Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra se může dočkat i ostřejší verze zaměřené na okruhy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Toyota Supra se vedle standardních silničních provedení a pro závodní týmy určených verzí může dočkat i varianty, u níž bude naprosto vše podřízeno dosažení co nejlepších jízdních výkonů při výletech na uzavřené okruhy.

Premiéra nového sportovního modelu automobilky Toyota, navazujícího na populární linii modelů Supra, patří k netrpělivě očekávaným událostem motoristického světa.

Japonská automobilka si dává s jeho uvedením na čas a dlouhé čekání se v letošním roce rozhodla trochu zkrátit prostřednictvím konceptu GR Supra Racing, jehož premiéra se odehrála na ženevském autosalonu a v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu, předvedla zamaskovaný prototyp vozu.

První Toyota Supra se objevila v roce 1978 jako větší a výkonnější provedení druhé generace modelu Celica, které bylo nabízeno výhradně s řadovými šestiválci. Na tuto první generaci s interním označením A40 navázaly tři přímo následující v podobě A60 uvedené v roce 1981, A70 z roku 1986 a nakonec dnes nejpopulárnější A80 z roku 1993.

Právě na pověst a popularitu modelu Supra z devadesátých let má navázat nový sportovní vůz, který se k odkazu svých předků hlásí i interním označením A90, na něž odkazoval i na letošním autosalonu v Ženevě představený koncept GR Supra Racing startovním číslem na své karoserii.

Podoba nové generace modelu Supra není příliš velkým tajemstvím. Ženevský koncept poodhalil i rozměry, když u něj automobilka uvedla rozvor náprav 2470 mm, celkovou délku 4574 mm, šířku 2048 mm a výšku 1230 mm. Základní siluetu již známe a čekáme vlastně jen na odmaskování detailů.

V případě techniky má nová Supra stále mnohem více tajemství, i když již víme, že dvoumístné kupé má vynikat rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 a pod kapotou má být přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 195 kW nebo přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 l s nejvyšším výkonem 250 kW.

Toyota Supra tedy díky svým motorům zamíří k zákazníkům minimálně ve dvou provedeních a chybět nebude ani verze připravená pro závodní týmy, ale ve hře je ještě další verze, o níž se zmínil šéfinženýr Tetsuya Tada v rozhovoru pro britský magazín Top Gear.

Tato verze má být primárně určena pro využití na závodních okruzích, ale má vycházet ze standardního provedení. Od ně se má lišit především výrazným odlehčením a odlišným nastavením podvozku.

V současnosti jsou údajně zvažovány dvě varianty. Ta první představuje vůz schválený pro běžný silniční provoz, který může mít svým pojetím velmi blízko k takovým vozům, jakým je například Porsche 911 GT3 RS. Druhou je ještě extrémnější vůz, který nebude schválen pro běžný silniční provoz a bude určen pouze pro závodní okruhy, ale nebude omezován předpisy pro žádnou ze současných kategorií závodních vozů.

V prodeji se pátá generace Toyoty Supra, interně označovaná v návaznosti na předchůdce jako A90, objeví v první polovině roku 2019.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - Dinar
19. 9. 2018 10:24
Re: Dokonalé kupé?
Jo, pravda, už jsem se na to díval, oni ho asi přes ty normy nakonec dostanou, otázka jestli to bude mít nějaký vliv na projev atp. Byla by ho škoda. Každopádně, tady bych souhlasil s tím, že ten motor bmw toyotě nedá.
Avatar - speedfred
19. 9. 2018 10:09
Re: Dokonalé kupé?
S55 zatial pokračuje po pridaní filtra ale iba v M4 , nie?
Avatar - Dinar
19. 9. 2018 08:10
Re: Dokonalé kupé?
S55 by neměl šanci splnit akt. emisní normy.
Avatar - Dinar
19. 9. 2018 08:09
Re: Dokonalé kupé?
Ano, v čem už by měl být manuál, když ne v malém roadsteru resp. kupé, bohužel BMW tvrdí, že manuální převodovka je mrtvá a na svůj manuál vývojově nesáhlo min. deset let. Proto jej taky nabízejí jen k nejslabším, resp. nejlevnějším variantám svých aut, vědí, že už není dost dobrý a ve sportovně pojatém modelu by neobstál. Poslední, kdo tuhle převodovku strčil do sporťáku, byl jaguar, F-type V6 manual, a je to bída, recenze vesměs hodnotí tu převodovku jako slibující, ale sliby neplnící, prostě do 320i dobrý, v Z4 40i by to bylo zklamání.
Možná má toyota nějaký svůj manuál vhodný pro podélnou zástavbu, popravdě, nevím, každopádně pokud ne, nemyslím, že bude nějaký vyvíjet jen kvůli supře a manuál od bmw z důvodů výše popsaných nepoužijí.
Jinými slovy, já jsem k možnosti manuálu v supře velmi skeptický. ;-)
Avatar - praděda7
18. 9. 2018 19:59
Re: Dokonalé kupé?
To je pravda. Říkají to všichni majitelé. Ale po záruce se to určitě s trochou občanské neposlušnosti dá řešit.... ;-)