Již před časem si mohla široká automobilová veřejnost pohlédnout špionážní fotografie Saabu 9-4X, tedy modelu, který by mohl severské automobilce obrazně řečeno vytáhnout trn z paty a vrátit jí zpět na výsluní.
Na první pohled to není špatné, ostré cadillačí linky můžou Saabu jen pomoct, ale ten vnitřek á la sport moc evropsky, natož premiově, nevypadá. Člověk by doufal, že tlusté rámečky stříbrného plastu lemující tubusy budíků už zmizí v propadlišti "sportovních" dějin, ve focusu za 450k to lze přejít, v Mazdě 6 to už působí lacině, a do vyššího segmentu to prostě nepatří, tam je to pro mě synonymem "luxusu" v podání Korejců nebo Číňanů, kde je severský smysl pro neokázalou stylovost? :-O
Tak magovia automobilizmu... ak tu polemizujete nad stredovym panelom a nad budikmy, tak by ste sa mali vytriezvit, lebo ide o evidentne maskovanie, snad by tam nedali stredovy panel, ktory vobec nenavazuje na predosle generacie saabov, hlavne pri takej konzervativnej znacke ako saab. Podla mna chceli trosku oklamat ludi, ze ten interier bude vypadat trosku ako q5ka, no vidim, podarilo sa im to... >:D
Tak to musi byt seriozny ustav, mate tam aj prednasky o autach?
Vsak sa na tu palubovku pozri, hadam nemyslis, ze by takto lacno mala vypadat finalna verzia, a ktomu je evidentne, ze aj ten plastovy hnus okolo budikov je iba maskovanie. Tlacitka ma nezujimaju, ide o to, ze ta palubovka a hlavne budiky takto vypadat nebudu. Teraz si ho uz honis na tlacitka, alebo co?
Keď s tým prišiel Swift, bolo to pekné. Roomster, celkom mu to pristalo. Fabia - tam už o kus menej. Reč je o A stĺpiku, ktorý končí pri streche, nenaväzuje plynule na ňu ako na väčšine áut. Na úrovni hornej hrany čelného skla končí aj stĺpik a na to všetko je je strecha akoby zhora pricapnutá. Už mi tento "nový" dizajnový prvok lezie krkom, a na novom aute, a nie práve u nejakj podradnej značky, to už neznesiem. :no:
Pod články o nových evropských SUV se vždy dočítám, co za nesmyslné auto zas přijde na trh, vždyť ropa není, ekologie a tak, no, jsem zvědav, co bude pod Saabem, docela mi přijde, že tohle už není od Saabu zaspání doby, ale přímo smrtelný spánek, přijít s první generací svého malého/středního SUV v roce 2010, a ještě tvrdit, že má jít o model zachraňující značku. :-O Hm, pokud se má Saab vzpamatovat, musela by tak do roka vyjet 9-5 a max. do dvou 9-3, jinak je opravdu pomalu čas začít vymýšlet nekrolog. :-!
Možná pod křídly jiného koncernu by se mu vedlo líp. Příjde mi, že GM likviduje identitu Saabu, kterou si budoval několik desetiletí a myslet si, že se vše zachrání SUVčkem 8-s
Já hlavně nechápu, proč SUV, proč pohon čtyř kol? Saab má být nízkým liftbackem a ve vrcholných verzích disponovat brutálně nadopovanými čtyřválci s přenosem na předek! Takový má být Saab!
Dodnes si myslím, že překopání 9-3 na sedan/kombi, poslední facelift 9-5, modely 9-2x a 9-7x jsou absolutním zprasením signifikantní charakteristiky této značky. Za to by se měly trhat ruce (případně hlava). :no: ;-\ Nechápu, jak si někdo může myslet, že destrukce svébytné image pomůže prodejům.
Celkovo nie som zaťažený na SUV, takže to čo píšeš ani príliš neriešim. Ale keď nad tým tak zauvažujem, myslím, že máš docela pravdu. On ten nekrológ podľa mňa už visí vo vzduchu nad Saabom nejakú dobu ako veľký nesympatický otáznik...
Asi by mu pomohlo nechať sa trochu inšpirovať napríklad aspoň Volvom...
Na druhou stranu, pokud se podíváš na koncepty Saabu mám dojem z přelomu století, zjistíš, že právě Saab je novodobým průkopníkem tohoto úkazu. To že s tím do série přichází až teď je věc jiná. :-!
Môže byť, netvrdím, že nie. Človek ale viac vníma sériové autá, čo vída denne, ako štúdie, čo zakrátko zapadnú prachom. Možno detail, ale nejak sa mi už prejedol.