Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2008: Roomster ovládá třetinu trhu nových MPV

Domácí Škoda Roomster ovládá třetinu trhu v kategorii MPV bez rozdílu tříd.
Zpět na článek
4. 7. 2008 04:59
neregistrovaný "Darth_Vader"
4. 7. 2008 19:01
neregistrovaný "Darth_Vader"
4. 7. 2008 08:06
4. 7. 2008 08:22
4. 7. 2008 08:29
4. 7. 2008 09:12
4. 7. 2008 09:31
4. 7. 2008 10:39
4. 7. 2008 11:14
4. 7. 2008 12:44
4. 7. 2008 13:35
4. 7. 2008 13:47
4. 7. 2008 12:14
4. 7. 2008 12:29
22. 7. 2008 19:45
4. 7. 2008 11:41
neregistrovaný "mates"
4. 7. 2008 16:44
4. 7. 2008 16:53
neregistrovaný "FX_"
neregistrovaný "Darth_Vader"
4. 7. 2008 04:59
Gratulace Skode
Gratuluji Skode ze se ji podarilo na nas trh umistit tento paskvil v tak hojnem poctu. Podle toho co vidam jsou to vetsinou firmeni auta a tam se zas na design tak nehledi takze to i relativne chapu- ale zajimala by mne tabulka prodeju tohodle paskvilu v cele Evrope- nebyla by?
BTW: Vcera jsem proijel SupII a zklamani po vsech strankach- i v cerne vypada ten zadek dost hrozne, interier je krizenec Passatu a Audi, motor 2,0TDI neprekvapi ani neurazi, jizdni vlastnosti bych rekl ze horsi nez Passat ( kazdopadne je hlucnejsi ) a specialne pro Matejka interier z mekcenych plastu na poctive dlazbe povrzaval
Rozbalit vlákno
12
Avatar - marek.g
4. 7. 2008 07:42
Re: Gratulace Skode
stačilo napsat nemám rád Škodovky... :-!
4. 7. 2008 07:59
Re: Gratulace Skode
prečo? táto diskusia je miestom na vyjadrenie názoru, nie na konštatovanie skutočnosti...
4. 7. 2008 08:25
Re: Gratulace Skode
přesně tak, někdo si ale nedá pokoj....část místních diskutérů se sice neustále obouvá do jistého 507, ale jejich úroveň je stejná....
Avatar - marek.g
4. 7. 2008 08:37
Re: Gratulace Skode
tak s 507 to je jiny pribeh.on je totiz pacient nejtezsiho kalibru a je potreba ho usmernovat >:-[]
4. 7. 2008 12:00
Re: Gratulace Skode
se musím přiznat, že toho bych si usměrňovat netroufl ani náhodou - nicméně ti ostatní, viz. A2 pode mnou a jeho reakce, to je jeden z dalších zdejších pacientů.....
4. 7. 2008 08:47
Re: Gratulace Skode
Hlavně, že tvoje úroveň je vyšší, viď...
Zapomněl si něco napsat, něco, co tě přímo charakterizuje, dnes to tady chybí.
4. 7. 2008 12:01
Re: Gratulace Skode
Ta nebudeš zas tak úplně blbej, když hned poznáš kam patříš :yes: blahopřeju
4. 7. 2008 09:25
Re: Gratulace Skode
Prodeje Roomsteru budou dobré zřejmě kvůli tomu, že zdaleka ne každý má na něj názor jako ty.Jinak to co tady meleš o novém Superbu je zjevně pouhá zaujatost. Mám v novém Supu Elegance 2,0TDI DSG najeto cca 5tis km, před tím 2roky Passat Variant 2,0 TDI DSG cca 140tis km a v krátkém mezičase do dodání Superba nové Mondeo Ghia 2,0TDCI cca 8tis km. Superb je před Passatem a Mondeem o několik světelných let... Myslím tím celkový dojem z komfortu, z jízdy, z pocitu určitého luxusu v interiéru - tam je třeba mondeo o takový kus horší, že jsem tomu ani nechtěl uvěřit. Jsou určité drobnosti, kde se jak Pašík tak Mondeo trochu přibližují, ale v celku jen z povzdálí přihlížejí, jak je Superb daleko před nimi. Toť praxe.
neregistrovaný "Darth_Vader"
4. 7. 2008 19:01
Re: Gratulace Skode
Shodou okolnosti Passata mam sluzebniho a muzu srovnavat - a vysledek meho srovnani vypada jak vypada. Proti Skode nic nemam Octavii povazuji za povedene auto a minula Fabie podle mne taky nebyla nejhorsi. Ze Mondeo je v interieru des s tim musim souhlasit
4. 7. 2008 09:32
Re: Gratulace Skode
No, já bych nebyl až tak ostrý. Prostě je tady Škoda doma a trh dlouho čekal, až mu nabídne něco jako malou dodávku ala francouzské hemžení. Loajalita ke značce je v pořádku a Škoda dělá slušná auta, takže není proč ji zpochybňovat. Souhlasím ale, že Roomster nemá úplně jasno v tom, co je vlastně zač - není plnohodnotná dodávka jako třeba Kangoo, ani skutečný lifestylový crossover. Externí design o tom sice z praktického hlediska nerozhoduje, ale rozpaky z něj cítit jsou. To bychom ale znovu museli vytáhnout ze skříně kostlivce Ingenlatha, a pak ještě strčit Škodě pod nos její love affair s Manskem. Já jsem si starý časopis se slavnou jízdou prvního protytypu Roomsteru na Pražský hrad schoval, abych si zapamatoval, že na začátku to auto prostě vypadalo jinak - skvěle a nadšeně, včetně milých uživatelských vychytávek. To nic nemění na tom, že Roomster i po ztrátě několika kytiček zůstal velmi dobře použitelným autem na podařeném podvozku.

K Superbu se moc vyjadřovat nechci, neměl jsem čas ho blíž prozkoumat. Jen mě zaráží tvé postřehy o hlučnosti a vrzání, angličtí recenzenti z Autocaru (22/08) krom jiného chválili právě odhlučnění a komfort jízdy. Exteriér mě neuchvacuje, zvlášť ten problém s prodlouženou kabinou, ale na druhé straně se do toho konečně vejde i český ministr s balíkem spisů. >:D
4. 7. 2008 12:22
Re: Gratulace Skode
Přesná reakce, dodal bych jenom, že v Německu se Roomsterů prodalo loni kolem 3 tis za měsíc.

Když jsem nového roomstera potkal poprvé na živo na dálnici D1, tak se mi i tak dost líbil (i přes to, že studie byla "poněkud" jiná) a necítil jsem z něj rozpaky (na rozdíl od nové Fabie) - a vezl jsem se v něm pouze jako pasažér v taxíku a v tomhle směru to bylo úžasné, místo na všechny strany, nad hlavou taky. Ale pravda je - jak píšeš - že není jasné, co to vlastně má být. Ono ale to Berlingo a spol. taky nemá zas tak zcela jasno, co chce být, co je a co není. Snaha urvat z trhu, co se dá vede prostě k tomu, že se zde objevují všejaké podivnosti a deklarují se zde užití aut, která by normálního uživatele kolikrát ani nenapadne.
4. 7. 2008 13:22
Re: Gratulace Skode
:yes: Já bych k té rozpolcenosti jen dodal: Roomster si zkomplikoval život tím, že opravdu nemá parametry dodávky - šířka nakládacího otvoru, podlaha, neexistence varianty s křídlovými dveřmi - a zároveň má přese všechno snažení boční siluetu dodávky, takže udělat z něj stylovku je úkol sysifovský. V tomhle směru mají Berlingo, Kangoo a další jasno a jejich civilní verze vnímáme (aspoň já) s příslušnou tolerancí.
Avatar - Dinar
4. 7. 2008 08:06
S-Max
Prodeje Fordu rostou napříč kategoriemi, ale tady je něco špatně. Je to paradox, nejlepší auto v nabídce Fordu a prodává se nejhůř. Navíc, nejlepší auto své třídy. V čem to je? Ceny?
Rozbalit vlákno
14
4. 7. 2008 08:22
Re: S-Max
Tato tabulka nema velku vypovednu hodnotu, pretoze sa v nej miesaju auta, ktore akosi nie su "v jednej lige". S-Max a C-Max, alebo Mazda 5, nemozes predsa porovnavat s Roomsterom. Podobne to plati pre M-B A, VW Transporter, a kopu dalsich aut...

btw, informacia pre autora clanku: Uz asi rok neplati nazov "Ford Focus C-MAX" ale iba "Ford C-MAX". Tusim ze to Ford zmenil zaciatkom roku 2007, prave C-MAX podstupil maly facelift, a na trh prisiel aj S-MAX...
Avatar - marek.g
4. 7. 2008 08:29
Re: S-Max
jo treba wv crafter.chapu,ze to neni jen hola dodavka a,ze muze byt i ve verzi pro prepravu osob,ale to uz snad pomalu patri mezi autobusy a ne mpv >:-[]
Avatar - Dinar
4. 7. 2008 09:12
Re: S-Max
Stačí v té tabulce číst, jistě nebudu porovnávat čísla S-Maxu s Modusem. Co jsem napsal se týká srovnání S-Maxu s jeho přímými konkurenty. Duo S-Max/Galaxy se prodává méně než staříci Sharan/Alhambra, S-Max nestačí ani na Espace, a to není taky žádná novinka. Moc to nechápu, možná je problém v cenách, třeba to někdo rozebere.
Avatar - element5
4. 7. 2008 09:31
Re: S-Max
Dinare, teď nevím. Včera v tabulce se sportovními auty číst nešlo a dnes to tady jde ... ? ;-)

Jinak s S-Maxem souhlasím, to že se prodá stejně Alhamber a skoro 2x více Sharanů je celkem nepochopitelné. Espace je trochu někde jinde, na ten má, hlavně v oblasti image, Ford co dohánět.
Avatar - Dinar
4. 7. 2008 10:39
Re: S-Max
To děláš, že nechápeš nebo to myslíš vážně. Tahle kategorie se jmenuje MPV. Vidíš v ní nějaké auto, které neodpovídá tomuto názvu? Včera byly v kategorii Sportovní vozy uvedeny třeba kabriolety, to nejsou a priory sportovní auta. ;-)
Avatar - element5
4. 7. 2008 11:14
Re: S-Max
Sice už se jedná o slovíčkaření, ale dovolím si nesouhlasit.

Já totiž kabriolety z historického hlediska za a priori sportovní považuji. Uznávám, že v dnešní době už to zařazení není tak jednoznačné, konkrétně třeba na příkladu toho Renaultu, ale třeba cabria od Astonu ti nepřijdou dostatečně sportovní? Sleeper sem klidně mohl hodit tabulku prodejů vozů ve verzi cabrio, ale ani v ní bychom se porovnání Megana a třeba 911 nevyhnuli a porážka ikony by byla podstatně drtivější …

A stejně jako včerejší tabulka, míchá i ta dnešní vozy jedné kategorie, ale různých zaměření. Už jen název, “MPV a víceúčelové vozy,“ je lehce zavádějící. Znamená to totéž, ale představíme si pod každým něco jiného. Včera ráno mě málem přejel VW Crafter, byl sice v nějaké maxi užitkové verzi, ale ani jeho “osobní“ verze se při vší dobré vůli nedá označit za MPV. Srovnávat ho třeba s C-Maxem opravdu nejde.

Takže ne, nedělám si srandu a myslím to smrtelně vážně. Stejně tak jako je možné probrat se dnešní tabulkou, bylo to možné i včera. :-)
Avatar - Dinar
4. 7. 2008 12:44
Re: S-Max
Možná si srandu neděláš, na věci to nic nemění. Tahle kategorie se jmenuje MPV a víceúčelové vozy, a taková auta v ní také jsou. O té včerejší jsem psal, že by mohla sdružovat auta, která v ní jsou, ale musela by se přejmenovat. Prostě, auta, která v ní jsou jemnována nejsou, všechna, ze své podstaty, sportovními vozy, sami výrobci je tak ani neoznačují a nepropagují. Tvrzení, že kabriolety jsou primárně sportovní auta, je mylné, dokládat to historií, tím víc. Dostali bychom se třeba k rozdílu mezi kabrioletem a roadsterem atd. Ano DB9 Volante nebo M3 kabrio jsou sportovní auta, jenže 120i kabrio není, stejně jako Megane CC apod. Nakonec, je to ale opravdu celkem jedno, jak jsou ty kategorie zmixovány, jde spíš o závěry a jim poplatné zobecňování, tedy, když se interpretace podobné tabulky otevře větou, že v kategorii sportovních vozů prodal nejvíc v květnu Renault. ;-)
Avatar - element5
4. 7. 2008 13:35
Re: S-Max
Tak jo, možná jsem s těmi kabriolety/roadstery zabrousil na lehce tenčí led, ale nic to nemění na tom, že člověk, který ví co hledá, se bez problému zorientuje v obou tabulkách. A to jsi vlastně uznal. :-)
4. 7. 2008 12:14
Re: S-Max
Ciste subjektivne si myslim, ze A-class nespada do kategorie MPV. To je podla mna compact. Male auto do mesta. To skor by som R-class zaradil medzi MPV. Ale samozrejme zalezi od toho, ako si MPV zadefinujeme...
Avatar - Dinar
4. 7. 2008 12:29
Re: S-Max
Máš pravdu, ono to áčko cpe mezi MPV, tedy auta s jednoprostorovou karoserií, sám Mercedes, faktem je, že trh (ti kdo si jej kupují) ho chápou trochu jinak, rozhodně jej nemají v hledáčku mladé rodiny, co pokukují po Merivě nebo Modusu, když odhlídnu od ceny.
22. 7. 2008 19:45
Re: S-Max
K vypovídající hodnotě: ano, pravda, ale sám v úvodu píšu "bez rozdílu tříd". Bohužel zatím nebyl čas kategorii MPV rozdělit na podkategorie, takže je to každý pes jiná ves. Mám další nápady na úpravy, například vyřazení Altey z MPV. Ale...vycházím ze statistik SDA, proto i ten "starý" název u C-Maxu. Zatím je v tom trochu binec, které auto kam řadit atd. To, že se marketingové oddělení Fordu rozhodne vyškrtnout z názvu Focus, je sice fajn, ale pořád se jedná o stejný model. Navíc to auto z Focusu vychází. Samozřejmě, není problém Focuse vyškrtnout a používat aktuální pojmenování. Ale je to jen a jen marketing.
neregistrovaný "mates"
4. 7. 2008 11:41
Re: S-Max
Mozna ceny, mozna trochu odlisne moznosti konfiguraci. Ja jsem si cvicne nakonfiguroval Mondeo a slo co jsem chtel a u S-Maxu to tak nebylo.
4. 7. 2008 10:34
Ještě trochu statistiky
Podíval jsem se do SDA pro zajímavost na tabulky OA v kategorii MPV 1-5/08. Roomster v čele (1790) nechává další relevantní trojici hluboko za sebou: LoganMPV (489), Hyundai Matrix (456), Berlingo (416). Pak následuje další zlom - Kangoo na 5. místě už pouhých (245). Pro mě drobné zajímavé zjištění, že českému Hyundaii se daří velmi efektivně výprodej končícího Matrixu, podobně jako se mu zhruba vloni podařilo úžasně vyprodat zásoby předchozí generace Accentu, dokonce tak, že se několik měsíců držel na 1.příčce v nižší střední (kam ho SDA ze záhadných důvodů řadí).

Pokud jde o Roomster, ještě je tu postřeh, že za 1-5 se prodalo 1455 cee'dů (které mají podobný odskok před konkurenty ve své třídě). Beru to spíš jen jako zajímavost, ale je to poprvé, kdy se v absolutních objemech přiblížil v ČR k sobě na reálný dohled nějaký model Škody a Kie. Mohli bychom do guláše přihodit ještě Fusion (1820) a P207 (1324), s větším odstupem Polo (1158). Schválně, co se bude dít v dalších měsících. Segment malých a nižší střední ovládá přes 50% trhu OA, takže ve skutečnosti jsou tato čísla docela relevantní. Pro pořádek bychom museli zavést nějaké řádové stropy prodejů, abychom mohli na horní polici poskládat Fabii, Octavii ... a pak už vlastně nic dalšího.
Přeji příjemnou zábavu :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2008 12:43
Odporný neprodejný paskvil. Krach škodovky.
Vedení v prodeji asi není překvapující, i když ten odstup od ostatních je až nečekaně velký. Poslední dobou se s nima opravdu rozrthl pytel a to doslova. Před čtvrt rokem nic a ted jich tu vidím před barákem minimálně pět.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - gld
4. 7. 2008 13:57
Re: Odporný neprodejný paskvil. Krach škodovky.
počul si už tú teóriu že v česku by sa nová škodovka predávala aj keby mala tri kolesá?

a že roomster ich má štyri tak vedie predaje malých MPV >:-[]
neregistrovaný "FX_"
4. 7. 2008 16:53
Re: Odporný neprodejný paskvil. Krach škodovky.
A počul si, že Škodovka prodá pořád více aut venku než v ČR?
Tvoje teorie má trhliny.
>:D
Avatar - gld
4. 7. 2008 20:49
Re: Odporný neprodejný paskvil. Krach škodovky.
úžasné, 500 miliónom európanov predá škoda viac áut ako 10 miliónom čechov..o koľko? 2%? >:-[] >:-[]
Avatar - Hory
4. 7. 2008 16:26
VIVA LA ROOMSTER!
Roomster je jediná škodovka, která za něco stojí. Neotřelej design, konečně to byl krok vpřed! Jestě udělat toho Yetiho a začnu si týhle značky snad i vážit... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2008 16:55
Re: VIVA LA ROOMSTER!
fuj roomster! 8-s
Avatar - Hory
4. 7. 2008 17:01
Re: VIVA LA ROOMSTER!
Fuj jakákoliv škodovka kromě Roomsteru! >:-[]