Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Dinar
Prodeje Fordu rostou napříč kategoriemi, ale tady je něco špatně. Je to paradox, nejlepší auto v nabídce Fordu a prodává se nejhůř. Navíc, nejlepší auto své třídy. V čem to je? Ceny?
Tato tabulka nema velku vypovednu hodnotu, pretoze sa v nej miesaju auta, ktore akosi nie su "v jednej lige". S-Max a C-Max, alebo Mazda 5, nemozes predsa porovnavat s Roomsterom. Podobne to plati pre M-B A, VW Transporter, a kopu dalsich aut...
btw, informacia pre autora clanku: Uz asi rok neplati nazov "Ford Focus C-MAX" ale iba "Ford C-MAX". Tusim ze to Ford zmenil zaciatkom roku 2007, prave C-MAX podstupil maly facelift, a na trh prisiel aj S-MAX...
btw, informacia pre autora clanku: Uz asi rok neplati nazov "Ford Focus C-MAX" ale iba "Ford C-MAX". Tusim ze to Ford zmenil zaciatkom roku 2007, prave C-MAX podstupil maly facelift, a na trh prisiel aj S-MAX...
jo treba wv crafter.chapu,ze to neni jen hola dodavka a,ze muze byt i ve verzi pro prepravu osob,ale to uz snad pomalu patri mezi autobusy a ne mpv >😒]
Stačí v té tabulce číst, jistě nebudu porovnávat čísla S-Maxu s Modusem. Co jsem napsal se týká srovnání S-Maxu s jeho přímými konkurenty. Duo S-Max/Galaxy se prodává méně než staříci Sharan/Alhambra, S-Max nestačí ani na Espace, a to není taky žádná novinka. Moc to nechápu, možná je problém v cenách, třeba to někdo rozebere.
Dinare, teď nevím. Včera v tabulce se sportovními auty číst nešlo a dnes to tady jde ... ? 😉
Jinak s S-Maxem souhlasím, to že se prodá stejně Alhamber a skoro 2x více Sharanů je celkem nepochopitelné. Espace je trochu někde jinde, na ten má, hlavně v oblasti image, Ford co dohánět.
Jinak s S-Maxem souhlasím, to že se prodá stejně Alhamber a skoro 2x více Sharanů je celkem nepochopitelné. Espace je trochu někde jinde, na ten má, hlavně v oblasti image, Ford co dohánět.
To děláš, že nechápeš nebo to myslíš vážně. Tahle kategorie se jmenuje MPV. Vidíš v ní nějaké auto, které neodpovídá tomuto názvu? Včera byly v kategorii Sportovní vozy uvedeny třeba kabriolety, to nejsou a priory sportovní auta. 😉
Sice už se jedná o slovíčkaření, ale dovolím si nesouhlasit.
Já totiž kabriolety z historického hlediska za a priori sportovní považuji. Uznávám, že v dnešní době už to zařazení není tak jednoznačné, konkrétně třeba na příkladu toho Renaultu, ale třeba cabria od Astonu ti nepřijdou dostatečně sportovní? Sleeper sem klidně mohl hodit tabulku prodejů vozů ve verzi cabrio, ale ani v ní bychom se porovnání Megana a třeba 911 nevyhnuli a porážka ikony by byla podstatně drtivější …
A stejně jako včerejší tabulka, míchá i ta dnešní vozy jedné kategorie, ale různých zaměření. Už jen název, “MPV a víceúčelové vozy,“ je lehce zavádějící. Znamená to totéž, ale představíme si pod každým něco jiného. Včera ráno mě málem přejel VW Crafter, byl sice v nějaké maxi užitkové verzi, ale ani jeho “osobní“ verze se při vší dobré vůli nedá označit za MPV. Srovnávat ho třeba s C-Maxem opravdu nejde.
Takže ne, nedělám si srandu a myslím to smrtelně vážně. Stejně tak jako je možné probrat se dnešní tabulkou, bylo to možné i včera. 😄
Já totiž kabriolety z historického hlediska za a priori sportovní považuji. Uznávám, že v dnešní době už to zařazení není tak jednoznačné, konkrétně třeba na příkladu toho Renaultu, ale třeba cabria od Astonu ti nepřijdou dostatečně sportovní? Sleeper sem klidně mohl hodit tabulku prodejů vozů ve verzi cabrio, ale ani v ní bychom se porovnání Megana a třeba 911 nevyhnuli a porážka ikony by byla podstatně drtivější …
A stejně jako včerejší tabulka, míchá i ta dnešní vozy jedné kategorie, ale různých zaměření. Už jen název, “MPV a víceúčelové vozy,“ je lehce zavádějící. Znamená to totéž, ale představíme si pod každým něco jiného. Včera ráno mě málem přejel VW Crafter, byl sice v nějaké maxi užitkové verzi, ale ani jeho “osobní“ verze se při vší dobré vůli nedá označit za MPV. Srovnávat ho třeba s C-Maxem opravdu nejde.
Takže ne, nedělám si srandu a myslím to smrtelně vážně. Stejně tak jako je možné probrat se dnešní tabulkou, bylo to možné i včera. 😄
Možná si srandu neděláš, na věci to nic nemění. Tahle kategorie se jmenuje MPV a víceúčelové vozy, a taková auta v ní také jsou. O té včerejší jsem psal, že by mohla sdružovat auta, která v ní jsou, ale musela by se přejmenovat. Prostě, auta, která v ní jsou jemnována nejsou, všechna, ze své podstaty, sportovními vozy, sami výrobci je tak ani neoznačují a nepropagují. Tvrzení, že kabriolety jsou primárně sportovní auta, je mylné, dokládat to historií, tím víc. Dostali bychom se třeba k rozdílu mezi kabrioletem a roadsterem atd. Ano DB9 Volante nebo M3 kabrio jsou sportovní auta, jenže 120i kabrio není, stejně jako Megane CC apod. Nakonec, je to ale opravdu celkem jedno, jak jsou ty kategorie zmixovány, jde spíš o závěry a jim poplatné zobecňování, tedy, když se interpretace podobné tabulky otevře větou, že v kategorii sportovních vozů prodal nejvíc v květnu Renault. 😉
Ciste subjektivne si myslim, ze A-class nespada do kategorie MPV. To je podla mna compact. Male auto do mesta. To skor by som R-class zaradil medzi MPV. Ale samozrejme zalezi od toho, ako si MPV zadefinujeme...
Máš pravdu, ono to áčko cpe mezi MPV, tedy auta s jednoprostorovou karoserií, sám Mercedes, faktem je, že trh (ti kdo si jej kupují) ho chápou trochu jinak, rozhodně jej nemají v hledáčku mladé rodiny, co pokukují po Merivě nebo Modusu, když odhlídnu od ceny.
K vypovídající hodnotě: ano, pravda, ale sám v úvodu píšu "bez rozdílu tříd". Bohužel zatím nebyl čas kategorii MPV rozdělit na podkategorie, takže je to každý pes jiná ves. Mám další nápady na úpravy, například vyřazení Altey z MPV. Ale...vycházím ze statistik SDA, proto i ten "starý" název u C-Maxu. Zatím je v tom trochu binec, které auto kam řadit atd. To, že se marketingové oddělení Fordu rozhodne vyškrtnout z názvu Focus, je sice fajn, ale pořád se jedná o stejný model. Navíc to auto z Focusu vychází. Samozřejmě, není problém Focuse vyškrtnout a používat aktuální pojmenování. Ale je to jen a jen marketing.
_patrik
Podíval jsem se do SDA pro zajímavost na tabulky OA v kategorii MPV 1-5/08. Roomster v čele (1790) nechává další relevantní trojici hluboko za sebou: LoganMPV (489), Hyundai Matrix (456), Berlingo (416). Pak následuje další zlom - Kangoo na 5. místě už pouhých (245). Pro mě drobné zajímavé zjištění, že českému Hyundaii se daří velmi efektivně výprodej končícího Matrixu, podobně jako se mu zhruba vloni podařilo úžasně vyprodat zásoby předchozí generace Accentu, dokonce tak, že se několik měsíců držel na 1.příčce v nižší střední (kam ho SDA ze záhadných důvodů řadí).
Pokud jde o Roomster, ještě je tu postřeh, že za 1-5 se prodalo 1455 cee'dů (které mají podobný odskok před konkurenty ve své třídě). Beru to spíš jen jako zajímavost, ale je to poprvé, kdy se v absolutních objemech přiblížil v ČR k sobě na reálný dohled nějaký model Škody a Kie. Mohli bychom do guláše přihodit ještě Fusion (1820) a P207 (1324), s větším odstupem Polo (115😄. Schválně, co se bude dít v dalších měsících. Segment malých a nižší střední ovládá přes 50% trhu OA, takže ve skutečnosti jsou tato čísla docela relevantní. Pro pořádek bychom museli zavést nějaké řádové stropy prodejů, abychom mohli na horní polici poskládat Fabii, Octavii ... a pak už vlastně nic dalšího.
Přeji příjemnou zábavu 😄
Pokud jde o Roomster, ještě je tu postřeh, že za 1-5 se prodalo 1455 cee'dů (které mají podobný odskok před konkurenty ve své třídě). Beru to spíš jen jako zajímavost, ale je to poprvé, kdy se v absolutních objemech přiblížil v ČR k sobě na reálný dohled nějaký model Škody a Kie. Mohli bychom do guláše přihodit ještě Fusion (1820) a P207 (1324), s větším odstupem Polo (115😄. Schválně, co se bude dít v dalších měsících. Segment malých a nižší střední ovládá přes 50% trhu OA, takže ve skutečnosti jsou tato čísla docela relevantní. Pro pořádek bychom museli zavést nějaké řádové stropy prodejů, abychom mohli na horní polici poskládat Fabii, Octavii ... a pak už vlastně nic dalšího.
Přeji příjemnou zábavu 😄
RS
Vedení v prodeji asi není překvapující, i když ten odstup od ostatních je až nečekaně velký. Poslední dobou se s nima opravdu rozrthl pytel a to doslova. Před čtvrt rokem nic a ted jich tu vidím před barákem minimálně pět.
počul si už tú teóriu že v česku by sa nová škodovka predávala aj keby mala tri kolesá?
a že roomster ich má štyri tak vedie predaje malých MPV >😒]
a že roomster ich má štyri tak vedie predaje malých MPV >😒]
Hory
Roomster je jediná škodovka, která za něco stojí. Neotřelej design, konečně to byl krok vpřed! Jestě udělat toho Yetiho a začnu si týhle značky snad i vážit... :-!
BTW: Vcera jsem proijel SupII a zklamani po vsech strankach- i v cerne vypada ten zadek dost hrozne, interier je krizenec Passatu a Audi, motor 2,0TDI neprekvapi ani neurazi, jizdni vlastnosti bych rekl ze horsi nez Passat ( kazdopadne je hlucnejsi ) a specialne pro Matejka interier z mekcenych plastu na poctive dlazbe povrzaval
Zapomněl si něco napsat, něco, co tě přímo charakterizuje, dnes to tady chybí.
K Superbu se moc vyjadřovat nechci, neměl jsem čas ho blíž prozkoumat. Jen mě zaráží tvé postřehy o hlučnosti a vrzání, angličtí recenzenti z Autocaru (22/0😄 krom jiného chválili právě odhlučnění a komfort jízdy. Exteriér mě neuchvacuje, zvlášť ten problém s prodlouženou kabinou, ale na druhé straně se do toho konečně vejde i český ministr s balíkem spisů. >😁
Když jsem nového roomstera potkal poprvé na živo na dálnici D1, tak se mi i tak dost líbil (i přes to, že studie byla "poněkud" jiná) a necítil jsem z něj rozpaky (na rozdíl od nové Fabie) - a vezl jsem se v něm pouze jako pasažér v taxíku a v tomhle směru to bylo úžasné, místo na všechny strany, nad hlavou taky. Ale pravda je - jak píšeš - že není jasné, co to vlastně má být. Ono ale to Berlingo a spol. taky nemá zas tak zcela jasno, co chce být, co je a co není. Snaha urvat z trhu, co se dá vede prostě k tomu, že se zde objevují všejaké podivnosti a deklarují se zde užití aut, která by normálního uživatele kolikrát ani nenapadne.