Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Start letního dlouhodobého testu – Peugeot 308 1.5 BlueHDi 96 kW MAN6

11 komentářů

Reco
Skuste sa zamerat na inu vec. Pri prehravani hudby auto na zaver dna odparkujete, vypnete zapalovanie a na druhy den po starte pesnicka pokracuje - akurat skuste si vsimnut ci ju pred koncom (+/- minutu, 30s, apod...) neoreze a nepreskoci na dalsiu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je dle mne ideální motorizace pro kombinované používání auta nižší střední třídy, kdyby to bylo kombi. Zvládne okresky, dálniční přesun na dovolené, ale neztratí se ani ve městě.

Proti tomu bych nic neměl až na jednu věc😒br />
Když 308 této generace přišla na trh, ve verzi Allure vypadala fakt parádně, tenkrát jsem ji se zájmem šel prohlédnout do autosalonu a uvnitř proti golfu to už nebyl ten pověstný rozdíl třídy, ale i cockpit mi moc nevyhovoval. Problém tohoto auta pro mne ale je v tom, že jako levnější verze vypadá hodně obyčejně až nevábně, zvláště v případě kombi a abych měl hezky vypadající 308, bude mě stát vysoko nad 0,5m.

P.s. Tento motor je hodně chválen, zajímalo by mne, jak by obstál v zatížení a v kopcích či na dálnici. Výkonově se zdá jako ideál.
topten
- jak motor zvladne dlouhodoby provoz kolem komina, tedy cesty ne delsi nez 10 km ?
- jaka je spotreba mocoviny - tedy jestli 1-2% spotreby nafty jako u dosavadnich dyzlu, ktere laboratorni limity NOx prekracuji az radove, nebo je spotreba mocoviny kolem 5% spotreby nafty podobne jako u nakladaku, ktere s emisemi problem nemaji ??
Avatar - Ozzman
Ozzman
I vzhledem k ceně asi auto není uplně na cesty kolem komína, ale chápu, kam tím zrovna ty míříš >😒]
topten
v akci od 410, resp. 390 tis, moc levnejsich podobnych pojezdu nekoupis
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale je to nafta, víš to ?
topten
vsak jo
pro spoustu lidi je nafta jedina uvazovana alternativa i pro jezdeni kolem komina
tak se ptam, jak to funguje i pres to, ze moje preference jsou postaveny jinak
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, zrovna od tebe mne to udivuje, ty tu většinou proti naftě bojuješ, ale myslím, že lidi, kteří jezdí kolem komína naftu nepreferují ve většině případů.
Avatar - sachs800
sachs800
Moje 1.6 si vezme 1 l močoviny na 1000 km. Čili co výměna oleje, to dolití močoviny. 1.5 údajně litr na 500 km.
Marosu
Som majitelom Peugeotu 308 2,0 BlueHDi SW Allure EAT6 a neda mi nereagovat.
S tymto autom som najazdil zatial 75000 km a mozem vsetkych ubezpecit, ze napriklad maly volant je vynikajuci, nebolia z neho ruky ako autora clanku. Na opieranie ruk nam sluzia opierky ruk tak na lavej ako aj pravej strane, nie volant. Volant sa drzi. Opierka ruk v stredovej konzole je mimoriadne ergonomicka, polohovatelna vertikalne aj horizontalne. Ku prenastaveniu teploty klimatizacie len tolko, ze predsa si ju zvolim raz a viac sa nestaram. Autorov pseudoproblem s odcitanim stavu paliva je podla mna cisty blud a blabol sluziaci zrejme k naplneniu plochy textu, to proste nieje pravda, ze netusite kolko vam ostava paliva. Toto auto ma ine objektivne negativa, napriklad sklon zadneho operadla sedadla je az nepohodlny, zrejme aby takto maximalizovali objem batozinoveho priestoru. Rovnako prijem signalu zabudovanej anteny radia je podpriemerny.
Bobanus
Měl jsem půjčený Peugeot 308 1.6 HDI a naopak i-cocpit mi naprosto sedl i ergonomicky. Klimatizace je sice v LCD, ale má opravdu velké tlačítka, ne tak titěrná jak konkurence a nic mi v nastavování nevadilo. Volant příjemný, sedadla také. Jinak měřím 180cm a viděl jsem dobře i na tachometr atd... :yes: