Novinky
Baterky v podlahe, dva elektromotory... Naco je teda tomuto autu ten obludne velky predok? Vsak do toho objemu by vosiel minimalne osemvalec...
Presne to mi napadlo... preco ho nespravili sikmejsi. Z nazornych videii vidno ze ostatne komponenty okolo baterii nemaju tak pekne integrovane ako Tesla, nevyuzivaju plnu sirku medzi zadnymi kolesami a potrebuju silnejsie chladenie ako Tesla. Mali dost casu na okopirovnie.. Dizajn sa mi az na tu zbytocne velky mriezkovany gril paci viac ako Model X.
Stejně to v USA půjde na dračku, asi se chtěli od Tesly nějak odlišit >😒]
Jestlipak na tuto obludu budou v Norsku dávat dotace? >😁
Jestlipak na tuto obludu budou v Norsku dávat dotace? >😁
Hlavni je asi vzhled, s kratkym cumakem jako to ma BMW i3 auto vypada proste divne. Taky to neco prida na pasivni bezpecnosti. Tesla tam aspon ma druhy kufr, ale tenhle MB tam kufr nema, tak nevim cim to naplnili.
se mi nelíbí, krutě asijské, ta černolesklá plocha kolem masky je vyloženě eklhavtózní, přijde mi to jako zprasené glc. Vnitřek ok, technicky, dle dat, taky, ale mít to na masce znak nějaké čínské automobilky, klidně bych věřil.
Šílený volant s ovladači na černých plochách evokujících ve mně výložky uniforem SS …
To je ale otesánek - skoro 2 a půl tuny. :no:
"Trosku" lepsie spracovany review aj s pozadim vyvoja a videjkami o technike.. predsa len ACZ tie EV velmi nejdu 😄
[odkaz]
Inac ak toto ma byt odpoved najstarsej klasickej automobilky na rychlokvaseny americky technologicky startup po 7 rocnom dobiehani, tak veru nic moc 😒 Dufal som vo viac...
[odkaz]
Inac ak toto ma byt odpoved najstarsej klasickej automobilky na rychlokvaseny americky technologicky startup po 7 rocnom dobiehani, tak veru nic moc 😒 Dufal som vo viac...
Cenovka niekde na úrovni 60.000€.
V preklade - US eco-celebrity, manželky manažérov a bonitnejší manažéri.
Je to možno len môj pocit, ale takéto elektroautá sa na konci dňa neujmú. Verím v elektrické autá, avšak tie potrebujú infraštruktúru. To je otázka cca 10-15 rokov. A za ten čas má väčšiu šancu zdieľanie áut. A tým pádom už aj určitá unifikácia takých vozov. Áno, vlastníctvo vozidiel ostane tiež, ale to bude prispôsobené infraštruktúre. A dnešné elektrovozidlá budú trocha slepou cestou.
Ale, to je môj názor.
V preklade - US eco-celebrity, manželky manažérov a bonitnejší manažéri.
Je to možno len môj pocit, ale takéto elektroautá sa na konci dňa neujmú. Verím v elektrické autá, avšak tie potrebujú infraštruktúru. To je otázka cca 10-15 rokov. A za ten čas má väčšiu šancu zdieľanie áut. A tým pádom už aj určitá unifikácia takých vozov. Áno, vlastníctvo vozidiel ostane tiež, ale to bude prispôsobené infraštruktúre. A dnešné elektrovozidlá budú trocha slepou cestou.
Ale, to je môj názor.
Infrastruktura je zaklad a Tesla si to uvedomuje, preto ma najvacsiu siet nabijaciek a to s vykonmi o ktorych Nemci zatial iba hovoria. Dnesne EV urcite nie su slepou cestou, praveze su iba v plienkach (pradavaju sa necelych 8 rokov) a uz dokazu vo vsetkych parametroch okrem rychlosti obnovy dojazdu a ceny v segmente pod 30k porazit ICE auta. Nova technologia je draha a zlacneju ju len pocty EV a preto su prve modely luxusne pre tych hornych 10% a hla.. predavaju sa ako teple rozky.. Rozsireniu EV vsak najviac brani ludska hlupost a chamtivost, pretoze sa automobilky nevedia dohodnut na jednotnom konektore pre nabijanie aj ked je ten najlepsi Teslacky open source 😒 nepochopitelne...
elektromobily jsou v plenkách už skoro 200 let (od 1835), byly tu o padesát let dříve dříve než auta se spalovacím motorem.
Jinak souhlas s tím že nejdřív tu jsou a budou ty dražší a lidové přijdou později. Pokud přijdou.
Jinak souhlas s tím že nejdřív tu jsou a budou ty dražší a lidové přijdou později. Pokud přijdou.
Cena baterii nema duvod, aby sla dolu a to je hlavni duvod, proc jsou auta na elektrinu tak draha. Pokud by mohli byt levnejsi, uz by byli na trhu. Aktualne vysoka poptavka po bateriich rozhodne nesrazi cenu, naopak.
blbost
ceny li-ion do elektromobilu😒br /> 2010 $1000/1kWh
2011 $800/kWh
2012 $630/1kWh
2015 $380/1kWh
2016 $300/1kWh
2017 $200/1kWh
trend je jasnej
predikce $100/1kWh je 2025
ceny li-ion do elektromobilu😒br /> 2010 $1000/1kWh
2011 $800/kWh
2012 $630/1kWh
2015 $380/1kWh
2016 $300/1kWh
2017 $200/1kWh
trend je jasnej
predikce $100/1kWh je 2025
Samozrejme ze pise blbosti. Cena baterii prudko klesa. Logika nepusi, ak su uz postavene drahe fabriky s drahymi strojmi tak vyroba kazdeho jedneho clanku je lacnejsia ako vyroba toho predchadzajuceho. Tato cena vyroby stale klesa vyrazne rychlejsie ako rastie cena kovov potrebnych na vyrobu a uz dnes je v skladoch dostatok kovov na vyrobu 500 000 EV bez toho aby sa vytazil gram navyse. Samozrejme ze tazba e😜onencialne rastie a teda cena bude rast pre automobilky ktore si uz davno zmluvne nezajednali velke objemy z viacerych bani ako napr Tesla. Najdrahsie to vyjde asi VW ktore uplne zaspalo..
Google ti povie ze prve EV postavili v 1830ish, ale ich pohonne ustrojenstvo (motor + bateria) nema s dnesnymi EV vela spolocneho, naopak dnesne ICE aj ked s mnohymi vylepseniami funguju stale na tom istom principe. Keby si si precital cely popis historie EV tak by si zistil ze ICE auta sposobili dark ages vyvoja EV ktory sa prakticky zastavil a pokracoval v akom takom tempe az po vynajdeni Lithiovych baterii.. preto je odveci porovnavat prve vyskyty. Zaroven, spolocnost nemala vela dovodov vyvijat EV a povedzme si pravdu, bez Tesly by ich nemala dodnes.
Lidove EV pridu na 100%, aj ked Teslu za $35K nepovazujem prave za lidovu ale to je high-tech EV na urovni BMW 330i, tak nie je velmi dovod pozadovat nizsiu cenu. Kedze Tesla bude pravdepodobne uz tento kvartal v zisku tak by to mal byt dovod na start vyroby $35k modelu. Lacnejsie EV su prave ulohou ostatnych menej premiovych znaciek..
Lidove EV pridu na 100%, aj ked Teslu za $35K nepovazujem prave za lidovu ale to je high-tech EV na urovni BMW 330i, tak nie je velmi dovod pozadovat nizsiu cenu. Kedze Tesla bude pravdepodobne uz tento kvartal v zisku tak by to mal byt dovod na start vyroby $35k modelu. Lacnejsie EV su prave ulohou ostatnych menej premiovych znaciek..
Co se týče nabíjení, jel jsem přes Německo do Šwajcu a na každé dálniční odpočívce byly 2 stojany se 4 druhy zásuvek (nebo možná se 3). Možná se nedomluvili na 1 typu zásuvky ale jinak nějaké nabíječky tam jsou. Že ani u jedné nabíječky ani na jedné odpočívce nebylo dobíjeno žádné EV a nabíjecí místa smutně zela prázdnotou, to je věc druhá … Mercedes má sílu to změnit, ale jednou někdo elektriku přepočítá na CO2 a najednou se zjistí jak skutečně "bezemisní" toto auto je. tesle to spočítali a není to v přepočtu na CO2 žádná paráda.
Stát si pěkně počká až bude na silnicích EV a potom na ně uvalí daň, na elektřinu. Někde ty daně vybrat přece musí, ne?
Stát si pěkně počká až bude na silnicích EV a potom na ně uvalí daň, na elektřinu. Někde ty daně vybrat přece musí, ne?
Pravdupovediac, smutne a hlupe je ze sa nabijacky nebuduju na existujucich cerpackach, ktore sa tak ci tak casom pretransformuju na nabijackarne a raz za cas pride niekto natankovat benzinom svojho veterana 😄 alebo 918ku 😄 Mercedes nema sancu konkurovat Tesle, ma to jedine konzorcium Mercedes/Daimler,Ford, VAB, BMW ktore by vsak nemalo konkurovat Tesle ale spolupracovat s nou 😞.
Co sa CO2 tyka, EV su v tomto bezkonkurencne, aj ked sa ropne spolocnosti, automobilky a vsetky odvetvia zijuce z ICE aut snazia predkladat nieco ine, ale logika nepusit. Ake je najcistejsie ICE? Vodikove.. ale to je uz pasee ako nam ukazalo BMW. Takze druhe najcistejsie ICE je na plyn. Ma ovela horsiu tepelnu ucinnost ako plynove elektrarne + transport elektriny produkuje nasobne mensie emisie ako preprava fosilnych paliv = nie je mozne aby ICE pri spalovani rovnakeho paliva z akeho sa vyraba elektrika pre EV bolo ekologickejsie ako EV. Ak pouzijeme rozne "paliva" tak ekologickost zavisi od zdroja elektriny v dane krajine. Na Slovensku sa iba 10% elektriny vyraba z fosilnych paliv = ani to najekologickejsie ICE nema sancu v CO2 porovnani..
Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70😖 a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l. Toto su fakty a nie loby a trolling, takze skusme sa odvolavat na ne namiesto sirenia hoaxov.
Zdroj: [odkaz]
Co sa CO2 tyka, EV su v tomto bezkonkurencne, aj ked sa ropne spolocnosti, automobilky a vsetky odvetvia zijuce z ICE aut snazia predkladat nieco ine, ale logika nepusit. Ake je najcistejsie ICE? Vodikove.. ale to je uz pasee ako nam ukazalo BMW. Takze druhe najcistejsie ICE je na plyn. Ma ovela horsiu tepelnu ucinnost ako plynove elektrarne + transport elektriny produkuje nasobne mensie emisie ako preprava fosilnych paliv = nie je mozne aby ICE pri spalovani rovnakeho paliva z akeho sa vyraba elektrika pre EV bolo ekologickejsie ako EV. Ak pouzijeme rozne "paliva" tak ekologickost zavisi od zdroja elektriny v dane krajine. Na Slovensku sa iba 10% elektriny vyraba z fosilnych paliv = ani to najekologickejsie ICE nema sancu v CO2 porovnani..
Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70😖 a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l. Toto su fakty a nie loby a trolling, takze skusme sa odvolavat na ne namiesto sirenia hoaxov.
Zdroj: [odkaz]
Nevím, jak k tomu došli, ale to jsou příliš optimistická čísla. V USA to u běžného EV auta bude horko těžko pod ekvivalent 5 litrů na 100 km. Pod 3 litry je nesmysl. Jestli mají mix okolo 560 až 620 g CO2 na kWh a běžné EV má spotřebu cca 20 kWh/100 km (i se započítáním ztrát), tak jsme na 11200 až 12400 g CO2/100km, tedy 112-124 g CO2/km, což je ekvivalent zhruba 5,0 až 5,5 litrů na 100 km.
Tak ako to je tam popisane, zabudol si priratat mnozstvo emisii ktore vznika pri tazeni, spracovani a transporte.. a zhorsuje sa to kazdym dalsim prejdenym kilometrom, kedze raz natiahnuty kabel bude po cely cas pri transporte generovat 0 emisii, cisterny voziace fosilne paliva budu stale generovat viac a viac emisii. K elektrarni s plynovou turbinou mozes potiahnut plynovod, ale nebudes ho tahat ku kazdej CNG/LPG cerpacke, tak isto ako mozes postavit elektraren pri uholnej bani ale nebudes chodit tankovat ICE auto k rafinerii. Tak isto podiel cistejsich elektrarni je kazdym rokom vyssi co umoznuje tak vyrazne medzirocne zlepsenie. Prevadzkove emisie (uz po postavenie bezemisnych elektrarni)mozu byt nulove, ale ICE emisie z vyfuku a emisie pri vyrobe paliv NIKDY nebudu nulove. Uz dnes moze cele USA prejst na 100% elektrinu z obnovitelnych zdrojov s Tesla solarnou elektrarnou 160km stvorcovych, co ale netreba lebo uz ma vela existujucich vodnych a solarnych a rychlo rastie decentralizovana siet so sebestacnymi domami s panelmi na streche.. pre celostatny rozvoj by ale Trump nemohol byt podporovany uholnymi magnatmi..
vzhladom na to ze kazdy sa dnes snazi vyrobit co najvacsie a najdrahsie ale zaroven vdaka tomu co najzbytocnejsie elektro mas pravdu... ale prave taketo uz prehnane nezmysly len hraju do karat nadalej klasickym benzinom a sikovnym hybridom ( ktore podla mna su jasnou cestou v najblizsej dekade a nie nejake elektro ) 😉 ... pritom keby MB spravil sikovne elektro velkosti Acka a dal pekny dizajn ... cenu 30 tacov tak by to uspech urcite malo... ale nedaju si povedat a nedaju... pritom byt co najvacsi a najdrahsi a najtazsi ( ale zaroven tym padom bohuzial aj co nazbytocnejsi ) je presne v rozpore s tym o co by malo ist elektorautu ... teda jeho misii vzhladom na zachranu planety
Nooo, tady se zase sešlo dizajnérů, inženýrů, vývojářů, gynekologů a já nevím čeho ještě >😁 Tak vyrobte něco svého, určitě na to bude trhák :-!
Každopádně tohle je jen další v řadě elektromobilů s nesmyslně vysokou cenou...
Každopádně tohle je jen další v řadě elektromobilů s nesmyslně vysokou cenou...
Toto si niekedy hovorili aj majitelia koni ked videli prve auta 😄 Prve mobily tiez stali nasobky ceny tych co prisli par rokov po nich a prekonavali ich vo vsetych parametroch.. ICE auta maju uz vyse 130 rokov, masove EV iba par rokov, dajme im cas 😉
vzhladom na ( urcite nezmyselnu ) cenu mi to auto prestava davat zmysel ako alternativa ku akemukolvek konvencnemu SUV ... chapem k comu sluzi zoe aj leaf a viem si predstavit ze sa tam asi aj usetrit dlhodobou jazdou na elektriku miesto paliva co to da .... ale tento ocucany medved je kusok uz skor mrhanie prirodnymi zdrojmi .. nejak mi unika dovod ist prave do tohto miesto povedzme urcite aspon o polovicu lacnejsieho sorenta alebo santa fe ci outbacku ... ktore iste budu aj praktickejsie aj v terene schopnejsie a celkovo pouzitelejsie bez ohladu aj na klimaticke podmienky a frekvenciu pouzivania a prejdenu kazdodennu vzdialenost
takisto hmotnost na urovni pancieroveho Gecka alebo nejakeho RR ghost ... nejak nefandim tesle ale toto je aj od tej jej bionickeho X-ka zda sa este vacsia vtakovina .. teda ked uz sme pri tychto planetu muciach .. pardon "zachranujucich" vozoch som chcel povedat samozrejme vsak ano ... tak aj ten I-pace mi pride daleko daleko zaujimavejsi pripadne el. kona
takisto hmotnost na urovni pancieroveho Gecka alebo nejakeho RR ghost ... nejak nefandim tesle ale toto je aj od tej jej bionickeho X-ka zda sa este vacsia vtakovina .. teda ked uz sme pri tychto planetu muciach .. pardon "zachranujucich" vozoch som chcel povedat samozrejme vsak ano ... tak aj ten I-pace mi pride daleko daleko zaujimavejsi pripadne el. kona
Na tak těžké a protiaeodynamiacké auto jenom 80 kWh baterky???
A když ty baterky naložíte do Golfa, tak to auto váží 1900 kg.
A když ty baterky naložíte do Golfa, tak to auto váží 1900 kg.
To nemůže vypadat jako GLC ? GLE ? Nebo něco takového? Není to tak strašné, jako některé elektrovozidla konkurence, ale i ta Tesla prostě vypadá cool, tohle akorát divně 😒
Nejvíc cool mi přijde [odkaz] vzhledově i celkově :yes:
Cas nezastavime a mi uz tu davno nebudeme ked tu budu elektro auta s plnohodnotnymi autopilotmi. Toto vsetko automobilky vedia a dnes sa nic neutaji to co ma Tesla bude mat alebo ma aj MB , Audi ,BMW atd. Mercedes tiez nespi aj ked Tesla asi zaskocila automobilovy svet a ak prejde financnymi problemami a dostane tucne dotacie od vlady tak aby neskoncila skorej ako sa era elektro aut rozbehne na 100% tak jej zato patri obdiv.Mercedes ma dnes uroven 3 v autopilotoch a vyvyja dalej. Ked mal MB v S kach svoje prve airbags a dalsie technologie ktorim sa ostatnym automobilkam len snivalo tie casy su uz davno prec a konkurencia sa uz dotiahla. To ze to ma velku masku a taky alebo makovy dizajn nie su momentalne priority. Priorita tychto aut je nova technologia a dalsi vyvoj ktorim sa automob. priem. vyvyja. Tesla tiez nie je ziadny fesak a vnutri tie plasty ani zdaleka nezodovedaju tej cene. je tu zatial vysoka cena ako pre kazdy novy produkt. Co stali prve mobilne telefony tehly nej 80 000 korun?
Hm a tie Freighlinery čo vozia autonomne pivo v Nevade sú ktorý stupeň? Vieš, že ide v podstate o techniku už oveľa skôr použitú u MB Actros ? Akurát vzhľadom k legislatívnym obmedzeniam sa zatiaľ nedostala v EU na cestu?
ja by som mal tiež teraz pracovať a pracujem? No nééé >😁
klasika .. vonku 30 ... krasne... klima frci... pred tebou 11km stupak s prevysenim 400m od popradu kdesi do smokovca do tatier ( bezna cesta v podstate ) ... a bum... razom mas dojaz 300 😉 ... viem si predstavit ake su tieto udaje o dojazde realne... asi tak ako dnesne udaje o spotrebe ... zlate hybridy
niesom ultrafan do EV, ale u spaľováku to tak nemáš? Hore kopcom s klímou ti neubudne razantne dojazd? Ale vyrobíš si ty benzín či naftu cestou dolu? Takže plus mínus to máš jedno. 😄
je rozdiel, či to padne z 1000 na 500 alebo zo 400 na 200 a je rozdiel, či natankuješ za 5 minút alebo za 5 hodín.
Prodloužený rozvor a dvojmontáž pro tunu baterek. Jízdní odpory se nesníží, naděje na lepší baterky není. Nano technologie už nezmenšíš a nic nového není. Takže je lepší dát ty baterky do baráku k fotovoltaice a nevozit je na výlety.
koľko to má na ťažnom a ako daleko potiahnem s tým moju loď/karavan ?
za par let se budou prodavat pouze benzinovy hybridy a elektromobily
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat...
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat...
A kdo o tom rozhodl? Proč by se s tím nedalo nic dělat? Rozhodl to snad nějaký diktátor?
od 2021 limit 95gCO2/km za flotilu, jinak pokuty
rozhodne ekonomika a ta jde ve prospech hybridu a elektromobilu, a restrikce na vjezt aut se spalovacimi motory do nizkoemisnich zon, coz nebudou jen centra velkych mest.
s klasickem autem budes mit brzo problem se dostat k cili
rozhodne ekonomika a ta jde ve prospech hybridu a elektromobilu, a restrikce na vjezt aut se spalovacimi motory do nizkoemisnich zon, coz nebudou jen centra velkych mest.
s klasickem autem budes mit brzo problem se dostat k cili
chce to pomaly ale isto obzerat sa uz po hybridoch... nie je o com... elektro proste nadalej este bude drahe s malym dojazdom.. tu sa neda za dalsich 5- 6 rokov asi spravit ziaden zazrak.. navyse paradoxne dnes mas uz viac velkych nezmyselnych elektromobilov v ponuke ako tych sikovnejsich kde by si cakal ze prave tam na tieto mensie vozy sa bude uberat pohlad vyrobcov elektroaut ... takze suma sumarum... chce to nejaku novu corollu.. pripadne pockat na novy yaris ... tu vidim nadej... tam by uz mohol byt lepsi dizajn a ak cena nepojde hore tak v buducnosti jasny kandidat ... sikovne je aj niro ( len ta cena este nie je uplne dokonala no jo ) pripadne uvidime ci za rok za dva nebude aj hybridne clio v novej generacii a dalsie sikovne kusky v hybridoch ... ved mozno aj nejake sikovne male crossy este pridu na trh kde uz najdeme hybridne technologie ..... nasledujuce roky to vyzera fakt zaujimavo a tesim sa okrem klasickych aut aj prave na sirsiu ponuku hybridov.... lebo jednym ockom uz sledujem aj prave tieto vozy :yes:
No co, namísto Fabky koupíš Teslu a nabiješ to solárem na balkóně.
skor yaris hybridny... ale moze byt ze za 5-6 rokov uz tych hybridnych mensich vozov bude viacej a tak uz bude z coho vyberat ... pripadne nemusi to byt vyslovene hybrid... ale je fakt ze dizel nechcem... a trojvalcovy benzin tiez nie... a ked to uz bude vsade samy uzasny 3 valec so spotrebou 1,6tky v tychto vodach tak potom mam uz uplne jasno... trosku som asi aj zavahal so sucasnym hybridnym yarisom ale priznavam ze uz by bol cez limit ( hoc iste by som to financne nejako prezil jak sa vravi ) ale fakt sa mi moc nepacil ... ani ta mpv kasna kde si meter od celneho skla a predny stlpik mas az kdesi nad prednym kolesom.. a zadok pritom strechou kratucky kde uz polka C stlpiku je odrezana zadnymi dverami... neviem.. ale citil som sa ze toto nie je ono .. snad novy yaris bude uz ten spravny kon.. pripadne niekto dalsi sa prida k toyote :yes:
Hurá, to je radosti z nových zákazů, co tak přidat lithiumgate a přidat zákaz vycházení z domů nad vzdálenost 5 km. Nebudeš si vozit zadek v autě, ale pofrčíš pěškobusem.
mam radost, ze ubude smradu
odstehoval jsem se na cistej vzduch a kdyz vyrazim do civilizace, cejtim to co jsem driv necejtil - jak vetsina aut smrdi a to vcetne tech novejch
lidi jako ty to necejtej, protoze v tom zijou a ani uz nevi, jaky to je dychat cistej vzduch ...
odstehoval jsem se na cistej vzduch a kdyz vyrazim do civilizace, cejtim to co jsem driv necejtil - jak vetsina aut smrdi a to vcetne tech novejch
lidi jako ty to necejtej, protoze v tom zijou a ani uz nevi, jaky to je dychat cistej vzduch ...
Ale auta nejsou hlavním zdrojem smradu a s novou normou už vůbec.
auta jsou ve velkych mestech hlavnim zdrojem smogu. samozrejme nemuzes koukat na chinu...
dyzl podle nove euro normy muze v realu vypostet tolik jedovateho NOx co benzinak s euro3, tedy skoro 20 let starej klumpr.
nektery novy dyzly smrdej takovym divnym smradem. obcas cejtim i benzinak, ale vzdy jde o starou plecku
dyzl podle nove euro normy muze v realu vypostet tolik jedovateho NOx co benzinak s euro3, tedy skoro 20 let starej klumpr.
nektery novy dyzly smrdej takovym divnym smradem. obcas cejtim i benzinak, ale vzdy jde o starou plecku
Tak doufám, že jsi taky odstavil auto a nepatříš k těm hovadům, co z té čisté přírody každej den někam jezděj autem. Existují nohy, kolo, MHD. A na to nepotřebuješ někomu nařizovat elektroauta nebo hybridy.
prechod na hybridy a elektroauta je prirozenej vyvoj podobne jako pred stoletim prechod od koni k autum
EV jde zcela cestou nepřirozenou
Koně lidem smrděly, tak jim zakázali vjezd do měst. A taky nezapomeň na jedovaté oxidy dusíku. Lidé už nechtěli dále umírat, tak se začaly dotovat auta.
nevim, ze by kone produkovali NOx.
nemas to v ty svy hlavince trochu pomatany??
nemas to v ty svy hlavince trochu pomatany??
"....Nejen, že zvířata při přežvykování běžně produkují značné množství plynů, které zatěžují světové klima, ale jihočeští odborníci z Akademie věd přišli na to, že na skleníkovém efektu se mohou podílet i mikroorganismy z trusu.
Vědci spolu s bavorskými kolegy dva roky zkoumali vliv exkrementů přežvýkavců z podhorských luk na půdu a zjistili, že mikroorganismy odcházející z těla jsou při optimální teplotě a vlhkosti v zemi velkým zdrojem metanu a oxidu dusného. Tyto plyny patří s oxidem uhličitým mezi největší původce globálního oteplování....."
Vědci spolu s bavorskými kolegy dva roky zkoumali vliv exkrementů přežvýkavců z podhorských luk na půdu a zjistili, že mikroorganismy odcházející z těla jsou při optimální teplotě a vlhkosti v zemi velkým zdrojem metanu a oxidu dusného. Tyto plyny patří s oxidem uhličitým mezi největší původce globálního oteplování....."
kun mi jako mikroorganismus neprijde >😁
kazdopadne jestlize je CO2 branej jako globalni emise, NOx jsou emise lokalni, s dopadem hlavne ve mestech a na dopravnich tazich. a rek bych, ze tam se ty kone na emisich teda fakt moc nepodileji, to uz vic krecci, mysi, kocky, psi a samozrejme cloveci ...
kazdopadne jestlize je CO2 branej jako globalni emise, NOx jsou emise lokalni, s dopadem hlavne ve mestech a na dopravnich tazich. a rek bych, ze tam se ty kone na emisich teda fakt moc nepodileji, to uz vic krecci, mysi, kocky, psi a samozrejme cloveci ...
No já jsem rád, že se benzíny konečně PŘIZNALY k emisím pevných částic. GPF/BPF mají sice jen asi 80% účinnost, ale lepší než nic. A až zase budeš plivat své jedy proti dieselům tak si uvědom kolik benzínů s přímým vstřikem nemá GPF/BPF.
wine, saze u primovstrikovych benzinu reguluje uz euro 5, ktera vstoupila v platnost v roce 2009 resp. 2010, takze to nic novyho neni ty hlavo dubova, rozdil je jen v tom, ze od letosniho zari se 10x snizil pocet castic pri zachovani celkove hmotnosti castic, a proto od ted GPF.
i doted benzinaky stavajici laboratorni limity emisi plnily i v realu, narozdil od dyzlu, ktery nove muzou v realu chrlit tolik jedovatyho NOx, jako benzinaky s euro3, tedy skoro 20 roku stary plecky.
holt pokrok ...
i doted benzinaky stavajici laboratorni limity emisi plnily i v realu, narozdil od dyzlu, ktery nove muzou v realu chrlit tolik jedovatyho NOx, jako benzinaky s euro3, tedy skoro 20 roku stary plecky.
holt pokrok ...
Diesel hybridy už se prodávají a bude se jich prodávat opravdu hodně, a to je tak všechno co tím můžeš udělat woe >😒] >😒] >😒]
Už to píšem asi na treťom webe. To auto nie je v žiadnom prípade o 315mm nižšie! Veď GLC nemá skoro 2 metre na výšku... Je to chyba, ktorú všetky stránky neviem odkiaľ zobrali, respektíve od akého zdroja opísali. Nikede dokonca uvádzali výšku 1324mm, čo atakuje BMW Z4. Rozmer 1624mm je správny, aj podľa Autobildu to sedí. GLC má podľa oficiálnych údajov výšku 1639mm, taže nie 315 ale iba 15! Opravte to prosím 😉
Takže v roce 2019 Mercedes možná vyrobí auto, který je ve většině relevantních parametrů horší než hlavní konkurent z roku 2015. Menší baterka, menší výkon,kratší dojezd, pomalejší dobíjení, mnohem menší kufr a pokud se nedohodne s Teslou, tak podstatně řidší síť rychlodobíjecích stanic. Cena pravděpodobně nebude výrazně nižší. Výhody? Trochu načančanější interiér, možnost dát na střechu rakev a výrazně lepší servisní síť. Na Mercedes trochu málo..
Za mě zklamání a pro Mercedes :no:
Za mě zklamání a pro Mercedes :no:
ja sem rad, ze to do evropy konecne dorazilo
ted se elektromobily vsech vyrobcu budou objevovat jako houby po desti
ted se elektromobily vsech vyrobcu budou objevovat jako houby po desti
Souhlas, díky za každý nový elektromobil, ale tady mě ty parametry fakt nemile překvapily, čekal jsem, že Mercedes bude chtít být technologicky na špici, ale s takovýmhle produktem to určitě nebude. Za správnou cenu by to ale mohla být alespoň dobrá nabídka, tak si počkejme s definitivním výrokem na ceník. Moc v to ale nedoufám.
mas v necem urcite pravdu, otazka je, kolik lidi by si auto s 500+ konmi a 100kWh+ koupilo.
timhle autem podle me smerujou na primestskej provoz pro lidi s ekologickym citenim, tomu odpovidaj i relativne strizlivy rozmery
timhle autem podle me smerujou na primestskej provoz pro lidi s ekologickym citenim, tomu odpovidaj i relativne strizlivy rozmery
Tak pokud tomu bude odpovídat i cena, proč ne. Ale😒br />
1/ Mercedes si tím kazí image technologického leadera. První EV mělo být něco, co je hodné toho jména, ne pouhá ekonomická nabídka za rozumnou cenu.
2/ Osobně o té rozumné ceně pochybuju. Jednak Mercedes se nebude chtít cenově podbízet a druhak pravděpodobně nebudou schopni dosáhnout cenové efektivity výroby baterií, jaké bude mít za 2 roky Tesla.
3/ Pokud se Tesla udrží, bude někdy v té době představovat Model Y, který bude mít novou generaci baterií a bůhví co ještě do té doby vymyslí při jejich tempu inovací. Obávám se, že když tenhle Mercedes nevypadá technicky na špici dnes, tak za 2 roky může působit vyloženě zastarale.
1/ Mercedes si tím kazí image technologického leadera. První EV mělo být něco, co je hodné toho jména, ne pouhá ekonomická nabídka za rozumnou cenu.
2/ Osobně o té rozumné ceně pochybuju. Jednak Mercedes se nebude chtít cenově podbízet a druhak pravděpodobně nebudou schopni dosáhnout cenové efektivity výroby baterií, jaké bude mít za 2 roky Tesla.
3/ Pokud se Tesla udrží, bude někdy v té době představovat Model Y, který bude mít novou generaci baterií a bůhví co ještě do té doby vymyslí při jejich tempu inovací. Obávám se, že když tenhle Mercedes nevypadá technicky na špici dnes, tak za 2 roky může působit vyloženě zastarale.
Zase má plnohodnotný interiér, snad taky něco vydrží a nebude hořet. Pro Mercedes je to taky na rozdíl od Tesly hodně okrajový model. U těch parametrů si taky uvědom, že Mercedes je tradiční a kozervativní firma, která nebude testovat své produkty na lidech a až v provozu a tlačit parametry až na hranu.
Interiér jsem jmenoval, ale jinak to ostatní jsou totální bláboly.
Ad hoření - máš data o tom, že riziko požáru je větší v EV než v ICE autech? Odpovím si sám - nemáš, protože pravda je spíš opak. A i kdyby riziko požáru v elektromobilu bylo větší než v ICE (není), tak neexistuje objektivní důvod si myslet, že Tesla na tom bude hůř než jiná EV.
Ad parametry - aha, takže ty bys nerad, aby na tobě Tesla testovala... třeba o 25 procent vyšší kapacitu baterie.. Hm, ok.
Ad Mercedes je konzervativní firma, která netlačí parametry - to je geniální myšlenková akrobacie, akorát ji trošku narušuje to, že u spalováků Mercedesu nijak nevadí parametry tlačit na hranu. Takový G-klasse 63 AMG problém vyrobit není, ale EV s konkurenceschopnými parametry problém je.. Trochu nekonzistentní uvažování.
Ad hoření - máš data o tom, že riziko požáru je větší v EV než v ICE autech? Odpovím si sám - nemáš, protože pravda je spíš opak. A i kdyby riziko požáru v elektromobilu bylo větší než v ICE (není), tak neexistuje objektivní důvod si myslet, že Tesla na tom bude hůř než jiná EV.
Ad parametry - aha, takže ty bys nerad, aby na tobě Tesla testovala... třeba o 25 procent vyšší kapacitu baterie.. Hm, ok.
Ad Mercedes je konzervativní firma, která netlačí parametry - to je geniální myšlenková akrobacie, akorát ji trošku narušuje to, že u spalováků Mercedesu nijak nevadí parametry tlačit na hranu. Takový G-klasse 63 AMG problém vyrobit není, ale EV s konkurenceschopnými parametry problém je.. Trochu nekonzistentní uvažování.
Trošku jsi zapomněl, že požár EV je asi tak 100x větší problém než požár klasického auta. Uvidíme, jestli budou hořet i jiná EV. Zatím hoří Tesly.
Já jsem na to "nezapomněl", protože je to totální blbost. Jak jsi spočítal tu stonásobně větší velikost problému? Nespočítal, cucáš si to z prstu. A navíc jenom dokazuješ naprostou absenci logického myšlení.
Zkus tohle😒br />
I kdyby byl v průměru každý jednotlivý požár závažnější u EV, ale těch požárů bylo mnohem méně, tak jsou na tom EV lépe, protože celkový počet úmrtí/zranění na počet uživatelů vozů bude menší. Například pokud se ti podaří zcela eliminovat "nezávažné" požáry, ale nepodaří se ti změnit počet "žávažných", pak dosáhneš toho, že 100% požárů které vzniknou bude "závažných". Problém se přesto podařilo zlepšit, nikoli zhoršit.
Takže buď ukaž data, že na 100000 majitelů Tesly připadá víc úmrtí uhořením než na 100000 majitelů ICE, nebo přestaň řešit požáry Tesel.
Zkus tohle😒br />
I kdyby byl v průměru každý jednotlivý požár závažnější u EV, ale těch požárů bylo mnohem méně, tak jsou na tom EV lépe, protože celkový počet úmrtí/zranění na počet uživatelů vozů bude menší. Například pokud se ti podaří zcela eliminovat "nezávažné" požáry, ale nepodaří se ti změnit počet "žávažných", pak dosáhneš toho, že 100% požárů které vzniknou bude "závažných". Problém se přesto podařilo zlepšit, nikoli zhoršit.
Takže buď ukaž data, že na 100000 majitelů Tesly připadá víc úmrtí uhořením než na 100000 majitelů ICE, nebo přestaň řešit požáry Tesel.
Nedělej, že nevíš o problémech s hašením EV. Bylo to popsané už mnohokrát. A těch má dle tebe už docela brzo jezdit milióny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ty, já už si připadám, jako když hrách na stěnu házím. Zřejmě si vůbec nečetl můj příspěvek, na který odpovídáš, protože na ty odkazy jsem odpověděl už větou "Například pokud se ti podaří zcela eliminovat "nezávažné" požáry, ale nepodaří se ti změnit počet "žávažných", pak dosáhneš toho, že 100% požárů které vzniknou bude "závažných". Problém se přesto podařilo zlepšit, nikoli zhoršit."
Takže naposle😜 Podstatné není, jaké anekdotické příběhy si přečteš v novinách, ale co je statisticky bezpečnější. Nedělej, že nevíš, co je confirmation bias. Anekdotická evidence z médií je naprosto irelevantní, protože se nejedná o reprezentativní vzorek. Podstatná věc je jediná: jakou mám pravděpodobnost, že uhořím v Tesle vs. v ICE.
Takže naposle😜 Podstatné není, jaké anekdotické příběhy si přečteš v novinách, ale co je statisticky bezpečnější. Nedělej, že nevíš, co je confirmation bias. Anekdotická evidence z médií je naprosto irelevantní, protože se nejedná o reprezentativní vzorek. Podstatná věc je jediná: jakou mám pravděpodobnost, že uhořím v Tesle vs. v ICE.
Takovou statistiku nikdo nemá. Popravdě mě ani moc nezajímá, proč v tom autě při nehodě zemřeš. Zajímá mě, jak se ta EV budou hasit až jich budou jezdit tebou zmiňované milióny. Ale pro tebe je to asi jen anekdota.
Fakt myslíš, že Mercedes nepracuje s tím nejlepším na světě. No mohl to na papíře podladit, tam přidat, tam ubrat.
Mercedes představil produkční model. A že nepracuje s tím nejlepším na světě je objektivně měřitelné, parametry jsou horší než 3 roky starý model Tesly. Proč by to podlaďovali na papíře model, který budou dodávat za dva roky? Aby sdělili potenciálním zákazníkům, že není důvod na nic čekat a raději mají nakoupit u Jaguaru nebo Tesly? To by byl marketing jak stehno.
Aký má zmysel to auto, keď už dnes vieme syntetizovať naftu zo vzdušného co2?
[odkaz]
[odkaz]
kolik takova nafta stoji a jsme schopni ji u nas vyrobit 7mld litru rocne?????
energeticky by to znamenalo aspon 4x tolik energie proti tomu co je potreba na provoz elektromobilu, tedy vic jak vyrobi vsechny elektrarny v cesku
energeticky by to znamenalo aspon 4x tolik energie proti tomu co je potreba na provoz elektromobilu, tedy vic jak vyrobi vsechny elektrarny v cesku
Naozaj 4x toľko energie? Ale toto je budúcnosť, a nie nejaké slabé batérie. Tak isto nie sme schopní napájať všetky elektromobily.
ucinnost naftaku je v realu 25%, a premena CO2 a vody na naftu taky nebude 100%.
baterie jeste jiste nerekly posledni slovo
automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin i se zapoctenim ztrat ...
baterie jeste jiste nerekly posledni slovo
automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin i se zapoctenim ztrat ...
Tak to by potom vedel vyrobiť naftu pre polovicu áut už teraz, čiže o energiu sa nebojím.
kdyz vezmes. ze se u nas projede cca 5mld litru nafty rocne, coz enegeticky predstavuje 50TWh energie, tak polovina je 25TWh, coz by dostaveny temelin s produkci 30TWh rocne moh teoreticky vyprodukovat - tedy tu polovicni spotrebu nafty u nas. k tomu prihod tu druhou pulku a 2mld litru benzinu a dostanes se k nejakym 100TWh energie rocne, coz je 3x vic, nez by bylo potreba do elektrovozitek …
me to prijde jako plytvani energii
me to prijde jako plytvani energii
Skoda ze na ACZ su EV pokryte tak chabo a vacsinou formou povrchnych informacii ktore nebola chut skopirovat z tlacovych sprach kompletne, alebo vo forme clickbaitov na ktore su vdacne vsetky negativne zmienky o Tesle. Ked sa vsak v July stal Model 3 najpredavanejsim EV planety a v auguste este pridal 3500 kusov navyse a Tesla obsadi vsetky prve 3 miesta v predajnosti v US tak to je uz pre ACZ nuda a jednoducho to odignoruju.. hanba..
[odkaz] musíš jít tak do půlky stránky = a to že fyzice je buřt značka nebo cena = to ale víš žejo? >😒]