Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - 3_diamanty
5 hviezd
3_diamanty
| 22. 8. 2018 12:59
uz podla nadpisu som ich cakal.... opat ani najrychlejsi ani najkrajsi ani najpriestrannejsi v danom segmente ale v sucte suctov opat najlepsi .... klasicky desatbojar... ako kazdy vw ...

tu to chce ale cervenu farbu... jednoznacne ( nesedia mi tu moc ani tie kola .. brrr ) ... lebo v bielej posobi viac elegantne a rodinne ako sportovo a nejak vyzyvavo ... :-|

PS: pre porovnanie gti performance v cervenej [odkaz] ..
5 hviezd
Nonsens
| 22. 8. 2018 14:20
o tom je golf vo všetkých verziách. Ja by som bral presne takýto nenápadný hot a predaje golfu hovoria, že nás je dosť :-) A kto chce kričať, má tiež dosť pekný výber.
Avatar - 3_diamanty
5 hviezd
3_diamanty
| 22. 8. 2018 23:34
mne sa z golfov najviac paci asi alltrack... klasicky kombik je divny na zadok ale alltrack co u nas vidim na ulici je za mna fakt asi najkrajsi golf .. tam to ladi.... napriklad suseda ma bieleho golfa klasickeho v kombiku a ten zadok je tam fakt divny akoby skoseny plochy a zaobleny s tymi svetlami [odkaz] ... tu octavka kombi vyzera daleko lepsie .. ale uz akonahle kukam na alltracka tak je to parada.... sila... :-) mozno to viac vycnievajuce a rozsirujuce oplastovanie v kombinacii s inou farbou ako bielou pomaha [odkaz] .. ten co vidim je taky strieborno sedy ... a sekne mu to .. ale za mna radsej prave takuto cervenu na alltracka... biela obecne na golfe mi akosi nesedi.... kym napriklad ceed biely je vacsi fesak alebo nejaky lancer :-)
Avatar - Hittman
Plynulost zátahu...
Hittman
| 22. 8. 2018 13:14
takže se vlastně při přidání plynu zas tak moc neděje, prostě jako když zrychlujete s 2.0 TSI 140 kW a hledáte ty koně... >:-[]
Prostě nuda. Takový šampon. Navenek ramena a uděláte baf a má v kalhotách.
Avatar - fostek
Plynulost zátahu...
fostek
| 22. 8. 2018 13:18
No...vykecal ses.
S autem jsi nejel, ale blbejch žgryndů plná huba.
Děkujeme.
Táhni.
Plynulost zátahu...
kyklop
| 22. 8. 2018 22:49
Výnimočne s tebou súhlasím :-)
Avatar - Dinar
Plynulost zátahu...
Dinar
| 22. 8. 2018 13:27
Já ti nevím, z nuly na sto za 4,6 mi nepřijde jako hledání koní, auto samotné pak vidím přesně naopak, žádný šampon s žůžo kérkou na lýtku a účesem model "západní fronta 1918", ale naopak nenápadný chlápek v džínách a bílém triku, který ti na tvoje baf šupne jednu na solar. ;-)
Avatar - fostek
Plynulost zátahu...
fostek
| 22. 8. 2018 13:30
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Plynulost zátahu...
Emel
| 22. 8. 2018 13:48
Jako že to nezrychluje?
Avatar - Hittman
Plynulost zátahu...
Hittman
| 22. 8. 2018 13:49
Jako že ti za volantem chybí emoce.
Avatar - Ozzman
Plynulost zátahu...
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:52
Tak se projed 130 ve Favoritu... To je najednou emocí a za pár korun...
Avatar - Hittman
Plynulost zátahu...
Hittman
| 22. 8. 2018 13:56
Moje řeč >:D
Avatar - Emel
Plynulost zátahu...
Emel
| 22. 8. 2018 13:58
Hledat koně tě nebaví, mít jich pořád dost taky ne... :-)
Avatar - Ozzman
Plynulost zátahu...
Ozzman
| 22. 8. 2018 14:02
Nějak jsem si vzpoměl na přemotorované BMW 3 ze zdejšího testu... >:-[] >:D
Avatar - CHerokee
Pěkný test
CHerokee
| 22. 8. 2018 13:14
Nepochybně výborné auto pro specifického zákazníka, ale tak nějak německy chladné a nebere moc za srdíčko. Dal bych přednost Focusu RS.
Avatar - 3_diamanty
Pěkný test
3_diamanty
| 22. 8. 2018 13:18
nebyt tych 4 koncoviek vzadu a tych megakol tak neviem neviem... snad novy G8 bude uz o dost "vyraznejsi" .. uz nech je tu :yes:
Avatar - fostek
Pěkný test
fostek
| 22. 8. 2018 13:19
Nebude. Bude to Golf.
Ne Civic. :-)
Avatar - 3_diamanty
Pěkný test
3_diamanty
| 22. 8. 2018 13:21
jasne.. ale napr. T-roc v plnej palbe mame predvadzacku pred barakom a je o dost "stavnatejsi" .. tak snad zeby nejake vizualne zlepsenie v tomto uz dostal aj novy golfik? nebol by som proti... nikto zase nechce aby bol ako ufo ci nejake roztecene vajce ... ale kusok viac smrncu by to este chcelo a urcite znieslo :yes:

T-roc vie fakt vyzerat pekne ... a napr aj maly cross UP prekvapivo napadne a very good vyzera.. snad aj lepsie ako tieto kdejake naslapane golfiky ktore si obcas ani nevsimnem... hoc jazdia okolo mna sem tam
Avatar - fostek
Pěkný test
fostek
| 22. 8. 2018 13:24
TRoc nepočítá kila, deci v kufru a milimetry nasedadlech….teda ne, jako Golf.
Je víc designovka. Taky trochu drahej.
Avatar - wikinko
Pěkný test
wikinko
| 22. 8. 2018 13:51
topper, neplet tu t-roc, dvihnute polo pre zeny za dvojnasobok ceny pola. keby tak vyzeral golf tak by to bolo dost smutne. pred mesiacom som kupil manzelke novy golf a vychadzal na rovnakej motorizacii a vybave o 3tis eur lacnejsie ako t-roc, co je teda az absurdny rozdiel.
Avatar - _Karel_
Pěkný test
_Karel_
| 22. 8. 2018 14:58
??? A pointa? Mluvil tu někdo o ceně? Toper psal o tom, že t-roc má výraznější design. Jestli je levný nebo drahý, to na tom nic nemění.
Avatar - 3_diamanty
Pěkný test
3_diamanty
| 22. 8. 2018 22:59
nechaj ho... ;-) ... je to uz v jeho podani klasika... ;-)
Avatar - 3_diamanty
Pěkný test
3_diamanty
| 22. 8. 2018 23:14
neviem o com tocis .... ja o voze ty o koze.... ale mozno to tak robis schvalne ... ;-)
Avatar - SCHROJF
Pěkný test
SCHROJF
| 24. 8. 2018 09:56
Zdvihnuté Polo nebude náhodou T-Cross??? ;-)
Avatar - white label
Pěkný test
white label
| 22. 8. 2018 14:44
G8R by měl mít hlavně o cca 100 PS víc.
Avatar - speedfred
Pěkný test
speedfred
| 23. 8. 2018 08:55
z 2L ? Kurňa to chcú už kam vyšponovať ten výkon.
Pěkný test
lucas.
| 23. 8. 2018 15:12
Je na tych 100 koni nejaky zdroj? Nejak sa mi nechce verit ze by medzigeneracne zdvihli vykon o 100 koni na tom istom modeli. To sa snad este nestalo.
Avatar - fostek
Pěkný test
fostek
| 22. 8. 2018 13:22
jj je dost odměřenej. Tak moc, že BYCH klidně zvolil kombi (a to taky existuje)
Je to prostě GOLF-GÉNIUS PRůMĚRNOSTI.

Tentokrát to Machala napsal skvěle...jde o ten SOUČET vlastností.
Avatar - Ozzman
Pěkný test
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:28
Kombi je super, hlavně, že tu ta možnost vůbec je. Tohle auto má jen jedinou chybu... vypadá to pořád jako "Golf" a vyber si, jestli je to dobře, nebo špatně >:D
Avatar - fostek
Pěkný test
fostek
| 22. 8. 2018 13:29
No za mě OK. Tak trochu sleeper. :-)
Avatar - Ozzman
Pěkný test
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:31
Určitě... zvláště v kontextu, kdy i litrové TSI vypadá jak Rko >:D
Pěkný test
4bytelnýkola
| 22. 8. 2018 20:22
:-)
Avatar - 3_diamanty
Pěkný test
3_diamanty
| 22. 8. 2018 23:20
golf je golf... ale napriklad co nam tu beha jeden golf alltrack ulicou okolo baraku kazdy den tak vyzera vskutku moc vyrazne a paradne .... sekne mu to.. krasny zdvihnuty na velkych kolach s peknymi outdoorovymi prvkami vie za mna posobit lepsie ako nejedno nalestene baculate SUV :-)
Avatar - fostek
Laufy
fostek
| 22. 8. 2018 13:17
- myslím, že ten vejfuk už nepůjde objednat...něco v tom smyslu jsem četl. Snad to nebude pravda, v českým konfigu furt je...ale to nic nez namená.
BTW je dražší, než na R8. :-)
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 13:57
U nás možná ještě chvilku půjde, ale blbnout se začíná v Německu, tam přitvrdili s homologacemi a i na dálnici kolem Mnichova už jsem potkal zvláštní policejní komando, které vytáhne měřáky, rozestaví mikrofony s mrtvými kočkami kolem auta, nechá tě protůrovat motor a když nejsi pod nějakou úrovní, matně tuším něco jako 74 dB, náklaďáky 80dB, tak techničák papá.
Avatar - speedfred
Laufy
speedfred
| 22. 8. 2018 14:14
Čo na diaľnici,oni merajú hluk aj na Nordschleife (áno je to ofiko verejná komunikácia) a kľudne ťa vykážu z trate. Videl som to tam.
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 14:22
Poldové nebo nějaká místní služba?
Avatar - speedfred
Laufy
speedfred
| 22. 8. 2018 14:25
Je to “prišlusenstvo” okruhu,majú tam stacionár (1 miesto) a tý hlučnejší už vedia kde na to nešlapať.
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 14:42
Tak to je ještě pohoda, aspoň nepřijdeš o papíry. Já jsem na odpočívadle nestačil ani vypít kafe a poldové za tu dobu odměřili maníka, sepsali protokol, sebrali mu techničák a maník si volal odtahovku na vlastní náklady.
Avatar - _Karel_
Laufy
_Karel_
| 22. 8. 2018 15:05
A tohle se může týkat i origo dílu viz Fostek? To si nějak nedokážu představit - za a) že by dali do příslušenství nehomologovaný výfuk, a za b) že by ti cajzli mohli i za homologovaný lauf sebrat papíry. To by snad potom mělo padnout na hlavu výrobci, resp. prodejci?
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 15:17
nevím, ale nedivil bych se, kdyby to brali ne podle homologační značky na výfuku (kterou si může kdejaká čínská druhovýroba zfalšovat), ale prostě podle normy, kolik je horní mez hluku pro osobní auto a papíry sbírat ne přímo za výfuk (ten může být neoriginální, děravý, utržený nebo je zcela v pořádku a nadměrný hluk dělá něco úplně jiného a to polda nemá důvod zjišťovat, to je stejné jako když ti z auta poteče olej, tak polda nezjišťuje jestli je z motoru, z převodovky nebo jestli máš originální těsnění tam či onde), ale čistě za kravál jako takový. Originalitu dílu na autě asi vůbec nezjišťují, to by asi museli auto hodit na zvedák a výfuk sundat a možná i rozebrat a to je asi až následně věc technické kontroly. Ale četl jsem nějaký článek v německém tisku, kde popisovali praxi AMG/RS/M divizí, kdy homologaci oj€bou tím, že výfuk nechají homologovat s klapkami a různými dodatečnými síťkami ve výfuku a ty pak prostě v sérii chybí a že tohle už nebude možné, takže osmiválcový motor s Akrapovičem bude muset šeptat jako litrový tříváleček s centimetrovou rourkou, jinak homologace nebude (a to je možná ten důvod, proč se Akrapovič v Golfu R už nebude minimálně v DE nabízet). U nás se traduje, že jak má něco na sobě homologační značku, tak jsou poldové krátcí, v DE vím, že poldové na homologační značky hází zvysoka bobek třeba u zatmavení skel vytáhnou měřák na měření opacity, a když nesplňuješ normu, tak na té fólii můžeš mít milion značek a máš smolíka. Jasně, nedělá to každý pochůzkář, mají na to vyškolené týmy s příslušnou technikou, ale věnují se tomu.
Avatar - _Karel_
Laufy
_Karel_
| 22. 8. 2018 15:33
Ok, ale pak asi platí moje b) a následky by měl nést dodavatel. Ať už u těch zatmavených skel, nebo u laufu. Představa, že vyjedu s novým autem a seberou mi techničák....
No jo, je to tam sranda, u těch Němců. ;-\
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 15:40
Ano, a protože výrobce (VW) dostal strach, aby nedostal přes rypák od zákazníků (co dostali přes rypák od poldů), tak Akrapovič v Golfu R asi minimálně v DE končí. Že by z něj udělali nějaké šeptadlo splňující normy a chtěli za něj i nadále 3 teur tak to asi nehrozí.
Laufy
balu1989
| 22. 8. 2018 15:49
A co potom supersporty? tak dostanou tlumiče? úplně se mi to nezdá ;-\
Avatar - Ham.
Laufy
Ham.
| 22. 8. 2018 15:58
Malovýrobci mají na ledacos výjimky (viz třeba na emise CO2), takže je klidně možné, že nějaké Ferko nebo Lambo jsou v pohodě, ale nevím, když Němci začnou něco "řešit" tak většinou důkladně a kdoví co tam lze očekávat, zelených mozků tam přibývá geometrickou řadou.
Srovnání s Cuprou
Elsin
| 22. 8. 2018 13:20
Nedávno tady byl test Seatu Cupra ST 4Drive. Vůbec nerozporuji, že Golf R je skoro ve všem o trochu lepší, ale cenový rozdíl skoro 600.000 musí být někde znát...
S hodnocením Golfu tady souhlasím, ale tím méně chápu 3 a půl hvězdy pro Cupru. Pořád mám pocit, že v tom testu, kde se kritizovala netečnost auta, mrtvější chování na limitu, nepřesnost a progresivní řízení, někdo zapomněl vypnout stabilizaci, protože akhle se to auto, když jedete pilu, fakt nechová...

A ano, mám ji...v porovnání s Golfem, který jsem samozřejmě také zkoušel, mi těch cca 300k CZK v mnou uvažovaných speicifkacích opravdu nestálo...
Avatar - fostek
Srovnání s Cuprou
fostek
| 22. 8. 2018 13:28
Však to je OK. Přesně pro tebe ta Cupra je.
Tohle nemyslím vůbec ve zlým nebo blbě.
Takhle to v koncernu vymysleli.
Srovnání s Cuprou
Elsin
| 22. 8. 2018 13:32
Jasně, to nerozporuju, jen narážím na disproporci hodnocení. A když mám mega na auto, tak radši než Golf 1,4 TSI jdu do něčeho divočejšího...a kdybych měl 1,5 na Golfa R, tak taky beru něco jiného
Srovnání s Cuprou
cupra
| 22. 8. 2018 14:20
ESP nejde kompletně vypnout - sice se tváří, že je vypnutá, ale v krizové situaci stejně zasáhne.

No nevím, jak se chcete projet na Masarykově okruhu, těch termínů je strašně málo (pro auta).
Pronájem je tak vysoký, že všichni raději jezdí do Mostu, protože tam je cena "normální", když si chcete pronajmout celý okruh např. pro před­vádě­cí/tes­tova­cí akci.
Avatar - 3_diamanty
Srovnání s Cuprou
3_diamanty
| 22. 8. 2018 23:50
tak za dane prachy treba potom stingera ... tam by esp sa malo dat uplne vypnut ... ja viem... "je to jiný žák z jiné třídy" ale tak panove... mat melon a pol na auto ... tak golfa iste neokukujem aj keby mal 1000 koni... somarina proste ... to je ozaj uz asi len pre tych ktori maju aspon 3 melony na auto >:D
Avatar - wakantanka
Srovnání s Cuprou
wakantanka
| 23. 8. 2018 08:55
No už to vidím, ako niekto čo ide prejsť HH skončí u Stingera. >:D Nehovoriac o tom, že tento R sa krásne stratí v dave a len veľmi málo ľudí na prvý či druhý pohľad odhalí čo skrýva pod kapotou. :-) Stinger je a bude vždy exotom, ktorý priťahuje určitú pozornosť, o ktorú práve majitelia takéhoto R-ka veľmi nestoja. :-)
Avatar - whatever
Som z toho jeleň...
whatever
| 22. 8. 2018 13:23
Na imidžové auto nie je dosť pekné, na športové auto nie je dosť rýchle, na rodinné auto nie je dosť veľké, na rozumné auto nie je dosť lacné... Ale utekajte si ho všetci rýchlo kúpiť!
Som z toho jeleň...
control__blade
| 23. 8. 2018 13:03
neobjektivita novinárov by mala mať svoje hranice

každý test je subjektívny a možno práve 5 hviezd je iba subjektívnym hodnotením jedného novinára

ukážky schizofrenie:

Tento Golf má 5 hviezd kvôli univerzálnosti
Golf R z testu 18.8 2017 vyhral porovnávanie pre vlastnosť: fungovat během každodenního popojíždění a pobavit během víkendu
Polo z testu 8.6 2018 vyhralo porovnávačku pre priestor v kabíne...

v auto.cz na porade by sa mali dohodnú kvôli čomu bude skupina vag naďalej vyhrávať :-)
Avatar - whatever
Som z toho jeleň...
whatever
| 23. 8. 2018 13:46
Ale posr*tý Golf za 60 tisíc eur? S 5 hviezdičkami? Veď za tie prachy už človek kúpi napr. Ghibli, a to je v každom smere niekde úplne inde... Ale možno som už príliš starý na to, aby som to pochopil, možno nenosím šiltovku so šiltom smerom dozadu a možno málo chodím do dedinskej krčmy vystatovať sa svojím volkswagenom. Lebo radosť z jazdy - a samotného auta - by som hľadal niekde úplne inde.
Som z toho jeleň...
Nonsens
| 23. 8. 2018 14:11
veď hľadaj inde, ak ťa nebere, ale skočiť od hh na limuzku hovorí, že buď nevieš o čom je hh, alebo ho nechceš. Jasné, za tú cenu môžeš mať už aj limuzku, aj prémiu, aj trendy suv kupé, ale len vtedy, ak sú ti hh ukradnuté a viac ťa láka štýl, komfort, imidž. Ak chceš hh, ktorý nekričí, lebo už nenosíš šilt dozadu, do ktorého môžeš naložiť aj rodinu a nevytrasieš im platničky, ak si chceš výborne zajazdiť len tak pre radosť a nie pre logo alebo predvádzanie sa pred blondýnkami, tak máš tento golf aspoň v užšom výbere.
Avatar - whatever
Som z toho jeleň...
whatever
| 23. 8. 2018 14:43
Práve ak chcem jazdiť pre radosť, tak si nekúpim malú predokolku s 228 kW motorom vpredu, ktorá mi väčšinu času bude trhať volant z ruky. Ja si zábavu za volantom predstavujem trocha inak. Kupovať si "hh" len preto, aby som mal hh, hoci iné autá za rovnaké prachy sú vo všetkom lepšie, je trocha na hlavu. Proste, podľa mňa Golf za 15k (ako tak) dáva zmysel, ale za 60k už vôbec nie.
Avatar - _Karel_
Som z toho jeleň...
_Karel_
| 23. 8. 2018 19:01
To nejsou ukázky nějaké schizofrénie, to jsou ukázky toho, že nerozumíš významům slov, která používáš.
Pokud má tento Golf 5 hvězd kvůli univerzálnosti, tak ten z 18.8.2017 taky. Jen jsi to zjevně nepochopil.
Som z toho jeleň...
control__blade
| 24. 8. 2018 10:17
a Fiesta v konkrétnom teste kvôli univerzálnosti nevyhrala, pretože Polo nemalo také vyrovnané vlastnosti tak sa upravilo hlavné kritérium testu na vnútorný priestor a nie na univerzálnosť

...prečo má byť práve kategória premotorovanej štvorkolky o univerzálnosti...

...prečo musí byť v každej porovnávačke víťaz, keď všetky automobilky majú trochu iného priemerného zákazníka a teda aj vývoj auta ide trochu iným smerom...

som z toho jeleň

konkrétne o Golfe R sú na sieti dve vedrá plné testov, čiže je jednoduché si porovnať rôzne závery

preto tento "test" Golfu R zodpovedá skôr subjektívnemu hodnoteniu zrejme redakcie, alebo žurnalistu ako objektívnemu hodnoteniu auta

vag som začal brať s nadhľadom až pred pol rokom, je to v pohode značka, ale keď sa do "rodinného" Kodiaqu nezmestia 3 detské ISOfix sedačky v druhom rade je to zábavné

kontrast medzi "nezávyslími" recenziami a realitou je jeden z najvyšších medzi koncernami
Avatar - _Karel_
Som z toho jeleň...
_Karel_
| 24. 8. 2018 11:46
Srovnávák s Fiestou - něco bodovali a o chloupek líp to vyšlo kupodivu Polu. Mě moc nezajímá (zcela obecně) které auto dosáhlo ve srovnávacím testu o 0,04bodu lepší výsledek. Vůbec to nemusí reflektovat moje konkrétní priority. A mimochodem, je to test Světa motorů, nikoli ACZ.
Golf R je všeobecně v této kategorii brán jako velmi dobré auto, a že ho nemůžou všichni novináři zhodnotit naprosto stejně - to je snad nad slunce jasné.
"...prečo má byť práve kategória premotorovanej štvorkolky o univerzálnosti..." - lebo pokud by som chcel čistokrevný športiak, nezoberiem Focus, Golf, Leon, Civic. Toto sů z podstaty komromisné autá.
Ad vítězové srovnáváků - ano, je to zbytečné, často vítěz není, každé auto je výborné, jen ne v tom stejném.

Já sám nepochybuji o zaujatosti ACZ pro koncernové auta, ale nejsem si jistej, že sis vybral správný příklad. A nazývat tebou vzpomínané dva testy Golfu R schizofrénií, to už vůbec.
Som z toho jeleň...
control__blade
| 24. 8. 2018 13:14
Rozpor vidím v týchto zaverečných vetách v teste z 18.8.2017, kde sa Focus určil ako primárne zábavné auto ale Golf z tohto aktálneho testu dostal plný počet bodov, čiže aj za zábavu za volantom, keďže nemá vážnejšie chyby - mal by poskytnúť aj vlastnosti kt. má Focus, ale Golf je univerzál, preto nemôže mať vlastnosti ostrejšieho HH.

Celkově vzato to znamená, že každé z testovaných aut pojalo pojem hot-hatch jinak. Jestliže jej chápete jako ostré nářadí s karoserií hatchback poskytující primárně zábavu za volantem, je vaší volbou Focus RS. Naopak jestli jej považujete spíše za univerzální auto, schopné fungovat během každodenního popojíždění a pobavit během víkendu, je tu pro vás Volkswagen Golf R.

možná zaujatosť pre nejaký koncern, alebo značku môže byť teoreticky uvedená v na začiatku každej recenzie ako upozornenie pre čitateľov ???
Avatar - Ozzman
R paket
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:26
Od té doby, co si každý kupec nového Golfa dá tento paket i na obyčejné litrové TSI, ztrácí Rko na vyjímečnosti :/ (všímáte si toho? Já už přestávám poznávat GT/R a nějaký Rpaket). Auto fajn, strop C segmentového mainstreamu. Domu bych to asi nepotřeboval, ale Golf je Golf :-) Jako kombik je to už zajímavější.
Test?
Futurista
| 22. 8. 2018 13:33
To mel byt test, nebo oda na golf? Auto je urcite super, ale tohle melo s testem pramalo spolecnyho. Uz v prvnim odstavci jasne dava Machala najevo, ze dnes bude v clanku asi tolik objektivity jako cerstvyho salatu v burgeru od McDonald.

A hodnoceni? Asi se ani ty chyby hledat nechtelo, ze.. Jo jo, neni nad nezaujateho sefredaktora.
Avatar - Ozzman
Test?
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:39
V kontextu konkurence, které auto je lepší, aby toto nemohlo dostat 5 hvězd ? Jaké to auto má chyby, mimo ceny ?

Konkurence je malá - Fokus RS, Leon Cupra a dál ? Dál nic... Fokus je super, ale dělá to jinak, Leon je vlastně hezčí a chudší brácha...
Avatar - Blue Sun
Test?
Blue Sun
| 22. 8. 2018 13:43
Nemyslím si, že jde zrovna o hvězdy, jako spíš o bezmeznou adoraci auta. Bohužel je to styl Machalovi vlastní, což jeho testy v (nejen) mých očích dost sráží.
Avatar - Ozzman
Test?
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:44
Ok, pochopil bych tenhle nářek u Oktávky s litrovým TSI, kdy by ji autor vynášel do nebes, ale tohle je strop třídy, tady to už nějaké emoce vzbudí. Já nevim jak ty, ale já když přesednu do nějakého lepšího/novějšího auta tak mi to taky příjde jako naprosto super.
Avatar - Blue Sun
Test?
Blue Sun
| 22. 8. 2018 13:52
Neřeš to, jako bych nic nenapsal... dnes to zkrátka na úrodnou půdu nepadne.
Avatar - Ozzman
Test?
Ozzman
| 22. 8. 2018 13:57
Ale né, zkus to prosím. Já jen vidím test auta nižší střední třídy, mainstreamového výrobce, který má skoro výkony jako supersport dob nedávno minulých. Tak já nevim jak by měl autor psát, když né pozitivně. Mělo by to být " Jako auto slušný, letí to jak raketa, ale je to nuda, protože je VW " ?

Chápu, že někdy je to tady úlet, také to kritizuji, ale taky jsem si jednou projel Rkové VW (Scirocco) a to auto jezdilo brutálně (alespoň na mé poměry) a bylo mi jedno, že se dozadu nikdo nevejde a nemá kufr (což není u Golfu problém).
Avatar - Blue Sun
Test?
Blue Sun
| 22. 8. 2018 15:36
Ne, bohužel ne. Nejsem Don Quijote.
Avatar - pradeda777
Test?
pradeda777
| 22. 8. 2018 16:29
Ozzman...strop třídy??????? Vždyť to nemá ani pořádnou převodovku pro chlapy....jen jakési šidítko pro buzeranty...... >:-[]
Avatar - Ozzman
Test?
Ozzman
| 22. 8. 2018 16:40
Ty si taky kup Favorita :-! >:-[]
Test?
fOE
| 23. 8. 2018 16:20
Ze ty mas nejakeho naprodej? :-)
Avatar - Ozzman
Test?
Ozzman
| 24. 8. 2018 08:44
Kéž by >:D Už bych tu měl dva kupce >:D
Avatar - _Karel_
Test?
_Karel_
| 22. 8. 2018 15:09
Tak šup sem sám s těmi chybami, které jsi našel. Jó hodnotit Machala takhle Megana a napsat na úvod "ostré Renaulty mám rád" asi bys v tom nehledal spiknutí, že?
Avatar - pradeda777
Test?
pradeda777
| 22. 8. 2018 16:25
Futurista....sorry jako....ale nikdy se mě nestalo, že bych měl v makáči zvadlý salát....... :-!
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 13:41
co mi na tom nesedí, je 228 kW z foukaného dvoulitru. To už si fakt říká o lepší motor.
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 13:47
Mercedes A45 AMG měl z dvoulitru 280kW, Peugeot měl něco kolem 200kW z 1.6. 228kW je dost, ale zase to není žádný extrém...
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 13:53
To je sice pěkné, ale stejně... Neustále tu všichni brečí po šestiválcích a když se jedná o Golf, tak foukaná čtyřka nevadí...
No nic, představuj si, že jsem nic nenapsal a ten příspěvek tu ve skutečnosti není.
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 14:01
Jsi o třídu vedle :-)
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 15:25
VR6
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 15:49
O deset let vedle ;-)

VW by si mohl od Audi půjčit 2.5TSI a mohl by z něj odvodit nějakou slabší variantu, řekněme 250kW, primárně pro Arteon a teoreticky i Golf R... aby Arteon nabídl něco navíc proti Passatu a eRko proti Cupře. To je asi nejsnazší cesta.

Pak by ale měl GR lepší motorizaci než Audi S3 a to asi není žádoucí.
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 15:55
O deset let a hlavně i tak to byla spíše vzácnost. Namátkou, když sáhnu do mysli až do počátku 90. let, tak větší motor, než čtyřválec měla v mainstreamu a C segmentu snad jen hrstka aut.

Golf VR6, Alfa 147 GTV, Fokus RS v jedné generaci, Mazda 323 (to je ale už hoodně dlouho).... pak jsem si vzpoměl ještě na Clio V6, což je trochu unikát a menší auto...... klidně mne někdo doplňte, ale šestiválec v kompaktech nikdy nebylo zrovna běžné zboží a ten pláč patří střední třídě...
Jediné,
Ondris
| 22. 8. 2018 16:07
Jen pro doplnění + pětiválce :-) Ještě Volvo C30/S40 (což je Focus), pak malá kupátka a podivnosti z 90. let (GTV, Coupé, Marea) a 1-er.
Že to kromě 1-er zatáčelo všechno hůř než čtyřvály je věc jiná.
Ale ten zvuk!
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 16:10
Pětiválec mělo i Stilo. 1er jasně... on to ale Ozzy omezil na mainstream...
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 16:14
Jojo, dával jsem mainstream, protože Golf je mainstream a pláče se nad omezováním větších motorů v mainstreamu >:D Na Stilo jsem ale vážně zapoměl.
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 16:28
To samé vám připomenu, až budete zase brečet o šestiválcích.
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 21:36
Můžeš... já po nich moc nebrečím, klidně můžeš zapátrat. Proti dvoulitru v autech typu CTR, i30N, Cupra apod. ode mě nenajdeš ani slovo... a proti dvoulitru v Superbu nebo Insignii v zásadě taky ne.

On teda vlastně už benzínový dvoulitr v Insignii nekoupíš, nahrazuje ho 1.6. I Talisman a 508 mají jako top 1.6. Mondeo možná skončí úplně. Takže se možná problém plebejské motorizace v Arteonu vyřeší sám. Já říkám... kupujte dvoulitry, nebudou ;-)
Jediné,
webpaja
| 23. 8. 2018 19:47
Šestiválec v nižší střední? To byl hodně velký atyp.
Avatar - pradeda777
Jediné,
pradeda777
| 22. 8. 2018 16:33
Emel....O pětihrnek se Audi nebude s nikým dělit......to je přece jasné....... :-!
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 21:54
Za předpokladu, že o tom Audi rozhoduje?
Jediné,
fOE
| 23. 8. 2018 07:27
Co se kdysi nekde psalo, audi kazdy jeden ten motor stoji kolem 20tis euro. I kdyby se o nej chteli delit, v mainstreamovem aute se nema sanci zaplatit. Tady to vidim ciste na prirozenou barieru, zadne "chudak VW/Skoda/Seat (kazdy si doplni tu svou oblibenou znacku u ktere rad breci) nedostanou to nejlepsi!".
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 23. 8. 2018 07:49
Pokud je VW spokojený s tím, že je Arteon jen hezčí Passat, tak asi není co řešit. Kdyby ale chtěli z Arteonu udělat něco víc, tak právě instalace 2.5TFSI by mohla být jedna cesta jak ukázat, že tam je nějaká nadstavba. K tomu třeba laserová světla nebo něco takového... a dalo by se na to koukat jinak než dnes.

PS: Shodou okolností je cena tohohle Golfíka přesně na úrovni Audi RS3 (1.5M)... a bývalo i levnější.
Jediné,
fOE
| 23. 8. 2018 08:36
Nejak zacina byt stale patrnejsi odklon od rychle stredni tridy. Koncern VW na to jeste nerezignoval v plne nahote jako nektera konkurence, ale i tam vidis kompakty vykonejsi nez stredni trida. Za normalni stav dokonce ani nepovazuju kdyby do obou trid sel stejny vykon, vyssi trida (drazsi a tezsi) by mela mit min. o tech symbolickych 20 koniku vic, aby se dalo mluvit o stejne rychlem aute a dostani zasad potravniho retezce. Ale to uz dnes nepotkas. Vychazejic z poucky ze kde je poptavka bude i nabidka mi to vychazi tak, ze o rychlou stredni tridu v nepremii uz dnes neni zajem. Jiste se najde par poloblaznu co z areonu premii budou delat, ale je to furt jen fesnejsi passat, nic vic. Naceneny je nehezky uz tak jako tak (taky to VW doslo, ze za to chtel az moc a zacal pekne slevnovat) a popohnat to jeste vys zastavbou 2,5L? Ve Vlcihrade zjevne naznali ze to nema smysl.

PS: Ano, shodou okolnosti ma tenhle golf s vybavou za 450tis stejnou cenu jako je cenikovy zaklad RS3. A sam si odpovez jestli bys dal za golf dalsich treba 200-300tis navic. Uz ten 1,5mil Kc za golf je ulet. Uz ten 1,5mil Kc za golf je ulet.
(princip opakovani podtrhuje pointu :-) )
Jediné,
Redmex
| 23. 8. 2018 09:11
Problem bude podla mna v tom, ze so zlacnenim premie a jej posunom do tried kde nikdy nebola resp. pridavanim zakladnych modelov uz casto ludia nie su ochotny zaplatit vysoku cenu za lepsi mainstream.
Teda silny motor v hot hatchi je cenovo este stale v nejakej rozumnej cene a ludia to kupuju. Silna stredna trieda uz cenou presahuje na uroven premie (aj ked slabsej) a tam znak na kapote prevazi.
Druhy efekt je, ze casto sa neoplati vyvyjat unikatny motor pre strednu triedu. Hybridy by mohli znamenat navrat silnej strednej triedy.

Cest vynimkam ako Stinger, ale vacsina na to rezignuje a ponuka len najpredavanejsie spektrum vykonov. Este Peugeot s novou 508 si vcelku vyslapol do rozpatia 40-50k euro, tak som zvedavy ako sa mu to bude predavat. Pride Gti s 270 konmi a 300k hybrid. To by mohlo trochu vyvazit cenu.
Jediné,
andy2214
| 23. 8. 2018 14:42
No, ja bych nerekl. Podivej se treba kolik jezdi Supu LaK. Osobne myslim, ze vic, nez novych E, 5er a A6 dohromady. Vetsinou v dieselu, ale verim, ze jak bude dostupny bi-tdi, bude to bezna motorizace.

Ze to kupuji firmy je v poradku. Tahle auta, ani premii, si normalni lide nekupuji. Tech zamestnancu, co maji a daji pres milion za auto moc nebude, firmy a podnikatele jsou presne cilova skupina.

Ani 2.0TSI, rozzleznatelny podle vyfuku, neni nijaka kuriozita, ale logicky auto s 280 konma ktere zere drahy benzin ve velkem pro vetsinu volba neni, stejne jako u te premie, kde se silnejsi benziny prodavaji v CR nekdy dokonce v jednotkach kusi oproti desitkam naft a clovek si az rika, jestli se jim to vubec vyplati vyrabet a nabizet.
Jediné,
fOE
| 23. 8. 2018 16:19
K nove 508 uz jsou nejake ceniky?
Jediné,
Redmex
| 23. 8. 2018 16:24
SK cennik uz je na stranke.
First edition boli dost rozdielne nakonfigurovane napriec statmi a napr. Poliaci tam mali snad plnu vybavu, tak to dalo predstavu o rozpati cien.
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 23. 8. 2018 20:07
S tou prémií je to samozřejmě pravda, nicméně zrovna VW se docela daří prodávat dražší auta tam, kde třeba firemní politika Audi nepustí... no nic, to je jen takové filosofování.

Stinger jako výjimka existuje jen proto, že v té podobě vznikl pro mimoevropské trhy. To není kritika, jen konstatování.

Peugeot si podle mě nevyšlápl vůbec nikam, nemám pocit, že by nabídl cokoli, co třeba ten Passat neumí... spíš naopak, 4x4 bude jistě nahrazena nějakým "sofistikovaným řešením poplatným době"...
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 23. 8. 2018 14:33
Golf nechme být, tam je to podle mě uspořádané správně, 2.5TFSI je tu pouze pro top kompakt Audi a není důvod, aby top kompakt VW měl totéž co top kompakt Audi, dvoulitr naprosto v pořádku.

Arteon je jiný příběh. RS4/RS5 má 2.9TFSI 331kW, S4 má 3.0TFSI 260kW, takže mně by dával smysl Arteon 2.5TSI 250kW. Vem si, že to je vlajková loď značky (Touareg jako SUV je trošku bokem)... není to jen o těch, co si to za tučný příplatek reálně koupí, ale i o těch, co si koupí 2.0TDI, ale budou se kasat pětiválcem v hospodě :-) . Kdyby tu byl Piech, měl by pro to pochopení... a já bych ho měl taky.

Jinak jak už jsme oba napsali, VW k tomu asi nic nenutí a pokud jsou spokojení s tím jak to je, no tak to tak holt zůstane.
Jediné,
fOE
| 23. 8. 2018 16:17
Ze by se tam misto naslo, jako takova ta tresinka na dortu, to si tak nejak rikam i ja prave vzhledem k tomu golfu s 300k. Bylo by fajn videt v evrope vicevalce i v nepremii, ale kdyz mas ve vyssi premii nejprodavanejsi motorizaci 2L naftu, je na to na trhu misto? Dle me neni. A tuplem neni je-li ten 2,5L vazne tak drahej. Vem si arteon s vrcholnym 2L dnes, uz ten mas "v zakladu" (R-line) za 1,25mil. Prihod k tomu 200-250tis kc za zaklad s 2,5L (jinak bys ten motor dotoval) a rekni mi kdo by si to koupil? Jeste dodam ze BMW 440i zacina na 1,45mil Kc. Zkratka VW se jen necpe tam na co objektivne nema (a to stredni trida v zakladu za 1,5mil vazne je). Jedno spaleni se (phaeton) zjevne stacilo a kluci se poucili. Ja jim k tomu tleskam.

PS: Touareg bych nepreskakoval, to je pro me dnesni vlajkova lod VW se vsim co k tomu patri. Nevidim jediny duvod ho z toho klani diskvalifikovat jen proto ze je to SUV. Tim spis ne v dnesni dobe, kdy SUV tahnou a konfekce nam ustupuje a ustupuje.
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 23. 8. 2018 16:45
200t za motor mi nepřijde likvidační, vzhledem k tomu, kolik jsou lidi ochotný do extras nasypat... za 1,5M ceník mi to furt smysl dává - ne jako masovka, ale jako ta třešnička.

S cenou motoru nejsem schopen říct... jenom si matně vzpomínám, že před pár lety jeden známý stavěl hračku s motorem z Corvette... a ten motor V8 s 500+ hp, nový na paletě, kované ojnice a tak... přišel cca. na čtvrt mega i s dopravou z US (bez převodovky, bez řídící jednotky, ale motor jako takový komplet).

Touareg... Touareg vlastně není tak úplně VW... a ano, je to SUV, tak podle mě vlajková loď nevypadá, stejně jako pro mě není vlajková loď Amarok nebo Transporter a nebyl by to ani supersport, pokud by ho VW vyráběl.
Jediné,
fOE
| 24. 8. 2018 09:09
@emel
200tis samo o sobe neni likvidacni, 350k benzinova stredni nebude nikdy masovka, tresinku by to chtelo... takhle kdyz to budes brat jedno po druhem tak to nevypada tak zle, zda se ze by to snad mohlo resp. i melo jit...
...ale znovu" tech 200-300tis by posunulo arteon cenou NAD 4er gran coupe s 40i. Kdyz pominu Andyho a dalsi fandy znacky, co arteon nejspis stavi jako konkurenci 6er GC jiz dnes, tak se podle me nebavime o nemasovosti, ale o naproste kusovosti (anebo o kulervouci "podpore prodeje", cti slevy, slevy a zase slevy). Tedy skutecne tresnicka, ale jen k vystaveni na salone. Ten prostor, aby se arteon pohyboval v tehle vodach jednoduse nevidim. VW to uz jednou zkusil, lizt do zeli premii, a dopadlo to jak to dopadlo.

Cena motoru, motor z vette je small block, ktery za morem rubou po milionovych seriich a ktereho vyvoj se zaplatil uz dekady zpet. To si nespocet mistnich malych vyrobcu muze poridit odstrojeny motor (nebo jen blok i bez hlavy) za pul darma a nastrojit si jej sam. To bych s jedinecnym petivalcem pro pricnou zastavbu vzdy parovanym s DSG, ktery vyrabi nemecky delnik v nemecku za nemecke mzdy v nejprestiznejsi fabrice Audi, v par stovkach (kdyz dobre tak v jednotkach tisic) rocne vazne nesrovnaval. Nevim jestli slo o vyjadreni nekoho z audi nebo z Quattro GmbH, ale bud slo o marketingovy kec ("hele jakou ma cenu motor ve vasi RS3!") anebo prostou realitu treba i po zapocteni vyvoje. Tu by samozrejme rozsireni toho motoru pomohlo trochu srazit dolu, ale tezko by z toho byla polovina (viz prvni odstavec, urcite by se z toho nestal motor prodavany po statisicich).

Ad touareg, co je nebo neni VW bych v koncernu neresil, vse je vsech a zaroven nikoho. Touareq je pro mne VW jako passat nebo Golf. A kdyz si vnitrne ujasnim tohle, pak ta debata dal, jestli passat se ctyrvalci, auto s "cenou od" a s trochou nadsazky koncici tam kde Touareg zacina je ta vlajkova lod... no pro mne neni. Kdyz chci to nej ze staje VW, myslim na Touareg. Amarok a transporter jsou pracovni stroje, supersport by byl vikendova zabava. Touareg ale slouzi stejnemu ucelu jako passat nebo kdysi phaeton => kazdodenni preprava osob, jen k tomu pristupuji trosku jinak. Passat se tomu klasickemu ponimani vlajkove lode vic blizi tvarem karoserie, touareg zase vyssi technikou, a tvar karoserie se da nazvat za progresivnejsi u touaregu (cas ukaze jestli jde vazne o progres, nebo o modni vykyv). Neni snad velky Range Rover vlajkovou lodi? Za me je, a nevidim duvod proc by "range rover" od VW nemohl byt vlajkovou lodi VW. :-)
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 24. 8. 2018 10:01
Jo, jenže právě když VW zkoušel lézt do zelí prémii, tak první co mě napadlo bylo, že neměli přeskočit třídu a měli začít třeba derivátem A6 a že se jim to vymstí, protože jim nebude fungovat ta přirozená migrace nahoru v rámci značky. Na konkurenta S-Klasse nemá VW image, to je jasné (a bylo mi to jasné od začátku). Arteon je předražený, ale předpokládám, že tam má VW dost velký manévrovací prostor...

Vývojové náklady jsou jedno téma, dobře. Motor je vyvinutý, instalace v MQB autě je vyřešená v rámci RS3, rozpustit ty náklady na vývoj do většího množství motorů by teoreticky mělo dávat smysl. Nevěřím, že by výrobní náklady byly víc, než 200.000Kč třeba (a můj tip by byl ještě níž). Že se motor vždy páruje s DSG je jen zjednodušení celé věci. Jestli to někdo vyrábí ručně a jaké jsou pak výrobní kapacity, to je jiná věc.

Je mi jasné jak to myslíš s Touaregem a něco na tom samozřejmě je, sám bych váhal, co za vlajkovou loď označit. Range ok, to je vlajková loď značky, která nic jiného nevyrábí. Pokud bys bral Jaguar a RR dohromady, bylo by pro mě vlajkovou lodí XJ, a to i pokud by náhodou Range nabídl víc fíčurek a větší motor. Stejně jako je pro mě vlajkovou lodí Superb a ne Kodiaq, a byl by i v případě, že by Kodiaq dostal BiTDI a Superb ne. Touareg je technicky o hodně výš než Passat, tam je to složitější a je to spíš nějaká moje osobní rezistence uznat za vlajkovou loď SUV, které je navíc vlastně sdíleným produktem VW/Audi/Porsche, vyráběným ve společné továrně.

PS: v principu se asi shodneme, je to jen takové mudrování o tématu, ne že bych s tebou nesouhlasil...
Jediné,
andy2214
| 24. 8. 2018 12:18
Precti si prispevek Sira pod tebou. Evidentne nejsem sam. Mainstreamova stredni se porizuje jako prostorne velke pohodlne auto na vetsi cestovani. Premiova stredni je zamerenim uplne jinde a porovnavat to je jak hrusky a jablka. Pokud chces aby premie splnovala to, co mainstream, proste musis jit o tridu vys.

3er, C, A4 je zamerenim uplne to same, co Oktavie, Golf nebo Astra. Kompaktni kompromis.
Avatar - _Karel_
Jediné,
_Karel_
| 24. 8. 2018 12:20
O menším prostoru v kabině se přece nikdo nehádá.
Jediné,
andy2214
| 23. 8. 2018 19:12
Ja si fakt neumim predstavit, ze se nekdo rozhoduje mezi 3er a Passatem. Snad jedine pokud to neni za jeho penize a ma nejaky budget. Jinak staci ta auta postavit vedle sebe a je snad uplne zrejme, ze Passatu je konkurence 5er, jak rozmery, tak vlastnostmi a urcenim. Ale i image. Passat je proste vic nez 3er. Je to vrchol maonstreamu, zatimco 3er je levna premie, Passat i vypada majestatneji, je to od pohledu limuzina.

A tam ta cena zas trochu poskoci.

Je pak paradox, kdyz treba Uber Black chce jako taxi lepsich aut minimalne stredni tridu. Takze pro tebe muze prijet prave i 3er kde se budes mackat vzadu. To je pak opravdu luxus.
Avatar - _Karel_
Jediné,
_Karel_
| 23. 8. 2018 19:19
Ironie??? >:D
Jediné,
kyklop
| 23. 8. 2018 21:39
On to zrejme myslí vážne :-(
Jediné,
sir
| 24. 8. 2018 09:03
Mohou za to částečně emise....např u Fordu ...v USA mají Mondeo/Fusion sport 2,7V6 bi turbo s nejakyma 330 konikama....a k nam nic....protoze EU dala limit emisi..jinak tvrde platis...coz jeste Premie utahne..

A zrovna ja bych do takoveho auta šel....protoze 240 koni me z EB v Mondeu uz bylo malo :-) navic ted ani v nabidce neni..prave kvuli emisim.

A rozdil cenovy proti premiii se stejne vykonnym motorem a vybavou je velký až až.
Klasicky Mondeo/Passat ..chci prejit na premii..jdu se podivat na BMW 3 , Audi A4, MB C..a ty auta jsou prostorove jako detske hracky...tak ze o tridu vys...a uz jsme min na 0,5 mil rozdilu...

Ted pro nejakou dobu jsem skoncil u BMW 3GT..ale to je jina story..
Avatar - Ham.
Jediné,
Ham.
| 23. 8. 2018 09:14
Jednak bych řekl, že je ještě příliš brzy od uvedení modelu aby do Arteonu dávali nějaký silnější motor, protože se prodává nad očekávání dobře a dokud se bude takto prodávat, tak asi není nejmenší důvod zvláště v kontextu mainstreamové střední třídy, která dnes už neumí ani ten foukaný dvoulitr, jít s objemem/počtem válců nahoru a lézt do rybníka A4. A druhak si myslím, že pokud budou chtít po 2-3 letech nějak Arteon osvěžit, tak tam šoupnou novou VR6 co jim jezdí mimo Evropu, ale vzhledem k tomu, co předvádí konkurence, tak mám dojem, že v Evropě k tomu nebude nejmenší důvod a v Evropě se toho nedočkáme, foukaný dvoulitr v mainstreamu je dnes v EU už v pozici v jaké byl šestiválec před pár roky, tedy ohrožený druh a zároveň na poměry třídy luxusní motorizace (vím, zní to divně, ale ve světě jedna šestek je to realita).
Avatar - speedfred
Jediné,
speedfred
| 22. 8. 2018 14:02
6 válce ale vo vyššej triede. Načo ďalšiu váhu na predok keď už aj s týmto motorom to ide ako strela.
Avatar - Emel
Jediné,
Emel
| 22. 8. 2018 14:09
On je ale rozdíl, jestli se diskutuje pod střední prémiovkou (viz Volvo), nebo mainstreamovým kompaktem. Já vím, byl tu Golf R32 a Focus míval R5... to už je ale oboje celkem dávno. Navíc u R32 se šuškalo, že ve finále bylo lehčí GTI zajímavější auto (až na ten zvuk).

2.5 z Audi bych si představit uměl, to ne že ne... a nejde přitom ani tolik o litrový výkon. Ale v době, kdy už i ty dvoulitry jsou na vymření (a to i o třídu výš), mi to nepřijde jako fér důvod ke kritice.
Jediné,
Ondris
| 22. 8. 2018 15:28
Šestivál v kompaktu je na pytel.
147/156 měly podvozek i na dnešní poměry skvěle vyladěnej a i přes nesporný kvality šestiválcových GTA verzí stejně jezdily v zatáčkách sportpaketový dvoulitry líp.
U aut s McPhersonem je ten rozdíl ještě markantnější.
Avatar - KANKUNEN
Jediné,
KANKUNEN
| 22. 8. 2018 15:16
Máš rád vůbec auta nebo jen nenávidíš VW?
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 15:36
Jsi blb odmalička, nebo ses tím nakazil později?
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 15:59
Chlape, ty musíš být naštvanej na celej svět, nebo máš permanentně krámy... jinak tě nechápu >:D
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 16:27
Taky nejsem na světě od toho, abys mě chápal. Nehledě na to, že Kankunen napsal opravdu pitomost.
Ale zase se tím jen ukazuje, že v případě VW prostě zdejší komunita zcela ztrácí kritické myšlení a schopnost jakkoli logicky uvažovat. Poučení pro příště, nekomentovat články o VW, pokud není příspěvkem jen bezmezná adorace.
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 16:33
Jenže tady nikdo v diskuzi, až na pár vyjímek (které tu dnes ani nevidím) VW neadoruje. Ale ty to stavíš do role, že musíš VW pomluvit za každou cenu.. byť zrovna tohle auto není vůbec špatné, ba naopak. Trochu objektivity by neuškodilo...

Já sám nejsem vyloženě fanoušek VW, ale patří k tomu lepšímu na trhu ve své třídě.. a o to tady jde.Co napsal Kankunen docela sedí, chováš se jak starý mrzout, co do všeho rýpe.. a kolikrát bez zjevného důvodu a zkušenosti, jako třeba tady.
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 16:45
Nevšiml jsem si, že bych napsal "pomluvu za každou cenu", ale zjevně to tam chceš za každou cenu vidět. OK.
Tak si to mysli, já končím. Nejsem Hamuna, abych tu s tebou vedl bezobsažné diskuse o * na sto stran.
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 16:53
Já se tě na ten obsah zeptal, co je na autě tak špatně, že ho nemohou adorovat ? A stejně jako Hamuna si neodpověděl, ok, taky se nechci hádat, s Hamunou už končím po 2. příspěvku, budiž ti ode mne poklonou, že máš alespoň trochu sebereflexe, která je jemu cizí, ahoj.
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 17:23
OK, tak opravdu poslední, dále to už rozvádět nebudu. A pokusím se to napsat napoprvé srozumitelně.
O autu jsem nic špatného nenapsal, jestli sis všiml. Jediné, co jsem podotkl bylo, že by se mi výkon líbil z trochu jiného motoru, než přefoukaného dvoulitru. Prostě proto, že líbil. Se zbytkem auta jako takového nemám problém, což je z mého textu celkem jasné a pochopilo by to i dítě. Jen je zajímavé, že všechny pokusy ostatních o tahání výkonů z menších motorů jsou kritizovány, u VW ne. Tam je kritizován ten, kdo se pokusí o něco podobného.
A že se mi nelíbí pojetí testu? Je jak od malého kluka, kterého poprvé posadili do silnějšího auta. A zase TAK zázračný ten Golf není. A nevadí mi to proto, že je to Golf, ale proto, že prostě tenhle styl psaní nemám rád v odborných testech. Na blogu mi nevadí, tam to i očekávám, ale tohle je něco jiného, jiný prostor, kde čekám více serióznosti.
Zrovna u tebe bych čekal, že tyhle věci uvidíš napoprvé, ale asi jsem se zmýlil...
Možná je opravdu na čase odsud definitivně odejít, už patřím do jiné reality.
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 22. 8. 2018 17:43
Možná si měl takto formulovat svůj příspěvek už před nějakou dobou a bylo by to jednodušší, na tohle se nedá napsat nic špatného.

K autu jsem sám napsal, že to chápu v kontextu třídy a tam se o moc výš už jít nedá. Větší motor by byl fajn, ale opět je to C segment tak mi osobně tu nic nechybí. Zaujetí testera mi také u takového auta tak nevadí, naopak u testu litrové Oktavie za milion bych tu byl s tebou za jedno, popřípadě v nějaké srovnávačce, kdy zbytečně dostává jedno auto body navrch pro sympatie... a že se to tu děje dost často ? To víme všichni.

Tohle je zase můj názor, nevštipuji ti ho :-)
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 22. 8. 2018 18:03
Většinou na dlouhé elaboráty nemám čas, proto píšu jednoduše a krátce. A myslím si, že co jsem napsal, bylo přesně takové, i pochopitelné. O to více pak jsem zklamaný.
Zaujetí není špatné, ale vše má své meze. Pro mne to bylo moc, ale jak tu mnozí píší, já autům nerozumím. Ne tak, jako vy. Jsem strojař, technik, uvažuju jinak. Nejsem ten správný nadšenec.
Avatar - 3_diamanty
Jediné,
3_diamanty
| 22. 8. 2018 22:33
tak to sme tu strojari hned dvaja.. sranda ;-) ... ja ako technik mam rad hrany a jasne rysy a vyvazenost tvarov aj hmoty ... a chcem vidiet aj vizualnu hodnotu u auta... a zaroven nech to ma aj akusi auru a uchopitelne krivky .... nemam rad oble amorfne samoucelne patvary a nejake prilis modne somarinky za kazdu cenu a to ani v kabine ... mam rad aj poriadok a cistotu v aute a vsetko pod kontrolou.... v tomto som zasadovy ... mozno netechnickej zene sa bude pacit viac povedzme nejaky captur .. ved nic proti ( kazdy sme iny )..... aj ked su vynimky jasne ... mala F500 je krasna presne taka obla gulata aka je... ale retro je retro... tu je to ine :yes:
Avatar - Blue Sun
Jediné,
Blue Sun
| 23. 8. 2018 07:41
"nemam rad oble amorfne samoucelne patvary" a pak všude tlačíš přesně takové Eclipse Cross... Je to schizofrenie, nebo jen blbost?
Avatar - Ozzman
Jediné,
Ozzman
| 23. 8. 2018 08:08
Eclipse Cross - někdy minulý týden jsem za ním jel na dálnici a zezadu to auto na úzkých kolečkách vypadalo až směšně, hlavně v kontextu té nafouklé pr... pardon, kufru >:D

Nevím, co tam dávají v základu za kola, ale na tohle bych nešel ani do salonu se mrknout.
Jediné,
Johnn
| 25. 8. 2018 14:09
Jako technik mas rad hrany a jasne rysy... >:D Jo, ale hrana nemusi mit takovou pevnost, ve strojarine pouze z hranami u funkcniho dilu moc neuspejes.Nejsi moc amorfni, samoucelny?
Avatar - 3_diamanty
Jediné,
3_diamanty
| 22. 8. 2018 22:25
chce to vacsi motor jasne... ale doba nepusti.... casy golfu VR6 su bohuzial fuc :-( :*)
Interiér
Horst Fuchs
| 22. 8. 2018 13:43
Ten klavírní lak je povinný nebo se dá nakonfigurovat něco (cokoliv) normálního?
dizajn vw - polo, golf, tiguan atd
planeta
| 22. 8. 2018 13:44
O dizajnovom rukopise vw mozme debatovat hodiny a hodiny, ale ja som pochopil jednu vec - ich dizajn vobec nestarne. Uz zopar rokov je na trhu posledna verzia golfu, alebo aj pasatu a ked ich postavite vedla inych aut, dizajnovo su stale cool, nemam z nich pocit oldschool-u ani zvonka ani zvnutra, prave naopak, stale posobia fresh. Ale napr francuzke alebo korejske popripade japonske auta dizajnovo starnu raketovou rychlostou >:D
Avatar - Blue Sun
dizajn vw - polo, golf, tiguan atd
Blue Sun
| 22. 8. 2018 13:54
Zastaralé nemůže stárnout, a design VW je starý už při uvedení.
Avatar - 3_diamanty
dizajn vw - polo, golf, tiguan atd
3_diamanty
| 22. 8. 2018 22:29
kazdy dizajn starne ... ale som si isty ze to auto ktore mam teraz sa mi bude pacit aj o 15 rokov hoc mat ho uz urcite nebudem ... kdezto su auta ktore uz par rokov po zacati vyroby su uz vyzorom kusok out ... a nahodou aj taka felicia ci druhe punto este pred faceliftom alebo fabia I. su stale moc hezke .. alebo aj taka niva .... a zaroven na danom podoryse ide aj po praktickej stranke o velmi dobre zvladnute auta .... :yes:
dizajn vw - polo, golf, tiguan atd
Freddka
| 26. 8. 2018 10:02
Nejsem zadny designer nebo tak, ale ja myslim, ze jsou tu dva triky (bavime se ted jen o mainstreamu):
- cistota designu / cistota linii
- konzervatismus

Dela to VW, dela to Volvo, umi to ale treba Fiat.
Jedna vec je mit design, ktery ma nejakou stavu, jina vec je venovat tomu dostatek casu a uhlazovat, upravovat, zjednodusovat, zvyraznovat tu zakladni myslenku. Ja myslim, ze prave VW a Audi jsou v tomhle opravdu dobri. Ovsem na druhou stranu je tu pak ten konzervatismus, takze to nejsou ta nejkrasnejsi auta.

A pak jsou tu vyjimky, ktere to zvladnou i v mainstreamu BEZ konzervatismu. To je potom uplny designersky majstrstyk.
Ted me napadaji Alfa 156, soucasny Fiat 500, Citroen DS, Citroen XM, Peugeot 406 coupe, mozna Renault Avantine

Ale nakonec kazdy design starne a je tak nejak poplatny sve dobe, s tim se neda nic delat
Avatar - Corey221
dizajn vw - polo, golf, tiguan atd
Corey221
| 19. 10. 2018 13:36
tak ano nestarne kedze uz 20 rokov tie auta vyzeraju rovnako. U mna presne naopak, za ziadnym golfom ani passatom sa neobzriem. Ale ked okolo mna prejde mazda6 hoc uz ma tri styri roky stale neodolam a neodolam ani o dalsich par rokov lebo to auto je a bude proste krasne. Nehovoriac ze prva mazda 6, nebodaj este mps vyzera uzasne aj teraz. Passat z toho obdobia ani neviem ze existuje. Cize ohladom starnutia dizajnu to vidim uplne naopak. Hold proti gustu...
Nová doba.
neregistrovaný "SR20"
| 22. 8. 2018 14:58
Potrebujete 14 metrákov a 4x4 aby bolo dobre.
Ani nie tak dávno stačilo mať dobrý podvozok a nízku hmotnosť. Aha a ešte cojones...
R400
kesumb
| 22. 8. 2018 16:32
Šušká se, že Golf VIII by měl mít ve verzi R 400+ hp a snad i z "nové" VR6, takže je určitě prostor, kam to pošoupnout. Každopádně tohle TSI jede jak utržený z řetězu a po chvíli zvyku (trvalo mi to v Superbu skoro rok) jsem si zvykl i na tu příšernou turbodíru. Trochu mě překvapuje, že se tahle vlastnost tohodle motoru v testech nezmiňuje. Fakt teda je, že v lehčím golfu je to míň znát než v tom Supu, ale je to pořád dost.
R400
pantani
| 23. 8. 2018 14:37
Jenže R400 už má bejt mild hybrid, což je naprd. Doufal jsem, že by tam mohli dávat R5 od Audi, ale evidentně se jim do toho nechce nebo to Audi nechce pustit.
Avatar - pradeda777
Nevím, kdo je ...
pradeda777
| 22. 8. 2018 16:47
potenciální zákazník pro takový vůz......ale CTR by mu asi vyhovoval daleko víc.... :-!
Nevím, kdo je ...
pantani
| 22. 8. 2018 19:00
Třeba já a humus typu CTR nechci ani vidět
Avatar - 3_diamanty
Nevím, kdo je ...
3_diamanty
| 22. 8. 2018 22:30
ja presne viem kto chce takyto golf.... je to prave ten kto zase nechce CTR >:D .. a naopak ;-) .. kto nechce golfa ani vidiet ten pojde do CTR ... jasne ako facka :yes: mas dva protipoly takze kazdy si vyberie ;-)
Ten bezhlavě devotní pseudotest mě přiměl k tomu, abych se c
Ja Prvni 123
| 22. 8. 2018 19:15
Předem hlásím, že to není úplně špatný auto, ale ctihodný autor měl záchvat nadšení a zvýšenou teplotu, pokud tvrdí, že kdo chce najít chyby.. tak je nenajde.

Udělám stejnou "klukovinu", jako kdysi udělal britský autocar při testu BMW 3, když napsal, že má opravdu dobrý CD přehrávač.

V tomto případě platí, že auto mělo opravdu hezkou barvu... takovou nějakou žlutozelenou, možná myšlenou jako zlatou, perleť.

Jinak je to průměrné auto, s fádním a nehezkým interierem - byť s docela dobrýma sedačkama... a s hódně nadstandardním výkonem. Vztaženo na třídu, nikoliv na cenu.

Chyby?
- urážející cena na to, co nabízí
- chybějící manuál .. případně obtížně spolupracující dsg
- to auto má 228kW... takže to není určeno pro rodinné cestování, že ne.. takže z tohoto pohledu je nepříjemné, do jaké míry si dělá co chce. Souběh chování motoru - typické pro všechny vysoce přeplňované motory, chování dsg, typické pro všechny automatizované mechanické převodovky, a rozdělování výkonu na čtyřkolku, typické pro všechny elektronicky řízené náhony na všechny 4 kola znamená, že vlastně nikdy dost přesně nevíte, co to auto udělá.
To by až tak nevadilo u auta se 110 kW.. ale je to problém u auta s 228kW.

Tenhle kousek měl asi "hodně nekompletní" výbavu, takže neměl ani Akrapoviče ani řízený tlumiče... takže tyto zážitky se nekonaly a zvuk byl.. komickej.

Co ale bylo téměř traumatizující je ta palubka - display. Měl jsem možná smůlu, že jsem to zkoušel v pozdním odpoledni ostře slunečného letního dne.. ale zapadající slunce se v té "kapličce" odráží tak, že vlastně nic nevidíte.

Auto tohoto výkonu vybízí ke spuštění sedačky níž... a pak najednou zjistíte, že profil dveří a středního tunelu obtěžuje... a vysoká architektura palubka omezuje výhled!
Asi by to nevadilo při jízdě po okruhu - ideálně nějakém s dlouhými rovinkami.. třeba Monze, blahé paměti.
Ale vyloženě to ruší při jízdě po okresce... takže tu sedačku vrátíte nahoru, aby jste viděli. Ale pak vlastně raději nevyužíváte těch 310 koní.. 160 by asi úplně stačilo.

Tak asi tak. Co se mi líbilo, bylo sezení vzadu - pro dva super. Když sklopíte zadní opěrku, dost širokou, tak vás to "zavře" docela spolehlivě, takže relativně dobře snášíte i rychlejší jízdu řidiče... a sedíte víš, než on, takže i vidíte na cestu. To je fajn.

Jak píšu na začátku. Není to špatné auto. Ale těch chyb se tam najde přece jen dost... a to jsem ho zkoušel malou chvíli a způsobem zapůjčeného auta s "majitelem" vedle sebe... a v této chvíli se dostane na scénu ta cena.
Není to špatné auto.. ale je DOST dobré za 1,5 milionu?
Ten bezhlavě devotní pseudotest mě přiměl k tomu, abych se c
4bytelnýkola
| 22. 8. 2018 21:35
konečně někdo kdo v tom aspon chvilku jel ;-) podle mě cenu neobhájí, stejně v těhle autech sedí většinou nějakej ventil, aspoň teda v Praze.. za ty prachy [odkaz]
Ten bezhlavě devotní pseudotest mě přiměl k tomu, abych se c
Ja Prvni 123
| 23. 8. 2018 19:13
Přesně o tom to je.. podle mě.
Sami se dostali do ligy, na kterou už nestačí...

Až udělají tenhle Golf s 77kW atmosferickou 1.6 bez serepetiček a s výdrží na roky a počítanou v násobcích objetí zeměkoule.. pak to bude Golf v původním slova smyslu - a bude nepřekonatelný.

S tímhle výkonem ať dělají malou Audinu... se vším, co k tomu patří.
:-)
Těžké přemýšlení
.Rambousek.
| 23. 8. 2018 13:46
"Cena přes jeden a milion kus za konkrétní kus ve spojení s golfem minimálně zarazí, na druhou stranu, ať přemýšlím, jak přemýšlím, marně hledám hot-hatch, který by se dal úplně normálně používat, a který by na okruhu minimálně stačil těm, co rychle i vypadají a ke každodennímu užití se staví kompromisně."

Přece stačí přejít pár kroků k Audi, kde máte za stejnou cenu stejně výkonnou a použitelnou S3. A pak, pochopitelně, udělat ještě pár kroků a od S3 přejít k RS3, která za už relativně zanedbatelný příplatek Golfa zážitkem (ať už charakterem motoru, reálnými výkony, zvukem, nebo třeba i kvalitou sedadel, volantu či audia) jako celek naprosto zesměšní. Vaším pohledem to není o nic míň sleeper a i spotřeba je podobná, když už na tom sejde. Co mi uniklo?
Avatar - Ham.
Těžké přemýšlení
Ham.
| 23. 8. 2018 14:07
Ale je asi potřeba srovnávat srovnatelné
R začíná na 1.071
S3 začíná na 1.230
RS3 začíná na 1.501
přitom příplatky u Audi jsou vyšší než u VW, takže S3 se na 1.5 mega nebo RS3 na 2.0 mega dostane v konfigurátoru rychleji než na stovku.
Rozdíly a odstupňování ceny i s ohledem na kvalitu o které mluvíš tam jednoznačně je.
Těžké přemýšlení
Ja Prvni 123
| 23. 8. 2018 19:08
No, přijde mi nedůležité kde začínají... ale kolik stálo to auto, který zkoušel.

Většinu "pozitivních zážitků" mu nabídly právě příplatkové položky...
Avatar - Ham.
Těžké přemýšlení
Ham.
| 23. 8. 2018 21:37
To jako myslíš, že třeba S3 má v základu Akrapoviče nebo podobné věci?
Těžké přemýšlení
.Rambousek.
| 23. 8. 2018 19:31
Ano, srovnatelné je z mého pohledu vybavené auto, nikoliv v základu. Katalogová cena S3 v plné výbavě se pohybuje kolem 1.6m. Tenhle Golf má k plné výbavě ještě pořád dost daleko (mimochodem, stále přemýšlím, kdo si koupí Golf za víc než 1.5m bez elektrických sedadel a asistenčních systémů). Proto předpokládám, že ve stejné výbavě se bude cena lišit v jednotkách procent a ani si nejsem jistý, zda nebude S3 náhodou levnější. Ano, nebude mít ten výfuk... :-)

Mimochodem, dost příplatků je u Audi levnějších, překvapivě.
Avatar - Ham.
Těžké přemýšlení
Ham.
| 23. 8. 2018 21:30
klidně sem ty levnější příplatky vypiš, ale nezapomeň je vypsat i s povinnými položkami se kterými se musí objednat.
Avatar - white label
Těžké přemýšlení
white label
| 23. 8. 2018 23:47
Přesně tak..., to je takové to typické plácání do diskusí.
Těžké přemýšlení
andy2214
| 23. 8. 2018 14:34
Ten relativne zanedbatelny priplatek je asi pul milionu. V jakem aute za kolik kc jezdis? :-)
Těžké přemýšlení
.Rambousek.
| 23. 8. 2018 19:42
RS3 v obdobné výbavě je ceníkově dražší tak o 300 tisíc, tedy 20%. To mi v téhle cenovce, třídě a účelu auta jako relativně zanedbatelný příplatek fakt přijde.
Avatar - Emel
Těžké přemýšlení
Emel
| 23. 8. 2018 20:09
Když už, tak 1,5M / 1,2M = +25%...
Těžké přemýšlení
Ja Prvni 123
| 23. 8. 2018 21:16
No.. ale taky 300 tisíc je 20% z 1,5 mega... to je to kouzlo procent.
:-)

Prostě pointa je v tom, že za 1,5 mega už můžeš mít nejen Mercedesa C A 40, ale i AMG C 43 , vždycky 4MATIC.
Jseš prostě v jiný lize.
Těžké přemýšlení
andy2214
| 23. 8. 2018 21:31
300 tisic je 300 tisic. Porad.

To je cena jedne tve oblibene Dacie v dobre vybave, Tintero.
Avatar - Emel
Těžké přemýšlení
Emel
| 23. 8. 2018 22:34
Dobře, ale nemusíme se doufám dohadovat o tom, že auto za 1.5M je o 25% dražší, než auto za 1.2M...

Mně se líbí kombík, s DCC 4x4 300k se to dost blíží mému ideálu rodinného auta... ale jasně, price/value vychází u Cupry ST 4x4 o hodně líp, takže já osobně bych si eRko domů taky nekoupil, protože tam prostě tu nadstavbu proti SEATu nevidím - někdo ale evidentně jo. U Cupry bych oželel 4x4 a DSG... a jsem někde kolem 850 po slevě a to mi smysl dává. Vlastně chybělo málo abych šel touhle cestou :-)
Těžké přemýšlení
.Rambousek.
| 24. 8. 2018 13:52
RS3 je o 20% dražší a Golf je o 25% levnější... a pořád stojí oba stejně :-)
Avatar - Emel
Těžké přemýšlení
Emel
| 24. 8. 2018 14:50
No nic, nejsme na hodině matematiky :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku