Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Světová premiéra Audi e-tron v San Franciscu naživo: Teď už to opravdu začíná

O elektromobilech slyšíme už roky, že přijdou. Teď už přicházejí.
Zpět na článek
18. 9. 2018 08:18
18. 9. 2018 09:08
18. 9. 2018 09:34
18. 9. 2018 10:00
18. 9. 2018 10:37
18. 9. 2018 09:45
18. 9. 2018 09:33
18. 9. 2018 09:43
5. 10. 2018 22:22
18. 9. 2018 08:04
Kolik asi plati....
Takze do te doby, dokud audi neudelala elektromobil, tak vlastne neexistovali. To je dobre vedet, ze ostatni vyrobci vlastne nedelali elektromobily, protoze o vsem rozhoduje audi.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - speedfred
18. 9. 2018 09:11
Re: Kolik asi plati....
tiež ma to napadlo keď som videl nadpis,článok ale vcelku neutrálny.
18. 9. 2018 09:14
Re: Kolik asi plati....
No konecne sis uvedomil ze nemecka premie skutecne neco znamena. A až tě přejde amok, tak si uvedomíš že toto je opravdu skok od všech leafů,egolfů, zoe ale i tesly. První svého druhu. Ale jen o fous před EQC.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 09:28
Re: Kolik asi plati....
Jestli to byla ironie = tak dost dobrá :yes:

Jestli ne.. >:D >:-[]
18. 9. 2018 09:31
Re: Kolik asi plati....
Nevím, proč by to měla být ironie. :-!
18. 9. 2018 09:36
Re: Kolik asi plati....
Protože e-tron je úplně jiná kategorie auta, než Leaf nebi eGolf ( s tím to nelze srovnávat), Tesla je podle mě naprosto srovnatelná a EQC je bohužel další přehmat Mercedesu v oblasti elektromobility ( třeba tou parodií na interní nabíječku - to Audi alespoň papírově technickou stránku věci nepodcenilo).
18. 9. 2018 09:32
Re: Kolik asi plati....
Leda tak "dobře skrytá"
18. 9. 2018 10:18
Re: Kolik asi plati....
nebyla to ironie. skutečně je e-tron skokem minimálně o generaci od všech dosavadních e-aut. Jen tys to asi ještě nepochopil.
18. 9. 2018 10:29
Re: Kolik asi plati....
Skokem od ostatních e-aut skutečně je, s tím se dá moc moc souhlasit. Jenom je skokem vzad >:D >:D >:D >:D
18. 9. 2018 10:47
Re: Kolik asi plati....
Tak napiš v čem je o generaci dál. to auto vůbec není špatné, ale v základních vlastnostech není v ničem o generaci dál.
18. 9. 2018 16:52
Re: Kolik asi plati....
dojezd, rychlost dobíjení. Je to první skutečně použitelný auto (nikoli pojízdná laboratoř) na elektřinu. asi tak.

Teda je pravda že pokud nebudeme hnidopiši tak plus minus ve stejné době přišli tři relativně použitelný auta - ipace, eqc a etron.
Ale etron se zdá být nejblíž nárokům a vkusu náročného kupce normálních aut, který chce na elektřinu přejít. Tedy luxus, komfort, hezký design a použitelný elektrický pohon.
18. 9. 2018 20:48
Re: Kolik asi plati....
Hyundai Ionic, Hyundai Kona electric..
18. 9. 2018 08:08
No právě - ta infrastruktura
Kde se to vlastně bude nabíjet? Na rychlonabíječky Tesly to asi nemůže, takže zbývají asi nějaké stanice po městech a pak přes noc doma. To na nějaké velké cestování nevypadá.
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2018 21:25
Re: No právě - ta infrastruktura
Jsou i jine rychlonabijecky nez Tesla..

[odkaz]
18. 9. 2018 08:13
Srovnani s Tesla model X
Audi stoji podobne jako zakladni Tesla model X a pritom je mensi, s mensim kufrem, utahne mene na taznem, nenabizi 7 sedacek, nizsi max. rychlost i zrychleni. A nema kridla.
Rozbalit vlákno
4
18. 9. 2018 08:28
Re: Srovnani s Tesla model X
Audi má baterie 95kWh, základní X co stojí podobně má 70. Verze 90 nebo 100 se pokud vím motá kolem 3 mil. Kč, což je už dost. Pokud bude tohle v EU za 2 s DPH (což se mi moc nezdá), je to dobrá nabídka. Krom toho 22kW nabíjení, oproti EQC zajímavější volba..
Jako druhý auto do města a okolí bych si to vzal hned. Ale druhý auto do rodiny za 2 a víc mil. Kč je bohužel mimo můj rámec. Až to bude u mainstreamu za polovinu, půjdu do toho..
18. 9. 2018 08:49
Re: Srovnani s Tesla model X
Velikost baterie neni vsechno, Jaguar I-Pace ma taky vetsi baterku a pritom ma stejny dojezd i kdyz je o tridu mensi.
18. 9. 2018 08:30
Re: Srovnani s Tesla model X
Odhliadnuc od siete Superchargerov.

Na druhej strane vacsia siet servisov a urcite aj lepsia celkova kvalita.
Avatar - Emel
18. 9. 2018 14:23
Re: Srovnani s Tesla model X
Křídla... jo, pořád jsem nepochopil, kdo zrovna u SUV přišel s tímhle nápadem... ale... něco jako řešení existuje
[odkaz]
Avatar - rokyta.p
18. 9. 2018 08:18
Audi
ale design má Audi hezký :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
18. 9. 2018 08:26
Shrnul jste to dobře, pane Machalo
Chybí ale údaje o dobíjení baterií. Nejen dojezd je důležitý.....
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2018 08:29
Re: Shrnul jste to dobře, pane Machalo
95kWh, 150kW DC, 11 nebo příplatkově 22kW AC vestavěnou nabíječkou. Článek je v úrovni vhodné hlavně pro trumpetsakru a jeho onanování..
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 09:07
Re: Shrnul jste to dobře, pane Machalo
Že ty sis ho včera zase musel honit sám >:D

Už s tim něco udělej = nějaký pouliční holky nemůžou bejt zas tak drahý >:-[]

Nebo když ti došlo že to se škubánim převodovky v novym Bentley CGT je pravda = prostě si tvuj malíček nestoup a nešlo to a nešlo to >:D
Avatar - Zetti
18. 9. 2018 08:56
Retardery Kolodeje a jinde
Zrovna vcera jsem prejizdel nove retardery v Kolodejich se svou poloelektrickou 2tunovou kravou. Ty retardery maji hodne ostrou hranku a to je takova pecka do podvozku i kdyz to jede krokem, nemluve o ostatnich ridicich ktery museji za mnou zastavit, to je fakt des.
Ty 2,5tunovy a tezsi auta budou mit cepy a ulozeni za par mesicu v keeelu.
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2018 09:08
.
Takže Audi dopravilo, ubytovalo, stravovalo a odpravilo 1600 novinárov z celého sveta a nenechalo ich v tom ani zviesť?!!! Takže vyhodilo milióny € za nič. To už by ich ten autosalón vyšiel lacnejšie.
Rozbalit vlákno
4
18. 9. 2018 09:34
Re: .
Nestarej se o finanční strategii Audi, rejžožroute. :-!

Psí hlas do nebe nevolá.
18. 9. 2018 10:37
Re: .
Nestaram. Celé Audi je mi ukradnuté. Len som podotkol, že sú hlúpi.
18. 9. 2018 09:45
Re: .
Není v čem. Rychle s tím potřebovali vylézt ven, ale svézt se v tom ještě fakt nedá. Však nejsou k dispozici ani jiné fotky, než oficiální. Neumí to vyrobit tak rychle. Zastarali.
Avatar - nokia9500
18. 9. 2018 09:17
No právě - ta infrastruktura
no DC 150kW v CZ nejsou a ještě hodně dlouho nebudou... takže leda na 50kW a čekat hoďku a něco :*)
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2018 09:33
Konečně EV co
nevypadá jako low cost troska nebo střep.
A taky moc vyvážený a objektivní článek.
Dnes mohu dát pouze :yes: pane Machalo!
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2018 09:50
Re: Konečně EV co
Ano, nevypadá jako low cost troska a dokonce si myslím, že to Audi udělalo velmi dobře, za to :yes:
Jenže článek stojí za h.... Nic ve zlém, ale zde ještě o elektromobilech nemá asi nikdo z redakce ani páru. Chybí zde úplně základní údaje, kapacita baterie, výkony nabíjení AC i DC, ovládání rekuperace atd. Navíc určitě nemůžu souhlasit s tím, že je to první konkurent Tesly. To již zvládl Jaguar.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 10:02
Re: Konečně EV co
[odkaz] za to :yes: :yes: :-)
18. 9. 2018 10:22
Re: Konečně EV co
s tím jaguárem máš pravdu. Ale toto je ještě o kus dál normálnímu autu.
Avatar - wakantanka
18. 9. 2018 10:39
Re: Konečně EV co
MB EQC ti pride ako nenormalne auto?
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2018 11:23
Re: Konečně EV co
suhlas.... konecne normalne elektro... neposobi to nejak umelo a lacno ako ten novy meda beda kde kvoli centu hore dole na odpore vzdcuhu auto doslova spotvorili .... audi umi... vie co je premia dnes a vie ako sa postavit aj k premiovemu elektru ... :yes:
18. 9. 2018 09:34
Svět čekal na VW group ?
Fakt svět čekal na VW Group aby zjistil, že existují elektromobily ? Inu, placená inzerce je placená inzerce. Jestlipak koncern tuší, že tímto část zákazníků dost odrazuje ?

Problém je hlavně chybějící výbava okolo. Neexistuje síť nabíječek. Tesla AutoPilotu se to ani neblíží. Neexistuje aplikace se sledováním stavu vozidla (nabíjení, poloha). Auto má menší výkon. Tesla model X má rovněž falcon wings, což je u auta této velikosti a střihu spása. Displej uvnitř je malý. Tesla má navždy a všude vysokorychlostní připojení (SIM v autě).

Nikde ve specifikaci nevidím dynamický zdvih podvozku (auto samo mění světlou výšku podle rychlosti a okolí (jízda v obci, jízda na dálnici, jízda mimo silnici..).

Pokrok jsou virtuální zrcátka (za příplatek). Zatím se to Tesle trochu přiblížilo, ale jen trochu. I zrychlení je pomalejší a dojezd je samozřejmě hrubě spočítán. Uvedený dojezd Tesly není 300 km, ale 300 mil ! Což je jaksi víc než udávaných 400 km podle WLTP. A to už jenom proto, že americká norma je i oproti WLTP o cosi přísnější a více se blíží reálnému provozu (proto jim taky přišli na ty diesely).

A kromě všeho ostatního....stačí se podívat na Teslu Model X a okamžitě vím, co bych si koupil i očima: [odkaz]

Audi vedle toho vypadá jako auto ze staré školy, na kterém je vší silou nalepena miliarda moderních prvků, jen aby to vypadalo jako auto pro třetí dekádu :-)
Rozbalit vlákno
11
18. 9. 2018 09:36
Re: Svět čekal na VW group ?
Ty jsi zoufalec
Pravděpodobně dokonce ještě ani nemáš řidičák, viď ty hovádko?
Nablemtal jsi tady slušnej odstavec sranců, ze kterých je vidět, že o autech NEVÍŠ NIC.
Fostek rulez.
18. 9. 2018 09:43
Re: Svět čekal na VW group ?
Ajajaj, tady jsem se někoho dotknul. Jen důkaz toho, že máme pravdu.

Nejdřív novou generaci aut všichni ignorovali. Pak se tomu všichni smáli. Pak proti tomu všichni bojovali a teď elektromobilita zvítěžila.

Tohle Audi nemá absolutně nic, čím by mohlo konkurovat Tesle nebo Jaguaru (ani ten Jaguar není pro Model X moc konkurent), kromě pár kravin jako zrcátka nebo přední matrix světla. Obojí kupce moc nepřesvědčí. Kromě toho to zatím ani nesjíždí z linky.

Vždycky když se někdo takhle naštve a zaútočí, tak je dokonáno. Vyhráno. Je to v pořádku, vyvztekejte se, zanadávejte si. Na realitě to nezmění vůbec nic. Audi vytáhlo do boje s moderními auty a s velkým zpožděním přišlo s obecně menším a horším autem. Horší dojezd, horší nabíjení, horší konektivita, pomalejší, žádná dlouhá záruka na baterie, žádný autopilot, žádné stálé připojení všude po světě, horší crash testy (Tesla Model X je aktuálně nejbezpečnější sériový vůz na světě, viz odkaz výše).
18. 9. 2018 09:53
Re: Svět čekal na VW group ?
Tvůj příspěvek jsem už nečetl. Stačil jeden.
S blbem, co hodnotí auta podle velikosti displeje a připojení k netu nemám sílu ztrácet čas.
Vlastně kecám - četl jsem první větu. Nemáš pravdu a nedotknul ses mě a díky tvé tuposti to bohužel nejsi schopen pochopit.

Je mezi námi nepřeklenutelná propast. Abych ti to přiblížil: pokus se debatovat o něčem, čemu rozumíš, třeba se surikatou. Tak asi to mám já s tebou.
Do osobní roviny se to přenést dá - ty budeš pro mě hovado a já guru. To je jediná možnost.
Pokud by ses pokoušel se mnou diskutovat nebo mě napadat, je to, jako když se nicotný moučný červ pokouší ohlodávat nohu mocného titána.
Asi tak jsme na tom, co se týká aut.
Dávám tě na hate-list. Ne, že bych tě nenáviděl, ale protože jsi notorický blb a tudíž se mi tvoje žvásty nebudou už nikdy zobrazovat, proto si ušetři čas s odepisováním.
Žij blaze. Byls několik minut bezvýznamnou figurkou mém světě. Svou šanci nechat se poučit a alespoň uvést do světa motorismu od samotného ajatolláha automobilismu jsi promrhal.
Fostek rulez
18. 9. 2018 09:57
Re: Svět čekal na VW group ?
Tak kdybyste to dočetl tak byste zjistil, že jsem tam potom psal ten zbytek a ryze klasických věcech.

Nicméně moderní auta jsou software. Kdo to nechápe, blbě dopadne. Jak jsem psal jinde - začalo to s ABS :). Proti tomu taky spousta lidí takhle protestovala. Lidi od té doby nezblbli a auta jsou lepší než kdy dřív.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 10:04
Re: Svět čekal na VW group ?
:yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Emel
18. 9. 2018 14:35
Re: Svět čekal na VW group ?
Jestli jsou auta lepší než kdy dřív je diskutabilní... a třeba za dva roky může být ještě hůř, příkladů je kolem víc než dost. Tedy aspoň z pohledu auto-nadšence, z pohledu auto-uživatele chápu, že může být všechno v pořádku.

Software je fajn, ale je to pořád jen malý kousek auta. Software nedělá lepší sedačky ani podvozek. Nakonec i to ABS je software jenom částečně...

Tesla má slušný náskok v samotné technologii EV, má velkoryse pokrytou problematiku baterií a nabíjení, tam je vidět Muskovo vizionářství... pokud je problém v nabíjení bateriích, tak si řekneme, co by to řešilo... a pak to uděláme. Na druhou stranu... pokud to zjednoduším, tak se Tesla potřebuje naučit vyrábět auta.
Avatar - lyon667
18. 9. 2018 09:58
Re: Svět čekal na VW group ?
"...a teď elektromobilita zvítěžila."

:-O Ve které paralelní realitě, prosím, žijete?
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 10:04
Re: Svět čekal na VW group ?
:yes: :yes: :-)
18. 9. 2018 13:14
Re: Svět čekal na VW group ?
Cože? >:D Že tu není nic, čím by mohlo konkurovat Tesle? Např. jako řidiče mne velmi zajímá interiér. Audi - klasický kvalitní interiér, na jaký jsme zvyklí od Němců.. Tesla - parodie na interiér, holobyt s tabletem uprostřed..
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 10:02
Re: Svět čekal na VW group ?
Sběrateli :no: musim dát :yes: :-)
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2018 10:50
Re: Svět čekal na VW group ?
Co se dá dělat. Pozéři, kteří se neobejdou bez Falcon Wings a adaptivnímu tempomatu potřebují říkat Autopilot, budou muset zůstat u Tesly.
18. 9. 2018 09:38
Máme tady novýho Teslohlava
prej:
A kromě všeho ostatního....stačí se podívat na Teslu Model X a okamžitě vím, co bych si koupil i očima

Tak to je ono. Očima ahubou, to by ti šlo.
Zkus angličáka, šašku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lyon667
18. 9. 2018 09:43
Frisco
Z pohledu koncentrace potenciální klientely je volba Kalifornie logická. Nikde na světě nežije tolik ekofanatiků na jednom místě. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
18. 9. 2018 09:44
Děsná to doba se blíží....
Na silnicích budou místo aut šaliny na čtyřech kolech, co si budou sami řídit. Už teď to samo brzdí, zatáčí, když je potřeba, zrychluje, řadí... Pak nemají být řidiči jelita, co když opravdu přijde na situaci, kdy musí sám řidič něco zvládnout, tak je katastrofa na obzoru. Ale v dnešní digitální době, kdy chce být každý co "nejpohodlnější" a mladé auta už téměř nezajímají, se není čemu divit. Mohu jen být rád, že dobu "opravdových" aut jsem zažil a ještě nějaký čas zažiji.
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2018 09:51
Re: Děsná to doba se blíží....
Tyhle kecy mělo spoustu lidí ve chvílích, kdy se do škodovek po 10 letech zpoždění za vyspělým světem začalo na přelomu tisíciletí dávat ABS.

Tahle logika je naprosto zvrácená. Nehledě na sociální vzorek řidičů, kteří se těmahle věcma ohánějí (20 let staré BMW, 10 let starý vrak po 3 majitelých, 5x stočený ...).

Normální lidi jezdí tak, aby se dostali z bodu A do bodu B. Pokud u toho nebudeme muset zabíjet čas kroucením volantu, jen dobře pro nás. Ten zbytek co chce závodit a předvádět se, že oni jsou mistři krizových situací a narozdíl od ostatního zdegenerovaného póvlu vyřeší každý nenadálý smyk, mají prostě smůlu. Ne všichni máme stejné cíle. Kromě toho ti opravdu skuteční řidiči, ne tihle šašci co jsou proti každé novince, mohou paradoxně zažít renesanci. Není totiž důvod legislativně škrtit vysokootáčkové motory klasické evropské koncepce typu Audi R8/Lambo a jim podobné.
Avatar - kari.laz
18. 9. 2018 10:24
Re: Děsná to doba se blíží....
Tak pokud je pro tebe kroucení volantu zabíjení času, jsi přesný adept na to, sednou si do jedné takové tramvaje a nechad se odvést. A díky bohu pro normální řidiče, že tě to auto odveze samo, protože musí být zážitek tebe a tobě podobné na silnici potkat.
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2018 10:59
Re: Děsná to doba se blíží....
To jsou teda kecy. :no: Sociální vzorky si strč za klobouk, některé z nás řízení baví. Ne patlání po displeji, ne Falcon Wings a ne appky se stavem dobíjení, ale řízení. To ještě neznamená, že si musíme kupovat dvacetiletá BMW a gumovat s nimi před Penny marketem. Ne každý má takhle pozérský pohled na svět.
18. 9. 2018 09:45
Machala opět prokázal "kvalitu"
Skvělý, článek je na světě, můžete si odškrtnout.

Hlavně, že jsme se dozvěděli, co se panu Machalovi "strašně líbí" a co Tesla kam prošlapala, "ať si o ní myslíme cokoli" (spíš co by pan Machala chtěl, aby si všichni mysleli). Technické údaje veškeré žádné, cenovka stanovena nebyla.

Teď si pane Machalo přečtěte článek o témž voze na Elektreku (nebe a dudy, co?) a řekněte mi, proč děláte novináře, když byste třeba uměl péct pěkné housky. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2018 09:56
Re: Machala opět prokázal "kvalitu"
Bohužel je naprostá pravda, že informace o elektromobilech všeobecně jsou zde na velmi slabé úrovni. Pokud se tomu budou místní reportéři věnovat ( a to asi budou muset), nezbude jim, než se o elektromobily začít seriozně zajímat. Informací je všude dost.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2018 10:05
Re: Machala opět prokázal "kvalitu"
:yes: :-!
18. 9. 2018 09:57
Elektromobily jsou slepa kolej..
Snad se vet brzy probere z bludu a uvedomi si ze elektromobily jsou slepa kolej. Zaprve to neni ekologicke kdyz se elektrina vybari z uhli a podobnych svinstev. Za druhe by se muselo postavit 100 x tolik elektraren aby postupne vsechna auta mohla byt elektricka.

Jediny smysl vidim ve vodiku a necem podobnem..
Rozbalit vlákno
8
18. 9. 2018 10:17
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
A vis jak se vyrabi vodik?
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2018 13:00
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Nekaž mu radost. Tolik se snažil.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2018 11:16
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
ja vidim cestu v hybridoch ako je nova corolla niro a pod. .. ale v cistom elektre tiez nie to je pravda ... ale toto audi priznavam sa mi paci viac ako ten novy el. meda beda ktory na mna posobi strasne "umelo" a proste nepremiovo a prilis tak nejak ocucane ... toto je ale klasika audi a netvari sa to nejak vyslovene "elektricky" a dizajnovo hypermoderne za kazdu cenu ( pre usetreny cent na odpore vzdcuhu ) na ukor elegancie a charizmy .... audi dnes jasne z D3 vali tu nie je o com.... a obavam sa ( alebo teda skor tesim na to ) ze era audi vlastne este len zacina ... konkurencii nezavidim... audi :yes:
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2018 13:00
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Ty vídíš cestu? Od kdy?
18. 9. 2018 19:45
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Tiež sa divím. Smrť v očiach so strašným pocitom bezmocnosti sa zase točí s vetrom a obracia kabát.
18. 9. 2018 16:58
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Elektrina se vyrábí z uhlí leda tak u nás. Kdybychom nebyli sto let za opicema, tak máme dnes daleko víc větrníků, vodních elektráren a dalších alternativních zdroju elektřiny. Ale tady se alternativní skoro rovná extremistický. Eventuálně se podporuje jen když se s tím dá pořádně pumpnout stát.
Němci jsou na tom úplně jinak, taky si daleko víc uvědomují svoji odpovědnost za životní prostředí. Už si totiž dávno uvědomili, že auto je důležitou součástí individuální svobody, která je pro ně důležitá, ale to neznamená, že auto musí smrdět.A elektrárna smrdět taky nemusí.
Za to my jsme jen žvanilové a kverulanti.
18. 9. 2018 17:08
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Elektromobily mám rád a doufám, že už brzy budu moct své auto nahradit nebo se ho zbavit, protože úplně nejradši bych se dopravoval elektroautem s autonomním řízení a vůbec ho nemusím vlastnit. Každý den jezdím na kole a dívám se na kouř (páry) z Temelína ... Nějak mi nepřipadá, že jsme 100 let za opicema a třeba taková bioplynová elektrárna, kterou mám bohužel v blízkosti mého bydliště docela smrdí ;-)
Avatar - Emel
18. 9. 2018 17:17
Re: Elektromobily jsou slepa kolej..
Pokud se vezme doprava, teplo a energie, mají v Německu obnovitelné zdroje podíl 15% (1-6/2017). V samotné dopravě je to 5,1% (2015 5,7%).
[odkaz]

Co se samotné výrobě elektrické energie týče, je v Německu výroba z uhlí relativně vysokých 42%... protože nemají tak dobré podmínky pro větrníky jako v Dánsku (28% uhlí), nemají takové řeky jako v Rakousku... a narozdíl od UK (9% uhlí) opouští jádro.
[odkaz]

Pro srovnání, ČR má 46% z uhlí... to žádný dramatický rozdíl není. My máme 36% jádra a oni 36% obnovitelných...
5. 10. 2018 22:22
Krasavec
Jedním slovem "krasavec" opravdu se mi strašně líbí ;-)
Rozbalit vlákno
0