Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?

Čtyřválec 2.0 HDi prošel kvůli zpřísňujícím se normám úpravami, které jasně ukazují, s čím vším se musí automobilky v současnosti popasovat.
Zpět na článek
21. 8. 2018 08:14
21. 8. 2018 12:52
21. 8. 2018 13:48
21. 8. 2018 10:22
21. 8. 2018 12:55
21. 8. 2018 22:20
22. 8. 2018 12:48
21. 8. 2018 09:31
21. 8. 2018 10:01
21. 8. 2018 10:28
22. 8. 2018 00:11
21. 8. 2018 10:28
21. 8. 2018 10:30
21. 8. 2018 10:39
21. 8. 2018 10:43
22. 8. 2018 00:03
21. 8. 2018 10:57
21. 8. 2018 18:52
21. 8. 2018 22:16
22. 8. 2018 06:52
22. 8. 2018 07:58
23. 8. 2018 05:24
5. 10. 2018 22:07
21. 8. 2018 08:14
ojebavaci
"V rámci změn se však spotřeba vodného roztoku močoviny (kapaliny AdBlue) motorem (přesněji jeho emisním systémem) zvýší čtyř až pětinásobně! "

to snad ani nepotrebuje komentar a je to jednoznacny dukaz o ojebavani emisi
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
21. 8. 2018 10:06
Re: ojebavaci
Aby to se tebou nejeblo wo zem, wole ! Ty kráwo, 3,5 litrů na 1000 km, z toho se všichni složí, ale jako prwní se složí Topten >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Bankrot hadr …. >:D
21. 8. 2018 12:52
Re: ojebavaci
wine, neprecitavej vsechno na penize
tu petikacku za mocovinu na 100km snad az krome nejvetsich setrilku nikdo nepociti.
nova spotreba mocoviny, ktera bude 5% spotreby nafty podobne jako u nakladaku, je proti dosavadni spotrebe 1-2% jasnym dukazem ojebu u dosavadnich motoru, navic kdyz vezmes, ze jediny co se zmenilo je metodika mereni, ale limit jedovatych NOx se nezmenil a zustal na 80mg NOx/km. to samozrejme kdyz nebudu uvazovat to, ze v rezimu RDE muze naftak produkovat 2.1 nasobek limitu NOx zmerenyho v laboratory, coz je vic, nez benzinovej motor s euro3, tedy uz skoro 20 roku starej klumpr
Avatar - wakantanka
21. 8. 2018 13:45
Re: ojebavaci
už som ti to písal inde, náklaďaky mali spotrebu AdBlue na úrovni 6 % pri zavádzaní Euro4 do praxe, teda v prvej generácii SCR. Medzičasom doba pokročila a pokiaľ sa nemýlim dnes ju majú na úrovni cca 3 %.
21. 8. 2018 13:48
Re: ojebavaci
tak se holt mylis
21. 8. 2018 10:22
Re: ojebavaci
Myslím, že by jsi měl lépe číst a podívat se, jak již před 17 lety PSA u 2,2 Hdi zavedlo filtr pevných částic a splnilo EURO4 v době, kdy koncern tlačil 1,9PD a tvrdil, že plní také... Metodika platila vždy pro všechny, ale žádné pravidlo není stoprocentní a výroba aut je pro automobilky především byznys. Zvaž sám, jak k pravidlům, se kterými se tisíckrát denně potkáváš aniž možná tušíš, přistupuješ sám, zda je všechny bezezbytku plníš a dodržuješ.
21. 8. 2018 12:55
Re: ojebavaci
miso, netahej sem obstarozni klumpry, ale porovnej euro6_c a euro6_d, pricemz euro 6c mel byt uz dost cisty motor. pritom skutecna "revoluce" prichazi az s euro6_d temp, kdy u nekterych vyrobcu a jejich modelu zrejme dojde az k radovemu znizeni emisi NOx v realu…

na euro4 jsi filtr nepotreboval
21. 8. 2018 22:20
Re: ojebavaci
Topko, tvůj příspěvek víc než cokoli jiného ukazuje pravou podstatu ojebávací logiky, se kterou musí vznikat stále nové a nové normy namísto vymáhání těch stávajících. Jinými slovy, popíráš sám sebe ba dokonce popíráš i vývoj:

1. obstarožní klumper 2,2 Hdi s pevným filtrem částic byl motorem roku tuším v 2001, plnil s náskokem EURO4 ale nemohl plnit EURO5. Jezdil jsem ho 5 let a klumper to rozhodně nebyl.
2. Jestliže s katalytickou redukcí pevných částic s aditivem Eolys a commonrailem plnil EURO4, je jasné, že sazomet 1,9PD nemohl EURO4 plnit ani náhodou. To ostatně každý viděl při jízdě za takovým autem hned, když vlastně při akceleraci neviděl nic jen kouř.
3. To že si myslíš, že EURO4 plnilo PD i bez filtru a proto že EURO4 šlo splnit i bez filtru, v žádném případě neimplikuje, že tomu tak bylo. Usvědčen byl nakonec právě VW, který tuhle vykopávku PD prodával dokud to šlo a ojebával dál i když to už jít nemohlo. Octavia I Tour prodávaná jako nová snad po 15 letech od zavedení modelu do výroby by mohla vyprávět...
4. Pokud by vše bývalo mělo řešit EURO6c, pak by stačilo vymáhat jeho účinnost namísto zavádění EURO6d. Víš? To že je zavedeno EURO6d tak naopak znamená, že co je v něm, nebylo v EURO6c. Proto ani nelze automobilkám vytýkat, že když bylo povinné EURO6c tak dobrovolně neplnili EURO6d. Kdo by to dělal, možná ty?!
5. To že se redukce NOx vypíná při zátěži resp. běží jen do cca 2 tis. ot, to není do 6c žádné tajemství. A právě proto že nebylo, tak z toho není žádná kauza, žádné halo, prostě se napíše EURO6d a vyhlásí termín účinnosti, no a v SW se provede úprava, díky které se bude Blue spalovat prakticky pořád. Za sebe jsem rád, že jsme koupili ještě 6c.
Ahoj.
22. 8. 2018 12:48
Re: ojebavaci
hezky slohovy cviceni miso, tak snad to neni plagiat jako diplomove prace babisovych ministru…
smir se s tim, ze 17 roku starej motor obstarozni klumpr JE. to, ze ten tvuj mel FAP uz v roce 2001, kdy jeste platila euro3, neznamena, ze motory s euro4 filtr vyzadovaly. rozdil PM mezi euro3 a 4 je 2x min a motory to plnily bez filtru, mezi euro4 a 5 je 5x min, a to uz bez filtru plnit neslo, proto euro4 vetsinou filtr nema, euro5 vsechny dyzly maj.
to, ze nektere motory s euro4 a nizsi coudi napric vsemi automobilkami (nejen VW, ale standardne fordy, volva, peugeoty, BMW, mercedesy…) znamena, ze jsou ocipovany, maji nefunkcni EGR, spatne vstriky nebo nejakou dalsi zavadu, kdyz jsou OK, tak necoudi.
euro6 oproti euro5 skoro 3x snizil emise NOx, ale az do euro6c se to v europe resilo pouze v laboratory, v realu NE.
rozdil mezi euro 6c a 6d v limitech emisi neni zadny - pro dyzly plati stejnych 80mg NOx/km, rozdil je v mericim cyklu, kdy 6c musi vyhovovat jen v laboratori podle stare NEDC, kdezto 6d musi vyhovovat podle novejsi narocnejsi WLTP v laboratory a navic se dela jeste v RDE, kde asi 2 roky limit 80mg muze prekrocit 2.1x.
pro euro6d to taky znamena vpodste nutnost SCR narozdil od LNT, ktery v realu nefunguje a zveda spotrebu. jestli teda vis, co ty 2 zkratky znamenaj ... ;-)
21. 8. 2018 09:31
Všechno
Diesel bude postupně umírat. Zaplať pánbůh za to. Jsou opravdu auta, kde smysl má (zejména ekonomický, nikdy ne ekologický). Jenže vedlejším produktem Dieselu jsou škodlivé částice, což je cena, kterou majitelé nechtějí vidět.

Aby se Diesel vyrovnal benzínu, musí se podvádět s emisemi a zamlčovat ekologický dopad. Dopad na zdraví lidí je strašlivý.

Dnes ale už i u nás vidím zlom - někteří lidé preferují hybridní auta, elektroauta. Auta bez škodlivých rakovinotvorných emisí, či s nulovými lokálními emisemi. Mrzí mě, že si lidé obhajují auta, kterými zrovna jezdí a to i za cenu zdraví. Nikdo není ochoten připustit, že současná zejména evropská produkce je opravdu založena na lži, podvodu a zejména ohrožování zdraví. Nové turbobenzíny z evropy mají taktéž filtry pevných částic, naprostý unikát kdekoliv na světě.

Naštěstí už je zatýkají a budou se zpovídat: [odkaz]

Tyto kroky jsou jedině dobře. Konkrétně jen Volkswagen jako značka zabije za rok kvůli podvodům s emisemi více lidí, než všichni teroristé na světě dohromady. A to zdaleka nejsou jediní výrobci a koncern má více značek. A jsou na ráně, takže jsou dobře zmapovaní. Ostatní automobilky vypouštějí dál a o jejich dopadu se nemluví - v úmrtích nejsou zahrnuty.

[odkaz]

Některé odhady jsou ještě horší: [odkaz]

Případně jsou tu data z USA, která hovoří podobným tónem, jenom jinými absolutními čísly: [odkaz]

[odkaz]

Výborně okomentovaná studie provedená na MIT od naprosto špičkového autora a všem petrolheadům známého Jalopnika: [odkaz]

A kdo nevěří MIT, může zkusit veřit českým zdrojům. Jakýsi pan Vojtíšek z ČVUT meří reálná data v Praze a výsledky jsou naprosto hrozivé: [odkaz]

Tady je rozhovor: [odkaz]

Vadí mi ta ignorance. To popírání, že je to problém. Ve městech se ráno v dopravní špičce nedá dýchat. Jenom Brno co má ráno smogu. Praha je na tom subjektivně ještě hůř. Otevřete oči a svými peněženkami dejte výrobcům vědět, že nesouhlasíte s jejich strategií. A nebo to nechte plavat. Leccos to o vás bude vypovídat.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - WinDiesel
21. 8. 2018 10:01
Re: Všechno
Opakuješ se, ekowole.
kdybys četrl článek, tak bys pochopil co všechno bylo uděláno aby diesely neemitovaly ani částice, ani NOX.
Takovým wolům jako jsi ty a Topten to stejně nebude stačit.
Co se týče toho umírání …….. možná umřeš dříve než diesely (a spalovací motory).
A jinak, mám pro tebe blbou zprávu: provádí se hybridizace dieselů, diesely tady s námi budou i jako hybridy. Mercedes, Renault, Hyundai a další už je prodávají. A bude jich přibývat. Takže Smolík Pacholík wole.
21. 8. 2018 10:28
Re: Všechno
Primitivní a sprostá reakce.

Ani 100x opakované urážky realitu nezmění.
22. 8. 2018 00:11
Re: Všechno
Nepochopím, jak se může někdo radovat v osobních autech nad takovou znouzecností, jako je diesel. Jednoduchý život.
21. 8. 2018 10:28
Re: Všechno
"...vedlejším produktem Dieselu jsou škodlivé částice, což je cena, kterou majitelé nechtějí vidět..."

Castice produkuje aj benzinovy motor, a limit v Euro6 je rovnaky pre benziny aj naftu. Mimochodom, priamovstrekove benziny mali docasne vynimku na pocet pevnych castic 10x vyssi ako u nafty. Ta uz pominula, takze sa budeme stretavat s DPF aj u benzinovych motorov.

Dalsie "kurvitko", ktoremu sa nebude dat vyhnut. U naftoveho motoru, ktory beha vacsinou po dialnici, to az taky problem nie je. Ale som zvedavy, ako to budu zvladat auta s benzinovym motorom, ktore behaju prevazne po meste (a teda nemaju kde dosiahnut dostatocnu teplotu na spalenie sadzi)...
21. 8. 2018 10:30
Re: Všechno
Souhlasím.
Jak jsem psal výše, benzínové motory evropské produkce to čeká také. Je to zmíněno i v těch článcích. I tam už byly objeveny podvody, nejde jen o Dieselgate.

Ukazuje se, že naše cesta není správná. Snad to brzy napravíme.
Avatar - speedfred
21. 8. 2018 10:39
Re: Všechno
presadneme na kone ?
Avatar - Ham.
21. 8. 2018 10:43
Re: Všechno
Benzínový fitr pevných částic má výhodu, že spaliny benzínového motoru dosahují na výstupu z motoru a tedy na vstupu do filtru/katu mnohem vyšších teplot vzhledem k nižší účinnosti benzínového motoru a tudíž k vypalování dochází kontinuálně. Ano asi lze najít nějaký extrémní režim motoru (nastartování, 500m jízdy, půl hodiny pauza a znova do nekonečna to celé v zimě za okolní teploty mínus deset), kdy vypalování musí být spuštěno nuceně jako u dieselu a pak se rozsvítí příslušná kontrolka a řidiči nezbyde než pokračovat v jízdě. Ale pravděpodobnost u benalu bude o řád nižší. To co benzínové motory bude spíš trápit jsou ekologové, protože rozdíl mezi dieselem a benalem je ve velikosti částic, diesel má velké a jejich zachycení je relativně triviální záležitost, benzín má mnohem menší (a tudíž zdraví mnohem škodlivější) a jejich dokonalé zachycení není až tak triviální záležitost (labyrint kterým benzínový filtr prohání částice musí být mnohem jemnější/hustější/delší), takže lze očekávat, že se ekologické organizace vrhnou na měření benzínových motorů a budou se snažit odměřit nakolik jsou ty benzínové filtry opravdu účinné. Jinak samozřejmě platí, že komplexita benzínových motoru si dnes nijak nezadá s komplexitou dieselů.
22. 8. 2018 00:03
Re: Všechno
Teplota spalování je u benzínu vyšší, takže to bude jednodušší.
Avatar - Lojza11
21. 8. 2018 10:57
Re: Všechno
ne kazdej bydli v Praze. Je zajimave, ze prazakum - zelenym mozkum nevadi kourici kominy kdekoliv jinde v CR, ktere produkuji stovky tun NOx. To je v poradku. Ale jakmile jim jezdi naftaky pod okny, tak rvou jak pichle svine.
21. 8. 2018 18:54
Re: Všechno
Keby si tam býval, bol by si rovnaký. Každý sa logicky bije hlavne za to svoje, vieš?
21. 8. 2018 18:52
Re: Všechno
Myslim že když nebudeš vyloženě stát i běžícího motoru na naftu víc jak půl hodiny tak se ti nic tak strašného nestane. A neboj. Nafta je dneska nenahraditelná s vyšším teplem jí stoupá účinnost zato benzinu naopak. S tím dopadem emisí nafty na lidské zdraví to je až moc vyhrocený.
Avatar - WinDiesel
21. 8. 2018 10:11
Připomínka redakci - FORD má své motory PANTHER
Vážená redakce, Ford dojíždí motory PSA a postupně zařazuje do výroby motory PANTHER se zcela odlišným piezovstřikováním Continental.
Užitkové aplikace Fordu mají tento motor již od roku 2017 a osobní aplikace jej postupně nasazují právě teď.
To platí i pro motory 1,5, tam je stejný základ ale Ford si motory vyrábí sám v UK. Obvykle tyto motory vyráběné v UK mají jiné řízení a jiné vstřikování.
Ford končí sdílení motorů s PSA. A PSA už Ford nepotřebuje, má Opel. Co se týče motorů, Ford se zahojí v USA, kde montuje 5-válce do Transitů a 6-válce do F150. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
21. 8. 2018 10:43
Re: Připomínka redakci - FORD má své motory PANTHER
Takže, Fordí 2.0 TDCi dejme tomu do loňského roku je pořád PSA? 110,132 i 154kw verze?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
21. 8. 2018 12:09
Re: Připomínka redakci - FORD má své motory PANTHER
Ano, díky. Vím, že to mají myslím Transity. Ford tam být uveden asi už neměl. Jsem se nechal ovlivnit setrvačností.
Kdy to má Mondeo dostat?
Avatar - Ja Prvni 123
21. 8. 2018 10:37
No, ucebnicovy priklad paralyzy analyzou...
V prubehu zavadeni opatreni ke snizeni skodlivosti naftovych motoru bylo dosazeno toho, ze jsou... skodlivejsi a nespolehlive.
Blahopreji.
Jesteze u benzinu, zatim, lze ozelet stejne nepotrebny vykon a mit atmo motor bez primeho vstrikovani = bez vsech moznych kurwitek...
:-!
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2018 10:56
Tak jsme se dozvěděli...
... že močovina je ve skutečnosti čpavek a že rozkladem čpavku vzniká dusík a voda.
Je vidět že autor článku je skutečný odborník i na chemii. 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
21. 8. 2018 12:02
Re: Tak jsme se dozvěděli...
Pane Kalousku. Na chemii odborník nejsem. Ale jsem rád, že jste mi to napsal. Bez Vás bych to totiž nevěděl. Díky.
21. 8. 2018 14:09
Re: Tak jsme se dozvěděli...
Pane Dusil už několikrát jsem Vám v komentářích doporučil, abyste o technice nepsal raději vůbec. Není to Vaše parketa a zbytečně se pak vystavujete posměchu nejen Vy sám, ale srážíte i úroveň celého auto.cz. Nechci Vás nijak urazit, ale tohle holt nejde přehlídnout.
21. 8. 2018 12:52
Ucinnost DPF/OPF filtrov v mestach?
Casticove filtre pri vypalovani menia vacsie castice na ultrajemne castice, ktore ovsem lahsie prenikaju do ludskeho tela a vznasaju sa vo vzduchu aj tyzdne. To je nebezpecna kombinacia pre ludi v mestach, zvlast na krizovatkach a frekventovanych tahoch, kde denne prejdu tisice aut.
Inymi slovami, emisne testy na castice su diskutabilne, nameraju 0.0 castic ked je filter novy a vsetko zachytava, ale nemeraju castice pri procese vypalovania, zvlast ich velkost a schopnost udrzat sa vo vzduchu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
21. 8. 2018 13:23
nojo Evropska unie
Takze diesly a benziny uchylne upraveny protoze EU.
Takovy Nisan Roque ma odpovidajici motor: 2.5-L 4-Cylinder Engine, ale to se musi vykouknout z unijni ulity.
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2018 14:07
Dieselová auta stále neplní limity normy.
Většina nejnovějších vznětových motorů jezdících po starém kontinentě stále znečišťuje ulice emisemi oxidu dusíku (NOX) až o 18násobek nastaveného limitu normou. Takové závěry přináší studie Iniciativy Real Urban Emissins (TRUE). Ta měřila mezi roky 2011 a 2017 emise více než 350 000 vozidel v reálném provozu na evropských silnicích. Vzhledem k době měření z testu vypadly modely s normou Euro 6d, která začala platit v září 2017. Jedním z bodů měření bylo i znečištění provozem vozidla ve vztahu k látkám NOX. Pro toto měření byla použita metodika Mezinárodní rady pro čistou dopravu (ICCT). Výsledkem je hodnocení dle barev, kde zelená je dobrá (méně než 90 mg/km NOX), žlutá střední (90 až 180 mg/km NOX) a červená znamená to, že vozidlo emituje více než 180 mg NOX/km a je tedy špatné.
Výsledky z měření 4850 modelů vozidel potvrzují, že reálné emise NOX jsou mnohem vyšší, než udává štítek u samotného automobilu. To dokonce platí i pro vozidla s nejnovější normou Euro 6. Veškeré nové benzinové vozy mají hodnocení dobré nebo střední.

Naftové motory
Studie TRUE tvrdí, že bylo zajištěno zhruba 750 000 záznamů měření a z toho pouze 9 % vozů s dieselovým motorem s emisní normou Euro 6 nebylo označeno červeně, ale žádný z naftových motorů nezískal nejlepší známku, tedy zelenou, a žádný naftový vůz s emisní normou Euro 5, 4 a 3 nezískal žlutou nebo zelenou známku.

Benzinové motory
U benzinových vozidel s emisní normou Eur 6 dosáhlo na zelenou známku 63 % měřených vozidel, přičemž zbývajících 37 % získalo žlutou známku. U emisní normy Euro 5 bylo 55 % vozidel označeno zeleně, 41 % žlutě a 4 % červeně. Norma Euro 4 získala 28 % zelených, 64 % žlutých a 8 % červených vozidel. Nejhorší výsledky měla norma Euro 3, kde jen 3 % vozů mají zelnou známku, 53 % žlutou a 44 % červenou.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
22. 8. 2018 14:34
Re: Dieselová auta stále neplní limity normy.
Je to jen zneužití účelově postavených podmínek.

Realita je taková, že benzínové motory s nesmyslně vysokými emisemi CO2 likvidují život na planetě, protože vyvolaly globální oteplení. Stačí se podívat na teploměr. A jaký následek to bude mít? Národy střední Afriky, které přišly o vodu, potáhnou do Evropy. Majitelé benzínových vozů, kteří za to můžou, je jistě rádi ubytují ve svých domácnostech.
23. 8. 2018 05:26
Re: Dieselová auta stále neplní limity normy.
Ty musíš byť platený troll. Inak sa tvoje komentáre vysvetliť nedajú.
23. 8. 2018 08:03
Re: Dieselová auta stále neplní limity normy.
Ale dajú. Hovorí sa tomu autizmus. ;-)
Avatar - CommonUser
23. 8. 2018 09:48
Re: Dieselová auta stále neplní limity normy.
Ne, je to "stary hujo", co nejak mlci, ze jeho naftove SUV urcite produkuje aj viac CO2 ako benzin v Octavke. Z litra nafty je totizto aj viac CO2, co zavisi na hustote a nie len objemu paliva. Ze, Ada, ty ekologicky zver.
Avatar - Beefcake
21. 8. 2018 22:16
W
"Co všechno se musí na vznětových motorech změnit kvůli přísným normám?" ?
No hlavne by som zmenil to palivo a pridrbal mu vyssiu cenu :-) Bohuzial, to je kvoli nakladnej doprave nepriechodne.
Potom by snad ti idioti, nechavajuci klepat svoje sadzomety (ci petrolejove motory) naprazdno, dostali rozum.
Rozbalit vlákno
3
22. 8. 2018 06:52
Re: W
Náklady na palivo tvoria cca 40% nákladov na dopravu. Ak by palivo zdraželo o 10%, tak náklady na dopravu by stúpli o 4%. Ale tovar sa nepredáva za cenu dopravy. Tá aj pri objemných a lacných tovaroch ako povedzme stolové vody nepresiahne 25% ceny. Takže navýšenie ceny v obchode o 1%. A to len v prípade, že špedície vôbec navýšia dopravcom ceny, čo sa často nedeje.
Som toho názoru, že spotrebná dan byť vypočítaná podľa množstva CO2 z litra daného paliva.
22. 8. 2018 07:58
Re: W
S tím by se dalo souhlasit, ale za předpokladu, že to sjednocení daně z CO2 by se týkalo všeho a všech, tedy nejen benzínu a nafty pro dopravu. Tedy i stejná daň podle množství CO2 z kila spáleného uhlí v domácnosti nebo v elektrárně, z kila plynu spáleného v autě nebo v teplárně. Což by znamenalo velké zdražení CNG (a tedy i zdražení výroby tepla pro domácnosti), dramatické zdražení uhlí pro domácnosti resp. i pro výrobu el. energie a tedy i cen elektriky etc. Současný stav je ten, že nafta je zvýhodněná proti benzínu, ale ostatní paliva jsou hrubě zvýhodněné proti benzinu i naftě. Kdyby se to vzalo tak, aby daňové příjmy státu zůstaly na dnešní úrovni, tak by to znamenalo zhruba to, že nafta i benzín by šly s cenou docela příjemně dolů (benzín ještě o něco víc), uhlí, plyn, elektřina výrazně nahoru.
23. 8. 2018 05:24
Re: W
To čo píšeš by asi mnohý nerozdýchali. Ale u nás by to bol problém skôr pre tých čo kúria plynom prípadne uhlím. Keďže väčšinu elektriky vyrábame bez emisne.
5. 10. 2018 22:07
Odpověď
Odpovím už na nadpis článku... Všechno se musí změnit, resp. začít vyrábět ve velkém elektromobily a budovat infrastrukturu.
Rozbalit vlákno
0