Od října začne platit řada novinek na STK, například se lhůta prodlouží ze dvou na čtyři roky pro motorky. Nejvíc se ovšem hovoří o propojení STK a servisů. Co to v reálu přinese?
Jo, docela dobrýýý, Ťok nás loňskou novelou novely o provozu vozidel dostal zpět do let padesátých, po novu je odhlášení vozidla "zánik vozisla" a aby se vozidlo mohlo odhlásit, musí se "odevzdat" (darovat) firmě s licencí na likvidaci autovraků....
to už tu kdysi bylo, za starých komárů, tak dnes za "koblih" znovu...
A teď si představte, že např. v Kanadě STK vůbec neexistuje. Prostě stát usoudil, že nemusí kontrolovat lidi, jestli se starají o svůj majetek. A představte si, že i přes neexistenci kontrol tam nejezdí vraky.
Presne! Poznám takých, čo za úplatok "prešli" už cez štvrtú TK a EK kontrolu a stále papuľujú. P.S. A nech mi nikto nepíše, že tie zhrdzavené kalfasy skrývajú techniku v stave, aby jazdili po cestách, lebo majiteľ sa o ostatné vzorne stará.
V Austrálii také žádné STK nebyly a dýmovnice tam nebyly vidět. Něco na způsob technické kontroly ale muselo proběhnout při prodeji vozu a byl k tomu vystaven certifikát. Ale nemuselo. Stačilo, když nový majitel při převodu vozu do papírů napsal, že certifikát dostal. Tyto kontroly mohl provádět kterýkoliv registrovaný servis. Samozřejmě, že by nový majitel byl sám proti sobě, kdyby na tech. prohlídce netrval a prodejce si toho byl vědom.
Sakryš, tak to jsem měl jako nálepku na okně dycinky zbytečně?? Auto i moto bez rozdílu každý rok, něco jako STK, ale zmákli to i na pumpě se servisem. )) a mam tu i vehikly s nálepkami o té jejich STK z let těsně po válce. )) k je to asi drobet jinak, než uvádíš...
Nálepka za oknem nemá nic společného s STK neboli roadworthy. To byl ( a stále je) jen roční registrační poplatek, mate......který v Česku (zatím) nemáme...
rekl bych, ze autor nemyslel konkretni stanici STK, aby poslala SMS, ale aby ji poslal STAT... podobne jako by mel informovat obcana, ze mu konci i jine STATNI doklady a ze mu rovnou pripravil novy a posila mu ho tam a tam k vyzvednuti... kdyz to muze fungovat v komercni sfere, melo by i ve statni
Najděte si pane redaktore na webu termín "fikce doručení". V této souvislosti je datová schránka významnou výhodou, protože na majitele datové schránky se fikce doručení nevztahuje. To znamená polopaticky že majitel DS nemusí na poštu pro žádný dokument.
Mám stejnou zkušenost. Je pravda, že na finančním úřadě mi vstřícně leč důrazně doporučili přiznat daň z nabytí nemovitosti přes web, ale jinak se mnou komunikují úřady přes klasickou poštu.
Jdou sami proti sobě, protože podat přiznání přes webovou aplikaci je opravdu snadné a až někdy třeba budu potřebovat nějaké další podat, tak alespoň vím, že je to velmi jednoduché ;-) . Já si myslím, že tento systém skoro plné zaměstnanosti je společensky přijatelný, dámy si odkecají osm hodin v kanclu a vydělanými prostředky pohánějí ekonomiku k světlým zítřkům. A peněz je jako ....., tak na co šetřit.
Ty asi věříš i na perpentum mobile....a že peníze rostou na stromech.... >:-[] A nebo jsi také státní zaměstnanec, co žije z daní pracujících v soukromém sektoru....
Novinkám posledních let by se člověk smál, kdyby to nebyla vše pravda.
Emisní byznys je kapitolou samo o sobě. Když saze jsou vidět, tak vadí, když jsou miniaturní a projdou do plic, jsou perfektní...
VIN (po staru výrobní číslo) požadovaný i u vozidel, kde od výroby nebyl... Tedy historických vozidel předválečných i dlouho ještě poválečných (co na bílých značkách přežila drahé pojistky a absenci depozitů, následné šrotovné a ekovýpalné, rovněž tak "prohučení" v polopřevodu či depozitu) musí být na rámu číslo vyražené, i když tam od výroby nebylo.
V rámci "boje" se stáčením kilometrů trestá režim ne podvodníky, ale podvedené, kteří nesou důkazní břemeno za nižší stav km než při STK minulé, sic nikdo neměl povinnost např. při výměně budíků dodavatelsky či svépomocí o tom žádný protokol dělat. A nikdo neřeší, že při překročení mio, u mnoha vozů sto tis běží počítadlo od nuly. A stejně tak nikoho netrápí, že u dovozů, kde stáčení bují nejlépe, nevidí STK na stav v jiné zemi (i když je též v EUrosojuzu) a má to jako nepopsaný list.
O buzeracích na téma nehomologovaný rám či výfuk nemluvě (aby nedošlo k mýlce, ani rám a ani tuzerský výfuk nevlastním), zatímco světla anglická, pro pravostranný provoz nepřijatelná, nějak tak záhadně procházejí. Stejně tak světla svítící nahoru, samo domo xenony či denní svícení špatně umístěné, nijak nehomologované, svítící buď skoro vůbec či naopak oslňující, nejlépe ještě svítící současně s obrysovými a potkávacími světly...
A kdo se nad posledním odstavcem podivuje, či ještě lépe se v tom našel, tak nechť si prosím uvědomí, že opravdu neseřízená světla oslňují, obdobně jako dálky či bezdůvodně zapnuté mlhovky (oblíbená to kratochvíle jak důchodců, natvrdlých hňupů razících myšlení papežštější než papež, tak tuzerských blbečků).
Jinak obávám se, že přistupovat k modelu STK a servis provázané stylem, že neofiko už se tak stejně děje, tak to zlegalizujme, mi připadá takové, no jak to říct slušně, takové podivné. Tak jako leckde ve světě může soukromá škola fungovat na úrovni, zatímco v našich končinách to bude stylem platíš-projdeš, tak tento systém se velice ochotně přehrne do umělého vyhledávání závad, které je třeba opravit...