Novinky
Nevím, jak jste přišel na to, že ten pětiválec je lepší? Je trochu jiný, ale z hlediska konstrukce i provozu jsou ty motory plně srovnatelné (čtyřválec má lepší turbo, pětiválec výměnou za horší turbo dostal variabilní sací vačku). V Kappě měl ten čtyřválec horší elektroniku (Motronic M2.7), pětiválec měl z tohoto pohledu lepší (Motronic M2.10.4), ale ve Fiatech Coupé a Lanciích Delta byl ten čtyřválec osazován elektronikou Marelli IAW4 E–F, která byla nesrovnatelně spolehlivější. Hlavní rozdíl je v tom, že čtyřválec byl pouze v první generaci k (1994–1997), zatímco pětiválec pouze v generaci druhé (1998–2001) a nikdy se ty motory nepotkaly současně, takže jste mezi nimi neměl na výběr (v roce 1998 už V. Havel měl jiné priority, než řízení).
Taky bych řekl - ale ruku do ohně za to nedám.
Mám dojem, že jsem někde četl, že si tu Kappu koupil s 2.0 turbo (čtyřválcem) proto, že s ním měl dobrý zkušenosti z té Themy.
A už tehdy jsem nad tím kroutil hlavou, když 2.0 turbo, ale v pětiválci, je násobně lepší motor.
😄
Mám dojem, že jsem někde četl, že si tu Kappu koupil s 2.0 turbo (čtyřválcem) proto, že s ním měl dobrý zkušenosti z té Themy.
A už tehdy jsem nad tím kroutil hlavou, když 2.0 turbo, ale v pětiválci, je násobně lepší motor.
😄
A co ty víš, co makaroni vyrábí?
😜
Já mám benzinový 500X.. a jsem úplně spokojenej... je ti to málo? Kup si Guliu nebo Stelvio...
😜
Já mám benzinový 500X.. a jsem úplně spokojenej... je ti to málo? Kup si Guliu nebo Stelvio...
Nepoznam vsetky auta ktore Havel mal, mal som pocit ze naraza na tu Kappu co tu bola nedavno z Aciek.
Auta to boli pekne aj technicky na urovni danej doby, ale ked to clovek porovna s tym co dnes makaroni vyrabaju je to az k placu...
Pokud vím, tak měl Themu 8.32 jako dar přímo od Agnelliho a potom tu kappačku a ta právě měla jen ten 2.0 turbo. 😉
Modrou Kappu 16v turbo (prakticky shodný motor s drobnými změnami, nejpodstatnější bylo turbodmychadlo) si pak Václav Havel koupil sám, za svoje peníze, jako svůj soukromý automobil. Byl to docela problém, protože prezident sám nesmí řídit a Lancia k nebyla v této zemi v prodeji. Aby k nákupu vůbec mohlo dojít, Fiat ČR "velkoryse" zajistil oficiální uvedení tohoto vozu na český trh a prodáván byl prostřednictvím sítě Fiat Dojáček. Takže Václav Havel se zasloužil – když nic jiného – minimálně o to, že si v ČR cca 60–70 zákazníků ročně (prodeje i přes nulovou propagaci byly vyšší než u mnoha jiných značek, např. Jaguar neprodal ani polovic) mohlo koupit naprosto oficiálně a se zárukou v ČR Lancii k (krom např. urychlení zrušení embarga a oficiální prodej počítačů Apple Comupter, které tu poté realizoval TIS, s.r.o apod.). Problém s tímto autem byl úplně stejný jako s Themou, Havel jako milovník rychlé jízdy své ochrance v BMW 750i pravidelně mizel... tento vůz, resp. to, co z něho ještě zbylo, je nyní v majetku společnosti AAA Auto.
Model 8.32 nikdy V. Havel pokud vím nevlastnil, pár kusů v ČR samozřejmě je (vím minimálně o třech), ale upřímně ta Turbo LX/201–210 k (jedná o zcela jiný motor než 177 k verze, i když vypadají stejně) byla mnohem lepší, spolehlivější, jela reálně lépe a přitom spotřeba (benzinu, oleje i vody) byla nesrovnatelně nižší než u 8.32, jak je ostatně správně uvedeno v článku.