Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Na Slovakiaringu s Toyotou Celica. A taky Yarisem GRMN

54 komentářů

Avatar - lamal
lamal
no jo a pak sa tu v diskusii mozu viest nekonecne diskusie o tom, kde jedna strana tvrdi ako sa z novych aut vytraca fun factor, komunikativnost, bezprostrednost a ta druha sa bije do prs, ze to je hlupost a nove káry dokazu fungovat tak isto a este samozrejme omnoho lepsie >😁

Nedavno to prebehlo pri teste M5 ...

PS: to video by som si fakt odpustil
Anonym
Ale o tom se nemusí vést diskuse.
To je pravda.
Nová auta jsou rychlejší a v postatě fungují líp a odpouští více chyb.
Ale co do zábavy se prostě na starý nechytaj.
Avatar - lamal
lamal
o tom sa ale tiez polemizovalo, charakter bol podla ostatnych len vec alebo reakcia, kt. nastane vzdy pri zrovnani s niecim novym, ale inac hlupost podla nich ...

inak suhlasim s tym co pises
Anonym
byla cool.
Kámoš jí mívala dost jsme s ní jezdili.
Ten hnusnej japonskej bakelit vevnizř jsi jí rychle odpustil a zvenku byla na svou dobu strašně sexy.
webpaja
Pár bakelitových věcí tam bylo, ale celá armatura palubní desky vypadala svěže i po letech. Podívej se na tehdejší Opely, Fiaty 😉
Avatar - lamal
lamal
staci sa pozriet na palubku Cariny E, to je tak nadcasove dielo zo zaciatku 90tych... paradny interier...
Avatar - lamal
lamal
a hlavne mala 2.0 kt nieco vydrzal...
webpaja
...Machi, tohle je koření celého webu! Za každý podobný článek jsem rád.

Já se k Celice dostal v době, kdy přišla na trh OI RS. Tenkrát jsme je porovnávali a i přes drobný výkonový deficit byla o tolik ostřejší, že to bylo až do očí bijící. Ne, že by ORS odjela, ale odmakat sis to musel zcela jinak.
Jen drobná připomínka, tato generace měla 129kw, tedy postaru 175koní. Je škoda, že vás nenechali jezdit na celém okruhu, zajímalo by mě, co obě auta snesou ve druhé levé za prvním horizontem 😉
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Nazdar Pavle, já taky našel 129 kW, lidi od Toyoty mi ale tvrdili, že je to fakt dvoulitr... Tak nevím,
Machi
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
až daleko za povolenými limity. Umění je udělat auto zábavné, aby tě bavilo i v nižších rychlostech. U silného auta pak už ani nejde ždímat motor, protože tě dostává do situací, že už jedeš na risk a doufáš, že za zatáčkou nebude někdo předjíždět traktor.
webpaja
Nejen auta, ale i pneu. Mám na M3 obuty Michelin PS a urvat je chce buď opravdu více plynu, nebo víc trhnout volantem. Gumy prostě drží neskutečně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak mi to půjč na dešti, jako XE a uvidíš, že to zvládnu utrhnout >😁 >😒] Já včra utrhnul na kruháku Mondeo, když ho pokropily městské služby >😁 , ale přivážel sem to na zimákách .
webpaja
Mokro je jiná, tam stačí jen necitlivý pohyb kotníkem na nižší kvalt, případně na dálnici i na 6RS silnější.

Klidně půjčím, zas tak strašně to nejede >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mě bude stačit, když mě svezeš >😁 ale z Jagu mam zážitek až do teď, hlavně na volič převodovky >😁
webpaja
Tady je kvedlačka, dolů má ráda meziplyny, ale automatické tam nejsou, pěkně postaru. Jen v žabkách se mi dělají hůř >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
V žábkách? >😁 To bych neřídil ani automat! >😁

Tak to musí být paráda :yes: , jakou máš vlastně barvu?
webpaja
Maňas, na louce se pase černý kůň. Jakou má barvu?

Bílý!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Odolal si té modré perleti? Nebo modrozelené? [odkaz]

Jakékoliv BMW v téhle barvě mne dostává, fakt se jim povedla.
webpaja
Špatná gen...V8 a jen jiná kola😒br />
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo takhle 😄 Takže si opustil 4dv? Moc hezké 😄
webpaja
Vedle gazíka to nevadí 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Avatar - Emel
Emel
XE na mokru na kruháči... hmmm... to mi něco připomíná 😄
webpaja
>😁 :yes😒br />
Rychlý nájezd 😉
Avatar - Emel
Emel
...pomalý výjezd, jo, já vím... měl jsem to podržet plynem a vydriftovat... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
ne na mokru to bylo Mondeo na zimákách, ale je vidět že na XE nevzpomínám jediný >😁
Avatar - lamal
lamal
tak necudo 215-225ky su uz gumy aj pre auto dnes co ma 100 koni a 1100 kg ... kedysi aj ´´hot chatch´´ z 90tok jazdil na 185 kach 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
No a teraz "pretekari" a "bychari" do neho - 170k predsa nemoze stacit, ked GT86/BRZ udajne na zabavu nestaci 200k... 8-s
Avatar - lamal
lamal
BRZ86 ma par kg a emisnych noriem k dobru, nezabudaj... samozrejme to staci, len kazdy si pod zabavou predstavuje nieco ine, niekto je neschopny a nevie riadit, tak potrebuje nieco s cim dokaze ist rychlo aj neschopák a iny sa zas rad namaka a nasledne necha odmenit...
webpaja
Vtip Toyobaru je mj. právě v pneumatikách. Ůzké s omezenější přilnavostí. Na zábavu fajn, ale to neznamená, že výkon by nemohl být vyšší.
Anonym
No, je to pokus udělat lehkonohý zábavný sporťák v době a normách, které tomumoc nepřejou.
Auto bych nechtěl, ale tleskám za ten pokus, ktrej moc automobilek nedá.
Jinak - ten výkon stačí. Až bych uměl s tím jet tak, že rychlejc to nejde..pak potřebuju větší. Sám to vidíš na M3, jaks psal, že limit je vysoko. Já mám stejný problém. Jezdit na limitu s 600+PS 4x4 plackou je pro mě moc. Pro moje koule. A tak občas je zábava s něčím slabším (a levnějším) 😄
webpaja
Limit je vysoko, ale výkonu je stejně málo. Na téměř každý výkon si časem zvykneš a chceš víc. AWD placka s 600HP je na limit pro většinu z nás leda na okruhu. Jinde se k tomu těžko přiblížíš. A když už, pak jednoznačně s RWD.
Avatar - iudex
iudex
No mohol by som Ti povedať presne to isté, čo hovoríš Ty o obdivovateľoch Stingeru: že bycháriš. Teda teoreticky Toyobaru tlieskaš, ale tiež si to nekúpiš, lebo Ti to je slabé. Teda presne z toho dôvodu, ktorý tunajší pure petrolheads neuznávajú. 😉
Avatar - iudex
iudex
No ale auto z prvej polovice 90. rokov asi malo trošku iné emisné obmedzenia, ako má GT86, motoru sa ľahšie dýchalo, nikto neriešil mikrogramy CO2 ani desatinky spotreby, proste 170 koní spred 25 rokov v ľahkom aute je niečo iné ako 200 emisne priškrtených atmokoní z r. 2018.
Tiež nemusela Celica plniť také bezpečnostné normy ako teraz GT86 (tuhosť karosérie, pasívna bezpečnosť, povinná výbava), čo malo vplyv na hmotnosť atď. atď.
K tomu nejaké drobné úpravy, keď vidím klietku či závodné škrupiny, to tiež pridá k športovému pocitu.
All in all, 200k v aute z r. 2018 je subjektívne menej ako 170 koní v Celice z 90tiek.
Avatar - lamal
lamal
myslim, ze som mu to uz napisal hore
Avatar - iudex
iudex
Len doplním poradie😒br /> Česko: 1. Kuba Rejlek (garaz.cz), 2. Martin Machala a 3. Petr Hanke (Automobil)
Slovensko: 1. Majo Bona (Auto Motor a Sport), 2. Juraj Hrivnak (Auto Magazin) 3. Michal Karpat (Autožurnál)
a celkovo😒br /> 1. Lukasz Byśkiniewicz (PL)
2. Jakub Rejlek (CZ)
3. Majo Bóna (SK)
webpaja
:yes: 😉
Avatar - Emel
Emel
V mých JDM dobách se na Celicu koukalo docela skrz prsty - jasně, pohon špatné nápravy, takže konkurent spíš pro různé MX-6 než pro lepší auta třeba typu 200SX. Omilostněna byla akorát ta verze a-la-WRC 😄 . Moc se mi nechce věřit, že by byla lepší než GT-86, ostatně... je lepší, než původní AE-86?

Fakt to nemá ABS? Pokud se nepletu, je tohle půlka devadesátek... a to už se ABS běžně do lepších aut dávalo, ne?
webpaja
ABS ještě u této generace nebylo samozřejmostí 😉 Ona nebude jízdně lepší, ale upracovanější 😄
Avatar - iudex
iudex
Ono Celica sa v priebehu produkcie menila, plus sa líšili verzie pre jednotlivé trhy, u nás ale s určitosťou v prvej polovici 90tok ABS nemali ani väčšie/drahšie autá sériovo, len za príplatok, resp. vo vyšších výbavách. Masovo začalo ABS prenikať až po losom teste Áčka tuším v 1997.
A to pozeranie cez prsty: v 90tych už ani tie menšie japonské športiaky neboli výlučne RWD, prechádzalo sa na FWD a často bolo bežné, že tie najvýkonnejšie boli AWD. Aj Celica mala štvorkolku myslím pre ten dvojliter turbo a v dobe keď štvorkolková Celica valcovala WRC sa rozhodne nepozeralo na Celicu cez prsty.
Avatar - lamal
lamal
Moja Primera rv 1993 mala ABS v serii... myslim, ze aj mazdy, s tym 1997 to je tak datum pre airbagy, ale nie ABS
Avatar - iudex
iudex
No niekde v pivnici by som mohol vyhrabať katalóg áut z r. 95 a marí sa mi, že v nižšej strednej to vôbec nebolo bežné a v strednej to tiež nebolo vždy štandardom v základe, nejak mi utkvelo v pamäti, že napr. Laguna ABS v základe nemala. Ale môžem sa mýliť, predsalen mi až tak pamäť neslúži.
P.S: ja som myslel, že Primeru stále máš.
Avatar - lamal
lamal
Hondy (civic) mali optional abs v 5gen /91-95/ je fakt, ze v mensich autach to zas tak uplny standart nebol...no je to sumak, je mozne ze na okruh tej celike ABS ´´vytiahli zo zasuvky´´ mozna nebolo uplne idealne nastavene..

Primeru mam, ta prva generacia konkretne 1993 s 2.0 16V bola moje prve auto niekedy v 1 rocniku VŠ tj cca 2006 ak sa nemylim... teraz mam 2 gen. v GT cervenej limited, ale uz to ma zratane... nastupca je velkou dilemmou /pre mna stale staci vikendovka s obcasnym cestovanim, priorita je fun drive a antikór + nejaka ta pasiv tuhost a bezpecnost/
Avatar - Emel
Emel
Tak já mám nastudovanou RX-7, což je teda auto v potravním řetězci o level výš, spíš na úrovni Supry než Celicy. Tam co si vybavuju tak všechny FC Turbo (tj. rok 1986 a novější) ABS měly, atmosféry to snad měly za příplatek, ale drtivá většina aut co jsem viděl byla s ABS.

Losí test MB-A vedl k zavádění ESP, ne?
Avatar - iudex
iudex
Jasne ESP, som to domotal. 8-s :😉
Avatar - lamal
lamal
Lepsia ako AE86 to je zaujimava otazka... AE bude asi lepsia na pomalej trati
Celica bola konkurens pre civic coupe a pod... Integra bola cenovo inde inac by tam asi spadala tiez
Avatar - Emel
Emel
Takhle... já s AE-86 jezdil, to auto je řidičsky super, ale na druhou stranu se v tom člověk cítí jako ve Favoritu 😄
Avatar - lamal
lamal
jj to hej ved rok vyroby a k tomu tie ostatne standarty platne... bezpecnost, odhlucnenie a pod... ako vikendovka na okresky pohoda, pripadne okruh, daily ee
Avatar - Emel
Emel
No hlavně... je potřeba se na to dívat tak, že tehdy to vlastně nebylo sportovní auto jako takové, ale něco jako dnešní hothatch, prostě běžný produkční model se silnějším motorem... a tomu je to poplatné. NSX, Supra nebo RX-7 vypadaly uvnitř jinak, ale to taky byla úplně jiná cenová.
Avatar - lamal
lamal
urcite.. koncepcne to bolo kazdopadne unikatne aj v tej dobe na japonske pomery
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jako, že se v tom stydíš a nechceš aby tě někdo viděl? >😁 Jo u Toyoty to chápu >😁
Avatar - Emel
Emel
Když pominu fakt, že většina aut je prorezlých skrz naskrz... tak myslím spíš tohle:
[odkaz]

Sedačky, palubka... to všechno je prostě obyč auto té doby, žádný supersport.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si dělal srandu 😄
Avatar - lamal
lamal
v zachovalej AE86 sa fakt ´´stydet´´ nemusis 😉 prave naopak ... hmm teda asi subjektif