Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZnáme první detaily designu čtvrté generace Škody Octavia. A proč se opozdí facelift Superbu?
64 komentářů
traveldrive
Svetlá z tejto štúdie, tamtá linka zase z inej a blablabla a blablabla. Nevedia vôbec nič a článok je skrátka uvarený z vody. Škodovky už tradične zo štúdií veľa nepoberú a sériový dizajn je voči štúdiám prinajlepšom ako slabý čaj.
Tak tak. Clanek mel mit nadpis"nekdy bude nejaka nova oktavka".
Tradičně?
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
[odkaz]
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
[odkaz]
Souhlas, taky mám pocit, že ta konverze do produkčních aut je spíš větší než jinde, částečně i proto, že ty koncepty nejsou až tak futuristické... některé detaily se "normalizují", třeba schované kliky, to si v sérii může dovolit třeba Velar, ale už ne Rapid... dá se to na menší kola... interiér to odnáší asi nejvíc.
Výnimky potvrdzujúce pravidlo? 😉 Ale nie, iste sa niečo pretaví aj do série, ale obvykle tie najzaujímavejšie veci, resp. tie odvážnejšie obvykle nie, preto každý už akosi automaticky očakáva, že Škoda príliš neprekvapí.
[odkaz] [odkaz]
Není už těch výjimek trošku dost 😄 ? Ačkoli jasně, přední světla nejsou tak "futuristická" [odkaz] ...
Ono si nevybereš... když už se jednou odvážou a nadělí Octavii čtyři světla, tak lidi zase brblají, že se měli držet při zemi... 😉
Není už těch výjimek trošku dost 😄 ? Ačkoli jasně, přední světla nejsou tak "futuristická" [odkaz] ...
Ono si nevybereš... když už se jednou odvážou a nadělí Octavii čtyři světla, tak lidi zase brblají, že se měli držet při zemi... 😉
Áno, to je presne ten spomínaný odvar alias slabý čaj. Žiadna výnimka. 😉 A tie štyri svetlá...myslím, že aj "odvaz" sa dá realizovať s vkusom. Ale máš pravdu, že všetkým vyhovieť sa nedá.
Jenže vkus už je dost individuální záležitost... mně se třeba zrovna přední světla u Vision-C nelíbí a mnohem lepší mi přijde finální verze u Superbu.
LuCZiano
Malá MPV končí, malé kombíky končí a pak čtu články, jak rostou prodeje SUV... No aby nerostli, když nejde nic jiného koupit. Žádné malé SUV fabii kombi nenahradí, nebo mi chtějí tvrdit, že "Fabia na steroidech" bude mít 500l kufr a stát +/- 300tis?
Rozdíl ve výrobní ceně bude 1 - 2 tisíce. Jaký bude rozdíl v kupní ceně?
Na příkladu známého, který měnil Clio v kombíku za Captur vím, že má vzdušnější interiér a kufr minimálně stejně skladný, i když papírově menší.
Otázka je, zda je rozdíl 40 tisíc v základu ospravedlnitelnou přírážkou.
To ať samosebou každý posoudí sám. Zřejmě tlak na výrobce od zákazníků přes prodejce nebyl dostatečný.
Není. Přijde tím o největší výhodu kombi, kterou je délka kufru. Captur i přes všechnu snahu nenabídne stejnou plochu jako Clio.
Ono taky žásné SUV kombi nahradit nemá, to je jen novinářská zkratka pro to že mu kombi uvolní místo ve výrobě. Náhradou bude nový spaceback.
Londonbridge
Alebo mozna takhle, proste tam dame nejake vobrazky a popiseme kasu...
[odkaz]
[odkaz]
Tak hlavně aby ty informace aspoň byly správné... viz legendární vlákno diskuse - my v tom chaos nemáme, naše zdroje jsou spolehlivé (info o tom, že třetí generace Octavie nedostane motory 1.2TSI ani 2.0TSI).
[odkaz]
[odkaz]
Emel
Můžete prosím říct něco o zdrojích informace? Jsou různé zvěsti, které ale taky automobilka dementovala, zákulisní informace... je k tomu něco oficiálního?
AntonioKekelli
Po pravdě, té linky jako z VisionE se docela bojím, aby to nepůsobilo jako srostlé obočí. :I >😁
Vision RS ale vypadá super, líbí se mi i to že na skicách se znak Škody zbavil kroužku. Vypadá to moderněji. Tak snad bude Octavia 4. generace vypadat dobře.
Vision RS ale vypadá super, líbí se mi i to že na skicách se znak Škody zbavil kroužku. Vypadá to moderněji. Tak snad bude Octavia 4. generace vypadat dobře.
Contradark
A co bude se jménem Rapid? Když se bude Rapid jmenovat Popular?
Avanti
Nafouklá fobie..
[odkaz]
[odkaz]
Moc diky za odkaz! :yes: :yes: :yes😒br />
A hned se potvrdilo, ze pomerne pekna skica ma do serioveho auta bohuzel daleko.
A hned se potvrdilo, ze pomerne pekna skica ma do serioveho auta bohuzel daleko.
Drobek1985
To je mi hnus velebnosti! Ty sedačky a palubovka? Zajímalo by mě kdo to navrhoval! Hold další kus s kterým škodovka díru do světa neudělá!
Mates35
Jako pardon,ale tohle fakt ne. To se moc nepovedlo,jestli se někomu takové auto libí,tak tomu upřímně nerozumím i když je mě jasný, že se tací najdou. Za mě rozhodně nepovedené.
Bělda
Vážně se někomu tohle líbí? Co to má být za interiér? Naprosto ošklivé a nepraktické! Ani zadarmo bych něco takového nechtěl!
Jak jinak lze hodnotit, že VW likviduje úspěšný model tím, že ruší výrobu tak populárního varianty "kombi" a na zbylé "krátké" vozy zůstaly jen zastaralé, cukavé a smradlavé zážehové motory? Zákazník, který by si takový vůz koupil, si teď půjde pro Polo s motorem 1,6TDI. :no:
Naopak největší zaměstnavatel lidí v Česku = víc než Škodovka! = tak ten se naopak nikdy nebyl mezi největšíma plátcema daní = nějakej slovák kdysi estébák s krycim ménem Bureš 😄
BTW... můžu se zeptat na zdroj? Celková čísla jsou asi z výroční zprávy, ale kde se to dá najít podle trhů? Výroční zpráva 2017 teda říká u Fabie podíl kombíku 37-39% (cca. 76t kusů, záleží jestli výroba nebo dodávky zákazníkům).
Co se Rapidu týče... ten se s Fabií přetahuje o pozici druhého nejprodávanějšího modelu značky, úplně propadák to není. Co je kuriózní - za 2017 má Rapid +2,4% a Spaceback -5,5%... bylo by ale asi potřeba to rozpitvat minimálně na evropský a indický model.
Jinak jsem neříkal že to je propadák, ale jsou více perspektivní modely (a především ziskovější) a na ty se chce škodovka soustředit.
2016: 75t z 202t = 37%
2015: 65t ze 192t = 33%
2014: 41t ze 160t = 25%
2012: 62 z 240t = 26%
2010: 68t z 229t = 29%
2008: 94t z 247t = 38%
2005: 100t z 237t = 42%
Možná tam mám někde +- procento kvůli zaokrouhlení... ale když se podívám na ta čísla, tak nevidím větší důvod k zaříznutí kombíku dneska než třeba v roce 2013-14 před uvedením třetí generace. Ten důvod může být ve výrobních kapacitách, ale podle mě ne v tom, že by klesal podíl kombíku na prodejích Fabie, ani v tom, že by klesaly celkové prodeje kombíku.
Srovnávat to s dobou třeba před 10-15 lety, to už je z mého pohledu dost problematické... to byla prostě jiná doba, tehdy byl subkompaktní kombík typické rodinné auto ve spoustě postkomunistických zemí, kde nahrazoval Formana a Felicii kombi (a kde byla/je Škoda silná)...
To že to je díky potřebě kapacity asi nikdo nezpochybňuje, to že pak malé kombi už dávno neplní funkci rodinných aut taky - na tom není nic problematického, to je naopak právě ten důvod propadu.