Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

22 komentářů

traveldrive
Renault Fuego mal dušu, vlastnú osobnosť a vlastný štýl. Francúzi to využili najmä pri modeli R25, ktorý prevzal väčšinu štylistických prvkov. Na Fuego sa trochu zabudlo, snáď aspoň medzi veteránistami pár pekných áut je.
gil54
Je to čistě věc osobního názoru, ale Fuego mi přišlo hnusný už když to byla horká novinka. Podle mě designově zdaleka nedosahovalo esteticky čistších a zdařilejších předcházejících R15/17.

Ale každý to máme v té makovici jinak. 😉
traveldrive
Vieš čo, dizajnovo mi to prišlo a príde zaujímavé. Nejazdil som s tým, v osemdesiatych rokoch som bol ešte školopovinný chlapec. 😉 Ale je jasné, že tuhá náprava a motor vpredu pred nápravou veľa zázrakov sľúbiť nemohli. Toto usporiadanie bolo často predmetom kritiky, mimochodom, dosť sa za to ušlo aj Audi, voči Mercedesu a BMW, ktoré mali ťažisko motora až za nápravou, nie pred ňou.
gil54
ok.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne naopak nepride nicim pekne ani vynimocne.. z tych rokov bolo kopec inych daleko krajsich aut napriec celou europou aj z japonska.. asi aj preto o nom tak malo ludi aj vie... ale samozrejme dizajn je vec subjektivna 😉

ale uz taky podobne posadeny opel gte ( pred tym ako opel manta ) je za mna podstatne znamejsi legendarenjsi aj krajsi .. no proste lepsi voz... japonci ich maju tiez par lepsich...vlastne skoro vsetky ich kupatka z tych rokov si fuego daju k svacine 😉
traveldrive
nemudruj
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nemudrujem..... 😉 .... preco by som aj.... sila toto ... co sa tu deje
Avatar - Dinar
Dinar
91 s tím přihrčel kamarád, koupil v D pěkný kousek s dvoulitrem, nadšeně poskakoval, že má sporťák. Ano, pěkné kupátko, tak jsem v očekávání hupsnul za volant... a v první zatáčce málem vypochodoval do škarpy, sorry, ale to auto mělo i soudobou optikou (jezdil jsem tehdy E30) zoufalé jízdní vlastnosti. I obyčejný favorit byl lepší a dát fuego do jedné věty s 924, to se museli u porsche hodně nasmát. 😉
gil54
No tak to všichni víme, že motor uložený podélně a daleko před nápravou je u předního náhonu záruka toho, že auto nezatočí, ani když ho budeš prosit. Pokud ho k tomu budeš násilím nutit, maximálně docílíš ohrnutí gumy na vnějším předním kole a stejně to pojede pořád rovně. >😁 [odkaz]

(Už jsem o tom nedávno psal v diskuzi u článku o R15 [odkaz] )
traveldrive
No tak označiť za konkurenta Porsche bola z jednej strany naivita, z druhej možno cielený marketing, aby na svoj model viac upozornili. Neviem, ako to jazdilo, ale detstvo som prežil neďaleko jedného kúpeľného mesta, kde sa v tých rokoch premávali rôzne autá západnej produkcie, ktoré inak tak bežne vídať neboli. Fuego vzbudzoval obdiv, bol iný ako ostatní a páčil sa. Veľké priestorné kupé s panoramatickým zadným oknom v čase, keď na piedestále stála 110R... Ale pravda, porovnanie s Porsche by nikoho nenapadlo.
Technicky to určite žiadna výhra nebola, napokon ani nezaznamenal žiadny zvláštny úspech, veď výroba bola ukončená už po 5 rokoch.
Mimochodom, porovnanie s Favoritom už je trošku mimo, prišiel skoro 3 roky po ukončení výroby Fuega.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len ci bol favorit aj modernejsi ako fuego 😉 ... vzhladom na vtedajsie skodovacke pomery dost pochybujem
traveldrive
Tak si to prever a netrep tu hlúposti, keď nič nevieš. Ty sem vždy nahúkaš takú kopu príspevkov a o ničom.... :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
voci tebe som einsten 😉
traveldrive
To rozhodne si. Hlavne skomolený a s malým e. :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A prý i rádo hořelo, v souladu se svým názvem. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nasiel som nieco podobne od toyoty [odkaz] 😉

zaujimave ake vtedy mali tieto sportove auta kasne... mali sikme zadne dlhe okno a zadny stlpik potiahnuty neraz az po uplny roh kasne ... k tomu "plne" tucne kola.... no a vynikaju na nich aj tie kratke razvory a megaprevisy ... uplne odlisna koncepcia kupatok ako dnes... ked auta su rozcapene a s kolesami co najviac v rohoch
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
To je Corolla GT TE71. Kdysi davno jsem ji mel, ale s karoserii Liftback - ta na obrazku je Coupe. Mel jsem ji r.v. 81 s motorem 1,6 DOHC ( osmiventil ), 107 koni, dva register karburatory Solex, hlavu to melo Yamaha, tocilo to sedm tisic a samosebou to byl takovej nevycvalanej pubertak se zadnim nahonem. Jinak to byl primej predchudce Hachiroku - tu jsem mel hned pote a jednu mam i ted.
Avatar - white label
white label
Ano, měli jsme možnost Fuego koupit koncem 80tých let (od prvního majitele). Atraktivní sportovní vzhled, ale jízdní vlastnosti (bez přehánění) zoufalé. Kdo nezažil/nezkusil, těžko uvěří (viz palce).
Avatar - speedfred
speedfred
som možno videl 1-2x v živote ale poznám kvôli tomu že som mal ešte ako chlapec model 1:18 a to bolo niečo v tých rokoch (prvá polovica ´80).
traveldrive
Moju detskú dušu vtedy fascinovalo obrovské panoramatické zadné sklo, nič také bežné autá na našich cestách nemali, a bol iný aj tým čiernym pásom na bokoch. Naviac kupé bolo vnímané skôr ako športové auto s menšou kabínou, a toto ponúkalo priestor na úrovni GT. Každopádne Fuego vyčnieval z radu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To vi kazdej, kdo nekdy ridil nejakou Audinu...

😉
Avatar - white label
white label
Podélných Audin bez quattra je naštěstí menšina.