnostaich ani nevraviac.. Celkovo ten rozdiel co vyhralo ecko je smiesny a navodzuje vasu zaujatost.
Avatar - Hittman
3. 8. 2018 08:17
Super?
Si děláte zadek, ne? >:-[]
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2018 08:20
Re: Super?
A masáž pokračuje..
Avatar - Machýrek
3. 8. 2018 08:44
Dle ocekavani
Zajimavy jak E z vnejsku vedle Superba vypada nezajimave. Ale zase zelena metla je asi nejvetsi hnus, co muzes na aute mit. Taky je z toho patrny, proc je treba si E poridit s AMG paketem.
Kdo ma najeto neco s obojim, musi uznat, ze autor ma pravdu, z E ty penize strikaj, ale poznas to hlavne, kdyz s nim jezdis. Staticky je to nuda.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
3. 8. 2018 09:34
Re: Dle ocekavani
presne to som si vsimol .... zrazu aj superb srsi nadherou.... ;-) ... aj interierom aj celkovou technikou a kvalitou bude E klasse predpokladam fakt inde ako superb.... ale takato jeho vizaz by mi za dane prachy proste vadila .... uplne sa vidim radsej v novej A6 alebo XF ;-) :yes:
Avatar - Machýrek
3. 8. 2018 12:35
Re: Dle ocekavani
Pakety AMG a night, jina barva a kola z E udelaj auto, za kterym se otocis. Co jim dali do redakce na test konfiguroval nekdo, komu to bylo fuk.
5. 8. 2018 13:35
Re: Dle ocekavani
napisal dilinko co bdivuje koreu a jazdi na pole.. Chlapec ty sa zobud, robis tu zo seba total debilka, keby si sa na tom ecku previezol aspon raz, inak by si pisal. Ostatne ako vsetky tvoje prispevky, si prototyp internetoveho pisalka..
Avatar - Bubáq
3. 8. 2018 08:50
???
Už jen nadpis "testu" mě rozesmál!
Takhle se kupující Mercedesu přeci nikdy neptá!
Kupující Mercedesu se vůbec nezajímá o to, zda Superb není náhodou rozumnější volba!
Směšné téma....
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Machýrek
3. 8. 2018 08:57
Re: ???
Zalezi kdo je kupec, resp. najemce. 220d je nejcastejsi konfigurace E na OL, kde tuto otazku dost zajemcu asi zvazovat bude.
3. 8. 2018 08:58
Re: ???
Aby ses u fleetu nedivil ;-) Znám pár lidí, kteří radši top vybavenou neprémii než D3 s kompromisy. Většinou jde o čisté uživatele a pragmatiky.
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:03
Re: ???
To jsou kecy promiň, u fleetu nemohou lidi rozhodovat co dostanou.
Většinou dostanou nabídku - tady máš audinu holátko, nebo Fkodofku s mnohem lepší výbavou. Je to z nouze ctnost.
Kdyby si lidi mohli vybírat, měl by každý BMW a Mercedes. Ale to přece nejde aby v nějakém podniku zdejší plebs jezdil v BMW nebo Mercedesech.
3. 8. 2018 09:06
Re: ???
Ale ale, politika každé firmy je jiná. Kamarád měl volnou ruku, jen to muselo být D3, či VAG, Opel, Ford nebo JLR. Jsou jejich klienti a mohl si zvolit jen s finančním limitem.

Neber to optikou středního managementu.
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:52
Re: ???
Tomu se říká volná ruka … trhu :-) Ani střední management nedosáhne na BMW a Mercerdes, maximálně tak nějaké holátko Audi.
Spolužačka dělala u německé firmy ředitelku divize, měla oholené BMW X3 s manuálem, poté je spolkl Siemens a BMW jí vzali a nabídli dobře vybavenou Škodu nebo špatně vybavené Audi. Co vzala už nevím, vidíme se na srazech každých 5 let.
3. 8. 2018 13:50
Re: ???
Asi dělám u špatné firmy, ale jediné, čeho se musím držet, je maximální měsíční splátka leasingu při daném nájezdu a že to nemůže být sporťák, kabriolet a podobné výstřelky. Jinak si můžu vybrat úplně cokoliv, stejně jako všichni ostatní, co mají u nás služební auta jako benefit. Jen u pozic, které mají auto jako "výrobní prostředek", je to pak opravdu dané a všichni mají to samé.
Avatar - Bubáq
3. 8. 2018 09:40
Re: ???
Dovolím si tvrdit, že tak to není: kdo zvažuje lépe vybavený Superb v rámci daného cenového stropu, není skutečný zájemce o Mercedes. Naopak, kdo si může pořídit Mercedes, o Superb ani myšlenkou nezavadí.
Jde o typicky novinářskou konstrukci (srovnávání Superbu a Ečka), která nemá žádný praktický význam.
Avatar - WinDiesel
3. 8. 2018 09:01
Re: ???
Přesně, pane !!!!!!!!!!!!!! Když jsem kupoval Mercedes, tak jsem kupoval Mercedes a nikdy jsem na Fkodu nepomyslel, to je nesmysl, že bych se snad měl rozhodovat mezi Fkodou a Mercedesem.
I kdyby byl Mercedes horší, chtěl jsem prostě Mercedes basta.

A mohu každému s klidem říci, nelituji. 230 000 km bez jediné závady, pohodlné sedačky, motor neslyšet, všechno jak má být.
Avatar - mariov8
3. 8. 2018 09:14
Re: ???
Spíše kupující Superbu přijdou s tím, že přeci nedají čtvrt milionu navíc za stejně velké a výkonné auto... ale už neřeknou, že je tomu tak, protože na to nemají nebo jim to car policy zaměstnavatele nedovoluje.
Avatar - Emel
3. 8. 2018 09:26
Re: ???
Jeden místní taxikář je třeba důkaz, že vyloučené to není :-)
Avatar - Ozzman
3. 8. 2018 09:32
Re: ???
To už je ale trochu fanatismus >:D
Avatar - Emel
3. 8. 2018 09:55
Re: ???
Ale jo.

Na druhou stranu... mám přímé srovnání prémie a mainstreamu... a když v mainstreamu nahodíš AGR sedačky, laminovaná okna, adaptivní tlumiče apod., tak tam já osobně žádný obří náskok v kvalitě jízdy nevidím... konkrétně teď třeba Insignia vs. Audi A6, Mercedesy jdou trošku mimo mě.

S šestiválcem bych si dal říct, ale s R4 naftou ani benzínem asi ne.
Avatar - Ozzman
3. 8. 2018 10:00
Re: ???
Přesně, já teď řeším výměnu auta, mne zase zaujal pár let starý 318d, ale pak jsem zjistil, že stačí přihodit pár tisíc a mít mainstream (u mne asi nebude těžké mezi čím se rozhoduju) s o 100 tisíc nižším nájezdem, popřípadě o rok mladším a také R4.. a to je asi to hlavní. Pragmatický mozek přebil srdce....
Avatar - iudex
3. 8. 2018 10:42
Re: ???
318d, ja Ti neviem... u mňa trojku robí motor, podvozok a jazdné vlastnosti. Ak tam ale dáš najbežnejšiu naftu 2,0 R4, budeš na úrovni všetkých služobákov a tie kvality podvozka moc nevyužiješ a zostane Ti (ak nie je slušne vybavený) podpriemerný interiér. OK, zvonka je to pekné auto a spravíš iste väčší dojem, ako s Mondeom, otázka je, do akej miery je pre Teba podstatný image a do akej úžitok.