Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilismus 1998 vs. 2008 vs. 2018: Máme se opravdu nejlíp?

Čeští řidiči si nikdy nežili tak dobře jako v roce 2018. Auta i pojištění jsou levnější, platy vyšší. Jen silnice nepřibývají.
Zpět na článek
25. 8. 2018 08:23
25. 8. 2018 10:27
25. 8. 2018 11:10
25. 8. 2018 11:19
25. 8. 2018 11:31
25. 8. 2018 11:38
25. 8. 2018 11:45
25. 8. 2018 12:04
25. 8. 2018 12:23
25. 8. 2018 13:20
25. 8. 2018 13:32
25. 8. 2018 22:13
25. 8. 2018 14:50
25. 8. 2018 09:12
25. 8. 2018 12:44
25. 8. 2018 22:18
25. 8. 2018 10:57
25. 8. 2018 11:11
25. 8. 2018 12:13
25. 8. 2018 12:19
25. 8. 2018 22:19
26. 8. 2018 11:02
25. 8. 2018 12:50
25. 8. 2018 13:37
25. 8. 2018 14:15
25. 8. 2018 22:20
26. 8. 2018 10:51
25. 8. 2018 14:56
26. 8. 2018 10:45
27. 8. 2018 15:43
26. 8. 2018 11:03
26. 8. 2018 11:04
27. 8. 2018 11:51
25. 8. 2018 08:23
Paráda
Za posledních 6 let stouply státním pracovníkům mzdy o 50% na nynějších 36 000 v průměru.

A pracovníci Škoda Auto si vydělávají již polovinu co v Německu. Pokud jsme již za polovinou, tak se máme dobře.
Rozbalit vlákno
14
25. 8. 2018 09:41
Re: Paráda
Lenže to je len hŕstka ľudí, takže aj s tým sarkastickým optimizmom by som troch brzdil. Minulý rok ste si v Čechách zarobili priemerne 1141,-€ (u nás len 925,-€), Nemci brali tučných 3775,- €. Takže aj do tej polovice nám chýba ešte sakra veľa.
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 10:27
Re: Paráda
Srovnání nominálu je celkem k ničemu, při porovnání příjmů skrze paritu kupní síly, jsou výsledky podstatně jiné, celkově je tak ČR na úrovni 80% Německa, ztrácí hlavně kvůli absenci vysokopříjmových skupin v populaci, naopak nízkopřijmové vycházejí (2017) už lépe než v D. Jak Je na tom SK, nevím.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:10
Re: Paráda
jistě, za chvíli se němci budou stěhovat k nám >:D >:D >:-[] 8-s
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 11:19
Re: Paráda
Data HK, příčiny vlastní mizérie musíš hledat jinde. :-|
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:31
Re: Paráda
Vždy, když někdo nemá argumenty, začne věci přetavovat do osobní roviny 8-s 8-s :no: Takže děkuji, že víš o mé životní situaci a postavení víc než já sám 8-s :no:
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 11:38
Re: Paráda
Argumenty jsou data Hospodářské komory ČR, osobní názor bez argumentu, “Němci se za chvíli budou stěhovat k nám, ha, ha” jsi dal ty. Co jsi zač, je zřejmé ze všeho, co tu roky na podobná témata píšeš, trumpeto. ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:45
Re: Paráda
Data HK je třeba umět číst. Nejsmutnější jsou ti, co pracují se statistickými čísly aniž by věděli co znamenají (a jak se počítají) :-!
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 12:04
Re: Paráda
>:D >:D Jsem členem HK od roku 2002, analýzu dat tří západních německých spolkových zemí mám v gesci posledních pět let. Data spec za strojírenství dostávám přímo ke zpracování. Ale klidně se hřej myšlenkou jak do toho děsně vidíš, tvoje “data” založená pouze na světonázoru společností nedoceněného trouby ani nemůžou být jiná, ty jsi typický užitečný idiot (sic!) středulů a podobných národohospodářských mentálních gigantů. ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 12:23
Re: Paráda
Hele, je mi vcelku jedno jestli zpracováváš to či ono. Znovu zopakuji - nejsmutnější jsou ti, co pracují se statistickými čísly aniž by věděli co znamenají (a jak se počítají). Jestli mezi tuto skupinu spadáš i ty, nevím (osobně tě neznám).

A btw. to, že něco zpracováváš, ještě neznamená že tomu rozumíš (bohužel).
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 13:20
Re: Paráda
Hm, tak jsme se po tvé argumentační smršti dostali k tomu, že tvoje smajlíková reakce na můj původní post nemá oporu v ničem jiném, než v tom, že ty “prostě víš”. >:D
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 13:32
Re: Paráda
Ne, dostali jsme se k tom, že si nemyslím, že je to 80% jak jsi uvedl. Ale jelikož ty znáš vše nejlíp a jsi přímo u zdroje, tak mě klidně můžeš přesvědčit o opaku :-!
25. 8. 2018 22:13
Re: Paráda
No pokud tam bude i nadále pokračovat příliv muslimských uprchlíků, tak k tomu možná jednou i dojde... :-O
25. 8. 2018 20:09
Re: Paráda
No, to znie dosť optimisticky, laickým pohľadom by som to tak neodhadoval.
25. 8. 2018 14:50
Re: Paráda
Vzhledem k mnohem nizsim zivotnim nakladum (kolik v Nemecku stoji najem, kadernik, navsteva kina, benzin, vlastnictvi auta, vsemozna pojisteni, kupon na MHD, alkohol, taxi, lekarska pece atd atd.) jsme na tom uz opravdu celkem dobre.

Je to videt i na turistech, uz davno je pryc doba nemcu se zlatymi markami..
25. 8. 2018 09:12
optimismus
Tohle Vám jentak neprojde, copak vy nevíte, že v Česku je optimismus zakázaný.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
25. 8. 2018 12:44
Re: optimismus
A co treba konecne opustit tento zoufaly nazor? Jsou jedinci, kteri stale vidi pouze tu prazdnou polovinu lahve, ale jsou take taci, kteri vidi tu plnou polovinu. Mame se jak prasata v zite. Jednoznacne to ukazuji udaje o spotrebitelskych vydajich v maloobchode. Kupujeme - konzumujeme - vyhazujeme.
Vetsina nasich znamych si poridila druhe auto, protoze to prvni je firemni (fakticky ho nevlastni, ale maji od nej klicky). Bydli v domku, ktery vlastni napul s bankou nebo je jejich. Do domku neprsi, pitna voda tece, deti si maji kde hrat. Vecer si zprijemni vineckem nebo piveckem. Co vic si prat? (Heliport?)
25. 8. 2018 22:18
Re: optimismus
No jak kde, zakázaný je hlavně u voličů KSČM, Pitomia a Ovara! >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 8. 2018 10:57
ceny aut
su za mna daleko prijemnejsie ako pred 20 rokmi.. ved sam viem ked sme feldu v 2001 kupovali.. stala 262 tisic a clovek dostal co? holu kasnu, sedacky volant... 13 kola... aj radio tam bolo za priplatok asi 5 tisic aj predne hmlovky asi za dalsich 2600 .. boze dnes uz neuveritelne nieco ... ( alebo taka fabia s 1,4 50kw mpi vtedy stala uz cez 300 tisic a papierovo zrala 7L co je este viac ako felda a kufor od nej mala este mensi ) a ked si zoberiem ake uz slusne a dospele auto sa da kupit dnes za 9 tisic eur ( na koruny zhruba vtedajcich 270 tisic ) tak je to fakt parada dnes ... povedzme uz zakladny swift alebo rio ci corsa kde ma clovek uz aj klimu su za 9 tacov a maju minimalne uz 14-15tky kola... komplet bezpecnostnu vybavu airbagy abs esp kontrolu tlaku v pneu a pod .. lepsie zaruky... radio ... central ... posilnovac... uspornejsie a silnejsie motory ... daleko lepsie sedacky aj interier .... vlastne uz clovek dostava dospele auto ....proste ziadne holatko .... takze sa ozaj nemame zle v tomto porovnani .. asi aj preto uz vacsina rodin dnes co vidim uz voli nizsiu strednu triedu ako bezne rodinen auto ... pricom este donedavna bola aj fabia u nas da sa povedat riadnym rodinnym autom ... dnes ale vidim ze je to predsa uz skor ceed golf i30 focus astra rapidy a pod ... takze ludia si dnes urcite uz mozu kupit "viac" auta za dane prachy ako v minulosti takze v tomto vidim akesi pozitivum... aj ked kazda strana ma dve mince... vacsia dostupnost aut niektorym akoby uz prerastla cez hlavu a nevazia si ich ( hlavne mladi nevybureni majstri volantu ) .. ale to je uz asi na inu debatu toto
Rozbalit vlákno
11
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:11
Re: ceny aut
ano, jsou přijatelnější, ale za jakou cenu...
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 12:19
Re: ceny aut
už jsem to zmiňoval. Ekonomická životnost.
25. 8. 2018 22:19
Re: ceny aut
Až na to, že ta Felda s nepozinkovaných plechů ti zrezla za pár zim! :-)
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2018 11:02
Re: ceny aut
Problémem Felicie je koroze, to je pravda. Nicméně to jsme ve věku 15+ let stáří vozu. A pokud odhlédnu od koroze, tak Felicia je doslova poslední auto, kde cena ND jsou řádově stokoruny. Fabií počínaje už jsme o řád jinde.
Proto spousta lidí dodnes provozuje Felicie, i když už to jsou vraky. Protože ekonomicky nemají náhradu.
Avatar - Jenik3
25. 8. 2018 12:50
Re: ceny aut
Asi tak. Jednoduchym ukazatelem je kolik dnu musim pracovat na dany vuz.
Jak ten vuz vybrat pro srovnani? Podle parametru, ktere se v case nemeni (rozvor, delka). Pred 20 lety byla navigace luxus, dnes ji v aute (prekvapive) nepotrebuju, protoze ji ma kazdy chytrejsi mobil. Najit srovnavaci zakladnu je nesmirne slozite.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 13:37
Re: ceny aut
to taky není tak jednoduché. Kolik dnů pracuji ovlivňují daně, soc. + zdrav. pojištění atp. Ok, dnes musím pracovat na nějaký porovnatelný vůz méně dnů, ale "za odměnu" budu makat do 65+ ... Mám se skutečně líp než dřív??
Avatar - Jenik3
25. 8. 2018 14:15
Re: ceny aut
Nemusis pracovat do 65+. NIkdo te nenuti. Pokud te to nebavi, tak to zalomis drive. Ma to nejake konsekvence pro statni duchod, ale to je na kazdem, jak se rozhodne.
25. 8. 2018 22:20
Re: ceny aut
No ono jde v takovém věku hlavně o zdravotní stav a celkovou kondici, nejen o chuť pracovat... :-O
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2018 10:51
Re: ceny aut
nějaké konsekvence = nutí tě pracovat
25. 8. 2018 14:56
Re: ceny aut
Sranda je, ze ta navigace v mobilu, zadarmo, je lepsi nez v jakemkoli aute.

To je neco co frcelo driv, dnes uz se za to snad ani nepriplaci, min Mercedes a Skodovka to maji automaticky s lepsim media systemem.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:07
Opět bez souvislostí?!
1) Průměrný plat před deseti lety a dnes?
Už i ČSÚ pochopil, že průměr funguje jen za určitých podmínek statistického souboru. Proto začal pracovat aspoň s mediánem... Jinými slovy - před deseti lety na průměrný plat dosáhlo (mnohem?) více lidí než na průměrný plat dnes...

2) Ceny ostatních komodit
Ceny služeb, energií a náklady na bydlení šly enormně nahoru. Tudíž nám na auto "zbývá" méně peněz než dříve...

3) Ostatní poplatky
Ekodaně, modré zóny, parkovné, dražší STK/SME... Z řidičů se dělá dojná kráva (tj. platíme za věci, za které se dříve neplatilo).

4) Ekonomická životnost
Ekonomická životnost vozu z roku 1998 je v řádu desítek let. Ekonomická životnost vozů vyrobených dnes končí se zárukou 8-s 8-s Ano, Golf z roku 1998 byl drahý a nevybavený, ale při slušné péči nemá problém jezdit dodnes. Golf z roku 2018 bude za pět let na hranici ekonomické smrti (dvojhmota/DPF/SCR/EGR/vstřiky...).

Takže ano, povrchně se máme líp. O tom, jak se máme líp, ovšem nejlépe svědčí průměrné stáří vozového parku :-! :-! Ano, je přeci úplně logické, že protože se máme líp,.tak většina jezdí ve stále starších vozech s větším a větším nájezdem. Jsme totiž národ sebemrskačů, že... 8-s 8-s >:-[]
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 11:33
Re: Opět bez souvislostí?!
Počet os automobilů v ČR v roce 1998 3,8 mil, 2005 4,2 mil, 2018 5,5 mil. Vzhledem k počtu obyvatel je zřejmé, že ten enormní nárůst za posl 20 let znamenal hlavně druhá auta v rodinně, což jsou logicky násobně více ojetiny než nová, což logicky, znamená zvýšení stáří celého voz. parku.
Pokud už v samotném prudkém zvyšování počtu osobních aut nevidíš zvýšení životní úrovně, pak těžko ti pomoct.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:41
Re: Opět bez souvislostí?!
ano, jak jsem napsal, jsme prostě národ sebemrskačů a protože jsou nová auta neskutečně levná a vybavená, tak si všichni řeknou NE, já nechci nové hezké vybavené auto, ale půjdu si pro vrak do tří áček nebo rovnou do diskontu, že... >:-[] 8-s

Mimochodem, druhé/třetí auto do rodiny bývá menší/a menší, což by nahrávalo právě novým vozům, které jsou levnější a levnější a vybavenější.

Ona ta logika asi nebude v tom, že si lidi řeknou - mohli bychom mít jedno nové hezké auto, ale ne, my si raději koupíme tři vraky.
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 12:10
Re: Opět bez souvislostí?!
Jasně že mě nepřekvapuje, že nechápeš, to bys musel mít znalosti, například o tom, jaká je cenová hladina nejprodávanějších aut, je to 100-150 tis, což je stále hrubě pod cenou nových aut, sebemrskači. Kouzlo je v tom, že v roce 98 si žádné druhé auto do rodiny dovolit většina lidí nemohla, poslední roky těch 150 dohromady dají. A když k tomu přičteš neustálý růst počtu nově prodaných aut, je výsledek přesně takový, o jakém je řeč, životní úroveň roste, automobil (ismus) je dostupnější.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 12:14
Re: Opět bez souvislostí?!
no, myslím, že násobit zvládneš. 150t. x 3 je 450t. a jsme na ceně NOVÉ Octavie. Takže ano, lidi nechtějí nová auta, ale chtějí vraky ze tří áček. Dobrovolně. Protože se máme lépe.
Avatar - Dinar
25. 8. 2018 13:24
Re: Opět bez souvislostí?!
Pochopit, proč potřeby rodiny pokryjí lépe dvě auta než jedno, zvládneš i bez násobení... i když u tebe bude asi i tohle loterie. :-!
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 13:34
Re: Opět bez souvislostí?!
Za cenu nové Octavie mám 2x novou Dacii. A to i bez loterie >:-[] >:-[] :-!
25. 8. 2018 12:12
Re: Opět bez souvislostí?!
Ale takto mnohi uvazuju. Co ti na tom pride divne? Moj otec ked si ide kupit naradie do lidla, tak tiez s argumentom - ved za cenu toho poriadneho si kupim sady 3, tak co? Preto ma narozdiel odomna vybavenu dielnu vsetkym moznym, len nicim pouzitelnym a mne staci maly kufrik s kvalitnym naradim. Tiez je to rozdiel preco on jazdi starym pekacom a ja novym autom.
Pri druhom/tretom aute by som vsak uvazoval rovnako - ech stoji co najmenej, ked sa pokazi, zosrutovat a kupit dalsie take. Preco na ucel jazdenia okolo komina - a aj to ked to nepokryje az prve auto kupovat nove? To su naopak vyhodene peniaze.
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 12:18
Re: Opět bez souvislostí?!
Rozumím logice mnohých, že nové auto = vyhazování peněz (protože to tak v podstatě je, jen vyjetím ze salonu ztrácí na hodnotě bez jakéhokoliv opotřebení a stárnutí, prostě jen zápis v TP). Ale od toho tu jsou zánovní vozy/roční vozy.
27. 8. 2018 09:28
Re: Opět bez souvislostí?!
Rocne auto ti samozrejme pokryje najvacsi prepad hodnoty, ale stale je to len cast. Za 3-5 rokov (podla druhu auta) strati 50% hodnoty, pricom prvy rok je to cca 20%.
Za dalsie 4 roky strati dalsich 20-30% a nastava ten bod, kedy si ho najcastejsie kupi niekto za tych spominanych 150k Kc (~ 5k euro).
U vas v CR su ludia menej ochotni sa zadlzit kvoli autu a kupuju jazdenky. Casto ich maju niekolko (hlavne na dedinach) a tym riesia fakt, ze nejaka je permanentne nepojazdna. Samozrejme sucet nakupnych cien sa ani neblizi hodnote najdrahsieho z nich ked bolo nove. Takze tazko by si ani nemohli dovolit jedno nove auto, resp. to nie su ochotny zaplatit, ak si to dovolit mozu. Samozrejme potreba prezentovat sa nepusti a nekupia nizsiu triedu, ze...

V SR, specialne na vychode su ludia spontannejsi a celkovo menej "skrblici" (externe pozorovanie), takze je tu vidno ovela viac novych aut. Ludia si ich kupia aj ked na uver / leasing. Specialitou su premie na operak na firmu.

Ako priklad celeho moze sluzit kolega, cech pracujuci pre rakuskeho zakaznika (v Rakusku). Jazdi starou herkou, plat mu s kludom dovoli si kupit aspon nieco novsie ak nie uplne nove. Ale radsej drzi ten vrak, ktory ho uz niekolkokrat nechal stat hodiny na kraji dialnice a ani nie je ochotny zaplatit poriadnu opravu problemu >:-[]
26. 8. 2018 05:56
Re: Opět bez souvislostí?!
Je to vec pohľadu. Ja by som nechcel ako druhé auto potenciálny vrak, ktorý môže ženu s deťmi niekde nechať. Radšej skromnejšie nové auto, kde je vďaka jednoduchosti dobrá šanca, že to auto 10 rokov nevypýta žiadne investície.
26. 8. 2018 07:48
Re: Opět bez souvislostí?!
Nehovorim o tom, ze auto musi byt nutne vrak. Moze byt v dobrom stave, len vzhladom k trhovej cene je nerentabilne na nom cokolvek opravovat - a hlavne ked to sluzi na tych par km a zohladnujem aj prijmove moznosti. Sam osobne, pokial to situacia bude umoznovat, som za nove auto - to je iny svet oproti tym predchadzajucim crepom. Tiez som nazoru radsej jedno a poriadne, ako 3 na nic (pisem vyssie) - toto pravidlo uplnatnujem na vsetok svoj majetok - otec to robi naopak, lebo mu nedochadza, ze 3xsmejd, je stale len smejd a aj preto mam opacny pristup. Len som to konstatoval, ze aj taki ludia su a ake maju pohnutky.
25. 8. 2018 16:01
Re: Opět bez souvislostí?!
1) ČSÚ nic nepochopil, všechny veličiny sleduje průběžně. Počet lidí, kteří u nás dosáhnou na průměr se výrazně nemění, dnes, 10 let zpět, stejně jako 20 nebo 40 let zpět, to je zhruba 35% lidí.

4) Ekonomická životnost je logicky rozdílná, pokud si koupím nové auto za 60 platů/ojetinu za 15, což byla situace 20 let zpět, a nebo když za ně dám dnes 15 platů/4 platy ... Podle toho se k těm autům chovám. A pro spoustu lidí je dnes auto doslova spotřební věc, kterou neřeší a co 4-6 let si prostě koupí nové (další) ...

A ano, máš pravdu, někteří lidé jsou skutečně sebemrskači. Měl jsem několik kolegů, kteří při vcelku velikém nájezdu a potřebě každodenního dojíždění do práce udržovali při životě 15 let staré šroty. A to i stylem, že do auta vrazili ročně do oprav desítky tisíc, strávili v souhrnu za rok týdny bez funkčního auta, sháněli levné díly ježděním po vrakáčích (občas se trefili na počtvrté) a průběžně museli řešit a upravovat svoje plány podle toho, kdy se jim auto zase pos.... V reálu tak po započtení času, peněz, lítání všude možně, nákladů ušlé příležitosti atd. prodrbali na starém autě víc, než by byla roční ztráta hodnoty nového. Protože to je jediný zásadní přímý finanční rozdíl provozu starého a nového auta. Postupně to pak všichni pochopili a jezdí novými. Výkonnějšími, bezpečnějšími, s menší spotřebou. Auty, které mají 5-7 let v záruce, kde při problémech dostanou náhradní auto. Ve finále v dlouhodobém součtu jezdí levněji, než když měli ty staré šroty.
26. 8. 2018 01:05
Re: Opět bez souvislostí?!
Tohle neplatí obecně. Brácha má třeba starou Micru 1.5 dci. Jezdí za reálných 3,2 litru po městě do práce. Cokoliv nového koupit nemůže, protože by se mu zásadně zvedla spotřeba, dnešní auta prostě už za 3 na 100 nejezdí a pokud jezdí, jsou to nějaké extrémně předražené hybridy které se musí každý den nabíjet ze zásuvky. Žádné poruchy které by ho "odstavily" neměl. Já mám jako rodinné auto Zafiru 1. generace v klasické 1.8. benzínu. Ohromný prostor vzhledem k délce 4,3 metru, solidní spotřeba, jednoduchost, na delší cesty klidně 6 na 100. Vyhřívané kvalitní sedačky, 7 míst, skvělý výhled ven, chybí snad jen vyhřívaný volant. Chtěl jsem novou, ale ta je prostě objektivně horší - delší o půl metru, uvnitř míň místa, horší výhled ven, chybí drobnosti, které často používáme, jako třeba opěradlo sedadla spolujezdce sklápěné do roviny jako stolek. Kvalitnější materiály? A k čemu mi jsou, když se v autě prostě necítím dobře a po zaparkování do garáže už bych tam nedal motorku?
26. 8. 2018 02:03
Re: Opět bez souvislostí?!
Když se kouknu na Spritmonitor, tak dieselová Micra poslední generace jezdí v průměru za 4,86. Takže pokud tvůj brácha jezdí za 3,2 (navíc po městě, předpokládám že krátké trasy se studeným motorem), tak asi netřeba dále rozebírat relevantnost tohoto údaje ... A pokud jezdí skutečně za 3,2, tak jezdí velmi, ale hodně velmi nestandardně. A dnes by zřejmě se stejnou spotřebou jezdil s Civicem 1.6 v dieselu, autem, které je výrazně těžší, větší a výkonnější.

A Zafira? Měl jsem Astru této generace se stejným motorem. Běžná spotřeba 7,5 litru (na tu dobu dobrý), z dnešního pohledu dynamika nic moc. Zafira se stejným motorem dle Spritmonitoru - spotřeba 8,8. O půl litru víc než dnes značně výkonnější Kodiaq 1.4, sedmimístná SUV krabice, z velké části ve čtyřkolce. A to, jak se za těch 15-20 let změnila konstrukce a bezpečnost aut (ABS, ESP a jiné , počet airbagů, deformační zony, vysokopevnostní plechy ...) taky asi nemusíme rozebírat. Oply této generace byly tak trošku lepší Feldy (proto mj. ten velký prostor), a co s tím udělalo stáří 20 let, je jasné. Já osobně bych do toho rodinu, zvláště skutečném při využití 7 míst, už rozhodně neposadil.
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2018 13:21
Re: Opět bez souvislostí?!
Kamarád má 320D z roku cca 2003 a zezdí za max 4,5 na 100. Bez jakéhokoliv omezování se. A nemá šanci koupit cokoliv nového, co bude jezdit obdobně úsporně při obdobné dynamice, a to bez poruchy.

Sám jsem tomu nevěřil, ale 320D je neuvěřitelně úsporný, kam se hrabou Octavie 1.9 TDI...
26. 8. 2018 13:58
Re: Opět bez souvislostí?!
Kamarad.. urcite bez omezovani se.

Takze co nam rekne spritmonitor. 211 320d z roku 2003, prumerna spotreba 6,74l/100km. Takze jestli ma takovou spotrebu, jezdi na spotrebu vhodnou trasu a jako posranej. To nevyvraci, ze se neomezuje.

To auto melo 150 koni a ted cesta v case. 320d 2017-18, 64 aut, prumerna spotreba 6,61. Az na to, ze nema 150, ale 190 koni..

Dnesni auta jsou vykonejsi a maji mensi spotrebu nez auta pred 10-15 lety, to je proste fakt.
26. 8. 2018 15:06
Re: Opět bez souvislostí?!
To "urcite". Nejake tie E46 320d po FL poznam, okrem toho teda, ze ide o katastrofu pod kapotou (hoci mensiu nez verzia pred FL), tak toto su rozpravky starej matere. Moze si kupit nove - tam poruchu nebude riesit velmi dlho, avsak akosi tusim, ze jediny dovod preco si ho nekupi, budu tie chybajuce vitaminy K a C a nie domnela spotreba a "spolahlivost".
27. 8. 2018 09:39
Re: Opět bez souvislostí?!
320d sice bude usporne, ale za podobne cisla jazdi hociktory 1.6 diesel so 6 stupnovou prevodovkou a mnohe budu aj dynamickejsie.
A ak si clovek prizna realitu, tak 15 rocne 3 bavo s dieslom je horsie ako ako novy kompakt (nizsia stredna). O mieste v aute ani nehovoriac.

Pre ilustraciu [odkaz]
Avatar - rohYpnol
25. 8. 2018 11:21
Pokles mrtvých
Zamyslel se někdo nad tím, kdo je zařazen do statistiky jako mrtvý v důsledku dopravní nehody??? Myslím, že se měnila metodika statistiky. To jen tak na okraj...
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2018 10:45
Octavie
Koukám že ty Octavie neustále zdražují. Vždyť jsou tam komponenty co už do Golfa nechtějí..
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2018 15:43
Re: Octavie
Prave naopak, Octavia zlevnila za 20 let z 760 na 550 tisic korun v penezich roku 2018.
Nebo pokud to chces obracene z 455 900 na 272 673 korun v penezich roku 1997.

Viz muj prispevek dole.
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2018 11:03
REÁLNÉ MZDY
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 8. 2018 11:04
Metodika
Metodika výpočtu průměrné mzdy se měnila a údaje před rokem 2001 jsou počítány jinak :-!
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2018 11:51
Ceny a inflace
Bez zohledneni inflace se ty ceny porovnavat nedaji, ze ne.
(bohuzel inflaci k letosnimu roku jeste nemame, takze to lze prevest jen na rok 2017, ale to obecne nic na veci nemeni - tj. penize z roku 1997 a 2007 prevedu na penize roku 2017 ... ale muzete mi verit, ze ta odchylka je nepatrna)

Takze:

Felicia / Fabia:
1998 - 384 381 korun v penezich v roce 2018 (cena v te dobe 229 900 korun)
2008 - 290 036 korun v penezich v roce 2018 (cena v te dobe 239 900 korun)
2018 - 259 900 korun - cena dnes

Octavia:
1998 - 762 241 korun v penezich v roce 2018 (cena v te dobe 455 900 korun)
2008 - 628 552 korun v penezich v roce 2018 (cena v te dobe 519 900 korun)
2018 - 548 900 korun - cena dnes

Zdroj [odkaz] ceny podle CSU

Vysvetleni pro ty, kdo chteji vedet, co je to inflace:

V roce 1997 dam pod polstar 100 korun. Rohlik v roce 1997 stoji 1 korunu, takze bych si mohl za tu stovku koupit 100 rohliku.
Tuto stejnou stovku vytahnu v roce 2017 a jdu koupit rohliky. Kolik rohliku si koupim? Koupim si za ni 60 rohliku.

V roce 2007 dam pod polstar 100 korun. Houska v roce 2007 stoji 2 koruny, takze bych si mohl za tu stovku koupit 50 housek.
Tuto stejnou stovku vytahnu v roce 2017 a jdu koupit housky. Kolik housek si koupim? Koupim si za ni 41,5 housek.

Poznamka:
Pokud je rocni inflace 3%, znamena to, ze loni jsem za stovku koupil 100 lizatek, ale letos uz jen 97 lizatek.
Kdyz vam zamestnavatel prida 3% platu oproti lonskemu roku, jste na nule. Nepridal vam "v realnych penezich" vubec nic. Sice mate vetsi plat, ale koupite si opet 100 lizatek.

Pokud chcete od zamestnavatele skutecne pridat, musi vam pridat vic procent nez je ta inflace.

A je to jeste slozitejsi, protoze je to propojeny. Kdyby vsichni zamestnavatele pridali vsem lidem 10% platu, inflace bude 10% a vsichni se maji uplne stejne jako pred tim, protoze je vsechno o 10% drazi.
To je samozrejme zjednodusene, svet je slozitejsi a musime brat v potaz mnoho a mnoho dalsich veci. Ale obecne to plati.

Vsechno jsou to zjednodusene priklady. Ja tu ekonomii fakt nemam v malicku ,takze kdyby tu nejaky ekonom videl nejakou chybu, budu velice rad, kdyz me opravi.
Ovsem nechtel bych tu resit "co se v tech zjednodusenych prikladech zjednodusilo", to by nebylo konstruktivni, na pochopeni cele veci mame university :-)
Rozbalit vlákno
1
27. 8. 2018 16:44
Re: Ceny a inflace
Samozřejmě inflace je v dlouhém horizontu velmi významný faktor.

Ale ještě významnější je pak růst nominálních a reálných příjmů.

V roce 1998 byl průměrný plat 11.690 Kč.
Letos to bude zhruba 32.000 Kč.

Tzn. za 20 let vzrostl průměrný nominální plat o 174% (5,2% ročně v průměru), zatímco inflace za tu dobu je cca. 55% (2,2% ročně v průměru).

Takže reálné příjmy se za těch 20 let zvedly i přes nezanedbatelnou inflaci o 77% (o 2,9% ročně v průměru), takže dnes si průměrný člověk koupí za svou výplatu o 3/4 více, než před 20 lety.

A konkrétně u těch aut je to ještě více. Ta Felda v roce 1998 vyšla na 20 průměrných měsíčních platů, zatímco dnes základní Fabia na pouhých 8 platů. Tzn. přepočteno na "feldy" si jich dnes můžu při průměrném platu koupit dokonce o 150% více než 20 let zpět.

Jde samozřejmě o průměrná čísla, která nevylučují to, že někomu se příjmy za dané období pohly v úplně jiných procentech, ať už větších nebo menších, stejně tak má každý rozdílnou osobní inflaci dle struktury své spotřeby, opět s velkou odchylkou na obě strany.
4. 11. 2018 19:45
Motorismus 1998 a 2018
Dobrý den, jenom by mě zajímalo, kde pan redaktor vzal cenu Fabie, když ceník této motorizace ve výbavě Active se dvěma airbagy, v základní barvě, s infopanelem za 5000,- a dálkovým zamikáním za dalších 5000,- začíná na 295 000,- ???? S Vámy popisovanou výbavou jsem někde o 80 000,- až 100 000,- jinde. A to nemluvím o tzv. průměrném platu, když většina lidí dosáhne z bídou na jeho 2/3.
Rozbalit vlákno
0