Toyota Supra se vedle standardních silničních provedení a pro závodní týmy určených verzí může dočkat i varianty, u níž bude naprosto vše podřízeno dosažení co nejlepších jízdních výkonů při výletech na uzavřené okruhy.
Tak po ošahaní si sesterskej Z4 som optimistický, že Supra by sa mohla blížiť k dokonalému kupé. Nech už budú detaily odlišné, základné proporcie budú zhodné a tie sú na Z4 parádne, taká akurátna veľkosť kupé, do ktorého sa nebude treba súkať obuvákom, ale ani nebude niesť zbytočnú hmotnosť a rozmery. Z4 ako roadster nebude z praktického hľadiska sedieť všetkým a kupé je rozhodne praktickejšia voľba. Naviac BMW viacmenej vypratalo cestu Toyote, keď povedali, že žiadna Z4M nebude a ako vrchol nechajú "len" 40i s automatom. Takže tá ostrejšia Supra by mohla byť pekný športiak, napr. konkurent Porsche. Každopádne tá štandardná R6 od BMW (250 kW) bude asi ideál, som zvedavý, či si tam Toyota dá vlastný manuál, to by bol úplný petrolheadský sen.
Jo, pravda, už jsem se na to díval, oni ho asi přes ty normy nakonec dostanou, otázka jestli to bude mít nějaký vliv na projev atp. Byla by ho škoda. Každopádně, tady bych souhlasil s tím, že ten motor bmw toyotě nedá.
Ano, v čem už by měl být manuál, když ne v malém roadsteru resp. kupé, bohužel BMW tvrdí, že manuální převodovka je mrtvá a na svůj manuál vývojově nesáhlo min. deset let. Proto jej taky nabízejí jen k nejslabším, resp. nejlevnějším variantám svých aut, vědí, že už není dost dobrý a ve sportovně pojatém modelu by neobstál. Poslední, kdo tuhle převodovku strčil do sporťáku, byl jaguar, F-type V6 manual, a je to bída, recenze vesměs hodnotí tu převodovku jako slibující, ale sliby neplnící, prostě do 320i dobrý, v Z4 40i by to bylo zklamání.
Možná má toyota nějaký svůj manuál vhodný pro podélnou zástavbu, popravdě, nevím, každopádně pokud ne, nemyslím, že bude nějaký vyvíjet jen kvůli supře a manuál od bmw z důvodů výše popsaných nepoužijí.
Jinými slovy, já jsem k možnosti manuálu v supře velmi skeptický. ;-)
A docela zbytečně. B58 se dá ladit úplně v pohodě na 400 koní a v daleko těžším autě jezdím pod deset litrů. S55 mi nepřišel tak uživatelsky příjemný a na takové auto možná i zbytečně silný.
Bude to B58, jednak podľa výkonu (250 kW rovnako ako v ostatných aktuálnych bavorákoch s B58), jednak si nemyslím, že by Mkový motor dali komukoľvek inému. Každopádne B58 je parádny motor, má nielen výkon, ale aj zvuk a charakter.
Chlapi, nerad to říkám, ale máte pravdu.
BMW jim nechalo docela zajímavý kus koláče, který bych logicky očekával, že vykousne samo.
Pokud nebude vnitřek smrdutejbakelit a venek nebude o tolik horší, než bávo, bude to OK.