Radši si priplatit za lepší světla než pak vozit na kapotě srnku,chodce.(+20metrů viditelnost je sekunda k dobru při 100ce na reakci).Nejlepší je asi MB E-S ledsvětla co vydávám na dálnicích.
Aký odkaz na štúdiu? To je IIHS - americký ekvivalent EuroNCAP. Všetky dáta sú dostupné na ich stránkach. Testované bolo každé auto s každým typom svetiel predávaným na US trhu. Ak neprešlo, tak si v ňom nevieš objednať žiadne vyhovujúce svetlá. Takže sme sa dozvedeli, že výrobcovia šetria všade a aj príplatkové svetla v prémii často stoja za dve veci. A ako príklad, že sa to dá. Tu je test novej Imprezi [odkaz] kde jeden typ svetiel prešiel len z malým zaváhaním a auto dostalo najvyššiu známku.
Ano EU svetlá sú iné. Ale US trh nie je tak malý, aby sa preň neoplatilo vyvíjať. A ak na to niekto kašle tam, tak neviem prečo by som mal veriť, že v EU to bude dobré.
Ako môže byť sfušovaný reflektor problém legislatívy? Ak by ten test nedal nik, tak OK. Ale väčšina vozidiel ho zvládne.
Autor článok zbabral, ale dáta sú verejne dostupná a väčšina problémov sa delí do dvoch skupín.
1) Halogény nedosvietia.
2) Výkonnejšie svetlá oslňujú.
V ani jednom prípade nemôžeš brať dva najvyššie známky. Ako príklad Subaru Impreza [odkaz] ktoré sa predáva s viacerými typmi reflektorov a v jednom má dobrú známku, čo stačí na najvyššie hodnotenie auta. Pri autách uvedených v članku si nemožeš objednať ani za príplatok, žiadne svetlá, ktoré by test zvládli. Čo je u mňa jasná fušerina na strane výrobcov.
Článek pro nás naprosto o ničem. Odkaz na studii chybí, není jasné, které světlomety byly testované. Pokud Halogeny, tak špatné výsledky jsou očekávané, pokud MATRIX LED, tak asi může být něco špatně. Velmi odlišný tvar kuželu taky bude mít velký vliv.
Takže ve finále jsme se nic nedozvěděli.
Relevantní do není, když u nás je tvar kužele úplně jiný. Pokud je symetrický, tak odhaduji, že světla nebudou zdaleka tak svítit dopředu jako v EU. To už by mohlo oslňovat. To ale může být spíše problém US legislativy, než výrobců.
Re: A jak vlastně technici IIHS dospěly k tomu.....
Pravdou je, ze hodne modernich aut s cockou po case zacne spatne svitit. S Yukonem jsem kvuli tomu jednou najel na dalnici do protismeru, protoze v noci v desti nebylo nic videt a jel jsem jen podle obrubniku. Octavia 1 pred face byla take slepa jak patrona, jsem s tim jednou jel a na okresce jsi musel mit dohromady dalkove + mlhovky, abys mohl drzet blbych 80. Klasicka H1 s velkou parabolou byla nejlepsi.
Relevantné je to, že keď na to automobilký hádžu bobek v krajine kde im to znižuje bezpečnostné hodnotenie, tak ako asi na to kašlú u nás, kde to nikoho netrápi.
IIHS je americká inštitúcia riešiaca modely áut jazdiace v amerike.
Čo z toho je relevantné v EU, kde jazdia iné autá s inak nastavenými a inak homologovanými svetlami?
Americké autá, americká norma..škoda webového priestoru. O námahe, ktorú si s týmto "článkom" dal redaktor, si ilúzie nerobím. Každopádne výpovedná hodnota je nulová.