Legendy jako G-klasse, Wrangler nebo Niva si jedou po svém, obrazně i v reálu. Největším nepřítelem Niv byla (možná je stále) koroze, jinak je to dobře vymyšlený jednoduchý stroj. Mezi Nivou a novým Jimnym bych se těžko rozhodoval. V terénu se určitě lépe jede s osmiventilovou 1.7 Nivy, ale např. šaltpáka zase může zůstat v ruce, fakt nevim >:D
Vypadá rozhodně mnohem lépe, než ta hrůza od ruského rendlíku se symetrickými prolisy, takže není jasné, zdali jede dopředu, nebo couvá. Ještě kdyby to bylo čtyřdveřové, nekroutila se tomu kastle jako u současného čtyřdvířka a mělo to pořádný motor a ne to zážehové muzeum.
Je vidět že jsi v ní nikdy nejel, jako v terénu něco vyjede, ale ta 1,7 atmo-žigul se trápí díky zpřevodování i na silnici, natož v tom terénu, kde ten motor musíš trápit jako topící se sele. Holt cestovní rychlosti 60-70 a max. 135 jsou už dnes spíš úsměvné.
taky s tím po silnici jezdí tak geodeti, zeměměřiči a myslivci, když se potřebují přesunout z terénu na základnu nebo do jiného terénu....Tohle není SUV do města a to ani v luxusnější verzí Urban s oplastovanými nárazníky, širokými pneu, klimou, el. okny, zrcátky...
Sranda že ty bohatý a mocný a politici = který doma pomlouvaj ten Západ = tam posílaj děti studovat a milenky rodit a kupujou jim tam nemovitosti a tak :-)
Jsi to trefil celkem výstižně :-! ...Niva se mi před 30 - 25 lety také celkem líbila. Jenže dneska už to dávno nemá smysl, když se dá sehnat slušný Duster ve 4 kolce pod 200tis. O Grand Vitaře nebo Jimny ani nemluvím.
Aurus - Putinova zabavka, aby si zvacsil pipika + pridruzene modely. Meno "Aurus" je take klasicky rusky gycove a nevkusne.
Granta ("facelift" ?!?!?), Vesta, atd. to vazne je reprezentativna vzorka aut najvacsieho statu na svete.
Bude nova Niva, po x rokoch a zase to iste v bledomodrom. Predpokladam, ze myslis tu s tymi X prelismi na kazde strane karoserie.
V US a hocikde inde, maju tych modelov stovky.
Co z tohoto celeho vycnieva, je Sherp. Ale to je tiez taka divocina :-)
Rusom idu nejlepsie vsetky tie extremne stroje, maju pre ne bohate uplatnenie.
Ikdyž je to v podstatě nekolik generací starý kram, pořád má něco do sebe a zvládne toho v terénu hodně. Pokud to lidi pořád kupují, tak proč jim to nedat ;-) Jednou za čas lehký update a jede se dál >:D
Poslal by som do terénu Ladu aj Daciu, aké budú v priamom porovnaní. Stále tu čítam, prečo Nivu, keď je tu Duster. Na druhú stranu, o Nivu zrejme záujem je, inak by ju stále nedržali pri živote.
Dacia Duster je zrejme dosť dobre poskladané auto, ale pri detailnejšom pohľade na spodok by som o nej už tak presvedčený nebol, Lada, hoci technikou oveľa staršia, je výrazne robustnejšia a povedal by som, že znesie tvrdší terén a oveľa vyššiu záťaž. Čiže teoreticky by si tieto autá ani nemali navzájom preberať zákazníkov.
Niva ma vyhodu svetlej vysky, kratkeho razvoru a este ze ti nie je luto to auto obuchat, kedze ND stoja par korun.
A len aby si nebol prekvapeny, kedze std.Niva nema ziadnu mechanicku uzavierku napravy a ani je simulaciu brzdami, ked ostane niekde visiet.
No a este by ma zaujimal nazor zastancov dizlov, ktori tvrdia, ze do offroadu musi ist, pretoze tato Niva ma obstaroznu zravu a relativne slabu atmosferu a evidentne to problem nie je.
Duster se v těžkém terénu rozsype za 2 roky.
Všechny lomy a lesáci co si to nakoupil že Niva je krám to za 3 roky poslali do šrotu nebo prodali za 5,50 a šli si zpět koupit Nivu....
Koupili si to, že jim nakukali co všechno Duster projede. A jak je lepší na silnici.
Už jim ale neřekli druhou stranu mince, že pokud projede to co jim ukázali že umí denně, tak se to sype před očima 4x tolik jak Niva, která je navíc levnější >:D