Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-Benz EQC oficiálně: Nové elektrické SUV má 300 kW a ujede přes 400 km

112 komentářů

Avatar - Hittman
Hittman
s váhou před 600 kg?? >😒]
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nuz velky naskok Tesla/Panasonic baterii sa musel niekde prejavit, cylindricky tvar umoznujuci poistky pre kazdy jeden clanok a premyslene chladenie kazdeho clanku spolocnym rozvodom je tak isto dolezita technologia ako samotne clanky. Preto vedia dosiahnut degradaciu po 8 rokoch pod 10%. Toto prekonaju uz iba Solid State baterie, dufajme ze pridu cim skor, pretoze to chladenie pridava prilis vela zbytocnej vahy EVckam..
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bude těžiště až pod vozovkou.. to budou zatáčky >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele = že ty to nehraješ? Že si ten obrovskej vliv těžiště doteď fakt neuvědomuješ? >😁

[odkaz] musíš jít tak do půlky stránky = a to že fyzice je buřt značka nebo cena = to ale víš žejo? >😒]
traveldrive
Baterky v podlahe, dva elektromotory... Naco je teda tomuto autu ten obludne velky predok? Vsak do toho objemu by vosiel minimalne osemvalec...
Nikoloki
Asi vodou chlazená výkonová elektronika …
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Presne to mi napadlo... preco ho nespravili sikmejsi. Z nazornych videii vidno ze ostatne komponenty okolo baterii nemaju tak pekne integrovane ako Tesla, nevyuzivaju plnu sirku medzi zadnymi kolesami a potrebuju silnejsie chladenie ako Tesla. Mali dost casu na okopirovnie.. Dizajn sa mi az na tu zbytocne velky mriezkovany gril paci viac ako Model X.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stejně to v USA půjde na dračku, asi se chtěli od Tesly nějak odlišit >😒]
Jestlipak na tuto obludu budou v Norsku dávat dotace? >😁
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Aj ako velky zastanca EV som proti dotaciam na akekolvek EV nad $50k. Absolutne ale nechapem umiestnenie nabijacieho soketu na pravej strane :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tipujem, ze základ bude plus mínus rovnaký s GLC, preto ten predok, preto tá zástavba ako taká.
westeros
Hlavni je asi vzhled, s kratkym cumakem jako to ma BMW i3 auto vypada proste divne. Taky to neco prida na pasivni bezpecnosti. Tesla tam aspon ma druhy kufr, ale tenhle MB tam kufr nema, tak nevim cim to naplnili.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Technikou ktoru vidno vo videu ktore som pastol nizsie.. Predok nemusi byt kratsi.. iba sikmejsi nech lepsie rozrazi vzduch velkej celnej ploche..
Avatar - mariov8
mariov8
Ochrana chodců?
traveldrive
A čo je na tom obrovskom čumáku také ochranné? Myslíš, že je z gumy?
Avatar - Dinar
Dinar
se mi nelíbí, krutě asijské, ta černolesklá plocha kolem masky je vyloženě eklhavtózní, přijde mi to jako zprasené glc. Vnitřek ok, technicky, dle dat, taky, ale mít to na masce znak nějaké čínské automobilky, klidně bych věřil.
Nikoloki
Šílený volant s ovladači na černých plochách evokujících ve mně výložky uniforem SS …
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mercedes by měly bezpečnostní složky Německa sledovat … jsou to asi skrytí nacisté, rasisté a pravicoví populisté.
A nakonec v čem si němečtí papaláši hlavně za Hitlera vozili zadky? 😄
webpaja
I-Pace je zatim jasnym kralem v designu mezi “beznymi” EV. Tohle je bida, vizualita na pomezi EV Hyundai a Ampery, ale roztekla na polednim slunci.
MrBeranek
To je ale otesánek - skoro 2 a půl tuny. :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hodně baterek aby to dojelo alespoň kousek za město = vysoká hmotnost. Tesla myslím 2,7 tuny.
Šimpanz
Model X má plus mínus stejnou hmotnost, podle kapacity baterek od 2300kg do 2509 kg.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
"Trosku" lepsie spracovany review aj s pozadim vyvoja a videjkami o technike.. predsa len ACZ tie EV velmi nejdu 😄
[odkaz]

Inac ak toto ma byt odpoved najstarsej klasickej automobilky na rychlokvaseny americky technologicky startup po 7 rocnom dobiehani, tak veru nic moc 😒 Dufal som vo viac...
nippon
Áno, chýba tu viac informácii. Napr., že pádla pod volantom slúžia na ovládanie sily rekuperacie, že má vodou chladenu nabíjačku atď.
Avatar - nalimer
nalimer
Cenovka niekde na úrovni 60.000€.
V preklade - US eco-celebrity, manželky manažérov a bonitnejší manažéri.
Je to možno len môj pocit, ale takéto elektroautá sa na konci dňa neujmú. Verím v elektrické autá, avšak tie potrebujú infraštruktúru. To je otázka cca 10-15 rokov. A za ten čas má väčšiu šancu zdieľanie áut. A tým pádom už aj určitá unifikácia takých vozov. Áno, vlastníctvo vozidiel ostane tiež, ale to bude prispôsobené infraštruktúre. A dnešné elektrovozidlá budú trocha slepou cestou.
Ale, to je môj názor.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Infrastruktura je zaklad a Tesla si to uvedomuje, preto ma najvacsiu siet nabijaciek a to s vykonmi o ktorych Nemci zatial iba hovoria. Dnesne EV urcite nie su slepou cestou, praveze su iba v plienkach (pradavaju sa necelych 8 rokov) a uz dokazu vo vsetkych parametroch okrem rychlosti obnovy dojazdu a ceny v segmente pod 30k porazit ICE auta. Nova technologia je draha a zlacneju ju len pocty EV a preto su prve modely luxusne pre tych hornych 10% a hla.. predavaju sa ako teple rozky.. Rozsireniu EV vsak najviac brani ludska hlupost a chamtivost, pretoze sa automobilky nevedia dohodnut na jednotnom konektore pre nabijanie aj ked je ten najlepsi Teslacky open source 😒 nepochopitelne...
ikoptak
elektromobily jsou v plenkách už skoro 200 let (od 1835), byly tu o padesát let dříve dříve než auta se spalovacím motorem.
Jinak souhlas s tím že nejdřív tu jsou a budou ty dražší a lidové přijdou později. Pokud přijdou.
mrazik
Cena baterii nema duvod, aby sla dolu a to je hlavni duvod, proc jsou auta na elektrinu tak draha. Pokud by mohli byt levnejsi, uz by byli na trhu. Aktualne vysoka poptavka po bateriich rozhodne nesrazi cenu, naopak.
topten
blbost
ceny li-ion do elektromobilu😒br /> 2010 $1000/1kWh
2011 $800/kWh
2012 $630/1kWh
2015 $380/1kWh
2016 $300/1kWh
2017 $200/1kWh
trend je jasnej
predikce $100/1kWh je 2025
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Samozrejme ze pise blbosti. Cena baterii prudko klesa. Logika nepusi, ak su uz postavene drahe fabriky s drahymi strojmi tak vyroba kazdeho jedneho clanku je lacnejsia ako vyroba toho predchadzajuceho. Tato cena vyroby stale klesa vyrazne rychlejsie ako rastie cena kovov potrebnych na vyrobu a uz dnes je v skladoch dostatok kovov na vyrobu 500 000 EV bez toho aby sa vytazil gram navyse. Samozrejme ze tazba e😜onencialne rastie a teda cena bude rast pre automobilky ktore si uz davno zmluvne nezajednali velke objemy z viacerych bani ako napr Tesla. Najdrahsie to vyjde asi VW ktore uplne zaspalo..
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Google ti povie ze prve EV postavili v 1830ish, ale ich pohonne ustrojenstvo (motor + bateria) nema s dnesnymi EV vela spolocneho, naopak dnesne ICE aj ked s mnohymi vylepseniami funguju stale na tom istom principe. Keby si si precital cely popis historie EV tak by si zistil ze ICE auta sposobili dark ages vyvoja EV ktory sa prakticky zastavil a pokracoval v akom takom tempe az po vynajdeni Lithiovych baterii.. preto je odveci porovnavat prve vyskyty. Zaroven, spolocnost nemala vela dovodov vyvijat EV a povedzme si pravdu, bez Tesly by ich nemala dodnes.
Lidove EV pridu na 100%, aj ked Teslu za $35K nepovazujem prave za lidovu ale to je high-tech EV na urovni BMW 330i, tak nie je velmi dovod pozadovat nizsiu cenu. Kedze Tesla bude pravdepodobne uz tento kvartal v zisku tak by to mal byt dovod na start vyroby $35k modelu. Lacnejsie EV su prave ulohou ostatnych menej premiovych znaciek..
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Co se týče nabíjení, jel jsem přes Německo do Šwajcu a na každé dálniční odpočívce byly 2 stojany se 4 druhy zásuvek (nebo možná se 3). Možná se nedomluvili na 1 typu zásuvky ale jinak nějaké nabíječky tam jsou. Že ani u jedné nabíječky ani na jedné odpočívce nebylo dobíjeno žádné EV a nabíjecí místa smutně zela prázdnotou, to je věc druhá … Mercedes má sílu to změnit, ale jednou někdo elektriku přepočítá na CO2 a najednou se zjistí jak skutečně "bezemisní" toto auto je. tesle to spočítali a není to v přepočtu na CO2 žádná paráda.
Stát si pěkně počká až bude na silnicích EV a potom na ně uvalí daň, na elektřinu. Někde ty daně vybrat přece musí, ne?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Pravdupovediac, smutne a hlupe je ze sa nabijacky nebuduju na existujucich cerpackach, ktore sa tak ci tak casom pretransformuju na nabijackarne a raz za cas pride niekto natankovat benzinom svojho veterana 😄 alebo 918ku 😄 Mercedes nema sancu konkurovat Tesle, ma to jedine konzorcium Mercedes/Daimler,Ford, VAB, BMW ktore by vsak nemalo konkurovat Tesle ale spolupracovat s nou 😞.
Co sa CO2 tyka, EV su v tomto bezkonkurencne, aj ked sa ropne spolocnosti, automobilky a vsetky odvetvia zijuce z ICE aut snazia predkladat nieco ine, ale logika nepusit. Ake je najcistejsie ICE? Vodikove.. ale to je uz pasee ako nam ukazalo BMW. Takze druhe najcistejsie ICE je na plyn. Ma ovela horsiu tepelnu ucinnost ako plynove elektrarne + transport elektriny produkuje nasobne mensie emisie ako preprava fosilnych paliv = nie je mozne aby ICE pri spalovani rovnakeho paliva z akeho sa vyraba elektrika pre EV bolo ekologickejsie ako EV. Ak pouzijeme rozne "paliva" tak ekologickost zavisi od zdroja elektriny v dane krajine. Na Slovensku sa iba 10% elektriny vyraba z fosilnych paliv = ani to najekologickejsie ICE nema sancu v CO2 porovnani..

Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70😖 a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l. Toto su fakty a nie loby a trolling, takze skusme sa odvolavat na ne namiesto sirenia hoaxov.
Zdroj: [odkaz]
Mino21
Nevím, jak k tomu došli, ale to jsou příliš optimistická čísla. V USA to u běžného EV auta bude horko těžko pod ekvivalent 5 litrů na 100 km. Pod 3 litry je nesmysl. Jestli mají mix okolo 560 až 620 g CO2 na kWh a běžné EV má spotřebu cca 20 kWh/100 km (i se započítáním ztrát), tak jsme na 11200 až 12400 g CO2/100km, tedy 112-124 g CO2/km, což je ekvivalent zhruba 5,0 až 5,5 litrů na 100 km.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak ako to je tam popisane, zabudol si priratat mnozstvo emisii ktore vznika pri tazeni, spracovani a transporte.. a zhorsuje sa to kazdym dalsim prejdenym kilometrom, kedze raz natiahnuty kabel bude po cely cas pri transporte generovat 0 emisii, cisterny voziace fosilne paliva budu stale generovat viac a viac emisii. K elektrarni s plynovou turbinou mozes potiahnut plynovod, ale nebudes ho tahat ku kazdej CNG/LPG cerpacke, tak isto ako mozes postavit elektraren pri uholnej bani ale nebudes chodit tankovat ICE auto k rafinerii. Tak isto podiel cistejsich elektrarni je kazdym rokom vyssi co umoznuje tak vyrazne medzirocne zlepsenie. Prevadzkove emisie (uz po postavenie bezemisnych elektrarni)mozu byt nulove, ale ICE emisie z vyfuku a emisie pri vyrobe paliv NIKDY nebudu nulove. Uz dnes moze cele USA prejst na 100% elektrinu z obnovitelnych zdrojov s Tesla solarnou elektrarnou 160km stvorcovych, co ale netreba lebo uz ma vela existujucich vodnych a solarnych a rychlo rastie decentralizovana siet so sebestacnymi domami s panelmi na streche.. pre celostatny rozvoj by ale Trump nemohol byt podporovany uholnymi magnatmi..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vzhladom na to ze kazdy sa dnes snazi vyrobit co najvacsie a najdrahsie ale zaroven vdaka tomu co najzbytocnejsie elektro mas pravdu... ale prave taketo uz prehnane nezmysly len hraju do karat nadalej klasickym benzinom a sikovnym hybridom ( ktore podla mna su jasnou cestou v najblizsej dekade a nie nejake elektro ) 😉 ... pritom keby MB spravil sikovne elektro velkosti Acka a dal pekny dizajn ... cenu 30 tacov tak by to uspech urcite malo... ale nedaju si povedat a nedaju... pritom byt co najvacsi a najdrahsi a najtazsi ( ale zaroven tym padom bohuzial aj co nazbytocnejsi ) je presne v rozpore s tym o co by malo ist elektorautu ... teda jeho misii vzhladom na zachranu planety
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Keby Volkswagen nevyvinul a nepostavil ooovela drahsie a stratove Bugatti tak by desiatky milionov aut dnes nemali klucove komponenty ako DSG prevodovku a podobne.. berme preto tieto predrazene seriove koncepty ako razitelov cesty pre prakticke kazdodenne EV buducnosti 😉
Avatar - Rubb
Rubb
Nooo, tady se zase sešlo dizajnérů, inženýrů, vývojářů, gynekologů a já nevím čeho ještě >😁 Tak vyrobte něco svého, určitě na to bude trhák :-!
Každopádně tohle je jen další v řadě elektromobilů s nesmyslně vysokou cenou...
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Toto si niekedy hovorili aj majitelia koni ked videli prve auta 😄 Prve mobily tiez stali nasobky ceny tych co prisli par rokov po nich a prekonavali ich vo vsetych parametroch.. ICE auta maju uz vyse 130 rokov, masove EV iba par rokov, dajme im cas 😉
pogo26
Dejme jim čas. V překladu to znamená, že až zakážeme spalováky (což se pomalu děje), tak se elektroauta prosadí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyjádřit názor na vzhled auta může i lajk.. když ti někdo dá jídlo, co ti nechutná, musíš být kuchař, aby si to mohl říct?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vzhladom na ( urcite nezmyselnu ) cenu mi to auto prestava davat zmysel ako alternativa ku akemukolvek konvencnemu SUV ... chapem k comu sluzi zoe aj leaf a viem si predstavit ze sa tam asi aj usetrit dlhodobou jazdou na elektriku miesto paliva co to da .... ale tento ocucany medved je kusok uz skor mrhanie prirodnymi zdrojmi .. nejak mi unika dovod ist prave do tohto miesto povedzme urcite aspon o polovicu lacnejsieho sorenta alebo santa fe ci outbacku ... ktore iste budu aj praktickejsie aj v terene schopnejsie a celkovo pouzitelejsie bez ohladu aj na klimaticke podmienky a frekvenciu pouzivania a prejdenu kazdodennu vzdialenost

takisto hmotnost na urovni pancieroveho Gecka alebo nejakeho RR ghost ... nejak nefandim tesle ale toto je aj od tej jej bionickeho X-ka zda sa este vacsia vtakovina .. teda ked uz sme pri tychto planetu muciach .. pardon "zachranujucich" vozoch som chcel povedat samozrejme vsak ano ... tak aj ten I-pace mi pride daleko daleko zaujimavejsi pripadne el. kona
PowerHouse
Na tak těžké a protiaeodynamiacké auto jenom 80 kWh baterky???

A když ty baterky naložíte do Golfa, tak to auto váží 1900 kg.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nemůže vypadat jako GLC ? GLE ? Nebo něco takového? Není to tak strašné, jako některé elektrovozidla konkurence, ale i ta Tesla prostě vypadá cool, tohle akorát divně 😒
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejvíc cool mi přijde [odkaz] vzhledově i celkově :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky to není tak hezký jako klasické SUV od Jagu... Nevím, za mne snad jen klasická Tesla.. vše ostatní je prvoúčelově divný...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A mně se líbí. Originalita mu nechybí, ale přitom je design pěkně uhlazený a nesnaží se řvát do všech světových stran, že je jiný, jako většina elektromobilů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, neberu to nikomu, jen pořád nechápu, proč elektromobily nemohou vypadat jako konvenční modely těch značek 😄
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Cas nezastavime a mi uz tu davno nebudeme ked tu budu elektro auta s plnohodnotnymi autopilotmi. Toto vsetko automobilky vedia a dnes sa nic neutaji to co ma Tesla bude mat alebo ma aj MB , Audi ,BMW atd. Mercedes tiez nespi aj ked Tesla asi zaskocila automobilovy svet a ak prejde financnymi problemami a dostane tucne dotacie od vlady tak aby neskoncila skorej ako sa era elektro aut rozbehne na 100% tak jej zato patri obdiv.Mercedes ma dnes uroven 3 v autopilotoch a vyvyja dalej. Ked mal MB v S kach svoje prve airbags a dalsie technologie ktorim sa ostatnym automobilkam len snivalo tie casy su uz davno prec a konkurencia sa uz dotiahla. To ze to ma velku masku a taky alebo makovy dizajn nie su momentalne priority. Priorita tychto aut je nova technologia a dalsi vyvoj ktorim sa automob. priem. vyvyja. Tesla tiez nie je ziadny fesak a vnutri tie plasty ani zdaleka nezodovedaju tej cene. je tu zatial vysoka cena ako pre kazdy novy produkt. Co stali prve mobilne telefony tehly nej 80 000 korun?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm a tie Freighlinery čo vozia autonomne pivo v Nevade sú ktorý stupeň? Vieš, že ide v podstate o techniku už oveľa skôr použitú u MB Actros ? Akurát vzhľadom k legislatívnym obmedzeniam sa zatiaľ nedostala v EU na cestu?
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ano EU legislativa je zlozita a bude to trvat dlho... Kto bude koho zalovat v pripade nehody to uz ja nedozijem a nedozviem sa...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ani v USA to nieje take jednoduche. Zatial AI jazdia len niekde a aj to len na vynimky v ramci testovania.
Nonsens
ja by som mal tiež teraz pracovať a pracujem? No nééé >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
klasika .. vonku 30 ... krasne... klima frci... pred tebou 11km stupak s prevysenim 400m od popradu kdesi do smokovca do tatier ( bezna cesta v podstate ) ... a bum... razom mas dojaz 300 😉 ... viem si predstavit ake su tieto udaje o dojazde realne... asi tak ako dnesne udaje o spotrebe ... zlate hybridy
Nonsens
za tých podmienok ani 300
Avatar - wakantanka
wakantanka
niesom ultrafan do EV, ale u spaľováku to tak nemáš? Hore kopcom s klímou ti neubudne razantne dojazd? Ale vyrobíš si ty benzín či naftu cestou dolu? Takže plus mínus to máš jedno. 😄
Nonsens
je rozdiel, či to padne z 1000 na 500 alebo zo 400 na 200 a je rozdiel, či natankuješ za 5 minút alebo za 5 hodín.
Avatar - wakantanka
wakantanka
V principe ti ale padne dojazd rovnako. Jediny rozdiel je v tom ako si ho obnovis, teda za kolko a za ako dlho. 😄
Nonsens
skús žene vysvetliť, že si sa spravil za minútku, ale v princípe je to to isté ako keď sused potiahne o dosť dlhšie >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Prodloužený rozvor a dvojmontáž pro tunu baterek. Jízdní odpory se nesníží, naděje na lepší baterky není. Nano technologie už nezmenšíš a nic nového není. Takže je lepší dát ty baterky do baráku k fotovoltaice a nevozit je na výlety.
Avatar - speedfred
speedfred
koľko to má na ťažnom a ako daleko potiahnem s tým moju loď/karavan ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
par (kilo)metrov to iste prejde... a potom sup dobijat >😁
webpaja
Lod = nakladak = windiesel method = pristi rok ti prodam zanovni X5 >😁
Avatar - speedfred
speedfred
oukej,súhlas. Idem začať makať a zarábať.
topten
za par let se budou prodavat pouze benzinovy hybridy a elektromobily
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat...
pogo26
A kdo o tom rozhodl? Proč by se s tím nedalo nic dělat? Rozhodl to snad nějaký diktátor?
topten
od 2021 limit 95gCO2/km za flotilu, jinak pokuty
rozhodne ekonomika a ta jde ve prospech hybridu a elektromobilu, a restrikce na vjezt aut se spalovacimi motory do nizkoemisnich zon, coz nebudou jen centra velkych mest.
s klasickem autem budes mit brzo problem se dostat k cili
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
chce to pomaly ale isto obzerat sa uz po hybridoch... nie je o com... elektro proste nadalej este bude drahe s malym dojazdom.. tu sa neda za dalsich 5- 6 rokov asi spravit ziaden zazrak.. navyse paradoxne dnes mas uz viac velkych nezmyselnych elektromobilov v ponuke ako tych sikovnejsich kde by si cakal ze prave tam na tieto mensie vozy sa bude uberat pohlad vyrobcov elektroaut ... takze suma sumarum... chce to nejaku novu corollu.. pripadne pockat na novy yaris ... tu vidim nadej... tam by uz mohol byt lepsi dizajn a ak cena nepojde hore tak v buducnosti jasny kandidat ... sikovne je aj niro ( len ta cena este nie je uplne dokonala no jo ) pripadne uvidime ci za rok za dva nebude aj hybridne clio v novej generacii a dalsie sikovne kusky v hybridoch ... ved mozno aj nejake sikovne male crossy este pridu na trh kde uz najdeme hybridne technologie ..... nasledujuce roky to vyzera fakt zaujimavo a tesim sa okrem klasickych aut aj prave na sirsiu ponuku hybridov.... lebo jednym ockom uz sledujem aj prave tieto vozy :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No co, namísto Fabky koupíš Teslu a nabiješ to solárem na balkóně.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skor yaris hybridny... ale moze byt ze za 5-6 rokov uz tych hybridnych mensich vozov bude viacej a tak uz bude z coho vyberat ... pripadne nemusi to byt vyslovene hybrid... ale je fakt ze dizel nechcem... a trojvalcovy benzin tiez nie... a ked to uz bude vsade samy uzasny 3 valec so spotrebou 1,6tky v tychto vodach tak potom mam uz uplne jasno... trosku som asi aj zavahal so sucasnym hybridnym yarisom ale priznavam ze uz by bol cez limit ( hoc iste by som to financne nejako prezil jak sa vravi ) ale fakt sa mi moc nepacil ... ani ta mpv kasna kde si meter od celneho skla a predny stlpik mas az kdesi nad prednym kolesom.. a zadok pritom strechou kratucky kde uz polka C stlpiku je odrezana zadnymi dverami... neviem.. ale citil som sa ze toto nie je ono .. snad novy yaris bude uz ten spravny kon.. pripadne niekto dalsi sa prida k toyote :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hurá, to je radosti z nových zákazů, co tak přidat lithiumgate a přidat zákaz vycházení z domů nad vzdálenost 5 km. Nebudeš si vozit zadek v autě, ale pofrčíš pěškobusem.
topten
mam radost, ze ubude smradu
odstehoval jsem se na cistej vzduch a kdyz vyrazim do civilizace, cejtim to co jsem driv necejtil - jak vetsina aut smrdi a to vcetne tech novejch
lidi jako ty to necejtej, protoze v tom zijou a ani uz nevi, jaky to je dychat cistej vzduch ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale auta nejsou hlavním zdrojem smradu a s novou normou už vůbec.
topten
auta jsou ve velkych mestech hlavnim zdrojem smogu. samozrejme nemuzes koukat na chinu...
dyzl podle nove euro normy muze v realu vypostet tolik jedovateho NOx co benzinak s euro3, tedy skoro 20 let starej klumpr.
nektery novy dyzly smrdej takovym divnym smradem. obcas cejtim i benzinak, ale vzdy jde o starou plecku
pogo26
Tak doufám, že jsi taky odstavil auto a nepatříš k těm hovadům, co z té čisté přírody každej den někam jezděj autem. Existují nohy, kolo, MHD. A na to nepotřebuješ někomu nařizovat elektroauta nebo hybridy.
topten
prechod na hybridy a elektroauta je prirozenej vyvoj podobne jako pred stoletim prechod od koni k autum
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
EV jde zcela cestou nepřirozenou
topten
byt to na tobe, tak DPF nebo SCR u dyzlu je neznamy pojem
pogo26
Koně lidem smrděly, tak jim zakázali vjezd do měst. A taky nezapomeň na jedovaté oxidy dusíku. Lidé už nechtěli dále umírat, tak se začaly dotovat auta.
topten
nevim, ze by kone produkovali NOx.
nemas to v ty svy hlavince trochu pomatany??
pogo26
"....Nejen, že zvířata při přežvykování běžně produkují značné množství plynů, které zatěžují světové klima, ale jihočeští odborníci z Akademie věd přišli na to, že na skleníkovém efektu se mohou podílet i mikroorganismy z trusu.
Vědci spolu s bavorskými kolegy dva roky zkoumali vliv exkrementů přežvýkavců z podhorských luk na půdu a zjistili, že mikroorganismy odcházející z těla jsou při optimální teplotě a vlhkosti v zemi velkým zdrojem metanu a oxidu dusného. Tyto plyny patří s oxidem uhličitým mezi největší původce globálního oteplování....."
topten
kun mi jako mikroorganismus neprijde >😁
kazdopadne jestlize je CO2 branej jako globalni emise, NOx jsou emise lokalni, s dopadem hlavne ve mestech a na dopravnich tazich. a rek bych, ze tam se ty kone na emisich teda fakt moc nepodileji, to uz vic krecci, mysi, kocky, psi a samozrejme cloveci ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No já jsem rád, že se benzíny konečně PŘIZNALY k emisím pevných částic. GPF/BPF mají sice jen asi 80% účinnost, ale lepší než nic. A až zase budeš plivat své jedy proti dieselům tak si uvědom kolik benzínů s přímým vstřikem nemá GPF/BPF.
pogo26
Topten s tím přímovstříkovým benzínem vraždí děti každý den. 😄
topten
wine, saze u primovstrikovych benzinu reguluje uz euro 5, ktera vstoupila v platnost v roce 2009 resp. 2010, takze to nic novyho neni ty hlavo dubova, rozdil je jen v tom, ze od letosniho zari se 10x snizil pocet castic pri zachovani celkove hmotnosti castic, a proto od ted GPF.
i doted benzinaky stavajici laboratorni limity emisi plnily i v realu, narozdil od dyzlu, ktery nove muzou v realu chrlit tolik jedovatyho NOx, jako benzinaky s euro3, tedy skoro 20 roku stary plecky.
holt pokrok ...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Diesel hybridy už se prodávají a bude se jich prodávat opravdu hodně, a to je tak všechno co tím můžeš udělat woe >😒] >😒] >😒]
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😄 No kolko ze sa predava diesel hybridov rocne? Mild nepodarky od Kia/Huyundai ani nemusis pocitat, to je taky papierovy odrb emisnych noriem a vymizne hned ako zacnu rozsirovat skutocny hybrid z Nira do ostatnych modelov..
Avatar - chup44
chup44
Už to píšem asi na treťom webe. To auto nie je v žiadnom prípade o 315mm nižšie! Veď GLC nemá skoro 2 metre na výšku... Je to chyba, ktorú všetky stránky neviem odkiaľ zobrali, respektíve od akého zdroja opísali. Nikede dokonca uvádzali výšku 1324mm, čo atakuje BMW Z4. Rozmer 1624mm je správny, aj podľa Autobildu to sedí. GLC má podľa oficiálnych údajov výšku 1639mm, taže nie 315 ale iba 15! Opravte to prosím 😉
vecernicek2
Takže v roce 2019 Mercedes možná vyrobí auto, který je ve většině relevantních parametrů horší než hlavní konkurent z roku 2015. Menší baterka, menší výkon,kratší dojezd, pomalejší dobíjení, mnohem menší kufr a pokud se nedohodne s Teslou, tak podstatně řidší síť rychlodobíjecích stanic. Cena pravděpodobně nebude výrazně nižší. Výhody? Trochu načančanější interiér, možnost dát na střechu rakev a výrazně lepší servisní síť. Na Mercedes trochu málo..

Za mě zklamání a pro Mercedes :no:
topten
ja sem rad, ze to do evropy konecne dorazilo
ted se elektromobily vsech vyrobcu budou objevovat jako houby po desti
vecernicek2
Souhlas, díky za každý nový elektromobil, ale tady mě ty parametry fakt nemile překvapily, čekal jsem, že Mercedes bude chtít být technologicky na špici, ale s takovýmhle produktem to určitě nebude. Za správnou cenu by to ale mohla být alespoň dobrá nabídka, tak si počkejme s definitivním výrokem na ceník. Moc v to ale nedoufám.
topten
mas v necem urcite pravdu, otazka je, kolik lidi by si auto s 500+ konmi a 100kWh+ koupilo.
timhle autem podle me smerujou na primestskej provoz pro lidi s ekologickym citenim, tomu odpovidaj i relativne strizlivy rozmery
vecernicek2
Tak pokud tomu bude odpovídat i cena, proč ne. Ale😒br />
1/ Mercedes si tím kazí image technologického leadera. První EV mělo být něco, co je hodné toho jména, ne pouhá ekonomická nabídka za rozumnou cenu.

2/ Osobně o té rozumné ceně pochybuju. Jednak Mercedes se nebude chtít cenově podbízet a druhak pravděpodobně nebudou schopni dosáhnout cenové efektivity výroby baterií, jaké bude mít za 2 roky Tesla.

3/ Pokud se Tesla udrží, bude někdy v té době představovat Model Y, který bude mít novou generaci baterií a bůhví co ještě do té doby vymyslí při jejich tempu inovací. Obávám se, že když tenhle Mercedes nevypadá technicky na špici dnes, tak za 2 roky může působit vyloženě zastarale.
pogo26
Zase má plnohodnotný interiér, snad taky něco vydrží a nebude hořet. Pro Mercedes je to taky na rozdíl od Tesly hodně okrajový model. U těch parametrů si taky uvědom, že Mercedes je tradiční a kozervativní firma, která nebude testovat své produkty na lidech a až v provozu a tlačit parametry až na hranu.
vecernicek2
Interiér jsem jmenoval, ale jinak to ostatní jsou totální bláboly.

Ad hoření - máš data o tom, že riziko požáru je větší v EV než v ICE autech? Odpovím si sám - nemáš, protože pravda je spíš opak. A i kdyby riziko požáru v elektromobilu bylo větší než v ICE (není), tak neexistuje objektivní důvod si myslet, že Tesla na tom bude hůř než jiná EV.

Ad parametry - aha, takže ty bys nerad, aby na tobě Tesla testovala... třeba o 25 procent vyšší kapacitu baterie.. Hm, ok.

Ad Mercedes je konzervativní firma, která netlačí parametry - to je geniální myšlenková akrobacie, akorát ji trošku narušuje to, že u spalováků Mercedesu nijak nevadí parametry tlačit na hranu. Takový G-klasse 63 AMG problém vyrobit není, ale EV s konkurenceschopnými parametry problém je.. Trochu nekonzistentní uvažování.
pogo26
Trošku jsi zapomněl, že požár EV je asi tak 100x větší problém než požár klasického auta. Uvidíme, jestli budou hořet i jiná EV. Zatím hoří Tesly.
vecernicek2
Já jsem na to "nezapomněl", protože je to totální blbost. Jak jsi spočítal tu stonásobně větší velikost problému? Nespočítal, cucáš si to z prstu. A navíc jenom dokazuješ naprostou absenci logického myšlení.

Zkus tohle😒br />
I kdyby byl v průměru každý jednotlivý požár závažnější u EV, ale těch požárů bylo mnohem méně, tak jsou na tom EV lépe, protože celkový počet úmrtí/zranění na počet uživatelů vozů bude menší. Například pokud se ti podaří zcela eliminovat "nezávažné" požáry, ale nepodaří se ti změnit počet "žávažných", pak dosáhneš toho, že 100% požárů které vzniknou bude "závažných". Problém se přesto podařilo zlepšit, nikoli zhoršit.

Takže buď ukaž data, že na 100000 majitelů Tesly připadá víc úmrtí uhořením než na 100000 majitelů ICE, nebo přestaň řešit požáry Tesel.
pogo26
Nedělej, že nevíš o problémech s hašením EV. Bylo to popsané už mnohokrát. A těch má dle tebe už docela brzo jezdit milióny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
vecernicek2
Ty, já už si připadám, jako když hrách na stěnu házím. Zřejmě si vůbec nečetl můj příspěvek, na který odpovídáš, protože na ty odkazy jsem odpověděl už větou "Například pokud se ti podaří zcela eliminovat "nezávažné" požáry, ale nepodaří se ti změnit počet "žávažných", pak dosáhneš toho, že 100% požárů které vzniknou bude "závažných". Problém se přesto podařilo zlepšit, nikoli zhoršit."

Takže naposle😜 Podstatné není, jaké anekdotické příběhy si přečteš v novinách, ale co je statisticky bezpečnější. Nedělej, že nevíš, co je confirmation bias. Anekdotická evidence z médií je naprosto irelevantní, protože se nejedná o reprezentativní vzorek. Podstatná věc je jediná: jakou mám pravděpodobnost, že uhořím v Tesle vs. v ICE.
pogo26
Takovou statistiku nikdo nemá. Popravdě mě ani moc nezajímá, proč v tom autě při nehodě zemřeš. Zajímá mě, jak se ta EV budou hasit až jich budou jezdit tebou zmiňované milióny. Ale pro tebe je to asi jen anekdota.
vecernicek2
Tvl, já to vzdávám. Komu není shůry.. Tak si teda vyhrál.
Btw, já jsem o miliónech aut nikde nic nepsal, nevim proč mi to cpeš.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Fakt myslíš, že Mercedes nepracuje s tím nejlepším na světě. No mohl to na papíře podladit, tam přidat, tam ubrat.
vecernicek2
Mercedes představil produkční model. A že nepracuje s tím nejlepším na světě je objektivně měřitelné, parametry jsou horší než 3 roky starý model Tesly. Proč by to podlaďovali na papíře model, který budou dodávat za dva roky? Aby sdělili potenciálním zákazníkům, že není důvod na nic čekat a raději mají nakoupit u Jaguaru nebo Tesly? To by byl marketing jak stehno.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neblni.. ved je to dalsia hviezdna premiovka co nevidis? >😁 .. akurat ten bakelitovy dizajn to je otras... zlata el. kona alebo I-pace
vecernicek2
A jo! 😄
Avatar - xxc
xxc
Aký má zmysel to auto, keď už dnes vieme syntetizovať naftu zo vzdušného co2?
[odkaz]
topten
kolik takova nafta stoji a jsme schopni ji u nas vyrobit 7mld litru rocne?????
energeticky by to znamenalo aspon 4x tolik energie proti tomu co je potreba na provoz elektromobilu, tedy vic jak vyrobi vsechny elektrarny v cesku
Avatar - xxc
xxc
Naozaj 4x toľko energie? Ale toto je budúcnosť, a nie nejaké slabé batérie. Tak isto nie sme schopní napájať všetky elektromobily.
topten
ucinnost naftaku je v realu 25%, a premena CO2 a vody na naftu taky nebude 100%.
baterie jeste jiste nerekly posledni slovo
automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin i se zapoctenim ztrat ...
Avatar - xxc
xxc
Tak to by potom vedel vyrobiť naftu pre polovicu áut už teraz, čiže o energiu sa nebojím.
topten
kdyz vezmes. ze se u nas projede cca 5mld litru nafty rocne, coz enegeticky predstavuje 50TWh energie, tak polovina je 25TWh, coz by dostaveny temelin s produkci 30TWh rocne moh teoreticky vyprodukovat - tedy tu polovicni spotrebu nafty u nas. k tomu prihod tu druhou pulku a 2mld litru benzinu a dostanes se k nejakym 100TWh energie rocne, coz je 3x vic, nez by bylo potreba do elektrovozitek …
me to prijde jako plytvani energii
Avatar - xxc
xxc
Ale tie elektrovozíka treba vyprodukovať, zato pri temelíne stačí jedna rafinéria a do roka môžu súčasné auta jazdiť ekologicky. Čiže mne sa to vidí ako lepšia cesta. Možno raz budú baterky schopné uchovať viac energie, ale písať, že to je blízka budúcnosť mi príde odtrhnuté od reality.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Skoda ze na ACZ su EV pokryte tak chabo a vacsinou formou povrchnych informacii ktore nebola chut skopirovat z tlacovych sprach kompletne, alebo vo forme clickbaitov na ktore su vdacne vsetky negativne zmienky o Tesle. Ked sa vsak v July stal Model 3 najpredavanejsim EV planety a v auguste este pridal 3500 kusov navyse a Tesla obsadi vsetky prve 3 miesta v predajnosti v US tak to je uz pre ACZ nuda a jednoducho to odignoruju.. hanba..