Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Známe první detaily designu čtvrté generace Škody Octavia. A proč se opozdí facelift Superbu?

64 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Popravdě nevím, kolik procent tvoří Fabia kombi z prodejů Fabie, ale minimálně v ČR to tak málo nebude, vídám jich celkem dost a navíc s ústupem kombíků v tomto segmentu už nebude z čeho vybírat. Přijde mi, že stále by se kupců našlo dost a náhrada v podobě crossoveru nebude úplně náhradou. Kufr bude určitě menší a cena větší.
Arese
Tak tak, stejně jako hmotnost a spotřeba paliva... 😲
Avatar - JGucci
JGucci
Nedavno byl (myslim, ze ve Svete motoru) clanek i o prodejnich cislech Fabie a combi neni rozsirene pouze u nas. Na celkovych evropskych prodejich se podili kolem 40 %., takze ukonceni vyroby kombiku bude velka chyba! Ono to dopadne tak, ze Fabie IV bude mit polovicni prodeje a pak VW prohlasi, ze uz nikdo mala auta nechce a vyvoj dalsi generace se vevyplati, takze Fabia V bude pouze (pokud vubec) preznackovana Ibiza nebo Polo
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
škodovka má příliš velké zisky, protože vyrábí finální produkty. Mnohem efektivnější bude, pokud zde v ČR bude jen výroba komponentů a auta se budou finalizovat jinde, kde zůstane i mnohem větší část zisku. Přece VW nebude v ČR platit daně...

Jak jinak lze hodnotit, že VW likviduje úspěšný model tím, že ruší výrobu tak populárního varianty "kombi" a na zbylé "krátké" vozy zůstaly jen zastaralé, cukavé a smradlavé zážehové motory? Zákazník, který by si takový vůz koupil, si teď půjde pro Polo s motorem 1,6TDI. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele ekonome = Škodovka je trvale největší plátce daní v Česku [odkaz] 😉

Naopak největší zaměstnavatel lidí v Česku = víc než Škodovka! = tak ten se naopak nikdy nebyl mezi největšíma plátcema daní = nějakej slovák kdysi estébák s krycim ménem Bureš 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
No a to je ten důvod daňové ptimalizace
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak na to nemám >😁
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
50%
Avatar - Well-being
Well-being
Ano, úvahu o vypuštění kombíku vidím jako šlápnutí do lejna ... :no:
Avatar - Ham.
Ham.
No ale v tom případě do lejna našlapali všichni výrobci (poslední kdo děla malé kombíky jsou Renault a Škoda, kteří se oba chystají je utlumit se současnou generací). A že by všichni běželi od konkurence a hromadně si kupovali Fabii nebo Clio v kombíku na to to nevypadá. Takže jako poslední dva prostě zhasnou světlo v této třídě. V době, kdy třeba škodovce zoufale chybí kapacity na žádané modely je to jedině logický krok.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Octavia je dlouhodobě skoro jediný liftback ve třídě, ale proč zhasínat, když prodeje jedou? Nedostatek přímé konkurence není na závadu. To samé platí pro Fabii kombi.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že ukončení je zatím jenom spekulace novinářů, je to tak 3 měsíce, kdy samotná škodovka tuto možnost popřela, resp. prohlásila, že to není ještě zdaleka rozhodnuté. Vsadil bych si, že vyvinou obě verze (skoro nic to nestojí), ale je jasné, že ruku na vypínači mají. Jestli opravdu cvaknou bude záležet na aktuálních prodejích, na kapacitách výroby a nakonec asi nejvíc na aktuálních maržích, jestli na Karoqu mají 15% a na Fabce 5% (nevím, spekuluji, odhaduji), tak je jasné, že ty šance kombíku jsou maximálně 50:50.
Xonik
Protože nejedou tak jako kdysi a protože potřebují výrobní kapacity na ziskovější model.
zewlak
V ČR a DE tvoří kombi skoro 60%, celosvětově je to ale okolo 45%. Ale tak neviděl bych to na škodu, když má přijít nový spaceback, který bude větší jak fabia combi, ale menší, než Octavia. Určitě ji nebude nahrazovat nějaké pseudoSUV >😁
Avatar - Emel
Emel
Což je ale zase ovlivněno tím, že se třeba v Číně kombík neprodává.

BTW... můžu se zeptat na zdroj? Celková čísla jsou asi z výroční zprávy, ale kde se to dá najít podle trhů? Výroční zpráva 2017 teda říká u Fabie podíl kombíku 37-39% (cca. 76t kusů, záleží jestli výroba nebo dodávky zákazníkům).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ten podíl je vysoký, takže její konec mi smysl nedává. Crossover ji nahradí těžko, to jedině nový Spaceback.
cascadia
Nahradí nenahradí, když nebude staré klasické kombi, tak rádi vezmou za malý příplatek Fabku jak by Captur/P2008 😉
Xonik
Asi takhle - kombi je menšina, navíc má z dlouhodobého pohledu klesající trend což koresponduje s vývojem v této třídě - doba malých kombi je zkrátka pryč. Škodovka chce vyrábět více modelových řad a potřebuje volné výrobní kapacity, proto logicky škrtá první ty méně úspěšné modely, v tomto případě zredukuje čtyři karosářské verze na dvě - klasickou fabii a objemnější spaceback. Není to tedy tak že by combi nahrazovalo ono malé SUV, to pouze ve smyslu kapacit ve výrobě, v rámci modelového porffolia to bude spaceback.
Avatar - Emel
Emel
Za 2017 má Fabia jako celek +2,1% a Fabia Combi má +1,8%... to není moc průkazný statistický pokles kombíku.

Co se Rapidu týče... ten se s Fabií přetahuje o pozici druhého nejprodávanějšího modelu značky, úplně propadák to není. Co je kuriózní - za 2017 má Rapid +2,4% a Spaceback -5,5%... bylo by ale asi potřeba to rozpitvat minimálně na evropský a indický model.
Xonik
Píšu z dlouhodobého pohledu - byly doby kdy se fabií prodalo přes 260tis a kombíků 110tis, takže dnešek je o cca 30% dole, což je propad jako... tudíž to že teď meziročně kombi vzroste o 1,1% a celek o 1,6% to prostě nijak nevytrhne...

Jinak jsem neříkal že to je propadák, ale jsou více perspektivní modely (a především ziskovější) a na ty se chce škodovka soustředit.
Avatar - Emel
Emel
Fabia Combi, namátkou (dodávky zákazníkům dle výroční zprávy)😒br /> 2017: 76t z 206t = 37%
2016: 75t z 202t = 37%
2015: 65t ze 192t = 33%
2014: 41t ze 160t = 25%
2012: 62 z 240t = 26%
2010: 68t z 229t = 29%
2008: 94t z 247t = 38%
2005: 100t z 237t = 42%

Možná tam mám někde +- procento kvůli zaokrouhlení... ale když se podívám na ta čísla, tak nevidím větší důvod k zaříznutí kombíku dneska než třeba v roce 2013-14 před uvedením třetí generace. Ten důvod může být ve výrobních kapacitách, ale podle mě ne v tom, že by klesal podíl kombíku na prodejích Fabie, ani v tom, že by klesaly celkové prodeje kombíku.

Srovnávat to s dobou třeba před 10-15 lety, to už je z mého pohledu dost problematické... to byla prostě jiná doba, tehdy byl subkompaktní kombík typické rodinné auto ve spoustě postkomunistických zemí, kde nahrazoval Formana a Felicii kombi (a kde byla/je Škoda silná)...
Xonik
Díky za potvrzení mých čísel, to že combi nedosahuje někdejších výsledků je tedy evidentní, a to se bavíme o absolutních číslech, pokud vezmeme relativní ve vztahu k celkovým prodejům Škody a nebo k ziskovosti která je díky prakticky stejné prodejní cenně a zhruba stejným resp. nižším prodejům taky někde jinde tak jde o propad celkem drastický, není proto divu že v rámci portfolia Škodovky kombi ztratilo svojí pozici a pravděpodobně padne za obět dalšímu rozvoji.
To že to je díky potřebě kapacity asi nikdo nezpochybňuje, to že pak malé kombi už dávno neplní funkci rodinných aut taky - na tom není nic problematického, to je naopak právě ten důvod propadu.
Avatar - Emel
Emel
No hele, modelů, které nedosahují na svá čísla před krizí, je spousta... možná i většina. Podle mě naopak čísla dokazují, že kombík se od krize prodává čím dál líp a má i větší podíl.
Xonik
To je možný, každopádně u Škodovky se to týká jen fabie a kombi především, octávka je na více než dvojnásobku a superb dokonce na x násobcích předkrizových čísel.
ikarus
Já si myslím, že případný konec kombi je jen část pravdy. Kombi bude, jen to bude mírně přifouknutý kombík. Auto ve stylu Peugeot 2008. Takže naopak rodiny s dětmi budou rádi, bude na tom i větší marže. S kombíkem se to nijak nebije a požadavky kombíkářů to normálně převezme. Konstrukně samozřejmě o žádné MPV nedejbože SUV nejde. Marketingově se to bude zas nějak krkolomně jmenovat, proto se mluví o konci kombíku aby to uměle odlišili něco ve smyslu není kombi, je to estate. Alespoň se o tom bude trochu mluvit.
traveldrive
Svetlá z tejto štúdie, tamtá linka zase z inej a blablabla a blablabla. Nevedia vôbec nič a článok je skrátka uvarený z vody. Škodovky už tradične zo štúdií veľa nepoberú a sériový dizajn je voči štúdiám prinajlepšom ako slabý čaj.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak tak. Clanek mel mit nadpis"nekdy bude nejaka nova oktavka".
Avatar - woody-alien
woody-alien
:yes: A aspoň by to byla tutovka, ne pouhé spekulace. >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tradičně?
[odkaz] [odkaz]

[odkaz] [odkaz]

[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Souhlas, taky mám pocit, že ta konverze do produkčních aut je spíš větší než jinde, částečně i proto, že ty koncepty nejsou až tak futuristické... některé detaily se "normalizují", třeba schované kliky, to si v sérii může dovolit třeba Velar, ale už ne Rapid... dá se to na menší kola... interiér to odnáší asi nejvíc.
traveldrive
Výnimky potvrdzujúce pravidlo? 😉 Ale nie, iste sa niečo pretaví aj do série, ale obvykle tie najzaujímavejšie veci, resp. tie odvážnejšie obvykle nie, preto každý už akosi automaticky očakáva, že Škoda príliš neprekvapí.
Avatar - Emel
Emel
[odkaz] [odkaz]

Není už těch výjimek trošku dost 😄 ? Ačkoli jasně, přední světla nejsou tak "futuristická" [odkaz] ...

Ono si nevybereš... když už se jednou odvážou a nadělí Octavii čtyři světla, tak lidi zase brblají, že se měli držet při zemi... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Pro případ příštích podobných "odvazů" bych si dovolil designerům navrhnout [odkaz] 😄
traveldrive
Áno, to je presne ten spomínaný odvar alias slabý čaj. Žiadna výnimka. 😉 A tie štyri svetlá...myslím, že aj "odvaz" sa dá realizovať s vkusom. Ale máš pravdu, že všetkým vyhovieť sa nedá.
Avatar - Emel
Emel
Jenže vkus už je dost individuální záležitost... mně se třeba zrovna přední světla u Vision-C nelíbí a mnohem lepší mi přijde finální verze u Superbu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
traveldrive
To je vporiadku, nijak to nepopiera to, čo som napísal, že finálny tvar je len slabým odvarom konceptu. Mne sa do vkusu netrafili, tebe áno - nemôžu sa skrátka zavďačiť každému. Umiernený konzervatívny prístup asi na veľkú časť zákazníckej verejnosti
funguje.
Th0r
Že takhle to nebude vypadat ani z 10%.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Což je dobře.
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Malá MPV končí, malé kombíky končí a pak čtu články, jak rostou prodeje SUV... No aby nerostli, když nejde nic jiného koupit. Žádné malé SUV fabii kombi nenahradí, nebo mi chtějí tvrdit, že "Fabia na steroidech" bude mít 500l kufr a stát +/- 300tis?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Rozdíl ve výrobní ceně bude 1 - 2 tisíce. Jaký bude rozdíl v kupní ceně?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bingo :yes: 😄

Nojo za horší jízdní vlastnosti = se holt musí zaplatit = 2x >😒]
webpaja
Na příkladu známého, který měnil Clio v kombíku za Captur vím, že má vzdušnější interiér a kufr minimálně stejně skladný, i když papírově menší.
Avatar - lyon667
lyon667
Otázka je, zda je rozdíl 40 tisíc v základu ospravedlnitelnou přírážkou.
webpaja
To ať samosebou každý posoudí sám. Zřejmě tlak na výrobce od zákazníků přes prodejce nebyl dostatečný.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není. Přijde tím o největší výhodu kombi, kterou je délka kufru. Captur i přes všechnu snahu nenabídne stejnou plochu jako Clio.
kyklop
A Clio ti pri žiadnej snahe neumožní, aby si dospelý človek sadol sám za seba ako v Capture 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak je možné, že to v mém Cliu jde?
Arese
No asi jsi menšího vzrůstu, no... 😄
Xonik
Ono taky žásné SUV kombi nahradit nemá, to je jen novinářská zkratka pro to že mu kombi uvolní místo ve výrobě. Náhradou bude nový spaceback.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Alebo mozna takhle, proste tam dame nejake vobrazky a popiseme kasu...

[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Tak hlavně aby ty informace aspoň byly správné... viz legendární vlákno diskuse - my v tom chaos nemáme, naše zdroje jsou spolehlivé (info o tom, že třetí generace Octavie nedostane motory 1.2TSI ani 2.0TSI).
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Můžete prosím říct něco o zdrojích informace? Jsou různé zvěsti, které ale taky automobilka dementovala, zákulisní informace... je k tomu něco oficiálního?
Avatar - AntonioKekelli
AntonioKekelli
Po pravdě, té linky jako z VisionE se docela bojím, aby to nepůsobilo jako srostlé obočí. :I >😁

Vision RS ale vypadá super, líbí se mi i to že na skicách se znak Škody zbavil kroužku. Vypadá to moderněji. Tak snad bude Octavia 4. generace vypadat dobře.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
namísto kroužku tam dají LED pásek, aby tam bylo víc světýlek... regulerní pouťovka :no:
Avatar - AntonioKekelli
AntonioKekelli
Až na to, že VisionE měl jak dlouhý "led pásek" tak ten kruh, zatímco VisionRS nemá ani kruh, ani výraznou linku a vypadá to lépe.
Contradark
A co bude se jménem Rapid? Když se bude Rapid jmenovat Popular?
Xonik
Nic, zmizí, současné rapidy totiž nejsou tak úspěšné jak škodovka očekávala a nechce novou generaci zatěžovat jejich jménem.
Avatar - Avanti
Avanti
To nebude, neboj. Ostane Rapidom.
Avatar - Avanti
Avanti
Nafouklá fobie..

[odkaz]
Avatar - JGucci
JGucci
Moc diky za odkaz! :yes: :yes: :yes😒br />
A hned se potvrdilo, ze pomerne pekna skica ma do serioveho auta bohuzel daleko.
Drobek1985
To je mi hnus velebnosti! Ty sedačky a palubovka? Zajímalo by mě kdo to navrhoval! Hold další kus s kterým škodovka díru do světa neudělá!
Mates35
Jako pardon,ale tohle fakt ne. To se moc nepovedlo,jestli se někomu takové auto libí,tak tomu upřímně nerozumím i když je mě jasný, že se tací najdou. Za mě rozhodně nepovedené.
Bělda
Vážně se někomu tohle líbí? Co to má být za interiér? Naprosto ošklivé a nepraktické! Ani zadarmo bych něco takového nechtěl!