Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi e-tron oficiálně: Elektrické SUV nabídne až 300 kW a ujede přes 400 kilometrů

46 komentářů

kalousek
Pokud se baterky nabijou výkonem 150 kW už za půl hodiny, nebude jejich kapacita zřejmě vyšší než nějakých 65-70 kWh. Bude to stačit na konkurenci ?
Avatar - Righ
Righ
Podle Verge je kapacita 95 kWh, což je opravdu skvělá hodnota ( [odkaz] ). Musím říct, že už pekelně dlouho mě nějaký familienwagen takhle nezaujal, spolu s Macanem, F-Pace a Stelviem je to imho vůbec nejhezčí SUV. Když to srovnám s tím asijským elektromonstrem od Mercedesu... No, těším se na prohlídku i první jízdu, na první dobrou mě ale Audi nadchlo.
Avatar - Ham.
Ham.
Autor vynechal podstatnou informaci, že těch 30 minut je na 80% kapacity baterií.
Doslovná citace ...In weniger als 30 Minuten bereit für die nächste Langstrecken-Etappe – eine leere Batterie dürfte in dieser Zeit etwa rund 70 kWh aufgenommen haben, wäre also zu etwa 80 Prozent voll – was etwa 320 Kilometern Reichweite entsprechen würde..
kalousek
Aha takže jsem to trefil správně. Akorát je divné že to nabíjení nebylo divné autorovi článku. Nicméně info o kapacitě aku tam chybí úplně
Avatar - Ham.
Ham.
95kWh
Avatar - Atlis
Atlis
95kW podľa Audi. Reálne bude dojazd tak 300km max.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
simson33
Takhle nějak by měla vypadat Q7 :yes:
Hlavně přední maska je jednoduchá a velmi elegantní, na rozdíl od všech dosavadních pokusů ve qvéčkách, kde se to pořád nedaří.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
moc pekne ciste a elegantne.... suhlasim... mne to miestami pride ako zvacsene A3 sportback v kanadach.. alebo teda akoby v takom allroade prevedeni ... fakt pekne a stylove ... zaroven skutocne premiovy dizajn ako ma byt .. ziadne lacne elektro-ufo s mnostvom vizualnych kompromisov na ukor elegancie a skutocnej premiovosti :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: Souhlas. Sice u nás už jedna bílá Q8 jezdí, a tím, že maska je černá, nevypadá to tak zle (celkově je to pecka), ale určitě bych taky dal přednost takovéhle normální verzi.
st.paul
Aby sa elektromobilita uchytila, musí byť cenovo dostupná pre široké masy a parametrami pohonu nestačí dohnať, ale výrazne predbehnúť štandard spaľovacích motorov. To znamená, dojazd na jedno nabitie, ktoré by nemalo trvať viac ako cca 10-15 min., min. 700 – 1000 km v spojení ceny za elektriku, ktorá bude výrazne nižšia ako ceny palív. Ono totiž, to „tankovanie“ kw nie je a nikdy nebude zadarmo. Táto Audinka je krásny počin, aktuálne ale ide stále iba o marketing a budovanie image. Cenu predpokladám cca 80 000 € a vyššie, reálny dojazd v zime, pri zapnutom vyhrievaní max. 150 km. Ekológia je krásna vec, ale 99% bežných motoristov si ju aktuálne nemôže dovoliť.
kalousek
Elektromobily v dnešní podobě dojezdem spalováky nemůžou předběhnout. Spalovák má dojezd v podstatě nekonečný, protože pump je hafo a samotné tankování je otázka jedné, dvou minut. Tomu se nedá konkurovat žádným nabíjením
st.paul
Stále ma ale zaráža jedna vec. Ak dokážu z elektromotora dostať 300kw a dojazdom 400 km (teoretickým) pri zrýchlení na úrovni športového auta, prečo nie je v ponuke elektromotor s výkonom 100 kw, kde by som predpokladal výrazne nižšiu hmotnosť (nižšia stredná, alebo stredná trieda) a teda aj dojazd na úrovni 1000 km pri normálnom zrýchlení cca 10 s na100 km/h. Je mi jasné, že takýto jednoduchý prepočet je hlúposť a treba zohľadniť veľa vstupných parametrov, ale z pohľadu laika je moja otázka na mieste. Ďalšia vec, ak má byť elektromobil o niečo drahší, navýšená suma musí zohľadňovať ušetrené peniaze za prevádzkové hmoty nutné pri spaľovacom motore za obdobie aspoň 5-7 rokov . Čokoľvek navyše ľudia nie sú ochotný akceptovať, Nebyť nezmyselných dotácií, predaje elektromobilov by boli zanedbateľné.
kalousek
Však těch 300 kW je jen krátkodobá hodnota kdy je elektromotor přetížený. Nominální výkon je podstatně nižší a možná nedosahuje ani těch 100 kW. Spotřeba elektromobilů se běžně pohybuje mezi 15-25 kWh/100 km takže dojezd je otázkou téměř kupeckých počtů
cape
pozeras na to relativne spravne z technickeho hladiska ( aj ked dobre zrychlenie elektromotora je jeho vlastnost ) ale nespravne z ekonomickeho :-) .. si predstav ze tomuto audi vymenis len motor za menej vykonny.. ten samotny motor nebude o moc lahsi ani o moc lacnejsi...
cena rozdiel vykonnejsieho motoru je zanedbatelny , takze kedze celkova cena sa vysplha vysoko , musis dat autu adekvatny vykon :-)
Avatar - Ham.
Ham.
Tak to nefunguje.
1. Dojezd s výkonem motoru prakticky nesouvisí. Dojezd je závislý na baterkách. 400 km má to auto dojezd za předpokladu nějaké normální jízdy běžnými rychlostmi na které stačí cca 25kW průměrného výkonu. Při takovém zatížení pojede auto cca 4 hodiny (25kW x 4 hodiny = 100kWh kapacita baterií). Pokud by někdo jel trvale s využitím 300kW, tak to elektroauto pojede necelých 20 minut do úplného vybití baterek (300kW x 0,33 = 100kWh kapacita baterií).

2. Hmotnost elektromotoru se s růstem výkonu zvedá jen velmi málo. Navíc zásadní hmotnost tvoří baterie a ne elektromotor, jestli tohle auto má 5 metráků baterek (můj odhad), tak jestli se k ni přidá 80kg motor nebo 40 kg motor už nemá na dojezd zásadní vliv. Navíc platí, že těch 40 kg hmotnosti navrch sice ubere nějakou energii při zrychlování, ale při zpomalování se zase část té dodatečné energie rekuperuje a při ustálené jízdě je rozdíl 40 kg minimální, protože jenom lehce vzroste valivý odpor pneu.

3. Prakticky vzato je těch 300kW jenom show pro oko diváka, protože trvale elektroauta neumí jet s výkonem 300kW (na 200km/h na kterou má auto omezenou maximálku stačí 100kW motor), protože by se přehřály a utavily baterky. 300kW dokáže elektro auto využít řekněme 30 sec. a pak musí nastat odlehčení.

4. Takže kdyby tohle auto mělo výkon těch tvých 100kW, tak by jeho hmotnost o pár desítek kilo klesla, dojezd by stoupl odhadem o 30km a nemohlo by jednou za čas předvádět 0-100 za 6 sec, ale reálná dynamika by byla 12 sec. Pravda je, že pokud chce řidič udržet dojezd 400km, tak těch rozjezdů za 6 sec. si může dovolit doslova jenom pár, tedy raději žádný, jinak mu dojez prudce klesá.
Avatar - speedfred
speedfred
:yes: pekné ste mi (elektro laikovi) to vysvetlili vy hore.
Avatar - Emel
Emel
Jojo... jak se říká... EV mají slušnou dynamiku i dojezd... jen ne současně. Což platí třeba i pro benzín, akorát natankovat je pořád řádově snazší než dobít.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
od premiovej automobilky ktore na mna ozaj posobi premiovo ... a nie ako nejaky zaobleny ocucany zaslepeny transformer z hviezdynych vojen.. no este ten el. soul na svoju mainstreamovu triedu ako elektro tiez dobre vyzera ale inak vsetky dnesne elektrovozy to je vizualna hruza a des tie dizajny ... takze audi za mna velky.. ale fakt velky palec hore :yes: ... takto nejak si predstavujem ja osobne normalny ( premiovy ) elektromobil co sa aj dizajnu tyka :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
súhlas, elektro čo vypadá tak akoby obyčajné auto.
norday
Elektrická auta co vypadají jako normální se právě vůbec nekupují (fokus, golf, hybridní auris atd.) když utratite bambilion za stále poměrně nepraktické auto, chcete aspoň aby to bylo pořádně vidět (respektive tak to valná většina zákazníků chápe) - to auto musí být cool a odlišné, nikoliv obyčejné.
Avatar - Emel
Emel
Hybridní Auris? No, to sis nevybral moc dobrý příklad. Čísla evropské Toyoty za první kvartál:

Yaris (vč. Yaris Hybrid) 65,436
Yaris Hybrid 33,447
Auris (vč. Auris Hybrid) 33,842
Auris Hybrid 29,940
Toyota C-HR (vč. Hybrid) 36,535
Toyota C-HR Hybrid 29,869
Prius Family 6,251
Prius 2,961
Prius+ 2,273
Prius Plug-in Hybrid 1,017
[odkaz]

Hybridní Auris se naopak kupuje, je to 30t z 34t celkem, skoro pětinásobek všech hybridních Priusů dohromady...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nabíječka 50 kW se jistí pojistkami 3x 80 A. To se budou všude budovat rozvody 22000/400V?
pinpo
to preto lebo to dobre vyzera na papiery
ale to nabijanie je rovnako rychle ako ktorekolvek ine auto, ziaden objav viz:
[odkaz]
Flajzi
Proč byste si doma budoval rychlonabíjení? Zase na druhou stranu, pokud budete mít na rychlonabíječku za milion, tak rozvody pro to už také zvládnete... :-)
Doma to přes noc budete nabíjet buď 3x16A nebo 3x32A (na přání), což dneska rozvody v normálních domech jsou na tyto proudy stavěné.
Avatar - praděda7
praděda7
že kdyby se investovalo tolik peněz a času do vodíku, tak by to byla z hlediska celkové praktičnosti i ekologie ta správná cesta.
Ale všemocná lobby výrobců elektřiny ve spojení s ekoteroristy a zelenými politiky měla a má bohužel navrch. ;-\ BTW auto je paráda....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za vodík coby ekologickou alternativu jsem dostal hrubě vyčiněno už na střední, natož na vysoké. Už tehdy lidi věděli, že to není ekologická alternativa, jen snadná alternativa.
Avatar - Emel
Emel
Lobby výrobců elektřiny by to mohlo být jedno, ne? Výroba vodíku je taky energeticky náročná, jestli auto jede na vodík vyrobený asi pravděpodobně z vody a elektrické energie, nebo na energii z baterie, je možná jedno...
Arese
Designově to nevypadá vůbec špatně, tak ještě dát pod kapotu pořádný spalovací motor a bude to fajn auto! ;-)
Ne, teď vážně - toto Audi je první z chystané laviny elektromobilů, které během několika málo let po svém příchodu na trh potvrdí, že celá cesta individuální elektromobility je ekonomický a hlavně ekologický nesmysl. Škoda, že na praktické důkazy nesmyslnosti této cesty musí nejdřív automobilky utratit miliardy eur, ale jinak to asi nejde. Jinak to totiž ekoteroristům nedojde! 8-s
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je smutné, kolik lidí si stále myslí, že smrdět ostatním pod okny spalovacím autem je znakem nějaké vyspělosti nebo vyšší úrovně...
DonVito
Jj je to paradoxni, ze militantni obhajci spalovacich motoru oznacuji podporovatele EV, kteri nikomu neskodi, nikoho neobtezuji emisemi atd., za ekoteroristy.

Pokazde se ptam, v cem spociva ten terorismus :-)
Avatar - Emel
Emel
No protože za ekoteroristy nejsou označování majitelé EV. Ať si klidně jezdí Teslou nebo na kole, to je ok.

Co není ok je legislativa zaměřená na snižování CO2. A to z několika důvodů...
- byla mizerně napsaná, protože na jedné straně vyvíjela velký tlak na výrobce a na druhé straně nechávala otevřená vrátka k ředění oleje apod. Důsledkem bylo snižování na papíře.
- nutí výrobce typu Ferrari nebo RangeRover mít stejnou průměrnou spotřebu svých aut, jako má třeba Renault, což mi přijde nesmyslné a unfair. To Ferrari reálně najede zlomek toho, co nějaké Mondeo v naftě...
- řeší něco, co už je naprosto férově vyřešené formou spotřební daně na palivo, která přesně proporčně dopadá na vyprodukované gramy CO2

Takže "ekoteroristi" nejsou majitelé EV, ale politici, kteří si bez nějaké hlubší znalosti aut namalují graf průměrných emisí na deset let dopředu... a pak to uzákoní.
DonVito
Ani ted nechapu, co ma tohle spolecneho s terorismem..

[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
No vždyť to máš v tom odkazu - Za ekoteroristy se někdy označují i ti ekologičtí aktivisté, kteří žádných teroristických metod nepoužívají. Označeny takto mohou být i některé politické strany., i s odkazem na zdroje.

Já teda ten pojem nepoužívám, jenom mě prudí to, že má můj motor letargickou odezvu na plyn a Start/Stop systém a že z aut mizí manuální převodovky... a tak chápu, co se tím myslí.
DonVito
Nektere politicke strany mozna ano, ty ale pises o mainstreamu na kterem se shodla EU.

To, ze mas horsi odezvu na plyn je neprijemny.

Na druhou stranu diky tomu treba plnis prisnejsi normu a mene tim otravujes (doslova) zivot ostatnim, treba posadkam vozidel za tebou jedoucim ;-)

PS Nejlepsi odezvu na plyn ma EV :-)
Avatar - Emel
Emel
Ale to na čem se shodli v EU je paskvil... paskvil, který stanovuje nerealistické cíle a děravou metodiku měření. Pak jsou automobilky typu Peugeot, které udávají normovanou spotřebu a reálnou spotřebu... to je Kocourkov.

Já to přepnu do Sportu, vypnu StartStop... a pak to jezdí celkem normálně. Ale je to otrava. Co mě štve víc je to, že už nekoupím manuál a ten dvoulitr už vlastně taky ne. A to by přitom byl ten manuál úspornější a ekologičtější, jen v tom normovaném cyklu vychází automat líp.

EV má odezvu dobrou, ale na delší cesty je to nepoužitelné a na sportovní jízdu taky.
comper
Tak ci zacina elektricka era sa ukaze za par rokov, co je ale jasne je ze konci era tesly - tie ich kramy s lacnym interierom uz nebudu kupovat ani elektomagori.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na rozdíl od Audi má Tesla v nabídce kolik produktů? A už v prodeji. Audi s velkou slávou představilo první...
Než to dostanou do menších aut, bude Tesla zase dále. Na rozdíl od Audi i ostatních má vlastní kapacity pro výrobu baterií, a také jistou image odlišnosti. Má vlastní síť rychlonabíječek. S tím musí tradiční značky taky bojovat, a zejména v USA, kde nejsou doma. Tady je to obráceně, oni budou muset být lepší, než Tesla, aby přesvědčili lidi.
Je smutné, že všichni mluví o rychlonabíjení, ale neumí se ani dohodnout na tom, aby ty sítě budovali společně. Takhle se Tesla porážet nedá.
comper
Ooo a kolko ma modelov Tesla? 2? To je ale mega rozdiel oproti Audi. A uz vyse dva roky nie je schopna rozbehnut normalnu produkciu tretieho, takze potencial dalsieho rozsirovania ziadny, narozdiel od MB ci Audi ktore budu mat coskoro kopec elektromodelov. A ak myslis ze ma Tesla co i len v USA lepsi imidz, tak to ozaj zartujes >:D
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zaspal jsi dobu, chlapče, ale to se dá omluvit. Na auto.cz o Tesle nepíšou moc rádi.
Jen mi pověz, co si přestavuješ pod pojmem "čoskoro"? Pět let? Deset? Víš, co si totiž prvně na to musí? Vydělat...
Chápu, ty Teslu nesnášíš. Takže ji ani nechápeš. Nic okolo ní.
DonVito
Ahoj compere.

Dneska jsi me pobavil. :-)

Za prve, Tesla ma plnohodnotne modely 3: S3X ;-)

Za druhe, to ze Audi predstavi svuj prvni EV asi prozatim s timto trhem prilis nezamicha :-)

Za treti Tesla Model 3 (s tebou proklamovanymi problemy bez potencialu rustu >:D ) je neprodavanejsim osobnim autem v USA - podle obratu..
[odkaz]

Za ctvrte, kolik myslis, ty potenciale :-) , ze se proda e-tronu?

Za pate, nejvetsim omezenim kapacit EV neni vyroba/montaz.. , ale baterie. A tady ma Tesla jednu (giga) vyhodu :-)

Co ty na to?
webpaja
Nejprodávanější auto podle obratu, to je ale statistika! Aneb víme jak má vypadat pořadí tabulky, jen musíme dosadit takovou proměnnou, aby Tesla vyhrála.
DonVito
Dobre prevzal jsem to z titulku z clanku.

Ve skutecnosti podle objemu prodeje je Tesla az pata. :-)

Sorry jako..

Az bude takhle daleko etron, dej vedet. :-)
Mino21
"Je smutné, že všichni mluví o rychlonabíjení, ale neumí se ani dohodnout na tom, aby ty sítě budovali společně."

Jenže oni budují. Oni se už přeci dávno dohodli (dokonce už v roce 2016), ty rychlonabíječky nejenže budují, některé už dokonce i stojí a nabíjí. Ford, BMW, Daimler, VW a Audi spolu budují síť 400 nabíječek s výkonem 350 kW po celé Evropě (některé z nich už jsou i v provozu), v USA se budu síť 2000 nabíječek (ElectrifyAmerica).
Avatar - Emel
Emel
EV revoluce se může pořádně rozběhnout s auty, která nebudou mít žádná zásadní omezení pro provoz firmy / rodiny (prostor, dojezd, nabíjení) a zároveň budou finančně únosná. Model S nebo tohle fajn, ale cílovka je pořád maličká. Nejsem velký fanoušek Tesly, ale k tomuhle má asi nejblíž Model 3.
Avatar - Lackey
Lackey
Taketo 2,5 tonové, 4,9 m dlhe, eco-monštrum istotne bude velkym prinosom pri zachrane zemegule.
Idealne vozidlo predovsetkym na zachranu mestskeho ovzdusia...
No, nekup to