Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem
22 komentářů
Dinar
91 s tím přihrčel kamarád, koupil v D pěkný kousek s dvoulitrem, nadšeně poskakoval, že má sporťák. Ano, pěkné kupátko, tak jsem v očekávání hupsnul za volant... a v první zatáčce málem vypochodoval do škarpy, sorry, ale to auto mělo i soudobou optikou (jezdil jsem tehdy E30) zoufalé jízdní vlastnosti. I obyčejný favorit byl lepší a dát fuego do jedné věty s 924, to se museli u porsche hodně nasmát. 😉
No tak to všichni víme, že motor uložený podélně a daleko před nápravou je u předního náhonu záruka toho, že auto nezatočí, ani když ho budeš prosit. Pokud ho k tomu budeš násilím nutit, maximálně docílíš ohrnutí gumy na vnějším předním kole a stejně to pojede pořád rovně. >😁 [odkaz]
(Už jsem o tom nedávno psal v diskuzi u článku o R15 [odkaz] )
(Už jsem o tom nedávno psal v diskuzi u článku o R15 [odkaz] )
No tak označiť za konkurenta Porsche bola z jednej strany naivita, z druhej možno cielený marketing, aby na svoj model viac upozornili. Neviem, ako to jazdilo, ale detstvo som prežil neďaleko jedného kúpeľného mesta, kde sa v tých rokoch premávali rôzne autá západnej produkcie, ktoré inak tak bežne vídať neboli. Fuego vzbudzoval obdiv, bol iný ako ostatní a páčil sa. Veľké priestorné kupé s panoramatickým zadným oknom v čase, keď na piedestále stála 110R... Ale pravda, porovnanie s Porsche by nikoho nenapadlo.
Technicky to určite žiadna výhra nebola, napokon ani nezaznamenal žiadny zvláštny úspech, veď výroba bola ukončená už po 5 rokoch.
Mimochodom, porovnanie s Favoritom už je trošku mimo, prišiel skoro 3 roky po ukončení výroby Fuega.
Technicky to určite žiadna výhra nebola, napokon ani nezaznamenal žiadny zvláštny úspech, veď výroba bola ukončená už po 5 rokoch.
Mimochodom, porovnanie s Favoritom už je trošku mimo, prišiel skoro 3 roky po ukončení výroby Fuega.
len ci bol favorit aj modernejsi ako fuego 😉 ... vzhladom na vtedajsie skodovacke pomery dost pochybujem
A prý i rádo hořelo, v souladu se svým názvem. 😄
nasiel som nieco podobne od toyoty [odkaz] 😉
zaujimave ake vtedy mali tieto sportove auta kasne... mali sikme zadne dlhe okno a zadny stlpik potiahnuty neraz az po uplny roh kasne ... k tomu "plne" tucne kola.... no a vynikaju na nich aj tie kratke razvory a megaprevisy ... uplne odlisna koncepcia kupatok ako dnes... ked auta su rozcapene a s kolesami co najviac v rohoch
zaujimave ake vtedy mali tieto sportove auta kasne... mali sikme zadne dlhe okno a zadny stlpik potiahnuty neraz az po uplny roh kasne ... k tomu "plne" tucne kola.... no a vynikaju na nich aj tie kratke razvory a megaprevisy ... uplne odlisna koncepcia kupatok ako dnes... ked auta su rozcapene a s kolesami co najviac v rohoch
To je Corolla GT TE71. Kdysi davno jsem ji mel, ale s karoserii Liftback - ta na obrazku je Coupe. Mel jsem ji r.v. 81 s motorem 1,6 DOHC ( osmiventil ), 107 koni, dva register karburatory Solex, hlavu to melo Yamaha, tocilo to sedm tisic a samosebou to byl takovej nevycvalanej pubertak se zadnim nahonem. Jinak to byl primej predchudce Hachiroku - tu jsem mel hned pote a jednu mam i ted.
Ano, měli jsme možnost Fuego koupit koncem 80tých let (od prvního majitele). Atraktivní sportovní vzhled, ale jízdní vlastnosti (bez přehánění) zoufalé. Kdo nezažil/nezkusil, těžko uvěří (viz palce).
speedfred
som možno videl 1-2x v živote ale poznám kvôli tomu že som mal ešte ako chlapec model 1:18 a to bolo niečo v tých rokoch (prvá polovica ´80).
Moju detskú dušu vtedy fascinovalo obrovské panoramatické zadné sklo, nič také bežné autá na našich cestách nemali, a bol iný aj tým čiernym pásom na bokoch. Naviac kupé bolo vnímané skôr ako športové auto s menšou kabínou, a toto ponúkalo priestor na úrovni GT. Každopádne Fuego vyčnieval z radu.
Ja Prvni 123
To vi kazdej, kdo nekdy ridil nejakou Audinu...
😉
😉
Ale každý to máme v té makovici jinak. 😉
ale uz taky podobne posadeny opel gte ( pred tym ako opel manta ) je za mna podstatne znamejsi legendarenjsi aj krajsi .. no proste lepsi voz... japonci ich maju tiez par lepsich...vlastne skoro vsetky ich kupatka z tych rokov si fuego daju k svacine 😉