Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním pruhem. Nyní mají vytvořit záchranářskou uličku mezi pravým a vedlejším jízdním pruhem.
A to je průjezd vozidel RZS na rekonstruovaných úsecích třeba D1, kde je pravý pruh obsazený kamióny nalepených na sebe a levý pruh o šíři 2 m. s vozidly dtto. Kdo to tam zažil, tak ví, jaká to je zábava.
V pripade, ze bude takova ulicka zapotrebi, maji i ty kamiony povinnost uvolnit misto. Tady to dodrzovani Rettungsgasse policie dost hlida a jeji ignorovani je oceneno obvykle na 200 Euro, muze byt ale i vic. A specialne ridici kamionu patri v tomhle ohledu k nejpokutovanejsim. Jistotou vydelku je pak polsky ridic kamionu. >:-[]
Pokud jde o Rettungsgasse tak je jistotou vydelku polsky ridic cehokoliv. Nikdo se v tomhle nechova s zeleznou pravidelnosti tak nedisciplinovane, jako prave Polaci. Nevim cim to je. ;-\
Pochopitelně, že to o té povinnosti ví. Ale u nás se v rekonstruovaných pruzích jezdí pomalu, někdy to tam i stojí a nechávají se malé odstupy. Uhýbání stranou se děje postupně, doslova krokem. Vyzkoušejte si to.
Za mě je tato změna nesmyslná. Za současného stavu, kdy je ulička vedle pravého pruhu je to pro IZS blíž při nájezdu na dálnici. Nově se po najetí budou muset procpat ne jen přes jeden proud aut, ale přes několik (podle počtu pruhů).
A jen tak na okraj, toto pravidlo na našich dálnicích v podstatě nikdo nedodržuje. Když stojím v koloně a nacpu se na okraj silnice, jsem za exota. Celkem mě to s.re, stejně jako sveřepé ježdění v prostředním pruhu....
Jedná se o sjednocení pravidla s okolními státy. Zažil jsem v Německu spoustu Stau kdy ulička Rettungsgasse fungovala. Tady jde hlavně o to aby se vytvořila ulička při nehodě přímo na dálnici.
Mám mírný dojem, že se mýlíte. Dosud to v Česku bylo obráceně, než jinde v Evropě: ulička mezi levým a sousedním pruhem. To právě byl nesmysl. Teď konečně MD sjednocuje praxi a nařizuje uličku mezi pravým a sousedním pruhem.
Asi Vás zmátla připojená kresba: ta ale komentuje současný, nesprávný a nevýhodný stav. Jinak máte se svým argumentem samozřejmě pravdu.
Mýlíte se vy. Citace z úvodníku článku "Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním pruhem.". Takže kresba znázorňuje novou platnou úpravu.
Když už nestavěj dálnice, obchvaty a rovný cesty namísto klikatejch, tak po třiceti letech něco málo zjednodušili, a něco málo to sjednotili se situací jinde. Je to málo, ale snad těchto věcí pro nemalé přispěvovatele do rozpočtu přibude.
Řidiči totiž do eráru přispívají 70 miliard čistého ročně. (po odečtení údržby, zimní údržby, provozu, staveb, škod, a jiných nákladů ) Takhle nás berou zmetci političtí za ty peníze na hůl, a ještě nás buzej s pásama, telefonováním, technickejma, emisema, známkama, atd atd......
Copak politici, ti už jiný nebudou. Ale ti úředníci na Ministerstvu dopravy, to jsou úchylové! Cokoliv sami od sebe vymyslí, VŽYCKY je to naprostý nesmysl a hloupost. Navrhuji zcela zrušit MD a jeho pravomoci převést na Ministerstvo pro místní rozvoj, které by mělo být v dohledné době přeměněno na více globální subjekt (podle pana Babiše). Podstatnou podmínkou ale musí být to, že NIKDO, ani jeden člověk ze současného MD nebude zaměstnán v žádném subjektu státní správy. Nejméně po dobu 10 let. Pak snad nastanou o trochu lepší časy.... pro řidiče, i pro investice v železniční, silniční i lodní dopravě.